Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΑΠΟΥΝΙ με οικονομικούς όρους. Στέλλα Δουνιά Θωμαΐ Κελεπερτζη Βασιλεία Θεοδοσίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΑΠΟΥΝΙ με οικονομικούς όρους. Στέλλα Δουνιά Θωμαΐ Κελεπερτζη Βασιλεία Θεοδοσίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΑΠΟΥΝΙ με οικονομικούς όρους. Στέλλα Δουνιά Θωμαΐ Κελεπερτζη Βασιλεία Θεοδοσίου

2 Σε ποιές χώρες παρασκευάζεται μέρος 1/2 ◦ Yπάρχουν διάφοροι μύθοι για την καταγωγή του σαπουνιού, ωστόσο γνωρίζουμε ότι κάτι παρόμοιο υπήρχε από το π.Χ. στους αρχαίους πολιτισμούς της Μεσοποταμίας. ◦ Από τον 16ο αιώνα και ύστερα άρχισαν να παράγονται στην Ευρώπη πιο εκλεπτυσμένα σαπούνια, με χρήση φυτικών ελαίων και όχι ζωικών λιπών. ◦ Ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες και υιοθετήθηκαν νέες πρακτικές προώθησης του προϊόντος.

3 Σε ποιές χώρες παρασκευάζεται μέρος 2/2 ◦ Η επανάσταση στην παραγωγή του έγινε μόλις το 1790, με την ανακάλυψη της «μεθόδου Λέμπλαν» για την παραγωγή ανθρακικού νατρίου, πρώτης ύλης της σαπωνοποιίας. Η εξέλιξη αυτή συνετέλεσε στην επέκταση της ελαιοκαλλιέργειας στον Ελλαδικό χώρο. ◦ Την ίδια εποχή το Kρητικό σαπούνι για παράδειγμα, κυριαρχούσε στις αγορές της Κωνσταντινούπολης, της Σμύρνης της Μαύρης Θάλασσας, της Μασσαλίας της Αλεξάνδρειας, της Θεσσαλονίκης και άλλων περιοχών.

4 Ελληνική παραγωγή Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται και σήμερα αρκετές εταιρείες παραγωγής σαπουνιών (Παπουτσάνης, Γ. Μαλικούτης - "Αρκάδι" κτλ.) ενώ μια από τις πλέον γνωστές στην εποχή της εταιρεία ήταν η "Αλεπουδέλης", ιδιοκτησία της οικογένειας του ποιητή Οδυσσέα Ελύτη.

5 Παγκόσμια ζήτηση.  Υπάρχει μια τεράστια αγορά για σαπούνι. Η κατανάλωση και τη χρήση του σαπουνιού για προσωπική υγιεινή και γενική καθαριότητα ανά νοικοκυριό αυξάνεται συνεχώς.  Επιπλέον, με την αύξηση του πληθυσμού, υπάρχει ένα διευρυνόμενο κενό ζήτησης- προσφοράς.  Ως εκ τούτου, είναι αναγκαία η δημιουργία περισσότερων μονάδων παραγωγής σαπουνιού τόσο στις αγροτικές όσο και στις αστικές περιοχές.

6 Παγκόσμια παράγωγη σαπουνιού • Η αγορά σαπουνιού μπάνιου και μόνον υπολογίζεται σε περίπου τόνους ετησίως. • Τα κορυφαία εμπορικά σήματα πώλησης είναι αυτά των Unilever και Colgate-Palmolive, που παράγουν τόνους και τόνους το μήνα, αντίστοιχα. • Οι εταιρείες αυτές παράγουν το 70 τοις εκατό των σαπουνιών παγκοσμίως.


Κατέβασμα ppt "ΣΑΠΟΥΝΙ με οικονομικούς όρους. Στέλλα Δουνιά Θωμαΐ Κελεπερτζη Βασιλεία Θεοδοσίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google