Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 ο ΓΕ.Λ. Βέροιας Σχολικό έτος 2013-2014 Τάξη Β’2.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 ο ΓΕ.Λ. Βέροιας Σχολικό έτος 2013-2014 Τάξη Β’2."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ο ΓΕ.Λ. Βέροιας Σχολικό έτος Τάξη Β’2

2 Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νέων είναι ένα σύνθετο και ευαίσθητο ζήτημα. Οι έφηβοι βιώνουν ποικίλες αλλαγές, έχουν περιέργεια και εκφράζουν απορίες σχετικά με το σώμα τους, το φύλο τους και τη σχέση μεταξύ των δύο φύλων. Στην εφηβική ηλικία τα παιδιά βομβαρδίζονται από τα ΜΜΕ με χιλιάδες εικόνες και λέξεις γύρω από το σεξ, χωρίς απαραίτητα να δίνονται οι πραγματικές διαστάσεις του θέματος, διαιωνίζοντας έτσι το φαύλο κύκλο της άγνοιας και της παραπληροφόρησης.

3 Τ ο συγκεκριμένο project στοχεύει βασικά στη σωστή πληροφόρηση και προσέγγιση ζητημάτων σχετικά με τις σεξουαλικές σχέσεις κατά την εφηβεία. Θέτει όμως και ως επιπλέον στόχο να αποκτήσουν οι μαθητές κοινωνικές δεξιότητες υπεράσπισης των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών τους δικαιωμάτων. Οι έφηβοι πρέπει να αποδεχθούν τη διαφορετικότητά τους και να αποκτήσουν μία ώριμη στάση απέναντι στη σεξουαλικότητά τους.

4  Εφηβεία & σεξουαλικότητα  Σύλληψη, αντισύλληψη  Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ)  Ρόλος των ΜΜΕ  Ταμπού & προκαταλήψεις  Σεξ & Τέχνη

5

6

7 Εφηβεία είναι η αναπτυξιακή εκείνη περίοδος της ζωής του ανθρώπου, που ξεκινάει µε ειδικές βιολογικές αλλαγές (ορµονικές) στο σώµα του παιδιού, αλλαγές που έχουν παράλληλα και ψυχοσωµατικές επιπτώσεις, και τελειώνει ψυχολογικά µε την τελική γενετήσια ολοκλήρωση και αυτόνοµη ωρίµανση του ατόµου. Είναι η κατ’ εξοχήν κρίσιµη περίοδος, που βρίσκεται στο µεταίχµιο µεταξύ παιδικότητας και ενηλικίωσης.

8  Μεγάλη αύξηση της φυσικής ανάπτυξης του εφήβου και η εµφάνιση των δευτερογενών χαρακτηριστικών του φύλου( ανάπτυξη του στήθους για τα κορίτσια και αλλαγή της φωνής για τα αγόρια).  Αυνανισµός.  Συναισθηματική αστάθεια και συχνές συναισθηματικές αλλαγές του εφήβου.  Αλλαγή στάσης του εφήβου προς το αντίθετο φύλο.  Σηµαντική αλλαγή της στάσης του εφήβου απέναντι στους γονείς του.

9 Η έκφραση της σεξουαλικότητας αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ήβης και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη µε την εφηβεία. Σ’ αυτή την ηλικία έχουµε δυο πρόσωπα : του παιδιού, αλλά και του ανερχόμενου άνδρα / της ανερχόμενης γυναίκας. Η σεξουαλική αφύπνιση είναι γεγονός. Τα σεξουαλικά ερεθίσματα πληθαίνουν και εναλλάσσονται, αναμειγνύοντας φιλοµόφυλα συναισθήματα και ετεροφυλικές φαντασιώσεις. Η σεξουαλική περιέργεια, η πονηριά, ο µυστικισµός, η αμηχανία, αλλά και η ανάγκη να µάθει ο έφηβος περισσότερα, κυριαρχούν σ’ αυτήν την περίοδο. Την εποχή έναρξης της ήβης, η ψυχοσεξουαλική ανάπτυξη έχει ολοκληρωθεί σε αρκετά µεγάλο βαθµό και έχει αποκτηθεί οριστικά η ταυτότητα του φύλου. Ο έλεγχος της σεξουαλικής δραστηριότητας στην εφηβεία δεν είναι εύκολος. Τόσο το κορίτσι όσο και το αγόρι δύσκολα φανερώνουν τις σεξουαλικές τους σχέσεις.

10  Περίπου στην ηλικία των 11 ετών (πρώτη εφηβική φάση), οι έφηβοι είναι εξαιρετικά περίεργοι να µάθουν την αιτία αυτού του ενστίκτου, το οποίο δεν µπορούν να ελέγξουν και το οποίο µονοπωλεί τη σκέψη τους. Γύρω στα 13 (µέση εφηβική φάση), δεν τους ενδιαφέρει και τόσο να τους εξηγήσουν τι συµβαίνει µέσα στο σώµα τους. Εκείνο που στην πραγµατικότητα θέλουν να καταλάβουν είναι, πώς να έχουν επιτυχία, όταν προσπαθούν να προσεγγίσουν άτοµα του αντίθετου φύλου. Οι έφηβοι σήµερα διεθνώς, ξεκινούν τις σεξουαλικές δραστηριότητες σε µικρότερες ηλικίες, σε σχέση µε τις παλιότερες γενιές. Αυτό δεν σηµαίνει όµως ότι, οι πρώτες σεξουαλικές εµπειρίες είναι πάντα επιτυχηµένες.

11

12  Η ανθρώπινη αναπαραγωγή είναι αποτέλεσμα της ένωσης του σπερματοζωαρίου με το ωάριο. Τα ωάρια παράγονται από τις ωοθήκες και τα σπερματοζωάρια από τους όρχεις. Από την ένωση τους θα προκύψει το έμβρυο που θα αναπτυχθεί στη μήτρα για να γεννηθεί το παιδί. Εάν υπάρξει σεξουαλική επαφή τις γόνιμες ημέρες, το σπέρμα εναποτίθεται στον κόλπο.  Τα σπερματοζωάρια ξεκινούν τη διαδρομή τους από το έξω τραχηλικό στόμιο, που αποτελεί την πύλη του έσω γεννητικού συστήματος της γυναίκας, ανοικτή κατά τις λίγες γόνιμες ημέρες, και πορεύονται δια μέσου του αυλού του τραχήλου και της κοιλότητας της μήτρας προς τις σάλπιγγες. Η σάλπιγγα παραλαμβάνει με τη βοήθεια των κροσσών, του ακραίου τμήματός της, το ωάριο το οποίο πρόσφατα απελευθερώθηκε με την ωοθυλακιορρηξία. Στη σάλπιγγα θα γίνει η γονιμοποίηση του ωαρίου από ένα μόνο σπερματοζωάριο. Το γονιμοποιημένο ωάριο (ζυγώτης) παραμένει στη σάλπιγγα για τις επόμενες 5-6 ημέρες όπου και διαιρείται σε 2,4,8,16 κ.ο.κ. κύτταρα, καθώς η σάλπιγγα το καθοδηγεί προς την κοιλότητα της μήτρας.  Στη συνέχεια, με τη μορφή της βλαστοκύστης (που απαρτίζεται από περίπου κύτταρα) το έμβρυο μεταναστεύει στην κοιλότητα της μήτρας, εμφυτεύεται στο ενδομήτριο («σύλληψη») και συνεχίζει την ανάπτυξή του. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣΥΛΛΗΨΗΣΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣΥΛΛΗΨΗΣ

13 Στη ηλικία των 15 ετών µέχρι και τα 18, οι έφηβοι ερωτεύονται συνεχώς και σταδιακά, η σχέση µε ένα άτοµο του αντίθετου φύλου γίνεται όλο και πιο απαιτητική και επιλεκτική. Σε αυτή τη φάση της εφηβείας (όψιµη εφηβική φάση), η σωµατική επαφή µπορεί να είναι είτε µε χάδια και φιλιά, που δηµιουργούν σεξουαλικό ερεθισµό ή µε ολοκληρωµένη σεξουαλική πράξη. Η ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, δηλαδή εγκυμοσύνη η οποία δεν είναι προγραμματισμένη, δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο, αλλά πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες έφηβοι σ’ όλον τον κόσμο. Η μεγάλη πιθανότητα τυχαίας εγκυμοσύνης στην εφηβεία οφείλεται σε δυο παράγοντες:  Το βιολογικό γεγονός ότι οι έφηβοι είναι γόνιμοι  Κακή ενημέρωση εφήβων σε θέματα αναπαραγωγικής υγείας.

14  Ως αντισύλληψη ορίζεται κάθε μέτρο που παίρνει ο ένας ή και οι δύο σύντροφοι για την αποφυγή μιας εγκυμοσύνης. Η αντισύλληψη περικλείει την έννοια της προσωρινής αποφυγής μιας εγκυμοσύνης, σε αντίθεση με τη στείρωση που είναι μόνιμη και μη αναστρέψιμη διαδικασία. Η αντισύλληψη είναι μέθοδος προληπτική της εγκυμοσύνης, και απευθύνεται σε γυναίκες παραγωγικής ηλικίας, οι οποίες αν και συνευρίσκονται σεξουαλικά δεν επιθυμούν κάποια κύηση, ως επιλογή τους επί του παρόντος χρόνου.

15  Φυσικές μέθοδοι Υπολογισμός των γόνιμων ημερών Διακεκομμένη συνουσία  Τεχνητές μέθοδοι Κολπικές πλύσεις Σπερματοκτόνα Ανδρικό προφυλακτικό Γυναικείο προφυλακτικό Κολπικό Διάφραγμα Ενδομητρικό Σπείραμα

16  Αντισυλληπτικό Χάπι Μικτό χάπι (Pill) Χάπι της επόμενης ημέρας  Ορμονικά Εμφυτεύματα (Implants)  Ενέσιμος προγεστερόνη  Κολπικός Δακτύλιος

17  Σεξουαλικώς µεταδιδόµενα νοσήµατα (Σ.Μ.Ν) είναι τα νοσήµατα που µεταδίδονται αποκλειστικά µε τη σεξουαλική επαφή. Πρόκειται για νοσήµατα που εµφανίζονται στα γεννητικά όργανα (εσωτερικά και εξωτερικά) του άνδρα και της γυναίκας.

18 Τα πιο γνωστά σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ)  Aids  Γονόρροια-Βλεννόρροια  Πυελικές φλεγμονές  Έρπης γεννητικών οργάνων  Σύφιλη  Ηπατίτιδα Β  Τριχομονάδες  Χλαμύδια  Ψείρες του εφηβαίου  Κονδυλώματα

19 Ο HIV (Human Immunodeficiency Virus – Ιός Ανοσοανεπάρκειας του Ανθρώπου) είναι ο ιός που προκαλεί το Σύνδρομο της Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας (Acquired Immune Deficiency Syndrome – AIDS). Δρα καταστρέφοντας κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος, τα CD4+ T λεμφοκύτταρα, τα οποία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην προστασία του οργανισμού από λοιμώξεις και άλλα νοσήματα. Ο όρος AIDS αναφέρεται στο τελευταίο στάδιο της HIV λοίμωξης, κατά το οποίο το ανοσοποιητικό σύστημα έχει αποδυναμωθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε το HIV οροθετικό άτομο είναι επιρρεπές σε διάφορα νοσήματα και συγκεκριμένους τύπους καρκίνου.

20  Μπορεί να μεταδοθεί μέσω της χωρίς προφυλακτικό σεξουαλικής επαφής ή μέσω της από κοινού χρήσης αιχμηρών αντικειμένων (ξυραφάκια, βελόνες, σύριγγες) με HIV οροθετικό άτομο και από μία HIV οροθετική μητέρα στο νεογνό κατά τη διάρκεια της κύησης, του τοκετού και του θηλασμού.  Ο ιός δεν μεταδίδεται μέσω της καθημερινής κοινωνικής επαφής (χειραψία, αγκαλιά, φιλί στο μάγουλο), των κουνουπιών ή άλλων εντόμων, της από κοινού χρήσης οικιακών σκευών, του σάλιου, των δακρύων, του ιδρώτα, του αέρα ή του νερού.

21  Καθημερινά τα ΜΜΕ μας κατακλύζουν από εικόνες γυμνού, δείχνοντας τα πρότυπα γυναίκας και άντρα και συμβουλές για την σωστή σεξουαλική συνεύρεση. Όλα αυτά προφανώς δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.  Άπειρα άρθρα γεμάτα με συμβουλές που ορίζουν πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να γίνεται η σεξουαλική πράξη, ποια είναι πιο σωστή στάση καθώς και συνταγές για το πως τα δυο φύλα θα παίξουν πιο καλά το ρόλο τους στο ερωτικό παιχνίδι.

22  Όλη αυτή η υπερπληροφόρηση στην πραγματικότητα δεν οδηγεί στη καλύτερη σεξουαλική ζωή. Αντιθέτως μας απομακρύνει από αυτή. Οι σύντροφοι χάνουν τον πραγματικό τους εαυτό, υποδυόμενοι ρόλους που δεν τους εκφράζουν και εμπλέκονται σε σεξουαλικές επαφές μπερδεμένοι και με κύριο γνώμονα το άγχος. Συχνά οι πληροφορίες που παίρνουν είναι αντικρουόμενες και δεν είναι εύκολο να τις ακολουθήσουν. Άνδρες και γυναίκες εξίσου καθηλώνονται στο κυνήγι του άπιαστου, του τέλειου σεξ, το οποίο γίνεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές και όχι με τα θέλω τους ή τους δικούς τους ρυθμούς. Ξεκινούν τη σεξουαλική συνεύρεση με ουτοπικές προσδοκίες σε σχέση με το ίδιο το σεξ και τις σεξουαλικές επιδόσεις που θα πρέπει να έχουν. Αυτή η διαδικασία οδηγεί τους συντρόφους στο καταναγκαστικό σεξ και πολλές φορές στη σεξουαλική δυσλειτουργία.

23 Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια το σεξ ήταν "παγιδευμένο" σε ταμπού και απαγορεύσεις. Η άγνοια, η παραπληροφόρηση, ο φόβος, η ενοχή και η τιμωρία, ήταν οι βασικοί λόγοι που εμπόδιζαν την αναζήτηση της έκφρασης και της ηδονής του ατόμου μέσα από τη σεξουαλική πράξη. Η γυναίκα είναι αυτή που καταπιέστηκε περισσότερο μέσα από τους περιορισμένους ρόλους που της επέβαλλαν η κοινωνία, η ορθοδοξία και η οικογένεια. Ήταν αναγκασμένη να υπηρετεί τους ρόλους της πιστής και αφοσιωμένης συζύγου, νοικοκυράς και μάνας και ο ερωτικός της ρόλος ήταν περιορισμένος στην ικανοποίηση των σεξουαλικών αναγκών του άντρα και την τεκνοποίηση. Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνουμε τη σταδιακή σεξουαλική απελευθέρωση των ανθρώπων με αποτέλεσμα να εκφράζονται περισσότερο στον ερωτικό τους σύντροφο και να επιδιώκουν τη μέγιστη σεξουαλική ικανοποίηση. Το σεξ είναι αναπόσπαστο κομμάτι των ερωτικών σχέσεων και γι' αυτό ο καθένας μέσα στη σχέση του έχει το δικαίωμα αλλά και την ευθύνη για υγιή και ποιοτική ερωτική ζωή.

24  Προσπαθήστε να μη βλέπετε το σεξ ως υποχρέωση απέναντι στο σύντροφό σας.  Αγαπήστε το σώμα σας.  Προσπαθήστε να εστιάσετε στο "εδώ και τώρα", χωρίς ενοχές & ταμπού.  Αποφεύγετε να συζητάτε οτιδήποτε δεν είναι του παρόντος. Προσπαθήστε να εκφράσετε αυτό που νιώθετε, ζητήστε αυτό που θέλετε και πάρτε πρωτοβουλίες που πιστεύετε ότι θα βοηθήσουν και τους δύο σας στη σεξουαλική ολοκλήρωση.  Γίνετε εφευρετικοί στη σεξουαλική επαφή. Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας χωρίς ντροπή και αμηχανία.

25 ΛΟΑΤ Η ομοφοβία (ή ομοφυλοφοβία ή ομοερωτοφοβία) είναι ο φόβος (έως του σημείου της παθολογικής φοβίας), η αποστροφή ή οι διακρίσεις κατά της ομοφυλοφιλίας ή σε βάρος των ομοφυλόφιλων. Ως ευρύτερη έννοια αφορά το σύνολο των ΛΟΑΤ ατόμων και όχι απαραίτητα αποκλειστικά τους ομοφυλόφιλους. Η ομοφοβία μπορεί να περιλαμβάνει ακόμη μίσος, εχθρότητα ή αποδοκιμασία των ομοφυλόφιλων ανθρώπων, της ομοφυλοφιλικής συμπεριφοράς, που οδηγεί στην εκδήλωση μισαλλοδοξίας. Συχνά φτάνει ως το σημείο να εκδηλώνεται πολύ επικίνδυνα, όπως μέσω λεκτικής βίας και με ομοφοβικά εγκλήματα μίσους όπως επιθέσεις, ξυλοδαρμούς, ακόμη και φόνους. Τα άτομα που ενεργούν με τέτοιους τρόπους περιγράφονται ως ομοφοβικά.

26  Σεξουαλική κακοποίηση δεν είναι μόνο η ερωτική πράξη αλλά και η κοντινή σωματική επαφή, το άγγιγμα ή το χάδι που σε κάνει να νιώθεις άβολα.  Σεξουαλική κακοποίηση είναι η «αναγκαστική» σου έκθεση σε πορνογραφικό υλικό από ένα άτομο μεγαλύτερης ηλικίας.  Σεξουαλική κακοποίηση είναι και όταν κάποιος εμπλέκεται σε ερωτική δραστηριότητα μπροστά σου «αναγκάζοντας» σε να τον παρακολουθήσεις.  Η σεξουαλική κακοποίηση δεν είναι πάντα βίαιη πράξη, δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν είναι και παραβίαση.

27  Η κακοποίηση δεν συμβαίνει μόνο από άγνωστα άτομα. Μπορεί να συμβεί από ανθρώπους που γνωρίζεις καιρό, βρίσκονται στο περιβάλλον σου και τους θαυμάζεις πολύ.  Η ερωτική επαφή με άτομο μεγαλύτερο από σένα, που σε κάνει να νιώθεις άβολα, χρειάζεται να σε προβληματίσει, ακόμα και αν το άτομο αυτό σε διαβεβαιώνει ότι αυτό που συμβαίνει είναι φυσιολογικό.  Η σεξουαλική παραβίαση δεν είναι κάτι για το οποίο έχεις ευθύνη. Μη νιώθεις ένοχος/η. Τόλμησε να μιλήσεις σε κάποιον που εμπιστεύεσαι, ακόμα και αν το άτομο που σε κακοποιεί, σε τρομοκρατεί ή σε απειλεί ότι θα έχεις συνέπειες.  Η σεξουαλική κακοποίηση μπορεί να συμβεί και στα κορίτσια και στα αγόρια. Μπορεί να γίνει και από άντρες, αλλά και από γυναίκες.

28

29 Το θέμα στην αναπαράσταση του σεξ σε μια ταινία δεν είναι το φύλο, αλλά το πάθος και ο πόθος μεταξύ των εραστών, ανέφερε ο γάλλος σκηνοθέτης Αλέν Γκιροντί.

30 Σκηνοθεσία: Paul Verhoeven Sharon Stone και Michael Douglas ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ

31 Σκηνοθεσία: Robert Rodriguez Salma Hayek και Antonio Banderas

32 Σκηνοθεσία: Marc Forster Halle Berry και Billy Bob Thordon

33 Σκηνοθεσία: Ang Lee

34 Σκηνοθεσία: Darren Aronofsky Natalie Portman και Mila Kunis

35 Σκηνοθεσία: Alain Guiraudie

36 Σκηνοθεσία: Abdellatif Kechiche

37 Aρκεί το ξεφύλλισμα μιας παγκόσμιας εγκυκλοπαίδειας των εικαστικών τεχνών για να οδηγηθεί κανείς στη διαπίστωση ότι ολόκληρη η ιστορία τους θα μπορούσε άνετα να συνοψιστεί ως «η ιστορία του ερωτισμού στην τέχνη».

38 Ορισμένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά έργα τέχνης παγκοσμίως… Gustav Klimt ( )

39 Δεν είναι τυχαίο ότι μερικά από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της παγκόσμιας τέχνης ξεχειλίζουν από ερωτισμό, ορισμένες φορές σε σκανδαλώδη για την εποχή τους βαθμό.

40 Πάμπλο Πικάσο – La Douleur (1902)

41 Pablo Picasso, Ραφαήλ και Φορναρίνα, 1968

42 J.A.D. Ingres, Μεγάλη Οδαλίσκη, 1814

43 Salvador Dali, Νεαρή παρθένα αυτοσοδομίζεται από τα κέρατα της αγνότητάς της, 1958

44 Toulouse Lautrec ( )

45 Fernando Botero (1932-)

46 Γιάννης Μόραλης ( ) Τσαρούχης Γιάννης ( )

47 Pablo Picasso ( ) Η τέχνη δε διακοσμεί, ανατρέπει!

48  Εκατόν πενήντα χρόνια περίπου μετά τον πίνακα του Courbet με τίτλο «Η καταγωγή του κόσμου», που δεν είναι άλλη από το αιδοίο, αλλά και μισόν αιώνα από την «Κρήνη» (ουρητήριο) του Duchamp, οι καλλιτέχνες εξακολουθούν να δίνουν τη μάχη της πρόκλησης με πάθος και με μεγάλες επιδόσεις στη φαντασία. Πάντως, όπως εξηγεί ο γνώστης σε θέματα τέχνης, Γάλλος δημοσιογράφος Φρεντερίκ Ταντέι, ο λόγος για τον οποίο ένα έργο μπορεί να μας σκανδαλίσει σήμερα είναι διαφορετικός από εκείνον που σκανδάλιζε στο παρελθόν.

49 Ευρωπαϊκό ρεκόρ για τον Οίκο Christie’s έκανε το πορτρέτο του πρώην εραστή του Francis Bacon, George Dyer Talking, φτάνοντας σε δημοπρασία το ποσό των 42 εκατ. δολαρίων, με τον αγοραστή να παραμένει άγνωστος!!!

50 Το πορτρέτο του George Dyer Talking Francis Bacon ( )

51 Ποίηση Πεζογραφία

52 Θέμα χαώδες. Η αναφορά στην ερωτική πράξη, όχι στον έρωτα απλά. Τα ρήματα "αγαπήθηκαν", "ζευγαρώνουν", "έσμιξαν" και άλλα περισσότερο ποιητικά και μεταφορικά κυριαρχούν.

53 ερωτικά ποιήματα ελλήνων & ξένων ποιητών…

54 Από τραγούδια έν’ άυλο κομπολόι Σ’ εσέ δεν ήρθα σήμερα να δώσω. Με τα τραγούδια εγώ θα σε λιγώσω. Και με τα ξόρκια, αγάπη μου, ενός γόη. Γυμνοί. Και σαν κισσός θα σκαρφαλώσω να φάω το κορμί σου που με τρώει. Του λαγκαδιού σου την δροσάτη χλόη με το χέρι θρασά θα την πυρώσω. Το κρασί που ξανάφτει και το γάλα που κοιμίζει, θα φέρω στάλα στάλα, μ’ όλο μου το κορμί να σε ποτίσω. Και στα πόδια σου τ’ ασπροσκαλισμένα, δυο βάζα που μου παίρνουνε τα φρένα, στερνή μανία το μέλι μου θα χύσω. ΠΑΛΑΜΑΣΠΑΛΑΜΑΣ

55 Όλη τη νύχτα πάλεψαν απεγνωσμένα να σωθούν από τον εαυτό τους δαγκώθηκαν, στα νύχια τους μείναν κομμάτια δέρμα, γδαρθήκανε σαν δυο ανυπεράσπιστοι εχθροί, σε μια στιγμή, αλλόφρονες, ματωμένοι, βγάλανε μια κραυγή σα ναυαγοί, που λίγο πριν ξεψυχήσουν, θαρρούν πως βλέπουν φώτα, κάπου μακριά. ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

56 Κι εγώ; Σε ξάπλωσα στη χλόη, στο χώμα. Σε φίλησα βαθιά στο χνούδι τόσο, που μπόρεσα τον κραδασμό να νιώσω, της γυναίκας που΄ταν παιδί ακόμα. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ

57 Μου αρέσει το σώμα μου όταν είναι με το σώμα σου. Τόσο που είναι φρέσκο αυτό το πράγμα. Μύες καλύτεροι, νευρώνες περισσότεροι. μου αρέσει το σώμα σου, μου αρέσει αυτό που κάνει, μου αρέσουν τα πώς του. Mου αρέσει απ' το σώμα σου να νιώθω τη σπονδυλική στήλη και κόκαλα, και την τρεμουλιαστή κρουστο-απαλότητά του και που εγώ θα το ξανά και ξανά και ξανά φιλήσω. Μου αρέσει να φιλώ αυτό κι εκείνο σου, μου αρέσει αργά να χαϊδεύω το χνούδι φουντωτό, το γουνάκι σου ηλεκτρισμένο. Και τι ΄ναι αυτό που βγαίνει από τη χωρισμένη σάρκα; Και μάτια μεγάλα ερωτοψίχουλα, και ίσως μου αρέσει το ρίγος του από κάτω μου εσύ τόσο, που, αλήθεια, φρέσκο πόσο. Ε. Κ Α Μ Ι Ν Γ Κ Σ

58 «Ο Εραστής της Λαίδης Τσάτερλυ» Ντ. Χ. Λόρενς Πρόκειται για το βιβλίο που αποτέλεσε για χιλιάδες νεαρούς, οι οποίοι το διάβασαν κρυφά, την πρώτη σεξουαλική τους αγωγή. Απαγορεύτηκε πολλές φορές, κατασχέθηκε, ρίχτηκε στην πυρά αλλά αν και έχει περάσει σχεδόν ένας αιώνας από τότε που γράφτηκε, εξακολουθεί να θεωρείται το best seller της ερωτικής λογοτεχνίας.

59

60

61 Σε ότι αφορά τη λογοτεχνία, υπάρχουν δυο τάσεις, η ερωτική και η πορνογραφία, τα όρια ανάμεσα στις οποίες είναι πολύ συγκεχυμένα.

62 Η ερωτική λογοτεχνία συνδυάζει φανταστικές και αληθινές ιστορίες και βασίζεται στις ανθρώπινες ερωτικές σχέσεις, οι οποίες σκοπεύουν να ερεθίσουν τη σεξουαλικότητα του αναγνώστη. Το κοινό χαρακτηριστικό σε αυτά τα μυθιστορήματα είναι οι σεξουαλικές φαντασιώσεις πάνω σε θέματα όπως πορνεία, όργια, ομοφυλοφιλία, σαδισμός, μαζοχισμός και άλλα ταμπού, τα οποία μπορεί ναι, μπορεί και όχι να εκφέρονται σε τολμηρή γλώσσα.

63 «Κάθε λογοτεχνικό έργο, που αναφέρεται στη σεξουαλική απόλαυση και το οποίο προσεγγίζει έναν προκαθορισμένο βαθμό αισθητικής, μπορεί να χαρακτηριστεί ερωτική λογοτεχνία. Αν δεν καταφέρνει να ξεπεράσει το όριο αυτό, τότε πρόκειται για πορνογράφημα.» Mario Vargas Liosa, συγγραφέας

64 O ερωτισμός είναι ο εμπλουτισμός της ερωτικής πράξης και όσων τον περιβάλλουν μέσα από την κουλτούρα και την αισθητική μορφή. Το ερωτικό προικίζει τη σεξουαλική πράξη με στολίδια, με μια θεατρικότητα, τα οποία χωρίς να διαλύουν την απόλαυση, του δίνουν μια αισθητική διάσταση.

65 Το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης θεωρείς ότι θα έπρεπε να ενταχθεί στο πρόγραμμα του σχολείου;

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82 ενημέρωση & αναζήτηση υλικού

83  1η Δεκέμβρη: Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS. Και εμείς στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου με σχετικά μηνύματα & φορέσαμε σε όλους την κόκκινη κορδελίτσα.

84 ΟΜΑΔΑ 1η: Κεμεντζίδου Αλεξάνδρα Κατσικάρης Λεωνίδας Ιωαννίδου Παρασκευή Μαραντίδου Χρίστίνα ΟΜΑΔΑ 2η: Μαυροπούλου Ελισάβετ Μεϊμαρίδης Μπάμπης Ιακωβίδης Κοσμάς Καψάλης Τάσος ΟΜΑΔΑ 3η: Καϊλίδου Σοφία Κουκουτέγου Γιώτα Κουβακάς Γιώργος Ιωάννου Δημήτρης ΟΜΑΔΑ 4η: Κελεμπεκίδης Γιάννης Κέρτζαλης Θωμάς Κυριαζόπουλος Γιώργος Ισαακίδης Κυριάκος ΟΜΑΔΑ 5η: Κοτρίδου Ησαΐα Λοϊζίδου Έλενα Κουρούς Μάρκος Μελιόπουλος Σπύρος ΟΜΑΔΑ 6η: Κοκκίνη Ελισάβετ Κυνηγοπούλου Στέλλα Μάστορα Μαρία Θεοδωρίδου Ιωάννα


Κατέβασμα ppt "1 ο ΓΕ.Λ. Βέροιας Σχολικό έτος 2013-2014 Τάξη Β’2."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google