Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.1 Η έννοια του Προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.1 Η έννοια του Προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.1 Η έννοια του Προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

2 Η έννοια του προβλήματος Την έννοια του προβλήματος την έχετε συναντήσει πολλές φορές από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Όμως: • Τι είναι πρόβλημα; • Ποιες κατηγορίες προβλημάτων υπάρχουν; • Πώς μπορούμε να επιλύσουμε ένα πρόβλημα και εν τέλει να περιγράψουμε με σαφήνεια τη λύση του; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

3 Κατηγορίες προβλημάτων Προβλήματα στα Σχολικά μαθήματα όπως στα Μαθηματικά και τη Φυσική Προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά όπως: Ποιος είναι ο πιο σύντομος δρόμος για το σχολείο; Πώς θα τακτοποιήσω τα βιβλία στη βιβλιοθήκη; Πώς θα οργανώσω μια εκδρομή; Προβλήματα απλά που σύντομα βρίσκουμε τη λύση τους Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

4 Πολύπλοκα Προβλήματα που έχουν λύση Που δεν ξέρουμε αν έχουν λύση Section 1 Δεν έχουν λύση Πολύπλοκα προβλήματα που η επίλυση τους μας δυσκολεύει ιδιαίτερα Όπως: Η ρύπανση της ατμόσφαιρας Η εξερεύνηση του διαστήματος Η θεραπεία ορισμένων ασθενειών Η εξοικονόμηση ενέργειας Η κατασκευή μιας γέφυρας μεγάλου μήκους Απλά προβλήματα Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

5 Τα προβλήματα ανάλογα με τη δυνατότητα επίλυσης του ς διακρίνονται σε 3 κατηγορίες Κατηγορίες προβλημάτων Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

6 Υπολογιστικά προβλήματα : απαιτούν μια σειρά από λογικές και μαθητικές πράξεις Τα σχολικά προβλήματα είναι συνήθως υπολογιστικά: Ποιο είναι το εμβαδόν ενός τετραγώνου με πλευρά μήκους 10 εκατοστών; Σε πόσο χρόνο θα πέσει ένα αντικείμενο που εκτελεί ελεύθερη πτώση από ύψος 10 μέτρων; Κατηγορίες προβλημάτων Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

7 Υπολογιστικά προβλήματα στην καθημερινή ζωή Κατηγορίες προβλημάτων Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

8 Τι είναι πρόβλημα Γενικά ως πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση, κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η λύση ενός προβλήματος δεν μας είναι γνωστή ούτε προφανής Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

9 Βασικά Στοιχεία του προβλήματος Δεδομένα Ζητούμενα Επίλυση προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

10 Δεδομένα: Στοιχεία που μας είναι γνωστά και μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος Ζητούμενο: αυτό που ψάχνουμε, η απάντηση στην ερώτηση του προβλήματος Επίλυση προβλήματος: Η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο και επιτυγχάνουμε το επιθυμητό στόχο Δεδομένα: Στοιχεία που μας είναι γνωστά και μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος Ζητούμενο: αυτό που ψάχνουμε, η απάντηση στην ερώτηση του προβλήματος Επίλυση προβλήματος: Η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο και επιτυγχάνουμε το επιθυμητό στόχο Βασικά στοιχεία του προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

11 Υπάρχουν προβλήματα των οποίων τη λύση μπορούμε να την περιγράψουμε με ακρίβεια (ο υπολογισμός της υποτείνουσας του ορθογωνίου) και άλλα που δεν έχουν ακριβή λύση ( η αξιοποίηση του ελεύθερου μας χρόνου) Υπάρχουν προβλήματα των οποίων τη λύση μπορούμε να την περιγράψουμε με ακρίβεια (ο υπολογισμός της υποτείνουσας του ορθογωνίου) και άλλα που δεν έχουν ακριβή λύση ( η αξιοποίηση του ελεύθερου μας χρόνου) Επίλυση ενός προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

12 Επίλυση ενός προβλήματος Για να λύσουμε πιο εύκολα ένα πρόβλημα καταγράφουμε τα δεδομένα ελέγχουμε αν τα δεδομένα είναι επαρκή Πολλές φορές η λύση του προβλήματος απαιτεί περισσότερη διερεύνηση: Ένας εργάτης χτίζει 1 μέτρο τοίχο σε 2 ώρες. Σε πόσο χρόνο θα έχει ολοκληρώσει το χτίσιμο 11 μέτρων, αν δουλέψει μόνος του; Η απάντηση: σε 22 ώρες φαίνεται λογική, αλλά ξεχνάμε ότι ένας εργάτης δεν μπορεί να δουλέψει 22 ώρες συνεχόμενες! Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

13 Για να επιλύσουμε ένα πρόβλημα πρέπει να το κατανοήσουμε: Να καταλάβουμε το περιεχόμενο του Να διακρίνουμε τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεση μας και τα ζητούμενα του Να προσδιορίσουμε το «περιβάλλον» ή το πλαίσιο του προβλήματος Επίλυση ενός προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

14 Στο σύνολο των φυσικών αριθμών η αφαίρεση 3-9 είναι αδύνατη ενώ στο σύνολο των ακέραιων αριθμών η ίδια αφαίρεση έχει αποτέλεσμα -6 Χώρος του προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

15 Πρόβλημα: οργάνωσης μιας σχολικής εκδρομής Πλαίσιο προβλήματος: σχολικό περιβάλλον Η οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής διαφέρει αρκετά από αυτήν με φίλους. Η εκπαιδευτική εκδρομή πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσα στα πλαίσιο των κανόνων που καθορίζονται από το εκπαιδευτικό περιβάλλον Πρόβλημα: οργάνωσης μιας σχολικής εκδρομής Πλαίσιο προβλήματος: σχολικό περιβάλλον Η οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής διαφέρει αρκετά από αυτήν με φίλους. Η εκπαιδευτική εκδρομή πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσα στα πλαίσιο των κανόνων που καθορίζονται από το εκπαιδευτικό περιβάλλον Χώρος του προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

16 Ανάλυση προβλήματος Τα περισσότερα προβλήματα είναι σύνθετα και η λύση δεν έρχεται με την πρώτη ματιά. Όσο περισσότερο μελετάμε ένα πρόβλημα, τόσο πιο πιθανό είναι να το επιλύσουμε. Πολλές φορές η λύση έρχεται ως αναλαμπή Αρχιμήδης: βρήκε τη λύση του προβλήματος που τον απασχολούσε την ώρα που έκανε μπάνιο και πήδησε έξω ενθουσιασμένος φωνάζοντας «Εύρηκα» Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

17 Ανάλυση προβλήματος Για να επιλύσουμε ένα σύνθετο πρόβλημα είναι αναγκαίο να το αναλύσουμε σε απλούστερα Αντιμετωπίζοντας το κάθε ένα από τα απλούστερα προβλήματα χωριστά στο τέλος επιλύουμε τα σύνθετα προβλήματα Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

18 Για να επιλύσουμε ένα σύνθετο πρόβλημα είναι αναγκαίο να το αναλύσουμε σε απλούστερα Ανάλυση προβλήματος Τρόπος Μεταφοράς Εύρεση Τόπου Επίσκεψης Συγκέντρωση Βεβαιώσεων Συμμετοχής Συγκέντρωση Χρημάτων Καθορισμός Ημερομηνίας Επίσκεψης Υπολογισμός Αντιτίμου Συμμετοχής Πρόβλημα: Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής Πρόβλημα: Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

19 Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος Διατύπωση σωστών οδηγιών Η περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος (διατύπωση σωστών οδηγιών) περιέχει συχνά δυσκολίες Οι σαφείς και απλές στη διατύπωση τους οδηγίες είναι περισσότερο απαραίτητες, όταν στην προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος συμμετέχουν περισσότεροι άνθρωποι που πρέπει να συνεργαστούν μεταξύ τους Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

20 Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος Διατύπωση σωστών οδηγιών Οι οδηγίες διατυπώνονται: Σε ξεχωριστά βήματα – ενέργειες Με λογική σειρά Με απλά λόγια Έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να τις καταλάβει και να είναι σε θέση να τις εκτελέσει Οδηγίες χρήσης σωσιβίων θαλάσσης σε περιπτώσεις ανάγκης Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα


Κατέβασμα ppt "Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.1 Η έννοια του Προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google