Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Το όμορφο χαμόγελο από το πρωινό βούρτσισμα φαίνεται!» Σχολ. Έτος 2012-2013 13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Το όμορφο χαμόγελο από το πρωινό βούρτσισμα φαίνεται!» Σχολ. Έτος 2012-2013 13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Το όμορφο χαμόγελο από το πρωινό βούρτσισμα φαίνεται!» Σχολ. Έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών

2 Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Γραμματικού Χρυσούλα Συνεργαζόμενοι: Ρεντζιλά Ιωάννα, Γεωργακοπούλου Γεωργία Τμήμα: Ολοήμερο Τμήμα 13 ου Νηπιαγωγείου Πατρών

3 Δημιουργήθηκαν σταθερές ομάδες κατά τη διάρκεια του Προγράμματος. Οι μαθητές επέλεξαν να γίνουν «Στοματοφύλακες» και κάθε ομάδα διάλεξε το δικό της χρώμα.

4 Με αφορμή την ανάπτυξη του θέματος «ο εαυτός μας» τα παιδιά παρατήρησαν το πρόσωπό τους στο καθρέφτη, το περιέγραψαν ώσπου έφτασαν στο στόμα… Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού μετά από συζήτηση, ευαισθητοποίηση και προβληματισμό.

5 Πριν να ξεκινήσει η επεξεργασία του υλικού μας, τα παιδιά με τη βοήθεια των γονέων συμπλήρωσαν το Έντυπο από το Εκπαιδευτικό Υλικό Αγωγής και Στοματικής Υγείας, με τίτλο «Γερά Δόντια… Καλύτερη υγεία», της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας. Το ίδιο Έντυπο δόθηκε στα παιδιά για δεύτερη φορά στο τέλος της διαδικασίας, προκειμένου να συγκριθούν οι απαντήσεις. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πόσες φορές την ημέρα πλένω τα δόντια μου; Ποιες τροφές τρώω για πρωινό και δεκατιανό; Πόσες φορές έχω επισκεφτεί τον Οδοντίατρο;

6 i. Η λειτουργία και η αξία των δοντιών για τον άνθρωπο- η ανατομία της στοματικής κοιλότητας. ii. Οι εχθροί των δοντιών μας και οι ασθένειες που τους προκαλούν. iii. Η τακτική και προσεκτική φροντίδα των δοντιών (Πρόληψη), προϊόντα στοματικής υγιεινής. iv. Οι επιπτώσεις του τρόπου διατροφής μας στην υγεία των δοντιών μας. v. Η χρησιμότητα των δοντιών των ζώων. Υποθέματα που εξετάσαμε:

7 Η λειτουργία και η αξία των δοντιών για τον άνθρωπο- η ανατομία της στοματικής κοιλότητας.

8  Διεξαγωγή έρευνας στην τάξη: πόσα δόντια έχουν οι συμμαθητές τους; Σε πόσους λείπει 1 νεογιλό δόντι;  Καταγράφουμε σε πίνακες μονής εισόδου των αριθμό των δοντιών που λείπει από κάθε παιδί.  Παρατηρούμε τα δόντια μας σε καθρέφτη, περιγράφουμε και συζητάμε για το μέγεθος, σχήμα και χρώμα τους.

9  Παρατηρούμε δόντια σε πρόπλασμα και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές στο μέγεθος, σχήμα κτλ.  Μετράμε τα δόντια μας. Μετράμε τα δόντια της πάνω και κάτω γνάθου του εκμαγείου.  Διαβάζουμε και επεξεργαζόμαστε πληροφορίες από βιβλία κα. υλικό.

10  Κατασκευάζουμε οδοντοστοιχία με πηλό.

11  Καταγράφουμε: ποιηματάκια που λέμε όταν πέφτει ένα δόντι : «πάρε κουρούνα κόκαλο και δώσ’ μου σιδερένιο» αινίγματα :«γύρω-γύρω κάγκελα, στη μέση πάπια παίζει, Τι είναι;», «Πάνω σε κόκκινα μαδέρια κάθονται άσπρα περιστέρια, Τι είναι;», «πάνω κόφτης, κάτω κόφτης, Τι είναι;», «Είκοσι βασιλοπούλες, μέσα σ’ ένα ροζ παλάτι, Τι είναι;» Επεξεργαζόμαστε φράσεις όπως «του τα’ πε έξω απ’ τα δόντια», «ήλιος με δόντια», «του έτριξα τα δόντια» κτλ. Υλικό από το διαδίκτυο…..

12  Μαθαίνουμε για τα μέρη του δοντιού και τα ζωγραφίζουμε.

13  Φτιάχνουμε στιχάκια με τις ονομασίες κάθε δοντιού και τη λειτουργία τους. Οι κοπτήρες πρώτοι- πρώτοι, πιάνουνε δουλειά στο στόμα, συναντιούνται και με μιας, κόβουν την τροφή για μας. Οι κυνόδοντας στο πλάι, το μαντήλι του κουνάει είναι δόντι κοφτερό και από όλα πιο δυνατό. Οι προγόμφιοι είναι αυτοί που μας βοηθούν να μασάμε την πολύ σκληρή τροφή. Να και τ’ άλλα τα δοντάκια που είναι σαν τα τραπεζάκια. Είναι οι γομφίοι που λιώνουν την τροφή.

14 Οι εχθροί των δοντιών μας και οι ασθένειες που τους προκαλούν.

15 Ζωγραφίζουμε χαρούμενα και λυπημένα δοντάκια με τους εχθρούς τους (μικρόβια, τερηδόνα κτλ.), και με τους φίλους τους (οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα κτλ.). Ζωγραφική με οδοντόβουρτσα και τέμπερες. Συζητάμε πώς νιώθουμε όταν έχουμε ένα χαλασμένο δόντι ή όταν βλέπουμε έναν φίλο μας με κίτρινα δόντια.

16 Διαβάζουμε παραμύθια όπως «Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυπιοδόντη», «Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας», «Ιππόλυτος ο ιπποπόταμος» και συζητάμε για τις ασθένειες των δοντιών, τι τις προκαλεί και με ποιόν τρόπο. Κάνουμε Δραματοποιήσεις. Αναζητούμε και κόβουμε χαμόγελα ανθρώπων που αναδεικνύουν διαφορετικά δόντια (ίσια, στραβά, λευκά, κίτρινα ή χαλασμένα, με σιδεράκια), τα παρατηρούμε και τα χαρακτηρίζουμε (μεγάλα, μικρά, καθαρά κτλ.).

17  Ομαδοποιούμε φωτογραφίες με ωραία και άσχημα χαμόγελα  Κατασκευή κολάζ- αφίσας

18  Ζωγραφίζουμε μία ανθρώπινη οδοντοστοιχία με δοντάκια χαρούμενα (υγιή) και λυπημένα (με τερηδόνα και ουλίτιδα).

19 Η τακτική και προσεκτική φροντίδα των δοντιών (Πρόληψη), προϊόντα στοματικής υγιεινής.

20 Εμπλουτίζουμε τη γωνιά του οδοντίατρου με το βαλιτσάκι του οδοντίατρου (νήμα, στοματικό διάλυμα, καθρεφτάκι, καρτέλες με οδηγίες βουρτσίσματος κα.) και φέρνουμε στο σχολείο τις οδοντόβουρτσες μας ώστε να βουρτσίζουμε τα δόντια μας μετά το δεκατιανό και μεσημεριανό μας φαγητό.

21  Μαθαίνουμε πως γίνεται το σωστό βούρτσισμα

22  Μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε σωστά το οδοντικό νήμα

23 Υλικό από το διαδίκτυο….. Σύνθετες λέξεις Ανακαλύπτουμε τις σύνθετες λέξεις (βούρτσα+ δόντι= οδοντόβουρτσα, κρέμα+δόντι=οδοντόκρεμα κα.). Δημιουργούμε τη δική μας οδοντόκρεμα. Διαβάζουμε παραμύθια όπως: «Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό», «Δεν φοβάμαι τον οδοντογιατρό» και συζητάμε για τη σημαντικότητα της επίσκεψης στον οδοντίατρο. Κάνουμε Δραματοποιήσεις.

24 Παιδαγωγικά παιχνίδια: Φιδάκι συντροφιά με την οδοντονεραϊδούλα.

25 Οι επιπτώσεις του τρόπου διατροφής μας στην υγεία των δοντιών μας

26  Κάνουμε πειράματα με αυγό σε ποτήρι με ξύδι και αναψυκτικό. Καταγράφουμε σε πίνακα των αριθμό των παιδιών που τρώνε υγιεινό πρωινό. Διαβάζουμε παραμύθια όπως «Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας», «Περιπέτεια στην Τερηδονούπολη», και συζητάμε για τη σχέση διατροφής και στοματικής υγιεινής.

27  Κατηγοριοποίηση τροφών σε υγιεινές και βλαβερές.

28  Κατασκευάζουμε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής με την τεχνική του κολάζ

29 Να μιμηθούν καθημερινές δραστηριότητες υγιεινής των ανθρώπων και να εκφραστούν μέσω του θεατρικού παιχνιδιού, να αυτοσχεδιάσουν. Τραγούδια :Ο πρίγκιπας Λεμόνης, Μια σταγόνα λάδι μια σταγόνα ξύδι, Πόσο λάθος διατροφή. Παιδαγωγικά παιχνίδια: πετάμε τη μπάλα και όποιος την πιάνει φωνάζει μία τροφή που δεν χαλάει τα δόντια.

30  Να παίξουν στο κουκλοθέατρο μία ιστορία με φρούτα, γαλακτοκομικά, γλυκά κα. που θα εμπνευστούν μόνα τους. Συνεχίζεται….

31

32 Πληροφοριακό Υλικό Αγωγής και Στοματικής Υγείας, με τίτλο «Γερά Δόντια… Καλύτερη υγεία», της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας

33 Ημερολόγιο που δόθηκε στα παιδιά από το Εκπαιδευτικό Υλικό Αγωγής και Στοματικής Υγείας για μαθητές 9-12 ετών, με τίτλο «Γερά Δόντια… Καλύτερη υγεία», της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας

34 Εκπαιδευτικά βίντεο που παρακολούθησαν τα παιδιά: Το ανθρώπινο σώμα, το στόμα: h?v=td4viEhc4Cc Έξυπνη ζωή, συμβουλές για τα δόντια μας : h?v=3KpUN898_Eo Έργα και ημέρες της Κυρίας τερηδόνας: h?v=yrHhjmtUPMM Σπασμένο δόντι: h?v=biCFuBAe6t8

35 ….σε εκδήλωση που έγινε στο χώρο του σχολείου

36 …. σε εκδήλωση που έγινε στο χώρο του σχολείου

37 Όσο αφορά το Έντυπο από το Εκπαιδευτικό Υλικό Αγωγής και Στοματικής Υγείας, με τίτλο «Γερά Δόντια… Καλύτερη υγεία», της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, το οποίο δόθηκε για δεύτερη φορά στα παιδιά παρατηρήθηκε αλλαγή στη στάση και συμπεριφορά: στη συχνότητα βουρτσίσματος, κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και της εβδομάδας στη διατροφή τους κατά το πρωινό, δεκατιανό και απογευματινό γεύμα και επιπλέον, όλα τα παιδιά επισκέφτηκαν τον οδοντίατρο (…κάποια για πρώτη φόρα και κάποια για επανέλεγχο).

38 Κατά την Παρουσίαση του Προγράμματος Στοματικής Υγιεινής, στην καλοκαιρινή γιορτή λήξης, τα παιδιά μέσα από τους διαλόγους και τις συζητήσεις που τα ίδια ανέπτυξαν, μας απέδειξαν προσθετικά ότι, εκτός από στάσεις και συμπεριφορές, οι οποίες έχουν ήδη μετατραπεί σε βίωμα, απέκτησαν χρήσιμες γνώσεις και δεξιότητες. Όσο αφορά τις Νηπιαγωγούς… Πετύχαμε τους βασικότερους στόχους: Ανέπτυξαν την επιθυμία αλλά και ικανότητα να φροντίζουν συνολικά τον εαυτό τους Αναγνώρισαν τη συναισθηματική διάσταση της συμπεριφοράς σε θέματα υγείας και φροντίδας του εαυτού τους. Απέκτησαν θετική στάση και συμπεριφορά στα θέματα φροντίδας της στοματικής υγείας.

39 %BF%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE- %CF%85%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%AE/ ew&id=57

40

41


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Το όμορφο χαμόγελο από το πρωινό βούρτσισμα φαίνεται!» Σχολ. Έτος 2012-2013 13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google