Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying) Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Κοζάνης Συντονίστρια Δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying) Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Κοζάνης Συντονίστρια Δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying) Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Κοζάνης Συντονίστρια Δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

2 Ο όρος “bullying”  καταγράφεται ως η συστηματική κατάχρηση εξουσίας που εκδηλώνεται μεταξύ ανηλίκων (επικράτηση του δυνατότερου προς τον ασθενέστερο μέσω της τρομοκρατίας και του εκφοβισμού) και που μπορεί να περικλείει ακόμη και πράξεις παραβατικού χαρακτήρα.

3 bullying  ο όρος αυτός χρησιμοποιείται για την περιγραφή αρκετών αρνητικών τύπων συμπεριφοράς: από ένα απλό πείραγμα και αδιαφορία μέχρι πολύ σοβαρές επιθέσεις και καταχρήσεις (π.χ. λεκτική επίθεση, ελαφριά κτυπήματα, σπρωξίματα, προσβλητικές χειρονομίες, απειλές, διάδοση φημών, σαρκασμός, κλοπή προσωπικών αντικειμένων, σκληρές πράξεις που μπορούν να είναι πολύ καταστρεπτικές, κοινωνική απομόνωση και σκόπιμος αποκλεισμός από την ομάδα). Η μορφή που εκδηλώνεται το “bullying” μπορεί να είναι σωματική, λεκτική ή συναισθηματική- κοινωνική.

4 “cyber bullying”,  Η τελευταία μορφή εκφοβισμού μεταξύ μαθητών είναι το “cyber bullying”, δηλαδή απειλές μέσα από το Διαδίκτυο, από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και μέσω κινητών τηλεφώνων. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η βιντεοσκόπηση προσωπικών στιγμών. Οι μαθητές στήνουν «παγίδες» σε άτομα του άλλου φύλου και εν συνεχεία είτε ζητούν «ανταλλάγματα» για να μη δημοσιοποιήσουν το βίντεο είτε στέλνουν το αρχείο, μέσω κινητών τηλεφώνων ή μέσω , σε δεκάδες συμμαθητές, για να εκδικηθούν ή για να εξευτελίσουν κάποιον.

5 Το βασικότερο πρόβλημα:  πως λίγοι μαθητές που είναι θύματα σχολικού εκφοβισμού έχουν το θάρρος να κάνουν γνωστό το περιστατικό και να απευθυνθούν είτε σε κάποιον εκπαιδευτικό του σχολείου ή στους γονείς τους είτε σε κάποιον ειδικό. Επίσης, το ενδιαφέρον των γονέων για τη συμπεριφορά των παιδιών τους στο σχολείο δε φαίνεται, σύμφωνα με έρευνες, να είναι μεγάλο. Σε παλαιότερη έρευνα που διεξήγαγε το Κέντρο Μελετών της ΟΛΜΕ, διαπιστώθηκε ότι ελάχιστοι είναι οι γονείς που απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς του σχολείου για να συζητήσουν ενδεχόμενα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών τους.

6 Παρατηρητήριο για την πρόληψη της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού  Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.  ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ  ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Σ.Ε. (11μελής)  ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΔΡΑΣΕΩΝ για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

7 Δράσεις του Παρατηρητηρίου είναι:  Η πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού  Η διενέργεια σχετικής πανελλαδικής έρευνας  Η ενεργοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας ώστε να αποτυπωθεί με σαφήνεια το εύρος του φαινομένου Σκοπός της έρευνας είναι να συγκροτηθεί το πρωτογενές υλικό καταγραφής και μελέτης, ώστε οι δράσεις για την πρόληψη να καταστούν βασικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

8 Ο Συντονιστής δράσεων:  Συνεργάζεται με τους Δ/ντές Εκπαίδευσης, τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Δ/ντές σχολικών μονάδων προκειμένου να υλοποιούνται οι δράσεις πρόληψης  Αναπτύσσει Δίκτυο συνεργαζόμενων φορέων σε κάθε Περιφέρεια, επιδιώκοντας τη συμμετοχή θεσμικών και τοπικών φορέων και οργανισμών που ειδικεύονται σε θέματα πρόληψης της βίας, ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των νέων, δικαιωμάτων του παιδιού, της διαμεσολάβησης και κοινωνικής ένταξης


Κατέβασμα ppt "ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying) Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Κοζάνης Συντονίστρια Δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google