Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αγωγή Στοματικής Υγείας σε 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και 150 Σχολεία απομακρυσμένων περιοχών Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αγωγή Στοματικής Υγείας σε 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και 150 Σχολεία απομακρυσμένων περιοχών Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αγωγή Στοματικής Υγείας σε 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και 150 Σχολεία απομακρυσμένων περιοχών Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και Φθορίωση Τοπίτσογλου Βασιλική, Αγουρόπουλος Ανδρέας, Κουνάρη Χαριτίνη

2 Ο ρόλος του εθελοντή οδοντιάτρου στο πρόγραμμα   Επικοινωνία με δασκάλα - Προετοιμασία   Μία επίσκεψη στην τάξη (προηγήθηκαν ≥3 μαθήματα) Εκπαίδευση στο βούρτσισμα Εξέταση δοντιών & στόματος Τοπική φθορίωση

3 Οδηγίες για οδοντιάτρους Φυλλάδιο με σύγχρονες απόψεις για: • μέθοδο βουρτσίσματος • οδοντόκρεμα, οδοντόβουρτσα • Φθόριο, τοπική εφαρμογή Οδηγίες εφαρμογής ενός ωριαίου προγράμματος Φυλλάδιο με βήματα δράσης στην τάξη Κοινή βάση θεωρητικών & πρακτικών γνώσεων Δείτε και το υλικό των δασκάλων

4 Προετοιμασία από δασκάλα

5 Επίσκεψη στο σχολείο Ο οδοντίατρος ενημερώνεται από την δασκάλα για τις γνώσεις των παιδιών Συναποφασίζουν τον τρόπο οργάνωσης του βουρτσίσματος (αυλή, αίθουσα, νιπτήρες) Συναποφασίζουν τον τρόπο οργάνωσης του χώρου εξέτασης

6   Τερηδόνα & Ουλίτιδα : συσχέτιση με μικροβιακή πλάκα   Συχνότητα λήψης ζάχαρης : όχι ποσότητα   Καθημερινό βούρτσισμα : έμφαση στην ποιότητα   Νερό, Γάλα έναντι Αναψυκτικών   Φθόριο : προστασία δοντιών & επούλωση μικροβλαβών   Σπασμένα δόντια : άμεσα στο οδοντίατρο Ο οδοντίατρος • λύνει απορίες των παιδιών • θέτει κατάλληλες ερωτήσεις • κάνει επανάληψη στα σημαντικότερα 1 1 ΟΧΙ στημένο μάθημα με διαφάνειες

7 Εκπαίδευση στο βούρτσισμα Δασκάλα Σε μικρές ομάδες μαθητών Ο οδοντίατρος αποκαλύπτει τις οδοντικές πλάκες Η μπογιά η μαρτυριάρα … 2 2

8 Ενδοστοματική εξέταση   Καταγραφή αδρών θεραπευτικών αναγκών (τερηδονικές βλάβες αρχόμενες / κοιλότητες, οδοντικά τραύματα, ορθοδοντικά προβλήματα, ουλίτιδα, συρίγγιο,..)   Τοπική Φθορίωση   Συμπλήρωση του Ενημερωτικού δελτίου γονέων (αδρές θεραπευτικές ανάγκες) 3 3

9 Οδοντιατρική εξέταση – χώρος εξέτασης   Τάξη ή άλλος χώρος   Καλός φυσικός ή τεχνητός φωτισμός και αερισμός   Προσέλευση ενός ή λίγων μαθητών κάθε φορά   Σημαντική η βοήθεια του δασκάλου

10 Οδοντιατρική εξέταση – υλικά

11 Οδοντιατρική εξέταση – θέση μαθητή/ιατρού Να στηρίζεται το κεφάλι

12 Πρακτικός οδηγός καταγραφής θεραπευτικών αναγκών video Προέκυψαν αλλαγές

13 Οδοντιατρική εξέταση – έντυπο καταγραφής Μετά την πιλοτική εφαρμογή καταργήθηκε η αναλυτική καταγραφή, ως μη αξιοποιήσιμη στατιστικά

14 Τοπική Φθορίωση με βερνίκι  Από το σπίτι - Πρωινό γεύμα & Βούρτσισμα  Έλεγχος ότι οι επιφάνειες των δοντιών καθαρές  Δεν χρειάζεται στίλβωση δοντιών Ενέργειες πριν την φθορίωση Συνιστάται :

15 Τοπική Φθορίωση με βερνίκι Στέγνωμα & επάλειψη

16  Αποφυγή λήψης τροφής για ≥ μισή ώρα  ΟΧΙ βούρτσισμα και οδοντικό νήμα  ΝΑΙ στη λήψη μαλακής τροφής Τοπική Φθορίωση Συνιστάται την ημέρα της φθορίωσης :

17 Ενημέρωση γονέων

18

19


Κατέβασμα ppt "Αγωγή Στοματικής Υγείας σε 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και 150 Σχολεία απομακρυσμένων περιοχών Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google