Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Παρουσίαση του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) Θεσσαλονίκη Ιούνιος 2010.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Παρουσίαση του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) Θεσσαλονίκη Ιούνιος 2010."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Παρουσίαση του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) Θεσσαλονίκη Ιούνιος 2010

2 2 Το προφίλ του Τμήματος Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων εδράζεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας επί της Εγνατίας οδού, στον αριθμό 156, το οποίο εκτείνεται σε έκταση 12 στρεμμάτων κοντά στην Πανεπιστημιούπολη Α.Π.Θ., μεταξύ της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (Δ.Ε.Θ.) και του Πρώην Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου «424». Το Τμήμα διατηρεί στενούς δεσμούς με την ίδια την πόλη και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, πρωτεύουσα της Μακεδονίας στην οποία βρίσκεται το ομώνυμο Πανεπιστήμιο Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.

3 3 Αποστολή του τμήματος Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έχει ως αποστολή του την ανάπτυξη ικανών στελεχών για την επάνδρωση των κάθε είδους και μεγέθους επιχειρήσεων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, τοπικής, εθνικής ή πολυεθνικής εμβέλειας, που δραστηριοποιούνται μέσα στο Ελληνικό και Ευρωπαϊκό κοινωνικοοικονομικό σύστημα. Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έχει ως αποστολή του την ανάπτυξη ικανών στελεχών για την επάνδρωση των κάθε είδους και μεγέθους επιχειρήσεων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, τοπικής, εθνικής ή πολυεθνικής εμβέλειας, που δραστηριοποιούνται μέσα στο Ελληνικό και Ευρωπαϊκό κοινωνικοοικονομικό σύστημα.

4 4 Στόχοι του τμήματος ΟΔΕ Η παροχή υψίστης ποιότητας εκπαιδευτικών υπηρεσιών έτσι ώστε να διασφαλίζεται η διακεκριμένη επαγγελματική σταδιοδρομία των πτυχιούχων Η παροχή υψίστης ποιότητας εκπαιδευτικών υπηρεσιών έτσι ώστε να διασφαλίζεται η διακεκριμένη επαγγελματική σταδιοδρομία των πτυχιούχων Η πραγματοποίηση ερευνητικού έργου αιχμής ώστε να εξυπηρετηθούν οι προσπάθειες εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων και συνεπώς να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά τους Η πραγματοποίηση ερευνητικού έργου αιχμής ώστε να εξυπηρετηθούν οι προσπάθειες εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων και συνεπώς να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά τους Η ανάπτυξη συνεργασιών με εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού προκειμένου να διευκολυνθεί η επίτευξη κοινών στόχων. Η ανάπτυξη συνεργασιών με εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού προκειμένου να διευκολυνθεί η επίτευξη κοινών στόχων. Να εξασφαλίζει θέσεις εργασίας για τους αποφοίτους του στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα και Να εξασφαλίζει θέσεις εργασίας για τους αποφοίτους του στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα και Να αποκτά την πληροφόρηση που χρειάζεται για να προσαρμόζει και να εμπλουτίζει το πρόγραμμα σπουδών. Να αποκτά την πληροφόρηση που χρειάζεται για να προσαρμόζει και να εμπλουτίζει το πρόγραμμα σπουδών.

5 5 Μέτρα για την υλοποίηση των στόχων Διεθνοποίηση του προγράμματος σπουδών με συνεργασίες τόσο σε επίπεδο ακαδημαϊκών προσώπων όσο και σε επίπεδο τμημάτων. Άνοιγμα στις χώρες εντός και εκτός της ΕΕ με επιδίωξη τη συνεχή αύξηση του αριθμού των αλλοδαπών φοιτητών. Διεθνοποίηση του προγράμματος σπουδών με συνεργασίες τόσο σε επίπεδο ακαδημαϊκών προσώπων όσο και σε επίπεδο τμημάτων. Άνοιγμα στις χώρες εντός και εκτός της ΕΕ με επιδίωξη τη συνεχή αύξηση του αριθμού των αλλοδαπών φοιτητών. Συνεχής επικαιροποίηση του προγράμματος σπουδών σε σχέση με την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στο διεθνές περιβάλλον, τη σύνδεση με την παραγωγή μέσα από θεσμικές συνεργασίες με φορείς και επιχειρήσεις. Συνεχής επικαιροποίηση του προγράμματος σπουδών σε σχέση με την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στο διεθνές περιβάλλον, τη σύνδεση με την παραγωγή μέσα από θεσμικές συνεργασίες με φορείς και επιχειρήσεις. Ανάπτυξη μεταπτυχιακών προγραμμάτων υψηλής στάθμης. Ανάπτυξη μεταπτυχιακών προγραμμάτων υψηλής στάθμης. Ενσωμάτωση στο πρόγραμμα ευέλικτων μορφών μάθησης και εστίασης σε περιοχές εξειδίκευσης ώστε οι φοιτητές να μπορούν να έχουν πολλαπλές επιλογές τόσο στο πτυχίο που τελικά αποκτούν όσο και στην εργασία. Ενσωμάτωση στο πρόγραμμα ευέλικτων μορφών μάθησης και εστίασης σε περιοχές εξειδίκευσης ώστε οι φοιτητές να μπορούν να έχουν πολλαπλές επιλογές τόσο στο πτυχίο που τελικά αποκτούν όσο και στην εργασία. Ουσιαστική αξιοποίηση της πρακτικής άσκησης για την ανάπτυξη σχετικών συνεργασιών με φορείς και επιχειρήσεις. Ουσιαστική αξιοποίηση της πρακτικής άσκησης για την ανάπτυξη σχετικών συνεργασιών με φορείς και επιχειρήσεις.

6 6 Στο τμήμα υπάρχουν : 8 Καθηγητές, 8 Καθηγητές, 5 Αναπληρωτές Καθηγητές, 5 Αναπληρωτές Καθηγητές, 6 Επίκουροι Καθηγητές 6 Επίκουροι Καθηγητές Σύνολο 19 μέλη ΔΕΠ. Υπό εξέλιξη για πλήρωση 4 θέσεις μελών ΔΕΠ στην βαθμίδα του Λέκτορα και προγραμματισμός για άλλες 8 θέσεις μελών ΔΕΠ με βάση τον τετραετή προγραμματισμό του τμήματος Υπό εξέλιξη για πλήρωση 4 θέσεις μελών ΔΕΠ στην βαθμίδα του Λέκτορα και προγραμματισμός για άλλες 8 θέσεις μελών ΔΕΠ με βάση τον τετραετή προγραμματισμό του τμήματος Στο τμήμα υπάρχουν επίσης 2 διδάσκοντες με το ΠΔ 407. Το διοικητικό προσωπικό του τμήματος είναι: 2 μέλη ΕΕΔΙΠ, 2 μέλη ΕΕΔΙΠ, 2 μέλη ΕΤΕΠ, 2 μέλη ΕΤΕΠ, 2 μόνιμο προσωπικό και 2 μόνιμο προσωπικό και 2 μέλη ΙΔΑΧ. 2 μέλη ΙΔΑΧ. Στελεχιακό δυναμικό του Τμήματος Θεοφάνης Καραγιώργος, Πρόεδρος τμήματος ΟΔΕ Γιάννης Χατζηδημητρίου, Αναπλ. Πρόεδρος

7 7 Μέσα και υποδομές του Τμήματος Το τμήμα διαθέτει 1 μεγάλο αμφιθέατρο χωρητικότητας 200 ατόμων, 1 μεγάλο αμφιθέατρο χωρητικότητας 200 ατόμων, 4 μικρά αμφιθέατρα χωρητικότητας 90 ατόμων και 4 μικρά αμφιθέατρα χωρητικότητας 90 ατόμων και 2 αίθουσες χωρητικότητας 60 και 90 ατόμων αντίστοιχα. 2 αίθουσες χωρητικότητας 60 και 90 ατόμων αντίστοιχα. Κατά περίπτωση, παραχωρούνται στο Τμήμα και άλλες ελεύθερες αίθουσες από τα λοιπά τμήματα που τις διαχειρίζονται. Κατά περίπτωση, παραχωρούνται στο Τμήμα και άλλες ελεύθερες αίθουσες από τα λοιπά τμήματα που τις διαχειρίζονται.

8 8 Οι αίθουσες διδασκαλίες δεν θεωρούνται επαρκείς για την κάλυψη των αναγκών του τμήματος ενώ πολλές από αυτές έχουν προβλήματα από πλευράς υποδομών. Οι αίθουσες διδασκαλίες δεν θεωρούνται επαρκείς για την κάλυψη των αναγκών του τμήματος ενώ πολλές από αυτές έχουν προβλήματα από πλευράς υποδομών. Η κατάσταση των αιθουσών μας ως προς την καθαριότητα επαφίεται στην διάθεση καλή η κακή του καθενός ανεξάρτητα από το πόσο καλά κάνει τη δουλειά το συνεργείο καθαριότητας, οι φοιτητές καπνίζουν ή καταναλώνουν τροφές μέσα στις αίθουσες χωρίς κανένας ποτέ να μπορεί σταματήσει αυτές τις συμπεριφορές, οι ηλεκτρονικές υποδομές βρίσκονται στο έλεος του καθενός περαστικού ή μόνιμου θαμώνα με τις κλοπές και τις καταστροφές υλικού να είναι καθημερινή ρουτίνα. Η κατάσταση των αιθουσών μας ως προς την καθαριότητα επαφίεται στην διάθεση καλή η κακή του καθενός ανεξάρτητα από το πόσο καλά κάνει τη δουλειά το συνεργείο καθαριότητας, οι φοιτητές καπνίζουν ή καταναλώνουν τροφές μέσα στις αίθουσες χωρίς κανένας ποτέ να μπορεί σταματήσει αυτές τις συμπεριφορές, οι ηλεκτρονικές υποδομές βρίσκονται στο έλεος του καθενός περαστικού ή μόνιμου θαμώνα με τις κλοπές και τις καταστροφές υλικού να είναι καθημερινή ρουτίνα. Ο υποστηρικτικός εξοπλισμός και οι ηλεκτρονικές υποδομές είναι επαρκείς στα όρια της απλής χρήσης, όμως η ποιότητα του είναι οριακή αφού συχνά το κριτήριο απόκτησης εξοπλισμού είναι η προμήθεια υλικού με τη χαμηλότερη προσφορά αλλά όχι και με ουσιαστική ποιότητα. Ο υποστηρικτικός εξοπλισμός και οι ηλεκτρονικές υποδομές είναι επαρκείς στα όρια της απλής χρήσης, όμως η ποιότητα του είναι οριακή αφού συχνά το κριτήριο απόκτησης εξοπλισμού είναι η προμήθεια υλικού με τη χαμηλότερη προσφορά αλλά όχι και με ουσιαστική ποιότητα. Μέσα και υποδομές του Τμήματος (συνέχεια)

9 9 Εκπαιδευτικά εργαστήρια* ΑΡΙΘΜ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝΌΡΟΦΑΡ. ΓΡΑ Φ ΑΡ. ΧΡΗΣΤΩ Ν ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Εργαστήριο Επιχειρηματικής Αριστείας2 ος Κτήριο Θ΄ 10 θέσεις εργασίας Ανδρέας Γεωργίου Εργαστήριο Πληροφοριακών Συστημάτων3 ος Κτήριο Θ΄ 4 ος Κτήριο Θ΄ α) 313 β) 315 γ) θέσεις εργασίας 6 θέσεις εργασίας 9 θέσεις εργασίας Κων/νος Ταραμπάνης Εργαστήριο Έρευνας και Ανάπτυξης Στρατηγικής Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων και Εργασιακών Σχέσεων 2 ος Κτήριο Θ΄ 2014 θέσεις Εργασία ς Στ. Ξηροτύρη – Κουφίδου Εργαστήριο Η/Υ Τμήματος Ο.Δ.Ε.2 ος Κτήριο Θ θέσεις Εργασία ς Κων/νος Ταραμπάνης Θωμάς Κούτσικος, Θ. Καραγιώργος, Θ. Άννα Νικολάου Τα ερευνητικά εργαστήρια είναι επαρκή και κατάλληλα εξοπλισμένα με σύγχρονο εξοπλισμό. Ωστόσο το εκπαιδευτικό εργαστήριο (εργαστήριο Η/Υ Τμήματος ΟΔΕ) διαθέτει 33 μόνο θέσεις εργασίας σε σχέση με τους 1200 φοιτητές του Τμήματος. *Δύο ακόμη εργαστήρια πρόκειται να λειτουργήσουν στο Τμήμα : α) Εργαστήριο Λογιστικής (Καραγιώργος Φ) β) Εργαστήριο Μάρκετινγκ και Δημοσίων Σχέσεων (Βασιλειάδης - Ανδρονικίδης

10 10 Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος ΟΔΕ Το πρόγραμμα σπουδών έχει σχεδιασθεί κατά τρόπο που να ικανοποιεί τις γοργά και συνεχώς εξελισσόμενες ή/και εναλλασσόμενες ανάγκες των σύγχρονων οργανισμών και επιχειρήσεων και στο έμμεσο μέλλον θα γίνει προσπάθεια επικαιροποίησης λαμβάνοντας υπόψη προγράμματα σπουδών πανεπιστημίων της Ευρώπης και της Αμερικής. Το πρόγραμμα σπουδών έχει σχεδιασθεί κατά τρόπο που να ικανοποιεί τις γοργά και συνεχώς εξελισσόμενες ή/και εναλλασσόμενες ανάγκες των σύγχρονων οργανισμών και επιχειρήσεων και στο έμμεσο μέλλον θα γίνει προσπάθεια επικαιροποίησης λαμβάνοντας υπόψη προγράμματα σπουδών πανεπιστημίων της Ευρώπης και της Αμερικής. Ειδικότερα, στοχεύει: Ειδικότερα, στοχεύει: στην διδασκαλία των θεωριών και των προβλημάτων διοίκησης και ανάπτυξης των οργανισμών και επιχειρήσεων, στην διδασκαλία των θεωριών και των προβλημάτων διοίκησης και ανάπτυξης των οργανισμών και επιχειρήσεων, στη μύηση στις μεθόδους και τεχνικές λήψης αποτελεσματικών διοικητικών αποφάσεων, στη μύηση στις μεθόδους και τεχνικές λήψης αποτελεσματικών διοικητικών αποφάσεων, στην καθοδήγηση για την αποτελεσματική διοίκηση των ανθρωπίνων πόρων και στην καθοδήγηση για την αποτελεσματική διοίκηση των ανθρωπίνων πόρων και στη συνειδητοποίηση της κοινωνικής διάστασης των διοικητικών προβλημάτων και αποφάσεων στη συνειδητοποίηση της κοινωνικής διάστασης των διοικητικών προβλημάτων και αποφάσεων

11 11 Πρόγραμμα Σπουδών (συνέχεια) Το πτυχίο του τμήματος ΟΔΕ χορηγείται μετά την επιτυχή συμπλήρωση οκτώ (8) εξαμήνων σπουδών. Τα μαθήματα του προγράμματος έχουν αναπτυχθεί και διαμορφωθεί έτσι ώστε να ικανοποιούν τις συγκεκριμένες ανάγκες γνώσεων και ικανοτήτων που έχουν ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας. Το πρόγραμμα παρέχει κάθε απαραίτητο εφόδιο σε όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακά προγράμματα Πανεπιστημιακών τμημάτων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. Τα μαθήματα διαχωρίζονται σε υποχρεωτικά και επιλογής. Στη διάρκεια των σπουδών τους, οι φοιτητές πρέπει να παρακολουθήσουν επιτυχώς 51 μαθήματα, από τα οποία τα 40 είναι υποχρεωτικά.

12 12 Α’ Εξάμηνο Σπουδών ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ [1] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ [2] ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ [3] ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ι [4] ΑΡΧΕΣ ΠΛHPOΦOPIKHΣ I [5] ΕΥΡΩΠAΪKH ENΩΣH KAI EΛΛHNIKEΣ EΠIXEIPHΣEIΣ [6] ΑΣΤΙΚΟ ΔIKAIO [7] ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ Ι

13 13 Β’ Εξάμηνο Σπουδών ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ [1] ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Ι [2] ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ [3] ΑΡΧΕΣ XPHMATOOIKONOMIKHΣ ΛOΓIΣTIKHΣ [4] ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ [5] ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΙΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ [1] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ [2] ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΙΙ [3] ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

14 14 Γ’ Εξάμηνο Σπουδών ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ [1] ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΘΕΩΡΙΑ [2] ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ [3] ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΙ [4] ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ [5] ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ [6] ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΙΙΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ [1] ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ [2] ΔHMOΣIA OIKONOMIKH [3] ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ [4] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ [5] ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ: ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

15 15 Δ’ Εξάμηνο Σπουδών ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ [1] ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔIOIKHTIKΩN AΠOΦAΣEΩN I [2] ΑΡΧΕΣ MAPKETINΓK [3] ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΑΓΟΡΕΣ [4] ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΙV ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ [1] ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΑ [2] ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Ι [3] ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ [4] ΔΙΚΑΙΟ ΑΞΙΟΓΡΑΦΩΝ [5] ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΡΟΦΙΛ ΣΤΕΛΕΧΩΝ [6] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

16 16 Ε’ Εξάμηνο Σπουδών ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ [1] ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔIOIKHTIKΩN AΠOΦAΣEΩN II [2] ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ι [3] ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ [4] ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ [5] ΕΦAPMOΣMENH ΨYXOΛOΓIA ΣTIΣ EΠIXEIPHΣEIΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ [1] ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣXEΣEIΣ ΣTHN EYPΩΠAΪKH ENΩΣH [2] ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ [3] ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ ΙΙ [4] ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ [5] ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ [6] ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ [7] ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ [8] ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

17 17 ΣΤ’ Εξάμηνο Σπουδών ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ [1] ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ [2] ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ [3] ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΙ [4] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Ι [5] ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ [1] ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ [2] ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΣΟΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ [3] ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ [4] ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ [5] ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ [6] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

18 18 Ζ’ Εξάμηνο Σπουδών ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ [1] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ [2] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΙΙ [3] ΠΛHPOΦOPIAKA ΣYΣTHMATA ΔIOIKHΣHΣ (MIS) [4] ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ [1] ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ [2] ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΙΝΔΥΝΩΝ [3] ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ [4] ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Η/Υ [5] ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ [6] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ [7] ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ(LOGISTICS) [8] Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

19 19 Η’ Εξάμηνο Σπουδών ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ [1] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ [2] ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ [3] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ [4] ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ [1] ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΛHPOΦOPIAKΩN ΣYΣTHMATΩN [2] ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ [3] ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ(OMAΔIKH EPΓAΣIA) [4] ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ [5] ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ [6] ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ [7] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ [8] ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ [9] ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΞΑΓΩΓΩΝ [10] ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

20 20 Όλα τα μαθήματα ακολουθούν το σύστημα πιστωτικών μονάδων ΕCTS Όλα τα μαθήματα ακολουθούν το σύστημα πιστωτικών μονάδων ΕCTS Το σύνολο των ECTS του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος ΟΔΕ είναι 240 Το σύνολο των ECTS του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος ΟΔΕ είναι 240

21 21 Υποχρεωτικά Μαθήματα

22 22 Μαθήματα Επιλογής

23 23 Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών

24 24 Το Τμήμα ΟΔΕ συμμετέχει ισότιμα με άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σε τέσσερα Διατμηματικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ): Το Τμήμα ΟΔΕ συμμετέχει ισότιμα με άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σε τέσσερα Διατμηματικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ): Στο ΔΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, του οποίου έχει τη Διοικητική υποστήριξη και την Προεδρία, Στο ΔΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, του οποίου έχει τη Διοικητική υποστήριξη και την Προεδρία, στο ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα στο ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα στο ΔΠΜΣ στην Οικονομική Επιστήμη. στο ΔΠΜΣ στην Οικονομική Επιστήμη. στο ΔΠΜΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στη Δημόσια Διοίκηση στο ΔΠΜΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στη Δημόσια Διοίκηση Επίσης συμμετέχει στο Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό πρόγραμμα με το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, Επίσης συμμετέχει στο Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό πρόγραμμα με το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, Στο ΔΠΜΔ στη Διοίκηση Τεχνικών Συστημάτων Στο ΔΠΜΔ στη Διοίκηση Τεχνικών Συστημάτων

25 25 Το σύνολο των μελών ΔΕΠ του Τμήματος αξιοποιείται σε ένα ή περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Συγκεκριμένα το τμήμα ΟΔΕ συμμετέχει στα εξής Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Το σύνολο των μελών ΔΕΠ του Τμήματος αξιοποιείται σε ένα ή περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Συγκεκριμένα το τμήμα ΟΔΕ συμμετέχει στα εξής Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) στη Διοίκηση Επιχειρήσεων διδάσκουν 14 από τα 19 μέλη του Τμήματος - δηλαδή ποσοστό 73,6%. Στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) στη Διοίκηση Επιχειρήσεων διδάσκουν 14 από τα 19 μέλη του Τμήματος - δηλαδή ποσοστό 73,6%. Στο Δ.Π.Μ.Σ. στα Πληροφοριακά Συστήματα διδάσκουν τέσσερα μέλη ΔΕΠ, ποσοστό 21,0%. Στο Δ.Π.Μ.Σ. στα Πληροφοριακά Συστήματα διδάσκουν τέσσερα μέλη ΔΕΠ, ποσοστό 21,0%. Στο Δ.Π.Μ.Σ. στην Οργάνωση και Διοίκηση Τεχνικών Συστημάτων διδάσκουν τέσσερα μέλη ΔΕΠ, ποσοστό 21,0%. Στο Δ.Π.Μ.Σ. στην Οργάνωση και Διοίκηση Τεχνικών Συστημάτων διδάσκουν τέσσερα μέλη ΔΕΠ, ποσοστό 21,0%.

26 26 Συναφή Αντικείμενα στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) Πληροφοριακά Συστήματα (ΜΙS) Πληροφοριακά Συστήματα (ΜΙS) Χρηματοοικονομική & Λογιστική Χρηματοοικονομική & Λογιστική Οικονομικά Οικονομικά Τραπεζική Τραπεζική Μάρκετινγκ Μάρκετινγκ Logistics Logistics Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Διοίκηση Δημοσίων Οργανισμών Διοίκηση Δημοσίων Οργανισμών Διοίκηση Μονάδων Υγείας Διοίκηση Μονάδων Υγείας

27 27 Φοιτητές του Τμήματος ΟΔΕ

28 28 Οι ενεργοί προπτυχιακοί φοιτητές για το έτος είναι σύμφωνα με τα στοιχεία της Γραμματείας του Τμήματος 1,204 ενώ οι εγγεγραμμένοι σε έτη σπουδών πέραν των κανονικών σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών είναι για τον ίδιο χρόνο 4,383. Οι ενεργοί προπτυχιακοί φοιτητές για το έτος είναι σύμφωνα με τα στοιχεία της Γραμματείας του Τμήματος 1,204 ενώ οι εγγεγραμμένοι σε έτη σπουδών πέραν των κανονικών σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών είναι για τον ίδιο χρόνο 4,383. Οι εγγεγραμμένοι μεταπτυχιακοί φοιτητές είναι 383 και οι υποψήφιοι διδάκτορες 38. Οι εγγεγραμμένοι μεταπτυχιακοί φοιτητές είναι 383 και οι υποψήφιοι διδάκτορες 38. Τα τελευταία χρόνια η εισήγηση του Τμήματος προς το Υπουργείο παιδείας ως προς τον αριθμό των εισακτέων στο Τμήμα ήταν 180 προπτυχιακοί φοιτητές ανά έτος και αυτός είναι και ο προτεινόμενος αριθμός για την επόμενη τετραετία. Τα τελευταία χρόνια η εισήγηση του Τμήματος προς το Υπουργείο παιδείας ως προς τον αριθμό των εισακτέων στο Τμήμα ήταν 180 προπτυχιακοί φοιτητές ανά έτος και αυτός είναι και ο προτεινόμενος αριθμός για την επόμενη τετραετία.

29 Εισαγωγικές εξετάσεις Μετεγγραφές [1] [1] Κατατακτήριες εξετάσεις Άλλες κατηγορίες Σύνολο [1] [1] Στη γραμμή «Μετεγγραφές» αναγράφεται ο καθαρός αριθμός μετεγγραφομένων φοιτητών (εισροές-εκροές ) Εξέλιξη των εισερχομένων προπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος

30 30 Εξέλιξη των εγγεγραμμένων φοιτητών του Τμήματος σε όλα τα έτη σπουδών Προπτυχιακοί Μεταπτυχιακοί Διδακτορικοί

31 31 Κατανομή βαθμολογίας και μέσος βαθμός πτυχίου των αποφοίτων του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Έτος Αποφοίτησης Κατανομή Βαθμών % Μέσος όρος Βαθμολογίας (Σύνολο αποφοίτων) 5,0-5,96,0-6,97,0-8,48,5-10, ,334,91,8 6,75 (218) ,359281,76,73 (290) ,348,935,50,36,73 (313) ,253,1370,76,8 (303) ,454,934,40,36,74 (328) Σύνολο12,652,43416,75 (1452)

32 32 ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Έτος Εισαγω γής Διάρκεια σπουδών (χρόνια) Σύνολο ΚΚ+1Κ+2Κ+3Κ+4Κ+5Κ+6 Δεν έχουν αποφοιτή σει

33 33 Αναλογία διδασκόντων/διδασκομένων στα μαθήματα Ο αριθμός των μελών του διδακτικού προσωπικού του τμήματος είναι δεκαεννιά (19) μέλη ΔΕΠ και ένα μέλος ΕΕΔΙΠ. Η κατανομή των εγγεγραμμένων ενεργών φοιτητών ανά έτος παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα. Α΄330 Β΄302 Γ΄300 Δ΄300 Η αναλογία διδασκόντων / διδασκομένων ειδικά στα υποχρεωτικά μαθήματα εμποδίζει αναμφίβολα την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το διδακτικό προσωπικό, ευσυνείδητα, διδάσκει περίπου 300 φοιτητές ανά μάθημα, με ελλιπείς υποδομές και προσωπικό, πολύ συχνά σε συνθήκες απόλυτης απαξίωσης του λειτουργήματος τους, γεγονός που έχει αρνητικές επιδράσεις στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

34 34 Συνεργασία διδασκόντων με τους φοιτητές Όλοι οι διδάσκοντες έχουν ανακοινωμένες ώρες γραφείου για συνεργασία με τους φοιτητές. Όλοι οι διδάσκοντες έχουν ανακοινωμένες ώρες γραφείου για συνεργασία με τους φοιτητές. Από πολλούς ακολουθείται και η πολιτική της «ανοιχτής πόρτας» και εκτός των προαναφερθέντων ωρών. Από πολλούς ακολουθείται και η πολιτική της «ανοιχτής πόρτας» και εκτός των προαναφερθέντων ωρών. Γενικότερα, δεν έχουν αναφερθεί προβλήματα επικοινωνίας με τους διδάσκοντες. Γενικότερα, δεν έχουν αναφερθεί προβλήματα επικοινωνίας με τους διδάσκοντες.

35 35 Οργάνωση και Εφαρμογή του Διδακτικού Έργου στο Τμήμα ΟΔΕ

36 36 Τα διδακτικά εγχειρίδια που υιοθετούνται σε κάθε μάθημα (προτείνονται 4-5 διαφορετικά συγγράμματα) καλύπτουν τις ανάγκες του διδακτικού έργου και γίνεται προσπάθεια επικαιροποίησης με σκοπό να συμπεριλαμβάνονται όλες οι πρόσφατες επιστημονικές εξελίξεις Τα διδακτικά εγχειρίδια που υιοθετούνται σε κάθε μάθημα (προτείνονται 4-5 διαφορετικά συγγράμματα) καλύπτουν τις ανάγκες του διδακτικού έργου και γίνεται προσπάθεια επικαιροποίησης με σκοπό να συμπεριλαμβάνονται όλες οι πρόσφατες επιστημονικές εξελίξεις

37 37 Η γνωστοποίηση της ύλης των μαθημάτων στους φοιτητές πραγματοποιείται μέσω της περιγραφής περιεχομένου των μαθημάτων η οποία είτε διανέμεται στους φοιτητές από τον διδάσκοντα, είτε αναρτάται στο σύστημα ηλεκτρονικής τηλε- εκπαίδευσης COMPUS στην κεντρική ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου, ή στις προσωπικές ιστοσελίδες των μελών ΔΕΠ. Η γνωστοποίηση της ύλης των μαθημάτων στους φοιτητές πραγματοποιείται μέσω της περιγραφής περιεχομένου των μαθημάτων η οποία είτε διανέμεται στους φοιτητές από τον διδάσκοντα, είτε αναρτάται στο σύστημα ηλεκτρονικής τηλε- εκπαίδευσης COMPUS στην κεντρική ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου, ή στις προσωπικές ιστοσελίδες των μελών ΔΕΠ.

38 38 Η πλειονότητα των διδασκόντων ενθαρρύνει τους φοιτητές για την ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων. Η εκπαίδευση των φοιτητών στην ερευνητική διαδικασία γίνεται με τους παρακάτω τρόπους: Η πλειονότητα των διδασκόντων ενθαρρύνει τους φοιτητές για την ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων. Η εκπαίδευση των φοιτητών στην ερευνητική διαδικασία γίνεται με τους παρακάτω τρόπους: Μέσω ειδικά διαμορφωμένων μαθημάτων ήδη ενταγμένων στο πρόγραμμα σπουδών (εισαγωγή στη μεθοδολογία επιχειρηματικής έρευνας, στατιστική ανάλυση δεδομένων και επιχειρηματική μελέτη) Μέσω ειδικά διαμορφωμένων μαθημάτων ήδη ενταγμένων στο πρόγραμμα σπουδών (εισαγωγή στη μεθοδολογία επιχειρηματικής έρευνας, στατιστική ανάλυση δεδομένων και επιχειρηματική μελέτη) Χρήση μελετών περίπτωσης και παραδειγμάτων κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Χρήση μελετών περίπτωσης και παραδειγμάτων κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Επιμέρους ατομικές εργασίες σε πλήθος μαθημάτων (εκτός των ειδικά διαμορφωμένων). Επιμέρους ατομικές εργασίες σε πλήθος μαθημάτων (εκτός των ειδικά διαμορφωμένων). Συμμετοχή των φοιτητών σε ομαδικές εργασίες που περιλαμβάνουν τόσο τη συλλογή δεδομένων με πρωτογενή και δευτερογενή έρευνα όσο και την ανάλυση των δεδομένων. Συμμετοχή των φοιτητών σε ομαδικές εργασίες που περιλαμβάνουν τόσο τη συλλογή δεδομένων με πρωτογενή και δευτερογενή έρευνα όσο και την ανάλυση των δεδομένων. Εκπαίδευση στην αναζήτηση και χρήση βιβλιογραφίας από τους διδάσκοντες και από το ειδικό προσωπικό της βιβλιοθήκης Εκπαίδευση στην αναζήτηση και χρήση βιβλιογραφίας από τους διδάσκοντες και από το ειδικό προσωπικό της βιβλιοθήκης

39 39 Πρόσβαση των Φοιτητών του Τμήματος ΟΔΕ στην αγορά εργασίας

40 40 Το τμήμα ΟΔΕ έχει αναπτύξει στενούς δεσμούς με βιομηχανικές και εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς και δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς στους οποίους μπορούν να έχουν δυνατότητες απασχόλησης οι πτυχιούχοι του. Η πολυδιάστατη συσχέτιση του τμήματος με τον παραγωγικό κορμό της χώρας συντέλεσε στην κατακόρυφη βελτίωση της σημαντικότητας και της επικαιρότητας των παρεχομένων γνώσεων και ικανοτήτων και οδήγησε τόσο την αύξηση της ζήτησης πτυχιούχων του τμήματος στην αγορά εργασίας αλλά και στην αύξηση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών του τμήματος από τους υποψήφιους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ημέρες Καριέρας

41 41 Επαγγελματικές προοπτικές των φοιτητών του Τμήματος ΟΔΕ Δεν απαιτείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Δεν απαιτείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Δυνατότητα απασχόλησης στον δημόσιο τομέα Δυνατότητα απασχόλησης στον δημόσιο τομέα Δυνατότητα απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα Δυνατότητα απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα Δυνατότητα αυτοαπασχόλησης και ανάληψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών Δυνατότητα αυτοαπασχόλησης και ανάληψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών Υπάρχουν εναλλακτικές επαγγελματικές διέξοδοι. Υπάρχουν εναλλακτικές επαγγελματικές διέξοδοι.

42 42 Έρευνα πεδίου για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του Τμήματος ΟΔΕ – ΕΠΕΑΕΚ (2005) Δείγμα 145 απόφοιτοι τμήματος ΟΔΕ Δείγμα 145 απόφοιτοι τμήματος ΟΔΕ Η έρευνα έδειξε ότι οι απόφοιτοι όλων των ετών ( ) απασχολούνται σε ποσοστό 90%!!! Η έρευνα έδειξε ότι οι απόφοιτοι όλων των ετών ( ) απασχολούνται σε ποσοστό 90%!!! Το 50% απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα, το 30% στον δημόσιο τομέα και το 20% ασκεί ελεύθερο επάγγελμα Το 50% απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα, το 30% στον δημόσιο τομέα και το 20% ασκεί ελεύθερο επάγγελμα Για την πλειοψηφία των αποφοίτων οι μισθοί τους κυμαίνονται από 901 και πάνω. Για την πλειοψηφία των αποφοίτων οι μισθοί τους κυμαίνονται από 901 και πάνω. Ένα σημαντικό ποσοστό αποφοίτων στράφηκε σε μεταπτυχιακές σπουδές (κυρίως από το 2000 και μετά) Ένα σημαντικό ποσοστό αποφοίτων στράφηκε σε μεταπτυχιακές σπουδές (κυρίως από το 2000 και μετά) Το 57% των αποφοίτων του δείγματος απάντησε ότι είναι «μερικώς» ικανοποιημένοι από τον βαθμό στον οποίο οι σπουδές τους τους προετοίμασαν για την εισοδό τους στην αγορά εργασίας Το 57% των αποφοίτων του δείγματος απάντησε ότι είναι «μερικώς» ικανοποιημένοι από τον βαθμό στον οποίο οι σπουδές τους τους προετοίμασαν για την εισοδό τους στην αγορά εργασίας

43 43 Πρακτική Άσκηση Φοιτητών του Πανεπιστημίου Η Πρακτική Άσκηση Φοιτητών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αποτέλεσε ουσιώδες σκέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τους ακόλουθους στόχους: Η Πρακτική Άσκηση Φοιτητών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αποτέλεσε ουσιώδες σκέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τους ακόλουθους στόχους: τη συμβολή στη σύνδεση θεωρητικών και εργαστηριακών σπουδών με την πρακτική εφαρμογή στο χώρο εργασίας. τη συμβολή στη σύνδεση θεωρητικών και εργαστηριακών σπουδών με την πρακτική εφαρμογή στο χώρο εργασίας. την ενημέρωση των φοιτητών/τριών για τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς εργασίας και τις απαιτούμενες δεξιότητες. την ενημέρωση των φοιτητών/τριών για τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς εργασίας και τις απαιτούμενες δεξιότητες. τη δημιουργία σταθερού δίαυλου επικοινωνίας μεταξύ του Πανεπιστημίου και του φοιτητικού δυναμικού του με την παραγωγή ενισχύοντας κατ’ αυτό τον τρόπο την προσπάθεια για την ταχεία απορρόφηση και επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του. τη δημιουργία σταθερού δίαυλου επικοινωνίας μεταξύ του Πανεπιστημίου και του φοιτητικού δυναμικού του με την παραγωγή ενισχύοντας κατ’ αυτό τον τρόπο την προσπάθεια για την ταχεία απορρόφηση και επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του.

44 44 H χρονική διάρκεια της πρακτικής άσκησης (ΠΑ) κυμαίνεται από τρεις (3) έως έξι (6) μήνες. H χρονική διάρκεια της πρακτικής άσκησης (ΠΑ) κυμαίνεται από τρεις (3) έως έξι (6) μήνες. Οι ασκούμενοι φοιτητές/φοιτήτριες που τοποθετούνται σε φορείς που ανταποκρίθηκαν κατέλαβαν θέσεις Π.Α. συναφείς με το αντικείμενο των σπουδών τους αποκτώντας έτσι την ευκαιρία μιας πρώτης επαφής με το εργασιακό περιβάλλον και τις εν γένει απαιτήσεις του ευρύτερου επαγγελματικού χώρου. Οι ασκούμενοι φοιτητές/φοιτήτριες που τοποθετούνται σε φορείς που ανταποκρίθηκαν κατέλαβαν θέσεις Π.Α. συναφείς με το αντικείμενο των σπουδών τους αποκτώντας έτσι την ευκαιρία μιας πρώτης επαφής με το εργασιακό περιβάλλον και τις εν γένει απαιτήσεις του ευρύτερου επαγγελματικού χώρου. Διασφαλίζονται οι διαδικασίες εποπτείας ενός εκάστου φοιτητή από ένα μέλος του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) του Τμήματός του και από ένα στέλεχος του φορέα στον οποίο απασχολήθηκε αντίστοιχα. Διασφαλίζονται οι διαδικασίες εποπτείας ενός εκάστου φοιτητή από ένα μέλος του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) του Τμήματός του και από ένα στέλεχος του φορέα στον οποίο απασχολήθηκε αντίστοιχα. Κατόπιν ολοκλήρωσης της ΠΑ ακολουθούνται οι διαδικασίες αξιολόγησης των ασκουμένων από το στέλεχος του φορέα και το μέλος ΔΕΠ που διενήργησε την επίβλεψη. Κατόπιν ολοκλήρωσης της ΠΑ ακολουθούνται οι διαδικασίες αξιολόγησης των ασκουμένων από το στέλεχος του φορέα και το μέλος ΔΕΠ που διενήργησε την επίβλεψη. Η διαδικασία Πρακτικής Άσκησης Φοιτητών

45 45 Το Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Το Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σχεδίασε, οργάνωσε και υλοποίησε δραστηριότητες με στόχο την ουσιαστική σύνδεση του Ιδρύματος με τον επιχειρηματικό χώρο. Οι υπηρεσίες που αναπτύχθηκαν από το Γραφείο Διασύνδεσης αφορούσαν στην υποστήριξη των φοιτητών και αποφοίτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κατά το σχεδιασμό της επαγγελματικής τους πορείας (μεταπτυχιακή εξειδίκευση, επαγγελματική αποκατάσταση) μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους και στην ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας με επιχειρήσεις και επαγγελματικούς φορείς. Το Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σχεδίασε, οργάνωσε και υλοποίησε δραστηριότητες με στόχο την ουσιαστική σύνδεση του Ιδρύματος με τον επιχειρηματικό χώρο. Οι υπηρεσίες που αναπτύχθηκαν από το Γραφείο Διασύνδεσης αφορούσαν στην υποστήριξη των φοιτητών και αποφοίτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κατά το σχεδιασμό της επαγγελματικής τους πορείας (μεταπτυχιακή εξειδίκευση, επαγγελματική αποκατάσταση) μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους και στην ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας με επιχειρήσεις και επαγγελματικούς φορείς. Αναλυτικότερα το Γραφείο Διασύνδεσης κατά το διάστημα 1/1/2000 – 31/8/2001: διεύρυνε τις υπηρεσίες συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού προς τους φοιτητές και αποφοίτους διεύρυνε τις υπηρεσίες συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού προς τους φοιτητές και αποφοίτους παρείχε άμεση και ουσιαστική ενημέρωση στους φοιτητές και απόφοιτους για την πιθανή πορεία τους μετά το πέρας των προπτυχιακών σπουδών παρείχε άμεση και ουσιαστική ενημέρωση στους φοιτητές και απόφοιτους για την πιθανή πορεία τους μετά το πέρας των προπτυχιακών σπουδών παρείχε πληροφόρηση για τη ζήτηση εργασίας, τις διαθέσιμες θέσεις και τις απαιτούμενες προδιαγραφές τους παρείχε πληροφόρηση για τη ζήτηση εργασίας, τις διαθέσιμες θέσεις και τις απαιτούμενες προδιαγραφές τους παρείχε πληροφορίες για τις παραγωγικές δραστηριότητες και την οικονομική υπόσταση επιχειρήσεων που ζητούν στελέχη παρείχε πληροφορίες για τις παραγωγικές δραστηριότητες και την οικονομική υπόσταση επιχειρήσεων που ζητούν στελέχη συνεργάστηκε με τους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς συνεργάστηκε με τους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς δημιούργησε αναγνωστήριο έντυπων αλλά και ηλεκτρονικών οδηγών σπουδών δημιούργησε αναγνωστήριο έντυπων αλλά και ηλεκτρονικών οδηγών σπουδών εξυπηρέτησε άτομα εξυπηρέτησε άτομα διοργάνωσε 22 εκδηλώσεις για μεταπτυχιακές σπουδές, ειδικότητες και ημέρες καριέρας διοργάνωσε 22 εκδηλώσεις για μεταπτυχιακές σπουδές, ειδικότητες και ημέρες καριέρας διοργάνωσε 20 εργαστήρια συμβουλευτικής διοργάνωσε 20 εργαστήρια συμβουλευτικής πραγματοποίησε 238 ατομικές συναντήσεις συμβουλευτικής πραγματοποίησε 238 ατομικές συναντήσεις συμβουλευτικής βοήθησε 48 άτομα να βρουν εργασία βοήθησε 48 άτομα να βρουν εργασία σχεδίασε και συνέταξε κείμενα για νέα έντυπα σχεδίασε και συνέταξε κείμενα για νέα έντυπα συνέχισε τον διαρκή εμπλουτισμό της ιστοσελίδας στο διαδίκτυο και επανασχεδίασε τη μορφή της συνέχισε τον διαρκή εμπλουτισμό της ιστοσελίδας στο διαδίκτυο και επανασχεδίασε τη μορφή της

46 46 Δείκτες Παρακολούθησης - Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 793 ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 793 ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: 39 ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: 39 ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: 122 ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: 122 ΑΝΔΡΕΣ (ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ) ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 18 ΑΝΔΡΕΣ (ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ) ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 18 ΓΥΝΑΙΚΕΣ (ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ, ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ) ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 30 ΓΥΝΑΙΚΕΣ (ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ, ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ) ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 30 ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: 418 ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: 418

47 47 Συνεργασίες του Τμήματος ΟΔΕ με εκπαιδευτικά κέντρα του εσωτερικού και του εξωτερικού και με το κοινωνικό σύνολο

48 48 Το Τμήμα ΟΔΕ συνεργάζεται με σχεδόν όλα τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας και με μεγάλο αριθμό πανεπιστημιακών ιδρυμάτων του εξωτερικού (Αμερική, Ευρώπη) Το Τμήμα ΟΔΕ συνεργάζεται με σχεδόν όλα τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας και με μεγάλο αριθμό πανεπιστημιακών ιδρυμάτων του εξωτερικού (Αμερική, Ευρώπη) Επίσης στα πλαίσια της ευρύτερης προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο αναπτύσσονται συγκεκριμένες εκπαιδευτικές συνεργασίες με τοπικούς, περιφερειακούς και εθνικούς κοινωνικούς φορείς. Συγκεκριμένα, συνεργασία με τη μορφή εκπαιδευτικών διαλέξεων, σεμιναρίων, ημερίδων και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών υπάρχει με τους παρακάτω φορείς: Επίσης στα πλαίσια της ευρύτερης προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο αναπτύσσονται συγκεκριμένες εκπαιδευτικές συνεργασίες με τοπικούς, περιφερειακούς και εθνικούς κοινωνικούς φορείς. Συγκεκριμένα, συνεργασία με τη μορφή εκπαιδευτικών διαλέξεων, σεμιναρίων, ημερίδων και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών υπάρχει με τους παρακάτω φορείς: Ανοικτό Πανεπιστήμιο Δήμου Θεσσαλονίκης Ανοικτό Πανεπιστήμιο Δήμου Θεσσαλονίκης Σχολή Επιμόρφωσης Στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας Σχολή Επιμόρφωσης Στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας ΑΔΙΣΠΟ (Ανωτάτη Διακλαδική Σχολή Πολέμου) όπως και στην πρώην ΑΣΠ (Ανωτάτη Σχολή Πολέμου) ΑΔΙΣΠΟ (Ανωτάτη Διακλαδική Σχολή Πολέμου) όπως και στην πρώην ΑΣΠ (Ανωτάτη Σχολή Πολέμου) Πολυεθνικό Κέντρο Εκπαίδευσης Στελεχών Ειρηνευτικών Αποστολών του ΟΗΕ Πολυεθνικό Κέντρο Εκπαίδευσης Στελεχών Ειρηνευτικών Αποστολών του ΟΗΕ Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Χαλκιδικής της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρίας Χαλκιδικής Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Χαλκιδικής της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρίας Χαλκιδικής Συμβούλιο Πρόληψης Εγκληματικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης Συμβούλιο Πρόληψης Εγκληματικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης

49 49 Κινητικότητα του διδακτικού προσωπικού και των φοιτητών - Πρόγραμμα ERASMUS

50 50 Κάθε χρόνο υπογράφονται διμερείς συμφωνίες συνεργασίας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus για μετακίνηση του διδακτικού προσωπικού στα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Κάθε χρόνο υπογράφονται διμερείς συμφωνίες συνεργασίας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus για μετακίνηση του διδακτικού προσωπικού στα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Κατά την τελευταία πενταετία έχουν συναφθεί πέντε συμφωνίες (μία ανά έτος) για την ενίσχυση της κινητικότητας του διδακτικού προσωπικού και 80 συνολικά συμφωνίες (15-17 ανά έτος) για την κινητικότητα των φοιτητών μέσω του προγράμματος Erasmus. Κατά την τελευταία πενταετία έχουν συναφθεί πέντε συμφωνίες (μία ανά έτος) για την ενίσχυση της κινητικότητας του διδακτικού προσωπικού και 80 συνολικά συμφωνίες (15-17 ανά έτος) για την κινητικότητα των φοιτητών μέσω του προγράμματος Erasmus.

51 51 Πρόγραμμα ERASMUS Το τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης συνεργάζεται με 18 Πανεπιστήμια Το τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης συνεργάζεται με 18 Πανεπιστήμια 3 Γερμανικά 3 Γερμανικά 5 Γαλλικά 5 Γαλλικά 2 Ισπανικά 2 Ισπανικά 2 Ιταλικά 2 Ιταλικά Και από 1 σε Σουηδία, Φιλανδία, Τουρκία, Βέλγιο, Ολλανδία, Κύπρο Και από 1 σε Σουηδία, Φιλανδία, Τουρκία, Βέλγιο, Ολλανδία, Κύπρο

52 52 Τρία (3 ) μέλη ΔΕΠ μετακινήθηκαν στα πλαίσια του Εrasmus σε Πανεπιστήμια της αλλοδαπής την τελευταία πενταετία, ενώ ο αριθμος των φοιτητών έφτασε τους εκατό (100) Τρία (3 ) μέλη ΔΕΠ μετακινήθηκαν στα πλαίσια του Εrasmus σε Πανεπιστήμια της αλλοδαπής την τελευταία πενταετία, ενώ ο αριθμος των φοιτητών έφτασε τους εκατό (100) Πρόγραμμα ERASMUS

53 Σύνολο Φοιτητές του Τμήματος που φοίτησαν σε ξένο ΑΕΙ Επισκέπτες φοιτητές ξένων ΑΕΙ στο Τμήμα Μέλη ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος που μετακινήθηκαν σε άλλο ΑΕΙ Μέλη ακαδημαϊκού προσωπικού άλλων ΑΕΙ που μετακινήθηκαν στο Τμήμα Συμμετοχή σε Διαπανεπιστημιακά Προγράμματα Σπουδών ERASMUS

54 54 To Ερευνητικό Έργο του Τμήματος ΟΔΕ

55 55 Το ερευνητικό έργο δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του τμήματος καθώς και περιέχεται στον Οδηγό Ερευνητικής Δραστηριότητας του Πανεπιστημίου. Το ερευνητικό έργο δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του τμήματος καθώς και περιέχεται στον Οδηγό Ερευνητικής Δραστηριότητας του Πανεπιστημίου. Εάν επιχειρηθεί μια ανασκόπηση του συνολικού έργου, εκείνο που χαρακτηρίζει το τμήμα είναι η διαρκής προσπάθεια για βελτίωση του δείκτη δημοσιεύσεων του. Εάν επιχειρηθεί μια ανασκόπηση του συνολικού έργου, εκείνο που χαρακτηρίζει το τμήμα είναι η διαρκής προσπάθεια για βελτίωση του δείκτη δημοσιεύσεων του. Στο σύνολο των έργων που έχουν αναλάβει τα μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, έως το 2006 το τμήμα παρουσιάζει συμμετοχή σε ποσοστό 32,3%. Στο σύνολο των έργων που έχουν αναλάβει τα μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, έως το 2006 το τμήμα παρουσιάζει συμμετοχή σε ποσοστό 32,3%. Κατά την διάρκεια έχουν εκπονηθεί 64 ερευνητικά προγράμματα και έργα από μέλη ΔΕΠ του τμήματος ΟΔΕ Κατά την διάρκεια έχουν εκπονηθεί 64 ερευνητικά προγράμματα και έργα από μέλη ΔΕΠ του τμήματος ΟΔΕ

56 56 Επιστημονικές Δημοσιεύσεις Τμήματος ΟΔΕ Βιβλία/μ ονο γρα φίε ς Επιστημ ονι κά περ ιοδι κά με κρι τές Επιστημ ονι κά περ ιοδι κά χω ρίς κρι τές Πρακτικ ά συν εδρ ίων με κρι τές Πρακτικ ά συν εδρ ίων χω ρίς κρι τές Κεφάλαι α σε συλ λογ ικο ύς τόμ ους Άλλες εργ ασί ες Ανακοιν ώσ εις σε επι στ. συν έδρ ια (με κρι τές ) χω ρίς πρα κτι κά Ανακοιν ώσ εις σε επι στ. συν έδρ ια (χω ρίς κρι τές ) χω ρίς πρα κτι κά Άλλα Σύνολο

57 57 Ετεροαναφορές (citations) Μετά από εξέταση των σχετικών δημοσιευμένων βιογραφικών των μελών ΔΕΠ οι ετεροαναφορές κατά τα έτη ήταν: Μετά από εξέταση των σχετικών δημοσιευμένων βιογραφικών των μελών ΔΕΠ οι ετεροαναφορές κατά τα έτη ήταν: Ετεροαναφορές Σύνολο750

58 58 Αναγνώριση του ερευνητικού έργου Ετεροα να φο ρές Αναφορ ές του ειδι κού / επι στη μον ικο ύ τύπ ου Βιβλιοκ ρισί ες Συμμετ οχέ ς σε επι τρο πές επι στη μον ικώ ν συν εδρ ίων Συμμετ οχέ ς σε συν τακ τικέ ς επι τρο πές επι στη μον ικώ ν περ ιοδι κών Προσκλ ήσε ις για δια λέξ εις σε διε θνή συν έδρ ια Διπλώμ ατα ευρ εσιτ εχνί ας Βραβεί α Τιμητικ οί τίτλ οι Σύνολο

59 59 Ανάλυση SWOT του Τμήματος ΟΔΕ

60 60 Μερικά από τα κυριότερα θετικά στοιχεία του Τμήματος είναι τα κάτωθι: Το Τμήμα απαρτίζεται από σχετικά νέους ανθρώπους οι οποίοι πλαισιώνονται από έμπειρα μέλη ΔΕΠ. Το Τμήμα απαρτίζεται από σχετικά νέους ανθρώπους οι οποίοι πλαισιώνονται από έμπειρα μέλη ΔΕΠ. Οι σχετικά ικανοποιητικές ερευνητικές υποδομές σε συνδυασμό με το παραπάνω στοιχείο δημιουργούν θετικές προοπτικές για την ερευνητική πορεία του Τμήματος. Οι σχετικά ικανοποιητικές ερευνητικές υποδομές σε συνδυασμό με το παραπάνω στοιχείο δημιουργούν θετικές προοπτικές για την ερευνητική πορεία του Τμήματος. Τα μέλη ΔΕΠ συμμετέχουν ενεργά σε πολλά διεθνή συνέδρια και δημοσιεύουν σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά. Τα μέλη ΔΕΠ συμμετέχουν ενεργά σε πολλά διεθνή συνέδρια και δημοσιεύουν σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά. Η διεθνής αναγνώριση του ερευνητικού έργου μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά ικανοποιητική με βάση τον αριθμό των ετεροαναφορών και τη συμμετοχή των μελών ΔΕΠ σε διεθνή συνέδρια και επιτροπές κρίσης. Η διεθνής αναγνώριση του ερευνητικού έργου μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά ικανοποιητική με βάση τον αριθμό των ετεροαναφορών και τη συμμετοχή των μελών ΔΕΠ σε διεθνή συνέδρια και επιτροπές κρίσης. Το πρόγραμμα σπουδών είναι σχετικά επικαιροποιημένο και σύγχρονο. Το πρόγραμμα σπουδών είναι σχετικά επικαιροποιημένο και σύγχρονο.

61 61 Ένα σημαντικό μέρος του προγράμματος σπουδών συγκροτείται από μαθήματα άμεσης εφαρμογής στην αγορά εργασίας όπως Μηχανογραφημένη Λογιστική, Μαθήματα Πληροφορικής Τεχνολογίας, Τεχνικές και Διαπραγματεύσεις Εξαγωγών κ.ά. Ένα σημαντικό μέρος του προγράμματος σπουδών συγκροτείται από μαθήματα άμεσης εφαρμογής στην αγορά εργασίας όπως Μηχανογραφημένη Λογιστική, Μαθήματα Πληροφορικής Τεχνολογίας, Τεχνικές και Διαπραγματεύσεις Εξαγωγών κ.ά. Ευρεία χρήση των ΤΠΕ τόσο στη διδακτική όσο και στην ερευνητική διαδικασία. Ευρεία χρήση των ΤΠΕ τόσο στη διδακτική όσο και στην ερευνητική διαδικασία. Συμμετοχή σχεδόν καθολική, των μελών ΔΕΠ στα προγράμματα Μετ/κών Σπουδών του Ιδρύματος (Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, στα Πληροφοριακά Συστήματα, Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Οργάνωση Και Διοίκηση Τεχνικών Συστημάτων του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης). Συμμετοχή σχεδόν καθολική, των μελών ΔΕΠ στα προγράμματα Μετ/κών Σπουδών του Ιδρύματος (Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, στα Πληροφοριακά Συστήματα, Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Οργάνωση Και Διοίκηση Τεχνικών Συστημάτων του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης). Το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων του οποίου τη Διοίκηση έχει το Τμήμα ΟΔΕ θεωρείται το πλέον καταξιωμένο στο χώρο της Βορείου Ελλάδος. Το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων του οποίου τη Διοίκηση έχει το Τμήμα ΟΔΕ θεωρείται το πλέον καταξιωμένο στο χώρο της Βορείου Ελλάδος. Μερικά από τα κυριότερα θετικά στοιχεία του Τμήματος είναι τα κάτωθι (συνέχεια)

62 62 Μερικά από τα σημαντικότερα αρνητικά στοιχεία του Τμήματος είναι τα κάτωθι: Έλλειψη θεσμοθετημένης ερευνητικής πολιτικής Έλλειψη θεσμοθετημένης ερευνητικής πολιτικής Η δυσμενής αναλογία διδασκόντων και διδασκομένων Η δυσμενής αναλογία διδασκόντων και διδασκομένων Περιορισμένος αριθμός ερευνητικών και διδακτικών συνεργασιών με πανεπιστήμια του εξωτερικού Περιορισμένος αριθμός ερευνητικών και διδακτικών συνεργασιών με πανεπιστήμια του εξωτερικού Σχετικά ανεπαρκείς υποδομές υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σχετικά ανεπαρκείς υποδομές υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έλλειψη ουσιαστικών κινήτρων για βασική έρευνα. Έλλειψη ουσιαστικών κινήτρων για βασική έρευνα. Ανισομερής προσανατολισμός του Τμήματος με εστίαση στο διδακτικό έργο. Ανισομερής προσανατολισμός του Τμήματος με εστίαση στο διδακτικό έργο. Απουσία μεταπτυχιακού προγράμματος προσανατολισμένου στην έρευνα. Απουσία μεταπτυχιακού προγράμματος προσανατολισμένου στην έρευνα.

63 63 Ευκαιρίες αξιοποίησης των θετικών σημείων και ενδεχόμενους κινδύνους από τα αρνητικά σημεία; Με βάση την εμπειρία μας στη συμμετοχή σε Διατμηματικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στη συγκρότηση ενός νέου Μεταπτυχιακού Προγράμματος του οικείου Τμήματος, με ερευνητικό προσανατολισμό. Με βάση την εμπειρία μας στη συμμετοχή σε Διατμηματικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στη συγκρότηση ενός νέου Μεταπτυχιακού Προγράμματος του οικείου Τμήματος, με ερευνητικό προσανατολισμό. Ανάπτυξη σειράς σεμιναρίων για την παρουσίαση της έρευνας των μελών ΔΕΠ και των υποψηφίων διδακτόρων. Ανάπτυξη σειράς σεμιναρίων για την παρουσίαση της έρευνας των μελών ΔΕΠ και των υποψηφίων διδακτόρων. Παράλληλα με τα παραπάνω σεμινάρια, προτείνονται και δημοσιεύσεις ερευνών σε εξέλιξη υπό μορφή working papers. Παράλληλα με τα παραπάνω σεμινάρια, προτείνονται και δημοσιεύσεις ερευνών σε εξέλιξη υπό μορφή working papers.

64 64 Σχεδιασμός Τμήματος ΟΔΕ

65 65 Βραχυπρόθεσμο και Μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης του τμήματος Βραχυπρόθεσμο σχέδιο δράσης Ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού, τόσο σε μέλη ΔΕΠ όσο και σε διοικητικό προσωπικό. Ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού, τόσο σε μέλη ΔΕΠ όσο και σε διοικητικό προσωπικό. Προσανατολισμός του Τμήματος σε ενίσχυση των θεσμοθετημένων συνεργασιών με Ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού καθώς και με Κοινωνικούς, Πολιτιστικούς και Παραγωγικούς Φορείς. Προσανατολισμός του Τμήματος σε ενίσχυση των θεσμοθετημένων συνεργασιών με Ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού καθώς και με Κοινωνικούς, Πολιτιστικούς και Παραγωγικούς Φορείς. Μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης Ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού τόσο σε μέλη ΔΕΠ όσο και σε διοικητικό προσωπικό (προκήρυξη 4 θέσεων μελών ΔΕΠ (σε ισχύ) και σχεδιασμός και 8 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ). Ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού τόσο σε μέλη ΔΕΠ όσο και σε διοικητικό προσωπικό (προκήρυξη 4 θέσεων μελών ΔΕΠ (σε ισχύ) και σχεδιασμός και 8 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ). Προσανατολισμός του Τμήματος σε ενίσχυση των θεσμοθετημένων συνεργασιών με Ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού και με Κοινωνικούς Πολιτιστικούς και Παραγωγικούς Φορείς. Προσανατολισμός του Τμήματος σε ενίσχυση των θεσμοθετημένων συνεργασιών με Ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού και με Κοινωνικούς Πολιτιστικούς και Παραγωγικούς Φορείς. Δημιουργία νέου μεταπτυχιακού προγράμματος προσανατολισμένου στην έρευνα. Δημιουργία νέου μεταπτυχιακού προγράμματος προσανατολισμένου στην έρευνα. Ανάπτυξη σειράς σεμιναρίων για την παρουσίαση της έρευνας των μελών ΔΕΠ και των υποψηφίων διδακτόρων. Ανάπτυξη σειράς σεμιναρίων για την παρουσίαση της έρευνας των μελών ΔΕΠ και των υποψηφίων διδακτόρων. Παράλληλα με τα παραπάνω σεμινάρια, προτείνονται και δημοσιεύσεις ερευνών σε εξέλιξη υπό μορφή working papers. Παράλληλα με τα παραπάνω σεμινάρια, προτείνονται και δημοσιεύσεις ερευνών σε εξέλιξη υπό μορφή working papers.


Κατέβασμα ppt "1 Παρουσίαση του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) Θεσσαλονίκη Ιούνιος 2010."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google