Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ/SAY NO TO BULLYING Ονόματα ομάδας:Γιμελά Κατερίνα, Παπασεβαστού Κωνσταντίνα Σχολείο:Γυμνάσιο Ζηπαρίου κ’ Λυκειακές τάξεις.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ/SAY NO TO BULLYING Ονόματα ομάδας:Γιμελά Κατερίνα, Παπασεβαστού Κωνσταντίνα Σχολείο:Γυμνάσιο Ζηπαρίου κ’ Λυκειακές τάξεις."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ/SAY NO TO BULLYING Ονόματα ομάδας:Γιμελά Κατερίνα, Παπασεβαστού Κωνσταντίνα Σχολείο:Γυμνάσιο Ζηπαρίου κ’ Λυκειακές τάξεις τμήμα:Γ1,Γ2 1

2 Περιεχόμενα 1.Άρθρα για τους τομείς της διαφορετικότητας…σελ 3,4 2.Οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα οδηγούν στον ρατσισμό …σελ 5,6,7 2.Η σημαντικότητα της ισότητας και των δικαιωμάτων του ανθρώπου από τον Διαφωτισμό …. σελ 8,9,10 3.Συνδυάζοντας τον ολυμπισμό με την ισότητα …σελ 11,12 4.Σχολικός εκφοβισμός …σελ. 13,14,15 6.ιστοσελίδες πληροφοριών … σελ 15 2

3 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Ο ορισμος της διαφορετικότητας με την δίκια μας ματιά : Στον πλανήτη μας ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που ζουν είναι 6,92 δισεκατομμύρια και από τον 14 ο αιώνα συνεχώς σημειώνει αυξηση….Φανταστειτε τι θα γινόταν αν όλοι ήμασταν ίδιοι;;;,με τα ίδια εξωτερικά χαρακτηρίστηκα και τον ίδιο χαρακτήρα….!!Τότε δεν θα υπήρχε η συννενω- ηση μεταξύ μας όλοι θα μπερδευόμασταν και πολλά αλλά… Έτσι τώρα υπάρχει η διαφορετικότητα ο κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του και μοναδικά εξωτερικά χαρακτηρίστηκα,τον δικό του χαρακτήρα,το δικό του τρόπο ζωής και τρόπο σκέψης!! 3

4 • Έτσι συμπεραίνουμε ότι όλοι ίσοι αλλά όλοι διαφορετικοί: • Πολλοί άνθρωποι αδυνατούν να καταλάβουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι πιστεύουν ότι όλοι πρέπει να έχουν το δικό τους χρώμα την δίκια τους θρησκεια,πολλες φορές γίνεται και διάκριση ανάμεσα στο ανδρικό με το γυναικείο φυλλο.Αυτο οδηγεί σε ένα φαινόμενο που ονομάζεται ρατσισμός!! 4

5 Ρατσισμος Άρα,Ρατσισμός είναι η αντίληψη ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους, αλλά διαχωρίζονται σε ανώτερους και κατώτερους, διακρινόμενοι είτε από το χρώμα του δέρματος, είτε από την εθνικότητα, είτε από τη θρησκεία κλπ. Το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, και αυτό που έχει δώσει την αρχική ονομασία στην λέξη, ( "ράτσα«razza = φυλή), είναι ο φυλετικός ρατσισμός. 5

6 Η πρωτοεμφανίσει του ρατσισμού • Από την αντίληψη του ρατσισμού πηγάζουν στάσεις και συμπεριφορές απαξιωτικές και ενίοτε επιθετικές απέναντι στις θεωρητικά μειονεκτούσες ομάδες ανθρώπων. Αυτό αντανακλάται σε βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις και στερεότυπα και διαιωνίζει ιστορικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές ανισότητες. Ο Ρατσισμός έχει τις ρίζες του στον εθνικισμό και στη θεώρηση ότι κάποιοι άνθρωποι είναι ανώτεροι άλλων, επειδή ανήκουν σε έναν συγκεκριμένο λαό ή μία συγκεκριμένη εθνική ομαδα.Συνήθως αποβλέπει στην εθνική καθαρότητα του λαού και υποστηρίζει το δικαίωμα της κυριαρχίας του επάνω στους άλλους. 6

7 Σε αυτές τις απόψεις στηρίχθηκε ο Γερμανός Άλφρεντ Ρόζενμπεργκ, ο κύριος θεωρητικός του ναζισμού, για να δώσει ιδεολογικό υπόβαθρο τόσο στα εγκλήματα των Ναζί πριν και κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου πολέμου, κυρίως εναντίον των Εβραίων και των Τσιγγάνων, όσο και στον γερμανικό επεκτατισμό της εποχής. Ο αντισημιτισμός που διακατείχε τη ναζιστική Γερμανία και τους απανταχού υποστηρικτές της οδήγησε στο Ολοκαύτωμα με τη γενοκτονία περίπου έξι εκατομμυρίων Εβραίων σε λιγότερο από μια δεκαετία. 7

8 Ισότητα και δικαιώματα Από τους πρώτους ανθρώπους που επαναστάτησαν και επικρατήσαν έως και σήμερα ήταν οι ερευνητές και διαφώτιστες. Η φιλοσοφία του Διαφωτισμού κατά την διάρκεια του 18ου αιώνα προπαγάνδιζε μία αποστροφή κατά της απόλυτης μοναρχίας. Οι αντιλήψεις είχαν αρχίσει να στρέφονται προς ένα δημοκρατικό ιδεώδες, τα ανθρώπινα και τα αστικά δικαιώματα, το κοσμικό κράτος καθώς και την πίστη στην λογική. Αυτή η φιλοσοφία έπαιρνε την εξουσία από τον μονάρχη και τον κλήρο. Σ' αυτό το ιδεολογικό πλαίσιο, βρήκαν απήχηση οι ιδέες του κλασικού φιλελευθερισμού. Επίσης, η μασονική ιδεολογία και το παράδειγμα της μετριοπαθούς αγγλικής μοναρχίας είχαν σημαντική επιρροή στους επαναστάτες. 8

9 • Από τα μέσα του 18ου αιώνα η επίδραση της διαφωτιστικής κριτικής στην κοινωνία ήταν μεγάλη. Πολλοί ευγενείς έπαψαν να πιστεύουν πια στα απαρχαιωμένα προνόμια. Τα σαλόνια, τα περιοδικά, οι χώροι συγκεντρώσεων και οι μασονικές στοές έγιναν φορείς της ολοένα αυξανόμενης δυσαρέσκειας κατά της απόλυτης μοναρχίας. Η φιλοσοφία του Διαφωτισμό έκανε λόγο για τα ατομικά δικαιώματα,για ελευθερία και ισότητα, έννοιες που ως τότε ήταν άγνωστες κάτω από τον ζυγό του απολυταρχικού καθεστώτος. • Ο Τζων Λοκ (John Locke, 29 Αυγούστου Οκτωβρίου 1704) ήταν Άγγλος φιλόσοφος και ιατρός, ο οποίος θεωρείται ένας από τους πλέον σημαίνοντες στοχαστές του Διαφωτισμού και είναι ευρύτερα γνωστός ως ο Πατέρας του Κλασικού Φιλελευθερισμού. 9

10 Ήταν από τους πρώτους που υποστήριξε ότι οι άνθρωποι έχουν απαραβίαστα φυσικά δικαιώματα (ζωής,ελευθερίας,περιουσίας,). Ο Λοκ διατύπωσε το κοινωνικό συμβόλαιο δηλαδή,αποδέχονταν να περιορίσουν την ελευθερία τους και σε αντάλλαγμα το κράτος έπρεπε να εγγυηθεί για τη διασφάλιση των φυσικών τους δικαιωμάτων: της ζωής, της ελευθερίας, της ιδιοκτησίας. Εάν το κράτος παραβίαζε το «κοινωνικό συμβόλαιο», οι άνθρωποι είχαν δικαίωμα να το λύσουν και να εξεγερθούν.Αρα τους έδινε το δικαίωμα για νέα επανάσταση που αυτό δεν ήταν καλό για το κράτος. • Έτσι σιγά-σιγά από τότε μέχρι και σήμερα ο άνθρωπος κατάκτησε τα φυσικά του δικαιώματα και τώρα στις περισσότερες περιοχές του κόσμου ζει δημοκρατικά!! 10

11 Ολυμπισμός = Ισότητα • Ο ολυμπισμός δεν είναι απλά η αγωνιστική έκφραση του ανθρώπου και το μεγαλείο τον ολυμπιακών αγώνων … Ο ολυμπισμός αποτελείται από αξίες του ανθρώπου και συγκεκριμένα κινείται γύρω από δύο βασικούς άξονες: Το «Ευ Αγωνίζεσθαι » και την «Ευγενή Άμιλλα » • Το Ευ Αγωνίζεσθαι ή Fair Play, όπως αποδίδεται διεθνώς, ως θεσμός αλλά και ως κίνηση οικουμενικής εμβέλειας, που διέπεται από σύστημα αξιών, αποτελεί βασικό, θεμελιώδες στοιχείο, κάθε πραγματικής, αθλητικής συνάντησης, κάθε πραγματικής αθλητικής συμπεριφοράς. Δείχνει τους δρόμους, οι οποίοι μέσα από τους συμβολισμούς του αθλητισμού, επηρεάζουν και την ίδια τη κοινωνία. 11

12 • Ο θεσμός του «Ευ Αγωνίζεσθαι» δημιουργήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης και συγκεκριμένα από την Επιτροπή Αθλητικής Ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της 1ης Στρογγυλής Τράπεζας του Αθλητισμού, της Ανοχής, και του Ευ Αγωνίζεσθαι, που έλαβε χώρα στο Άμστερνταμ στις 11 Απριλίου • 12 Άμιλλα σημαίνει η προσπάθεια για υπεροχή, ο ανταγωνισμός για τα πρωτεία. Το επίθετο «ευγενής» προσδιορίζει τον άδολο, ανυστερόβουλο χαρακτήρα αυτής της προσπάθειας. Η άμιλλα, λοιπόν, προϋποθέτει τη συλλογική δραστηριότητα μέσα στην οποία μπορεί να υπάρξει ανταγωνισμός.Η έκβαση κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας εξαρτάται από το ιστορικά

13 Σχολικός εκφοβισμός • Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο). 13

14 • Τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού αρχικά νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά-θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι. Από την άλλη μεριά οι γονείς συνήθως δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και δηλώνουν άγνοια. Αυτό συμβαίνει γιατί τα θύματα εξομολογούνται το γεγονός του εκφοβισμού συχνότερα σε φίλους τους. Αν όμως οι γονείς εντοπίσουν κάποιο από τα προαναφερθέντα συμπτώματα και υποψιάζονται ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού κρίνεται αναγκαίο να προσεγγίσουν το παιδί και να αντιδράσουν απευθυνόμενοι αρχικά στους εκπαιδευτικούς και στις αρμόδιες Διευθύνσεις εκπαίδευσης 14

15 • Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το παιδί να αισθάνθεται ότι έχει στήριγμα τους γονείς του και το σχολείο. Επιπλέον, οι ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «μιλούν». 15 Ιστοσελίδες οι οποίες αντλήσαμε πληροφορίες για το συγκεκριμένο θέμα είναι :http:/el.wikipedia.org,www.kallipatira.gr,http://amila- athlitismos.blogspot.gr,google images


Κατέβασμα ppt "ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ/SAY NO TO BULLYING Ονόματα ομάδας:Γιμελά Κατερίνα, Παπασεβαστού Κωνσταντίνα Σχολείο:Γυμνάσιο Ζηπαρίου κ’ Λυκειακές τάξεις."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google