Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Πηγές Ερευνητικά εργαλεία – τεχνικές Για να προσεγγίσουμε το περιεχόμενο και τους στόχους που έχουμε θέσει οι μαθητές διεξάγουν δραστηριότητες. Όλες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Πηγές Ερευνητικά εργαλεία – τεχνικές Για να προσεγγίσουμε το περιεχόμενο και τους στόχους που έχουμε θέσει οι μαθητές διεξάγουν δραστηριότητες. Όλες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Πηγές Ερευνητικά εργαλεία – τεχνικές Για να προσεγγίσουμε το περιεχόμενο και τους στόχους που έχουμε θέσει οι μαθητές διεξάγουν δραστηριότητες. Όλες οι δραστηριότητες είναι: • Βιωματικές • Ομαδοσυνεργατικές • Διερευνητικές

2 2 Σε κάθε διάσταση του θέματος (υπο-θέμα) η διερεύνηση λαμβάνει την παρακάτω μορφή ή κάποια παρόμοιά της: •Ερευνητικό ερώτημα, •Αναζήτηση πληροφοριών για την καλύτερη κατανόηση του ερωτήματος •Δραστηριότητες συλλογής ερευνητικών δεδομένων και επεξεργασίας τους προς απάντηση του ερευνητικού ερωτήματος, •Συμπέρασμα διερεύνησης και συσχέτισή του με ερευνητικό ερώτημα και •Κριτική αποτίμηση του συμπεράσματος με επιστημονικά, κοινωνικο-πολιτικά και ηθικά κριτήρια.

3 3 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ - ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΕΔΙΟΥ (Παρατήρηση, καταγραφή, μέτρηση, φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση) ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ «Ποιος» μιλάει; Για να πει «τι»; Σε «ποιον»; «Πώς»; Με «ποιο» στόχο; ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ (ΠΗΓΕΣ) ΓΡΑΠΤΑ: Επίσημα Έγγραφα Ιδιωτικά Έγγραφα Τύπος Βιβλία ΑΛΛΗΣ ΦΥΣΗΣ: Αντικείμενα Σχέδια, Πίνακες Ζωγραφικής Φωτογραφίες Κινηματογράφος Πραγματικές καταστάσεις (φαινόμενα, γεγονότα, καταστάσεις της πραγματικότητας)

4 4 ΠρωτογενείςΔευτερογενείς Αρχειακό υλικόΒιβλία επιστημονικά Βάσεις στατιστικών δεδομένωνΔημοσιογραφικά κείμενα ΣυνεντεύξειςΛογοτεχνικά άρθρα Εργαστηριακά πειράματα Κατασκευές Καλλιτεχνικές συνθέσεις • Με τις πρωτογενείς διαμορφώνουμε απαντήσεις με τις δευτερογενείς στηρίζουμε απόψεις • Βοηθάμε αρχικά τους μαθητές με μια προτεινόμενη βιβλιογραφία και μετά τους ενισχύουμε στην αναζήτηση πηγών • Καταθέτουμε τον προγραμματισμό για τις ανάγκες στον ειδικό συντονιστή Σχετικά με τις πηγές πληροφόρησης:

5 5 Όταν ο χρόνος γεμίζει με πολλά όμορφα, μικρά, διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα διαστέλλεται και αποκτά μεγαλύτερο νόημα «Ζήστε το χρόνο με όσο το δυνατόν μικρότερα τμήματα»

6 6 Εργασία στο πεδίο: δραστηριότητες «εκτός τειχών» σε υπαίθριους ή άλλους χώρους •Μέθοδος βιωματικής και ενεργητικής μάθησης, «μαθαίνω πράττοντας» •Αξιοποιούμε τρεις πηγές γνώσης: –Το περιβάλλον –Τους ανθρώπους –Το έντυπο υλικό

7 7 Σκοπός της μελέτης στο πεδίο είναι οι μαθητές, χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους να παρατηρήσουν, να καταγράψουν, να συλλέξουν δεδομένα και να αποκτήσουν μέσω ερευνητικής διαδικασίας εμπειρίες και γνώσεις

8 8 Χώροι που γίνεται η μελέτη στο πεδίο: •Πάρκο - άλσος – δάσος-εθνικός δρυμός Παράκτια περιοχή •Υγρότοπος- ποτάμι- λίμνη •Μια περιοχή, ένας δρόμος της πόλης που ζούμε •Ένα εργοστάσιο, super market, μουσείο, κλπ •Ένα αγρόκτημα βιολογικής καλλιέργειας •Η αυλή του σχολείου

9 9 Η μελέτη στο πεδίο περιλαμβάνει τα εξής στάδια: •Προετοιμασία στην τάξη (προκαταρκτικό στάδιο της επίσκεψης) •Η επίσκεψη στο πεδίο (η ίδια η επίσκεψη), και •Η επεξεργασία των στοιχείων στην τάξη (στάδιο μετά την επίσκεψη).

10 10 Προετοιμασία πριν την επίσκεψη: •Προκαταρκτική επίσκεψη από τον εκπαιδευτικό •Διαδικαστικά θέματα (θέματα ασφάλειας, τρόπος και κόστος μεταφοράς, εξασφάλιση άδειας επίσκεψης, εξασφάλιση συνοδών) •Συζήτηση στη τάξη (στόχοι, δραστηριότητες, πηγές πληροφόρησης, συμπεριφορά μαθητών) •Συμμετοχή των μαθητών (μελέτη χάρτη, συλλογή πληροφοριών κλπ.) •Εξοικείωση με όργανα που πιθανόν θα χρησιμοποιηθούν (φακοί, μέτρο, θερμόμετρο, κιάλια, κλπ)

11 11 Κατάλογος ενεργειών και υλικών για εργασία πεδίου (προετοιμασία) Διατύπωση των στόχων της εργασίαςΦορητό φαρμακείο Τοποθεσία επίσκεψηςΝερό Διάρκεια επίσκεψηςΤροφή Μέσον (μέσα) μετακίνησηςΌργανα και υλικά Αριθμός μαθητώνΑδιάβροχα μπότες Κόστος μετακίνησης (ανά άτομο)Μια αλλαξιά για κάθε μαθητή Συνοδοί (καθηγητές, γονείς, επιστήμονες)Κατανομή αρμοδιοτήτων μαθητών Άδεια εισόδου (όπου απαιτείται)Κατανομή αρμοδιοτήτων συνοδών Δηλώσεις γονέωνΕπίλυση αποριών

12 12 Εργασία στο πεδίο •Συγκρότηση ομάδων •Υλοποίηση δραστηριοτήτων Οι δραστηριότητες ποικίλλουν και το είδος τους εξαρτάται από το προς μελέτη πρόβλημα και τις δυνατότητες που προσφέρει το πεδίο

13 13 Εργασία στην τάξη •Επεξεργασία των συλλεχθέντων στοιχείων, σύνθεση •Σύνταξη αναφοράς ή σύνθεση φυλλαδίου, όπου θα εκτίθενται τα βασικότερα σημεία της έρευνας

14 14 Οι μέθοδοι διδασκαλίας στο πεδίο: •Συμβάλλουν στην άμεση επαφή των μαθητών με το περιβάλλον •Καλλιεργούν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας •Βοηθούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης των πληροφοριών, ανάληψη πρωτοβουλιών, δράση •Ενισχύουν το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και στη ζωή •Έχουν σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη θετικότερων στάσεων απέναντι στο περιβάλλον

15 15 Δραστηριότητα: Δραστηριότητα: Έρευνα στο σούπερ μάρκετ Στόχοι: •Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες το ρόλο της συσκευασίας στην αύξηση του όγκου και βάρους των απορριμμάτων. •Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον τα διάφορα υλικά συσκευασίας. •Να μάθουν τι σημαίνει «φιλική προς το περιβάλλον» συσκευασία. •Να αντιμετωπίσουν κριτικά την καταναλωτική συμπεριφορά του πολίτη και να αλλάξουν πιθανά κάποια στοιχεία της δικής τους στάσης και συμπεριφοράς. •Να αναλάβουν πρωτοβουλίες και δράση.

16 16 Πριν την επίσκεψη: •Προετοιμασία: –Προκαταρκτική επίσκεψη –Διαδικαστικά θέματα Συζήτηση στη τάξη (στόχοι, πηγές πληροφόρησης, συμπεριφορά μαθητών) •Εισαγωγή στο θέμα •Τι θα κάνουμε στο σούπερ μάρκετ •Χωρισμός σε ομάδες

17 17  Καταγράφουν και σχολιάζουν τα διαφορετικά υλικά συσκευασίας που χρησιμοποιούνται για τα προϊόντα του καταστήματος. Φωτογραφίζουν προϊόντα με συσκευασίες που τους κινούν το ενδιαφέρον. Πιο συγκεκριμένα:  Καταγράφουν τα διαφορετικά είδη συσκευασιών για το ίδιο προϊόν, σύμφωνα με το παρακάτω παράδειγμα. ΠροϊόνΔιαφορετικά υλικά συσκευασίας ΓάλαΜέταλλο (αλουμίνιο, σίδηρος), πλαστικό, χαρτί ΓιαούρτιΠλαστικό, πηλός  Καταγράφουν προϊόντα που κατά τη γνώμη τους έχουν υπερβολική συσκευασία π.χ. είδη δώρων, όπως και αυτά που έχουν οικονομική συσκευασία π.χ. απορρυπαντικά πλυντηρίου. Στο σούπερ μάρκετ

18 18  Καταγράφουν προϊόντα μιας χρήσης και προϊόντα για την ίδια ανάγκη που μπορεί να χρησιμοποιηθούν πολλές φορές π.χ. ξυραφάκια - ξυριστική μηχανή. Σημειώνουν τις συσκευασίες τους.  Καταγράφουν φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, δηλαδή αυτές που μπορεί να επαναχρησιμοποιηθούν (π.χ. γυάλινες, χαρτονένια κουτιά απορρυπαντικών), ή να ανακυκλωθούν. Προσέχουν να εντοπίσουν συσκευασίες που προέρχονται από ανακύκλωση.

19 19 •Καταγράφουν τον τρόπο μεταφοράς των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από το σούπερ μάρκετ •Συζητούν με τον υπεύθυνο του σουπερμάρκετ για το αν έχουν ληφθεί μέτρα από πλευράς επιχείρησης για ανακύκλωση των χάρτινων κουτιών και για τη δυνατότητα επιστροφής από τους καταναλωτές στο κατάστημα, γυάλινων συσκευασιών.

20 20 Στο σχολείο: •Ζυγίζουμε ξεχωριστά το περιεχόμενο και τη συσκευασία κάποιων προϊόντων που αγοράσαμε και καταγράφουμε τα αποτελέσματα των μετρήσεων σε πίνακα. Είδος προϊόντος Υλικό συσκευασ ίας Βάρος συνολικού προϊόντος (gr) Βάρος περιεχομέν ου (gr) Βάρος συσκευα σίας (gr) Βάρος συσκ./π εριεχ. (%) Βάρος συσκ. /Βάρ. συνολ. προϊόν. (%) ΚαψούλιαΧαρτί8,52, ΚρουασάνΠλαστικό Γάλα (ζαχαρούχο) Σίδερο99,57821,52721 Αποσμητικό χώρου Πλαστικό13,549, ΡύζιΠλαστικό

21 21 •Συζητούν για το ρόλο της συσκευασίας στην παραγωγή των σκουπιδιών. Για τα προϊόντα που θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν σε επιστρεφόμενη συσκευασία, σε συσκευασία από ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά Καταγράφουν παραδείγματα συσκευασιών που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, π.χ. ΠροϊόνΥλικό συσκευασίαςΠιθανοί τρόποι επαναχρησιμοποίησης ΜαγιονέζαΓυάλινο βαζάκιΔοχείο για ζάχαρη ή καφέ, θήκη για κουμπιά ΜουστάρδαΓυάλινο ποτήριΠοτήρι  Συζητούν τέλος για το τι πρέπει να κάνει ο πολίτης - καταναλωτής, για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί ο τεράστιος όγκος των σκουπιδιών λόγω συσκευασίας. Καταλήγουν σε προτάσεις που μπορεί να πάρουν τη μορφή ενός καταλόγου συμπεριφοράς του «καλού» καταναλωτή. Λέξεις κλειδιά: Προϊόντα με λίγο υλικό για συσκευασία, υπερβολική συσκευασία, οικονομική (μεγάλη) συσκευασία, συσκευασία από ανακυκλώσιμα υλικά, συσκευασίες που επαναχρησιμοποιούνται, πλαστικές συσκευασίες, προϊόντα με μεγάλη διάρκεια ζωής, προϊόντα μιας χρήσης.

22 22 Ο δεκάλογος του «καλού» καταναλωτή 1. Να αποφεύγουμε τις πλαστικές συσκευασίες. 2. Να προτιμάμε υλικά που μπορεί να ανακυκλωθούν. 3. Να αποφεύγουμε τα προϊόντα μιας χρήσης κυρίως τα πλαστικά. 4. Να προτιμάμε τις γυάλινες επιστρεφόμενες συσκευασίες. 5. Να αποφεύγουμε να αγοράζουμε προϊόντα με υπερβολική συσκευασία. 6. Να χρησιμοποιούμε πολλές φορές τις πλαστικές και χάρτινες σακούλες. 7. Να προτιμάμε τις μεγάλες οικονομικές συσκευασίες. 8. Να προτιμάμε τα προϊόντα με μεγάλη διάρκεια ζωής. 9. Να συμμετέχουμε ενεργά σε προγράμματα ανακύκλωσης. 10. Να ενημερωνόμαστε και να διεκδικούμε προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.

23 23 Επισκόπηση απόψεων (Survey research) Η επισκόπηση είναι μια μορφή έρευνας κατά την οποία οι μαθητές, χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια, προσωπικές συνεντεύξεις και φύλλα καταγραφής, συγκεντρώνουν πρωτογενείς πληροφορίες (πληροφορίες από «πρώτο χέρι»). Το πεδίο της έρευνας μπορεί να είναι κάποιος χώρος – περιοχή ή ομάδα ανθρώπων

24 24 Κατά την επισκόπηση ακολουθείται η εξής πορεία: •Σύνταξη ερευνητικών ερωτημάτων Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι «τι θα αναζητήσουν οι μαθητές;» π.χ. ποια είναι η γνώμη των κατοίκων για τη χρήση ηλιακής ενέργειας; •Αναζήτηση πηγών: «πού θα αναζητήσουν τις σχετικές πληροφορίες;» - Επιλογή δείγματος •Ανάπτυξη τεxvικής συλλογής πρωτογενών στοιχείων: «πώς θα τα αναζητήσουν;», ερωτηματολόγια ή συνεντεύξεις •Επεξεργασία και Οργάνωση των πρωτογενών στοιχείων που συγκέντρωσαν οι μαθητές, π.χ. υπό μορφή συνοπτικού πίνακα ή πίτας. •Σύγκριση και ερμηνεία των στοιχείων που έχουν συλλεγεί. •Εξαγωγή συμπερασμάτων, σύνθεση και παρουσίαση, π.χ. υπό μορφή ενός ενημερωτικού δίπτυχου. Διευκρινίζεται ότι η επισκόπηση μπορεί να ενταχθεί και να εφαρμοστεί ως ειδικότερη στρατηγική σε μία επιμέρους φάση κατά τη μελέτη στο πεδίο

25 25 Η συνέντευξη είναι η άμεση προφορική επικοινωνία του ερευνητή (μαθητής/εκπαιδευτικός) και του ερωτώμενου με σκοπό την απόσπαση συγκεκριμένων πληροφοριών •Οι προσωπικές συνεντεύξεις, επειδή ακριβώς έχουν προσωπικό χαρακτήρα απαντώνται με μεγαλύτερη υπευθυνότητα και σοβαρότητα από τον ερωτώμενο και για αυτό είναι πιο έγκυρες από τις ομαδικές. •Συνέντευξη από ομάδα 2-3 μαθητών για καλύτερη καταγραφή των απαντήσεων •Η αποκωδικοποίηση των απαντήσεων έχει δυσκολίες •Πλεονεκτεί του ερωτηματολογίου στο ότι η απάντηση είναι άμεση, αβίαστη άρα και ειλικρινής •Θεωρείται από τους μαθητές/τριες μία ελκυστική και ενδιαφέρουσα δράση γιατί τους δίνει την ευκαιρία να πάρουν και οι ίδιοι ενεργά μέρος στη συλλογή στοιχείων. Αποτελούν σημαντικό μέσο για την κοινωνικοποίηση τους

26 26 Ερωτηματολόγιο ονομάζεται ο κατάλογος των ερωτήσεων ο οποίος δίνεται στον ερωτώμενο και απαντάται από τον ίδιο •Στο ερωτηματολόγιο καταγράφονται γραπτά κάποιες δηλώσεις, απόψεις, γνώσεις, γνώμες, στάσεις, συμπεριφορές, κ.α. από τον ίδιο τον ερωτώμενο. •Έναντι των συνεντεύξεων: –Είναι ένας πιο «εύκολος» τρόπος συμπλήρωσης εφόσον δεν απαιτεί την προσωπική παρουσία του ερευνητή. –Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις που δεν είναι εύκολη η προσωπική επικοινωνία των μαθητών/τριών με τους ερωτώμενους –Δεν μπορεί να ελεγχθεί η αξιοπιστία όμως στη συμπλήρωσή τους

27 27 Για να φτιάξουμε ένα ερωτηματολόγιο ή να πάρουμε μία συνέντευξη φροντίζουμε … •Να γράψουμε στην αρχή περιληπτικά ποιοι είμαστε και το λόγο για τον οποίο ζητάμε τη γνώμη τους. Δεν ξεχνάμε να τους ευχαριστήσουμε προκαταβολικά. Σε προφορική συνέντευξη λέμε το όνομα και την ιδιότητά μας και είμαστε ευγενικοί ακόμα και αν δεν μας απαντήσουν. •Να μην ζητάμε όνομα ή άλλα προσωπικά στοιχεία. •Να έχει μικρή έκταση. •Να είμαστε σύντομοι και σαφείς στις ερωτήσεις μας. •Να δίνουμε – όσο περισσότερο μπορούμε - και όλες τις δυνατές απαντήσεις για να επιλέξουν. (Κλειστές ερωτήσεις)

28 28 5 ο Γυμνάσιο Νίκαιας Πρόγραμμα Π.Ε. «Η αυλή μας» Η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας, που φέτος ασχολείται με την αυλή, θα ήθελε τη γνώμη και τις ιδέες σας για να διατυπώσει τις προτάσεις της. Σας ευχαριστούμε πολύ για τις απαντήσεις σας. •Φύλλο: Άνδρας  Γυναίκα  •Επάγγελμα: Ιδιωτικός Υπάλληλος  Δημόσιος Υπάλληλος  Ελεύθερος επαγγελματίας  Εργάτης/τρια  Άλλο ……………….ٱ 1. Παρατηρείτε την αυλή όταν έρχεστε στο σχολείο; Σχεδόν ποτέ  Κάποιες φορές  Σχεδόν πάντα  2. Η γνώμη σας για την αυλή του σχολείου είναι: Πολύ καλή  Αρκετά καλή  Μέτρια  Μάλλον κακή  Πολύ κακή  3.Γράψτε μας τις παρεμβάσεις, βελτιώσεις ή αλλαγές που χρειάζεται η αυλή μας. …………………………………………………………………………………………… ……………...……………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… ………………………………………

29 29 Πως αξιοποιείτε συνήθως το χρόνο του διαλείμματος; Παίζω μπάσκετ ποδόσφαιρο , παρακολουθώ μπάσκετ ποδόσφαιρο , παίζω άλλα παιχνίδια , συζητώ – αστειεύομαι με τους φίλους μου , προετοιμάζομαι στα υπόλοιπα μαθήματα , ξεκουράζομαι – ηρεμώ , κάτι άλλο ……. Σε ποιο βαθμό συμφωνείς με τις παρακάτω ιδέες για το χώρο της αυλής; Α) Να φυτευτούν φυτά γύρω – γύρω Β) Να τοποθετηθούν παγκάκια Γ) Να καλυφτούν με αναρριχώμενα φυτά οι τοίχοι Δ) Να ζωγραφιστούν σχέδια σε τοίχους Ε) Να τοποθετηθεί πέργκολα Καθόλου , λίγο , αρκετά , πολύ , πάρα πολύ 

30 30 1. Ενδεικτικές ερωτήσεις για τους μαθητές •Τι κάνουν όταν βρίσκονται στην αυλή; •Τι τους αρέσει περισσότερο να κάνουν; •Ποια παιχνίδια παίζουν συνήθως; •Ποια είναι η αγαπημένη τους γωνιά και γιατί; •Ποια γωνιά της αυλής αποφεύγουν και γιατί; •Βρίσκουν ήσυχες γωνιές για κουβέντα ή διάβασμα; •Θεωρούν ότι υπάρχουν περιοχές επικίνδυνες για ατυχήματα και ποιες είναι; •Τι τους αρέσει περισσότερο από αυτά που υπάρχουν στην αυλή; •Τι τους ενοχλεί περισσότερο; •Τι θα ήθελαν να είχε η αυλή που δεν έχει τώρα; (π.χ. πράσινο, κήποι, χώροι άθλησης και παιχνιδιού, μικρά οικοσυστήματα, «ανοιχτή τάξη», κ.ά.) •Είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν στη βελτίωση της αυλής; κ.ά.

31 31 2. Ενδεικτικές ερωτήσεις για τους εκπαιδευτικούς •Ποιά θεωρούν ότι είναι τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η αυλή του σχολείου τους; •Ποιά θεωρούν ότι είναι τα κυριότερα προβλήματά της; •Θεωρούν ότι υπάρχουν περιοχές επικίνδυνες για ατυχήματα και ποιες είναι αυτές; •Ποιες αλλαγές προτείνουν ώστε να γίνει η αυλή ευχάριστη και ελκυστική στους μαθητές; •Έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ την αυλή για να διδάξουν και με ποιο τρόπο; •Σκέφτονται να τη χρησιμοποιήσουν για να διδάξουν και με ποιο τρόπο; •Ποιες αλλαγές προτείνουν ώστε να χρησιμοποιηθεί η αυλή ως χώρος μάθησης; κ.ά.

32 32 3. Ενδεικτικές ερωτήσεις για τους γονείς •Έχουν προβληματιστεί για την ποιότητα, τη λειτουργικότητα και την αισθητική της αυλής; •Ποιά είναι η γνώμη τους για την αυλή του σχολείου; •Ποιά είναι η γνώμη τους για την είσοδο της αυλής και του κτιρίου; •Ποιά σημεία θεωρούν ελκυστικά και φιλικά για τους μαθητές; •Ποιά σημεία θεωρούν αφιλόξενα ή και επικίνδυνα; •Ποιές είναι οι κυριότερες βελτιώσεις και αλλαγές που προτείνουν; •Με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να βοηθήσουν για την υλοποίηση βελτιωτικών παρεμβάσεων; (εθελοντική εργασία, τεχνογνωσία κλπ.) κ.ά.

33 33 Επεξεργασία Η ομάδα μετά τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων: •Επεξεργάζεται τα δεδομένα. •Παρουσιάζει τα ευρήματά της σε διαγράμματα. •Συζητά τα αποτελέσματα και απαντά στα αρχικά ερωτήματα.

34 34 Καταιγισμός ιδεών (Brain Storming) •Ο εκπαιδευτικός απευθύνει στους μαθητές ερώτημα του τύπου: Ποιες σκέψεις έρχονται αμέσως στο νου σας, ακούγοντας το συγκεκριμένο θέμα ή έννοια; •Παροτρύνει τους μαθητές να εκφράζονται γρήγορα και αυθόρμητα ακόμη και εάν δεν γνωρίζουν το θέμα. •Οι απαντήσεις καταγράφονται στον πίνακα με κριτικό πνεύμα σχολιάζονται, αξιολογούνται, κατηγοριοποιούνται

35 35 •Με τη στρατηγική αυτή επιδιώκεται η αυθόρμητη και ελεύθερη έκφραση των ιδεών των μαθητών κατά την εξέταση ενός πολυδιάστατου θέματος, ενός ζητήματος ή μιας κεντρικής έννοιας, ώστε να αποκαλυφθούν οι σχετικές κρυμμένες διαστάσεις και να διασταυρωθούν οι απόψεις. •Μέσω της στρατηγικής αυτής επιτυγχάνεται υψηλός βαθμός συμμετοχής των μαθητών, αξιοποιούνται προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες τους, ασκείται η ικανότητα ελεύθερης και δημιουργικής έκφρασης και η ικανότητα αξιολόγησης.


Κατέβασμα ppt "1 Πηγές Ερευνητικά εργαλεία – τεχνικές Για να προσεγγίσουμε το περιεχόμενο και τους στόχους που έχουμε θέσει οι μαθητές διεξάγουν δραστηριότητες. Όλες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google