Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.1 Η έννοια του Προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

2 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Η έννοια του προβλήματος Την έννοια του προβλήματος την έχετε συναντήσει πολλές φορές από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Όμως: Τι είναι πρόβλημα; Ποιες κατηγορίες προβλημάτων υπάρχουν; Πώς μπορούμε να επιλύσουμε ένα πρόβλημα και εν τέλει να περιγράψουμε με σαφήνεια τη λύση του; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

3 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Κατηγορίες προβλημάτων Προβλήματα απλά που σύντομα βρίσκουμε τη λύση τους Προβλήματα στα Σχολικά μαθήματα όπως στα Μαθηματικά και τη Φυσική Προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά όπως: Ποιος είναι ο πιο σύντομος δρόμος για το σχολείο; Πώς θα τακτοποιήσω τα βιβλία στη βιβλιοθήκη; Πώς θα οργανώσω μια εκδρομή; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

4 Πολύπλοκα προβλήματα που η επίλυση τους μας δυσκολεύει ιδιαίτερα
Απλά προβλήματα Section 1 Πολύπλοκα προβλήματα που η επίλυση τους μας δυσκολεύει ιδιαίτερα Όπως: Η ρύπανση της ατμόσφαιρας Η εξερεύνηση του διαστήματος Η θεραπεία ορισμένων ασθενειών Η εξοικονόμηση ενέργειας Η κατασκευή μιας γέφυρας μεγάλου μήκους Πολύπλοκα Προβλήματα που έχουν λύση Που δεν ξέρουμε αν έχουν λύση Δεν έχουν λύση Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

5 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Κατηγορίες προβλημάτων Τα προβλήματα ανάλογα με τη δυνατότητα επίλυσης του ς διακρίνονται σε 3 κατηγορίες Προβλήματα που έχουν λύση Η πρόσθεση δύο αριθμών Η οργάνωση μιας εκδρομής Προβλήματα που δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε με τις μέχρι τώρα γνώσεις μας η ακριβής πρόβλεψη των σεισμών η γήρανση του ανθρώπου Προβλήματα που έχει αποδειχθεί ότι δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε ο τετραγωνισμός του κύκλου με κανόνα και διαβήτη Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

6 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Κατηγορίες προβλημάτων Σχολικά προβλήματα Προβλήματα Καθημερινότητας Υπολογιστικά προβλήματα : απαιτούν μια σειρά από λογικές και μαθητικές πράξεις Τα σχολικά προβλήματα είναι συνήθως υπολογιστικά: Ποιο είναι το εμβαδόν ενός τετραγώνου με πλευρά μήκους 10 εκατοστών; Σε πόσο χρόνο θα πέσει ένα αντικείμενο που εκτελεί ελεύθερη πτώση από ύψος 10 μέτρων; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

7 Υπολογιστικά προβλήματα στην καθημερινή ζωή
Κατηγορίες προβλημάτων Υπολογιστικά προβλήματα στην καθημερινή ζωή Καλούμαστε να λύσουμε υπολογιστικά προβλήματα και στην καθημερινή μας ζωή: Ποιος είναι ο μέσος όρος της βαθμολογίας μου; Τι διαστάσεις πρέπει να έχει το γραφείο που θα αγοράσω για να χωράει στο δωμάτιο μου; Πόσα χρήματα χρειάζομαι για να αγοράσω τον αγαπημένο μου δίσκο μουσικής, όταν η αρχική του τιμή είναι 15€ και έχει έκπτωση 20%; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

8 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Τι είναι πρόβλημα Γενικά ως πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση, κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η λύση ενός προβλήματος δεν μας είναι γνωστή ούτε προφανής Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

9 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Βασικά Στοιχεία του προβλήματος Δεδομένα Ζητούμενα Επίλυση προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

10 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Βασικά στοιχεία του προβλήματος Δεδομένα: Στοιχεία που μας είναι γνωστά και μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος Ζητούμενο: αυτό που ψάχνουμε, η απάντηση στην ερώτηση του προβλήματος Επίλυση προβλήματος: Η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο και επιτυγχάνουμε το επιθυμητό στόχο Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

11 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Επίλυση ενός προβλήματος Υπάρχουν προβλήματα των οποίων τη λύση μπορούμε να την περιγράψουμε με ακρίβεια (ο υπολογισμός της υποτείνουσας του ορθογωνίου) και άλλα που δεν έχουν ακριβή λύση ( η αξιοποίηση του ελεύθερου μας χρόνου) Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

12 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Επίλυση ενός προβλήματος Για να λύσουμε πιο εύκολα ένα πρόβλημα καταγράφουμε τα δεδομένα ελέγχουμε αν τα δεδομένα είναι επαρκή Πολλές φορές η λύση του προβλήματος απαιτεί περισσότερη διερεύνηση: Ένας εργάτης χτίζει 1 μέτρο τοίχο σε 2 ώρες. Σε πόσο χρόνο θα έχει ολοκληρώσει το χτίσιμο 11 μέτρων, αν δουλέψει μόνος του; Η απάντηση: σε 22 ώρες φαίνεται λογική, αλλά ξεχνάμε ότι ένας εργάτης δεν μπορεί να δουλέψει 22 ώρες συνεχόμενες! Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

13 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Επίλυση ενός προβλήματος Για να επιλύσουμε ένα πρόβλημα πρέπει να το κατανοήσουμε: Να καταλάβουμε το περιεχόμενο του Να διακρίνουμε τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεση μας και τα ζητούμενα του Να προσδιορίσουμε το «περιβάλλον» ή το πλαίσιο του προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

14 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Χώρος του προβλήματος Στο σύνολο των φυσικών αριθμών η αφαίρεση 3-9 είναι αδύνατη ενώ στο σύνολο των ακέραιων αριθμών η ίδια αφαίρεση έχει αποτέλεσμα -6 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

15 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Χώρος του προβλήματος Πρόβλημα: οργάνωσης μιας σχολικής εκδρομής Πλαίσιο προβλήματος: σχολικό περιβάλλον Η οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής διαφέρει αρκετά από αυτήν με φίλους. Η εκπαιδευτική εκδρομή πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσα στα πλαίσιο των κανόνων που καθορίζονται από το εκπαιδευτικό περιβάλλον Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

16 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Ανάλυση προβλήματος Τα περισσότερα προβλήματα είναι σύνθετα και η λύση δεν έρχεται με την πρώτη ματιά. Όσο περισσότερο μελετάμε ένα πρόβλημα, τόσο πιο πιθανό είναι να το επιλύσουμε. Πολλές φορές η λύση έρχεται ως αναλαμπή Αρχιμήδης: βρήκε τη λύση του προβλήματος που τον απασχολούσε την ώρα που έκανε μπάνιο και πήδησε έξω ενθουσιασμένος φωνάζοντας «Εύρηκα» Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

17 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Ανάλυση προβλήματος Για να επιλύσουμε ένα σύνθετο πρόβλημα είναι αναγκαίο να το αναλύσουμε σε απλούστερα Αντιμετωπίζοντας το κάθε ένα από τα απλούστερα προβλήματα χωριστά στο τέλος επιλύουμε τα σύνθετα προβλήματα Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

18 Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής
Ανάλυση προβλήματος Για να επιλύσουμε ένα σύνθετο πρόβλημα είναι αναγκαίο να το αναλύσουμε σε απλούστερα Πρόβλημα: Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής Εύρεση Τόπου Επίσκεψης Υπολογισμός Αντιτίμου Συμμετοχής Συγκέντρωση Χρημάτων Τρόπος Μεταφοράς Καθορισμός Ημερομηνίας Επίσκεψης Συγκέντρωση Βεβαιώσεων Συμμετοχής Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

19 Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος
Διατύπωση σωστών οδηγιών Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος Η περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος (διατύπωση σωστών οδηγιών) περιέχει συχνά δυσκολίες Οι σαφείς και απλές στη διατύπωση τους οδηγίες είναι περισσότερο απαραίτητες, όταν στην προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος συμμετέχουν περισσότεροι άνθρωποι που πρέπει να συνεργαστούν μεταξύ τους Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

20 Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος
Διατύπωση σωστών οδηγιών Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος Οι οδηγίες διατυπώνονται: Σε ξεχωριστά βήματα – ενέργειες Με λογική σειρά Με απλά λόγια Έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να τις καταλάβει και να είναι σε θέση να τις εκτελέσει Οδηγίες χρήσης σωσιβίων θαλάσσης σε περιπτώσεις ανάγκης Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα


Κατέβασμα ppt "Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google