Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εκπαιδευτική Ρομποτική: Διαστάσεις και Εμπειρίες Φεσάκης Γιώργος Δρ. Διδακτικής της Πληροφορικής Παν/μιου Αιγαίου Πτ., ΜΔΕ Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εκπαιδευτική Ρομποτική: Διαστάσεις και Εμπειρίες Φεσάκης Γιώργος Δρ. Διδακτικής της Πληροφορικής Παν/μιου Αιγαίου Πτ., ΜΔΕ Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εκπαιδευτική Ρομποτική: Διαστάσεις και Εμπειρίες Φεσάκης Γιώργος Δρ. Διδακτικής της Πληροφορικής Παν/μιου Αιγαίου Πτ., ΜΔΕ Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Ε.Κ.Π. ΑΘήνας Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αιγαίου/ΤΕΠΑΕΣ Ημερίδα: Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση 2 ο ΕΚ Ρόδου – 18 ΙΑΝ 2014

2 Δομή παρουσίασης  Εισαγωγή  Ο Seymour Papert οι δυναμικές ιδέες και η εκπαιδευτική ρομποτική  Προγράμματα ΔΑΙΔΑΛΟΣ & Φτιάχνουμε ρομπότ στη Ρόδο  Επιμόρφωση στην εκπαιδευτική Ρομποτική  Παιδαγωγική προσέγγιση  Αξιολόγηση από  εκπαιδευτικούς  μαθητές  Σύνοψη

3 Εισαγωγή ο ΣΕΚ ΡΟΔΟΥ – ΔΑΙΔΑΛΟΣ

4 Εισαγωγή ο ΣΕΚ ΡΟΔΟΥ – ΔΑΙΔΑΛΟΣ

5 Εισαγωγή ο ΣΕΚ ΡΟΔΟΥ – ΔΑΙΔΑΛΟΣ

6 Εισαγωγή «Φτιάχνουμε Ρομπότ στη Ρόδο» Φορείς: Δήμος Ρόδου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου/LTEE, WRO HELLAS Σκοπός: Να επιμορφωθούν στην εκπαιδευτική ρομποτική μαθητές και εκπαιδευτικοί από σχολεία του Δήμου Ρόδου με προτεραιότητα στην στ’ Δημοτικού. Εξοπλισμός: (Δωρεά – «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»): Επιμορφούμενοι: 50 σετ LEGO Mindstorms (Κωδ. 9797), 4 εργαστήρια ΗΥ (2 ο ΣΕΚ Ρόδου) Επιμορφωτές: 4+2 σετ LEGO Mindstorms (Κωδ. 9797), 2+2 φορητοί διαδραστικοί πίνακες e-beam 4 προβολείς δεδομένων

7 Εισαγωγή Επιμορφωτές: – Μαρκούζης Δημήτρης, Κλαδογένης Δημήτρης, Ντόβα Βεατρίκη, Σαμίου Μαρία, Στέργου Στάθης, Χατζηκύργιος Γεώργιος Χώρος-υποδομές: – τρείς αίθουσες – δύο επιμορφωτές ανά αίθουσα, – σύνδεση στο διαδίκτυο, – προβολέα δεδομένων, – τραπέζια εργασίας για 5-6 ομάδες των 5 ατόμων (4 παιδιά + 1 εκπαιδευτικός). – Για κάθε ομάδα υπήρχε ένα σετ LEGO Mindstorms (Κωδ. 9797) με φορτιστή και ένας φορητός ΗΥ. Συνολικά συμμετείχαν 78 άτομα, 20 ομάδες και 15 σχολεία

8 Σχεδιασμός του προγράμματος Το περιεχόμενο των συναντήσεων ήταν συνοπτικά το εξής: 1 η Συνάντηση, 20 Φεβ 2010 – Εισαγωγή στα ρομπότ. – Γνωριμία με τα υλικά, τους αισθητήρες, τον μικροελεγκτή, κλπ – Συναρμολόγηση του πρώτου ρομπότ. Κοινό για όλους. – Προγραμματισμός του ρομπότ χωρίς ΗΥ. 2 η Συνάντηση, 27 Φεβ 2010 – Ολοκλήρωση της συναρμολόγησης. – Προγραμματισμός των ρομπότ με το περιβάλλον Mindstorms. 3 η Συνάντηση, 06 Μαρ 2010 – Επίλυση βασικών προβλημάτων με το Ρομπότ (ακολουθία γραμμής, λαβύρινθος, αποφυγή εμποδίων κλπ) – Φτιάχνω το δικό μου ρομπότ. Κάθε ομάδα ξεχωριστό. 4 η Συνάντηση, 13 Μαρ 2010 (Μόνο εκπαιδευτικοί) – Επίλυση αποριών εκπαιδευτικών. – Ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τον διαγωνισμό ρομποτικής κλπ. – Αξιολόγηση του προγράμματος.

9 Φωτό – 1 η συνάντηση

10 Φωτό - 2 η συνάντηση

11 Φωτό - 3 η συνάντηση

12 Φωτό - 4 η συνάντηση

13 Φωτό - Προκριματικός

14 Φώτο – 3 ος Πανελλήνιος διαγωνισμός & Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2010 Μανίλα Φιλιππίνες Κλαδογένης Δημήτρης Χατζημάρκος Βασίλης Νικολαΐδης Κωνσταντίνος

15 Παιδαγωγική προσέγγιση Η μέθοδος “Studio” διασκευάζεται από τη τυπική παιδαγωγική στην εκπαίδευση της αρχιτεκτονικής, που εμπλέκει ενεργά τους μαθητές στην μάθηση προσανατολισμένη στη σχεδίαση. Η μέθοδος δίνει έμφαση στις δραστηριότητες μάθησης στις οποίες οι μαθητές κατασκευάζουν προσωπικές αναπαραστάσεις με σημασία σε υπολογιστικές έννοιες μετά από μελέτη και παρουσιάζον τις αναπαραστάσεις στους εκπαιδευτικούς τους και τους συνεργάτες τους για χρήση της ανατροφοδότησης στην έννοια της κριτικής των σχεδίων.

16 Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς

17

18 ΕΡ7. Σχολιάστε την αναπτυξιακή καταλληλότητα της ρομποτικής Από τις απαντήσεις φαίνεται ότι θεωρούν αναπτυξιακά κατάλληλη την ρομποτική και επικαλούνται επιχειρήματα όπως: – Μπορεί να εφαρμοστεί για την υλοποίηση στόχων του αναλυτικού προγράμματος στην Πληροφορική, τα Μαθηματικά, τη Φυσική κλπ – Καλλιεργεί την δημιουργική σκέψη, την εφευρετικότητα, τη δημιουργικότητα, την αυτενέργεια κ.α. ΕΡ8. Σχολιάστε την καταλληλότητα της διδακτικής προσέγγισης Οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι η παιδαγωγική-διδακτική προσέγγιση που ακολουθήθηκε στο πρόγραμμα ήταν μαθητοκεντρική, βιωματική, ομαδοσυνεργατική, βασισμένη στην επίλυση προβλημάτων και διερευνητική. Δηλώνουν ότι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν και την βρήκαν σχετικά εύκολη. Αναγνωρίζουν ακόμα θετικά στοιχεία της προσέγγισης, όπως ο διαχωρισμός των κατασκευών από τον προγραμματισμό μέσω Η/Υ. Υπάρχουν επιπλέον προτάσεις όπως : – να μην γίνονται μικτά τμήματα με ομάδες από δημοτικά και Γυμνάσια-Λύκεια – να συμμετέχουν οι φετινοί μαθητές ως βοηθοί-εκπαιδευτές σε μελλοντικές επιμορφώσεις

19 Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς ΕΡ9. Πώς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η ρομποτική στο σχολείο; Οι εκπαιδευτικοί προτείνουν την χρήση της ρομποτικής: Για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας σε αντικείμενα όπως η Πληροφορική, η Φυσική, τα Μαθηματικά και γενικά οι Θετικές Επιστήμες και η Τεχνολογία. Στην ευέλικτη ζώνη στο Δημοτικό Σε ενδοσχολικούς αγώνες ρομποτικής, σε ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος (ομίλους) εκτός ωραρίου ΕΡ10. Τι δυσκόλεψε περισσότερο εσάς και τους μαθητές σας; Ως δυσκολίες αναφέρονται κυρίως: Ο προγραμματισμός Η ελεύθερη κατασκευή ρομπότ στην τελευταία συνάντηση Η συναρμολόγηση –κατασκευή των ρομπότ

20 Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς ΕΡ11. Τι άρεσε περισσότερο σε εσάς και τους μαθητές σας; Από την ποικιλία απαντήσεων αναδεικνύονται ως θετικά χαρακτηριστικά η ομαδικότητα, η στοχευμένη κατάληξη σε κάποιο έργο, η ευχαρίστηση της πρακτικής εφαρμογής, η δημιουργικότητα και η πρόκληση της ανακάλυψης. ΕΡ12. Τι δεν άρεσε σε εσάς και τους μαθητές σας; Στα αρνητικά του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν τις απαιτήσεις σε χώρο, χρόνο και υλικά: Περιορισμένος χώρος Μια ομάδα ήθελε επιπλέον συλλογές υλικών Γρήγορος ρυθμός σε περιορισμένο χρόνο

21 Αξιολόγηση από μαθητές

22 Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

23 Αξιολόγηση από μαθητές Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΤΥΠΟΥ Ε9. Τι έμαθα… Ε9. Τι έμαθαf ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΩ ΡΟΜΠΟΤ23 ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΡΟΜΠΟΤ15 ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ4 ΔΙΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ4 ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΩ EΝΑ ΡΟΜΠΟΤ3 ΤΟ ΣΕΤ LEGO MINDSTORM2 ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΥΠΟΜΟΝΗ1 ΝΑ ΜΗ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΩ ΕΥΚΟΛΑ1 NA ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΩ1 ΔΑ1

24 Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ10. Τι μου άρεσε περισσότερο f Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 1919 Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 1212 ΌΛΑ7 ΟΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ3 Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ3 Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΕΜΠΕΙΡΙΑ2 ΠΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΡΟΜΠΟΤ ΜΕ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΑΣ2 ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ2 ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ2 ΟΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΒΑΛΑΜΕ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΝΑ ΚΑΝΕΙ1 ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ1 ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ1 ΔΑ1 ΕΡ10. Τι μου άρεσε περισσότερο…

25 Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ12. Τι με δυσκόλεψεf ΤΙΠΟΤΑ19 Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ13 Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ12 ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΡΟΜΠΟΤ3 ΔΑ2 Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΥΛΥΓΙΣΙΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ1 ΕΡ12. Τι με δυσκόλεψε…

26 Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ13. Θα πρότεινα σε φίλους μου να ασχοληθούν με την ρομποτική επειδή…f ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ19 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΑΣΧΟΛΙΑ18 ΓΝΩΣΕΙΣ4 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΚΕΨΗΣ2 ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ3 ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ2 ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ1 ΔΑ2 ΕΡ13. Θα πρότεινα σε φίλους μου να ασχοληθούν με την ρομποτική επειδή…

27 Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ14. Ένα ρομπότ μοιάζει σαν…f ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΒΟΗΘΟΣ-ΦΙΛΟΣ25 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ10 ΖΩΟ - ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ (ΣΚΥΛΟΣ, ΣΚΟΡΠΙΟΣ, ΧΕΛΩΝΑ ΚΛΠ)9 ΔΑ4 ΤΗΛΕΚΟΝΤΡΟΛ1 ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ1 ΜΗΧΑΝΗ1 ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΚΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑΚΙΑ1 ΌΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΣ1 ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ1 ΕΡ14. Ένα ρομπότ μοιάζει σαν…

28 Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ15.Τα ρομπότ φτιάχνονται για…f ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ44 ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ2 ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΕΝΤΟΛΕΣ1 ΔΑ1 ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ1 ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ1 ΕΡ15.Τα ρομπότ φτιάχνονται για…

29 Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ16. Τα ρομπότ φτιάχνονται με…f ΥΛΙΚΑ21 LEGO18 ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΥΛΙΚΑ LEGO ΚΑ6 ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕΡΑΚΙ2 ΠΛΑΣΤΙΚΟ Η ΣΙΔΕΡΟ1 ΦΑΝΤΑΣΙΑ1 ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ Η ΌΧΙ1 ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ1 ΕΡ16. Τα ρομπότ φτιάχνονται με…

30 Αξιολόγηση από μαθητές ΕΡ17. Ένα ρομπότ που θα ήθελα να φτιάξω θα…F ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ8 ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ -ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ5 ΑΣΑΦΕΣ4 ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ4 ΒΟΗΘΟ3 ΕΚΑΝΕ ΕΓΧΕΙΡΙΣΕΙΣ2 ΛΥΝΕΙ ΤΟΝ ΚΥΒΟ ΤΟΥ RUBIK2 ΠΑΙΖΕΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ2 ΣΚΟΡΠΙΟΣ2 ΦΙΛΗ-ΦΙΛΟΣ2 ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΣΚΑΛΕΣ1 ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΠΙΑΝΕΙ ΜΙΑ ΜΠΑΛΑ1 ΕΡ17. Ένα ρομπότ που θα ήθελα να φτιάξω θα… ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΡΕΥΜΑ1 ΒΟΗΘΑ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ1 ΓΙΓΑΝΤΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ1 ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ1 ΕΚΑΝΕ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ1 ΕΜΟΙΑΖΕ ΜΕ ΤΑΝΚ1 ΕΠΙΠΛΕΕΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ, ΠΕΡΝΑΕΙ ΕΜΠΟΔΙΑ1 ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ ΣΧΗΜΑΤΑ1 ΚΕΡΔΙΖΕ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ1 ΜΑΖΕΥΕΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ1 ΟΙΚΟΛΟΓΟΣ1 ΠΑΙΖΕΙ ΜΠΑΛΑ1 ΠΕΡΙΠΟΙΗΤΕ ΤΑ ΦΥΤΑ1 ΠΕΡΠΑΤΟΥΣΕ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ1 ΡΙΧΝΕΙ ΜΠΑΛΕΣ1 ΣΚΥΛΙ1 ΤΟ ΕΦΤΙΑΧΝΑ ΜΕ ΦΙΛΟΥΣ1 ΧΡΟΝΟΒΟΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ1

31 Σύνοψη- Συμπεράσματα Από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών φαίνεται ότι το πρόγραμμα «Φτιάχνουμε Ρομπότ στη Ρόδο» ικανοποίησε γενικά τους συμμετέχοντες. Το πρόγραμμα και η προσέγγιση κρίνεται αναπτυξιακά κατάλληλη, οι επιμορφωτές αποτελεσματικοί και το μαθησιακό αποτέλεσμα ικανοποιητικό. Οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες και διαμόρφωσαν θετικές στάσεις έναντι της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με την τεχνολογία της LEGO mindstorms και μπόρεσαν να φανταστούν διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές.

32 Σύνοψη- Συμπεράσματα Όλοι σχεδόν οι συμμετέχοντες θέλουν να συμμετέχουν στο μέλλον σε παρόμοια προγράμματα και προτείνουν για την βελτίωση τους διάφορες ιδέες όπως: – Να χρησιμοποιείται περισσότερος χώρος, Να υπάρχει περισσότερος χρόνος για εξοικείωση και πειραματισμό, Να συμμετέχουν οι φετινοί μαθητές ως βοηθοί- επιμορφωτές κ.α.

33 Εν κατακλείδι Εκπαιδευτική ρομποτική – Σε βάθος κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας – Ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης – Συνδυασμός Μηχανικής και Επιστήμης/Διαθεματικότητα – Δημιουργικότητα/Φαντασία/Εφευρετικότητα – Επίλυση προβλήματος – Συνεργατικότητα – Self-efficacy – Προσέλκυση κοριτσιών στα τεχνολογικά επαγγέλματα – STEM – Συμμετοχή στις διεθνείς κοινότητες πρακτικής –....


Κατέβασμα ppt "Εκπαιδευτική Ρομποτική: Διαστάσεις και Εμπειρίες Φεσάκης Γιώργος Δρ. Διδακτικής της Πληροφορικής Παν/μιου Αιγαίου Πτ., ΜΔΕ Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google