Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2η μετεκλογική συνάντηση 1 χρόνο μετά τις εκλογές / 9 μήνες στο Π.Σ. της Ανεξάρτητης Περιφερειακής Κίνησης ΜΙΑ ΚΡΗΤΗ, Περιβάλλον • Άνθρωπος 6-11-2011 Αντώνης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2η μετεκλογική συνάντηση 1 χρόνο μετά τις εκλογές / 9 μήνες στο Π.Σ. της Ανεξάρτητης Περιφερειακής Κίνησης ΜΙΑ ΚΡΗΤΗ, Περιβάλλον • Άνθρωπος 6-11-2011 Αντώνης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2η μετεκλογική συνάντηση 1 χρόνο μετά τις εκλογές / 9 μήνες στο Π.Σ. της Ανεξάρτητης Περιφερειακής Κίνησης ΜΙΑ ΚΡΗΤΗ, Περιβάλλον • Άνθρωπος Αντώνης Ανηψητάκης, πολιτικός μηχανικός Περιφερειακός Σύμβουλος Κρήτης Αντώνης Ανηψητάκης, πολιτικός μηχανικός Περιφερειακός Σύμβουλος Κρήτης

2 Πως μπορούμε να βοηθήσουμε; Η Προγραμματισμένη 2η συνδιάσκεψή μας βρίσκει την πατρίδα μας σε μια οδυνηρή κατάσταση: ‣ ο λαός εξεγείρεται από μέτρα αναποτελεσματικά και άδικα ‣ το πολιτικό σύστημα καταρρέει από την ανεπάρκεια όσων κυβέρνησαν άλλα και όσων δεν ήθελαν να κυβερνήσουν ‣ οι πολιτικές δυνάμεις αλληλοκατηγορούνται, δεν διατυπώνεται σχέδιο διεξόδου ‣ οι εταίροι μας ετοιμάζονται να μας εγκαταλείψουν ‣ η ανεξέλεγκτη χρεοκοπία απειλεί την πατρίδα, την κοινωνία, τους νέους, το περιβάλλον Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

3 Πως μπορούμε να βοηθήσουμε; Βελτιώνοντας τη δουλειά μας κατ’ αρχήν μέσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

4 Αντιλαμβανόμαστε το νέο θεσμό, της αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης ως ένα νέο κοινωνικό όπλο, ίσως όμως και το έσχατο, που πρέπει τα μέγιστα να αξιοποιήσουμε για να κερδίσουμε έναν ιδιότυπο πόλεμο που μοιάζει χαμένος για την Ελλάδα, για την Κρήτη, για το περιβάλλον, για την κοινωνία, με πιο χαμένους τους πιο αδύναμους, τους νέους και τις επόμενες γενιές. Θα τον υπηρετήσουμε μ’ όλες μας τις δυνάμεις αγωνιώντας για λύσεις, έγνοια καμιά για μικροπαραταξιακά οφέλη. Προέχει να διορθώσουμε όχι να δικάσουμε. Έχουμε γνώση των δυσκολιών, αλλά και πίστη ότι μπορούμε να τις υπερβούμε. Ως νησί διαθέτουμε το μέγεθος, την ποιότητα και τους ανθρώπους που ο νέος θεσμός πρέπει να αξιοποιήσει για να ξανααρχίσει η Κρήτη να προκόβει. Η θάλασσα γύρω μας ας μας αποκλείσει τη δυνατότητα να μεταθέσουμε αλλού τις ευθύνες. Τις λύσεις να τις αναζητήσουμε στηριγμένοι πρωτίστως στις δικές μας δυνάμεις. Άλλοθι αποτυχίας δεν θα υπάρξει. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις Ορκωμοσία

5 Στο χέρι μας είναι να ξεφύγουμε απ' τη μιζέρια του τοπικισμού, με τους εμφυλίους των Εφετείων, των χωματερών, των φουγάρων, των ΚΤΕΛ, στο χέρι μας είναι να ξεφύγουμε απ' τη κοινωνική παρακμή της ανομίας, της αυθαιρεσίας, των φυτειών και των καλάσνικοφ, στο χέρι μας είναι να ξεφύγουμε απ' την οικονομική κατάρρευση, με τα σπάταλα, άχρηστα, ασύνδετα, υπερδιαστασιολογημένα έργα. Μπορούμε να αντισταθούμε στα σχέδια όσων βλέπουν την Κρήτη της κρίσης ευάλωτο τόπο για συμφέροντα που σχέση καμιά δεν έχουν ούτε με τον τόπο και την ιστορία του, ούτε με την κοινωνία και τις ανάγκες της. Γιατί δεν ταιριάζει στην Κρήτη να είναι απειλητική στρατιωτική βάση, ούτε γιγάντιο διαμετακομιστικό κέντρο, ούτε διηπειρωτικός ενεργειακός κόμβος, ούτε οικόπεδο για διεθνή real estate, ούτε o παράδεισος των γκόλφερς. Ορκωμοσία Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

6 Η Κρήτη είναι μια πολιτισμική και οικολογική κιβωτός οικουμενικής αξίας. Ας την καταστήσουμε κέντρο ειρήνης, πολιτισμού, φιλοπεριβαλλοντικών πολιτικών, παραγωγό ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, ελκτικό βωμό αναστοχασμού των ευαίσθητων του πλανήτη. Θέλουμε να αναδείξουμε το ταξίδι στην Κρήτη, στην πρότυπη Περιφέρεια της Κρήτης, στην i-Crete, παγκόσμια μόδα ισχυρότερη απ’ το i-Phone.... Ένας δρόμος υπάρχει, να καταστήσουμε την Αιρετή Περιφέρεια ορόσημο μιας Προγραμματικής, Διοικητικής και Παραγωγικής Τομής από σήμερα. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις Ορκωμοσία

7 Με συνεκτικό ισορροπημένο ιεραρχημένο πρόγραμμα και πολιτικό σχέδιο το οποίο θα αναζητήσουμε όλοι ξεπερνώντας ο καθένας μας τα πολιτικά κουσούρια της διαδρομής του. Άλλοι τις αδιέξοδες αυτοδυναμίες και άλλοι τις επαναστατικές φλυαρίες. Το πραγματικό δίλημμα είναι αν θα πετύχουμε μια οραματική διαχείριση των πραγμάτων η θα βουλιάξουμε εμμένοντας σε εμβαλωματικές διεκπεραιώσεις της πλειοψηφίας με ηχηρές όσο και αναποτελεσματικές καταγγελίες της μειοψηφίας. Να ξεκόψουμε απ’ τη φετιχιστική έλξη των συγκρούσεων, ούτε ο πλανήτης ούτε η Κρήτη είναι πια το στέρεο ριγκ που νομίζαμε, ούτε και οι καιροί περιμένουν. Να τολμούμε να αναζητούμε το καινοτόμο, αλλά παράλληλα να μην αμελούμε να συνθέτουμε. Μας λείπουν και τα δυο, και οι νέες ιδέες, αλλά και ο ειλικρινής διάλογος με τους συνεπαγόμενους προωθητικούς συμβιβασμούς. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις Ορκωμοσία

8 Τέσσερα είναι τα βασικά εργαλεία που θα έχουμε στη διάθεσή μας, πόροι, διοίκηση, άυλες υποδομές, πολίτες. Οι περιορισμένοι πόροι επιτάσσουν διεκδίκηση για την αύξησή τους, όχι όμως με τα συνήθη σούρτα-φέρτα στα υπουργεία, αλλά με σοβαρή προγραμματική τεκμηρίωση. Η τρύπια διοίκηση επιτάσσει αξιοκρατική ανασυγκρότηση σε συνεννόηση με τα στελέχη της γιατί χωρίς αποτελεσματικές περιφερειακές υπηρεσίες καμιά πολιτική δεν θα μπορεί να εφαρμοστεί. Οι χρόνιες ελλείψεις σε άυλες υποδομές, προαπαιτούμενες για κάθε σχεδιασμό πρέπει το ταχύτερο να καλυφθούν με επάρκεια. Κτηματολόγιο, Δασολόγιο, Χωροταξικά, Πολεοδομικά σχέδια, Φορείς Διαχείρισης περιοχών νατούρα. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις Ορκωμοσία

9 Όμως το βασικό μας εργαλείο είναι οι πολίτες της Κρήτης, αν θα καταφέρουμε με το παράδειγμα και τις προτάσεις μας να τους εμπνεύσουμε εκείνο τον πατριωτισμό που η Κρήτη έχει ανάγκη, ώστε ο κάθε κάτοικος του νησιού μας να μη βλάφτει με την καθημερινή του πρακτική τον τόπο, αλλά να διαθέτει λίγα λεπτά της μέρας του για τα κοινά της Κρήτης, για να βελτιώνει τον τρόπο που δουλεύει, που διαχειρίζεται την ενέργεια, τα απορρίμματα, το νερό, τον τρόπο που οδηγεί, για μικρές πράξεις κοινωνικής αλληλεγγύης και περιβαλλοντικής προστασίας, πλάι πλάι με τους εθελοντές και τις ΜΚΟ. Αν το πετύχουμε, αν πετύχουμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο να μετράνε τα επιχειρήματα περισσότερο από τα “κουκιά”, θα έχουμε βρει πιστεύω το κλειδί στις λύσεις πολλών προβλημάτων. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις Ορκωμοσία

10 ...πρότεινε στο σώμα να καλείται στην αρχή κάθε τακτικής συνεδρίασης μια προσωπικότητα της Κρήτης για μια σύντομη διάλεξη λέγοντας ότι μια τέτοια πρωτοβουλία μόνο θετικά θα έχει για το θεσμό και την Κρήτη. Όσον αφορά τις ψηφοφορίες για το Προεδρείο και την Οικονομική Επιτροπή άσκησε κριτική στις καινοφανείς διατάξεις του Νόμου που εξοβελίζουν το διάλογο και τη συνεννόηση μέσα στο περιφερειακό συμβούλιο ομαδοποιοώντας προκρούστεια τις κινήσεις της μειοψηφίας, με στόχο την απρόσκοπτη ηγεμονία της πλειοψηφίας παντού. Το ζήτημα τόνισε δεν είναι να παίρνονται εύκολα αποφάσεις, αλλά να είναι σωστές οι αποφάσεις, αντίστοιχες των κρίσιμων καταστάσεων που βιώνουμε και γι αυτό πρέπει να μετράνε τα επιχειρήματα και όχι τα "κουκιά". Παρόλα αυτά με ανοιχτό πνεύμα καλής διάθεσης υπερψήφισε τους υποψηφίους για το προεδρείο, όπως τους πρότειναν οι τρεις πλειοψηφήσασες παρατάξεις. Για την οικονομική επιτροπή πρότεινε απ' την πλευρά της μειοψηφίας, με κριτήρια αξιοκρατικά και πολιτικά τον Γιώργο Σταθάκη, καθηγητή Οικονομικών, μετά από συνεννόηση μαζί του, ο οποίος ήταν και ο μόνος από την μειοψηφία που εκλέχτηκε από την πρώτη ψηφοφορία. Περιφερειακό Συμβούλιο1o Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

11 Περιφερειακό Συμβούλιο3ο Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις Με αφορμή την ημερίδα της 25/2/11 στο Ηράκλειο για την ψηφιακή σύγκλιση σημειώσαμε τη ανάγκη τα αποτελέσματα των ημερίδων να γειώνονται στην κοινωνία. Μπορούμε αξιοποιώντας ακριβώς τις νέες τεχνολογίες να παρέχουμε τη δυνατότητα παρακολούθησης τους μέσω διαδικτύου σε κάθε ενδιαφερόμενο. Έτσι η ψηφιακή σύγκλιση θα βοηθήσει και τη “χωρική” σύγκλιση των απομακρυσμένων απ’ τα αστικά κέντρα περιοχών. Σχετικώς υποβάλαμε και την πρόταση, να αναρτώνται στον ιστότοπο της Περιφέρειας τα θέματα της ΗΔ και οι σχετικές εισηγήσεις. Η εξοικονόμηση πόρων από φωτοτυπίες, εκτυπώσεις, μεταφορικά θα συγκεντρώσει ένα ποσό μερικών δεκάδων χιλιάδων ευρώ κατά τη διάρκεια της θητείας μας συν τα άλλα οφέλη, εκσυγχρονιστικά και περιβαλλοντικά. Το ποσό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους. Ενδεικτικά αναφέραμε, τις ψηφιακές υποδομές της Περιφέρειας (π.χ. δυνατότητα τηλεδιάσκεψης), τον κουμπαρά αξιοκρατίας για επιβράβευση των υπαλλήλων, υποτροφίες σε παιδιά Ρομά που συνεχίσουν τις σπουδές τους.

12 Περιφερειακό Συμβούλιο4o Στο θέμα των ψηφισμάτων. Είμαστε αρνητικοί στην κατάχρηση εισαγωγής ψηφισμάτων στο ΠΣ γιατί δεν βοηθούν στην ουσιαστική συζήτηση των θιγομένων θεμάτων, ούτε συμβάλλουν στη χάραξη σχετικής πολιτικής στο νησί, καθώς εξ ορισμού αποσκοπούν να πιέσουν τρίτους. Ωστόσο θα υπάρξουν και περιπτώσεις που θα πρέπει το ΠΣ να εκδώσει ψηφίσματα. Τότε επιβάλλεται να προηγείται μια διαβούλευση, ώστε το ψήφισμα να είναι ει δυνατόν ομόφωνο. Άλλως η πιθανότητα έκδοσης αποτελεσματικών ψηφισμάτων μηδενίζεται, ενώ αντιθέτως μεγεθύνεται η πιθανότητα θορυβωδών, ανούσιων αντιπαραθέσεων, προσφιλών κατά κανόνα στα media.... Στο σχετικό πάντως θέμα της Ημερήσιας Διάταξης που αφορούσε ανεγέρσεις τεσσάρων νέων σχολείων παρατηρήσαμε "αν την ίδια στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει καταργήσεις σχολείων εμείς χτίζουμε καινούργια κτίρια, τότε δεν έχουμε καταλάβει τίποτα για τις αιτίες της κρίσης". Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

13 Περιφερειακό Συμβούλιο5ο-6ο Oι λιγοστοί πόροι δεν ήταν ποτέ το κύριο πρόβλημα της Aυτοδιοίκησης. Aυτό ήταν το προσφιλές διαχρονικό άλλοθι αποτυχίας των περισσότερων αυτοδιοικητικών. Oύτε η λειψή απορροφητικότητα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων ήταν το μείζον πρόβλημα. Πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η έλλειψη οράματος και συνεκτικού προγράμματος, η περίσσεια κομματικών εξαρτήσεων, λαϊκιστικών και τοπικιστικών συμπεριφορών, που ακύρωναν κάθε ουσιαστικό διάλογο, κάθε συνεννόηση. Πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν επίσης η κακή εσωτερική οργάνωση, με τα ψυγεία των υπαλλήλων, τις πολιτικές παρεμβάσεις στο έργο της διοίκησης, που κατέληγε σε συμπεριφορές ταυτόχρονα φτωχών και σπάταλων, σε αναποτελεσματικότητα και απαξίωση του αυτοδιοικητικού μηχανισμού. Πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν επίσης η απουσία ελέγχου και αξιολόγησης. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

14 Περιφερειακό Συμβούλιο5ο-6ο Οργάνωση σ’ ένα χρόνο από σήμερα διεθνούς συνεδρίου για την Κρήτη του 21ου αιώνα. Στόχος η παγκρήτια συνεννόηση σ' ένα πρόγραμμα συνεκτικό, ισορροπημένο στο οποίο όλοι μαζί θα συμβαδίσουμε αξιοποιώντας τα πολλαπλά συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού. Είναι προφανές ότι τα πορίσματα ενός τέτοιου συνεδρίου θα διευκολύνουν ανάλογες μελλοντικές συζητήσεις για τον προϋπολογισμό. Προτεραιότητα στην τήρηση της νομιμότητας. Έλεγχος και αξιολόγηση παντού. Το κόστος της διπλής Κρήτης, άλλης στα χαρτιά και άλλης στην πράξη είναι δυσβάσταχτο, ακυρώνει κάθε σχεδιασμό. Σύσταση Συμβουλίου Συγκρητισμού, μιας άτυπης Γερουσίας από προσωπικότητες της Κρήτης που με το κύρος της θα αμβλύνει τους ανόητους τοπικισμούς και θα προτείνει δρόμους ελπίδας, θα εμπνεύσει και θα εμπλέξει την κρητική κοινωνία σε δράσεις για την αποκατάσταση των βλαβών και την προκοπή του νησιού μας. Προτεραιότητα στην αναβάθμιση της διοίκησης. Συνεννόηση και διακριτοί ρόλοι πολιτικών τεχνοκρατών. Σύγχρονη οργάνωση, αξιοκρατία, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, αξιοποίηση διαδικτύου. Βάρος στις άυλες υποδομές. Δεν κοστίζουν πολύ ενώ είναι απαραίτητα εργαλεία σχεδιασμού. Χωροταξικά σχέδια, πολεοδομικά, δασολόγιο, κτηματολόγιο, φορείς διαχείρισης για περιοχές natura 2000, εφαρμογή ευρωπαϊκών οδηγιών για νερά, απορρίμματα. Θέσπιση έγκυρου σήματος για τα κρητικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα πιστοποιεί ποιότητα, περιβαλλοντική προστασία αλλά και μέριμνα για τον εργαζόμενο. Βάρος στην παραγωγική ανασυγκρότηση του νησιού με αποφασιστική συνδρομή της Περιφέρειας μέσα από τη συνέργεια επαγγελματικών ομάδων και επιστημονικών φορέων με στόχο την διατροφική αυτάρκεια των κατοίκων της Κρήτης, ντόπιων και επισκεπτών με ποιοτικά προϊόντα. Βάρος στην ανάδειξη του πολιτισμικού και οικολογικού θησαυρού της Κρήτης με στόχο να καταστήσουμε το ταξίδι στην Κρήτη παγκόσμια μόδα, πολλαπλό βωμό αναστοχασμού των ευαίσθητων της γης. Συνεργασία με δήμους, κοινωνικούς φορείς, εθελοντές και περιβαλλοντικές οργανώσεις με στόχο να καταστεί η Κρήτη πρωτοπόρος στην εξοικονόμηση και στην ορθολογική διαχείριση των πόρων (ενέργειας, νερού) και των απορριμμάτων. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

15 Περιφερειακό Συμβούλιο7ο Περιμέναμε επίσης την άμεση προκήρυξη μελέτης για τον εξορθολογισμό του οργανισμού - οργανογράμματος της Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, με στόχο την αναγκαία διοικητική τομή των υπηρεσιών, προϋπόθεση απαραίτητη της παραγωγικής ανασυγκρότησης του νησιού. Ένας τέτοιος αναμορφωμένος οργανισμός θα σφραγίζονταν τόσο από θεσμούς αξιολόγησης, επιμόρφωσης και ελέγχου, όσο και από την οργανική ένταξη των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή λειτουργία των υπηρεσιών. Δυστυχώς η εισήγηση δεν είχε την απαραίτητη τεκμηρίωση σε σχέση με τα παραπάνω γι αυτό και την καταψηφίσαμε. Η στάση μας συνοδεύτηκε και από μια πρόταση που είχαμε διατυπώσει την προεκλογική περίοδο: να θεσπιστεί κουμπαράς αξιοκρατίας από ποσοστό των αποζημιώσεων των αιρετών που θα συμβάλει στη βελτίωση της σχέσης τους με τους εργαζόμενους στην Περιφερειακή Αυτοδίοικηση. Οι απόψεις μας αυτές, στοιχειώδους λογικής, ιδιαίτερα στις δύσκολες μέρες που περνάμε, βρίσκουν εμπόδιο αφενός στις αδρανειακές δυνάμεις που διατηρούν ζωντανές τις αντίστοιχες νοσηρές πρακτικές των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων που ζητούσαν συνεχώς περισσότερες προσλήψεις στη βάση της κάλυψης κενών θέσεων ξεπερασμένων οργανισμών, αλλά και στις δήθεν προοδευτικές θέσεις όσων ζητούν συνεχώς περισσότερες μόνιμες προσλήψεις στο Δημόσιο. Είναι ενδιαφέρον ότι εμφανίζονται οι παραπάνω απόψεις ως αντιπαρατιθέμενες, ενώ έχουν κοινή συνισταμένη τη συντήρηση μιας λογικής που επενδύει στη μεγέθυνση του αριθμού των εργαζομένων αδιαφορώντας για την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

16 Περιφερειακό Συμβούλιο8ο Απορρίμματα: Με αφορμή το φάκελο του καθηγητή του Πολυτεχνείου Xανίων κ. Οικονομόπουλου που μοιράστηκε στο Σώμα ευχαριστήσαμε τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην ημερίδα του Hρακλείου ( ) που συνδιοργανώσαμε με τη Pιζοσπαστική Συνεργασία Kρήτης υποσχεθήκαμε να στείλουμε την ηχογράφηση της εκδήλωσης σε όλους. Παράλληλα ζητήσαμε να υπάρξει ενημέρωση των συμβούλων για όλες τις προτάσεις (Οικονομόπουλος, Λο ΐ ζίδου, Κυρκίτσος) πριν αποφασίσουμε. Τονίσαμε πάντως πως το κύριο καθήκον του ΠΣ είναι πως θα εμπνεύσει και θα οργανώσει την κρητική κοινωνία στη δραστική μείωση του όγκου των απορριμμάτων. Eπενδύσεις: Mε αφορμή τις επικείμενες επισκέψεις επενδυτών στο νησί είπαμε πως πρέπει να ξεφύγουμε από την συνήθη πρακτική να υποδεχόμαστε τους υποψήφιους επενδυτές παρέχοντας γη και ύδωρ στο πλαίσιο "ελάτε και αναπτύξτε μας όπως θέλετε" και να επιζητήσουμε εκείνες τις επενδύσεις που συνάδουν με το πολιτισμικό και οικολογικό φορτίο της Κρήτης και συμφέρουν την κρητική κοινωνία. Αυτό προϋποθέτει επαρκή χωροταξικά εργαλεία και εκπόνηση τοπικών διαχειριστικών σχεδίων από τους Δήμους αλλά και ενός συνολικού συνεκτικού προγράμματος για την Περιφέρεια. Οι προϋποθέσεις αυτές δεν υπάρχουν σήμερα, δεν διαφαίνονται ούτε για το προσεχές διάστημα και αυτή η κατάσταση είναι αρνητική για όλους, και για τους επενδυτές που κινδυνεύουν να ακυρωθούν τα σχέδια τους από το ΣΤΕ. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

17 Περιφερειακό Συμβούλιο9ο Προτείναμε στην αρχή το παρακάτω ενωτικό ψήφισμα. Με κυρία ευθύνη της πλειοψηφίας απορρίφθηκε η συζήτηση του. “Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Κρήτης χαιρετίζει ως ελπιδοφόρο στοιχείο τη χθεσινή (2-6-11) αγωνιώδη δημόσια έκκληση 32 πνευματικών ανθρώπων της χώρας στις πολιτικές δυνάμεις για αλήθεια, τόλμη, υπευθυνότητα, ενότητα, δουλειά. Συμμερίζεται την αγωνία τους και αποδέχεται το κάλεσμά τους. Διακηρύσσουμε την απόφασή μας να συμβάλλουμε στο επείγον πατριωτικό και δημοκρατικό καθήκον για τη σωτηρία της χώρας μας. Καλούμε τους κρητικούς, τις κρητικές ένα αιώνα μετά το Βενιζέλο και το Γουδί και 70 χρόνια μετά τη Mάχη της Κρήτης να ιδρώσουμε όλοι για την προκοπή του τόπου μας, ξαναδίνοντας στην Κρήτη τη λάμψη που της στερήσαμε τα τελευταία χρόνια, σεβόμενοι απολύτως τη νομιμότητα και επιδεικνύοντας τη μέγιστη κοινωνική αλληλεγγύη.” Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

18 Περιφερειακό Συμβούλιο10ο καταψηφίσαμε την προγραμματική σύμβαση της π. Νομαρχίας Λασιθίου με το Πολυτεχνείο Κρήτης που αφορούσε τη διάβρωση των ακτών του Λασιθίου από την αναμενόμενη αύξηση της μέσης στάθμης της θάλασσας λόγω της κλιματικής αλλαγής. Θεωρήσαμε κοροϊδία και αστειότητα να συζητάει το Λασίθι μόνο και για τις ακτές του μόνο τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Αυτό είναι ένα θέμα που θα έπρεπε να συζητήσουμε συνολικά και σοβαρά για όλο το νησί για να δούμε πως αξιοποιώντας το πολιτισμικό και οικολογικό του βάρος θα καταστήσουμε την Κρήτη βωμό αναστοχασμού των ευαίσθητων της γης, δείχνοντας εναλλακτικούς πειστικούς δρόμους για το σύγχρονο κόσμο που μπατάρει από εκρηκτικές ανισότητες και βουλιάζει από υπερκαταναλωτισμό. Αποκαλύψαμε το ψευδεπίγραφο της συγκεκριμένης σύμβασης, λέγοντας ότι η αιτία που την προκάλεσε δεν ήταν η διάβρωση των ακτών από την κλιματική αλλαγή, αλλά η αλλοίωση της ακτογραμμής από τις αυθαίρετες επεμβάσεις για μικρά λιμενικά - μαρίνες από ιδιοκτήτες ξενοδοχείων στον κόλπο του Μεραμπέλου, που οξύνθηκε το 2009, αλλά αυτή η αιτία πολύ δύσκολα μπορεί να ανιχνευτεί στη σύμβαση. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

19 Περιφερειακό Συμβούλιο10ο Υπερψηφίσαμε τη συμμετοχή της Περιφέρειας σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα καταπολέμησης της ανεργίας προτείνοντας συγκεκριμένες κατευθύνσεις με στόχο αυτό το πρόγραμμα να συναρθρωθεί με την πραγματική οικονομία της Κρήτης και να μη γίνει απλώς χαρτζιλίκι ολίγων μηνών για κάποιους ανέργους. Αναφέραμε χαρακτηριστικά τα περιθώρια της εντός οικισμών οικοδομικής δραστηριότητας για την οποία υπάρχει αγορά, τους φορείς διαχείρισης των περιοχών natura που επείγει να θεσπιστούν, τα προβλήματα που υπάρχουν στον τομέα πρόληψης φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα η βλάβη που υφίσταται η Κρήτη κάθε χρόνο από πλημμύρες και πυρκαγιές να είναι πολύ μεγαλύτερη απ´ το όφελος των κοινοτικών κονδυλίων που απορροφά. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

20 Περιφερειακό Συμβούλιο10ο Ζητήσαμε από τους εκπροσώπους της Περιφέρειας στην εταιρεία ΕΙΡΗΝΗ ΑΕ που δραστηριοποιείται στην πρώην βάση Γουρνών να υποστηρίξουν το ΣΧΟΟΑΠ της περιοχής και τις κατευθύνσεις του για ήπιες, κυρίως πολιτιστικού χαρακτήρα χρήσεις του χώρου συμπαρατασσόμενοι με την τοπική κοινωνία και την τοπική της Αυτοδιοίκηση που ομόθυμα το προωθούν. Ζητήσαμε να αντισταθούν στις προσπάθειες ξεπουλήματος της περιοχής σημειώνοντας ότι μερικά ακόμη ξενοδοχεία σε μια κορεσμενη περιοχή μάλλον βλάβη θα προκαλέσουν σε αντίθεση με ένα πολιτιστικό πάρκο για την πρώιμη τεχνολογια της Μεσογείου που θα μπορούσε να δημιουργηθεί στην περιοχή. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

21 Περιφερειακό Συμβούλιο11ο Όσο εμμένουμε στη ρητορεία της απορροφητικότητας δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα και η πρώτη αιρετή αυτοδιοίκηση θα έχει χάσει μια μοναδική ευκαιρία. Στα ελάχιστα περιθώρια παρέμβασης που υπάρχουν σήμερα στο μέσο της διαχειριστικής περιόδου ένας δρόμος ελπίδας υπάρχει και αυτός βρίσκεται στον αντίποδα της απορροφητικότητας.... “Σε τρία χρόνια, στο τέλος της θητείας μας, δεν πρόκειται να σας κατηγορήσω ακόμα κι αν δεν έχετε απορροφήσει ούτε ένα ευρώ, φτάνει να έχετε, να έχουμε καταφέρει να αφήσουμε στους επόμενους τρία πράγματα: ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για το νησί, μια αυτοδιοικητική μηχανή ανασυγκροτημένη για να μπορεί να συμβάλει στην υλοποίησή του και όλες εκείνες τις άυλες υποδομές, χωροταξικές, πολεοδομικές, φορείς διαχείρισης κ.ά, ώστε να είναι σαφές σε όλους τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται σε κάθε τετραγωνικό μέτρο της Κρήτης”. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

22 Περιφερειακό Συμβούλιο12ο Η τοποθέτησή μας στα ενεργειακά εστιάστηκε στην απεξάρτηση της Κρήτης απ´ το πετρέλαιο, κατ´ αρχήν χωρίς καλώδιο, ώστε η διείσδυση των ΑΠΕ να γίνει με σχέδιο, με μέτρο και με παράλληλο βάρος στην εξοικονόμηση. Προτείναμε να θεσπίσει η Περιφέρεια ένα διαγωνισμό εξοικονόμησης ενέργειας μεταξύ των Δήμων του νησιού με στόχο να εμπλακεί το σύνολο της κοινωνίας σε μια δραστηριότητα που θα προστατεύει το περιβάλλον αλλάζοντας καταναλωτικό πρότυπο. Αντίθετα, υιοθέτηση του καλωδίου σήμερα συνεπάγεται άμετρη διείσδυση των ΑΠΕ, μεγάλη βλάβη του τοπίου και συνολικά αρνητικά αποτελέσματα για την κρητική κοινωνία. Στο θέμα της ΚΡΗΤΗ ΑΕ επαναλάβαμε την προεκλογική μας θέση ότι ο μεγάλος ασθενής, το δημόσιο, δεν θα γιατρευτεί με τέτοιες ανώνυμες εταιρείες και ότι πρέπει να ξεφύγουμε από τον παραδοσιακό αυτοδιοικητικό διεκδικητισμό και να προγραμματίσουμε για την Κρήτη το ολοκληρωμένο δίκτυο μεταφορών που έχει ανάγκη το νησί. Στηρίξαμε τον Περιφερειάρχη στο ζήτημα της κατά προτεραιότητα αντιμετώπισης των προβλημάτων ασφάλειας του οδικού δικτύου, αλλά διαφωνήσαμε στη διεκδίκηση μεγάλου λιμανιού στο Ρέθυμνο θεωρώντας ότι τέτοια έργα πρέπει να προκύπτουν μέσα από άλλου τύπου προγραμματική συζήτηση, στον αντίποδα τοπικιστικών πρακτικών. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

23 Περιφερειακό Συμβούλιο13ο Κεντρικό θέμα ήταν το τεχνικό πρόγραμμα της Περιφέρειας που χαρακτηρίζεται από χαμηλό προϋπολογισμό 40 περίπου εκατομμυρίων για όλη την Κρήτη που σχεδόν στο σύνολο τους αφορούν συνεχιζόμενα έργα από τις Nομαρχίες. Ο κ. Περιφερειάρχης προσπάθησε να ανατρέψει αυτή την εικόνα και ανακοίνωσε έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων που ξεκινούν στην Κρήτη και αφορούν βελτιώσεις στον ΒΟΑΚ και το επαρχιακό δίκτυο, το αεροδρόμιο των Χανίων, την ανάπτυξη της ενδοχώρας, έργα βιολογικών καθαρισμών, έργα πολιτισμού κ.ά. Στην παρέμβασή του ο Αντώνης Ανηψητάκης επικεντρώθηκε στην απουσία προγραμματικών αξόνων που εκφράζεται με αποσπασματικά έργα τα οποία δεν συνιστούν πολιτική σε κανένα τομέα και ευνοούν τοπικιστικές πρακτικές. Επεσήμανε τον κίνδυνο να επαναληφθεί η πρακτική των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων όπου τα τεχνικά προγράμματα παρουσίαζαν ετησίως τεράστιες αποκλίσεις και είχαν ως αποτέλεσμα τελματωμένα έργα να επανεγγράφονται με μηδενικές προόδους στα τεχνικά προγράμματα για πολλά χρόνια. Εξαγγελίες του τύπου, η Γαύδος πράσινο νησί, σε κάθε Δήμο κι από ένα πρότυπο σχολείο με βιοκλιματικό σχεδιασμό, λιμάνι στο Ρέθυμνο μπορεί να εξωραΐζουν αλλά δεν αναιρούν την σπάταλη, αναποτελεσματική διαχείριση δημοσίων πόρων και έργων που χαρακτήρισε το νησί τις τελευταίες δεκαετίες. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

24 Περιφερειακό Συμβούλιο13ο Με αυτό το σκεπτικό καταψηφίσαμε το τεχνικό πρόγραμμα. Όσον αφορά άλλα θέματα στηρίξαμε την προσπάθεια δημιουργίας βιομηχανικού πάρκου στην Ιεράπετρα που αν λειτουργήσει σωστά θα δώσει χωροταξικό οξυγόνο στην περιοχή, ενώ εκφράσαμε προβληματισμούς για την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων. Για την αρχικώς υπερδιαστασιολογημένη Λιμνοδεξαμενή Ομαλού διατυπώσαμε την άποψη να επανασχεδιαστεί με βάση τις προτάσεις του Φορέα Διαχείρισης Σαμαριάς. Μας δόθηκε επίσης η ευκαιρία να στηλιτεύσουμε τη συμμετοχή της Περιφέρειας σε αμφίβολης ποιότητας beach party σε παραλίες περιοχών natura. Στην αρχή της συνεδρίασης με πρόταση του Περιφερειάρχη τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Λυκούργου Καλλέργη και του Λεωνίδα Κύρκου. Ο Αντώνης Ανηψητάκης συνεχάρη τον Σταύρο Αρναουτάκη για την ευαισθησία του να τιμήσει τους δυο πολιτικούς της Αριστεράς και αναφερόμενος ειδικά στο Λεωνίδα Κύρκο είπε πως τον θεωρεί δάσκαλο του με κύριες διδαχές την έγνοια του για προωθητικές προγραμματικές συγκλίσεις μέσα από την αναζήτηση σημείων που ενώνουν, αλλά και τον δημιουργικό τρόπο που χειριζόταν την διαφωνία χωρίς να κόβει γέφυρες διαλόγου. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

25 Περιφερειακό Συμβούλιο14ο η Κρίση στην Περιφέρεια σε τρεις Σκηνές Σκηνή 1η. πυρηνελαιουργείο Γιαννούλη στο Νιπιδητό Μειοψηφήσαμε με κύρια επιχειρήματα τα εξής: 1.Ο γνωμοδοτικός μας ρόλος επιβάλει αυστηρότητα σε περιπτώσεις σαν κι αυτή όπου τεκμηριώνεται βάσιμα η αμφισβήτηση για την περιβαλλοντικά αποδεκτή επαναλειτουργία του εργοστασίου. Τυχόν θετική γνωμοδότηση διευκολύνει αυτούς που αποφασίζουν να εγκρίνουν έργα βλαπτικά για το περιβάλλον και το αειφόρο μέλλον των τοπικών κοινωνιών που επηρεάζονται. 2.Ο γνωμοδοτικός μας ρόλος επιβάλει συνεκτίμηση των αντιτιθέμενων συμφερόντων και των τεχνοκρατικών εισηγήσεων των υπηρεσιών που πρέπει να λειτουργούν απερίσπαστες από πολιτικές παρεμβάσεις. Η επιχειρηματολογία μας πρέπει να είναι πειστική, να ανοίγει δρόμους διαβαθμιδικής συνεργασίας Δήμων Περιφέρειας με στόχο να καλύψει τα προγραμματικά, χωροταξικά και διοικητικά ελλείμματα. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

26 Περιφερειακό Συμβούλιο14ο η Κρίση στην Περιφέρεια σε τρεις Σκηνές Σκηνή 2η. ΕΝ.Π.Ε. Η πλειοψηφούσα παράταξη που εκλέχτηκε με ποσοστό οριακά πάνω από το 50% βγάζει 13 εκπροσώπους ενώ η μειοψηφία εκλέγει αθροιστικά 3 όταν το αντίστοιχο ποσοστό εκλογής ήταν οριακά λίγο κάτω από το 50% Η παράταξη μας στο συγκεκριμένο θέμα συγκρότησε κοινό ψηφοδέλτιο με την παράταξη Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης ενώ τα βασικότερα επιχειρήματά μας στη σχετική συζήτηση ήταν τα εξής: 1.Η συγκεκριμένη συνεργασία αποτυπώνει συμβολικά την ανάγκη συνεργασιών και συνεννόησης ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις. 2.Η νέα ΕΝ.Π.Ε. στα χνάρια της παλιάς Ε.Ν.Α.Ε θα έχει ως βασικό στόχο την αναστήλωση του καταρρέοντος πολιτικού συστήματος μέσα από κομματικές περιχαρακώσεις που παραχαράζουν τη θέληση της εκλογικής βάσης σε πλήρη αντίθεση με τις ανάγκες των καιρών που επιβάλλουν στους αυτοδιοικητικούς θεσμούς πρωτοβουλίες για την εξυγίανση του πολιτικού συστήματος. 3.Η ΕΝ.Π.Ε. θα είχε σημαντικό ρόλο αν προσπαθούσε να μελετήσει και να καλύψει τα μεγάλα προγραμματικά, χωροταξικά και διοικητικά κενά που ταλανίζουν την Ελληνική Περιφέρεια. Ο πολυδιαφημισμένος Καλλικράτης προχωρά στα δευτεροβάθμια όργανά του με αυτό τον αντιδημοκρατικό τρόπο εκλογής την ίδια στιγμή που δυο προβλεπόμενες δειλές μεταρρυθμίσεις που θα τόνωναν διαδικασίες διαλόγου, διαβούλευσης, συνεννόησης, προωθητικών συμβιβασμών, η Επιτροπή Περιφερειακής Διαβούλευσης και ο Συμπαραστάτης του Πολίτη έχουν παρά τις ρητές προθεσμίες του Νόμου πεταχτεί στα σκουπίδια. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

27 Περιφερειακό Συμβούλιο14ο η Κρίση στην Περιφέρεια σε τρεις Σκηνές Σκηνή 3η. Η Περιφέρεια συζητά ζητήματα Παιδείας. Στην αρχή της συνεδρίασης υποβλήθηκε ψήφισμα καταδίκης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης για τα ΑΕΙ από τον Σεραφείμ Ρίζο. Απορρίφθηκε το αίτημα συζήτησης από την πλειοψηφία του Σώματος. Η άποψή μας ήταν να συζητήσουμε οργανωμένα το θέμα της δυνατότητας συμβολής της Περιφέρειας στην αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κρήτη. Λίγο αργότερα ομάδα φοιτητών διακόπτει τη συνεδρίαση και ζητά επιτακτικά από το σώμα να καταδικάσει τη μεταρρύθμιση. Εν μέσω έντονων αντεγκλήσεων τοποθετούνται οι επικεφαλής των παρατάξεων. Η κατάσταση εκτονώνεται σταδιακά με την αποχώρηση των φοιτητών. Στην τοποθέτησή μας επαναδιατυπώσαμε την ανάγκη μιας οργανωμένης συζήτησης με τη συμμετοχή της πρυτανείας και εκπροσώπων των φοιτητών και στόχο τη θετική παρέμβαση τής Περιφέρειας στα εκπαιδευτικά ζητήματα του νησιού. Τονίσαμε την ανάγκη ενός γόνιμου διαλόγου ενώ υπενθυμίσαμε τη βασική μας προεκλογική θέση περί σεβασμού της νομιμότητας. Σε επόμενο θέμα που αφορούσε τις μετακινήσεις μαθητών για τις οποίες ξοδεύεται πακτωλός χρημάτων ετησίως, εξειδικεύσαμε τα παραπάνω ζητώντας ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των ζητημάτων παιδείας (κατασκευή σχολείων, μεταφορά μαθητών, βιβλία, διαδίκτυο κλπ) με υιοθέτηση καλών σχετικών πρακτικών από ευρωπαϊκές περιφέρειες. Μια τέτοια αντιμετώπιση θα αξιοποιούσε σίγουρα αποτελεσματικότερα τους διατιθέμενους πόρους. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

28 Περιφερειακό Συμβούλιο14ο Οι παραπάνω σκηνές φαίνονται ασύνδετες αλλά δεν είναι. Τις σκηνοθετούν σε συνεργασία οι διεκπεραιωτικές πλειοψηφίες και οι καταγγέλουσες μειοψηφίες. Κυβερνητικές και αυτοδιοικητικές πρακτικές, όπως ο τρόπος εκλογής της ΕΝ.Π.Ε. αλλά και η γνωμοδότηση για το πυρηνελαιουργείο Γιαννούλη, μέσα από τεχνητές ή οριακές πλειοψηφίες συντηρούν το υπάρχον παράλυτο πολιτικό σύστημα και αγνοούν τοπικές κοινωνίες και επιστημονικές εκθέσεις. Στην ουσία βιάζουν τη δημοκρατία και τροφοδοτούν καταγγελτικές πρακτικές με εξ ίσου βίαια χαρακτηριστικά. Ένας βασικός λόγος που χρεοκοπεί η χώρα μας είναι γιατί στο νόμισμά της έχουν αποτυπωθεί απ’ τη μια μεριά η βία των δακρυγόνων και των γκλομπς και απ’ την άλλη η βία των πετρών και των γιαουρτιών. Πεποίθησή μας είναι ότι η υπέρβαση της κρίσης προϋποθέτει την υπέρβαση τού άγονου δίπολου διεκπεραίωσης-καταγγελίας με τη βία που το συνοδεύει. Η ελπίδα υπάρχει, αλλά βρίσκεται στα αζήτητα πεδία του διαλόγου, της συνεννόησης, της προσωπικής και συλλογικής ευθύνης, της σοβαρής εναλλακτικής πρότασης, τα οποία πρέπει το ταχύτερο να ανακαλύψουμε. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

29 Περιφερειακό Συμβούλιο15ο Ακολούθησαν νέες αντεγκλήσεις, διακοπή της συνεδρίασης και αποχωρήσεις διαδοχικά των συμβούλων της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, της Ριζοσπαστικής Συνεργασίας και της Λαϊκής Συσπείρωσης. Στη ψηφοφορία ψηφίσαμε να συζητηθεί το ψήφισμα και μετά την απόρριψη υποβάλαμε διαδικαστική πρόταση να τοποθετηθούν οι επικεφαλής των παρατάξεων. Η πρότασή μας δεν έγινε δεκτή. Όταν πήραμε το λόγο εξηγήσαμε τη στάση μας. 1. Σε επίπεδο Κρήτης έχουμε την ευθύνη να ενώσουμε μια κατακερματισμένη κοινωνία σε συνθήκες πολέμου. 2. Αναδείξαμε το ζήτημα της ευθύνης. Σ´ όσους λένε ότι για όλα φταίνε οι άλλοι, υπενθυμίσαμε τη σχετική ρήση του Καζαντζάκη, πρόταγμα της κίνησης μας με προγραμματικό περιεχόμενο: “Να αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Άμα δε σωθεί, εγώ θα φταίω.” 3. Σοβαρές εναλλακτικές λύσεις δεν έχουν διατυπωθεί. Συσσωρευμένα λάθη δεκαετιών δεν διορθώνονται με ψηφίσματα, αλλά με σοβαρό διάλογο και πολλή δουλειά, πολύ ιδρώτα. Αν ένας απ´ τους άξονες του προϋπολογισμού της αιρετής περιφέρειας ήταν η αντιμετώπιση της κρίσης στην Κρήτη τότε οι σκηνές που προηγήθηκαν θα είχαν αποφευχθεί προς όφελος ενός δημιουργικού διαλόγου. 4. Υπενθυμίσαμε τις μεγάλες δυνατότητες της Κρήτης και την υποχρέωση της να τις αξιοποιήσει για να βοηθήσει την Ελλάδα. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

30 Περιφερειακό Συμβούλιο15ο Σχόλιο: επιλέξαμε την παραπάνω στάση εμμένοντας στο διάλογο που θα μπορούσε να γίνει μέσα στα πλαίσια του κανονισμού στο τέλος της συνεδρίασης με τη συζήτηση του ψηφίσματος. Δεν θα αποδεχόμασταν το ψήφισμα, με τη μορφή τουλάχιστον που είχε υποβληθεί, κάτι τέτοιο θα ήταν προσχώρηση σ´έναν αδιέξοδο λαϊκισμό που υποβαθμίζει την αυτοδιοίκηση σε αντικυβερνητική ντουντούκα. Θα επιχειρούσαμε όμως να αναζητήσουμε τις πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρει η Περιφέρεια για την αντιμετώπιση της Κρίσης στην Κρήτη, και ο συζητούμενος προϋπολογισμός ήταν ένα προνομιακό πεδίο για μια τέτοια συζήτηση. Δεν ακολουθήσαμε άλλες παρατάξεις στην αποχώρηση πιστεύοντας πως μια προοδευτική μεταρρυθμιστική δύναμη μπορεί να είναι χρήσιμη με την κριτική, δημιουργική συμμετοχή της μέσα στους θεσμούς. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

31 Περιφερειακό Συμβούλιο15ο Καταψηφίσαμε τον προϋπολογισμό του 2012, ασκώντας έντονη κριτική στην απουσία οράματος που τον χαρακτηρίζει και αποτυπώνεται στις εισηγητικές εκθέσεις και στην πλημμυρίδα των κωδικών, που είναι μνημεία στείρου γραφειοκρατικού λόγου. Υπηρετούν τη διαύγεια στη γραφειοκρατία, δεν υπηρετούν όμως τη διαφάνεια στους πολιτικούς στόχους. Δεν διατυπώνονται με τρόπο απλό, κατανοητό, δεσμευτικό στόχοι για τα μείζονα και πιεστικά ζητήματα της Κρήτης, την αντιμετώπιση της κρίσης, την ενέργεια, τη διαχείριση των νερών, των απορριμμάτων, το δίκτυο μεταφορών, την προστασία του περιβάλλοντος. Επαναφέραμε ως ζητήματα προτεραιότητας την κάλυψη των προγραμματικών, χωροταξικών και διοικητικών ελλειμμάτων για τα οποία επίσης δεν γίνεται η παραμικρή μνεία. Σημειώσαμε την ανάγκη αξιοποίησης των επιστημονικών ιδρυμάτων της Κρήτης, της προβλεπόμενης από τον Καλλικράτη, αλλά συνεχώς αναβαλλόμενης Επιτροπής Διαβούλευσης, την ανάγκη να μελετηθούν παραδειγματικές ευρωπαϊκές πρακτικές σε τομείς που δαπανώνται πολλά χρήματα, όπως η δακοκτονία και η μεταφορά των μαθητών, ώστε να υπάρξει επιτέλους αποδοτικότερη αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων. Κάναμε έκκληση για συνεννόηση για την αντιμετώπιση της κρίσης και την υποβοήθηση του νέου θεσμού. Παρόμοια κριτική ασκήθηκε και από πολλούς συμβούλους όλων των παρατάξεων. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

32 Περιφερειακό Συμβούλιο15ο Σχόλιο: Η συζήτηση του προϋπολογισμού μας έδωσε την ευκαιρία να στηλιτεύσουμε την γραφειοκρατική διεκπεραίωση ως τρόπο διαχείρισης που δείχνει να κληρονομεί η ηγεσία της περιφέρειας από τις αποτυχημένες νομαρχίες. Δίνει γραφειοκρατικές εξετάσεις στους κυβερνητικούς μανδαρίνους, σε απόσταση από τις προσδοκίες της κρητικής κοινωνίας, την οποία δεν εμπνέει. Μέσα σε μια θάλασσα κωδικών εσόδων εξόδων πνίγει το όραμα για μια πρότυπη περιφέρεια. Αναδείξαμε άλλη μια φορά την ανάγκη να καλύψει η Κρήτη επειγόντως τα χωροταξικά κενά και τις διοικητικές της αδυναμίες και κυρίως να συμφωνήσει σ´ ένα πρόγραμμα αντί να πελαγοδρομεί σε διεκδικήσεις διαφόρων προγραμμάτων. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι ο περιφερειάρχης είναι ικανός να φέρει κονδύλια και επενδύσεις, μια Κρήτη χωρίς πρόγραμμα, με γκρίζες χωροταξικές ζώνες και με κραυγαλέες ελλείψεις στη διοίκηση είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα μεν νέα κονδύλια θα έχουν ανάλογη τύχη με αυτή που είχαν τα ευρωπαϊκά προγράμματα τα τελευταία 25 χρόνια, οι δε νέες επενδύσεις θα έχουν εξαιρετικά αμφίβολο όφελος για τον τόπο. Παρά την αυστηρότητα της κριτικής μας καταλήξαμε με μια έκκληση στον Περιφερειάρχη για συνεννόηση με ενεργοποίηση της συνάντησης των επικεφαλής. Όποιος ακούσει τη σχετική συζήτηση θα διαπιστώσει ότι παρεμφερής κριτική διατυπώθηκε απ´ όλες τις πλευρές και από συμβούλους της πλειοψηφίας. Εκτιμούμε ότι η δημιουργική αντιπολίτευση που ασκούμε έχει βοηθήσει το ΠΣ σε πολλά θέματα να ξεπερνάει τα παραταξιακά στεγανά. Από την πρώτη συνεδρίαση επιμένουμε στην ανάγκη να μετράνε τα επιχειρήματα περισσότερο από τα “κουκιά”. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

33 Περιφερειακό Συμβούλιο15ο Το επόμενο θέμα αφορούσε την τουριστική προβολή της Κρήτης. Έγινε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση με εποικοδομητικές συμβολές πολλών συμβούλων. Στην σύντομη παρέμβασή μας εξαρτήσαμε την ψήφο μας από την αποδοχή μιας πρότασης. Να περικοπεί κατά 5% ο προϋπολογισμός των επτά δράσεων της εισήγησης για να χρηματοδοτηθεί μια 8η δράση που θα έχει αντικείμενο την αξιολόγηση των πενιχρών μέχρι σήμερα αποτελεσμάτων της τουριστικής προβολής. Η πρότασή μας έγινε δεκτή. Σχόλιο: Υπήρξε ένας σημαντικός εποικοδομητικός διάλογος. Κατατέθηκαν πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις. Η παρέμβασή μας έχει ενδιαφέρον όχι γιατί καταθέσαμε κάποια ολοκληρωμένη πρόταση για τον τουρισμό, αλλά γιατί συμβάλλαμε σε ένα ασυνήθιστο προωθητικό συμβιβασμό που τιμά όλες τις πλευρές, ιδιαίτερα τον Περιφερειάρχη που τον αποδέχτηκε και συνδυάζεται με την προεκλογική μας πρόταση μας οι αποφάσεις στο ΠΣ να παίρνονται με διευρυμένη πλειοψηφία 70%, για να είναι πλειοψηφία και στην κοινωνία και να την εμπνέουν. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

34 Περιφερειακό Συμβούλιο15ο Ομόφωνα πέρασαν και οι δυο προγραμματικές συμβάσεις που ακολούθησαν. Η πρώτη αφορούσε την ιστορία και τον πολιτισμό. Ο Δήμος Ανωγείων σε συνεργασία με την ΠΚ θα χρηματοδοτήσουν κινηματογραφική καταγραφή από το σκηνοθέτη Λευτέρη Χαρωνίτη συνεντεύξεων 200 επιζώντων Ανωγειανών που βίωσαν τα δραματικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν την περίοδο στα Ανώγεια. Την πρόταση παρουσίασε ο Δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης που επιδοκιμάστηκε και για το γενικότερο έργο του Η άλλη προγραμματική σύμβαση αφορούσε τη συνεργασία με το ΤΕΕ για τη δημιουργία Παρατηρητηρίου μελετών και έργων στην Κρήτη. Την πρόταση παρουσίασε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ-ΤΑΚ Πέτρος Ινιωτάκης που επίσης δέχτηκε τα θετικά σχόλια των παρισταμένων συμβούλων. Οι παρατηρήσεις μας επικεντρώθηκαν στην ελπίδα που δημιουργείται από τέτοιες συνεργασίες με ντόπιες δυνάμεις, αυτοδιοικητικές όπως ο Δήμος Ανωγείων ή επιστημονικές όπως το ΤΕΕ που αποκαλύπτουν τις πολλές δυνατότητες βελτίωσης των πραγμάτων μέσα απ´ τη συνέργεια τοπικών φορέων. Ειδικά για το Παρατηρητήριο ζητήσαμε να αξιοποιηθούν και οι διαθέσιμες χωροταξικές πληροφορίες (Χωροταξικό Κρήτης, ΣΧΟΟΑΠ, περιοχές natura κ.ά.) και να δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες να παρεμβαίνουν άμεσα διαδικτυακά με παρατηρήσεις (κακή σήμανση, επισήμανση προβλημάτων ορατότητας, βλαβών κ.ά.) Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις

35 Περιφερειακό Συμβούλιο15ο Σχόλιο: Εξαιρετικές ελπιδοφόρες και οι δυο συζητήσεις κατέληξαν σε ομόφωνες αποφάσεις και δείχνουν τις δυνατότητες που έχει η Κρήτη όταν συνεργούν οι φορείς της. Σε τέτοιες συνεργασίες η Περιφέρεια έχει κάθε λόγο να πρωτοστατήσει ενεργοποιώντας την επιτροπή Διαβούλευσης. Κρίση - Κρήτη - Αυτοδιοίκηση όραμα -ανάλυση - θέσεις - προτάσεις


Κατέβασμα ppt "2η μετεκλογική συνάντηση 1 χρόνο μετά τις εκλογές / 9 μήνες στο Π.Σ. της Ανεξάρτητης Περιφερειακής Κίνησης ΜΙΑ ΚΡΗΤΗ, Περιβάλλον • Άνθρωπος 6-11-2011 Αντώνης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google