Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθηθούν οι μαθητές να γνωρίσουν από πού προέρχονται τα τρόφιμα που καταναλώνουν, ποια η επίδραση του κάθε τροφίμου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθηθούν οι μαθητές να γνωρίσουν από πού προέρχονται τα τρόφιμα που καταναλώνουν, ποια η επίδραση του κάθε τροφίμου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 «Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθηθούν οι μαθητές να γνωρίσουν από πού προέρχονται τα τρόφιμα που καταναλώνουν, ποια η επίδραση του κάθε τροφίμου στην υγεία τους και να τους βοηθήσει να κάνουν καλύτερες επιλογές τροφίμων μέσα στη μέρα τους.» Υλικό Αγωγής Υγείας «Διατροφή-Διατροφικές Συνήθειες» ΥΠΑΙΠΘΑ-Δνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας

3  Το βασικότερο στοιχείο της σωστής διατροφής είναι η ποικιλία.  Ποικιλία στη διατροφή σημαίνει να τρως κάθε μέρα και σε κάθε γεύμα από όλες τις ομάδες τροφίμων.  Οι ομάδες τροφίμων περιλαμβάνουν τρόφιμα με παρόμοια θρεπτικά συστατικά και δράση στον οργανισμό.

4 1. Ομάδα δημητριακών (ψωμί ολικής αλέσεως ή πολύσπορο, άσπρο ψωμί, δημητριακά, πατάτες ψητές ή βραστές, πίτες, δημητριακά με σοκολάτα, κρουασάν, λουκουμάδες, κουλούρι, ζυμαρικά, ρύζι)

5

6

7

8

9 2. Ομάδα λαχανικών Όλα τα φρέσκα ωμά ή βρασμένα ή ψητά λαχανικά

10

11

12 3. Ομάδα φρούτων Όλα τα φρέσκα φρούτα, φυσικοί χυμοί, συσκευασμένοι χυμοί, κομπόστες φρούτων, αποξηραμένα φρούτα

13

14

15 4. Ομάδα γαλακτοκομικών Γάλα λευκό (1-2% λιπαρά), γιαούρτι λευκό (1- 2%), γάλα πλήρες, γιαούρτι πλήρες, γιαούρτι με φρούτα, γιαούρτι με δημητριακά, σοκολατούχο γάλα, κρέμα γάλακτος, τυρί με χαμηλά λιπαρά, τυρί με πολλά λιπαρά (π.χ. φέτα)

16

17

18 5. Ομάδα κρέατος Ψάρι, όσπρια, πουλερικά, κόκκινο κρέας, αβγό, αλλαντικά (όσπρια και αβγά : πλούσια σε πρωτεΐνες)

19

20

21

22 6. Ομάδα λίπους Ελαιόλαδο, ελιές, μαγιονέζα, βούτυρο, μαργαρίνη, ξηροί καρποί, σπορέλαια, φοινικέλαιο (ΦΥΤΙΚΟ ΛΙΠΟΣ) Κρέατα και τυριά με πολλά λιπαρά (ΖΩΙΚΟ ΛΙΠΟΣ)

23

24

25 7. Ομάδα γλυκών, μικρογευμάτων και αναψυκτικών Γλυκά κουταλιού, βανίλια, γαριδάκια, πατατάκια, παστέλι, μαρμελάδα, σοκολάτα, μερέντα, μπισκότα, παγωτό, γλυκά του ταψιού, αναψυκτικά, παγωτό, τάρτες, τούρτες, πάστες κ.α.

26

27

28

29 Η σημαντικότερη πηγή ενέργειας του οργανισμού μας

30  Οι υδατάνθρακες είναι ενώσεις άνθρακα, υδρογόνου και οξυγόνου και στις πιο απλές μορφές τους, το μόριο τους μοιάζει με αυτό του νερού.  Χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες

31 1 ) Απλοί υδατάνθρακες : ΖΑΧΑΡΗ 2) Σύνθετοι υδατάνθρακες Οι πιο σημαντικοί εκπρόσωποι αυτής της κατηγορίας είναι: ΤΟ ΑΜΥΛΟ & ΟΙ ΑΠΕΠΤΕΣ ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ

32  ΘΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ  Οι υδατάνθρακες (κυρίως το άμυλο) αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας  Οι άπεπτες φυτικές ίνες, δεν μας δίνουν ενέργεια, αλλά βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου  Η ζάχαρη δίνει γλυκιά γεύση σε τρόφιμα και ροφήματα και τα κάνει πιο εύγευστα

33  ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ  Η ζάχαρη που υπάρχει σε διάφορα γλυκίσματα, καραμέλες και σοκολάτες, παραμένει για πολλή ώρα στα δόντια (αν δεν πλυθούν) και αυξάνει τον κίνδυνο για τερηδόνα  Λόγω της μεγάλης θερμιδικής αξίας, η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ζάχαρης προκαλεί αύξηση του σωματικού βάρους

34  Η ημερήσια πρόσληψη υδατανθράκων- στη μορφή κυρίως του αμύλου- θα πρέπει να εξασφαλίζει το 50-55% των συνολικά προσλαμβανόμενων θερμίδων  Η ημερήσια πρόσληψη άπεπτων φυτικών ινών θα πρέπει να είναι περίπου γραμμάρια  Η κατανάλωση ζάχαρης είναι απαραίτητο να περιοριστεί στο ελάχιστο.

35  Ρύζι  Πατάτες  Όσπρια  Δημητριακά (ζυμαρικά & ψωμί)

36  Όλα τα δημητριακά που δεν έχει αφαιρεθεί ο φλοιός του σπόρου του σιταριού  Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια

37 Πρώτες και κυρίαρχες

38  Οι πρωτεΐνες οφείλουν το όνομά τους στην ελληνική λέξη πρωτεύων  Ταξινομούνται με βάση την περιεκτικότητά τους σε απαραίτητα αμινοξέα: Α) Πλήρεις πρωτεΐνες ή υψηλής βιολογικής αξίας (περιέχουν τα 9 απαραίτητα αμινοξέα) Β) Μη πλήρεις ή χαμηλής βιολογικής αξίας (δεν έχουν κάποιο ή κάποια από τα απαραίτητα αμινοξέα)

39 ΘΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ  Αποτελούν το κατεξοχήν δομικό υλικό  Απαραίτητες στη σύνθεση και ανάπλαση ιστών του σώματος όπως οι μύες, οι αδένες, το δέρμα και τα υπόλοιπα όργανα  Μεγαλύτερη ανάγκη για πρωτεΐνη έχουν τα παιδιά, οι έφηβοι, λόγω ταχείας ανάπτυξης και οι ασθενείς μετά από τραυματισμούς, εγχειρήσεις και διάφορες άλλες ασθένειες

40 ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ  Υπερκατανάλωση πρωτεϊνών μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού λίπους, αφού λαμβάνεται-παράλληλα- μεγάλη ποσότητα ζωικού λίπους.

41  Το κόκκινο και λευκό κρέας  Τα ψάρια  Τα αυγά  Όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα

42  1. Όσπρια  2. Λαχανικά & Δημητριακά

43 Το λίπος είναι το θερμιδογόνο συστατικό με τη μεγαλύτερη θερμιδική πυκνότητα. Παρέχει το μεγαλύτερο αριθμό θερμίδων ανά γραμμάριο απ’ ότι οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες 1 γραμμάριο λίπους = 9 θερμίδες 1 γραμμάριο υδατανθράκων= 4 θερμίδες 1γραμμάριο πρωτεϊνών = 4 θερμίδες

44 Με βάση τη συγκέντρωση του λίπους στα τρόφιμα, τα λίπη διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες ΟΡΑΤΑ ΛΙΠΗ: Μαγειρικά λάδια (σπορέλαια, ελαιόλαδο, λαρδί κ.α.) ΜΗ ΟΡΑΤΑ ΛΙΠΗ: Κρυμμένα σε πολλά τρόφιμα (γλυκά, ξηρούς καρπούς, ελιές, κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι πλήρη και σε όλα τα τρόφιμα που έχουν τηγανιστεί)

45

46  Τρώγε πάντα σε ευχάριστο περιβάλλον  Παίρνε πάντα πρωινό  Τρώγε ποικιλία τροφίμων  Τρώγε περισσότερα φρούτα και λαχανικά  Απόφυγε τη ζάχαρη, τα γλυκά και τα αναψυκτικά  Απόφυγε το πολύ αλάτι και τα αλμυρά  Ελάττωσε το κόκκινο κρέας και αντικατέστησέ το με κοτόπουλο και ψάρι  Απόφυγε τα ζωικά λίπη και προτίμησε το ελαιόλαδο  Πίνε άφθονο νερό  Ασκήσου καθημερινά

47 Με τη σωματική άσκηση πετυχαίνω:  Καλή φυσική κατάσταση  Δραστήριο τρόπο ζωής  Καλή σωματική και ψυχική υγεία

48  Περπάτημα  Τρέξιμο (jogging)  Ποδήλατο  Σχοινάκι  Χορός  Παιχνίδι με τους φίλους μου  Παιχνίδια στη θάλασσα

49 Τρέξιμο Περπάτημα Σχοινάκι Παιχνίδι με τους φίλους μου Ποδήλατο Χορός Παιχνίδια στη θάλασσα

50 Καλό καλοκαίρι Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής: Παλαντζά Σπυριδούλα


Κατέβασμα ppt "«Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθηθούν οι μαθητές να γνωρίσουν από πού προέρχονται τα τρόφιμα που καταναλώνουν, ποια η επίδραση του κάθε τροφίμου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google