Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ ΘΕΜΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ - PROJECT A1΄ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΡΙΑΦΥΛΛΙΑ ΜΠΟΥΖΓΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΣ 2012-2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ ΘΕΜΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ - PROJECT A1΄ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΡΙΑΦΥΛΛΙΑ ΜΠΟΥΖΓΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΣ 2012-2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ ΘΕΜΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ - PROJECT A1΄ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΡΙΑΦΥΛΛΙΑ ΜΠΟΥΖΓΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΣ

2 ΘΕΜΑ: ΤΑΞΙΔΙ Α. Ταξίδι στη μυθολογία B. Ταξίδι και Ιστορία Γ. Ταξιδιώτες ιστορικοί και περιηγητές Δ. Μορφές τουρισμού Μειονεκτήματα – Πλεονεκτήματα Ε. Ταξιδιωτική λογοτεχνία

3 Α. Ταξίδι στη μυθολογία Υποθέματα 1. Ηρακλής 2.Αργοναυτική εκστρατεία Έλλη Στρατιάδου Φελίνα Τατσίδου

4 Γιος του Δία και της Αλκμήνης Αδερφός του Ιφικλή Σύζυγος της Μεγάρας και πατέρας των οκτώ παιδιών τους Η Ήρα έστειλε μανία που τον κυρίεψε και τα σκότωσε. Για τον εξαγνισμό του έπρεπε να διεκπεραιώσει 12 άθλους που ανατέθηκαν από το βασιλιά Ευρυσθέα, σύμφωνα με χρησμό από το μαντείο των Δελφών.

5 Το λιοντάρι της Νεμέας Η Λερναία Ύδρα Ο Ερυμάνθιος κάπρος Η «Κερυνίτις» έλαφος Οι Στυμφαλίδες όρνιθες Ο κρητικός ταύρος Η κόπρος του Αυγεία Τα άγρια άλογα του Διομήδη Η ζώνη της Ιππολύτης Τα βόδια του Γηρυόνη Ο Κέρβερος Τα μήλα των Εσπερίδων

6 Άβδηρ α Οι δώδεκα άθλοι του Ηρακλή 1.Νεμέα- 2. Λέρνη 10. Λιβύη – τα βόδια του Γηρυόνη Θήβα 6. Ήλιδα Αυγείας 3.Όρος Ερυμάνθ ο ς Μυκήνες 4. Κερυνίτις έλαφος 5. Στμφαλία Θράκη- 8. Τα άλογα του Διομήδη 9. Πόντος Η ζώνη της Ιππολύτης 7. Ο κρητικός ταύρος 11. Άδης - Κέρβερος 12. Χώρα των Υπερβορείων- τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων

7 Ο Ιάσονας, γιος Αίσονα, διεκδικεί το θρόνο από τον θείο του Πελία, όπου πήρε το θρόνο με το θάνατο του αδερφού του. Ο Πελίας θα έδινε το θρόνο με τον όρο να σκοτώσει τα βόδια του Αιήτη και να του φέρει τον χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα. Ο Ιάσονας με ένα γερό καράβι, την Αργώ, που είχε ανθρώπινη λαλιά και προφητική ικανότητα.

8 Ταξίδεψαν στον Ωκεανό, την Ερυθρά θάλασσα και τη Λήμνο. Κατόπιν πήγαν στο νησί της Χρύσης, την Σαμοθράκη, τον Ελλήσποντο, το Βόσπορο, όπου ο μάντης Φειδίας τους προφήτευσε τον τρόπο να περάσουν ασφαλείς τις Συμπληγάδες πέτρες. Ο Ιάσονας έφτασε στην Κολχίδα και πήρε το Χρυσόμαλλο Δέρας, σκοτώνοντας τα βόδια του Αιήτη. Επέστρεψε στην Ιωλκό να διεκδικήσει το θρόνο.

9

10 Υποθέματα 1. Α΄ και Β΄ ελληνικοί αποικισμοί 2. Ο θεσμός της φιλοξενίας στους Έλληνες Ιμπραήμ Ιμπράμ Τσαούς Αχμέτ Μεμέτ του Ιμπραχήμ B. Ταξίδι και Ιστορία

11 Α΄ ελληνικός αποκισμός Α΄ ελληνικός αποικισμός: το αποτέλεσμα των πληθυσμιακών μεταναστεύσεων και των ανακατατάξεων που συνέβησαν στον Ελλαδικό χώρο από τα μέσα του 12ου έως τα τέλη του 9ου αιώνα π.Χ. Ελλαδικό Νησιά Αιγαίου Επτάνησα Δυτική ακτή Μικράς Ασίας Κύπρος Κρήτη

12 Δωριείς Δωριείς ΄Ηπειρο & Δυτική Μακεδονία 13 ο αι. π.Χ. Δύοπες Δύοπες Στερεά Ελλάδα, Δωρίδα Στερεά Ελλάδα, Δωρίδα Νότια Εύβοια (Κάρυστος), Νησιά Δυτικών Κυκλάδων, Νότια Αργολίδα (Ερμιόνη, Ασίνη,Ηιόνες, Μάσητας) Δωριείς Δωριείς (Συνέχεια) Στερεά Ελλάδα 12 ο αι. π.Χ. Πελοπόννησο

13 Αιολικός Αποικισμός Αιολικός Αποικισμός Αιολείς Ιωνικός Αποικισμός Ιωνικός Αποικισμός Ίωνες Μικρασιατική ακτή (Σμύρνη, Αιγές, Κύμη, Κύμη, Λάρισα η Αιολίς, Μύρινα) Τρωάδα 7 ο αι.Τρωάδα (Γάργαρα, Άσσος, Πιτύεια, Άνταδρος,Κεβρή ) Εύβοια, Σάμος, Χίος, Κεντρικά παράλια Μικράς Ασίας (Μίλητος, Πριήνη, Έφεσος, Ερυθρές, Φώκαια, Μυκάλη) Δωρικός Αποικισμός Δωρικός Αποικισμός Δωριείς Άργος, Κόρινθος, Αίγινα, ν. Κυκλάδες, Κύπρο, Κρήτη, Δωδεκάνησα, Νοτιοδυτική ακτή Μ.Ασίας Άργος, Κόρινθος, Αίγινα, ν. Κυκλάδες, Κύπρο, Κρήτη, Δωδεκάνησα, Νοτιοδυτική ακτή Μ.Ασίας (Αλικαρνασσό)

14 Θεός της φιλοξενίας ο Ξένιος Δίας Τυπικό φιλοξενίας Χαιρετισμός του ξένου Φροντίδα του κονταριού και του αλόγου του Εστίαση σε άνετη θέση στο τραπέζι Πλύσιμο Φαγοπότι Προσωπικές ερωτήσεις για την καταγωγή και το ταξίδι Φιλοξενία για όσες μέρες χρειαστεί Πλούσια δώρα, διοργάνωση τελετών, αγώνων

15 Το ταξίδι στους νεότερους χρόνους Οι μεγάλες ανακαλύψεις Υποθέματα 1. Οι μεγάλες ανακαλύψεις 2. Χριστόφορος Κολόμβος 5.Χαρτογραφία και ναυσιπλοΐα στην εποχή των ανακαλύψεων Αχμέτ Μεμέτ Ραφαέλα Ηλιάδου Γιάνα Τσιλιγκάροβα 3. Φερδινάνδος Μαγγελάνος 4. Αποτελέσματα & συνέπειες ανακαλύψεων

16 Οι μεγάλες ανακαλύψεις Ισπανοί και Πορτογάλοι ψάχνουν νέους δρόμους 15 ο αι.μ.Χ. Χριστόφορος Κολόμβος Ανακάλυψη της Αμερικής 1492 π.Χ. Φερδινάνδος Μαγγελάνος Γύρος της γης π.Χ. Ατλαντικός -Ειρηνικός -Ινδικός Ωκεανό Ισπανία και Πορτογαλία Κεντρική και νότια Αμερική

17 Θαλασσοπόρος, χαρτογράφος, ναύαρχος, αντιβασιλέας 3 Αυγούστου 1492 ξεκίνησε το ταξίδι του 13 Οκτωβρίου 1492 έφτασε στις Αντίλες, Κούβα, Αϊτή Εγκατέστησε 43 άντρες φρουρούς στα νησιά αυτά και επέστρεψε. Μετά από εξέγερση των ιθαγενών, στάλθηκε αλυσοδεμένος στην Ισπανία. Τα ταξίδια του άνοιξαν νέους ορίζοντες για την ανθρωπότητα, στην παγκόσμια οικονομία και πολιτισμό

18 Πρώτος που έκανε τον γύρο του κόσμου - 20 Σεπτεμβρίου απέπλευσε από Πορτογαλία -Ατλαντικός- μέχρι Σιέρα Λεόνε -1 Νοεμβρίου Πορθμός Μαγγελάνου -28 Νοεμβρίου - Ειρηνικός ωκεανός - Γη του Μαγγελάνου (Χιλή) -Επιστροφή: Απρίλιο Φιλιππίνες, Ινδίες (Μπαχαρικά) Το ταξίδι δεν το ολοκλήρωσε ο ίδιος. Πέθανε ηρωικά, σε τοπική αψιμαχία, για να σώσει τους συντρόφους του.

19 Αποτελέσματα και συνέπειες των ανακαλύψεων Νέα προϊόντα εισάγονται στην Ευρώπη : πατάτα, ντομάτα, καλαμπόκι, σκόρδο, κακάο, γαλοπούλα, ζάχαρη, καφές, ρύζι, βαμβάκι μπαχαρικά Εισαγωγές χρυσού και ασημιού από το Νέο Κόσμο. Ημερομίσθιο και τιμές στα ύψη στην Ευρώπη. Ευημερία εμπορίου, κοπή νομισμάτων. Χάνουν το μονοπώλιο εμπορίου οι ιταλικές πόλεις και κέντρο εμπορίου γίνονται οι δυτικές ακτές.

20 Η χαρτογραφία των ανακαλύψεων Οι Χάρτες σχεδιάζονται: –με παρατήρηση (ουράνιων σωμάτων) - με νέα ναυτιλιακά όργανα - με αυξανόμενη ακρίβεια (ακτογραμμές, θαλάσσιες οδούς, λιμάνια, ρεύματα εποχιακοί άνεμοι) Κλαύδιος Πτολεμαίος: καθιέρωσε ένα σύστημα μέτρησης μήκους-πλάτους

21 Χάρτες και Πορτολάνοι Οι πρώτοι χάρτες δημιουργήθηκαν για να αποτυπωθούν δρομολόγια για τη διάβαση ερήμων, βουνών, θέσεις βοσκότοπων, πηγών κ.α. Πρωτόγονες χαρτογραφήσεις βρέθηκαν σε σπήλαια. Χάρτες της αρχαιότητας 2300 π.Χ. σε πήλινες πινακίδες Σε τάφους της Αιγύπτου 1000 π.Χ. Ιράκ, η Γη ως επίπεδος δίσκος –γύρω νερό και κέντρο τη Βαβυλώνα. Χάρτης Akkadian 2500π.Χ. (Κοιλάδα, Ευφράτης, βουνά δέλτα ποταμού) Συνεισφορά Βαβυλωνίων στη χαρτογραφία: διαίρεση κύκλου σε μοίρες

22 Αναξίμανδρος ο Μιλήσιος, 600 π.Χ. Συνέταξε και σχεδίασε παγκόσμιο χάρτη Η Γη είναι κυλινδρική και αιωρείται, η πάνω επιφάνεια βρέχεται από τον Ωκεανό. (Πίναξ του Αναξίμανδρου) Εκαταίος ο Μιλήσιος Σχεδίασε παγκόσμιο χάρτη πιο ακριβή.

23 Χάρτες και Πορτολάνοι Πορτολάνοι Πορτολάνοι κείμενο με πληροφορίες και οδηγίες για τα ταξίδια των ναυτικών. Ακόμη είναι ο χάρτης που δείχνει ακτές και λιμάνια. Λιμάνι = Πόρτο Πρώτοι πορτολάνοι 14 ο 15 ο αι.μ.Χ. -Σχεδιασμένοι με το χέρι, με μεγάλο κόστος. - 16μ.Χ. αι. με χαρακτική και σε χαρτί, σε ευρεία διάδοση.

24 Αστρολάβος Αστρολάβος αστρονομικό όργανο, που χρησιμοποιούσαν αστρονόμοι, ναυτικοί για την ναυσιπλοΐα. Εμπνευστής του σφαιρικού αστρολάβου θεωρείται ο Ίππαρχος τον 2 ο π.Χ. και η κατασκευή του βασίζεται στη στερεογραφική προβολή. Τον 8 ο ο Πέρσης μαθηματικός Farasi εφηύρε τον επίπεδο αστρολάβο. Από τους Άραβες διαδόθηκε στην Ευρώπη τον 11 ο αι. Το 18 ο αι. ο αστρολάβος αντικαταστάθηκε από τον Εξάντα.

25 αστρολάβος Ο αστρολάβος αποτελείται: Δίσκο, που εξωτερικό πλαίσιο υποδιαιρείται σε μοίρες. Κανόνα (γωνιόμετρο), που περιστρέφεται γύρω από έναν άξονα. σφαιρικός αστρολάβος Ο σφαιρικός αστρολάβος μετρούσε εκλειπτικές συντεταγμένες των αστέρων, που είναι σε αντιδιαστολή με τις γεωγραφικές συντεταγμένες στη γη. επίπεδος αστρολάβος Ο επίπεδος αστρολάβος μετρούσε το ύψος ενός αστέρα ή πλανήτη από τον ορίζοντα.

26 Μηχανισμός των Αντικυθήρων Ο μηχανισμός ή αστρολάβος ή υπολογιστής των Αντικυθήρων είναι ένα αρχαίο τέχνημα ένας μηχανικός υπολογιστής και οργανο αστρονομικών παρατηρήσεων. Ανακαλύφθηκε το Πάσχα του 1900 από ένα δύτη ενός από τα δύο σφουγγαράδικα από τη Σύμη. όργανο πρόβλεψης εκλείψεων Ο μηχανισμός χρονολογείται μεταξύ 150 – 100 π.Χ., καταχωρήθηκε ως «ωρολόγιο εξάντας» και μετά το ξέχασαν…Το 1959 μελετήθηκε από τον Πράις, το ’73 από τον Χ. Καράκαλο, το ‘78 από το Ζακ Κουστώ. Τέλος το 2006 καταδεικνύεται η χρησιμότητά του ως όργανο πρόβλεψης εκλείψεων.

27 Η λύση του γρίφου Χάρη στα υπερσύγχρονα μέσα ψηφιακής απεικόνισης ο Μηχανισμός ήταν ένα αστρονομικό όργανο υψηλής ακριβείας και έχει ηλικία άνω των ετών! Η πολυπλοκότητα των 30 και πλέον γραναζιών (όπως φαίνεται στα μοντέλα) που κινούσαν τους δείκτες των καντράν του Μηχανισμού καταδεικνύει τη θαυμαστή τεχνολογική πρόοδο των Ελληνιστικών χρόνων. Η μελέτη του μηχανισμού των Αντικυθήρων δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.

28 Γ. Ταξιδιώτες ιστορικοί και περιηγητές Υποθέματα 1. Ορισμοί: περιήγησης και περιηγητή 2. Διαφορά περιηγητή και ιστορικού 3. Η ιστορία του περιηγητισμού Ελένη Χηράκη 4. Μορφή, μέθοδος, γλώσσα και πληροφορίες περιηγητικών κειμένων 5. Η περιηγητική μελέτη στην Ελλάδα

29 Ορισμός: Περιήγησης Ορισμός: Περιηγητή Διαφορά ιστορικού - περιηγητή Περιήγηση Περιήγηση σημαίνει τη μετακίνηση σε κάποια εδαφική έκταση ή υδάτινη επιφάνεια με σκοπό τη μελέτη της, για γενικούς μορφωτικούς, επιστημονικούς και άλλους σκοπούς. Περιηγητής είναι αυτός που ταξιδεύει σε διάφορα μέρη με σκοπό την ψυχαγωγία ή τη μόρφωση ή ακόμη και τα δύο. Ιστορικός Χρήση πηγών Τα γεγονότα δεν ερμηνεύονται ή αναλύονται με το βλέμμα αυτού που τα είδε και τα έζησε. Περιηγητής Καταγραφή όσων βλέπει και ακούει Καταγραφή χωρίς προκαταλήψεις. Περιγραφή με τα μάτια της εποχής εκείνης Δεν υπάρχει η απόσταση του χρόνου. Γνήσια κείμενα που έγραψαν απλοί, ανύποπτοι άνθρωποι και εξασφαλίζουν την αυθεντική ιστορία.

30 Η ιστορία του περιηγητισμού Αρχαία χρόνια Όμηρος, Σόλωνας, Εκαταίους, Πυθαγόρας, Ηρόδοτος, Ερατοσθένης, Ποσειδώνιος Κατακτήσεις Μ. Αλέξανδρου -Ίδρυση ελληνιστικών κρατών Ίδρυση ρωμαϊκού κράτους Μεσαίωνας Ελληνικός χώρος 17 ο -18 ο αι. κλασικιστικό πνεύμα Δύσης Δημοχάρης, Πολέμωνας, Στράβωνας Παυσανίας Μ. Πόλο, Χρ. Κολόμπο, Α. Βεσπούτι, Μαγγελάνος, Β. ντα Γκάμα Σπον. Γουήλλερ, Τουρνεφόρ, Πουκεβίλ 19 ος -20 ος αιώνας Η περιήγηση αυτοσκοπός. Ντοκουμέντο. Τ. Χέιερνταλ, Α. Μπομπάρ

31 Ποιοι ήταν οι περιηγητές ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ: Νομοθέτες, φιλόσοφοι, ιστορικοί ΜΕΣΑΙΩΝΑ –ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ: Προσκυνητές Αγίων Τόπων, έμποροι, σταυροφόροι, διπλωματικοί εκπρόσωποι, κατάσκοποι, τυχοδιώκτες, αρχαιολόγοι, καλλιτέχνες, ιεραπόστολοι, κουρσάροι, εξόριστοι, μεγιστάνες, καλόγεροι, λαϊκοί άνθρωποι κ.α. Πληροφορίες περιηγητικών κειμένων Χρονικά με πληροφορίες γεωγραφικές, εθνογραφικές, ιστορικές, με λαογραφικά στοιχεία, ήθη και έθιμα

32 Είδος, μορφή, περιεχόμενο περιηγητικών κειμένων Κείμενα πεζά και έμμετρα Μύθοι, ανέκδοτα, Θρύλοι, παραδόσεις περιγραφές μαχών, τόπων Απολογισμοί από ταξιδιωτικές αποστολές Εντυπώσεις σε μορφή σημειώσεων Επιστολές Ημερολόγιο Απλά ανιαρά κείμενα Απλά έγγραφα- πολυτελή βιβλία μεγάλου σχήματος Περιηγητές που γράφουν οι ίδιοι και άλλοι με γραμματικούς Κείμενα με χάρτες, εικόνες, σχεδιαγράμματα, χαλκογραφίες, πίνακες κ.α. Γλώσσα περιηγητικών κειμένων Ανάλογα την εποχή και την καταγωγή του περιηγητή. Στην αρχαία Ελλάδα κείμενα σε όλες τις διαλέκτους Το Μεσαίωνα κυρίως στη λατινική ανάμεικτη με λέξεις και φράσεις ή της μητρική συγγραφέα ή του τόπου που ταξίδευε. Στην Αναγέννηση στην εθνική γλώσσα του καθενός με αρχαιότροπη φόρμα.

33 Μέθοδοικαι επεξεργασία κειμένων Μέθοδοι και επεξεργασία κειμένων Δεν υπάρχουν μέθοδοι συγγραφής περιηγητικών κειμένων. Κατά περιόδους παρατηρούνται κοινά χαρακτηριστικά. Ρόλο παίζει η καταγωγή, η θρησκεία, η μόρφωση,το επάγγελμα, του περιηγητή. Λογοκλοπή. Σύνηθες φαινόμενο. Δυσκολία επεξεργασίας περιηγητικών κειμένων. Απαραίτητη η συγκριτική μελέτη και η διασταύρωση στοιχείων. Η περιηγητική μελέτη στην Ελλάδα Μερικοί μελετητές είναι: Κ. Σάθας, Στ. Κλων, Αλ. Καράλης 1886, Δ. Καμπούρογλου, Αργέντης, Κυριακίδης κ.α.

34 Υποθέματα 1. Ηρόδοτος 2. Παυσανίας Χριστίνα Τζελέπη Ασπασία Σταυράκη

35 Πατέρας της Ιστορίας Γεννήθηκε το 484 π.Χ. στην Αλικαρνασσό Φανατικός ταξιδευτής επισκέφθηκε όχι μόνο ελληνικούς τόπους, αλλά και όλο τον τότε γνωστό κόσμο. Το έργο του ονομάστηκε από τους Αλεξανδρινούς «Ηροδότου Μούσαι». Χωρίστηκε σε εννέα βιβλία και κάθε ένα πήρε το όνομα μιας Μούσας.

36 Έργο του «Ελλάδος Περιήγησις» Το έργο του είναι οδοιπορικό στην κεντρική και νότια Ελλάδα. Πολιτικές ιδέες: Κατακρίνει όσους συντέλεσαν στην καταστροφή της Ελλάδας. Περιγράφει καλλιτεχνήματα, αξιοθέατα και παραδόσεις, θρύλους, τοπία, προϊόντα. Ύφος απλό και ανεπιτήδευτο. Θρησκευτικές ιδέες: Ευσέβεια στους θεούς.

37 ΘΕΜΑ: ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ- ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΥΡΑΚΗ ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΑΚΟΥΛΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

38 ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Αρχαιολογικός-Πολιτιστικός τουρισμός Θρησκευτικός τουρισμός Επαγγελματικός τουρισμός Αγροτουρισμός Οικοτουρισμός Ορεινός τουρισμός Γεωτουρισμός – Φυσιολατρικός τουρισμός Εκπαιδευτικός τουρισμός Θαλάσσιος τουρισμός Κοινωνικός τουρισμός Ιαματικός τουρισμός

39 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Οικονομικά-Οικολογικά Πνευματικά Ψυχικά Πολιτιστικά Κοινωνικά-Εθνικά

40 ΟΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Οι ανεπαρκείς υπηρεσίες,λόγω της έλλειψης ποιότητας και της απουσίας επαγγελματικής συνείδησης, καθιστούν πιθανή τη συρρίκνωση του τουριστικού ρεύματος. Οικονομικές - Οικολογικές Επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον. (άναρχη, κακόγουστη δόμηση, ρύπανση, εξαφάνιση πράσινου, βεβήλωση αρχαιολογικών χώρων)

41 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ Ν.ΡΟΔΟΠΗΣ Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας Μητροπολιτικός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αρχαιολογικό Μουσείο Κομοτηνής

42 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ Ως σχολικές εκδρομές θεωρούμε τις οργανωμένες μονοήμερες ή πολυήμερες μετακινήσεις μαθητών στο εσωτερικό ή το εξωτερικό με σκοπό τη βιωματική μάθηση, τη ψυχαγωγία, τη σύσφιξη σχέσεων, την ωρίμανση των μαθητών όπως και τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού. Είναι επομένως φανερός ο καθοριστικός ρόλος των εκδρομών στη διεκπεραίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

43 ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ: Απαραίτητη είναι η έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων. Εκτός από την έγκριση του Συλλόγου απαιτείται επίσης: α)έγκριση από την οικεία Διεύθυνση ή Γραφείο Δευτεροβάθμιας(διδακτικές επισκέψεις αν η επίσκεψη υπερβαίνει το ωράριο λειτουργίας του σχολείου), β)έγκριση από τη Διεύθυνση Δ.Ε. Ροδόπης(διδακτικές επισκέψεις, ημερήσιες εκπαιδευτικές εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις οποιασδήποτε κατηγορίας), γ)έγκριση από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ροδόπης(ημερήσιες εκπαιδευτικές εκδρομές) Η συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών είναι υποχρεωτική στις διδακτικές επισκέψεις και στους εκπαιδευτικούς περιπάτους, ενώ αν κάποιος μαθητής απουσιάζει λογίζεται ως απουσία για ισάριθμες διδακτικές ώρες. Σε περίπτωση χρήσης μεταφορικού μέσου ή αν η εκδρομή είναι μονοήμερη ή πολυήμερη απαιτούνται υπογεγραμμένες δηλώσεις των γονέων, ενώ αν οι μαθητές είναι ενήλικοι υπογράφουν οι ίδιοι. Στη συνέχεια ακολουθεί η υποβολή τους στη Διευθυντή/ρια του σχολείου. Αν ο κηδεμόνας δε συμφωνεί ο μαθητής δε μετέχει και δε του καταχωρούνται οι απουσίες. Οι συνοδοί καθηγητές πρέπει να είναι εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπ/σης, πλην των ωρομισθίων και σε αναλογία ένας εκπαιδευτικός ανά 40 μαθητές. Κάθε μαθητής και κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να συμμετέχει το πολύ σε 2 εκπαιδευτικές επισκέψεις οποιασδήποτε κατηγορίας(μαθητών μιας ή περισσοτέρων τάξεων, μαθητών που μετέχουν σε ομάδες υλοποίησης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων)

44 Λέγοντας ταξιδιωτική λογοτεχνία εννοούμε πεζογραφικά κείμενα στα οποία οι συγγραφείς καταγράφουν τις εντυπώσεις,τις σκέψεις και τα βιώματα τους από χώρες και μέρη που έτυχε να επισκεφθούν. Ορισμός Χαρακτηριστικά 1.Κείμενα τα οποία αναφέρονται σε ταξίδια με σκοπό την απόδραση του αναγνώστη. 2.Εμπεριέχονται το δοκίμιο, ο εσωτερικός μονόλογος, ακόμα και η αυτοβιογραφία. 3.Το ταξίδι γίνεται αυτοσκοπός (Ρομαντισμός). 4. Περιγραφή φυσικών ή αστικών τοπίων καθώς και μνημείων του παρελθόντος. 5. Συμμετοχή συγγραφέων και αναγνωστών στα περιγραφόμενα. Σήμερα Τη θέση της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας έχει αντικαταστήσει το ταξιδιωτικό ρεπορτάζ, µε συναρπαστικά πολλές φορές αποτελέσματα. Τριανταφυλλιά Αναστασιάδου

45 Ταξιδιωτικοί Λογοτέχνες I.M.Παναγιωτόπουλος ( ) Κώστας Ουράνης ( ) Νίκος Καζαντζάκης ( ) Πέτρος Χάρης ( )

46 Κ.Π. Καβάφης ( ) Ενδιαφέρεται για θέματα που αφορούν τους αδικημένους Προσπάθεια διεξαγωγής διαχρονικών συμπερασμάτων (αναφορά στις ζωές των αδικημένων) Θέματα εμπνευσμένα από ελληνιστικούς χρόνους (αρχαίους, βυζαντινούς και νεότερη ιστορία. Στοχαστική ευρύτητα. Στοιχεία τεχνικής Δημοτική γλώσσα με στοιχεία καθαρεύουσας -Χρήση συμβόλων -Ιαμβικός στίχος,ανισοσύλλαβος, απέριττος -μελαγχολικός τόνος 2.Ιστορικά: Ψευδοιστορικά Ιστορικοφανή Ιστοριογενή 3.Τα ηδονικά 1.Τα φιλοσοφικά (διδακτικά)

47 Ποίημα Καβάφη «Ιθάκη» Το ποίημα του Καβάφη ‘Η Ιθάκη’ έχει ως περιεχόμενο τον νόστο του Οδυσσέα. Η Ιθάκη εδώ αποτελει σύμβολο.Συμβολίζει το στόχο που έχει στη ζωήτου ο κάθε άνθρωπος. Το ταξίδι είναι η ζωή και στην ζωή πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους κινδύνους,να κερδίζουμε γνώσεις και να αποκτούμε εμπειρίες. Στοιχεία τεχνικής του Καβάφη που εντοπίζονται στο ποίημα: -Συμβολιστική Τεχνοτροπία -Γλώσσα:Ιδιότυπη.Δημοτική με στοιχεία αλεξανδρινών και Κων/πολίτικων ιδιομάτων αλλά και στοιχεία καθαρεύοσας. -Κατηγορία: Φιλοσοφικά ή διαδακτικά -Αφηγηματικός τρόπος:Εσωτερικός μονόλογος

48 Επιμέλεια παρουσίασης: Ελένη Χηράκη


Κατέβασμα ppt "3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ ΘΕΜΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ - PROJECT A1΄ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΡΙΑΦΥΛΛΙΑ ΜΠΟΥΖΓΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΣ 2012-2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google