Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος

2 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

3 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Διδακτικό συμβόλαιο Αναγκαιότητα (έλλειμμα ποιότητας στην εκπαίδευση) Χρησιμότητα (συμβολή στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης) Σκοπιμότητα (θεωρητικό πλαίσιο, γενικός σκοπός, άξονες υλοποίησης, επιδιωκόμενα αποτελέσματα) Μεθοδολογία ένταξης (γωνιά υπολογιστή, εργαστήριο, μεικτή προσέγγιση) Λογισμικό (γενικής χρήσης, εκπαιδευτικό, επιμορφωτικό) Υποδομές (υπολογιστικός και δικτυακός εξοπλισμός, δικτύωση, εργαστήρια) Προσαρμογές, ανατροπές (ωρολόγιο πρόγραμμα, πρόγραμμα σπουδών, προδιαγραφές, περιεχόμενο, τρόποι παραγωγής, αξιολόγησης και διακίνησης διδακτικού υλικού, τρόποι αξιολόγησης μαθητών & εκπαιδευτικού έργου, κατάσταση των στελεχών της εκπαίδευσης, τρόποι επικοινωνίας ΥΠΕΠΘ, Π.Ι. και στελεχών της εκπαίδευσης με την εκπαιδευτική κοινότητα) Επιμόρφωση (εκπαιδευτικοί, στελέχη εκπαίδευσης, στελέχη διοίκησης της εκπαίδευσης) Μηχανισμοί παιδαγωγικής και τεχνικής υποστήριξης (σχολική μονάδα, νομός, εθνικό επίπεδο)

4 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Διδακτικό συμβόλαιο Ικανοποιητική γνώση των δυνατοτήτων αλλά και των περιορισμών της τεχνολογίας Δομή και λειτουργία μηχανής Δυνατότητες αναπαράστασης και επικοινωνίας της πληροφορίας Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Το μοντέλο του διδακτικού σχεδιασμού Το μοντέλο ατομικής οικοδόμησης της γνώσης Κοινωνικοπολιτισμική αλληλεπίδραση

5 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 ΤΠΕ: εγγενή χαρακτηριστικά Διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων σε μικρό χρόνο Πολλαπλές αναπαραστάσεις Επικοινωνία

6 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οργάνωση και διοίκηση Διδακτική πράξη Η μόρφωση είναι αυτό που μένει όταν κάποιος ξεχάσει τα πάντα που έμαθε στο σχολείο Γνώση Μαθησιακή διαδικασία

7 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Βασικό ερώτημα Με τη χρήση των ΤΠΕ δημιουργείται μια νέα σχέση με τη γνώση, εισάγονται νέες ποιοτικότερες διαδικασίες μάθησης, ή στην πραγματικότητα αναπαράγονται με άλλα μέσα οι ίδιοι μηχανισμοί και διαδικασίες όπως σε περιβάλλοντα μάθησης χωρίς μηχανές;

8 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Τεχνοκεντρική προσέγγιση

9 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Ολιστική προσέγγιση

10 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Πραγματολογική προσέγγιση

11 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Τεχνοκεντρική προσέγγιση Ολιστική προσέγγιση Πραγματολογική προσέγγιση

12 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Η κατάσταση στην Ελλάδα δεκαετία 90 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Γραφείο Πιστοποίησης & Πολυμέσων Γενικές Προδιαγραφές Εκπαιδευτικού Λογισμικού ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ – ΕΑΙΤΥ Έργο Οδύσσεια Σειρήνες κ.α. Επιμόρφωση Ε42

13 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Η κατάσταση στην Ελλάδα δεκαετία 00 ΕΥΕ / ΥΠΕΠΘ – ΕΑΙΤΥ Επιμόρφωση Α ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΕΠΠΣ, βιβλία, εκπαιδευτικό υλικό (λογισμικό) ΕΥΕ / ΥΠΕΠΘ – ΕΑΙΤΥ Επιμόρφωση Β

14 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08

15 Περιβάλλοντα ΤΠΕ για οικοδόμηση γνώσης Παροχή εμπειριών Χρήση πολλαπλών μορφών αναπαράστασης Συνεκτίμηση πολλαπλών προοπτικών Ενσωμάτωση της μάθησης σε ρεαλιστικά πλαίσια Ενθάρρυνση απόψεων και έκφρασης των μαθητών Ένταξη της μάθησης σε κοινωνικό πλαίσιο

16 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08

17 Γνωστικά εργαλεία Τεχνολογίες που υποστηρίζουν γνωστικές διεργασίες όπως η σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η μάθηση.

18 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Γνωστικά εργαλεία Εφαρμογές λογισμικού που δημιουργούνται ή τροποποιούνται και χρησιμοποιούνται από το μαθητή για να αναπαραστήσει τις γνώσεις του και τον εμπλέκουν απαραίτητα σε διεργασίες κριτικής σκέψης.

19 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Ερμηνευτικά εργαλεία

20 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08

21

22 Επικοινωνία

23 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Σημασιολογική οργάνωση

24 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Δυναμική μοντελοποίηση

25 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08

26 Κατασκευή γνώσης

27 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Η ουσία Ο μαθητής δημιουργός Ο εκπαιδευτικός ισότιμος συνεργάτης Στοχοθετημένες μαθησιακές δραστηριότητες

28 Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08

29 Το σχολείο του μέλλοντος


Κατέβασμα ppt "Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, 17.04.08 Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google