Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Αναπληρωτής Πρόεδρος Συμβουλίου Διοίκησης ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Αναπληρωτής Πρόεδρος Συμβουλίου Διοίκησης ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Αναπληρωτής Πρόεδρος Συμβουλίου Διοίκησης ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

2 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Το Πρόβλημα Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδος  Όλος ο παραγωγικός ιστός της Ελλάδος έχει εμποτιστεί από τη νοοτροπία του «φασόν» και του «χύμα».  Το κατά κεφαλή εξαγωγικό εισόδημα στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη.  Το ποσοστό που αντιπροσωπεύουν οι εξαγωγές στο ΑΕΠ κυμαινόταν για πολλά χρόνια στο 8-10%, ενώ το 2012, λόγω της μείωσης του ΑΕΠ, ανέβηκε στο 12% πολύ χαμηλότερο από χώρες που συγκρίνονται πληθυσμιακά με την Ελλάδα όπως το Βέλγιο, η Δανία, η Ολλανδία κ.λπ.  Σύμφωνα με έρευνα του ΚΕΕΜ μόλις το 1,57% του συνόλου των Ελληνικών επιχειρήσεων στοχεύει, έστω και συγκυριακά, στην επέκταση των προϊόντων του σε διεθνείς αγορές.  Η χώρα μας δεν παράγει και δε διαθέτει επώνυμα προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρουν αξία στην παγκόσμια αγορά.  Η χώρα μας «ΔΕΝ έχει πελάτες». Το πρόβλημα της Ελλάδος ΔΕΝ είναι το ΧΡΕΟΣ. Βασικές Αιτίες Προβλήματος  Τεράστια συζήτηση στη χώρα μας και διεθνώς για τη διόγκωση του δημοσίου χρέους.  Διάφορες εξηγήσεις ακούγονται σχετικά με τις αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα. 2

3 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Η σημερινή δυσμενής οικονομική θέση της Ελλάδος ήταν συνεπώς αναπόφευκτη και αναμενόμενη. Αναλύοντας τις αδυναμίες της Ελληνικής οικονομίας, οι Καθηγητές Κουρεμένος A. και Αυλωνίτης Γ. σε άρθρο τους στο International Journal of Research in Marketing το 1995 (vol. 12, pp. 435 – 448), είχαν δυστυχώς προβλέψει με ακρίβεια τη δυσάρεστη κατάσταση που βιώνουμε σήμερα: «Στη δεκαετία του 90 ένας αριθμός παραγόντων που συνδέονται με την Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση θα επηρεάσει τις βασικές μακρο-οικονομικές μεταβλητές. Η εμπειρία της δεκαετίας του 80 έδειξε ότι οι υψηλές προσδοκίες για πολύ πιο γρήγορη διείσδυση των Ελληνικών προϊόντων στις Ευρωπαϊκές Αγορές ήταν πάρα πολύ αισιόδοξες. Η Ελληνική Βιομηχανία και οι Ελληνικές αγορές χαρακτηρίζονταν από υπερπροστατευτισμό και ήταν λιγότερο ανταγωνιστικές απ’ ό,τι οι Ευρωπαϊκές και συνεπώς Ευρωπαϊκά και άλλα ξένα προϊόντα, υποστηριζόμενα από ανώτερη τεχνογνωσία μάρκετινγκ, διείσδυσαν πιο εύκολα στην Ελληνική αγορά. Αυτή η τάση θα συνεχιστεί στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης αγοράς οδηγώντας στην αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων και των αγορών και σε χειροτέρευση τόσο των εισοδημάτων των εργαζομένων όσο και του εμπορικού ισοζυγίου. Ο εξωτερικός δανεισμός, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί πρωτογενώς μεν για την κάλυψη δημοσίων ελλειμμάτων αλλά δευτερογενώς για τη χρηματοδότηση των εισαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών, θα αυξήσει ακόμη περισσότερο το εξωτερικό χρέος της χώρας. Η διαχείριση αυτού του χρέους θα απαιτήσει πολιτικές που θα μειώσουν τη συνολική ζήτηση με μειώσεις των διαθέσιμων εισοδημάτων, με στόχο τον έλεγχο των εισαγωγών μέσω πολλαπλασιαστικών επιδράσεων, δεδομένου ότι εναλλακτικοί τρόποι άμεσου ελέγχου των εισαγωγών δε θα είναι επιτρεπτοί ή πρακτικά εφικτοί στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης Ευρωπαϊκής Αγοράς. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, μια τρίτη εναλλακτική λύση που αφορά το κτίσιμο των απαραίτητων υποδομών για την υποβοήθηση των εξαγωγών δεν έχει λάβει τη δέουσα προσοχή και τους απαραίτητους πόρους και, ούτως ή άλλως, αυτή η εναλλακτική λύση θα μπορούσε να αποφέρει αποτελέσματα σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου» Το Πρόβλημα Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδος 3

4 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Αλλαγή διεθνών αγορών με πρωτοφανείς ρυθμούς Ραγδαία ανάπτυξη της πληροφορικής Σημαντική εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών Εντυπωσιακή διείσδυση του διαδικτύου  Ο πλανήτης μετατρέπεται σε ένα μικρό χωριό (global village)  Ανάγκη για ανάπτυξη, παραγωγή και διάθεση παγκοσμίως ισχυρών επώνυμων προϊόντων και υπηρεσιών (brands) Η νέα παγκόσμια τάξη δημιουργεί σημαντικά προβλήματα αλλά και μεγάλες ευκαιρίες στις οικονομικές μονάδες. Σύγχρονες Προκλήσεις για τις Επιχειρήσεις 4

5 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Απέναντι σε αυτή τη νέα πραγματικότητα… Λογική μερίδας οικονομολόγων: «Παράγουμε φθηνά και, εφόσον παράγουμε φθηνά, θα πουλήσουμε και θα είμαστε ανταγωνιστικοί» Ανταγωνιστική οικονομία δεν είναι η οικονομία που πουλάει τα προϊόντα της σε χαμηλές τιμές. Ανταγωνιστική είναι η οικονομία που μπορεί να πουλήσει προϊόντα και υπηρεσίες στους πιο απαιτητικούς πελάτες παγκοσμίως. ΑΛΛΑ Πολλές μεταβλητές καθιστούν ένα προϊόν ανταγωνιστικό πέρα από τη τιμή του: ποιότητα, σχεδιασμός, ποικιλία, σήμα-brand, συσκευασία, service, αποτελεσματική πώληση, διαφήμιση και προώθηση πωλήσεων, κ.α. Σύγχρονες Προκλήσεις για τις Επιχειρήσεις 5

6 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τι πρέπει να κάνουμε… Χρειαζόμαστε άμεσα ένα νέο παραγωγικό, αναπτυξιακό μοντέλο εξωστρέφειας που να απαντά στις σύγχρονες προκλήσεις παραγωγής προϊόντων και προσφοράς υπηρεσιών βασισμένο στην ποιότητα, την καινοτομία, τη διαφοροποίηση, τις στοχευμένες αγορές, τα διεθνή δίκτυα διανομών και τα ισχυρά brand names,εκμεταλλευόμενοι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας. 6

7 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τι πρέπει να κάνουμε… Προτεραιότητά μας θα πρέπει να είναι η στροφή από μία οικονομία χαμηλού κόστους σε μία οικονομία ποιοτική και εξωστρεφή, συνυφασμένη με το περιβάλλον, τον πολιτισμό μας και τις παραδόσεις μας που θα διαχειρίζεται αειφόρα τους φυσικούς μας πόρους. Το έλλειμμα στρατηγικής εξωστρέφειας, που στερούσε τα Ελληνικά προϊόντα και κυρίως τα προϊόντα με τα σήματα ΠΟΠ, ΠΓΕ, Βιολογικά κ.λπ. από τις διεθνείς αγορές, θα πρέπει να ανατραπεί και να κτιστεί μια μόνιμη σχέση εμπιστοσύνης με τις αγορές αυτές. 7

8 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τι πρέπει να κάνουμε… Θα πρέπει επιτέλους να σταματήσουν ξένοι παραγωγοί να θησαυρίζουν πουλώντας προϊόντα με Ελληνικό όνομα. Οι Γερμανικές εταιρίες “Sirtakis” και “Πάτρος”, η Γαλλική εταιρία “Sabatris” πουλάνε Ελληνικά τυριά στη Βόρεια Ευρώπη, και ο όμιλος με Κουρδοαρμενικές ρίζες του κ. Hambi Ulukaya πουλάει το “Chobani” ως ελληνικό γιαούρτι στις Η.Π.Α. και Βρετανία. 8

9 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ένα βασικό μήνυμα, που πρέπει να περάσει και αυτό το Συνέδριο, είναι ότι υπάρχει μια άλλη Ελλάδα που συντεταγμένα (α) αξιοποιεί την Ελληνική ευρηματικότητα και ευστροφία, (β) εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο το κλίμα και τις συνθήκες που η γεωγραφική της θέση έχει χαρίσει, (γ) συνδέει τα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα με τις επιχειρήσεις, για την παραγωγή και εξαγωγή καινοτόμων προϊόντων στις διεθνείς αγορές. 9 Τι πρέπει να κάνουμε…

10 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Δεκάλογος για την επιτυχημένη Ελληνική Επιχειρηματικότητα στις Διεθνείς Αγορές 1.Η επιχείρηση λειτουργεί με ξεκάθαρη επιχειρηματική φιλοσοφία και όραμα. 2.Η επιχείρηση έχει προσδιορίσει σαφώς τις επιχειρηματικές της αξίες. 3.Η επιχείρηση επενδύει συνεχώς στο τεχνολογικό της εκσυγχρονισμό για τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και τη μείωση του κόστους παραγωγής. 4.Η επιχείρηση επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη και στις νέες τεχνολογίες για την παραγωγή νέων καινοτομικών προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία. 5.Η επιχείρηση επενδύει συνεχώς στη βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού της για την επίτευξη υψηλών επιπέδων επαγγελματισμού. 6.Η επιχείρηση έχει πιστοποιήσει τα προϊόντα της από αναγνωρισμένους Ευρωπαϊκούς ή Διεθνείς φορείς και ινστιτούτα. 7.Η επιχείρηση επενδύει σε έρευνα αγοράς για τον εντοπισμό ευκαιριών και την κατανόηση της κουλτούρας των χωρών/αγορών στόχων. 8.Η επιχείρηση επιδιώκει να καθιερώσει τα προϊόντα της ως παγκόσμια brands με διαχρονικές αξίες, αναγνώριση, καταξίωση και φήμη. 9.Η επιχείρηση αναπτύσσει άριστες και μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες, προσφέροντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. 10.Η επιχείρηση αναπτύσσει άριστες σχέσεις και στρατηγικές συμμαχίες με προμηθευτές, δίκτυα διανομής και άλλους συνεργάτες στην Ελλάδα και διεθνώς, εκμεταλλευόμενη επίσης τις νέες δυνατότητες επικοινωνίας και συναλλαγών μέσω διαδικτύου. 10

11 Γεώργιος Ι.Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 11 Βράβευση της επιτυχημένης Ελληνικής Επιχειρηματικότητας στις Διεθνείς Αγορές Σκοπός της διοργάνωσης είναι η ανάδειξη και επιβράβευση των επιχειρήσεων και οργανισμών που επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις στη δημιουργία και διάθεση προϊόντων με σημαντική προστιθέμενη αξία για την Ελληνική Οικονομία. Βραβεία Made in Greece Νοέμβριος 2013  Βραβείο Επώνυμου Ελληνικού Προϊόντος  Βραβείο Καινοτόμου Προϊόντος  Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας  Βραβείο Βιομηχανικής Αριστείας  Βραβείο Αγροτικής Αριστείας  Βραβείο Τεχνολογικής Αριστείας  Βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας Κατηγορίες βραβείων

12 12 Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Αναπληρωτής Πρόεδρος Συμβουλίου Διοίκησης ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ


Κατέβασμα ppt "Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης Καθηγητής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Αναπληρωτής Πρόεδρος Συμβουλίου Διοίκησης ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google