Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

109 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Οδυσσέας Ελύτης» Ε1 ΣΤΕΛΛΑ ΦΟΥΡΑΡΗ, ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "109 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Οδυσσέας Ελύτης» Ε1 ΣΤΕΛΛΑ ΦΟΥΡΑΡΗ, ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 109 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Οδυσσέας Ελύτης» Ε1 ΣΤΕΛΛΑ ΦΟΥΡΑΡΗ, ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ

2  Η Ελλάδα ή Ελλάς είναι χώρα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στο νοτιότερο άκρο της Βαλκανικής χερσονήσου, στην Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης καταλαμβάνει την 97η θέση, ανάμεσα στις 100 μεγαλύτερες χώρες του κόσμου. Πρωτεύουσα της Ελλάδας και μεγαλύτερη πόλη είναι η Αθήνα.  Συνορεύει στα βορειοδυτικά με την Αλβανία, στα βόρεια με τη Βουλγαρία και την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (Π.Γ.Δ.Μ.) και στα βορειοανατολικά με την Τουρκία. Βρέχεται στα ανατολικά από το Αιγαίο Πέλαγος, στα δυτικά από το Ιόνιο και νότια από τη Μεσόγειο Θάλασσα. Η Ελλάδα κατέχει την 11η θέση στις χώρες με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στα χιλιόμετρα καθώς έχει πολλά νησιά (περίπου 2.500, εκ των οποίων τα 165 κατοικούνται), συμπεριλαμβανομένων της Κρήτης, των Δωδεκανήσων, των Κυκλάδων, των Επτανήσων και πολλών άλλων. Το ψηλότερο βουνό είναι ο Όλυμπος και ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός ο Αλιάκμονας.  Έχει μακρά και πλούσια ιστορία κατά την οποία άσκησε μεγάλη πολιτισμική επίδραση σε τρεις ηπείρους. Σε αυτή γεννήθηκε η δημοκρατία και η φιλοσοφία. Ακόμα η Ελλάδα είναι ο τόπος γέννησης των Ολυμπιακών Αγώνων, του δράματος, της τραγωδίας και της κωμωδίας.  Η Ελλάδα έγινε ανεξάρτητο κράτος το 1830, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (τότε Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) από το 1981, της Ευρωζώνης από το 2001, του ΝΑΤΟ από το 1952 και είναι ιδρυτικό μέλος του ΟΗΕ (1945). Είναι μια ανεπτυγμένη χώρα με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα και πολύ υψηλό δείκτη ανθρώπινης ανάπτυξης. Κατατάσσεται ως η 21η καλύτερη χώρα σε επίπεδο ποιότητας ζωής στον κόσμο για το [4] [4]

3  Έκταση: Σύνολο km 2  Πληθυσμός:  Πρωτεύουσα: και μεγαλύτερη πόλη Αθήνα  Μεγάλες πόλεις: Θεσσαλονίκη, Πειραιάς, Πάτρα  Πολίτευμα: Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία  Θρησκεία: Ορθοδοξία  Νόμισμα ευρώ.

4

5

6 Σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή, σε γνωρίζω από την όψη που με βια μετράει την γη. Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά! (× 3)

7  Η Πρωτεύουσα της Ελλάδας είναι η Αθήνα.

8  Πειραιάς  Πάτρα  Θεσσαλονίκη

9

10

11  Υλικά για ένα ταψί του φούρνου 6 μελιτζάνες φλάσκες λάδι για το τηγάνισμά τους 700 γραμ κιμά μοσχαρίσιο 1 μεγάλο κρεμμύδι τριμμένο στον τρίφτη 1 κρασοπότηρο λευκό κρασί 1 φλιτζ του καφέ ελαιόλαδο 1 κουτ σούπας πελτέ ντομάτας 1 φύλλο δάφνης 1 πρέζα κανέλα 4 κόκκοι μπαχάρι αλάτι, πιπέρι για τη μπεσαμέλ 3 κουτ σούπας φρέσκο βούτυρο 4 κουτ σούπας αλεύρι 2 νεροπότηρα γάλα 2 αβγά 1 πρέζα μοσχοκάρυδο 1 φλιτζ τσαγιού κασέρι ψιλοτριμμένο αλάτι, πιπέρι  Αφαιρείτε τα κοτσάνια από τις μελιτζάνες και τις κόβετε σε χοντρές φέτες. Τις αλατίζετε και τις βάζετε σε ένα σουρωτήρι για ½ ώρα.  Τις ξεπλένετε με άφθονο νερό και τις στύβετε με το χέρι σας να φύγουν τα πολλά νερά. Τις στεγνώνετε και τις τηγανίζετε σε άφθονο λάδι μέχρι να ροδοκοκκινίσουν.  Ετοιμάζετε τον κιμά. Σε ένα μεγάλο τηγάνι ζεσταίνετε το ελαιόλαδο και σοτάρετε το τριμμένο κρεμμύδι μέχρι να γυαλίσει. Ρίχνετε τον κιμά και μαγειρεύετε ανακατεύοντας συνέχεια να ανακατευτεί καλά με το κρεμμυδάκι.  Σβήνετε με το λευκό κρασί. Αφήνετε να μαγειρευτεί καλά το μίγμα μέχρι να εξατμιστεί καλά το κρασί. Διαλύετε τον πελτέ σε λίγο νερό και τον ρίχνετε μέσα στον κιμά.  Βάζετε το φύλλο δάφνης, τη κανέλα, το μπαχάρι, αλατάκι και πιπεράκι. Ανακατεύετε και μαγειρεύετε μέχρι να εξατμιστούν τα υγρά και να στεγνώσει ο κιμάς. Τον αφήνετε να κρυώσει.  Ετοιμάζετε τη μπεσαμέλ. Ζεσταίνετε το φρέσκο βούτυρο μέσα σε μια κατσαρόλα, ρίχνετε το αλεύρι και το σοτάρετε και ρίχνετε το γάλα ζεστό ανακατεύοντας συνέχεια για να μη κάνει γρομπαλάκια. Μόλις πήξει η μπεσαμέλ την αποσύρετε από τη φωτιά και ρίχνετε μέσα το μοσχοκάρυδο, ελάχιστο αλάτι και μπόλικο πιπέρι. Αδειάζετε το κασέρι και ανακατεύετε και ρίχνετε τα αβγά, ανακατεύετε γρήγορα μέχρι να απορροφηθούν από το μίγμα.  Παίρνετε ένα ταψί του φούρνου και ακουμπάτε στον πάτο του μια στρώση από μελιτζάνες. Αδειάζετε τον κιμά από πάνω και τον ισιώνετε να πάει παντού και κάνετε μια δεύτερη στρώση με τις υπόλοιπες μελιτζάνες.  Περιχύνετε με τη μπεσαμέλ.  Ψήνετε στο φούρνο για περίπου 1 ώρα.

12  Ιτιά, ιτιά μοσχοϊτιά μου `χεις μαράνει την καρδιά. Ιτιά, ιτιά λουλουδιασμένη, συ μου `χεις την καρδιά καμένη. Ιτιά, ιτιά λουλουδιασμένη, αχ, πώς μοσχοβολάς καημένη. Ιτιά, ιτιά μέσα στο ρέμα, πως σ’ αγαπώ δεν είναι ψέμα. Ιτιά μου σε παρακαλώ, σκύψε να κόψω τον ανθό Στη Ρούμελη και στο Μοριά, όλοι χορεύουν την ιτιά.

13  Είναι ένας ελληνικός παραδοσιακός χορός που ανήκει στο είδος χορού συρτός. Στη βασική του μορφή έχει δώδεκα βήματα, από τα οποία τα επτά πρώτα είναι προς τα εμπρός και τα υπόλοιπα πέντε επί τόπου.  Το όνομα του προέρχεται από την Πελοπόννησο, όπου και δημιουργήθηκε.  Πολλές είναι οι θεωρίες που διατυπώθηκαν για την αρχαία του προέλευση. Αυτή φαίνεται από απεικονίσεις σε αγγεία, καθώς επίσης και από τοιχογραφίες που παρουσιάζουν μερικά χαρακτηριστικά του βήματα ή φιγούρες. Το ότι οι χορευτές κρατούν ο ένας τον καρπό του άλλου, μας βοηθάει να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι ο καλαματιανός έχει κάποια σχέση με κάποιον από τους χορούς των αρχαίων προγόνων μας.  Ο ευχάριστος ρυθμός του και τα απλά βήματά του τον καθιέρωσαν σαν τον δημοφιλέστερο Ελληνικό χορό και χορεύεται σε όλη την Ελλάδα από άνδρες και γυναίκες. Τα βασικά βήματα του είναι 12 και χορεύονται ταυτόχρονα από όλους τους χορευτές. Δίνει την ευκαιρία στον χορευτή που σέρνει τον χορό να κάνει πολλούς αυτοσχεδιασμούς. Στην αρχή όλοι οι χορευτές σχηματίζουν κύκλο και βλέπουν το κέντρο του. Τα πόδια τους είναι σε θέση προσοχής, και κρατιούνται μεταξύ τους από τους καρπούς ή με τα μαντήλια.

14  Η μακριά γαϊδούρα είναι παιδικό παιχνίδι που παιζόταν από αγόρια με διάφορες παραλλαγές σε όλη την Ελλάδα, σε παλαιότερα κυρίως χρόνια.  Το παιχνίδι παιζόταν από δύο ομάδες. Τα μέλη της μίας ομάδας σχημάτιζαν μια σειρά σκυμμένα, με το ένα να έχει γυρισμένη την πλάτη του στο άλλο. Τα παιδιά της άλλης ομάδας έπαιρναν φόρα και πηδούσαν πάνω από τα παιδιά της πρώτης ώσπου να ανέβουν όλα στην πλάτη της "γαιδούρας". Εάν τα κατάφερναν χωρίς να τους ρίξουν τα παιδιά της άλλης ομάδας, κέρδιζαν.

15  Το Πάσχα (Πασκαλιά, Λαμπρή, Λαμπροφόρα) στολίζεται η εκκλησία με κορδέλες και δεντρολίβανο. Οι πιστοί παλιότερα έσβηναν τη φωτιά στα σπίτια τους και με το χτύπημα της καμπάνας ή τη φωνή του καντηλανάφτη πήγαιναν στην εκκλησία. Έπαιρναν μαζί τους και αβγά κόκκινα για να διαβαστούν. Με αυτά έκαναν το «Χριστός Ανέστη». Ήταν τα αβγά του Καλού Λόγου. Μετά την Ανάσταση, το νυχτερινό γεύμα είναι ελαφρύ για να μη «βαρυστομαχιάσουν» μετά από τη νηστεία. O πασχαλινός αμνός, στη σούβλα, ή γεμιστός με ρύζι, κουκουνάρια και σταφίδες στο φούρνο, είναι απαραίτητος σε κάθε σπιτικό.  Κατά τη Δεύτερη Ανάσταση (Αγάπη, Διπλανάσταση, Αποκερασά), η οποία γίνεται το απομεσήμερο της Κυριακής, παλαιότερα γινόταν ευλόγηση του νωπού τυριού, της γιαούρτης κ.λπ. και διανομή στους εκκλησιαζομένους. Ακολουθούσαν οι τελετουργικοί χοροί, στους οποίους πρωτοχορεύει ο ιερέας και ακολουθούν κατά φύλο και ηλικία οι υπόλοιποι. Στην Ήπειρο επισκέπτονταν το νεκροταφείο και χόρευαν γύρω από τους τάφους στους οποίους άφηναν κόκκινα αβγά. Αλλού, ο χορός συνοδευόταν από αγωνίσματα (πήδημα, τρέξιμο, λιθάρι, πάλη με βραβεία). Στην περιοχή της Θράκης κατασκεύαζαν κούνια και κουνιώνταν όλοι για να φύγουν οι αρρώστιες και ζυγίζονταν για να διαπιστώσουν αν «φύραναν» κατά τη διάρκεια της χρονιάς.


Κατέβασμα ppt "109 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Οδυσσέας Ελύτης» Ε1 ΣΤΕΛΛΑ ΦΟΥΡΑΡΗ, ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google