Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΔΣΠΥ ΘΕΜΑ : Το Άγχος των μαθητών στο σχολείο μας και τρόποι αντιμετώπισής του. Υπεύθυνη προγράμματος : Δέσποινα Καδή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΔΣΠΥ ΘΕΜΑ : Το Άγχος των μαθητών στο σχολείο μας και τρόποι αντιμετώπισής του. Υπεύθυνη προγράμματος : Δέσποινα Καδή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΔΣΠΥ ΘΕΜΑ : Το Άγχος των μαθητών στο σχολείο μας και τρόποι αντιμετώπισής του. Υπεύθυνη προγράμματος : Δέσποινα Καδή

2 Στόχοι : Να εντοπίσουμε τα είδη των προβλημάτων που προκαλούν άγχος στους μαθητές. Να βοηθήσουμε τους μαθητές να αναπτύξουν μηχανισμούς απαλλαγής ή μείωσης του άγχους.

3 Συντονιστική Ομάδα: 1.Δέσποινα Καδή, Καθηγήτρια Βιολογίας (Συντονίστρια) 2.Νίκη Μαυροκορδάτου, Διευθύντρια 3 Αντρέας Παρπόττας, Β.Δ 4. Πυρίσιη Άδα, Καθηγήτρια Μουσικής 5. Δρ. Παύλος Δράκος, Σύνδεσμος Γονέων 6. Κλεάνθους ΄Αντζελα, Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας 7. Γαβριηλίδου Μάρθα, Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας 8. Χριστοδουλίδης Μιχάλης, Καθηγητής Βιολογίας 9.Θεόφιλος Λιμνιώτης, Καθηγητής πληροφορικής 10.Ομάδα μαθητών, αντιπρόσωποι από κάθε τμήμα.

4 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ: THN ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑΣ (Σ.Ε.Α.Υ.Π.) ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ (Λουκαϊδη Κωνσταντίνο)

5 ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΔΣΠΥ 1.Τρικωμίτου Μαριλένα Α1 2. Νικολάου Στέφανη Α1 3. Παλαικυθρίτη Χαραλαμπία Α2 4. Ραμνιδοπούλου Ελευθερία Α2 5. Φοινιώτου Νικολέττα Α3 6. Χατζηγεωργίου Γεωργία Α3 7. Τσιάρτα Μαρία Α3 8. Παπαμιχαήλ Αγνή Α4 9. Νικόλας Κόγκογλου Α5 10. Μαστοράκη Μαρία Α5 11. Καδή Αλίκη Β1 12. Οικονομίδης Αριστοτέλης Β2 13. Ευσταθίου Νικόλας Β3 14. Κυριάκου Ραφαήλ Β4 15. Δράκος Ευαγόρας Β5 16. Αντρέου Αντρέας Γ1 17. Καλλίγερος Γιάννης Γ2 18. Λύτρα Ιωάννα Γ3 19. Ραμνιδοπούλου Χρυσούλα Γ4 20. Ελευθεριάδου Μαρία Γ5

6 Πρώτη δραστηριότητα Eρωτηματολόγιο – Έρευνα για να εντοπίσουμε τα αίτια και το βαθμό που αυτά προκαλούν το άγχος στους μαθητές του σχολείου μας. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 37 ερωτήσεις. Πήραν μέρος 62 μαθητές. Ένα τμήμα της Α’, ένα της Β’ και ένα της Γ’ τάξης του σχολείου μας.

7 Δείγμα από το ερωτηματολόγιο Ποια είναι η ηλικία σου; Η χώρα καταγωγής σου είναι Φύλο : Αγόρι Κορίτσι (Κύκλωσε) Η εξωτερική σου εμφάνιση πιστεύεις ότι είναι (Κύκλωσε) κακή καλή αρκετά καλή πολύ καλή Από πόσα μέλη αποτελείται η οικογένειά σου; ……….. Η οικονομική κατάσταση της οικογένειά σου είναι (Κύκλωσε) άσχημη μέτρια καλή πολύ καλή Οι σχέσεις των ατόμων της οικογένειάς σου είναι (Κύκλωσε) άσχημες μέτριες καλές πολύ καλές Μοιράζεσαι το υπνοδωμάτιό σου με κάποιον άλλο; (Κύκλωσε) Ναι Όχι

8 Να κυκλώσετε σε κάθε πρόταση τη λέξη που δηλώνει πόση ψυχολογική πίεση προκαλεί κάθε πρόβλημα. Η έγκαιρη προσέλευση μου στο σχολείο α)καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη Οι ποινές που επιβάλλονται στο σχολείο λόγω παράβασης των κανονισμών καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη Τα διαγωνίσματα όταν είναι προειδοποιημένα καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη Τα διαγωνίσματα όταν δεν είναι προειδοποιημένα καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη Τα διαγωνίσματα όταν είναι περισσότερο από τρία τη βδομάδα

9 Να κυκλώσετε σε κάθε πρόταση τη λέξη που δηλώνει πόση ψυχολογική πίεση σας προκαλεί η συμπεριφορά των συνομήλικων σας, στο σχολείο. Τα αρνητικά σχόλια των συμμαθητών μου κατά τη διάρκεια της προφορικής μου συμμετοχής. α) καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη Η υποτίμησή που νιώθω από τους συμμαθητές μου λόγω της επίδοσης μου στα μαθήματα. α) καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη Η υποτίμησή μου από τους συμμαθητές μου λόγω της εξωτερικής μου εμφάνισης. α) καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη

10 Να κυκλώσετε σε κάθε πρόταση τη λέξη που δηλώνει πόση ψυχολογική πίεση σας προκαλεί το σχολικό περιβάλλον. 33. Η χρήση της τουαλέτας επειδή δεν είναι καθαρή, μυρίζει άσχημα ή υπάρχουν άτομα που φοβάμαι α) καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη 35. Ο χώρος του σχολείου, ο οποίος δε είναι κατάλληλα εξοπλισμένος, για να ξεκουραστώ τα διαλείμματα. α) καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη Τα διαλείμματα που πρέπει να πάρω μέρος στις διάφορες πρόβες που γίνονται για τις γιορτές. α) καθόλου β)λίγο γ)μέτρια δ)μεγάλη ε)πολύ μεγάλη

11 ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Πληθυσμός % Φύλο Αγόρια Κορίτσια Χώρα καταγωγής Κύπρος Ελλάδα Ρωσία Γεωργία Αρμενία Βουλγαρία Αγγλία 1 1.6

12 Μοιράζομαι το υπνοδωμάτιο μου με άλλο άτομο της οικογένειας Πληθυσμός % ΝΑΙ 10 6,1 ΟΧΙ 52 83,9 Καθυστερώ συχνά το πρωί να φτάσω έγκαιρα στο σχολείο Ναι 711,3 Όχι 55 88,7

13 Η εξωτερική μου εμφάνιση πιστεύω πως είναι: Άσχημη, Μέτρια, Καλή, Αρκετά καλή, Πολύ καλή

14 Η οικονομική κατάσταση της οικογένειάς μου είναι : Άσχημη, Μέτρια, Καλή, Αρκετά καλή, Πολύ καλή

15 Οι σχέσεις των ατόμων της οικογένειάς μου είναι άσχημες, μέτριες, καλές, αρκετά καλές, πολύ καλές

16 Το βράδυ κοιμάμαι η ώρα 9, 10, 11, 12 περίπου

17 Οι ώρες που αφιερώνω κάθε μέρα για διάβασμα είναι τίποτα, μία, δύο, τρεις, περισσότερες

18 Συνήθως μελετώ στην κουζίνα, στο γραφείο του υπνοδωματίου μου, στο σαλόνι, μαζί με άλλα άτομα, αλλού

19 Όταν μελετώ % ΝΑΙ ΟΧΙ απαντώ στο κινητό 37,1 62,9 ακούω μουσική 30,6 69,4 παρακολουθώ τηλεόραση 19,4 80,6 έχω ανοικτό το chat στον υπολογιστή 27,4 72,6 είναι απόλυτη ησυχία 22 78

20 Πότε αγχώνομαι περισσότερο

21

22

23 Στο χώρο του σχολείου με αγχώνει περισσότερο

24 Δεύτερη δραστηριότητα Ανακοίνωση αποτελεσμάτων στον καθηγητικό σύλλογο – εισηγήσεις για δράση. Ανακοίνωση αποτελεσμάτων στους μαθητές που αποτελούν την ομάδα του προγράμματος ΕΔΣΠΥ - εισηγήσεις για δράση.

25 Τρίτη δραστηριότητα Σύγκλιση παιδαγωγικών ομάδων για εντοπισμό των μαθητών που: παρουσιάζουν άγχος (στρες) κατά τη διάρκεια της γραπτής ή προφορικής εξέτασης, αδύνατων μαθητών και μαθητών με προβληματική συμπεριφορά.

26 Τέταρτη δραστηριότητα Παραπομπή μαθητών στη σύμβουλο. Παροχή μικρής οικονομικής βοήθειας στους άπορους μαθητές. Τακτικές επαφές με γονείς μαθητών που χρειάζονταν βοήθεια στην οργάνωσή τους, συστηματική καθυστερημένη προσέλευσή τους στο μάθημα, αδιάβαστοι, απειθάρχητοι και έδειχναν υπερβολικά ανήσυχοι κατά τη διάρκεια της προφορικής και γραπτής τους εξέτασης. Εισήγηση σε γονείς για παραπομπή των παιδιών τους σε ψυχολόγο. Παρότρυνση ξενόγλωσσων μαθητών να παρακολουθούν τα ειδικά απογευματινά μαθήματα. Η διεύθυνση και οι καθηγητές του σχολείου μας σε απογευματινή συγκέντρωση που διοργάνωσαν, ενημέρωσαν τους γονείς των μαθητών της πρώτης τάξης για τα διάφορα είδη των μαθημάτων, το περιεχόμενο, τον τρόπο προσέγγισης των μαθημάτων από τις ειδικότητες, τις υποχρεώσεις του μαθητή και υπόδειξη του σωστού τρόπου μελέτης στο σπίτι.

27 Πέμπτη δραστηριότητα Όλοι οι καθηγητές, το πρώτο τρίμηνο κυρίως, αφιέρωσαν χρόνο για να υπενθυμίσουν στους μαθητές το σωστό τρόπο μελέτης και πως να διαχειρίζονται σωστά το χρόνο τους. Μοιράστηκε και κατάλληλο έντυπο, μέρος του οποίου φαίνεται πιο κάτω: Προγραμματίζω τις δραστηριότητές μου Τηρώ το χρονοδιάγραμμα που προγραμμάτισα Παρακολουθώ το μάθημα, λύω απορίες και ακούω τις οδηγίες του καθηγητή μου. Μελετώ συστηματικά και όχι την τελευταία στιγμή Όταν μελετώ είμαι αφοσιωμένη στο διάβασμα και έχω κλειστά κινητό, τηλεόραση, ηλεκτρονικό υπολογιστή και οτιδήποτε μου αποσπά την προσοχή. Όταν δεν ξέρω να μελετώ σωστά, ζητώ βοήθεια από τους καθηγητές μου Έχω ημερολόγιο για την καταγραφή των δραστηριοτήτων μου Φροντίζω να λύω έγκαιρα τις απορίες μου Διαθέτω το χρόνο μου για σημαντικά πράγματα Δεν κάνω πολλά πράγματα ταυτόχρονα Δεν αναλαμβάνω πολλά πράγματα Διαλέγω τον κατάλληλο χώρο για μελέτη Προσέχω τη διατροφή μου Όταν ξεκινώ κάτι το τελειώνω και δεν το αναβάλλω Βάζω αρχική και τελική ώρα Δημιουργώ φιλίες με συμμαθητές μου, που μπορούν να με βοηθούν στα μαθήματά μου Δεν κάνω όλη τη δουλειά της ομάδας μου Μελετώ χωρίς άγχος και αισιοδοξώ για καλά αποτελέσματα

28 Έκτη δραστηριότητα Στην ώρα του υπευθύνου, οι μαθητές ενημερώνονται για τον τρόπο λειτουργίας και τους κανονισμούς του σχολείου τους, για τις υποχρεώσεις τους και για τις επιπτώσεις που θα έχουν σε περίπτωση παραβίασης των κανονισμών. Συζητούνται προβλήματα τα οποία απασχολούν τους μαθητές και σε περιπτώσεις όπου χρειάζεται, γίνεται παραπομπή τους στη σύμβουλο.

29 Έβδομη δραστηριότητα Οι μαθητές ενημερώνονται από την ομάδα καθηγητών του προγράμματος και από συμμαθητές τους για τις επιπτώσεις και τους τρόπους αντιμετώπισης του άγχους, σε μορφή power point, στις αναπληρώσεις, στο μάθημα τις Βιολογίας και της οικιακής οικονομίας.

30 Όγδοη δραστηριότητα  Δημιουργία κινητής πινακίδας από τους μαθητές της ομάδας ΕΔΣΠΥ κυρίως.  Διαγωνισμός καλύτερης μελέτης, ποιήματος, αφίσας, τραγουδιού και ζωγραφιάς.

31 Δείγματα από τις καλύτερες εργασίες των μαθητών. Κινητή πινακίδα

32 Αφίσα 1

33 Αφίσα 2

34 Αφίσα 3

35 Power point (Αντρέας Αντρέου Γ1) ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ 1) Διασκεδάστε Οι άνθρωποι είναι τόσο απασχολημένοι, που ξεχνούν τη διασκέδαση. Αν βάζετε συνεχώς υψηλότερους στόχους, κάντε την εργασία διασκέδαση. Κρατάει περισσότερα χρόνια. 2) Μη βιάζεστε Η γρήγορη δράση δεν είναι πάντα αποδοτική. Μη χάνετε εκ του ασφαλούς το παρόν για ένα αβέβαιο μέλλον. Ζήστε το σήμερα. Οι ευφυείς πάνε πάντα καθυστερημένοι στην τελευταία «τελετή» που η ζωή τους έχει προγραμματίσει. 3) Ζητήστε βοήθεια Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι είναι ανοιχτοί και ειλικρινείς. Δεν ντρέπονται να ζητήσουν τη βοήθεια των άλλων. Η βοήθεια μας δυναμώνει για την επόμενη μάχη. Σημασία έχει το τέλος του πολέμου.

36 4) Απελευθερώστε τα συναισθήματά σας Τα καταπιεσμένα συναισθήματα μας αρρωσταίνουν. Είναι αυτά που προκαλούν το στρες. Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρούμε τον τρόπο να τα απελευθερώσουμε χωρίς να προκαλούμε συγκρούσεις. Ήρεμα κι απλά. 5) Ξεσπάστε, αλλά δίκαια Μόνοι μας υποβάλλουμε τον εαυτό μας σε ταραχή, σύγχυση και εκνευρισμό. Μην τα βάζετε με τους άλλους, παρά μόνο αν όντως φταίνε. Αν πρέπει να ξεσπάσετε, κάντε το σ' αυτόν που φέρει την ευθύνη. Όχι στον πιο αδύναμο. 6) Διώξτε το φόβο με λογικά επιχειρήματα Κρύβουμε όσα αισθανόμαστε, γιατί φοβόμαστε τις συνέπειες αν τα διατυπώσουμε. Κάποτε, όμως, χάνουμε τον έλεγχο και τα καταπιεσμένα συναισθήματα ξεχύνονται με τη μορφή λάβας. Η ευφυΐα είναι ισχυρότερη της δύναμης. 7) Βρείτε τι πραγματικά θέλετε Δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Για να βρείτε αυτό που στ' αλήθεια έχετε ανάγκη, σκεφτείτε την παρούσα κατάσταση. Εντοπίστε όλα εκείνα που σας κάνουν να νιώθετε δυσάρεστα και φανταστείτε πώς θα θέλατε να ζείτε, αν μπορούσατε να εξασφαλίσετε ιδανικές συνθήκες. Μην ασχοληθείτε με το πώς θα το πετύχετε. Επιλέξτε μόνο ένα στόχο κάθε φορά.

37 8) Βάλτε ποικιλία στη ζωή σας Η πηγή της ηρεμίας μας είμαστε εμείς. Μη βασίζετε στους άλλους την ευτυχία και την ισορροπία σας, γιατί τις κάνετε πολύ εύθραυστες. Αναπτύξτε μεγάλο κύκλο φίλων και μεγαλύτερη ποικιλία ενδιαφερόντων, για να νιώθετε ασφάλεια στις δύσκολες στιγμές. Οι φίλοι, η οικογένεια, η θρησκεία, ο συνδικαλισμός λειτουργούν ως «αερόσακοι» όταν τρακάρουμε στη ζωή. 9) Ξυπνήστε το παιδί που κρύβετε μέσα σας Τα παιδιά γελούν και χαίρονται με το παραμικρό. Ένα παιδί γελά περίπου 450 φορές τη μέρα. Ο ενήλικος το πολύ 15. Κάντε μια λίστα με όλα εκείνα που σας έκαναν να γελάτε όταν πηγαίνατε σχολείο, κι ελέγξτε αν εξακολουθούν να σας φέρνουν χαρά. Το ότι μεγαλώσατε δεν είναι ισχυρός λόγος για να πάψετε να γελάτε. Το γέλιο είναι ηρεμιστικό χωρίς παρενέργειες. 10) Εκφραστείτε Αν νιώθετε άσχημα, πρέπει να το πείτε. Οι φίλοι σας, ο σύντροφός σας, τα παιδιά σας, οι συνάδελφοι σας δεν μπορούν να διαβάσουν τη σκέψη σας. Δε χρειάζεται να το φωνάξετε. Αρκεί να είστε ευγενικοί όταν εκδηλώνετε τις επιθυμίες σας. Αν δε μιλήσετε, τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει.

38 11) Χαλαρώστε Οι άνθρωποι που νιώθουν την ανάγκη να ελέγχουν τα πάντα βρίσκονται σε διαρκές άγχος. Αφήστε πού και πού τα πράγματα στα χέρια των συνεργατών σας ή των δικών σας, ακόμη κι αν χρειαστεί να τους εκπαιδεύσετε τις πρώτες φορές. Μάθετε τους ανθρώπους να κολυμπούν. Μη δανείζετε «σωσίβια». 12) Μοιράστε καθήκοντα Οι μητέρες πολλές φορές κάνουν το λάθος να πιστέψουν ότι, αν τα κάνουν όλα μόνες τους, γλιτώνουν χρόνο. Πιο αποδοτικός τρόπος είναι να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους στο περιβάλλον μας να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να διεκπεραιώνουν μόνοι τους τις υποχρεώσεις τους. Στην αρχή πρέπει να παραβλέπουμε τα λάθη και να τονίζουμε τα σωστά. Ο αρχηγός είναι τόσο αναγκαίος όσο ο μαέστρος. 13) Αναπτύξτε ελαστική σκέψη Ο άκαμπτος αυτοέλεγχος, που μας επιβάλλει να κάνουμε το καθετί στην ώρα του με μια συγκεκριμένη σειρά, είναι παγίδα. Μπορείτε να αλλάζετε τη σειρά, αρκεί ο βασικός στόχος να διατηρείται. Η παρορμητική συμπεριφορά είναι φυσική. Αφήστε τη να εκδηλώνεται.

39 14) Κάντε απολογισμό των επιτυχιών σας Στο τέλος κάθε μέρας γράψτε στο ημερολόγιό σας 5 πράγματα που πήγαν καλά. Ύστερα από μία εβδομάδα, κάντε τα 70. Αυτή η άσκηση θα σας βοηθήσει να σκέφτεστε θετικά. Μην επιτρέψετε σε μια αποτυχία να σας πείσει ότι είστε αποτυχημένοι. 15) Αξιοποιήστε τον ελεύθερο χρόνο σας Χρησιμοποιήστε πιο σοφά τον ελεύθερο χρόνο σας. Αντί να καθηλωθείτε στον καναπέ μπροστά στην τηλεόραση, πηγαίνετε στο θέατρο με φίλους, ακούστε μουσική ή περπατήστε. Όλες οι μορφές άσκησης δρουν αγχολυτικά. Ο ελεύθερος χρόνος είναι ανάσα ψυχής.

40 Τραγούδι (Άγχος στο σχολείο), Β2 Σχολείο μου, σχολείο μου που γνώσεις με γεμίζεις, άγχος έχω τόσο και δεν αντέχω..... Από τη μέρα που πάτησα το πόδι στο σχολείο, το άγχος με κυριάρχησε και δίλημμα μου άφησε. Το πάλεψα, το πάλεψα, το πάλεψα πολύ, όμως το άγχος έμεινε βαθιά μου σαν πληγή. Σχολείο μου, σχολείο μου Σε όλα τα μαθήματα που έπρεπε να γράψω, το άγχος ήταν έντονο. Αχ πως αναστενάζω; Όμως είδες το πάλεψα και έγραψα καλά. Τώρα το ευχαριστήθηκα και είμαι μια χαρά. Σχολείο μου, σχολείο μου

41 Τραγούδι (Χρόνια στο σχολείο), Β3 Τόσα χρόνια στο σχολείο, όλο άγχος στο θρανίο, δεν αντέχω, δεν μπορώ, θέλω να φύγω να ξεκουραστώ. Θέλω να βγω έξω να παίξω και να τρέξω, όμως δε μπορώ, ο χρόνος λιγοστός. Μαθήματα πολλά, διαγωνίσματα αρκετά. Τόσα χρόνια Τώρα Ιστορία, Μαθηματικά, ύστερα Επιστήμη, Τέχνη, Γαλλικά. Γρήγορα το γεύμα, ανάσα βιαστικά, τρέχω να προλάβω, φροντιστήρια πολλά. Τόσα χρόνια

42 Ένατη δραστηριότητα Ενισχύεται η επιτήρηση στο χώρο των αποχωρητηρίων.

43 Δέκατη δραστηριότητα Παρουσίαση των εργασιών του προγράμματος την ημέρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων.


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΔΣΠΥ ΘΕΜΑ : Το Άγχος των μαθητών στο σχολείο μας και τρόποι αντιμετώπισής του. Υπεύθυνη προγράμματος : Δέσποινα Καδή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google