Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεMelancton Makos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr
Μ Ο Ρ Φ Ε Σ Π Ε Ι Θ Ο Υ Σ Εκτός από τους τρόπους άσκησης πειθούς δεχόμαστε στην καθημερινότητά μας μηνύματα από διάφορες μορφές πειθούς που διαδραματίζουν συγκεκριμένο ρόλο στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Στην προσπάθεια τους να μας επηρεάσουν, χρησιμοποιούν τις ανάλογες τεχνικές, όπως και τα κατάλληλα μέσα. Οι κυριότερες, λοιπόν, μορφές πειθούς είναι: 1. Η διαφήμιση 2. Ο δικανικός λόγος 3. Ο πολιτικός λόγος 4. Ο επιστημονικός λόγος. Έρη Τσούνη
2
Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr
1. Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Διαφήμιση αποτελεί η μεθοδευμένη προβολή προϊόντων ή υπηρεσιών για τα πλεονεκτήματα που διαθέτουν σε σύγκριση με άλλα παρόμοια. Γίνεται με κάθε μέσο μαζικής ενημέρωσης, με οπτικά και ακουστικά μέσα, με στόχο την προσέλκυση κοινού για μεγαλύτερη κατανάλωση. Ως πράξη επικοινωνίας η διαφήμιση περιλαμβάνει: α) τον πομπό ( παραγωγός/ διαφημιστής) β) το δέκτη (καταναλωτής) γ) το μήνυμα (περιεχόμενο διαφήμισης) δ) το επικοινωνιακό μέσο ( τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπος, αφίσες, διαδίκτυο) ε) τον επικοινωνιακό κώδικα/γλώσσα ( λόγος, ήχος, εικόνα) Σκοπός: η προβολή και κατανάλωση του προϊόντος Έρη Τσούνη
3
Προϋποθέσεις επιτυχούς διαφήμισης
Προϋποθέσεις επιτυχούς διαφήμισης α) άριστη γνώση προϊόντος ( πλεονεκτήματα, ιδιότητες) β)γνώση του κοινού στο οποίο απευθύνεται ( φύλο, ηλικία, πνευματικό επίπεδο…) γ) επιλογή του κατάλληλου κάθε φορά επικοινωνιακού μέσου Έρη Τσούνη
4
Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ α) Επικεφαλίδα: Ο λόγος είναι ελλειπτικός, συνήθως χωρίς ρήμα. Όταν υπάρχει ρήμα, προτάσσεται και βρίσκεται συνήθως σε β’ πρόσωπο, προστακτική έγκλιση και ενεργητική φωνή. β) κυρίως κείμενο ( αν υπάρχει) Κυριαρχούν τα επίθετα και ο υπερθετικός βαθμός. Ο λόγος είναι και εδώ ελλειπτικός. Κυριαρχεί το ασύνδετο σχήμα, η ενεργητική σύνταξη, η επανάληψη λέξεων και συντακτικών δομών. Το λεξιλόγιο συνήθως είναι καθημερινό. Όταν όμως στόχος είναι να τονιστεί η επιστημονική αξία ή αναγνώριση του προϊόντος, το λεξιλόγιο διανθίζεται με επιστημονικούς όρους. Για λόγους εντυπωσιασμού χρησιμοποιούνται και αγγλικές λέξεις/φράσεις ή σκόπιμα λαθεμένες συντάξεις. γ) σύνθημα (slogan) Βασικό κριτήριο για τη δημιουργία του είναι να απομνημονεύεται εύκολα από το κοινό, να ταυτίζεται με το προϊόν και να το διαφοροποιεί από τα άλλα. Έρη Τσούνη
5
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Η διαφήμιση, για να ελκύσει την προσοχή του δέκτη, να του δημιουργήσει την επιθυμία και τελικά να τον πείσει να το αγοράσει, μετέρχεται τις παρακάτω τεχνικές/τρόπους και μέσα: 1. επίκληση στη λογική ( με την παρουσίαση επιχειρημάτων και τεκμηρίων που επιβεβαιώνουν την αξία του προϊόντος) 2. επίκληση στο συναίσθημα ( με την πρόκληση συναισθημάτων που ικανοποιούνται με την αγορά του προϊόντος) 3. επίκληση στην αυθεντία ( ειδικούς, επιστήμονες, δημοφιλή πρόσωπα…) 4. αναλυτική περιγραφή και επίδειξη των ιδιοτήτων του προϊόντος π.χ. διαφημίσεις αυτοκινήτων στον τύπο 5. συνειρμός ιδεών ( στο υποσυνείδητο του ανθρώπου υπάρχουν πολλές αποθηκευμένες παραστάσεις που η μνήμη αυθόρμητα φέρνει στην επιφάνεια π.χ. ‘’Η καλύτερη ξανθιά’’, διαφήμιση μπύρας) 6. λανθάνων αξιολογικός χαρακτηρισμός ( μήνυμα ‘’κρυμμένο’’ δεν το αντιλαμβάνεται ο δέκτης με αποτέλεσμα την παγίδευσή του) Τα τρία πρώτα ανήκουν στις τεχνικές, στους τρόπους που χρησιμοποιεί ο πομπός/διαφημιστήs, ενώ τα τρία τελευταία στα μέσα. Το περισσότερο διαδεδομένο μέσο είναι ο λανθάνων αξιολογικός χαρακτηρισμός, ενώ η λιγότερη διαδεδομένη τεχνική η επίκληση στη λογική ( για ευνόητους λόγους κι για τη μια και για την άλλη περίπτωση) Έρη Τσούνη
6
Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr
ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ 1. Μήνυμα με άμεσο τρόπο ( αναπτύσσεται χωρίς προλόγους και περιττές εξηγήσεις) 2. Μήνυμα αφηγηματικό ( αφήγηση μιας ιστορίας ή περιστατικού) 3.Μήνυμα μονολόγου ή διαλόγου ( αναφέρεται στη μαρτυρία κάποιου προσώπου που ενδέχεται να είναι καταναλωτής ή ειδικός) π.χ. διάλογος καταναλωτή-δημοσιογράφου 4. Μήνυμα που επεξηγεί την εικόνα του προϊόντος ( υπάρχει ένα μικρό κειμενάκι, λεζάντα που εξηγεί την εικόνα της διαφήμισης) 5. Μήνυμα πρωτότυπο ( στηρίζεται σε τεχνάσματα/ευρήματα για λόγους εντυπωσιασμού π.χ. λογοπαίγνια, μεταφορές, παρομοιώσεις, σπάνιες και εξεζητημένες λέξεις/φράσεις…) 6. Μήνυμα με επιχειρήματα ( είτε λογικά είτε παραπλανητικά) Έρη Τσούνη
7
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ α) Να ελκύει την προσοχή του δέκτη β) Να προκαλεί το ενδιαφέρον του γ) Να του δημιουργεί την επιθυμία να το αγοράσει δ) Να τον οδηγεί στην αγορά του προϊόντος Έρη Τσούνη
8
ΘΕΜΙΤΗ ΚΑΙ ΑΘΕΜΙΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΘΕΜΙΤΗ ΚΑΙ ΑΘΕΜΙΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Όταν μια διαφήμιση χρησιμοποιεί θεμιτά μέσα, ακολουθεί τους κανόνες και τους νόμους της διαφημιστικής δεοντολογία, χρησιμοποιεί αξιόπιστα επιχειρήματα και τεκμήρια, δεν προσπαθεί να επηρεάσει τα συναισθήματα τον δέκτη, αλλά τον ενημερώνει και τον πληροφορεί, τότε έχει λόγο ύπαρξης και τα αποτελέσματά της είναι θετικά. Όταν, όμως, στόχος της είναι να εξαπατήσει τους καταναλωτές με ψευδή ή παραπλανητικά στοιχεία, όταν επινοεί πλασματικές ανάγκες, κινδυνολογεί, και εκμεταλλεύεται το κύρος κάποιων κάνοντας κατάχρηση της επίκλησης στην αυθεντία, τότε η διαφήμιση θεωρείται και αθέμιτη και παραπλανητική. Έρη Τσούνη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.