Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΛ. ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ- Σχ. έτος 2012-13 Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ερευνητική ομάδα : Πιλίτση Βασιλική, Πινήτα Μαριαυή, Πινήτα Κωνσταντίνα, Σβεντζούρη Βασιλική,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΛ. ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ- Σχ. έτος 2012-13 Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ερευνητική ομάδα : Πιλίτση Βασιλική, Πινήτα Μαριαυή, Πινήτα Κωνσταντίνα, Σβεντζούρη Βασιλική,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΛ. ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ- Σχ. έτος Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ερευνητική ομάδα : Πιλίτση Βασιλική, Πινήτα Μαριαυή, Πινήτα Κωνσταντίνα, Σβεντζούρη Βασιλική, Λιβανός Σωτήρης, Χρήστου Μαρία, Μελεμενή Νικολέτα, Καραμποϊκη Πανωραία, Κομπογιάννη Κωνσταντίνα, Μπελιά Παναγιώτα, Θεοδώρου Αριστείδης, Κονκελίδη Λουντμίλα, Σαββοπούλου Ευαγγελία, Μακχάν Τσανπρίτ, Παπαδοπούλου Κωνσταντίνα, Χρήστου Παρασκευή, Μπαρούτα Λαμπρινή, Σαββίδη Μαριάννα Υπεύθυνοι καθηγητές: Α. Πάλμου και Ι. Ανδρέου

2 ΕΦΗΒΕΙΑ Είναι μια διακριτή αναπτυξιακή φάση εξαιτίας : ραγδαίων βίο-σωματικών αλλαγών εξελίξεων ως προς τις νοητικές ικανότητες ωρίμανση σεξουαλικότητας ατόμου μετάβαση στην ενηλικίωση

3 ΓΕΝΙΚΑ….. Βίο-σωματικές αλλαγές Αλλαγές στο γνωστικό τομέα Αλλαγές στον ψυχολογικό τομέα Αλλαγές στον κοινωνικό τομέα

4 Η εφηβεία χωρίζεται σε τρεις φάσεις α) πρώιμη:11-14 έτη β) μέση φάση:15-17 έτη γ) όψιμη φάση:…>17 έτη

5 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΒΙΟ-ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ Σωματική ανάπτυξη: αναπτύσσονται τα δευτερογενή χαρακτηριστικά του φύλου, απόκτηση αναπαραγωγικής ικανότητας Ορμονικές αλλαγές Ωρίμανση γεννητικού συστήματος των δύο φύλων Σεξουαλική ανάπτυξη

6 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ Στάδια αφηρημένης σκέψης Αναπτυξιακοί πρόοδοι Πρώιμη εφηβεία α) Πρώιμη εφηβεία συγκεκριμένη σκέψη αδυναμία υποθετικής σκέψης αδυναμία συνειδητοποίησης μελλοντικών επιπτώσεων προσήλωσή στο παρόν

7 β) Μέση φάση εφηβείας ξεκινά η αφηρημένη σκέψη μπορούν να κάνουν λογικές υποθέσεις συσχετίσεις επαγωγική σκέψη συνειδητοποίηση μελλοντικών επιπτώσεων γ) Όψιμη φάση εφηβείας ολοκλήρωση αφηρημένης σκέψης πλήρης ικανότητα συνειδητοποίησης των πράξεων τους Με λίγα λόγια ο νέος ολοκληρώνει την σκέψη και την νόησή του

8 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ Προσπαθεί να ορίσει τα πιστεύω του Προσπαθεί να ορίσει τα πιστεύω του Έχει κριτική διάθεση Έχει κριτική διάθεση Νιώθει πως μόνο αυτοί που βιώνουν την ίδια κατάσταση μπορούν να τον καταλάβουν Νιώθει πως μόνο αυτοί που βιώνουν την ίδια κατάσταση μπορούν να τον καταλάβουν

9 ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ έντονο αίσθημα εγωκεντρισμού έντονο αίσθημα εγωκεντρισμού έντονος προβληματισμός σχετικά με τις σωματικές αλλαγές έντονος προβληματισμός σχετικά με τις σωματικές αλλαγές ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ εξερεύνηση των ορίων εξερεύνηση των ορίων ανάγκη για αυτονομία ανάγκη για αυτονομία ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ η επιθετική συμπεριφορά προς τους γονείς σταδιακά μειώνεται η επιθετική συμπεριφορά προς τους γονείς σταδιακά μειώνεται

10 ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ Ο έφηβος: Ο έφηβος: επιδιώκει τη μοναξιά επιδιώκει τη μοναξιά είναι νευρικός και συχνά επιθετικός είναι νευρικός και συχνά επιθετικός έχει αυξανόμενη ανασφάλεια έχει αυξανόμενη ανασφάλεια εκδηλώνει αντιδραστική συμπεριφορά προς το οικογενειακό περιβάλλον εκδηλώνει αντιδραστική συμπεριφορά προς το οικογενειακό περιβάλλον ανησυχεί για τη σωματική εμφάνιση και την σεξουαλική του ζωή ανησυχεί για τη σωματική εμφάνιση και την σεξουαλική του ζωή νιώθει εύκολα ανία νιώθει εύκολα ανία ονειροπολεί, είναι ευσυγκίνητος και ευαίσθητος ονειροπολεί, είναι ευσυγκίνητος και ευαίσθητος

11 Α ΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

12 Κ ΥΡΙΕΣ Α ΛΛΑΓΕΣ παρέες - συναλλαγές μεταξύ των φίλων καθοδήγηση από τους ενήλικες συμμετοχή/κοινωνικό σύνολο συμπεριφορά των εφήβων ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΝΗΛΙΚΟΙ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ: έχουν μια σωστή συμπεριφορά προσαρμοστούν στις κοινωνικές νόρμες λάβουν σοβαρές αποφάσεις

13 ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΦΑΣΕΙΣ  ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ Αναπτύσσει φιλίες με άτομα του ίδιου φύλου  ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ Αναπτύσσει το ερωτικό ενδιαφέρον και σεξουαλικότητα Έχει ανάγκη για ένταξη σε ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα  ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ Αναπτύσσει ολοκληρωμένες σχέσεις

14 ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ Αύξηση ευθυνών και αρμοδιοτήτων Απόκτηση ωριμότητας Ανεξαρτητοποίηση από τους γονείς Ανακάλυψη προσωπικής ταυτότητας

15 Κυριότερα προβλήματα εφήβων  Έφηβοι και γονείς  Έφηβοι και σχολείο  Διαδίκτυο  Αλκοόλ  Κάπνισμα  Ναρκωτικά  Κατάθλιψη  Παραβατικότητα  ψέμα  Αυτοπεποίθηση  Φιλία

16 Γονείς και έφηβοι Η σχέση ανάμεσα τους χαρακτηρίζεται από : διαρκή και έντονη αλληλεπίδραση ανταγωνισμό προβληματική επικοινωνία αμφισβήτηση και εναντίωση Ο έφηβος γίνεται συχνά αλαζονικός και θεωρεί τους γονείς του «ξεπερασμένους

17 Λόγοι συγκρούσεις εφήβων με γονείς Οι λόγοι αφορούν: την ανεξαρτησία τον τρόπος που ντύνεται το πως συμπεριφέρεται τις παρέες που κάνει τα μαθήματα που παραμελεί και την ασυνέπεια στις συμφωνημένες ώρες επιστροφής στο σπίτι

18 Συνέπειες συγκρούσεων μεταξύ εφήβων και γονέων Οι συνέπειες είναι αρνητικές και αφορούν: την σχέση με τους γονείς του την μαθησιακή του πορεία και την ψυχοσυναισθηματική του εξέλιξη

19 Εθισμός στο διαδίκτυο

20 Εθισμός στο Διαδίκτυο Διαδίκτυο Είναι νέα μορφή εξάρτησης Αναφέρεται: - στην καταναγκαστική και υπερβολική χρήση του διαδικτύου - στον εκνευρισμό που παρουσιάζεται κατά τη στέρησή

21 Συμπτώματα  Υπερβολικός χρόνος ενασχόλησης  Μείωση του χρόνου δραστηριοτήτων και του χρόνου που περνούν με φίλους  Παραμέληση υποχρεώσεων και άλλων ασχολιών  Απότομη πτώση της σχολικής επίδοσης  Η αδιαφορία για πράγματα που παλιά τον ευχαριστούσαν

22 Παράγοντες που οδηγούν στον εθισμό του διαδικτύου  Η προσωπικότητα του εφήβου  Η ύπαρξη άλλων ψυχολογικών καταστάσεων (χαμηλή αυτοεκτίμηση, δυσκολία στις κοινωνικές δεξιότητες, υπερκινητικότητα, διαταραχές συμπεριφοράς ή καταθλιπτικό συναίσθημα κ.λπ.),  Το οικογενειακό περιβάλλον (τραυματικά γεγονότα κ.ά.).  Οι νέες κοινωνικές συνθήκες (έλλειψη χώρων φυσικής εκτόνωσης και κοινωνικοποίησης, η υπεραπασχόληση των γονέων και η γενικότερη απομόνωση και έλλειψη επικοινωνίας)

23 Χρήση αλκοόλ Το πρόβληµα αποδίδεται:  στο σύγχρονο τρόπο ζωής  στον τρόπο διασκέδασης που ο δυτικός πολιτισµός έχει διαμορφώσει (μπαρ) -

24 Ποιοι λόγοι οδηγούν τους νέους στο ποτό περιέργεια να ξεπεράσουν ανησυχίες, φόβους αντίδραση σε αυστηρούς ή καταπιεστικούς γονείς για να προσεγγίσουν πιο εύκολα το άλλο φύλο για να ξεχάσουν κάποιο οικογενειακό ή προσωπικό τους πρόβλημα

25 Ποιες οι συνέπειες της χρήσης Σωματικές: κόπωση, κούραση, ατονία Πνευματικές: μείωση αντίληψης, απουσία μνήμης, απώλεια διαύγειας πνεύματος Ψυχολογικές: συναισθηματικές διακυμάνσεις, απώλεια αυτοπεποίθησης, βίαια ξεσπάσματα, επιθετικότητα Κοινωνικές: κακή απόδοση στο σχολείο, βία και εγκληματικότητα, πολλά ατυχήματα που έχουν ως αποτέλεσμα αναπηρίες και θανάτους

26 ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

27 Τα αίτια που οι έφηβοι καταφεύγουν στο κάπνισμα Πέφτουν θύματα διαφημίσεων Υιοθετούν συνήθειες των ενηλίκων Είναι μέσα στο πλαίσιο της παρέας Έχουν άγχος Έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση

28 Συνέπειες καπνίσματος Το κάπνισμα σχετίζεται άμεσα με παθήσεις όπως: Καρκίνοι (Πνεύμονα,Δέρματος, Λάρυγγα-Φάρυγγα, Οισοφάγου) Καρδιοπάθειες Πνευμονολογικές παθήσεις ( επεισόδια βρογχίτιδας-μειωμένη άμυνα-μειωμένη λειτουργικότητα)

29 Τρόποι αντιμετώπισης του προβλήματος Σχέση εμπιστοσύνης με γονείς και παιδιά Εξωσχολικές δραστηριότητες των εφήβων (αθλητισμός, γυμναστήριο, χορός κ.α.) Διοργάνωση ομιλιών και προγράμματα αγωγής υγείας στο μαθητικό πληθυσμό

30 ΕΦΗΒΟΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

31 Ναρκωτικά είναι χημικές ουσίες που με την συχνή χρήση τους οδηγούν το άτομο σε: Ναρκωτικά είναι χημικές ουσίες που με την συχνή χρήση τους οδηγούν το άτομο σε: ΕξάρτησηΕξάρτηση Ψυχοτοξικά αποτελέσματαΨυχοτοξικά αποτελέσματα ΠαραισθήσειςΠαραισθήσεις Μετατρέπουν το άτομο σε άβουλο πλάσμαΜετατρέπουν το άτομο σε άβουλο πλάσμα

32 Τα ναρκωτικά χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: Τα ''μαλακά" καπνός καπνός οινόπνευμα οινόπνευμα χασίς χασίς Τα ''σκληρά" ηρωίνη κοκαΐνη κρακ Όλα επιδρούν στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα διεγερτικά και κατασταλτικά

33 Αρνητικές συνέπειες κίνδυνος θανάτουκίνδυνος θανάτου γενικές λοιμώξειςγενικές λοιμώξεις ψυχικές διαταραχέςψυχικές διαταραχές αλλοίωση και παραμόρφωση της προσωπικότηταςαλλοίωση και παραμόρφωση της προσωπικότητας αύξηση της εγκληματικότητας (π.χ. απάτες, εκβιασμοί, ληστείες)αύξηση της εγκληματικότητας (π.χ. απάτες, εκβιασμοί, ληστείες) κοινωνική απομόνωσηκοινωνική απομόνωση

34 Παράγοντες που οδηγούν τον έφηβο στη χρήση ναρκωτικών: Παράγοντες που οδηγούν τον έφηβο στη χρήση ναρκωτικών: κακές επιρροές από συνομήλικες παρέεςκακές επιρροές από συνομήλικες παρέες άγχοςάγχος ανασφάλειαανασφάλεια κατάθλιψηκατάθλιψη απόρριψη από τον κοινωνικό περίγυροαπόρριψη από τον κοινωνικό περίγυρο λανθασμένα πρότυπα που προβάλλουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσηςλανθασμένα πρότυπα που προβάλλουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έλλειψη ενημέρωσηςέλλειψη ενημέρωσης

35 ΒΙΑ Βία ή σχολικός εκφοβισμός είναι: η εσκεμμένη και επαναλαμβανόμενη επιθετική συμπεριφορά από μαθητές σε συμμαθητές τους. Στόχο έχει να προκαλέσει: φόβο, ανησυχία, σωματική και ψυχική οδύνη.

36 Μορφές Βίας Σωματικός- λεκτικός εκφοβισμός Φυλετικός-ρατσιστικός Σεξουαλικός Ηλεκτρονικός Απειλή,εξαναγκασμός Κοινωνικός αποκλεισμός

37 Παράγοντες βίας Οικογένεια δυσαρμονική συμβίωση των γονέων ακατάλληλη διαπαιδαγώγηση αλλοπρόσαλλη μεταχείριση των παιδιών απουσία των γονέων από το σπίτι λόγω εργασίας Κοινωνία αβεβαιότητα του μέλλοντος κοινωνικά αδιέξοδα Σχολείο επιρροή των συνομηλίκων ΜΜΕ πρότυπα

38 Επιπτώσεις Οι έφηβοι θύματα εκφοβισμού εμφανίζουν: Έντονο άγχος Ανασφάλεια Χαμηλή αυτοεκτίμηση Σχολική άρνηση, σχολική αποτυχία Ψυχοσωματικά προβλήματα (φοβίες, μοναξιά, κατάθλιψη ) Τάσεις για αυτοκτονία.

39 ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ Είναι η επίμονη και παρατεταμένη θλίψη που αισθάνεται κάποιος διότι νοιώθει ότι αδυνατεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της ζωής

40 Χαρακτηριστικά συμπτώματα Καταθλιπτική διάθεση σχεδόν όλη τη μέρα αϋπνία ελαττωμένη ενεργητικότητα ή κόπωση διαταραχές στη διατροφή μειωμένη δυνατότητα συγκέντρωσης χαμηλή αυτοεκτίμηση και αναποφασιστικότητα.

41 Aιτίες κατάθλιψης ΓΕΝΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  οικογενειακό ιστορικό ΒΙΟΧΗΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  δυσλειτουργία ορισμένων εγκεφαλικών χημικών ουσιών ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  όπως η απώλεια ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  Ο τρόπος με τον οποίο μεγάλωσε ο έφηβος, η προσωπικότητά του

42 ΕΦΗΒΟΙ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ

43 Τα άτομα με υψηλή αυτοπεποίθηση Τα άτομα με υψηλή αυτοπεποίθηση  νιώθουν αυτόνομα  διαθέτουν συγκρότηση, αυτοέλεγχο και εσωτερική ισορροπία  παίρνουν πρωτοβουλίες  αναλαμβάνουν τις ευθύνες, διαχειρίζονται το άγχος, τη θλίψη, τον θυμό

44 Τα άτομα με χαμηλή αυτοπεποίθηση  συμπεριφέρονται στον εαυτό τους χωρίς αίσθημα ευθύνης και φροντίδας  στεναχωριούνται υπερβολικά από τις αποτυχίες τους  επικεντρώνονται στα αρνητικά στοιχεία μιας κατάστασης  έχουν χαμηλές προσδοκίες για τη ζωή

45 Αν ο έφηβος ανήκει στην πρώτη κατηγορία τότε σίγουρα ζεί μια πλήρη και ευτυχισμένη ζωή που το βασικό της χαρακτηριστικό είναι η εύκολη πραγματοποίηση των στόχων του Αν ο έφηβος ανήκει στην πρώτη κατηγορία τότε σίγουρα ζεί μια πλήρη και ευτυχισμένη ζωή που το βασικό της χαρακτηριστικό είναι η εύκολη πραγματοποίηση των στόχων του

46 Αν ανήκει στην δεύτερη κατηγορία είναι καιρός ν’ αλλάξει…  Θα πρέπει να γίνει πιο τολμηρός  να μάθει να αποδέχεται τις συνέπειες των επιλογών του  να έχει πλήρη εμπιστοσύνη στα «πιστεύω του».

47 Και το βασικότερο… να μάθει να κοιτάει τα λάθη του μέσα από καθρέπτη και όχι μεγεθυντικό φακό!!!

48 ΕΦΗΒΕΙΑ ΨΕΜΑ

49 Γιατί οι έφηβοι λένε ψέματα:  είναι ένας τρόπος να διαφυλάξει τον εσωτερικό του κόσμο  να κρατάει τους γονείς του μακριά από τις προσωπικές του σχέσεις  να ενταχθεί ευκολότερα σε κάποια ομάδα  να αποφύγει συνέπειες και κριτικές  το χρησιμοποιεί ως μέσο αποφυγής τιμωρίας

50 Συνέπειες ψέματος  έλλειψη εμπιστοσύνης από φίλους και οικογένεια  απομάκρυνση των κοντινών του ανθρώπων  ένδειξη κατωτερότητας  κοινωνική υποβάθμιση

51 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ  ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ  ΣΧΟΛΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ  ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ  Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ

52

53  σωστή καθοδήγηση από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.  να συζητούν με τα παιδιά τα προβλήματα  να αποφεύγουν τους αυστηρούς κανόνες  να επαινούν τις επιτυχίες των παιδιών  να αποφεύγουν την κριτική  να ασχολούνται ξεχωριστά με κάθε ένα από τα παιδιά τους

54  Να αποφεύγουν λέξεις ή φράσεις που τα μειώνουν  Ψύχραιμη αντιμετώπιση καταστάσεων, για να μειώσουν την ένταση  Συζήτηση με τα παιδιά και δημοκρατικές αποφάσεις

55 Από μελέτες που έχουν γίνει έχει αποδειχθεί πως όταν η σχέση των γονέων δεν είναι καλή τότε:  τα παιδιά χάνουν την αυτοπεποίθηση τους  ζουν με αυξημένο στρες  γίνονται παχύσαρκα

56

57 Πώς μπορεί να βοηθήσει το σχολείο τον έφηβο Θετική σχολική εμπειρία - Επεμβάσεις που θα βελτιώνουν το κλίμα μέσα στην τάξη Πρόληψη προβλημάτων εφήβων στο σχολείο Συστηματική εκπαίδευση παιδαγωγών στη διαχείριση κρίσεων Δημιουργία ομάδων συμβουλευτικής

58 Θετικό κλίμα στο σχολείο Δημιουργία ενός ευχάριστου σχολικού κλίματος :συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα, ενθάρρυνση. Υποστηρίζει ψυχολογικά τους μαθητές τους αποδέχεται χωρίς διακρίσεις. Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών σε όλες τις σχολικές διαδικασίες (μαθησιακές, αξιολογικές, συμμετοχή σε επιτροπές και συμβούλια κ.λπ.)

59 Πρόληψη προβλημάτων συμπεριφοράς Συνεργασία εκπαιδευτικών με σχολικούς ψυχολόγους, ώστε να εντοπίζουν παιδιά με τάσεις προς προβληματικές συμπεριφορές. Διοργάνωση προγραμμάτων υπό την καθοδήγηση σχολικών ψυχολόγων.

60 Ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική ψυχολογία

61 Όταν οι γονείς  δε μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους ή  προσπαθούν με λάθος τρόπο Τότε υπάρχει η βοήθεια από ειδικούς όπως ψυχολόγος Σύμβουλος

62 ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ Ρόλος σχολικού ψυχολόγου  Υποστηρικτής και σύμβουλος για - Το μαθητή - Τους γονείς - Το προσωπικό του σχολείου

63 Πότε είναι απαραίτητος ο σχολικός ψυχολόγος [γνώμη εκπαιδευτικών (έρευνα 2010)] Όταν υπάρχει: Όταν υπάρχει: - Κατάθλιψη - Πένθος-απώλεια - Επιθετικότητα, εκρήξεις,σχολικός εκφοβισμός - Οικογενειακά προβλήματα μαθητών - Σχολική άρνηση - Χαμηλή αυτοεκτίμηση

64 Η ύπαρξη ενός σχολικού ψυχολόγου βοηθά -Στην πρόληψη – αντιμετώπιση προβλημάτων -Στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου -Στην ανάπτυξη αισθήματος ασφάλειας στους γονείς -Στην αποτελεσματική διαχείριση «ιδιαίτερων» καταστάσεων

65 Ψυχαγωγία του έφηβου

66 Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα ο τρόπος που αξιοποιούν οι έφηβοι τον ελεύθερο χρόνο του Συνδέεται με την ψυχική τους υγεία

67 ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Η συχνή σωματική άσκηση οδηγεί σε: - Καλύτερη φυσική κατάσταση - Καλύτερη σχολική επίδοση - Υψηλότερη αυτοεκτίμηση - Ομαλότερη διαχείριση του άγχους

68 Σημαντικά για τον έφηβο είναι οι κοινές δραστηριότητες με τους γονείς: - Παιχνίδια - Άθληση - Περίπατο

69 Μουσική Η ενασχόληση με μουσικά όργανα επιφέρει: -ανάπτυξη εγκεφάλου -νοητικά πλεονεκτήματα -όξυνση μνήμης + προσοχής -λιγότερα ποσοστά κατάθλιψης

70 Δημιουργική απασχόληση Το σχέδιο η ζωγραφική η γλυπτική είναι τρόποι έκφρασης συναισθημάτων, σκέψεων και αναμνήσεων και οδηγούν σε: δημιουργικότητα, επινοητικότητα, καλύτερες σχέσεις με τον εαυτό τους και με τους άλλους

71 της ερευνητικής μας εργασίας

72 Συγκρούσεις Η έρευνα έδειξε ότι:  Σπάνια συγκρούονται (53%)  Συχνά (34%)  Καθημερινά (13%) Ο κυριότερος λόγος των συγκρούσεων, η ασυνέπεια των μαθητών απέναντι στους γονείς (48%)

73  Οι περισσότεροι μαθητές δηλώνουν ότι:  Έχουν αυτονομία από τους γονείς τους (51%)  Οι γονείς κατανοούν τα προβλήματα τους, αθροιστικά το ποσοστό είναι (61%)

74  Συμβουλεύονται πρώτα τους γονείς στα προβλήματα τους (40%) και μετά τους φίλους με 37%

75  Δημιουργούν δυνατές φιλίες μεταξύ τους, απάντησε το 93%  Δεν επηρεάζονται όμως από αυτές (59%)

76 Βασικά γνωρίσματα μιας φιλίας θεωρούν:  Την εμπιστοσύνη (30%)  Την ειλικρίνεια (25%) Στο ερώτημα αν θα άλλαζαν αυτό που είναι για γίνουν αποδεκτοί, αρνητικά απάντησε το 95%

77  Το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών δηλώνει ότι έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο με ποσοστό 91%  Διατηρούν δε προσωπικό λογαριασμό σε site κοινωνικής δικτύωσης (75%)

78  Λογική χρήση του διαδικτύου (1-2 ώρες) κάνει το 62%  κατάχρηση κάνει το 23% (3 ώρες και πάνω) Ιστοσελίδες στις οποίες πλοηγούνται:  ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (42%)  διαδικτυακά παιχνίδια (36%)  και για εύρεση πληροφοριών (22%)

79  Από το 100% του δείγματος, ποσοστό 7% δήλωσε ότι απειλήθηκε από το διαδίκτυο. Αυτό είναι μια ένδειξη του κινδύνου που διατρέχουν οι έφηβοι από αυτό.  Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι ένα ποσοστό15% δέχτηκε να συναντηθεί με κάποιον άγνωστο.

80  Δυο άλλες κακές συνήθειες είναι το αλκοόλ και το κάπνισμα. Το 76% δηλώνει ότι το κάπνισμα είναι συστηματικό στην εφηβεία Ο κυριότερος λόγος που οδηγεί στο κάπνισμα είναι η >, ακολουθεί η μίμηση και η διέξοδος από τα προβλήματα.

81  Επίσης συστηματική είναι και η χρήση του αλκοόλ. Αυτό φαίνεται από το ενισχυμένο ποσοστό 67%

82  Οι μαθητές αντλούν πρότυπα κυρίως από :  Αθλητικούς χώρους  Καλλιτεχνικό χώρο- συγγενείς Ενώ ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών δηλώνει ότι δεν έχει κανένα πρότυπο

83 Οι έφηβοι δηλώνουν ότι:  δεν πιέζονται από το σχολείο (57%)  πιέζονται (43%) Οι σχέσεις μεταξύ συμμαθητών χαρακτηρίζονται από: συνεργασία 41% κατανόηση 24% και μόνο το 11% από ανταγωνισμό

84  Το φαινόμενο της βίας είναι υπαρκτό και το αναφέρουν οι μαθητές με αθροιστικό ποσοστό 73%.

85 Οι πιο συχνές μορφές βίας που αναφέρουν οι μαθητές είναι:  Λεκτική βία (41%)  Σωματική βία (40%) Μάρτυρες σε περιστατικό βίας δηλώνει το 71%. Υπερασπιστική στάση απέναντι στο θύμα αναφέρει το 53%. Αδιαφορία το 41%. Προβληματισμό προκαλεί σε μας η παραπάνω στάση των συμμαθητών μας

86

87


Κατέβασμα ppt "ΓΕΛ. ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ- Σχ. έτος 2012-13 Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ερευνητική ομάδα : Πιλίτση Βασιλική, Πινήτα Μαριαυή, Πινήτα Κωνσταντίνα, Σβεντζούρη Βασιλική,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google