Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τεχνητή Νοημοσύνη - Ρομποτική Ερευνητική Εργασία Μαθητών Β’ Λυκείου Σχ. Έτος 2012-13.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τεχνητή Νοημοσύνη - Ρομποτική Ερευνητική Εργασία Μαθητών Β’ Λυκείου Σχ. Έτος 2012-13."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τεχνητή Νοημοσύνη - Ρομποτική Ερευνητική Εργασία Μαθητών Β’ Λυκείου Σχ. Έτος

2 Περιεχόμενα  Τεχνητή Νοημοσύνη  Ρομποτική  Εφαρμογές ΤΝ / Ρομποτικής  ΤΝ / Ρομποτική στις Τέχνες  Στατιστική Έρευνα  Αντί Επιλόγου…  Βιβλιογραφία - Πηγές

3  Δεν υπάρχει ακριβής ορισμός της νοημοσύνης λόγω της αδυναμίας μας να λάβουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους που την απαρτίζουν.  Γενικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι νοημοσύνη είναι η ικανότητα της επεξεργασίας της πληροφορίας και της συνεπαγωγής νέας ορθής πληροφορίας. Τι είναι Νοημοσύνη;

4 Πως επηρεάζουν οι 5 αισθήσεις μας;  Όραση, ακοή, ομιλία, όσφρηση, αφή οι πέντε αισθήσεις που αποδεχόμαστε όλοι δώρο της φύσης προς τον άνθρωπο, με τις οποίες αλληλεπιδρούμε με το περιβάλλον μας.  Θεμελιώδη «συστατικά» της αντίληψης και των ικανοτήτων μας αφού μέσω αυτών ανταλλάσσουμε πληροφορίες, μαθαίνουμε, βελτιωνόμαστε.  Όλα αυτά για τον κάθε εγκέφαλο είναι ηλεκτρικές διεγέρσεις και τίποτε άλλο!  Και όμως από αυτές εξαρτώνται και επηρεάζονται πολλές ικανότητες μας όπως η οξυδέρκεια, η αντίληψη και η κρίση μας.

5  Οι ικανότητες μας σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο δεν εξαρτώνται μόνο από τις αντίστοιχες αισθήσεις που είναι άμεσα συνδεόμενες με αυτό.  Η θέληση, η επιμονή, η προσπάθεια ή ικανότητα αφομοίωσης, σε κάποια αντικείμενα εξαρτώνται από όλα τα συναισθήματα και τις εμπειρίες της ζωής μας και από την ιδιοσυγκρασία του καθενός.  Βέβαια υπάρχουν και οι γενετήσιοι παράγοντες για τις κλίσεις του καθενός αν και δεν γνωρίζουμε ακόμα ποιοι ακριβώς είναι αυτοί. Πως επηρεάζουν οι 5 αισθήσεις μας;

6 Επίπεδα Νοημοσύνης  Σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα η νοημοσύνη χωρίζεται στα εξής επτά επίπεδα- είδη: γλωσσική, λογικο-μαθηματική, χωροταξική, ενδοπροσωπική, διαπροσωπική, μουσική, σωματοκινητική νοημοσύνη.  Αυτά τα είδη αλληλεπιδρούν μεταξύ του χωρίς να γνωρίζουμε προς το παρόν πώς και κατά πόσο.

7  Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναφέρεται στον κλάδο της Επιστήμης των Υπολογιστών ο οποίος ασχολείται με τη σχεδίαση και την υλοποίηση συστημάτων που μιμούνται στοιχεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς και τα οποία υπονοούν έστω και στοιχειώδη ευφυΐα: μάθηση, προσαρμοστικότητα, εξαγωγή συμπερασμάτων, κατανόηση από συμφραζόμενα, επίλυση προβλημάτων,... Τι είναι Τεχνητή Νοημοσύνη;

8 Τεχνητή Νοημοσύνη  Η ΤΝ αποτελεί σημείο τομής μεταξύ πολλών πεδίων όπως: της Επιστήμης των Υπολογιστών, της Ψυχολογίας, της Φιλοσοφίας, της Νευρολογίας, της Γλωσσολογίας και της Επιστήμης των Μηχανικών  Στόχος η σύνθεση ευφυούς συμπεριφοράς, με στοιχεία συλλογιστικής, μάθησης και προσαρμογής στο περιβάλλον.  Συνήθως εφαρμόζεται σε μηχανές ή υπολογιστές ειδικής κατασκευής.

9  Συμβολική ή Κλασική ΤΝ Επιχειρεί να εξομοιώσει την ανθρώπινη νοημοσύνη αλγοριθμικά χρησιμοποιώντας σύμβολα και λογικούς κανόνες υψηλού επιπέδου.  Μη Συμβολική ή Υπολογιστική ΤΝ, Προσπαθεί να αναπαράγει την ανθρώπινη ευφυΐα χρησιμοποιώντας στοιχειώδη αριθμητικά μοντέλα που συνθέτουν επαγωγικά νοήμονες συμπεριφορές. Προσεγγίσεις για την ΤΝ

10 Δοκιμασία Turing  Ο Alan Turing ( ) παρουσίασε ένα τεστ (Turing test), για την αναγνώριση ευφυών μηχανών: Το Turing test περιλαμβάνει μια σειρά από ερωτήσεις που υποβάλει ένας εξεταστής σε έναν άνθρωπο και μία μηχανή, χωρίς να ξέρει εκ των προτέρων ποιος είναι ποιος. Αν στο τέλος ο εξεταστής δεν κατορθώσει να διακρίνει ποιος είναι ο άνθρωπος και ποια η μηχανή, η μηχανή περνά το τεστ και χαρακτηρίζεται ευφυής.

11 Ιστορική Αναδρομή  Οι απαρχές της ΤΝ ανάγονται στους «Συλλογικούς» του Αριστοτέλη ( π.Χ) οι οποίοι παρείχαν πρότυπα εκφράσεων που έδιναν πάντα σωστά συμπεράσματα από σωστές υποθέσεις.  1854: Ο George Boole έθεσε τις βάσεις της προτασιακής λογικής.  1943: Ο McCulloch και ο Pitts πρότειναν ένα μοντέλο τεχνητών νευρώνων που είχε τη δυνατότητα να μαθαίνει και να υπολογίζει κάθε υπολογίσιμη συνάρτηση.  1950: Ο Alan Turing ( ) ο οποίος θεωρείται ο πατέρας της Τ.Ν. εμπνεύστηκε ένα test (Turing test) για την αναγνώριση ευφυών μηχανών.  1956: Διοργάνωση συνεδρίου καθοριστικού στη γέννηση της Τ.Ν. Οργανώθηκε από τους McCarthy, Minsky, Shannou και Rachester και αφορούσε γενικά καθημερινά προβλήματα.  1966 – 1972: Στο Stanford υλοποιήθηκε το πρώτο robot, το Shakey robot.  1997: Ο υπολογιστής Deep Blue της IBM κερδίζει τoν παγκόσμιο πρωταθλητή σκακιού Kasparov.  1998: Κυκλοφορεί ο Φέρμπι της Tiger Electronics και γίνεται η πρώτη επιτυχημένη εμφάνιση ΤΝ σε οικιακό περιβάλλον.  1999: Η Sony λανσάρει το AIBO, που είναι ένα από τα πρώτα αυτόνομα κατοικίδια ΤΝ.

12  Επίλυση Προβλημάτων  Απόδειξη Θεωρημάτων  Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας  Τεχνητή Όραση  Μηχανική Μάθηση  Σχεδιασμός Ενεργειών και Χρονοπρογραμματισμός  Αυτόνομα Robot  Έμπειρα Συστήματα και Συστήματα Γνώσης  Ευφυείς Πράκτορες (Intelligent Agents)  Ευφυείς Υπηρεσίες Διαδικτύου και Σημασιολογικό Διαδίκτυο (semantic web)  Προσαρμοζόμενα και Εξελισσόμενα Ευφυή Συστήματα. Περιοχές ΤΝ

13  Η Ρομποτική είναι ένας σύγχρονος κλάδος της τεχνολογίας και του αυτοματισμού που ασχολείται με: τη σύλληψη, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την λειτουργία των ρομπότ. Τι είναι η Ρομποτική;

14  Ο όρος ρομποτική χρησιμοποιήθηκε από τον Isaac Asimov ως το σύμβολο της επιστήμης.  Η εφαρμογή των επιτευγμάτων της ρομποτικής στην παραγωγική διαδικασία έχει ευνοϊκές συνέπειες: αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας και βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων.

15 Η Ρομποτική διέπεται από τους παρακάτω τρεις βασικούς κανόνες – νόμους (Isaac Asimov, “Runaround”, 1942) στους οποίους υπακούουν τα περισσότερα ρομπότ: 1.Ένα ρομπότ δεν θα κάνει κακό σε άνθρωπο, ούτε με την αδράνειά του θα επιτρέψει να βλαφτεί ανθρώπινο όν. 2.Το ρομπότ πρέπει να υπακούει τις διαταγές που του δίνουν οι άνθρωποι, εκτός εάν αυτές έρχονται σε αντίθεση με τον πρώτο νόμο. 3.Tο ρομπότ οφείλει να προστατεύει την ύπαρξη του, εφ’ όσον αυτό δεν συγκρούεται με τον πρώτο και δεύτερο νόμο. Τρεις Νόμοι της Ρομποτικής

16 Τι είναι ένα Ρομπότ;  Το ρομπότ είναι μια μηχανική συσκευή η οποία μπορεί να υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες.  Μπορεί να δράσει κάτω από τον απ’ ευθείας έλεγχο ενός ανθρώπου ή αυτόματα κάτω από τον έλεγχο ενός προγραμματισμένου υπολογιστή.  Η λέξη ρομπότ προέρχεται από το σλαβικό robota που σημαίνει εργασία.  Καθιερώθηκε ως όρος με την σημερινή του έννοια το 1920 από τον Τσέχο θεατρικό συγγραφέα Karel Čapek στο έργο του “R.U.R.” (Rossum’s Universal Robots).

17  Ρομπότ Σταθερής Βάσης Αποτελούνται από διαδοχικά στερεά σώματα που συνδέονται μέσω αρθρώσεων σχηματίζοντας μια κινηματική αλυσίδα. Είναι η παραδοσιακή μορφή ενός βιομηχανικού ρομποτικού βραχίονα και περιλαμβάνει τον βραχίονα, τον καρπό και το εργαλείο.  Κινούμενα Ρομπότ Θεωρούνται τα ρομπότ που έχουν την δυνατότητα να μετακινήσουν όλα τα σημεία του μηχανισμού τους. Τα κινούμενα ρομπότ διακρίνονται σε επιμέρους κατηγορίες ανάλογα με τον βαθμό αυτονομίας τους:  τα AGVs,  τα αυτόματα έντροχα ρομπότ,  τα βαδίζοντα ρομπότ,  τα ROVs,  τα AUVs και  τα εναέρια ρομπότ. Σπουδαιότερα Είδη Ρομπότ

18 Ιστορική Αναδρομή  Ο Αρχύτας ο Ταραντίνος ( π.Χ.) λέγεται ότι κατασκεύασε μια ιπτάμενη μηχανή που κινούνταν με ατμό και μπορούσε να διανύσει απόσταση μέχρι και 200μ.  Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων (περίπου π.Χ.) είναι ο αρχαιότερος αυτοματισμός που σώζεται έως σήμερα (Αρχ. Μουσείο Αθηνών). Μπορούσε να προβλέψει τις θέσεις των πλανητών.  Ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς (περίπου μ.Χ.) κατασκεύασε το πρώτο προγραμματιζόμενο ρομπότ: ένα αυτοκινούμενο τρίκυκλο.  Ο Άραβας Al-Jazari( μ.Χ.) κατασκεύασε το πρώτο ανθρωποειδές ρομπότ: ένα προγραμματιζόμενο τυμπανιστή.  Το 1968 ο Σέρβος Nikola Tesla παρουσίασε το πρώτο τηλεχειριζόμενο πλοίο.  Το 1930 η εταιρία Westinghouse Electrik Corporation (Η.Π.Α) κατασκευάζει το ανθρωποειδές ρομπότ Elektro που μπορούσε να μιλά, να περπατά και να καπνίζει.  Το 1948 κατασκευάζεται το πρώτο αυτόνομο ρομπότ Elsie στο πανεπιστήμιο του Bristol(Αγγλία), που κινούνταν με βάση ερεθίσματα που λάμβανε από αισθητήρες φωτός.  Τέλος ο Ιταλός Leonardo da Vinci ( μ.Χ.) σχεδίασε (και ίσως κατασκεύασε) ένα ανθρωποειδές ρομπότ με πανοπλία. Το ρομπότ μπορούσε να ανασηκώνεται και να κινεί τα χέρια και το κεφάλι του. Είναι το παλαιότερο σχέδιο ανθρωποειδούς ρομπότ που σώζεται έως σήμερα.

19  Μπορεί το τελειότερο ον που γνώρισε ποτέ η επιστήμη να αποτελεί προϊόν της φαντασίας του Isaac Asimov αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η ρομποτική επιστήμη των τελευταίων χρόνων δεν έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο.  Οι ραγδαίες εξελίξεις στο τομέα της τεχνολογίας δεν μπορεί να μην επηρεάσουν και την ρομποτική, η οποία προφανώς θα στραφεί περισσότερο στη μελέτη και τη δημιουργία μηχανών που θα βοηθήσουν τον άνθρωπο στις βασικές τους ανάγκες. Εξέλιξη των Ρομπότ

20  Σύμφωνα με εκτιμήσεις επιστημών που ασχολούνται με τη Ρομποτική και γενικότερα με την Τεχνητή Νοημοσύνη, το 2050 ο γρήγορος ρυθμός ανάπτυξης της πληροφορικής θα οδηγήσει στην δημιουργία ρομπότ τα οποία θα είναι πιο έξυπνα από τον άνθρωπο.

21  Αρχικά αποτελούσαν συστήματα που μπορούσαν να εκτελέσουν στερεότυπες και επαναλαμβανόμενες ενέργειες.  Σήμερα: δημιουργούμε υψηλής νοημοσύνης ανθρωποειδή, δηλαδή ρομπότ που συμπεριφέρονται, όπως οι άνθρωποι χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση πολύ συγκεκριμένων εργασιών υψηλής ακρίβειας στη βαριά βιομηχανία και την επιστημονική έρευνα  Γίνονται μεγάλες προσπάθειες να επεκταθεί η χρησιμότητά τους. Εφαρμογές ΤΝ / Ρομποτικής

22

23 Ρομποτική στην Κλινική Πρακτική Στην ιατρική πρακτική, η ρομποτική τεχνολογία χρησιμοποιείται σε όλες σχεδόν τις ειδικότητες της χειρουργικής επιστήμης, συμπεριλαμβανομένης: της νευροχειρουργικής, της καρδιοχειρουργικής, της ορθοπεδικής χειρουργικής, της γενικής χειρουργικής και της ουρολογικής χειρουργικής.

24 Ρομπότ σώζουν Ζωές  Μετά από ένα σεισμό ρομπότ - φίδια, εφοδιασμένα με ειδικούς αισθητήρες και μια βιντεοκάμερα, γλιστρούν στα ερείπια ενός κτιρίου που κατέρρευσε ψάχνοντας για επιζώντες.  Ρομπότ - αεροπλάνα πετούν πάνω από περιοχή που επλήγη από σεισμό εντοπίζοντας με τις βιντεοκάμερες τους ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια.  Ρομπότ - ψάρια κολυμπούν σε δεξαμενή ελέγχοντας πιθανή μόλυνση των αποθεμάτων του νερού.  Δεξαμενές αποθήκευσης σε εργοστάσιο χημικών ελέγχονται από ρομπότ για τυχόν διαρροή αερίων.  Στην Ιαπωνία έχουν κατασκευαστεί ρομπότ για τον έλεγχο των επιπέδων ραδιενέργειας μέσα σε πυρηνικούς αντιδραστήρες.  Επίσης στις ΗΠΑ ρομπότ - αεροπλάνα κατασκοπεύουν εχθρικά στρατεύματα και ρομπότ - οχήματα βοηθούν στην εξουδετέρωση ναρκών.

25 Ρομπότ σώζουν Ζωές

26 Εφαρμογές στη Βιομηχανία  Τυπικές εφαρμογές της ρομποτικής στη βιομηχανία είναι: η συγκόλληση, οι βαφές, η συναρμολόγηση, η τοποθέτηση, ο έλεγχος προϊόντων και οι δοκιμές.  Και όλα αυτά με υψηλή αντοχή, ταχύτητα και ακρίβεια.

27  Έχουν κατασκευαστεί ποικίλα γεωργικά ρομπότ για εργασίες σημαντικού οικονομικού ενδιαφέροντος και έντασης εργασίας, όπως: αυτόνομη πλοήγηση με χρήση GPS, μεταφυτεύσεις σε φυτώρια, συλλογή καρπών, εντοπισμός ζιζανίων, επιλεκτικός ψεκασμός ακριβείας, κλάδεμα, απομάκρυνση φύλλων, κλαδιών και μη παραγωγικών νεαρών βλαστών και συλλογή σημαντικών πληροφοριών και δεδομένων για το έδαφος και το φυτό. Εφαρμογές στη Γεωργία

28 ΤΝ και Διαδίκτυο  Ο εφευρέτης του Παγκόσμιου Ιστού Tim Berners-Lee έχει προτείνει τη μετατροπή του σε μια πιο ευφυή μορφή (Semantic Web), δίνοντάς του την ικανότητα να καταλαβαίνει τις πληροφορίες που εντοπίζει και επεξεργάζεται.  Ευφυείς Πράκτορες (διαδικτυακά ρομπότ - αυτόνομο λογισμικό ΤΝ) στοχεύουν συνήθως στην παροχή βοήθειας στους χρήστες τους, στη συλλογή ή ανάλυση γιγάντιων συνόλων δεδομένων ή στην αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών.  Όπλο κατά του φαινομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού (bullying).

29 Η ρομποτική αφενός, είναι μία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να εμπλακεί με τη δράση, αφετέρου μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης για τη διδασκαλία διαφόρων εννοιών, κυρίως, από τις Φ.Ε.και άλλα γνωστικά αντικείμενα. Ρομποτική στην Εκπαίδευση

30 ΤΝ και Video Games  Ο χώρος της ΤΝ, εν συναρτήσει με τα video games, έχει γνωρίσει τα τελευταία χρόνια μία πολύ καλή ανάπτυξη και καταξίωση.  Χαρακτηριστικά παραδείγματα: Civilization III, Doom3, S.W.A.T. 2, Black and White, Half-Life I & II, The Sims, Command and Conquer, Age of Empires Ι & ΙΙ, World of Warcraft PES  Χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι, οι οποίοι δημιουργούν τυχαία τις οικονομικές, στρατιωτικές και πολιτισμικές συνθήκες, τους εικονικούς χαρακτήρες, τις συγκρούσεις και τους αγώνες που οφείλει να δώσει ο χρήστης απέναντι στον υπολογιστή σε ένα τεχνητό περιβάλλον.  Η μητέρα των μαχών - το σκάκι. (Deep Blue - Kasparov)

31 ΤΝ και Video Games

32 ΤΝ και Ρομποτική στη Λογοτεχνία και στον Κινηματογράφο  Η ΤΝ απασχολούσε ανέκαθεν το μυαλό των ανθρώπων.  Οι πρώτες σκέψεις αποτυπώνονται στη μυθολογία: Ο Ήφαιστος κατασκευάζει ανθρωποειδή που υπηρετούν τον άνθρωπο (π.χ. τον Τάλω) Ο Πυγμαλίων δημιούργησε την ίδια του τη γυναίκα τη Γαλάτεια.  Έκτοτε η λογοτεχνία και ο κινηματογράφος παρουσίασαν την ΤΝ άλλοτε με φόβο, άλλοτε με ελπίδα και άλλοτε με συμπάθεια.

33 ΤΝ και Ρομποτική στη Λογοτεχνία και στον Κινηματογράφο

34  Isaac Asimov Έγραψε 465 περίπου δημοσιευμένα βιβλία, από τα οποία τα 25 είναι καθαρά επιστημονικής φαντασίας. Τα γνωστότερα έργα του: Εγώ, το Ρομπότ, Έρχονται τα Ρομπότ, Σπηλιές από Ατσάλι, Ο Γυμνός Ήλιος, Τα Ρομπότ της Αυγής, Ρομπότ και Αυτοκρατορία και η σειρά της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας  Karel Čapek Στο έργο του "R.U.R." (Rossum's Universal Robots) σατιρίζεται η εξάρτηση της ανθρώπινης κοινωνίας από τα ρομπότ. Σύμφωνα με το μυθιστόρημα: Σε ένα νησί παράγονται ρομπότ, τα οποία πωλούνται ως φθηνό εργατικό δυναμικό. Μια μέρα όμως αντιλαμβάνονται τη δύναμη τους και στρέφονται εναντίον των ανθρώπων, τους οποίους και εξολοθρεύουν. Τέλος, επισημαίνεται ότι με την πάροδο του χρόνου ακόμα και εμείς οι ίδιοι συμπεριφερόμαστε σαν ρομπότ. Διάσημοι Συγγραφείς

35  Τα ρομπότ έπαιξαν ρόλους καλών και κακών ηρώων, που ήθελαν να βοηθήσουν ή να καταστρέψουν το ανθρώπινο είδος, ενώ κάποιοι έπαιξαν και με τις δύο πλευρές, όπως ο Terminator.  Κάποια ρομπότ είχαν μορφή παρόμοια με αυτήν του Wizard of Oz, κάτι ανάμεσα σε τενεκεδάκι και παιδικό παιχνίδι.  Ενώ αρκετά ήταν ανθρωπόμορφα, όπως ο Bicentennial Man. Ρομπότ στη Λογοτεχνία και στον Κινηματογράφο

36  Τα κοινά χαρακτηριστικά των ρομπότ που πρωταγωνίστησαν είναι αρκετά: η αποστολή για την οποία δημιουργήθηκαν ήταν συνήθως να κάνουν δουλειές που δεν ήθελαν να κάνουν οι δημιουργοί τους (π.χ. δουλειές του σπιτιού) ή, ειδικά στην περίπτωση των "κακών" ρομπότ, λειτουργούσαν σαν πολεμική μηχανή η αυξημένη ικανότητα επικοινωνίας - τα ρομπότ θεωρούνται σαν υπολογιστές με χέρια και πόδια, οπότε είναι λογικό να μπορούν να κάνουν ό,τι κάνει κι ένας υπολογιστής Ρομπότ στη Λογοτεχνία και στον Κινηματογράφο

37

38

39 Ρομπότ και Χορός  Ένα είδος χορού του δρόμου που προσπαθεί να μιμηθεί ένα ρομπότ που χορεύει.  Το ρομπότ κέρδισε τη φήμη του από τον Michael Jackson που χρησιμοποίησε το χορό αυτό όταν παρουσίασε με τους αδελφούς του το “Dancing Machine” και στη συνέχεια μόνος του το “Billie Jean”.  Οι κινήσεις στο χορό ρομπότ κανονικά ξεκινούν και τελειώνουν με ένα dimestop (μια πολύ απότομη στάση), για να δώσουν την εντύπωση της εκκίνησης και στάσης των κινητήρων.

40 Ρομπότ και Ζωγραφική  Τα ρομπότ αποτελούν ένα από τα αγαπημένα θέματα των καλλιτεχνών της σύγχρονης τέχνης.  Καταπιάστηκαν με ρομπότ: Giorgio de Chiriko Joan Miró Andy Warhol Brian Despain

41 Στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας διενεργήθηκε στατιστική έρευνα στην οποία:  συμμετείχαν 134 μαθητές-τριες (1ου Γυμνασίου και 1ου ΓΕ.Λ. Σπάρτης)  κλήθηκαν να απαντήσουν σε 14 ερωτήσεις Στατιστική Έρευνα

42 1. Φύλο

43 2. Ηλικία

44 3. Γνωρίζετε τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη;

45 4. Γνωρίζετε τι είναι η Ρομποτική;

46 5. Έχετε παρακολουθήσει κάποια ταινία με θέμα την ΤΝ και τη Ρομποτική; (Matrix, Wall-e, Blade Runner, I-Robot)

47 6. Πιστεύετε ότι η ικανότητα για σκέψη είναι κατεξοχήν ανθρώπινο χαρακτηριστικό;

48 7. Πιστεύετε ότι είναι εφικτό να δημιουργήσουμε ένα «έξυπνο» μηχάνημα, το οποίο να σκέπτεται ή/και να αισθάνεται πόνο/ευτυχία;

49 8. Μπορεί να αντικατασταθεί στο ακέραιο η ανθρώπινη γνώση και ικανότητα από ένα «έξυπνο» ρομπότ;

50 9. Χρήση Εφαρμογών ΤΝ και Ρομποτικής

51

52 10α. Πιστεύετε ότι οι τομείς της ΤΝ και της Ρομποτικής είναι ωφέλιμοι για τον άνθρωπο;

53 10β. Αν Μάλλον Ναι ή Ναι που πιστεύετε ότι συμβάλλουν;

54 10γ. Αν Μάλλον Όχι ή Όχι που θεωρείτε ότι είναι επιζήμιοι; Ενδεικτικές Απαντήσεις:  Περιορισμός Θέσεων Εργασίας  Μόλυνση Περιβάλλοντος  Εθισμός  Μη Αξιοποίηση Ανθρώπινων Δυνατοτήτων ...

55 11. Θα συμβουλευόσασταν ένα «έξυπνο» μηχάνημα, εάν επρόκειτο για κάποιο θέμα υγείας;

56 12α. Θα συμφωνούσατε με τη χρήση της ΤΝ και της Ρομποτικής στον τομέα της ασφάλειας;

57 12β. Αν Μάλλον Ναι ή Ναι, θα συμφωνούσατε ακόμα και για στρατιωτικούς σκοπούς;

58 13. Πιστεύετε ότι προκύπτει θέμα περιορισμού των θέσεων εργασίας με τη χρήση της Ρομποτικής στη βιομηχανία ή σε κάποιο άλλο εργασιακό χώρο;

59 14. Θα χαρακτηρίζατε αλαζονική την προσπάθεια του ανθρώπου να δημιουργήσει κάτι που θα του μοιάζει;

60 Αντί Επιλόγου…  Η πραγματικότητα υπάρχει μέσα μας ή έξω από μας;  Πώς ακριβώς έχουμε συνείδηση των επιθυμιών μας;  Ο άνθρωπος κατασκευάζοντας μηχανές με συνείδηση και νοημοσύνη, παίζει το ρόλο ενός Θεού-Δημιουργού νέων μορφών ζωής;

61 Αντί Επιλόγου…  Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Ρομποτικής στην κοινωνία μας και σε μας τους ίδιους.  Θα βελτιώσουν άραγε και θα εξελίξουν τον κόσμο και τη ζωή μας ή θα μας απομονώσουν από τους άλλους και θα μας οδηγήσουν σε εφιαλτικούς κόσμους;  «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να μας απαλλάξει από τη φυσική μας ηλιθιότητα»

62 Βιβλιογραφία - Πηγές  Τεχνητή Νοημοσύνη - Γ' Έκδοση, Ι. Βλαχάβας, Π. Κεφαλάς, Ν. Βασιλειάδης, Φ. Κόκκορας, Η. Σακελλαρίου, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2011  Ο νέος αυτοκράτορας (;), Roger Penrose, Εκδόσεις Γκοβόστη  Σκιές του Νου, Roger Penrose, Εκδόσεις Γκοβόστη  Τι δεν μπορούν ακόμη να κάνουν οι υπολογιστές, Hubert L. Dreyfus, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης  Τεχνητή Νοημοσύνη, Ian Graham, Εκδόσεις Σαββάλας  Εφαρμογές της Ρομποτικής Τεχνολογίας στην Ιατρική Πρακτική και ο Ρόλος του Νοσηλευτή, Αλεξανδροπούλου Χριστίνα – Αθανασία, Δρ. Παναγιωτόπουλος Ηλίας

63  el.wikipedia.org   tech.in.gr   tvxs.gr/news/Sci-tech     3ogelptolrobot.weebly.com Βιβλιογραφία - Πηγές

64  Γεωργόπουλος Παναγιώτης – Φοίβος  Μιχαλάκος Αλέξανδρος  Πρεκεζές Δημήτριος  Ρασσιά Ευτυχία  Τζανετέα Εριέττα Ομάδα Τάλως

65 Ομάδα Megatron  Κολοκοτρώνη Σπυριδούλα  Μπαμπαλέτου Δήμητρα  Παπά Παναγιώτα  Σκούρου Άννα  Σταθάκη Κωνσταντίνα

66  Μπάρη Πολυξένη  Μπογκίου Κωνσταντίνος  Παπαθανασοπούλου Βασιλική  Παπανικολάου Πηνελόπη  Τσιριγώτης Παναγιώτης Ομάδα Turing

67 Ομάδα Wall-e  Δήμου Φραντέσκο  Καστάνης Αλέξανδρος  Κουτσοβίτης Ευάγγελος  Κούτρου Θεοδώρα  Πίτσιος Κωνσταντίνος

68 Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας! …to be continued


Κατέβασμα ppt "Τεχνητή Νοημοσύνη - Ρομποτική Ερευνητική Εργασία Μαθητών Β’ Λυκείου Σχ. Έτος 2012-13."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google