Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θεατρικές Δράσεις στα Πολιτιστικά Προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θεατρικές Δράσεις στα Πολιτιστικά Προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θεατρικές Δράσεις στα Πολιτιστικά Προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας

2 Βασικοί Στόχοι Επιμορφωτικής Συνάντησης
Βασικοί Στόχοι Επιμορφωτικής Συνάντησης Α)Ενημέρωση των εκπαιδευτικών που θα αναλάβουν για πρώτη φορά την οργάνωση θεατρικού εργαστηρίου στο σχολείο τους… Β)Γνωριμία, επικοινωνία και προσπάθεια συνεργασίας εκπαιδευτικών => σχεδιασμός & υλοποίηση από κοινού δράσεων των θεατρικών ομάδων των σχολείων της Γ΄ ΔΔΕ Αθήνας. Γ) Έναρξη Διαλόγου για το «Το Θέατρο ως μορφή τέχνης και ως μεθοδολογικό εργαλείο στις σχολικές δραστηριότητες της Β/θμιας Εκπαίδευσης».

3 Α! να μην ξεχάσω… Δε βρισκόμαστε εδώ ως ειδικοί θεατρολόγοι,
Δε βρισκόμαστε εδώ ως ειδικοί θεατρολόγοι, αλλά ως εκπαιδευτικοί… διαφορετικών ειδικοτήτων και σχολείων…. με αγάπη και σεβασμό για το θέατρο για να καταθέσουμε σκέψεις… προβληματισμους… που προέκυψαν μέσα από την σχολική πραγματικότητα, προτάσεις και ερωτήματα…. προς διερεύνηση και συζήτηση...

4 Πρέπει να κάνω και πρόγραμμα;;;;
Ε εικόνα από :

5 Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων : Καινοτόμες Δράσεις
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων : Καινοτόμες Δράσεις Τα Πολιτιστικά Προγράμματα, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, η Αγωγή Υγείας και Καταναλωτή η Αγωγή Σταδιοδρομίας Θεσμοθετημένες Προαιρετικές Οργανωμένες Σχολικές Δραστηριότητες που ορίζονται ως Καινοτόμες Δράσεις.

6 Πολιτιστικα Προγράμματα Γ΄ΔΔΕ Αθήνας Σχολικό έτος 2012-2013
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ: ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ: ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ: ΓΥΜΝ. ΛΥΚΕΙΟ ΕΠΑΛ/ ΕΠΑΣ ΕΙΔ. ΣΧ. ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ 159 88 30 1 302 191 60 2 3436 1960 631 19 278 555 6046

7 Πολιτιστικα Προγράμματα Γ΄ΔΔΕ Αθήνας Σχολικό έτος 2012-2013
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 3 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ-ΑΡΧ/ΚΗ ΧΩΡΟΥ 8 ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 21 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 39 ΘΕΑΤΡΟ 5 ΙΣΤΟΡΙΑ 24 ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ - ΒΙΝΤΕΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ 11 ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 9 ΜΟΥΣΕΙΑ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ-ΜΝΗΜΕΙΑ 12 ΜΟΥΣΙΚΗ 15 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 48 ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ 4 ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘHΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ/ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ 36 ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 2 ΧΟΡΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΚΑΚΙ ΣΥΝΟΛΟ 278 Σχολικό έτος

8 Για να δούμε λοιπόν….

9 Τι δεν είναι ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα;
Τι δεν είναι ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα; Δεν είναι μια ακόμη υποχρέωση για καθηγητές & μαθητές…..

10 Τι είναι ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα;
Τι είναι ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα; Ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα είναι μια ολοκληρωμένη συλλογική εργασία από μαθητές και εκπαιδευτικούς, πάνω σε θέματα πολιτισμού, χωρίς άμεση δέσμευση από το Πρόγραμμα Σπουδών.

11 ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΗΣ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΣΜΟΣ Η Γνώση υπάρχει ερήμην του υποκειμένου της μάθησης ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ Η Γνώση οικοδομείται από τα άτομα ή τις ομάδες ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟΣ Προθετική- Παθητική Μάθηση(αυξάνεται βαθμιαία) ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΣΜΟΣ Ενεργητική- Συμμετοχική Μάθηση(αναδιοργανώνει το νοητικό οικοδόμημα)

12 Φιλοσοφία Πολιτιστικών Προγραμμάτων
Στηρίζονται στις Παιδαγωγικές Αρχές: Ολιστική Αντίληψη και Πρόσληψη της Γνώσης Διεπιστημονική-Διαθεματική Προσέγγιση Ανακαλυπτικός Τρόπος Μάθησης Βιωματική Προσέγγιση Ερευνητική και Συνεργατική Μάθηση Ενθάρρυνση Μαθητικής Πρωτοβουλίας Καλλιέργεια Κριτικής Σκέψης Άνοιγμα του Σχολείου στην Κοινωνία… (Γ7/121118/ )ΥΠΑΙΘΠΑ

13 Τα Πολιτιστικά Προγράμματα…
Ενεργοποιούν την Πολλαπλή Νοημοσύνη (Gardner, 1983), καθώς εστιάζουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μέσα από δράσεις καλλιέργειας όλων των πτυχών της ανθρώπινης νοημοσύνης Νοημοσύνη Κιναισθητική Παραστατική/ Χώρου Λογική/ Μαθηματική Λεκτική/Γλωσσική Ενδοπροσωπική Διαπροσωπική/ Συνεργατική Μουσική/Ρυθμική

14 Χαρακτηριστικά Πολιτιστικών Προγραμμάτων
1. Προαιρετικά για μαθητές και καθηγητές 2. Θεματολογία ευρεία και οικεία στους μαθητές με ελεύθερη επιλογή θέματος. Πρακτικά, σχεδόν κάθε προβληματισμός των εφήβων που διερευνάται μέσα από το πρίσμα του Πολιτισμού μπορεί να αποτελέσει Πολιτιστικό Πρόγραμμα. 3. Δράσεις εκτός ωρών διδασκαλίας με χρονική διάρκεια - τουλάχιστον- πεντάμηνη 4. Συμλήρωση ωραρίου :μέχρι 2 διδακτικές ώρες…

15 Βασικοί Στόχοι Πολιτιστικών Προγραμμάτων
Βασικοί Στόχοι Πολιτιστικών Προγραμμάτων Ενδυνάμωση των Κοινωνικών Γραμματισμών Ανάπτυξη της Δημιουργικότητας Καλλιέργεια της Κριτικής Σκέψης Γνωριμία με τον Πολιτισμό και τις ποικίλες εκφάνσεις του Επαφή με την Πολιτισμική Κληρονομιά Σεβασμός και Κατανόηση του Πολιτισμικά Διαφορετικού Ισότιμη Ανάδειξη Πολιτισμικού Κεφαλαίου κάθε Μαθητή Ικανότητα επικοινωνίας και αποτελεσματικής λειτουργίας σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα

16 Τα Πολιτιστικά Προγράμματα…
Θέτουν το μαθητή στο προσκήνιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς… Παρέχουν τη χαρά της εξερεύνησης και της ανακάλυψης μέσα από συνεργατικές διαδικασίες Δίνουν αφορμές έμπνευσης και δημιουργικής έκφρασης Υποστηρίζουν τη Μάθηση μέσα από τον Πολιτισμό

17 Άνοιγμα Σχολείου στην Κοινωνία: Σύνδεση με την Πραγματικότητα
Άνοιγμα Σχολείου στην Κοινωνία: Σύνδεση με την Πραγματικότητα . Τρόποι Διασύνδεσης: Συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών με ποικίλους φορείς και πρόσωπα Ευαισθητοποίηση πάνω σε κοινωνικά θέματα Δυνατότητα δημόσιας παρουσίασης του Πολιτιστικού Προγράμματος.

18 «Την Άνοιξη, αν δεν τη βρεις,
Γιατί… «Την Άνοιξη, αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις…» Οδυσσέας Ελύτης , Εκ του πλησίον

19 Και γιατί… «Δεν ξέρουμε αν όλοι οι μαθητές μπορούν να γίνουν καλλιτέχνες, ξέρουμε όμως ότι όλοι μπορούν να είναι δημιουργικοί.          Αυτή η δημιουργικότητα είναι κάτι σαν τη δύναμη της αγάπης που προσπαθεί να βγει προς τα έξω. Δεν διδάσκεται.            Αλλά εμείς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις συνθήκες ώστε κάτι τέτοιο να συμβεί» Από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση:

20 Οι Θεατρικές Δράσεις στα Πολιτιστικά Προγράμματα

21 Τι είναι θέατρο… Έχουν πει….
«Τρία σανίδια, δύο πρόσωπα, ένα πάθος» Λόπε ντε Βέγκα «Το θέατρο είναι ένα «μεγαλοφυές ψεύδος» που μας ανεβάζει ψηλά για να συναντήσουμε τον καλύτερο εαυτό μας» Ιάκωβος Καμπανέλλης «Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή…» Σαίξπηρ «Mπορώ να πάρω οποιονδήποτε άδειο χώρο και να τον ονομάσω γυμνή σκηνή. Ένας άνθρωπος διασχίζει αυτό το κενό διάστημα, ενώ κάποιος άλλος τον παρακολουθεί. Αυτά είναι όλα κι όλα που χρειάζονται για να μπει σε λειτουργία μια θεατρική πράξη». Πήτερ Μπρουκ «Έστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας, μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω, χωρίς εκάστω των ειδών εν τοις μορίοις, δρώντων και ου δι’ απαγγελίας, δι’ ελέου και φόβου περαίνουσα την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν». Αριστοτέλης Ποιητική «Η αφετηρία και η βάση του θεάτρου, όπως και κάθε μορφής τέχνης, είναι η ποίηση και η μαγεία. Αν λείψουν αυτά, δεν υπάρχει θέατρο» Κάρολος Κουν «Όταν οι τέχνες έχουν γιορτή, τότε γίνεται θέατρο» Γκαίτε

22 ΘΕΑΤΡΟ Α ΧΡΟΝΟς ΧΩΡΟς Β Γ

23 Θέατρο: Όταν ο Α υποδύεται τον Β μπροστά στο Γ, σε ορισμένο τόπο και χρόνο.
Σε γενικές γραμμές… Το Θέατρο είναι Δράση, Πράξη, Μίμηση Βασικές διακρίσεις ως προς τα είδη του Θεάτρου είναι: Το Δράμα & η Κωμωδία…. Έντεχνο & Λαϊκό Θέατρο… Βασικές Έννοιες Θεατρικό Έργο: Ιστορία/Μύθος-Πλοκή/Ρόλος του Χρόνου… Δομή Πλοκής: Αρχή:Έκθεση Μέση:Δέση-Σύγκρουση-Κλιμάκωση –Κορύφωση Τέλος: Έκβαση/Λύση Δραματουργικά στοιχεία: Χαρακτήρες, συγκρούσεις, χώρος, χρόνος

24 Θεατρική Παράσταση Σύνθετο καλλιτεχνικό προϊόν στο οποίο συμβάλλουν πολλές τέχνες Αποτέλεσμα μιας ορισμένης ερμηνείας- σκηνοθεσίας ενός θεατρικού έργου/κειμένου Σημασία Θεατρικών Συμβάσεων, Σκηνικών & Σκηνικών Αντικειμένων, Ενδυματολογικού Κώδικα, Φωτισμών, Μουσικής, Ρυθμού, Κίνησης,Εκφοράς του Λόγου, Σιωπής...

25 Θεατρική παράσταση: Προίόν Σύνθεσης Τεχνών
Παράσταση Συγγραφέας Κείμενο Ενδυματολόγος Κοστουμια Χορογραφος Κινηση Ηθοποιός Ερμηνεία Προσώπου Υποκριτική Τέχνη Σκηνοθέτης Διδασκαλία Γενική εποπτεία Μουσικος Δημιουργία κλίματος παράστασης Σκηνογραφος Χώρος

26 ανάπτυξη παραστατικών δεξιοτήτων των μαθητών,
Θεσμικό Πλαίσιο Θεατρικών Δράσεων στη Β/θμια Εκπ/ση: Εγκύκλιος Γ7/121118/ , ΥΠΑΙΘΠΑ, Γ7/126889/ & ανακοινοποίηση ΥΠΠΑΙΘ Η συγκρότηση Θεατρικού Εργαστηρίου μπορεί να περιλαμβάνει τις εξής δράσεις (ενδεικτικά): ανάπτυξη παραστατικών δεξιοτήτων των μαθητών, προετοιμασία παράστασης θεατρικού έργου επώνυμου συγγραφέα, δημιουργία πρωτότυπης παράστασης των μαθητών, θεατρικό αναλόγιο, κ.ά.

27 Μορφές Δραματικής Έκφρασης στο Σχολείο
Μιμόδραμα: μιμητικό παιχνίδι, μιμική (έκφραση προσώπου), παντομίμα(συμμετοχή όλου του σώματος) (Αριστοτέλης: «…μίμησις πράξεως…») Θεατρικό Παιχνίδι: Σημείο συνάντησης παιχνιδιού και θεατρικών τεχνικών(είδη παιχνιδιού προσποίησης: παιχνίδι ρόλων, φανταστικό παιχνίδι, παιχνίδι προσωποποίησης, διερευνητικό, κοινωνιοδραματικό και συμβολικό παιχνίδι).Αναγκαιο το Παιδαγωγικό Κλίμα. Φάσεις: 3-4:1. Αναπαραγωγής από οικεία θέματα, 2. Αναγνώρισης- αιτιολόγησης συμπεριφορών, 3. Μεταμόρφωσης (Ρ. Καλούρη-Αντωνοπούλου) 1. Ανάγκη συνύπαρξης με άλλους, 2. Ανάληψη ρόλου στην ομάδα, 3. Εκτέλεση, 4. Παραγωγή δρώμενου (Λ. Κουρετζής)

28

29 Μορφές Δραματικής Έκφρασης στο Σχολείο
Μορφές Δραματικής Έκφρασης στο Σχολείο Αυτοσχεδιασμός: Μη προσχεδιασμένη δημιουργία που προκύπτει από το ερέθισμα – εκφράζομαι χωρίς κείμενο. Αρχέγονη ανάγκη ανθρώπου-πρωτογενές σημείο επαφής με το θέατρο και μύηση στους κώδικες θεατρικής επικοινωνίας Είδη:1. Κατευθυνόμενος (δίνεται κάποιο θέμα ή ερέθισμα),2. Ελεύθερος, 3. Αυθόρμητος, 4. Σκηνικός (τελική πραγμάτωση αυτοσχεδιασμών που προηγήθηκαν)Απάντηση σε ερωτήματα: Ποιος, Που, Πότε, Τι, Πως/Δράση)

30 Μορφές Δραματικής Έκφρασης στο Σχολείο
Μορφές Δραματικής Έκφρασης στο Σχολείο Δραματοποίηση Κειμένου: Στάδια: Ηρωες, Σχέσεις μεταξύ τους, Μύθος, Πλοκή,Ενσάσρκωση Πάθους, Γραφή Διαλόγων, Κείμενα «γέφυρες» Δημιουργική Γραφή-Εργαστήρι Γραφής: Δημιουργία πρωτότυπης σύνθεσης από τους μαθητές μέσα από τη δραματοποίησηένός θέματος (επικαιρότητα, κοινωνικοί προβληματισμοί, ιστορικό θέμα, κ.ά)

31 Μορφές Δραματικής Έκφρασης στο Σχολείο
Μορφές Δραματικής Έκφρασης στο Σχολείο Θεατρικό Αναλόγιο: Θεατρική ανάγνωση ενός έργου από ομάδα μαθητών μπροστά σε θεατές. Απλός τρόπος ανάδειξης θεατρικού κειμένου. Επιλογή ουσιωδών μερών - Μικρή διάρκεια για να μην κουράσει…Δραστηριότητες: ερωτήσεις, παιχνίδι, διατύπωση εντυπώσεων… Θέατρο Σκιών (Καραγκόζης και…θέατρο με σκιές) Συνομιλία Τεχνών: Με άξονα μια «ιδέα» ή ένα «θέμα»… Κουκλοθέατρο/ Μαριονέτες, κυρίως για Α/θμια, υπό όρους στη Β/θμια Εκπ/ση Πηγές: 1. Οδηγός εκπαιδευτικού για το θέατρο(Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων Αισθητικής Παιδείας για όλες τις βαθμιδες της Υ.Ε), Π.Ι., 2011 2. Β. Δεμερτζή: Εγχειρίδιο για τη Β/θμια Εκπ/ση, στο: Εγχειρίδιο Σχολικών Πολιτιστικών Προγραμμάτων για την Πρωτοβάθμια & τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Ε.Ε.Π.Π.Π.Κ.,Αθήνα, 2006 3. Στοιχεία Θεατρολογίας,Α΄Ενιαίου Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή,ΥΠΕΠΘ,ΠΙ,ΟΕΔΒ,1999.

32 Ολόπλευρη ανάπτυξη εφήβου
Θεατρικό Παιχνίδι & Ανάπτυξη του Παιδιού ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ

33 Πώς επιλέγω το έργο… Ψυχισμός & προβληματισμός παιδιών…
Δυνατότητες θεατρικής ομάδας… Προτιμότερη η επιλογή έργων συνόλου, πολυπρόσωπων…για να μην έχουμε εντάσεις ως προς τη διανομή των ρόλων + μεγάλοι ρόλοι δυσβάστακτοι για ένα παιδί/ διανομή σε περισσότερους… Έργα με ενεργοποίηση κ.’α. παραστατικών τεχνών: μουσικής, χορού=> αξιοποίηση κλίσεων- δεξιοτήτων μαθητών μας. Έργα με έμφαση στην τοπική παράδοση, ερευνητική προσέγγιση στοιχείων περιοχής, γλωσσική ιδιαιτερότητα… Προσοχη στη μετάφραση του αρχαίου δράματος ή έργων ξένου ρεπερτορίου

34 Τελικά… Ερευνα και πρωτοβουλία του εκπ/κού-εμψυχωτή…για επιλογή έργου/ων, στοχοθεσία, συκρότηση και δέσιμο ομάδας. Εμπλοκή μαθητών στην επιλογή μέσα από 6-8 έργα… Διαδικασία συζήτησης, παρουσίασης αποσπασμάτων από υποομάδες, επιλογή έργου… Διανομή Ρόλων μέσα από διαδικασιά ανάγνωσης, κλίσεις, χαρακτηριστικά παιδιών….

35 Διανομή Ρόλων… Διαφοροποίηση όρων «ακρόασης» επαγγελματικού θεάτρου από σχολικό θέατρο Στόχος: ο μη αποκλεισμός μαθητών με προβλήματα λόγου ή κίνησης και η εμπλοκή τους μέσα από ασκήσεις γνωριμίας της ομάδας σε θέσεις που τους ταιριάζουν… Ανάληψη ρόλων μέσα από τη διαδικασία των αναγνώσεων, των εναλλαγών ρόλων και των θεατρικών παιχνιδιών προκύπτει ως φυσική εξέλιξη Όλοι οι ρόλοι είναι σημαντικοί… Στην ανάγκη…προσθέτουμε ή «ενισχύουμε» μικρούς ή μοιράζουμε μεγάλους ρόλους σε 2-3 μαθητές…

36 Για πρώτη φορά: Έργο μικρής έκτασης (!)
που να αρέσει σε μας και στα παιδιά… Προτιμότερο: ένα έργο με παραδοσιακή εσωτερική δομή και, αν έχουμε χρόνο, μπορούμε να περάσουμε σε πιο σύγχρονα θεατρικά είδη (π.χ. επικό θέατρο, θέατρο του παραλόγου κτλ). Πιθανό Κριτήριο επιλογής η δυνατότητα παρακολούθησης της παράστασής του ή της ακρόασής του (π.χ. από το αρχείο της ΕΡΤ) Εργασία σε δύο ομάδες: μια για το υποκριτικό μέρος της παράστασης(αν προκύψει) και μια που θα αναλάβει όλα τα εικαστικά-ηχητικά-υποστηρικτικά στοιχεία(κοστούμια, σκηνικά, φωτισμό, ήχο, προσκλήσεις, αφίσες, κ.ά) Σκηνικά- Κοστούμια=> Ήθος Έργου: Λιτότητα (…και από άποψη), ευρηματικότητα, συμβολικός ρόλος αντικειμένων…

37 To do or not to do…this is the question!
Στο σχολείο ΔΕΝ κάνουμε: Ψυχόδραμα… Πειραματικό Θέατρο… Ελεύθερο Θέατρο… Όχι στο Διδακτισμό , στη Φλυαρία και στα Μηνύματα του έργου…που λέγονται…

38 Κάνουμε…. Σχολικό Θέατρο για Εφήβους

39 Λαμβάνουμε υπόψη… Την ηλικία των παιδιών…
Το ιστορικό παιδιών με ιδιαίτερες ευαισθησίες κοινωνικές, οικογενειακές, ψυχοβιολογικές…. Το κοινωνικό περιβάλλον της σχολικής μονάδας…

40 Ενημερώνουμε… Το Σύλλογο των Διδασκόντων και το Διευθυντή του Σχολείου για τις προθέσεις μας και το θέμα του θεατρικού εργαστηρίου, προκειμένου να υπογραφεί η Πράξη ανάθεσης του προγράμματος. Τους Γονείς/Κηδεμόνες για το θέμα του προγράμματος και τις ώρες των συναντήσεων.. Υποβάλλουμε στη ΔΔΕ Γ Αθήνας τα σχετικά έντυπα συμπληρωμένα, μαζί με αντίγραφο της Πράξης του Συλλόγου και κατάλογο των μαθητών που θα συμμετέχουν

41 Ιστοσελίδα Γ΄ΔΔΕ Αθήνας www.cdseda.att.sch.gr/Υπηρεσίες/Πολιτιστικά
Ενημερωτικά Έγγραφα- Εγκύκλιοι ΥΠΑΙΘ, Ανακοινώσεις, Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Σεμινάρια... Ανάρτηση… Υλικού Σεμιναρίων Ρεπερτόριο Εφηβικού Θεάτρου (εργασία της κ. Β.Δεμερτζή) Στα Προσεχώς… Σύνδεση Ιστοσελίδας με Ιστολόγιο Πολιτιστικών Θεμάτων Γ΄ΔΔΕ Αθήνας Υλοποίηση Σεμιναρίων για 1. Παραστατικές Τέχνες, 2.Εκπαιδευτικές δράσεις σε Μουσεία-Ερμηνευτικές προσεγγίσεις Υλικού Πολιτισμού, 3. Ηλεκτρονικά Εργαλεία Web 2.0 στην υλοποίηση δράσεων θεματολογίας Πολιτιστικών Προγραμμάτων… Έναρξη προγράμματος καταγραφής κτηρίων 19ου -20ου αιώνα σε συνεργασία με τη MONUMENTA Δημιουργία Διαδικτυακών Θεματικών Κοινοτήτων(Παραστατικές Τέχνες, Βιβλιοθήκες, Τοπική Ιστορία, κ.α.) Ηλεκτρονική Τράπεζα Πολιτιστικών Προγραμμάτων…

42 Πηγή έμπνευσης ….. Οι μαθητές μας….

43 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό για το θέατρο στην εκπαίδευση (όπως περιλήψεις θεατρικών έργων, ασκήσεις, έργα, συνθέσεις, βιβλιογραφία, κλπ.) μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

44 Πηγές Βιβλιογραφία Δια-δικτυογραφία
Οδηγός εκπαιδευτικού για το θέατρο(Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων Αισθητικής Παιδείας για όλες τις βαθμιδες της Υ.Ε), Π.Ι., 2011 schools.gr/content/index.php?lesson_id=26&ep=413 Ψηφιακή Βιβλιοθήκη. Θέατρο – Θεατρική παιδεία (Τζ. Κακουδάκη, Π. Απέργη) theatro/ -epimorfotes/texnes/9.TEXNES.pdf - epimorfotes/sxeseis/sxeseis_sxolikh_taxh.pdfhttp:// html Οδηγός εκπαιδευτικού για το θέατρο(Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων Αισθητικής Παιδείας για όλες τις βαθμιδες της Υ.Ε), Π.Ι., 2011 2. Β. Δεμερτζή: Εγχειρίδιο για τη Β/θμια Εκπ/ση, στο: Εγχειρίδιο Σχολικών Πολιτιστικών Προγραμμάτων για την Πρωτοβάθμια & τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Ε.Ε.Π.Π.Π.Κ.,Αθήνα, 2006 3. Στοιχεία Θεατρολογίας,Α΄Ενιαίου Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή,ΥΠΕΠΘ,ΠΙ,ΟΕΔΒ,1999.

45 ΗΘΟΠΟΙΟΣ Σπάραγμα τοιχογραφίας με παράσταση ηθοποιού
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Σπάραγμα τοιχογραφίας με παράσταση ηθοποιού. Από την Οικία Α, πλάϊ στο ανατολικό περιστύλιο της Βιβλιοθήκης του Αδριανού. Τέλη 2ου αι. π.Χ. - 1ος αι. μ.Χ. Αθήνα, Μουσείο Βιβλιοθήκης Αδριανού...

46 Τέλος- The End!!!


Κατέβασμα ppt "Θεατρικές Δράσεις στα Πολιτιστικά Προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google