Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθητών με ΕΕΑ: Γονεϊκό άγχος και τρόποι διαχείρισης Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη, 09-09-2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθητών με ΕΕΑ: Γονεϊκό άγχος και τρόποι διαχείρισης Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη, 09-09-2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθητών με ΕΕΑ: Γονεϊκό άγχος και τρόποι διαχείρισης Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,

2 Συνήθεις αντιδράσεις γονέων στο άκουσμα της διάγνωσης του παιδιού τους 1. Αισθάνονται καταρρακωμένοι, κατακλύζονται από πολλά συναισθήματα και τραυματίζονται από το άκουσμα των νέων 2. Σοκ, άρνηση, αποφυγή της πραγματικότητας, μούδιασμα και δυσπιστία 3. Αισθάνονται σύγχυση όταν προσπαθούν να διαχειριστούν τα νέα της διάγνωσης

3 Συνήθεις αντιδράσεις γονέων στο άκουσμα της διάγνωσης του παιδιού τους 4. Βιώνουν αντιδράσεις θρήνου, ανάλογες με αυτές που βιώνει κάποιος μετά από κάποια απώλεια 5. Οι προσδοκίες και οι ελπίδες για το μέλλον καταστρέφονται 6. Αβεβαιότητα: οι επιπτώσεις της διάγνωσης είναι άγνωστες 7. Αισθήματα ενοχής, ευθύνης και ντροπής, απομόνωση από τους φίλους και τους συγγενείς, κοινωνική απομόνωση.

4 Συνήθεις αντιδράσεις γονέων στο άκουσμα της διάγνωσης του παιδιού τους 8. Έντονος θυμός απέναντι στους ειδικούς που σχετίζονται με το παιδί 9. Αίσθημα μειωμένης αυτοεκτίμησης και ικανότητας ως γονείς. Η αίσθηση του εαυτού τους ως προστάτες αμφισβητείται 10. Οι συζυγικές και οι οικογενειακές σχέσεις αλλάζουν και προκαλούνται 11. Οι οικογενειακές ρουτίνες διακόπτονται

5 Πηγές άγχους για τους γονείς 1.Οι σχέσεις των γονέων με το παιδί τους διαταράσσονται 2. Αλληλεπίδραση με ειδικούς και υπηρεσίες 3. Χρειάζονται μεγάλα ψυχικά αποθέματα στη φροντίδα του παιδιού

6 Πηγές άγχους για τους γονείς 4. Απαιτείται πολύ χρόνος και ενέργεια για τη φροντίδα του ίδιου του παιδιού και της υπόλοιπης οικογένειας, αλλά και για τις θεραπείες του παιδιού 5. Οικονομική επιβάρυνση για τις ανάγκες του παιδιού 6. Αναζήτηση του κατάλληλου σχολείου ή της κατάλληλης εκπαιδευτικής υποστήριξης του παιδιού

7 Πηγές άγχους για τους γονείς 7. Φόβος και ανησυχία για το πόσο υποφέρει το παιδί (σωματικά και συναισθηματικά) και για το μέλλον του παιδιού 8. Ενοχές (για το παιδί, για τα άλλα παιδιά της οικογένειας) 9. Κοινωνική απομόνωση (έλλειψη κατανόησης, επικριτικά σχόλια) 10. Θρήνος (χαμένα όνειρα και ελπίδες, χαμένη γονεϊκή εμπειρία και για τα όσα χάνει το παιδί τους)

8 Βασικές αρχές στη συνεργασία με γονείς Κατανοώ, δικαιολογώ, συναισθάνομαι Κατανοώ, δικαιολογώ, συναισθάνομαι Κάνω το γονέα σύμμαχο, συνεργάτη, συνοδοιπόρο, τον σέβομαι, τον θεωρώ ισάξιο Κάνω το γονέα σύμμαχο, συνεργάτη, συνοδοιπόρο, τον σέβομαι, τον θεωρώ ισάξιο Αναγνωρίζω τα δικαιώματά του, αναγνωρίζω την διαφορετική κουλτούρα του Αναγνωρίζω τα δικαιώματά του, αναγνωρίζω την διαφορετική κουλτούρα του Δεν αποδίδω ευθύνες, δεν περιμένω από τους γονείς να ¨διορθώσουν¨ αυτοί τα προβλήματα που δημιουργούνται στο σχολείο Δεν αποδίδω ευθύνες, δεν περιμένω από τους γονείς να ¨διορθώσουν¨ αυτοί τα προβλήματα που δημιουργούνται στο σχολείο

9 Βασικές αρχές στη συνεργασία με γονείς Απαντώ στην επικοινωνία των γονέων άμεσα, αν θέλω να κάνουν κι αυτοί το ίδιο Απαντώ στην επικοινωνία των γονέων άμεσα, αν θέλω να κάνουν κι αυτοί το ίδιο Για κάθε ένα αρνητικό που θέλω να επισημάνω, πρέπει να πω και κάτι θετικό Για κάθε ένα αρνητικό που θέλω να επισημάνω, πρέπει να πω και κάτι θετικό Καθορίζω το πλαίσιο συναντήσεων με τους γονείς (δομημένες συναντήσεις σε δομημένο πλαίσιο) Καθορίζω το πλαίσιο συναντήσεων με τους γονείς (δομημένες συναντήσεις σε δομημένο πλαίσιο) Δεν εγκαταλείπω την προσπάθεια επικοινωνίας και επαφής αν δεν ανταποκρίνεται ο γονιός Δεν εγκαταλείπω την προσπάθεια επικοινωνίας και επαφής αν δεν ανταποκρίνεται ο γονιός

10 Πως ξεκινώ τη συνεργασία 1.Μέσα στον πρώτο μήνα τηλεφωνώ σε κάθε γονιό 2.Αναφέρω κάποιο ή κάποια από τα θετικά που εντόπισα στο παιδί 3.Ζητώ συνεργασία και συνάντηση από κοντά συγκεκριμένη μέρα και ώρα

11 Πως ξεκινώ τη συνεργασία 4.Ζητώ από το γονιό να φέρει τις διαγνώσεις, τις θεραπευτικές αξιολογήσεις ή ό, τι άλλα έγγραφα έχει που θα με βοηθήσουν να κατανοήσω καλύτερα τις ιδιαιτερότητες του παιδιού 5.Ζητώ να έχει καταγράψει από πριν τις απορίες και τις ανησυχίες του, τις προσδοκίες και τους στόχους του. 6. Κάνω και έγγραφη ενημέρωση του γονέα

12 Πρώτη συνάντηση με το γονέα 1.Αφιερώνω χρόνο στο γονιό, τον ακούω 2.Καθρεφτίζω τα συναισθήματά του και τις ανησυχίες του 3. Απαντώ στα ερωτήματά του σε απλή γλώσσα και σε ρεαλιστικά πλαίσια

13 Πρώτη συνάντηση με το γονέα 4.Συζητώ τις προσδοκίες και τους στόχους του και θέτουμε από κοινού στόχους μικρούς και ρεαλιστικούς, δε ξεκινώ με υψηλές προσδοκίες, χρειάζεται χρόνος 5.Ζητώ συχνή επικοινωνία και διερευνώ ποιος τρόπος επικοινωνίας είναι καλύτερος για τον γονιό (τηλέφωνο, τετράδιο επικοινωνίας, ) 6. Του δίνω να απαντήσει ένα ερωτηματολόγιο

14 Μετά την πρώτη συνάντηση 1.Χτίζω σταδιακά μια σχέση με τους γονείς 2.Κρατώ ημερολόγιο γεγονότων (απλή περιγραφή, όχι χαρακτηρισμοί) 3.Συστηματική ενημέρωση, όχι μόνο όταν συμβαίνει μια κρίση 4.Επαναπροσδιορισμός στόχων όταν χρειάζεται 5.Ρόλος διαμεσολαβητή με το δάσκαλο της γενικής αγωγής (αναπόφευκτα) 6. Αξιοποιώ ΕΔΕΑΥ, ΚΕΔΔΥ

15 Τι ζητούν οι γονείς από τους εκπαιδευτικούς 1.Μιλήστε μας. 2.Αφιερώστε μας χρόνο 3.Προσπαθήστε να είστε ενημερωμένοι για θέματα που αφορούν παιδιά με ΕΕΑ 4.Να είστε ανοιχτοί σε προτάσεις και νέες ιδέες 5. Προσπαθήστε να βλέπετε πέρα από την επιφάνεια.

16 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ…  


Κατέβασμα ppt "Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθητών με ΕΕΑ: Γονεϊκό άγχος και τρόποι διαχείρισης Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη, 09-09-2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google