Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Μάθημα:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Μάθημα:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Διδάσκων: Δρ. Ι. Χαραλαμπίδης Τίτλος Εργασίας: «Ανάλυση Περιβάλλοντος των Επιχειρήσεων Κρασιού ‘Μπουτάρη’ και ‘New Zealand Wine Company Limited’» Επιμέλεια: Βογιατζόγλου Ευτέρπη, icsdm Δημακοπούλου Ελευθερία, icsdm Ευαγγέλου Ευθύμιος, icsdm Σάμος, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

2 Κλάδος Οινοποιίας - Προϊόντα Η ταξινόμηση του κλάδου στατιστικά Ο κλάδος της οινοποιίας σύμφωνα με τη στατιστική ταξινόμηση της ΕΣΥΕ (Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδας) υπάγεται στον υποκλάδο 159.3, ο οποίος περιλαμβάνεται στον κλάδο 159 – Ποτοποιία. Ο κλάδος οινοποιίας και τα προϊόντα του  Στην χώρα μας η αμπελοκαλλιέργεια καταλαμβάνει 1,3 εκατομμύρια στρέμματα, από τα οποία το 48% περίπου κατέχει η οινάμπελος.  Στις μέρες μας καλλιεργούνται στην Ελλάδα πολλές ποικιλίες, εκ των οποίων οι πιο πολλές είναι γηγενείς, δηλαδή η καταγωγή τους σε ορισμένες περιοχές προέρχεται από τα βάθη των αιώνων.  Η μεγάλη αυτή ποικιλία οιναμπέλων δίνει πληθώρα κρασιών, τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, και με βάση αυτά διακρίνονται ανάλογα με το χρώμα, την γλυκύτητα, την περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα, κ.α.

3 Ο κλάδος οινοποιίας και τα προϊόντα του Σχήμα 1.1. Τύποι οίνων Πηγή: Ροδόπουλος, Γ., & Νικολουδάκης, Δ., 2006, σελ. 7

4 Δομή εισαγωγών & εξαγωγών κρασιού στην Ελλάδα 2010 & 2011 (Πηγή ΚΕΟΣΟΕ)

5 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΠΟΥΤΑΡΗ  ΄Ετος ίδρυσης 1879 με την παραγωγή του’’Νάουσας Μπουτάρη’’  1930:επέκταση προς Αυστρία, Ουγγαρία και Αίγυπτο  1978:δημιουργία υπερσύγχρονου οινοποιείου – εμφιαλωτηρίου  1984:επέκταση στον τομέα των τροφίμων  1987:εισαγωγή στο Χρηματιστήριο  1990 και μετά επεκτείνεται στο χώρο των ποτών με την εξαγορά της ‘’Καμπάς’’,στο χώρο της μπύρας και του νερού  1994:δημιουργία του ομίλου Μπουτάρη  1996:συνεργασία με το Γαλλικό οίκο Veuve Clicquot Ponsardin  Συνεργασίες με ξένους οίκους κρασιών Antinori,Montes Chile  2000:αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου  2002:συνεργασία με την ζυθοποιία SCOTTISH & NEWCASTLE Ltd

6 Σήμερα…  Ο όμιλος Μπουτάρη έχει 6 θυγατρικές εταιρείες στους τομείς των ποτών και των τροφίμων  Έχει κάνει επενδύσεις σε αμπελώνες, οινοποιεία, εξοπλισμό καθώς επίσης και στον οινοτουρισμό  Εξαγόρασε το οινοποιείο Domaine de Mayrac που περιβάλλεται από αμπελώνες στη Νότιο Γαλλία  Έχει 6 οινοποιεία και ένα κτήμα: Νάουσσα, Γουμένισσα, Μαντίνεια, Σαντορίνη, Κρήτη, Γαλλία και κτήμα Μάτσα  Κατέχει 370 διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο  Κάνει εξαγωγές σε 25 χώρες  Παράγει 13 λευκά, 3 ροζέ,16 κόκκινα, 2 γλυκά, πειραματικά κρασιά, έχει παλιές σοδιές κρασιών καθώς και οινοθυρίδες

7 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Το μετοχικό κεφάλαιο ορίσθηκε αρχικά σε δραχμές και διαιρείται σε ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας πεντακοσίων (500) δραχμών καθεμιάς : το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας αυξήθηκε κατά δραχμές, με την έκδοση νέων ανώνυμων μετοχών, ονομαστικής αξίας πεντακοσίων (500) δραχμών καθεμιάς : το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρίας ανέρχεται σε Ευρώ, διαιρούμενο σε μετοχές ονομαστικής αξίας 0,60 Ευρώ η κάθε μία :Σε ενοποιηµένο επίπεδο, τα Κέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBIDTA)ήταν € 8.8 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 19.5%. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στο έλεγχο των δαπανών : Σε ενοποιηµένο επίπεδο, τα Κέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBIDTA) είναι € 8,2 εκ. παρουσιάζοντας µείωση κατά 7%. Η µείωση αποτελεί επακόλουθο της κάµψης των πωλήσεων στη µπύρα, αλλά και στην ενσωµάτωση των αποτελεσµάτων προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων της 19µηνης χρήσης της Κύµης Α.Ε.

8 ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΑΤΟΜΑ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΗΜΕΡΟΜΗΣΘΙΟΙ ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΣΘΟΙ+ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΩΝ ΣΥΝΟΛΟ

9 ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ‘’ Ι.ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ &ΥΙΟΣ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ Α.Ε.’’(σε χιλιάδες ευρώ) ΠΑΓΙΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

10 Ταυτότητα εταιρείας ‘New Zealand Wine Company Limited’  Η εταιρεία ‘New Zealand Wine Company Limited’ (πρώην Grove Mill Wine Company Limited) είναι μια ολοκληρωμένη εταιρεία κρασιού που εμπλέκεται στην καλλιέργεια σταφυλιών, την οινοποίηση και την εμφιάλωση, καθώς και στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις στη Νέα Ζηλανδία και στις εξαγωγικές αγορές  Η κύρια εταιρεία λειτουργίας είναι η NZWC με τρεις εξ’ ολοκλήρου θυγατρικές εταιρείες  Η Grove Mill Wine Company Limited ιδρύθηκε το 1988 και άλλαξε το όνομά της στις 17 Ιουνίου 2002  Αύξηση της ικανότητας μεταποίησης σε τόνους κατά την περίοδο

11 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (1/4) ΠΕΛΑΤΕΣ  25 χώρες του εξωτερικού τις οποίες προμηθεύει  Αντιπρόσωποι χονδρικής  Μεγάλες αλυσίδες super market  Κάβες  Λιανικοί πελάτες

12 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (2/4) ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ Η εταιρεία Μπουτάρη :  Έχει στραφεί στην αμπελουργία με σκοπό να προμηθεύονται τα οινοποιεία της, τις δικές της πρώτες ύλες- κρασοστάφυλλα  Έχει οινολογική μονάδα με 12 αξιόλογους οινολόγους-γεωπόνους- αμπελουργούς που είναι αρμόδιοι για αυτή τη δουλειά  Οι αμπελώνες της καταλαμβάνουν μεγάλες εκτάσεις με χαρακτηριστικό παράδειγμα το οινοποιείο στη Νότια Γαλλία που περιβάλλεται από 700 στρέμματα THE NEW ZEALAND WINE COMPANY:  Ανέπτυξε την υποδομή παραγωγής οινοποιείο, διατηρώντας παράλληλα και τη βελτίωση των ισχυουσών προδιαγραφών ποιότητας, της ασφάλειας και του περιβάλλοντος  Τα σταφύλια της προέρχονται κατά 70% από μισθωμένους αμπελώνες και το υπόλοιπο 40% από ένα πλαίσιο σύμβασης με αμπελουργούς

13 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (3/4) ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ «ΜΠΟΥΤΑΡΗ» Στην Ελλάδα οι διανομείς είναι  τα super market  οι κάβες  οι χώροι εστίασης  χονδρέμποροι Στο εξωτερικό υπάρχουν συνολικά 65 διανομείς σε 25 χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό να καταλαμβάνει η Γερμανία (46.2%) ΑΛΒΑΝΙΑ,ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ,ΑΥΣΤΡΙΑ,ΒΕΛΓΙΟ, ΒΡΑΖΙΛΙΑ,ΚΑΝΑΔΑΣ,ΚΥΠΡΟΣ,ΤΣΕΧΙΑ,ΔΑΝΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ,ΦΙΛΑΝΔΙΑ,ΓΑΛΛΙΑ,ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ,ΟΥΓΓΑΡΙΑ,ΙΤΑΛΙΑ, ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ,ΠΟΛΩΝΙΑ,ΣΕΡΒΙΑ,ΙΣΠΑΝΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ,ΕΛΒΕΤΙΑ,ΤΟΥΡΚΙΑ,ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ,ΗΠΑ.

14 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (3/4) ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ ‘THE NEW ZEALAND WINE COMPANY’  Εγχώρια διανομή γίνεται από Ανεξάρτητη NZ Liquor Limited για την Mill Grove Οι κύριες εξαγωγικές αγορές παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία, νέες αγορές στην Ευρώπη (Γερμανία, Σουηδία, Δανία και Βέλγιο), στην Αμερική (Καναδάς, Μπαρμπάντος και Βραζιλία), στην Ασία (Ταϊλάνδη, το Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία) και στην περιοχή του Ειρηνικού (Φίτζι κυρίως).

15 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (4/4) ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Στην Ελλάδα υπάρχουν διάφορες εταιρείες κρασιού που ανταγωνίζονται την Μπουτάρη. Για το 2009 έχουμε:. Εταιρεία Κύκλος εργασιών Μπουτάρης Τσάνταλη Κουρτάκης Μαλαματίνας INO CAVINO ΕΥΒΟΪΚΗ Κτήμα Λαζαρίδη Κτήματα Χατζημιχάλη ΑΧΑΪΑ CLAUSS

16 ΔΥΝΑΜΕΙΣ PORTER ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ (1/5)  Πίεση από πανίσχυρες επιχειρήσεις του εξωτερικού κυρίως από τις ‘’Νέες Χώρες’’ δηλαδή την Αργεντινή, Χιλή, Αυστραλία, ΗΠΑ και Νότιο Αφρική λόγω των μεγάλων αμπελουργικών εκτάσεων και των οικονομιών κλίμακας που επιτυγχάνουν  Εισροή φθηνών εισαγώμενων κρασιών  Ανάδειξη νέας κατηγορίας μικρών παραγωγών, με δικά τους κτήματα, προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό και ποιοτικά προϊόντα  Ο ανταγωνισμός χαρακτηρίζεται έντονος καθώς δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός παραγωγικών επιχειρήσεων και ένας μικρός αριθμός εισαγωγικών Υπάρχει υπερπροσφορά τόσο στον όγκο προϊόντων όσο και στο πλήθος προσφερόμενων ετικετών κρασιού. !!! Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων θεωρείται η σημαντικότερη δύναμη του Porter για τον κλάδο της Οινοποιίας.

17 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ… έλλειψη προβολής και στοχευμένου marketing η τιμή του ελληνικού κρασιού δεν είναι ανταγωνιστική ενώ υπάρχουν αναντιστοιχίες ποιότητας και τιμής σε ορισμένες ετικέτες η γραφειοκρατία και οι ανεξέλεγκτες απεργίες έχουν ως αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμα έσοδα μεγάλο κόστος παραγωγής, το κόστος δανεισμού το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνάει ακόμη και το 10% και η τεράστια καθυστέρηση στην επιστροφή του ΦΠΑ από το κράτος στις ΗΠΑ ή τις ώριμες αγορές της Ευρώπης, το ελληνικό κρασί ξεκινά από μειονεκτική θέση έναντι πανίσχυρων ανταγωνιστών ο όγκος των εισαγόμενων οίνων από κοινοτικές χώρες παρουσίασε πέρυσι αύξηση 96,01%, ενώ η αξία τους αυξήθηκε μόνο κατά 7,24% Οπότε πρέπει: να τονωθεί το προφίλ του ελληνικού οίνου στο εξωτερικό να στραφούμε σε νέες, αναδυόμενες αγορές του αναπτυσσόμενου κόσμου με πρώτη και καλύτερη την Κίνα η οποία διαθέτει μια συνεχώς διευρυνόμενη μεσαία τάξη που ήδη αριθμεί εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτών αλλά και την Ινδία και τη Ρωσία να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στηριζόμενοι στο: ιδιαίτερο μικροκλίμα, στο πλήθος των ελληνικών γηγενών ποικιλιών, τις άρτιες εγκαταστάσεις των οινοποιείων και την υψηλή επιστημονική γνώση να επιστρέψουν οι νέοι στην πρωτογενή παραγωγή

18 ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ (2/5) Η είσοδος μιας νέας επιχείρησης στον κλάδο της οινοποιίας είναι σχετικά εύκολη. Δεν έχει να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα εμπόδια. Ωστόσο, η μακροχρόνια βιωσιμότητα της στην αγορά είναι αμφίβολη λόγω του έντονου ανταγωνισμού. Απαραίτητη προϋπόθεση για μία επιχείρηση που θέλει να εισέλθει στο κλάδο της οινοποιίας είναι η δυνατότητα που έχει να βρει κανάλια διανομής. Για νέες επιχειρήσεις πιο εύκολη διείσδυση θεωρείται στις κάβες ή σε χώρους εστίασης συγκριτικά με τις αλυσίδες λιανικής πώλησης.

19 ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ (3/5)  Αυτοί που προμηθεύουν την α’ ύλη: Περιορισμένη διαπραγματευτική δύναμη σε σχέση με τις οινοβιομηχανίες.  Αυτοί που προμηθεύουν τις επιχειρήσεις με γυάλινες φιάλες : Μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη μιας και ο αριθμός επιχειρήσεων υαλουργίας στην Ελλάδα είναι μικρός.  Όσον αφορά τους υπόλοιπους προμηθευτές : Μικρή διαπραγματευτική δύναμη, αφού υπάρχουν αρκετές τέτοιες επιχειρήσεις και ανταγωνίζεται η μία την άλλη.

20 ΑΠΕΙΛΗ ΑΠΟ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ (4/5)  Η κατανάλωση του κρασιού χαρακτηρίζεται από την εποχικότητα. Τα υποκατάστατα προϊόντα να επηρεάζουν περισσότερο τη ζήτηση του κρασιού τους καλοκαιρινούς μήνες. Το καλοκαίρι αυξάνεται περισσότερο η ζήτηση της μπύρας και του ούζου, τα οποία είναι οι κύριοι ανταγωνιστές του κρασιού.  Διπλασιασμός εισαγωγών φτηνού, χύμα κρασιού τα οποία διοχετεύονται στην εσωτερική αγορά σαν «Ελληνικό κρασί» ακόμα και από τα περίπτερα μέσα σε φιάλες PVC νερού!

21 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ… (5/5)  Οι χονδρέμποροι: Μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη έχουν οι χονδρέμποροι καθώς αναλαμβάνουν την διακίνηση των προϊόντων σε πολλά σημεία πώλησης.  Τα σούπερ μάρκετ Cash & Carry: Μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη διαθέτουν και λόγω της αναγνωρισιμότητας που έχουν και λόγω των ανταγωνιστικών τιμών.  Οι κάβες και οι χώροι εστίασης: Διαθέτουν και αυτές διαπραγματευτική δύναμη η οποία όμως είναι περιορισμένη.  Οι ιδιώτες καταναλωτές: Δεν έχουν κάποια ουσιαστική διαπραγματευτική δύναμη.

22 Εταιρεία Κρασιού - ΜπουτάρηςΑνταγωνιστές Παραγωγή Σταφυλιών Επεξεργασία Σταφυλιών Προμηθευτές Εξοπλισμού Προμηθευτές Μπουκαλιών Προμηθευτές Φελλών Προμηθευτές Κιβωτίων Αποθήκευσης Προμηθευτές Ετικετών Εμφιάλωση Διανομή Πελάτες Λιανικής Αντιπρόσωποι Χονδρικής Γαλλικός οίκος Veuve Clicquot Ponsardin Καμπάς (Μπύρα & Νερό) Συνεργασία με ξένους οίκους κρασιών Antinori,Montes Chile Συνεργασία με την ζυθοποιία SCOTTISH & NEWCASTLE Ltd 6 Οινοποιία Μεγάλες Αλυσίδες Supermarket Κάβες Διανομείς Εξωτερικού Marketing

23 ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ  Αυτοματοποίηση των διεργασιών  Επιπτώσεις από την ανάπτυξη υποκτατάστατων προιόντων  Βελτίωση μεθόδων παραγωγής και μηχανολογικού εξοπλισμού  Τεχνολογικό υπόβαθρο στις μονάδες παραγωγής κρασιού. Βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας Αύξηση κερδών  Καθήλωση της εγχώριας ζήτησης στα φθηνά, χύμα κρασιών εξ αιτίας των υψηλών τιμών των ποιοτικών κρασιών  Ανοδικές τάσεις των εξαγωγών ελληνικών ποιοτικών κρασιών σε βάρος των εξαγωγών χύμα.

24 ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΝΟΜΙΚΟ/ΠΟΛΙΤΙΚΟ - ΔΙΕΘΝΕΣ  Η «έκρηξη» των εισαγωγών φτηνών κρασιών το 2011 (ένα λίτρο Ισπανικού κρασιού στοίχιζε λιγότερο από μισό Ευρώ σε σύγκριση με ένα λίτρο ελληνικού κρασιού το οποίο στοίχιζε, ανάλογα με την ποικιλία, την οινοποίηση και τα χρόνια παλαίωσης ασύγκριτα ακριβότερα) οφείλεται στην περσινή καταστροφή της εγχώριας παραγωγής που έφθασε μόλις το 30% μιας κανονικής χρονιάς.  Η φετινή εικόνα έχει αντιστραφεί πλήρως με αποτέλεσμα το 2012 να αναμένεται πολύ σημαντική μείωση των εισαγωγών χύμα κρασιού.  Αλλαγές στους νόμους και διάφορες ρυθμίσεις που κάνει η κάθε κυβέρνηση επηρεάζουν άμεσα και τις επιχειρήσεις.  Φόροι,συναλλαγματικοί έλεγχοι,ιδιωτικοποιήσεις,νομοθεσία για την απασχόληση.  Οι στόχοι θα πρέπει να είναι : a.Η εισαγωγή απλών και αποτελεσματικών κανόνων για όλες τις χώρες της Ε.Ε. b.Η εισαγωγή ενός “status quo” το οποίο θα προστατεύει την παραδοσιακή εθνική κουλτούρα οινοκαλλιέργειας.

25 ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ/ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ - ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ  Ο κύριος όγκος των εξαγωγών ελληνικών κρασιών κατευθύνθηκε στην Γερμανία, στην Γαλλία και στις ΗΠΑ, με ποσοστό 63,89% το 2011 έναντι 66,71% το 2010 ενώ το υπόλοιπο εξήχθη σε 32 χώρες του κόσμου (Ευρώπης, Ασίας, Ωκεανίας και Βόρειας ή Νότιας Αμερικής)  55% πληθυσμού που πίνουν κρασί είναι ηλικίας>65 ετών και κυρίως γυναίκες οπότε η δημογραφική κατανομή της κατανάλωσης είναι απειλή  Αύξηση κατανάλωσης σε γιορτινές περιόδους λόγω στροφής στην μεσογειακή διατροφή Επιρροή από κλιματολογικές συνθήκες: Έντονες βροχωπτώσεις => εμφάνιση ασθενειών όπως ο περονόσπορος Έντονη ξηρασία=>ποιοτικό κρασί αλλά μικρές ποσότητες σταφυλιών

26 ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ vs NEW ZEALAND WINE COMPANY Ενώ ο Μπουτάρης… Καθαρά κέρδη προ φόρων € 2007 : : : : : Πέρασε μια περίοδο ισχυρού προβληματισμού με την απώλεια σημαντικού κύκλου εργασιών μεταξύ των ετών 2009 και Από το 2011 και μετά οι πωλήσεις αυξάνονται και υπάρχει ελπίδα ανάκαμψης. Η NEW ZEALAND WINE COMPANY… Η εταιρεία έχει συνεχή ανοδική πορεία πωλήσεων ξεπερνώντας κάθε χρόνο τα προηγούμενα ρεκόρ της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι για το έτος 2010 παρουσιάζει κέρδη περίπου ευρώ.

27 SWOT ΑΝΑΛΥΣΗ S : Strengths ( Δυνατά σημεία ) Εσωτερικό περιβάλλον W : Weaknesses ( Αδυναμίες ) O : Opportunities ( Ευκαιρίες ) Εξωτερικό περιβάλλον T : Threats ( Απειλές ) Διαφοροποίηση ως προς το βαθμό ελέγχου της διοίκησης πάνω σε αυτά τα 4 στοιχεία

28 SWOT ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΠΟΥΤΑΡΗ ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ 2011: Διάκριση ως «Οινοποιείο της Χρονιάς 2012» για 15η φορά από το Αμερικάνικο περιοδικό Wines & Spirits. Διάκριση ως «Ευρωπαϊκό Οινοποιείο της Χρονιάς 2008» από το κορυφαίο οινολογικό περιοδικό Wine Enthusiast. Πάνω από 370 διακρίσεις, παγκοσμίως, σε καθιερωμένους διεθνείς διαγωνισμούς. Εξαγωγές σε 25 χώρες. Η χορηγική της δραστηριότητα έχει βραβευθεί επανειλημμένα από τον ΟΜΕΠΟ. Το έργο της εταιρείας από την R & D έχει εξέχουσα σημασία όχι μόνο για την ίδια την εταιρεία Μπουτάρη αλλά και για όλη την ελληνική οινοπαραγωγή. ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ Κύκλος Εργασιών : Από περίπου 32 εκατ. Ευρώ το 2007 και2008, πέφτει στα 27 εκατ. ευρώ το 2009, και το 2010 στα 13 εκατ. Ευρώ. Μικτά Κέρδη : Από εκ. το 2007, το Καθαρά κέρδη προ φόρων : Από το 2007, το ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού π.χ οινοτουρισμός. Δυνατότητα επιμήκυνσης τουριστικής περιόδου. Διείσδυση σε νέες αγορές (Κίνα, Ρωσία, Ινδία). Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υπέγραψε 45 υπουργικές αποφάσεις έγκρισης προγραμμάτων ενίσχυσης του κρασιού. Εθνικό πρόγραμμα στήριξης του Αμπελοοινικού τομέα συνολικού προϋπολογισμού 8 εκατομμυρίων ευρώ. Η παγκόσμια αγορά βιολογικών προϊόντων θα έχει μέσα στο 2012 μια αύξηση της ζήτησης βιολογικών προϊόντων κατά 5%. Υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια ελληνικών εξαγωγών για βιολογικά κρασιά. Πίστωσης ύψους 1 εκατ. Ευρώ οικ. έτους 2012 για την υλοποίηση του προγράμματος «Προώθηση Οίνων σε Αγορές Τρίτων Χωρών ». ΑΠΕΙΛΕΣ Η έλλειψη ρευστότητας στις επιχειρήσεις του κλάδου. Η αύξηση των εισαγωγών από τρίτες χώρες. Ο έντονος ανταγωνισμός που υπάρχει στο εξωτερικό από τα κρασιά των «Νέων Χωρών». Στρέβλωση ανταγωνισμού εξαιτίας του παραεμπορίου και της ανεξέλεγκτης διακίνησης του χύμα κρασιού.

29 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ !!!  Η οικονομική κρίση, επηρεάζει αρνητικά όπως είναι φυσικό, την ελληνική οινοβιομηχανία.  Την τελευταία πενταετία, επιδεινώθηκαν οι οικονομικοί δείκτες του κλάδου της ελληνικής οινοποιίας ο οποίος επηρεάζεται αρνητικά από την συνεχιζόμενη ένταση της ύφεσης και της οικονομικής κρίσης. Εξαιρέσεις βέβαια υπάρχουν και μάλιστα φωτεινές!  Η συρρίκνωση της καταναλωτικής ζήτησης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οδήγησε στην περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων ελληνικών κρασιών στην εσωτερική αγορά (Σούπερ Μάρκετ και «κρύα αγορά») -κυρίως στην κατηγορία των «ακριβών» κρασιών που ήδη μείωσαν (και μειώνουν) σημαντικά τις τιμές τους.

30 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !!!


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Μάθημα:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google