Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νηπιαγωγείο Μετοχίου Δυτικής Αχαΐας Σχολικό έτος 2012-2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νηπιαγωγείο Μετοχίου Δυτικής Αχαΐας Σχολικό έτος 2012-2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νηπιαγωγείο Μετοχίου Δυτικής Αχαΐας Σχολικό έτος

2 Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αλεξάνδρα Γραμματσούλια Συνεργαζόμενοι: Χρήστος Καλαντζής (Οδοντίατρος) Τμήμα: Κλασσικό

3 Γενικός σκοπός και επιμέρους στόχοι του προγράμματος  Σημασία και αξία των δοντιών για τον άνθρωπο  Οικοδόμηση σωστών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στο θέμα της υγιεινής των δοντιών  Γνωριμία με τη δομή της οδοντοστοιχίας και αναγνώριση των βασικών εργαλείων στοματικής υγιεινής  Συσχέτιση υγιεινών διατροφικών συνηθειών με τη βελτίωση της εικόνας του στόματος  Αναγνώριση των αιτιών που προκαλούν τις ασθένειες των δοντιών, συνέπειες και τρόποι αντιμετώπισής τους  Επίσκεψη του οδοντιάτρου στο χώρο του Νηπιαγωγείου για εξάλειψη του φοβικού συνδρόμου που παρατηρείται σ’ αυτές τις ηλικίες Επιλογή θέματος  Η έλλειψη φροντίδας και η άγνοια γύρω από την προληπτική υγιεινή  Η σημαντικότητα της προληπτικής αγωγής στην οικοδόμηση της προσωπικότητας του ανθρώπου  Η ενσωμάτωση της πρόληψης και της φροντίδας των δοντιών στο «εκπαιδευτικό γίγνεσθαι»

4 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Καταιγισμός ιδεών Συζήτηση Συνέντευξη Παιχνίδι ρόλων Μοντελοποίηση Ηθικό δίλημμα Διαλογική αντιπαράθεση ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Παιδί και Γλώσσα Προφορική επικοινωνία (ομιλία, ακρόαση και ανάγνωση) Γραφή και γραπτή έκφραση Παιδί και Μαθηματικά Παιδί και Περιβάλλον Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση

5 Παιδί & Γλώσσα Ηθικό ΔίλημμαΣυζήτηση Καταιγισμός Ιδεών

6  Εκμάθηση σωστού τρόπου χρησιμοποίησης της βιβλιοθήκης της τάξης για εξεύρεση βιβλίων σχετικών με το θέμα - Άντληση και επεξεργασία πληροφοριών  Εκμάθηση εκφράσεων, παροιμιών και δημιουργία σύνθετων λέξεων, με α’ συνθετικό τη λέξη ‘’δόντι’’(Εμπλούτιση προφορικού λόγου)  Δραστηριότητα προέκτασης (εξεύρεση λέξεων που αρχίζουν από ‘’Ο’’ και γνωριμία με το φώνημα/γράφημα - Φωνολογική επίγνωση)

7 Παιδί & Περιβ/λον «Μία οδοντόκρεμα τα δόντια καθαρίζει, μία οδοντόκρεμα φρεσκάδα μας χαρίζει!!» ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Επενέργεια των παιδιών πάνω στα αντικείμενα (συζήτηση για τον ρόλο τους, πειραματισμός, όσφρηση, ορθή χρήση τους κ.α.) Γνώση των βασικών κατηγοριών των δοντιών ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Γνωριμία διαφορετικών πολιτισμών (επίδραση της έλλειψης τροφής και των μη υγιεινών τρόπων διαβίωσης στην διάπλαση και τον σχηματισμό των δοντιών) Επίσκεψη ειδικού επιστήμονα- οδοντιάτρου

8 Παιδί,Δημιουργία & Έκφραση Ζωγραφική των παραμυθιών που αναγνώστηκαν Πλάσιμο και μορφοποίηση της οδοντοστοιχίας

9 Καρτεπικόλληση δοντιών για κατασκευή ομαδικού ‘’κολάζ’’ Ζωγραφική φύλλων εργασίας Σκιαγράφηση συναισθημάτων και κινήσεων (παντομίμα) με στόχο την εξεύρεση των παροιμιών Μετέπειτα, διατύπωση των παροιμιών με εναλλαγές στον τόνο της φωνής (ένταση και έκφραση συναισθημάτων)

10 Παιδί & Μαθηματικά Παρουσίαση ‘’Χαμόγελων’’ και στη συνέχεια διαδικασία ψηφοφορίας για την ανάδειξη του πιο ΛΑΜΠΕΡΟΥ! Παιχνίδι αναγνώρισης σχημάτων ( στόματος και δοντιών )

11 Αξιολόγηση Εκτιμάται ότι τα παιδιά έδρασαν ομαδικά, ατομικά, νοητικά, κινητικά και βιωματικά Αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους και με το περιβάλλον Κατέκτησαν ως ένα βαθμό : γνώσεις, δεξιότητες και συμπεριφορές θετικές οσον αναφορά τον τρόπο πρόληψης και φροντίδας των δοντιών Επενέργησαν πάνω στα αντικείμενα, ανακάλυψαν, διερεύνησαν, πειραματιστήκαν, διατύπωσαν υποθέσεις, διέψευσαν επαλήθευσαν και ανακατασκεύασαν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους όπου κρίθηκε αναγκαίο 12 3 Μέσα από την υλοποίηση των προσχεδιασμένων και αναδυόμενων δραστηριοτήτων έγινε εμφανής ο εμψυχωτικός, καθοδηγητικός, διευκολυντικός, συντονιστικός, συνεργατικός και εποικοδομητικός ρόλος του εκπαιδευτικού στον καλύτερο δυνατό βαθμό Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν εύχρηστα για την διεκπεραίωση του γενικού σκοπού και των επιμέρους στόχων του προγράμματος και αναπτυξιακά κατάλληλα για την ηλικία τους Επιτεύχθηκε η βελτίωση των καθημερινών διατροφικών συνηθειών μέσα από την καθημερινή παρατήρηση του προγεύματος Αναπτύχθηκε η αντίληψη τους σχετικά με τα κριτήρια επιλογής τροφών Τέθηκαν οι βάσεις για μια ορθή στάση ζωής απέναντι στην υγιεινή διατροφή Έγινε μεταβίβαση των νέων γνώσεων και στάσεων στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον

12 Να σας πούμε κι ένα ποιηματάκι; Τα δοντάκια μου βουρτσίζω και καλά τα καθαρίζω Μέσα, έξω, πάνω, κάτω πίνω γάλα άσπρο πάτο. Με γιαούρτι και τυράκι χτίζω τέλειο δοντάκι και μασάω με χαρά φρούτα και λαχανικά. Χαμόγελα όμορφα πολλά φτιάχνουν τα γαλακτοκομικά και τη «Δόνα Τερηδόνα» εκτοξεύουν μακριά.


Κατέβασμα ppt "Νηπιαγωγείο Μετοχίου Δυτικής Αχαΐας Σχολικό έτος 2012-2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google