Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ …………….. Η ΖΩΗ ΜΑΣ.  Υπεύθυνος καθηγητής : Μπόκολος Σωτήρης  Μαθητές που εργάστηκαν: Ανδριτσόπουλος Αλέξανδρος Άνθης Κώστας Γιαννουκά Έλενα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ …………….. Η ΖΩΗ ΜΑΣ.  Υπεύθυνος καθηγητής : Μπόκολος Σωτήρης  Μαθητές που εργάστηκαν: Ανδριτσόπουλος Αλέξανδρος Άνθης Κώστας Γιαννουκά Έλενα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ …………….. Η ΖΩΗ ΜΑΣ

2  Υπεύθυνος καθηγητής : Μπόκολος Σωτήρης  Μαθητές που εργάστηκαν: Ανδριτσόπουλος Αλέξανδρος Άνθης Κώστας Γιαννουκά Έλενα Καφετζής Στέφανος Καραβασίλη Ελεονόρα Μαλωνάς Κώστας Μανδραβίλης Βασίλης Μοσκαλένκο Αναστασία Παππά Ντίνα Πυλαδαρινός Αλέξης Σαββαΐδη Ελεονόρα Σαρρή Θεοδώρα Σπανού Ράνια Στούπα Λαμπρινή Τσενάι Σάιντα Υμέρι Ρομέο

3 ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Α. Τρόπος οργάνωσης των μαθητών Για την πραγματοποίηση της εργασίας οι μαθητές του τμήματος χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες,οπού η πρώτη ομάδα αποτελείται από πέντε μαθητές και οι άλλες τρεις ομάδες αποτελούνται από τέσσερις μαθητές Η επιλογή των μαθητών στις ομάδες έγινε με βάση τη μαθησιακή τους ικανότητα και τη δυνατότητα καλής συνεργασίας μεταξύ τους Όλες οι ομάδες ασχοληθήκαν και με τις τέσσερις ενότητες του θέματος και η κάθε ομάδα επεξεργάστηκε τα στοιχεία που συλλέγαμε και έκανε την εκτύπωση των συμπερασμάτων στον υπολογιστή για μια συγκεκριμένη ενότητα. Στο τέλος συγκεντρώσαμε όλα τα στοιχεία από τις τέσσερις ομάδες και έτσι καταλήξαμε στο τελικό περιεχόμενο της εργασίας

4 Β. Οι στόχοι της έρευνας αυτής ήταν : 1) Η ανάδειξη της διατροφικής συμπεριφοράς των ανθρώπων και ειδικά των μαθητών τόσο στο σπίτι όσο και στο χώρο του σχολείου. 2) Να μπορέσουν οι μαθητές μέσα από την ιστορία και τους αρχαίους συγγραφείς να διερευνήσουν τη σχέση του ανθρώπου με τη γεωργία και να τη συνδέσουν με τη γεωργία των σημερινών παραγωγών 3) Να κατανοήσουν οι μαθητές /τριες τους παράγοντες τους οποίους πρέπει να συνεκτιμούν προκειμένου να κάνουν τις επιλογές εκείνες που θα τους διαμορφώσουν σε κριτικούς καταναλωτές ειδών διατροφής. 4) Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τα αίτια και τις επιπτώσεις της πείνας στον άνθρωπο και τις κοινωνίες ανά τον πλανήτη και ανά τις εποχές.

5 Γ. Ενότητες που ορίσαμε και εξετάσαμε για την περάτωση της εργασίας. Α΄ ενότητα: -Ποιες είναι οι καθημερινές μας διατροφικές συνήθειες; -Πόσο πιστά ακολουθούμε τη Μεσογειακή Διατροφή; Β΄ ενότητα: -Ποιος ο ρόλος της γεωργίας στην ανάπτυξη των αρχαίων πολιτισμών; -Υπάρχουν κοινά στοιχεία με τη σύγχρονη περίοδο; Γ΄ ενότητα: -Ποια είναι τα κρίσιμα ζητήματα για τη διατροφή μας ; Δ΄ ενότητα: -Ποια είναι τα αίτια και οι επιπτώσεις των διατροφικών κρίσεων;

6 Α΄ ενότητα: -Ποιες είναι οι καθημερινές μας διατροφικές συνήθειες; -Πόσο πιστά ακολουθούμε τη Μεσογειακή Διατροφή; Για την διερεύνηση της εργασίας αυτής πραγματοποιήσαμε τις εξής εργασίες : Α) Καταγράψαμε τα τρόφιμα που καταναλώνουμε εμείς και οι οικογένειές μας σε μία βδομάδα ξεκινώντας από το πρωινό μας.Η καταγραφή αυτή έγινε και από τις τέσσερις ομάδες του τμήματος. Β) Σε ένα χάρτη της γειτονίας μας (του σχολείου μας) καταγράψαμε τα στοιχεία πώλησης ειδών διατροφής (υπαίθρια σημεία πώλησης ή και τις λαϊκές), σημειώνοντας με διαφορετικό σύμβολο τα σημεία που πουλάνε προϊόντα από τοπικούς παραγωγούς και με διαφορετικά τα σημεία που πουλάνε βιολογικά προϊόντα.

7 Μέσω μιας πενταμελούς ομάδας ξεκινήσαμε την εργασία για τα τρόφιμα στη ζωή μας. Αρχικά,αφού γνωριστήκαμε μεταξύ μας άρχισε το όμορφο ταξίδι στον κόσμο των τροφίμων. Το πρώτο μάθημα ήταν εισαγωγικό κι ο σκοπός του ήταν να μας βάλει μέσα στο πνεύμα της εργασίας με την οποία θα ασχολιόμασταν στο επόμενο τετράμηνο. Σε αυτό ο καθηγητής μας μάς εξήγησε σε ένα γενικό πλαίσιο για με τι θα ασχολούμασταν στην εργασία αυτή.Όλοι χαρήκαμε ιδιαίτερα όταν μάθαμε πως το θέμα της εργασίας είναι τα τρόφιμα στην ζωή μας, καθώς είναι ένα μείζον θέμα για την επιβίωσή μας καθώς και την σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Συγκεκριμένα η πρώτη ενότητα της εργασίας μας, με την οποία θα ασχοληθούμε εκτενώς παρακάτω αναφέρεται στις διατροφικές συνήθειες του καθενός ξεχωριστά,αλλά και της ολομέλειας συνολικά. Επιπροσθέτως, έπρεπε να βρούμε ένα χάρτη της περιοχής μας στον οποίο θα σημειώναμε το σημεία πώλησης διαφόρων ειδών διατροφής στην περιοχή μας. Αυτά όλα έγιναν της πρώτη μέρα της εργασίας καθώς έπρεπε να επικεντρωθούμε περισσότερο στο επόμενα στάδια της εργασίας για την ενότητα αυτή με σκοπό να δημιουργήσουμε μία συγκροτημένη εργασία για την οποία έπρεπε να συγκεντρώσουμε περισσότερα στοιχεία από ότι για τις εισαγωγικά τμήματα της ενότητας αυτής. Τώρα όμως, ας πάμε να δούμε πώς εργαστήκαμε λεπτομερώς όλη αυτή την περίοδο ώστε να φτάσουμε στο τέλος της ενότητας αυτής από την ομάδα μας και τη συχνότητά της,όπως αυτή είχε μετρηθεί στις προηγούμενες κινήσεις μας.

8 Πρώτα απ΄όλα, μας δόθηκαν από τον καθοδηγητή της ομάδας μας,τον καθηγητή μας, τα στοιχεία με τα οποία έπρεπε να αρχίσουμε να δουλεύουμε στην αρχή,μέχρι να προσαρμοστούμε στο κλίμα του νέου για εμάς μαθήματος που ακούει στο όνομα «Ερευνητική Εργασία».Το πρώτο βήμα της εργασίας αυτής ήταν να καταγράψουμε τις διατροφικές συνήθειες του καθενός, δηλαδή τα τρόφιμα που προτιμάει πιο πολύ από τα άλλα καθώς και αυτά που αρέσουν περισσότερο στην οικογένεια μας. Αυτό μας πήρε μία εβδομάδα ακριβώς, καθώς η καταμέτρηση γινόταν εβδομαδιαίως. Μετρούσαμε τις μερίδες σε ποσότητες όχι μόνο κατά άτομο, αλλά και κατά την ποσότητα της κάθε μερίδας, αφού η καταγραφή έπρεπε να είναι όσο πιο ακριβής και αναλυτική γινόταν. Η αναλυτικότητα της υποεργασίας αυτής στόχευε στην μετέπειτα σωστή συνέχεια της γενικότερης εργασίας, αφού αυτό το βήμα ήταν πολύ σημαντικό για την εξέλιξη της εργασίας. Έτσι, καταγράφαμε για μία εβδομάδα την ποσότητα από το καθετί που καταναλώναμε και το σημειώναμε σε ένα ειδικό πίνακα φτιαγμένο ειδικά για αυτό το σκοπό. Αφού τελειώσαμε τη εργασία αυτή την πρώτη εβδομάδα, συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί εκτός μαθήματος και μετρήσαμε τις μερίδες από το κάθε είδος φαγητού ξεχωριστά από τον κάθε συμμετέχοντα στην εργασία αυτή από την ομάδα μας. Έπειτα, αφού συλλέξαμε όλα τα αποτελέσματα, βγάλαμε τον μέσο όρο του κάθε τροφίμου. Ο μέσος όρος υπολογίστηκε με την βοήθεια υπολογιστή τσέπης και εν τέλει φτιάξαμε έναν συγκεντρωτικό πίνακα με το κάθε είδος κατά αύξοντα αριθμό μερίδων.Αυτό μας βοήθησε στο να σχεδιάσουμε τον συγκεντρωτικό πίνακα όλων των αποτελεσμάτων.Μέσω του πίνακα αυτού θα μπορέσουμε στη συνέχεια να διαμορφώσουμε την τροφική πυραμίδα και να την αντιπαραβάλλουμε με μία έτοιμη που μας δόθηκε. Η επόμενη κίνησή μας, λοιπόν, ήταν να φτιάξουμε την διατροφική πυραμίδα χωρίζοντας την στις κατηγορίες «καθημερινή», «εβδομαδιαία» καθώς και «μηνιαία», εννοώντας την κατανάλωση των τροφίμων από την ομάδα μας και τη συχνότητά της,όπως αυτή είχε μετρηθεί στις προηγούμενες κινήσεις μας.

9 Το ένα μέρος της πυραμίδας μας… Ψωμί Ζυμαρικά 4 4 Ρύζι2 2 Φρούτα Ελαιόλαδο Ψάρια2 2 Πουλερικά

10 … και η συνέχειά του. Ελιές- Όσπρια- Ξηροί καρποί Πατάτες Αυγά Γλυκά 1 1 Κόκκινο κρέας 2 Έπειτα από αυτήν την ενέργεια μπορούσαμε πιο άνετα να κάνουμε την διατροφική πυραμίδα της ολομέλειας που στη συνέχεια την συγκρίναμε με μία ακόμα του είδους της.

11 Σύγκριση διατροφικών πυραμίδων Η δική μας πυραμίδαΗ δοθείσα πυραμίδα

12 Οι διαφορές μετά την σύγκριση των δύο διατροφικών πυραμίδων είναι εμφανής. Καταρχήν, ενώ στην δική μας πυραμίδα τα φρούτα και τα λαχανικά είναι στην πρώτη θέση κατανάλωσης και σε καθημερινή βάση, η δεύτερη πυραμίδα υπονομεύει την αξία των λαχανικών θεωρώντας πιο σημαντικά τα αμυλούχα τρόφιμα αντί αυτών. Επιπροσθέτως, στην δική μας διατροφική πυραμίδα το κρέας καταλάμβανε την τελευταία θέση της πυραμίδας. Αντίθετα, στην διατροφική πυραμίδα που μας δόθηκε το κρέας έρχεται προτελευταίο σε προτιμήσεις και καταναλώνεται σε καθημερινή βάση. Αυτή είναι μία από τις βασικότερες διαφορές των δύο πυραμίδων, καθώς η δική μας κατανάλωση κρέατος είναι διαφορετική από αυτή που ενδείκνυται και κυμαίνεται γενικότερα σε χαμηλότερα επίπεδα. Από αυτά της δοθείσας διατροφικής πυραμίδας.

13 Ενδεικτικά και το παρακάτω διάγραμμα

14 Ενότητα 2  Σε αυτή την ενότητα αναζητήσαμε τις διατροφικές συνήθειες των Αρχαίων και τη σχέση τους με τη διατροφή. Όλοι μαζί μπορέσαμε να διακρίνουμε την διαφορετικότητα των σύγχρονων Ελλήνων με τους αρχαίους σε ό,τι έχει σχέση με το κατά πόσο τρέφονται υγειινά.

15 Τα φυτά στις αρχαία νομίσματα πολύ συχνά απεικονίζουν ένα φυτό σύμβολο στο οποίο στηριζόταν η γεωργία της περιοχής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα παρακάτω νομίσματα:

16

17  Σε αυτή την ενότητα όλοι μαζί ψάξαμε και βρήκαμε τη σχέση της Αρχαίας Ελλάδας με την γεωργία. Η σημασία που έδιναν οι αρχαίοι στην σωστή και ισορροπημένη διατροφή φαίνεται από τα νομίσματα που είδαμε πριν.

18 Ενότητα 3 Κατά τη διάρκεια αυτής της εργασίας οι μαθητές ανέλαβε να διερευνήσει μια κατηγορία προϊόντων. Αυτά είναι τα εξής: Κρέας, ψάρι, πουλερικά,αυγά,γαλακτοκομικά Φρούτα, λαχανικά,πατάτες Ελαιόλαδο, ελιές, όσπρια, ξηροί καρποί Γλυκά, αδρά επεξεργασμένα δημητριακά και τα προϊόντα τους( ψωμί ολικής άλεσης, ζυμαρικά,μη αποφλοιωμένο ρύζι κ.ά.

19 Απαραίτητη για το πέρας της εργασίας αυτής ήταν η μετακίνησή μας σε ένα κοντινό super market.Εκεί καταγράψαμε όλα τα τρόφιμα που μας ήταν απαραίτητα για την εργασία αυτή. Ρωτώντας τους υπεύθυνους πώλησης του κάθε προϊόντος μάθαμε πολλά για το κάθε προϊόν όπως λ.χ. για την προέλευση την οποία ακολουθούν για να έρθουν στο κοντινό κατάστημα στο οποία εμείς τα αγοράζουμε. Έτσι φτιάξαμε τους παρακάτω πίνακες

20 ΤΡΟΦΙΜΑΠΡΟΕΛΕΥΣΗΤΡ/ΧΛΜΤΙΜΗΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΓΑΛΑΒΟΛΟΣ324 1,12 ΝΑΙΟΧΙ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΜΕΣΟΛΟΓΓΙ24819,38ΝΑΙΟΧΙΝΑΙ ΕΛΙΕΣΜΕΣΟΛΟΓΓΙ2485,13ΝΑΙΟΧΙ ΟΣΠΡΙΑΑΓΡΙΝΙΟ2845,24ΝΑΙΟΧΙ ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙΑΓΡΙΝΙΟ2843,3ΝΑΙΟΧΙ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ105,58ΝΑΙΟΧΙ ΖΥΜΑΡΙΚΑΠΕΙΡΑΙΑΣ101,2ΝΑΙΟΧΙ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑΠΕΙΡΑΙΑΣ101,05ΝΑΙΟΧΙ ΝΑΙ ΡΥΖΙΠΕΙΡΑΙΑΣ10107ΝΑΙΟΧΙ ΝΑΙ ΚΡΙΘΑΡΑΚΙΠΕΙΡΑΙΑΣ100,93ΝΑΙΟΧΙ ΝΑΙ

21 ΤΡΟΦΙΜΑΠΡΟΕΛΕΥΣΗΤΡ/ΧΛΜΤΙΜΗΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝ ΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΑΛΕΥΡΙΠΕΙΡΑΙΑΣ101,3ΝΑΙΟΧΙ ΝΑΙ ΑΥΓΑΑΘΗΝΑ02,83ΝΑΙΟΧΙΝΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑΒΟΛΟΣ3241,86ΝΑΙΟΧΙΝΑΙΟΧΙ ΨΩΜΙΠΕΙΡΑΙΑΣ101,35ΝΑΙΟΧΙ ΜΕΛΙΒΟΛΟΣ32410ΝΑΙΟΧΙΝΑΙ ΦΡΟΥΤΑΛΑΡΙΣΑ3592,98ΟΧΙ ΝΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑΛΑΡΙΣΑ3591,65ΟΧΙ ΝΑΙ

22 Ενότητα 4 ΣΥΣΣΙΤΙΑ Κάθε γεγονός και κάθε πράξη βρίσκεται σε μια χρονική αλλά και χωρική αλληλουχία γεγονότων της οποίας είναι το αποτέλεσμα. Tο συσσίτιο είναι σίγουρα το θετικό αποτέλεσμα μιας βούλησης και μιας πρωτοβουλίας, αλλά είναι, επίσης, το αποτέλεσμα μιας σειράς γεγονότων που κατέληξαν σε αυτό. Θα πρέπει να πάμε αναγκαστικά πίσω στο παρελθόν για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε ή και να προλάβουμε μια τέτοια «αναγκαστική» πράξη. Αυτό που γίνεται με το συσσίτιο, αν γίνει κατανοητό έγκαιρα, τότε δεν θα χρειαστεί να φτάσουμε εκεί. Συσσίτιο είναι μοίρασμα δωρεάν τροφής σε άπορους και άστεγους. Το ερώτημα τίθεται εύλογο: εφόσον τελικά και πάντα τα πράγματα καταλήγουν σε μια αναγκαστική φάση μοιράσματος τροφής αγαθών, υλικών συναισθηματικών και διανοητικών, γιατί πλέον δεν κατανοούμε αυτή την φυσική διαδικασία και από τελευταία και αναγκαστική λύση να γίνει η πρώτη επιλογή στη ζωή μας; Αφού τα πράγματα, και ιδιαίτερα τα πιο πρόσφατα γεγονότα, δείχνουν ότι υποχρεωτικά θα μοιραστούμε ό, τι απομένει για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε, γιατί δεν θέτουμε το μοίρασμα σαν πρώτη επιλογή ώστε να ξεκινήσουμε από το τέλος, μήπως τελικά καταφέρουμε να αλλάξουμε την πορεία των πραγμάτων, για να τα οδηγήσουμε αντί να οδηγούμαστε από αυτά, και σίγουρα σε συνθήκες που ούτε θέλουμε ούτε μας αρέσουν. Αν θέλουμε πραγματικά να ξεκινήσουμε από την αρχή την ζωή μας τότε θα πρέπει να πάρουμε την τελευταία επιλογή σαν πρώτη για να ανοίξουμε στην ζωή μας μια νέα εκδοχή και μια νέα προοπτική. Τα συσσίτια που προσφέρονται από δήμους, φιλανθρωπικές οργανώσεις, άλλους φορείς και τους εθελοντές που προσφέρουν εργασία, τρόφιμα και χρήματα για τον σκοπό αυτό συνεχώς αυξάνονται. Κύριο ρόλο στα συσσίτια όπως μας είναι γνωστό παίζει η εκκλησία!

23 Στο μάθημα της ερευνητικής εργασίας λοιπόν, καθώς μας απασχολεί το ζήτημα της διατροφής των ανθρώπων στη σημερινή εποχή, χωριστήκαμε σε ομάδες και πήγαμε στις εκκλησίες της περιοχής μας, στην Παναγίτσα και τον Προφήτη Ηλία, όπου διοργανώνονται καθημερινά διάφορα συσσίτια για τους άπορους και φτωχούς ανθρώπους της κάθε ενορίας. Αφού επιστεφθήκαμε τους χώρους στους οποίους μοιράζονται καθημερινά οι πρώτες ύλες στη συνέχεια κάναμε μια σειρά από ερωτήσεις στους ιερής της κάθε ενορίας :  Ποιοι είναι οι άνθρωποι που έχουν ανάγκη αυτά τα συσσίτια ; Στα συσσίτια πηγαίνουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, κατά μέσο όρο τουλάχιστον, δεν έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν ούτε τα αναγκαία και της πρώτες ύλες για να μπορέσουν να ζήσουν αξιοπρεπώς την ζωή τους, χωρίς καμία στέρηση. Επίσης τα συσσίτια έχουν ανάγκη άνθρωποι που έχουν προσωπικά προβλήματα ή είναι ηλικιωμένοι χωρίς αυτονομία.  Γιατί βρίσκονται σε αυτή την ανάγκη ; Σε αυτήν την ανάγκη βρίσκονται κυρίως άτομα που έχουν ολοκληρωτικά πτωχεύσει και για να μπορέσουν να επιβιώσουν καταφεύγουν σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Δεν είναι τυχαίο βέβαια ότι τα συσσίτια έχουν πλέον, λόγο της οικονομικής κρίσης, διπλασιαστεί! Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο καταφεύγουν στα συσσίτια πολλοί συμπολίτες μας πλέον είναι διότι αντιμετωπίζουν προβλήματα, κύριος ανημποριάς λόγο της ηλικίας τους, λόγο ατυχημάτων που συνέβησαν στο παρελθόν ή λόγο προβλημάτων νοημοσύνης! Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν η εκκλησία πολλές φορές αναλαμβάνει να διανέμει το φαγητό στο σπίτι.

24  Ποιοι είναι οι φορείς που οργανώνουν τέτοιου είδους συσσίτια ; Σε τέτοιου είδους συσσίτια οι κύριοι φορείς είναι οι αρχαιπιστολή Αθηνών. Κάθε ενορία με τις δικές τους δυνάμεις (οι ναοί δίνουν οικονομική βοήθεια). Επίσης υπάρχει μεγάλη βοήθεια από την επισκοπή, η οποία οργανώνει αλλά και ενισχύει οικονομικά τέτοιου είδους συσσίτια. Τέλος δίνονται και από τους πιστούς εθελοντικά. Η βοήθεια λοιπόν σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητη για να μπορέσουν οι άνθρωποι να συνεχίσουν την ζωή τους, με τις δυσκολίες τους. Για τον λόγο αυτό κάθε είδους βοήθειας είναι ευπρόσδεκτη. Έτσι οι πιστοί συνήθως μας φέρνουν τις πρώτες ύλες, δηλαδή τρόφιμα και ρουχισμό. Αν και μερικές φορές, σπάνιος πλέον, δεχόμαστε και χρηματικά ποσά τα οποία ο ναός το χρησιμοποιεί για της ανάγκες των άπορων!  Με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε ; Όσο αφορά τους μαθητές των σχολείων μπορούν μέσω των αντιπροσώπων του, δηλαδή το δεκαπενταμελές, μπορούν να δείξουν έμπρακτα συμπόνια για τους απόρους τις ενορίας μας. Μπορεί λοιπόν κάθε τάξη να μαζέψει από τα μέλη τους ένα χρηματικό ποσό, το οποίο είναι μεγάλης σημασίας για την εκκλησία μας. Αν μερικοί μαθητές δεν μπορούν να δώσουν ένα χρηματικό ποσό, μπορούν να δώσουν τρόφιμα είτε οτιδήποτε άλλο μπορούμε να παραδώσουμε στην ενορία μας.

25 Η ΠΕΙΝΑ Η πείνα είναι ένα φαινόμενο που απασχολεί στις μέρες μας την πλειοψηφία του πληθυσμού των ανθρώπων στη γη. Η πείνα έχει αίτια πολιτικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά. Σε σχέση με τα πολιτικά αίτια, συγκεκριμένα στην Ελλάδα ευθύνεται η οικονομική πτώση (κρίση) και οι λανθασμένες μέθοδοι διακυβέρνησης. Κάποιοι άνθρωποι που ήταν από πάντα φτωχοί είτε για κάποιους λόγους έγιναν φτωχοί στην πορεία και έμειναν άστεγοι π.χ. οι διανοητικά ανάπηροι ή οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, οι αλλοδαποί είτε και ηλικιωμένοι που απολύθηκαν από τις δουλειές τους λόγο ηλικίας και δεν μπορούν να εργαστούν αλλού, σε αυτούς τους ανθρώπους θα έπρεπε να δύνεται κάποια καλύτερη οικονομική υποστήριξη για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην καθημερινότητα. Γενικότερα το πολιτικό σύστημα για τη διακυβέρνηση του κράτους απέτυχε με αποτέλεσμα το ποσοστό φτώχειας άρα και πείνας να έχει αυξηθεί σήμερα και να συνεχίζει να αυξάνεται. Έτσι με τα χρόνια οι πλούσιοι θα γίνουν πλουσιότεροι καθώς τους ευνοούν κάποιοι νόμοι και οι φτωχοί φτωχότεροι, πράγμα που έχει αρχίσει να συμβαίνει. Αυτή είναι η εικόνα σε σχέση με τα πολιτικά αίτια. Όσο αναφορά τα κοινωνικά αίτια, θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι στις κοινωνικές τάξεις που από τρεις (πλούσιοι, μέση τάξη, φτωχοί) έχουν γίνει δύο. Οι φτωχοί και οι πλούσιοι μέση τάξη δεν υπάρχει. Υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με τη κοινωνική τάξη-θέση, καθώς για παράδειγμα ένας άνθρωπος που ανήκει σε μια κατώτερη κοινωνική τάξη έχοντας περισσότερες γνώσεις, ένας άλλος που ανήκει σε μια υψηλότερη θα βρει πιο εύκολα δουλειά και θα είναι σε μια πιο ευνοϊκή θέση από τον άλλον, και ας έχει λιγότερες γνώσεις, με αποτέλεσμα ο φτωχός να είναι άνεργος και συνεπώς να μην έχει χρήματα να αγοράσει την τροφή του και να οδηγείται στην πείνα. Σε σχέση με τα περιβαλλοντικά αίτια: ο άνθρωπος μπορεί να βρει την τροφή στο περιβάλλον έξω να φυτέψει και να φάει. Αλλά στη πόλη πια αυτό είναι αδύνατο να γίνει καθώς υπάρχουν παντού πολυκατοικίες και δεν υπάρχουν ελεύθερα στρέμματα γης για να τα εκμεταλλευτεί ο άνθρωπος για να ζήσει. Αυτό μπορεί να συμβεί πια μόνο σε κάποια χωριά όπου εκεί η γη είναι ανέθιστη και οι άνθρωποι ζουν ανεξάρτητοι και αυτόνομοι.

26 Οι επιπτώσεις που προκαλεί η πείνα στους ανθρώπους είναι: Ο άνθρωπος όταν υποσιτίζεται πέφτει η άμυνα του οργανισμού του και οδηγείται στον θάνατο. Σήμερα μια καινούρια ασθένεια σαν τον υποσιτισμό είναι η νευρική ανορεξία πουν τη συναντάμε συχνότερα. Στις τριτοκοσμικές χώρες επίσης καθημερινά πεθαίνουν χιλιάδες άνθρωποι από λοιμώξεις λόγω της πείνας. Οι επιπτώσεις που προκαλεί η πείνα στην κοινωνία είναι: στις χώρες στις οποίες πεθαίνουν καθημερινά άνθρωποι από την πείνα προφανώς είναι χώρες εύκολες προς εκμετάλλευση από τις άλλες χώρες και γενικότερα βρίσκονται σε μια κοινωνική καταξίωση και απαξίωση. Επίσης είναι πολύ δύσκολο να ζεις και να μεγαλώνεις σε μια τέτοια χώρα καθώς βιώνεις καθημερινά πολύ άσχημες συνθήκες ζωής.

27 Κάποια προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης της πείνας είναι μέτρα άμεσα και μακροπρόθεσμα. ΆΜΕΣΑ: Αρχικά μπορούν να οργανωθούν περισσότερα συσσίτια σε κάθε περιοχή και με τον τρόπο αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί η πείνα καθώς είναι παράλογο, κατά την γνώμη μου,την σήμερον ημέρα να πεθαίνει κάθε ένα δευτερόλεπτο ένας άνθρωπος από την πείνα. Στη συνέχεια θα πρέπει να καταγραφούν κατά μέσο όρο τουλάχιστον οι άνθρωποι που τα έχουν ανάγκη και όχι να καταχέζονται κάποιοι το γεγονός ότι μερικά τρόφιμα και πρώτες ύλες είναι δωρεάν και να δοθούν σε αυτούς που πραγματικά τα έχουν ανάγκη. Τέλος θα μπορούσαν οι περισσότερο ευκατάστατοι να κάνουν δωρεές σε ρούχα, τρόφιμα, και πρώτες ύλες γενικότερα στους πραγματικά φτωχούς. ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ: Τώρα ως προς τα μακροπρόθεσμα μέτρα για την πείνα είναι αρχικά να βρεθούν τρόποι αντιμετώπισης της ανεργίας. Καθώς αν εισέρχεται στο σπίτι ένα εισόδημα θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους. Επίσης για να αντιμετωπιστεί ολοκληρωτικά η ανεργία και κατά συνέπεια η φτώχεια και η πείνα ένας έξυπνος τρόπος είναι να δοθούν μικρά χρηματικά ποσά σε όσους τα έχουν ανάγκη και όχι σε όλους όσους τα καταχέζονται και στη πραγματικότητα δεν έχουν μεγάλα προβλήματα οικονομικά.

28 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Ερωτήσεις : ΝΑΙ ΟΧΙ Γνωρίζετε τι είναι γενετικά τροποποιημένα προϊόντα? 80% 20% Γνωρίζετε ότι τα γενετικά τροποποιημένα φυτά περιέχουν αυξημένα 46% 54% επίπεδα φυσικών τοξινών ή έχουν δημιουργήσει νέες τοξίνες? Έχετε καταναλώσει ποτέ γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα αραβόσι- 60% 40% του, σιταριού ή σόγιας? Θα καταναλώνατε γενετικά τροποποιημένα λαχανικά αν γνωρίζατε 28% 72% ότι σε αυτά έχουν μεταφέρει με τεχνητό τρόπο γονίδια ζώων? Θα καταναλώνατε γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα αν γνωρίζατε 32% 68% ότι αυτά προκαλούν διάφορες αλλεργίες στον άνθρωπο?

29 Θα καταναλώνατε γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα αν γνωρίζατε 42% 58% ότι κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί 100% για την ασφάλεια τους? Θα καταναλώνατε γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα αν γνωρίζατε 20% 80% ότι το 2% των ενηλίκων και το 8% των παιδιών έχουν αλλεργία σε αυτά τα προϊόντα? Γνωρίζετε ότι οι επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό από ουσίες 40% 60% που περιέχονται στα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα μπορεί να φα- νουν έπειτα από δέκα χρόνια? Γνωρίζετε ότι η χρήση γενετικά τροποποιημένων τροφίμων στα ζώα 50% 50% έχει επιπτώσεις έχει επιπτώσεις στο κρέας και το γάλα? Θα καταναλώνατε γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα αν προσωπικά 24% 76% βρισκόσασταν σε πολύ δύσκολη διατροφική κατάσταση? Θα λειτουργούσατε μία αγροεπιχείρηση ή εμπορικό κατάστημα με 12% 88% γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα? Πιστεύετε ότι πρέπει να απαγορευτεί εντελώς η χρήση των γενε- 80% 20% τικά τροποποιημένων τροφίμων?

30 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ


Κατέβασμα ppt "ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ …………….. Η ΖΩΗ ΜΑΣ.  Υπεύθυνος καθηγητής : Μπόκολος Σωτήρης  Μαθητές που εργάστηκαν: Ανδριτσόπουλος Αλέξανδρος Άνθης Κώστας Γιαννουκά Έλενα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google