Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΜΗΜΑ Β’4 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΒΑΣΣΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ Δρ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΜΗΜΑ Β’4 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΒΑΣΣΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ Δρ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΜΗΜΑ Β’4 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΒΑΣΣΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ Δρ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ

2

3 Γιατί επιλέξαμε αυτό το θέμα: Βλέποντας στην καθημερινότητα μας το πλοίο της Αργούς θέλαμε να γνωρίσουμε: Το παρελθόν του πλοίου που σχετίζεται με την πόλη του Βόλου και το έμβλημά της. Πώς βρέθηκε στο λιμάνι και πώς κατασκευάστηκε. Κατά την έρευνά μας να προσεγγίσουμε τη ζωή της θάλασσας.

4 Πώς εργαστήκαμε : Αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες. Δώσαμε συμβολικά ονόματα εμπνευσμένα από το θέμα μας και σχεδιάσαμε το έμβλημά μας.

5

6 Οι ομάδες μας:

7 Αταλάντη: Μπουρμπουλήθρες: Ελένη Χονδρού Ελευθερία Τσουρτσούλη Βιολέτα Τσατσάνη Νικολέττα Στούκα Νικολέττα Φατσή Ιωάννα Σταθοπούλου Κατερίνα Τσιλογιάννη Δώρα Στούκα Χρύσα Στάθη Μαρία Φώτο Χαρούλα Τριανταφυλλοπούλου

8 Οι σύντροφοι του Ιάσονα: Αργοναύτες: Χαλκίδης Ιάκωβος Χρυσικός Ταξιάρχης Χρηστάκης Αλέξανδρος Χατζησταματίου Αλέξανδρος Χατζησταμάτης Απόστολος Σταματόπουλος Άγγελος Σπάτα Αλέξανδρος Σέρρης Φίλιππος Τσιανάκας Δημήτρης Φωτόπουλος Απόστολος

9 Επιλέξαμε θέματα έρευνας: «Αταλάντη» 1) Υπήρχε γυναίκα στην Αργοναυτική εκστρατεία και ποια η θέση της γενικά από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα στη ναυτική παράδοση; 2)Αναζητήσαμε θαλασσογράφους. 3) Μελετήσαμε και σχεδιάσαμε τον αστερισμό της Αργούς.

10 Το τέχνημά μας:

11 «Μπουρμπουλήθρες» 1) Ερευνήσαμε τα είδη των ιστιοφόρων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα.

12 2) Σχεδιάσαμε ιστιοφόρα και μάθαμε την ονοματολογία τους.

13 3) Μιλήσαμε για τον προστάτη των θαλασσινών στην αρχαιότητα και στα ιστορικά χρόνια.

14 Τα τεχνήματά μας: Μαρία Φώτο Χρύσα Στάθη

15 «Οι σύντροφοι του Ιάσονα» 1) Εντοπίσαμε τους 50 συντρόφους του Ιάσονα και βρήκαμε πληροφορίες για την ζωή τους. 2) Ασχοληθήκαμε με τα είδη των ιστιοφόρων και μελετήσαμε την εξέλιξή τους ανά τους αιώνες. 3) Γνωρίσαμε το ανεμολόγιο και το σχεδιάσαμε.

16 Το τέχνημά μας:

17 «Αργοναύτες» 1) Ασχοληθήκαμε με τον μύθο της αργοναυτικής εκστρατείας. 2) Ενδιαφερθήκαμε ιδιαίτερα για την πειρατεία ανά τους αιώνες στον κόσμο. 3) Μελετήσαμε τα είδη των φάρων και εντοπίσαμε τους φάρους στον Ελλαδικό χάρτη. 4) Μάθαμε για τα μέσα πλοήγησης από τον αστρολάβο μέχρι το GPS.

18 Το τέχνημά μας: Σέρρης Φίλιππος

19

20 Καλέσαμε ειδικούς για να μας μιλήσουν: Τον κ.Ρήγα ( αρχιτέκτονα-ιστιοπλόο ) που μας μίλησε για την αρχαία ναυπηγική και την ναυπήγηση της σύγχρονης Αργούς.

21

22 Τον κ. Γ.Καρταπάνη ( ιδιοκτήτη ναυπηγείου- εμπειρικού καραβομαραγκού ). Μαζί του μελετήσαμε το χάρτη, τα ναυτικά όργανα πλοήγησης, κάναμε ναυτικούς κόμπους και μιλήσαμε για τη ναυπήγηση της Αργούς.

23

24 Μέλη του συλλόγου «Αργοναύτες» : τον κ. Θ.Κακαδιάρη και Κ.Κεχα ῒ δη (κωπηλάτες της Αργούς ) Μιλήσαμε για το μυθικό ταξίδι της Αργούς, την ιστορικότητα του μύθου, τη ναυπήγηση της Αργούς τότε και σήμερα και την εμπειρία τους από το ταξίδι που έκαναν με αυτή.

25

26 Επισκεφθήκαμε ένα σύγχρονο ιστιοφόρο:

27

28 Τι περιμέναμε να μας προσφέρει η ενασχόλησή μας αυτή; Να μάθουμε τί συμβολίζει το έμβλημα της πόλης μας, πού σταματάει ο μύθος και αρχίζει η ιστορία και γιατί «ξαναχτίστηκε» η Αργώ. Πώς ναυπηγήθηκε τότε και πώς σήμερα καθώς και ποιο και πώς ήταν το ταξίδι της. Να έρθουμε πιο κοντά στη ναυτική παράδοση της πατρίδας μας.

29 Τι μας ωφέλησε; Συνεργαστήκαμε με τους συμμαθητές μας, με την καθηγήτρια μας, με τους επισκέπτες μας. Ερευνήσαμε, καταγράψαμε, συζητήσαμε, ακούσαμε, σχεδιάσαμε, πληροφορηθήκαμε, συνθέσαμε. Αποκτήσαμε επαφή με τη ναυτική ζωή και ιστορία του τόπου. Καταλάβαμε γιατί επιλέχθηκε η Αργώ ως έμβλημα της πόλης και γιατί ξαναφτιάχτηκε. Επιβιβαστήκαμε σε ιστιοφόρο και προσεγγίσαμε κάτι άγνωστο αν και καθημερινό.

30 Ειδικότερα: Συνειδητοποιήσαμε ότι ο λόγος της αργοναυτικής εκστρατείας ήταν εμπορικός και αποικιοκρατικός. Ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν καταπληκτικοί ναυπηγοί και ικανοί ναυτικοί. Ότι η ναυτική παράδοση του τόπου μας είναι πολύ πλούσια. Ότι οι γυναίκες είχαν μικρή θέση σε αυτό. Ότι οι σύγχρονοι Έλληνες είναι εξίσου ικανοί ναυπηγοί και ναυτικοί.

31 Τέλος ευχαριστούμε τον κ.Γιαννακούρα για την τεχνική υποστήριξη.

32


Κατέβασμα ppt "ΤΜΗΜΑ Β’4 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΒΑΣΣΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ Δρ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google