Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου. Ορισμός και μορφές Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής δύναμης-πίεσης με σκοπό την επιβολή της θέλησης κάποιου. Σωματική.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου. Ορισμός και μορφές Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής δύναμης-πίεσης με σκοπό την επιβολή της θέλησης κάποιου. Σωματική."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου

2 Ορισμός και μορφές Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής δύναμης-πίεσης με σκοπό την επιβολή της θέλησης κάποιου. Σωματική βία: γρονθοκοπήματα, κλωτσιές, σπρωξιές, καθώς επίσης άρπαγμα ή / και φθορά της ατομικής ιδιοκτησίας. Λεκτική βία: κοροϊδία, βρίσιμο, σαρκασμός, ειρωνεία, διάδοση αρνητικών σχολίων, χειρονομίες.

3 Ορισμός και μορφές Συναισθηματική/ Ψυχολογική βία: προσπάθεια για σκόπιμη απομόνωση του παιδιού, διάδοση κακόβουλων και ψευδών φημών, καταστροφή των πραγμάτων του, εκβιασμός για χρήματα, απειλές. Σεξουαλική βία: υβριστικά σχόλια, σκίτσα και γκράφιτι µε σεξουαλικό περιεχόμενο, ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, μέχρι και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις. Ηλεκτρονική βία: χρήση μέσων όπως Internet, , chat room, κινητό(κλήσεις/ sms) με σκοπό να προσβάλλει και να απειλήσει το συνομήλικο του.

4 Στατιστικά στοιχεία ΜορφέςΓυμνάσιοΛύκειο Λεκτική72%39% Σωματική89%60% Σεξουαλική6%8% Συναισθηματική/ Ψυχολογική 32%19%

5 Αίτια ανάπτυξης βίαιων συμπεριφορών Μίμηση και συμπεριφορά γονέων 1) Συνήθως οι οικογένειες που είναι γενικά επιθετικές έχουν παιδί που είναι και αυτό επιθετικό. 2) Οι υπερβολικά αυστηροί γονείς οι οποίοι τιμωρούν συχνά το παιδί αλλά και οι υπερβολικά παραχωρητικοί γονείς που δεν θέτουν όρια στο παιδί το ωθούν σε βίαιες συμπεριφορές. Κακοποίηση- Παραμέληση των γονέων απέναντι στο παιδί Όταν λέμε κακοποίηση, παραμέληση περιλαμβάνει: α)σωματική κακοποίηση (ξυλοδαρμοί κ.λ.π.) β)σεξουαλική κακοποίηση γ)παραμέληση ιατρικής φροντίδας δ)συναισθηματική παραμέληση ε)άλλες μορφές παραμέλησης.

6 Αίτια ανάπτυξης βίαιων συμπεριφορών Ρατσισμός: Λόγω της διαφορετικότητας (π.χ φύλο, χρώμα του δέρματος, εθνικότητα, βάρος, σχολική επίδοση) ο μαθητής στοχεύει στον εκφοβισμό του συμμαθητή του με σκοπό να τον κάνει να νιώσει άσχημα για τον εαυτό του και να τον απαξιώσει.

7 Ενδοσχολική βία στην Ελλάδα  Στην Ελλάδα τα δεδομένα διαφόρων ερευνών δείχνουν ότι:  Το 10-15% των μαθητών πέφτει θύμα διαφόρων μορφών εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.  Οι μαθητές που ασκούν εκφοβισμό και βία στο σχολείο υπολογίζεται ότι ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών  Έχει παρατηρηθεί ότι τα αγόρια εμπλέκονται περισσότερο σε περιστατικά σωματικής βίας σε σύγκριση με τα κορίτσια, τα οποία φαίνεται να εμπλέκονται περισσότερο σε περιστατικά λεκτικής βίας  Οι μισοί από τους μαθητές που δέχονται επιθέσεις εκφοβισμού και βίας στο σχολείο δεν αναφέρουν πουθενά το γεγονός, ενώ οι υπόλοιποι μισοί συνήθως το αναφέρουν σε φίλους τους και σπανιότερα σε εκπαιδευτικούς ή στους γονείς τους.

8 Σύγκριση ενδοσχολικής βίας Ελλάδα- ΗΠΑ  Μελέτες στις ΗΠΑ αναφέρουν ότι 1 στους 10 μαθητές(10%) έχει πέσει θύμα βίας, ενώ 1 στα 12 παιδιά έχουν μπει στον ρόλο του θύτη (8,4%)  Στην Ελλάδα τα ποσοστά φαίνεται να είναι χαμηλότερα, περίπου 1 στους 12 μαθητές (7,87%) πέφτει θύμα εκφοβισμού, ενώ περίπου 1 στους 17 μαθητές (5,6%) μπαίνει στον ρόλο του θύτη ΗΠΑ: Θύματα 1 στους 10 (10%) Θύτες 1 στους 12 (8,4%) Ελλάδα: Θύματα 1 στους 12 (7,8%) Θύτες 1 στους 17 (5,6%)

9 Δράση εκπαιδευτικών Να εξηγήσουν από την πρώτη ημέρα στα παιδιά τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός κι ότι είναι ευθύνη όλων των παιδιών να αναφέρουν αν αντιληφθούν κάτι. Να αναρτήσουν σε κάθε τάξη το σύνολο των κανόνων συμπεριφοράς. Να μιλήσουν με το παιδί-θύμα ιδιαιτέρως και να το καθησυχάσουν ότι θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Να μιλήσουν στο παιδί-θύτη ιδιαιτέρως για τη συμπεριφορά του, τις συνέπειες και τις κυρώσεις που θα έχει αν συνεχίσει. Ενημέρωση του συλλόγου των διδασκόντων και των γονέων των εμπλεκόμενων παιδιών. Επιτήρηση για περιστατικά εκφοβισμού στα διαλείμματα, στις αυλές, στις εκδρομές. Δημιουργία κουτί παραπόνων στην τάξη, όπου τα παιδιά ανώνυμα καταθέτουν όσα συμβαίνουν. Η ακόλουθη συζήτηση προωθεί την υπευθυνότητα, χωρίς να μειώνει πρόσωπα.

10


Κατέβασμα ppt "Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου. Ορισμός και μορφές Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής δύναμης-πίεσης με σκοπό την επιβολή της θέλησης κάποιου. Σωματική."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google