Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 1 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 1 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 1 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

2 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 2 ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ (Δ.Κ.Ζ.Π.) •Η Διαχείριση Κύκλου Ζωής Προϊόντος είναι ένας συστηματικός τρόπος για τη σχεδίαση, τη διαχείριση, την καθοδήγηση και τον έλεγχο όλων των πληροφοριών για την τεκμηρίωση του προϊόντος καθ΄ όλη τη διάρκεια ζωής του. Δηλαδή από την ανάπτυξη, στον προγραμματισμό, στη σχεδίαση, στην παραγωγή και τη χρήση του προϊόντος. •Είναι μια στρατηγική επιχειρηματική προσέγγιση που εφαρμόζει ένα σύνολο επιχειρηματικών λύσεων που υποστηρίζουν τη συνεργατική δημιουργία, διαχείριση, διάδοση και χρήση των πληροφοριών ορισμού προϊόντος.

3 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 3 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ - ΟΡΙΣΜΟΣ

4 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 4 ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ

5 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 5 ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ •5 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ –ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ –ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ –ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΜΑΔΑΣ –ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ Η/Υ –ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ •ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ •ΣΥΧΝΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

6 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 6 ΟΡΙΣΜΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΟ ΚΥΡΙΟΙ ΧΡΟΝΟΙ •LEAD TIME, ΧΡΟΝΟΣ ΠΕΡΑΤΩ- ΣΗΣ ΜΙΑΣ ΜΟΝΑ- ΔΑΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ (ΠΟΛΑΛΠΛΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ) •ΧΡΟΝΟΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

7 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 7 ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ - ΧΡΟΝΟΣ ΖΩΗΣ

8 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 8 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΡΟΝΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ •ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ •ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΝΑΔΡΑΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ •ΣΥΝΕΧΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ •ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

9 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 9 ΡΥΘΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

10 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 10 ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

11 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 11 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ

12 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 12 ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Πίνακας 1. Σύγκριση δεδομένων παραγωγής αυτοκινητοβιομηχανίας Αμερικής και Ιαπωνίας Concept-to-delivery Life cycleUS (Japan) Data during 1990 Competitive Advantage Percentage Design Time per Model (in Months)60 (47) 21.7 % Design Effort per Model (in Million Man Hours) 30 (1.7) 43.3 % Average Replacement Period per Model (in Years) 9.2 (4.2) 54.3 % Average Annual Production per Model (in Thousands) 230 (120) 47.8 % Model in Production (in Number)36 (72) 50.0 % Source: Based on Data Published in The Economist, April 14,1990.

13 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 13 FRONT LOADING ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

14 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 14 ΟΡΙΣΜΟΣ - ΜΕΘΟΔΟΙ •Στρατηγική μείωσης του χρόνου και του κόστους ανάπτυξης που μεταθέτει την αναγνώριση και την επίλυση των προβλημάτων σχεδίασης στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης του προϊόντος. •Επιτυγχάνεται με διάφορους μεθόδους, με κυριότερες: –Την αποτελεσματική διάχυση της πληροφόρησης από προηγούμενα έργα στα σημερινά –Την αποτελεσματική χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και μεθόδων που επηρεάζουν άμεσα τον ρυθμό με τον οποίο τα προβλήματα αναγνωρίζονται και επιλύονται.

15 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 15 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ •Η πληροφορία υπάρχει από προηγούμενα προγράμματα. –Στην σχεδίαση 2 νέων μηχανών, στα 15 από τα 22 προβλήματα που ανακαλύφθηκαν μετά την εγκατάσταση των μηχανών, υπήρχε πληροφόρηση από προηγούμενες μελέτες. Στα 10 από τα 15 προβλήματα η πληροφόρηση υπήρχε αλλά δεν είχε διαδοθεί και στα υπόλοιπα 5 η πληροφορία υπήρχε αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε αποτελεσματικά. •Δημιουργείται κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου. Επιτυγχάνεται με τη διάθεση πόρων στα πρώιμα στάδια της ανάπτυξης (end loading).

16 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 16 ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΧΡΟΝΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

17 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 17 Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ •(Α) ΧΩΡΙΣ FL. ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ •(Β) ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΓΝΩΣΗΣ –(m0 αριθμός προβλημάτων έχουν επιλυθεί). –Χρήση Χαμηλής ποιότητας πρωτοτύπων (m1) και μετέπειτα υψηλής ποιότητας (m2). •Σχετικά προβλήματα: αριθμός πρωτοτύπων με διαφορετική ποιότητα, χρήση συστημάτων σχεδιομελέτης (χαμηλής ποιότητας πρωτότυπα).

18 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 18 ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

19 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 19 ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

20 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 20 ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

21 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 21 ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

22 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 22 ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΓΝΩΣΗΣ - MICROSOFT •The use of "postmortems" in the development of computer software. Good postmortems are detailed records of a project's history and include, among others, information on problems discovered at various stages of software development. •Much of the learning between projects at Microsoft can be attributed to its systematic use of such postmortem reports. •Development teams generally take three to six months to prepare a postmortem which can be between under 10 to over 100 pages long. •Besides accounting for people, product and scheduling issues, the postmortems also contain detailed information on number of problems [bugs] identified, problem severity, record of finding and solving problems, and so forth. •Preparing, discussion and reviewing these postmortem reports, particularly before and/or at the beginning of a new project, has proven to be instrumental in carrying forward the knowledge from current and past projects. •In their many years of using postmortems, Microsoft also discovered that transferring information on problems alone is very helpful but not sufficient; they needed to understand why a problem occurred and what solutions are possible. •Postmortems είναι αποδοτικά όταν η γνώση κωδικοποιείται. •Υπάρχει και tacit γνώση που απαιτεί συναντήσεις, ανταλλαγή σχεδιαστών, κλπ.

23 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 23 ΚΑΤΆ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ •Προβλήματα προσαρμογής (fit) και λειτουργίας (function). •Προσαρμογή – CAD και ψηφιακά πρωτότυπα •Λειτουργία – CAE με πεπερασμένα στοιχεία.

24 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 24 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ

25 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 25 ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΡΙΣΚΟΥ

26 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 26 ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΡΙΣΚΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΠ •ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΤΑΔΙΟ-ΠΥΛΗ –ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΙΔΕΩΝ •ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ ΝΕΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

27 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 27 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ ΝΕΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ •ΧΔΝΠ ορίζεται η δυναμική διαδικασία απόφασης, όπου ένας κατάλογος ενεργών προγραμμάτων νέων προϊόντων της εταιρίας ανελλιπώς αναθεωρείται. Καινούργια προγράμματα εκτιμώνται, επιλέγονται και ταξινομούνται, ενώ υπάρχοντα προγράμματα επιταχύνονται, καταργούνται ή τοποθετούνται χαμηλότερα στη κατάταξη. Παράλληλα με τα παραπάνω γίνεται και κατανομή των πόρων σε όλα τα ενεργά προγράμματα.

28 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 28 ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΧΑΝΠ •Μεγάλη ποικιλία μεθόδων, από τα οικονομικά μέχρι τα βαθμολόγησης •Το τελικό τους αποτέλεσμα είναι μια ταξινομημένη λίστα με προγράμματα που θα συνεχίσουν ή θα παγώσουν •Κύριοι μέθοδοι –Expected Commercial Value –Productivity Index –Dynamic Rank-Ordered List –Scoring models ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΣΑΛΙΔΩΝ

29 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 29 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Χρησιμοποίηση πόρωνΧρονικός Προγραμματισμός

30 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 30 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΟΡΩΝ ΑΝΑ ΕΙΔΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ, ΤΜΗΜΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

31 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 31 ΧΡΗΣΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΧΑΝΠ

32 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 32 ΧΡΗΣΗ ΜΕΔΟΔΩΝ ΧΑΝΠ

33 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 33 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΧΑΝΠ

34 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 34 ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ

35 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 35 ΟΨΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ •ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ. ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΟΨΕΙΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ –ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ –ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ –ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΙΚΡΕΣ ΑΛΑΛΓΕΣ) –ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΛΛΑΓΩΝ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΗΣ

36 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 36 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

37 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 37 ΣΚΟΠΟΣ

38 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 38 ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

39 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 39 ΑΙΤΙΕΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

40 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 40 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

41 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 41 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ

42 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 42 ΚΟΙΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

43 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 43 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

44 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 44 ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

45 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 45 ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ FIRST MOVER

46 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 46 ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ •Πλεονεκτήματα: –Αναπτύσσει τη φήμη του ηγέτη στους πελάτες/χρήστες. –Καταλαμβάνει μια ελκυστική θέση στην αγορά. –Δημιουργεί κόστος αλλαγής για πελάτες/χρήστες. –Έχει πρώτος πρόσβαση σε αποδοτικά κανάλια διανομής. –Δεσμεύει κύριους προμηθευτές – ελέγχει ειδικευμένους πόρους –Ορίζει τα standards στην αγορά –Καθιερώνει εμπόδια για απομιμήσεις (πατέντες) –Πρώιμα υψηλά κέρδη •Πιθανά μειονεκτήματα: –Αναλαμβάνει κόστη έρευνας που θα ωφελήσουν αυτούς που θα ακολουθήσουν. –Αναλαμβάνουν τη μεγάλη αβεβαιότητα της ζήτησης. –Πρέπει να μπορούν να αναδράσουν σε αλλαγές απαιτήσεων πελατών/χρηστών. –Κάνουν μη αναστρέψιμες επενδύσεις κεφαλαίου. –Τεχνολογικές Ανακολουθίες. –Πρέπει να αναδράσει σε μη αναμενόμενες αντιγραφές χαμηλού κόστους.

47 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 47 ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ

48 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 48 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΙΜΩΝ

49 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 49 ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΚΕΡΔΗ

50 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 50 ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ/ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ •ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ –GILLETE ΞΥΡΑΦΑΚΙΑ –SONY – WALKMAN –HOOVER – ΗΛ. ΣΚΟΥΠΕΣ –ΙΝΤΕL –3M – SCOTCH TAPE –SONY – DIGITAL CAMERA •ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ –DOT COMS –XEROX ΣTA FAX –eTOYS ΛΙΑΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ –SONY – VCR –NETSCAPE – MICROSOFT –AT&T – AMERITECH –NOKIA – N-Gate –Elias Howe – Isaac Singer –IBM – PC’s

51 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 51 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ

52 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 52 CALM WATERS •Ο καλλίτερος συνδυασμός για τον πρώτο. –Hoover, 1908 επίδειξη Ηλ. Σκούπας μόνο 5% διείσδυση ενοποίηση σε μια συσκευή. •Δύσκολο στους ανταγωνιστές να διαφοροποιηθούν. –Scotch Tape, σχεδιάστηκε για συσκευασία. Χρησιμοποιήθηκε για επισκευές. Η 3Μ μπόρεσε να αυξήσει την παραγωγή εισάγει την αόρατη ταινία. •Η εταιρεία δεν εξαρτάται σημαντικά από τους διαθέσιμους πόρους. •Απαραίτητοι πόροι, ανάπτυξη προϊόντος, παραγωγή και εμπορικό. Καθιέρωση εμπορικού σήματος (brand name).

53 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 53 Η ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ – Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ •SONY WALKMAN – Έτοιμη Τεχνολογία, Ραγδαία αύξηση αγοράς. –Εισάγεται το 1979, πωλήσεις > 40Μ σε 10 έτη, SONY 48% της αγοράς. –Λόγοι επιτυχίας, Πόροι – design skills, marketing, brand name. •Elias Howe – Εισάγει την ραπτομηχανή στα τέλη Την αγορά την κερδίζει ο Isaac Singer που είχε περισσότερους πόρους. Ο Howe κέρδισε από την πατέντα.

54 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 54 Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΕΙ – Η ΑΓΟΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ •Πρώιμα κέρδη δεν είναι εφικτά. •Πολλοί ανταγωνιστές με διαφορετική τεχνολογία. •Απαιτεί σημαντικά κεφάλαια, κορυφαίο τμήμα Ε&Α. •SONY –1981 εισάγει την πρώτη ψηφιακή φωτογραφική μηχανή (Mavica, 60,000 pixels) –Πωλήσεις αρχίζουν 10 χρόνια μετά. –Το Μpixels –Κατέχει το 22%, λόγω των κεφαλαίων που διαθέτει, και το brand name.

55 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 55 ROUGH WATERS •AT&T η πρώτη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας (1977). Το 1983 η AMERITECH παράγει εμπορικά τηλέφωνα. Netscape, 1994 ο πρώτος εμπορικός browser, σήμερα ένα μικρό τμήμα της Time Warner. •Αιτία, ο πολύ ισχυρός ανταγωνιστής. –Ο «δεύτερος» δεν χρειάζεται να συντηρεί παλαιούς πελάτες. –Η ταχεία άνοδος της αγοράς αφήνει κενά στην κάλυψή της από τον «πρώτο», παραγωγή και marketing κύριες αιτίες. •Ο «πρώτος» πρέπει να αναγνωρίσει πότε να «φύγει». –Netscape, 1994, σε 2 χρόνια ο αριθμός των web-sites ήταν 50πλάσιος. Microsoft με πολλούς πόρους. Netscape εξαγοράστηκε από AOL έναντι 10billion $. •Η διατήρηση της πρωτοπορίας απαιτεί πόρους. INTEL – έμφαση στην τεχνολογία και στο marketing. Έχει το brand name. •H IBM είχε τους πόρους και την τεχνολογία για τους δίσκους. Στη ραγδαία αύξηση των Υπολογιστών, PC’s και φορητών, δεν κάλυψε την αγορά. •Apple και iPOD. Ισχυρό R&D, marketing και design πρώτο iPod, 2003 το 70% της αγοράς, πρώτο τρίμηνο του ,000 τεμάχια, το τρίτο τρίμηνο είχε το 82% της αγοράς. Ισχυρός ανταγωνισμός. Το μέλλον ???

56 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 56 ΠΡΩΤΟΣ Ή ΌΧΙ ?

57 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 57 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

58 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 58 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

59 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 59 Η ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

60 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 60 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΥΝΕΧΕΙΕΣ – ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΜΠΥΛΗΣ S ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

61 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 61 ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ •Είναι δύσκολο να προσδιοριστούν τα άνω όρια μιας τεχνολογίας. •Η μορφή S δεν είναι απόλυτη. Αλλαγές στην αγορά, στα υλικά, κλπ. μπορεί να επηρεάσουν την μορφή της. •Η ιδία ανάπτυξη από την εταιρεία επηρεάζει την μορφή της. •Η αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας εξαρτάται πολύ από το περιβάλλον της εταιρείας.

62 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 62 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ

63 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 63 ΧΑΡΤΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ •Αναγνώριση Τεχνολογίας, σε σχέση με το προϊόν, τη διαδικασία και τις πρακτικές διαχείρισης. –Βέλτιστες πρακτικές βοηθούν, δηλ. Διαχείριση Ολικής Ποιότητας, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Εξυπηρέτηση Πελατών, κλπ.

64 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 64 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ •Απαραίτητες προσθήκες στην τεχνολογία. –Σημεία τεχνολογικής υστέρησης –Εσωτερική ανάπτυξη ή εξωτερική βοήθεια (make or buy). –Ρίσκο τεχνολογίας –Εσωτερική ανάπτυξη όταν: •Η Ε&Α είναι μια από τις τρέχοντες ικανότητες της επιχείρησης •Η επιχείρηση θέλει να κρατήσει την επίδραση της τεχνολογίας μυστική •Αποτελεί εταιρική κουλτούρα η πεποίθηση ότι η μόνη καλή τεχνολογία αναπτύσσεται εσωτερικά –Η απόκτηση της τεχνολογίας ενδείκνυται όταν: •Έχει αναπτυχθεί από κάποιον άλλο και η απόκτησή της είναι πιο οικονομική και πιο γρήγορη •Λείπει το απαραίτητο δυναμικό και γνώση •Κατανομή ρίσκου σε περισσότερους εταίρους •Ο ανταγωνισμός έχει την τεχνολογία και πρέπει να κρατήσει την επαφή •Η εταιρεία έχει προϊόντα στα οποία μπορεί να ενσωματώσει άμεσα την τεχνολογία και να χρησιμοποιήσει τα υπάρχοντα κανάλια διανομής, κλπ. –Συχνά και ανταγωνιστές μπορεί να συνεργαστούν για να αναπτύξουν μια τεχνολογία.

65 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 65 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ •Τρίτο στάδιο – αποφάσεις για αξιοποίηση, licensing κλπ. –Εμπορικό ρίσκο, που σχετίζεται με το χρόνο που απαιτείται για την ανάπτυξη της τεχνολογίας •Συνεχής διαχείριση της διαδικασίας, που περιλαμβάνει –Ανάπτυξη παραγώγων προϊόντων –Συνέχιση ή μη των προγραμμάτων –Πνευματικά δικαιώματα, κλπ.

66 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 66 ΧΑΡΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

67 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 67 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ – CONFIGURATION MANAGEMENT

68 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 68 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ PLM

69 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 69 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ Δ.Κ.Ζ.Π. •ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ (3 κατηγορίες) –Τα δεδομένα προδιαγραφών του προϊόντος: τεχνικά δεδομένα, φυσικές και λειτουργικές ιδιότητες, περιλήψεις, φωτογραφίες, σχέδια, κλπ. –Τα δεδομένα κύκλου ζωής του προϊόντος: αφορούν το προϊόν και το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το προϊόν (σχεδίαση, παραγωγή, χρήση, συντήρηση προϊόντος) –Τα μετα-δεδομένα: πληροφορία για την πληροφορία που περιέχεται, και περιγράφουν το προϊόν και τα δεδομένα κύκλου ζωής. Δηλ. που είναι καταχωρημένο, από ποιόν, τι πρόσβαση υπάρχει. •Μοντέλο δεδομένων προϊόντος, περιγράφει σε γενικό τρόπο τη σύνδεση μεταξύ των δεδομένων για κάθε προϊόν. •Μοντέλο προϊόντος. Περιγράφει τα πραγματικά δεδομένα για κάθε προϊόν. •Λίστα υλικών. Πίνακας πρώτων υλών και εξαρτημάτων για την παραγωγή ενός προϊόντος, υπο-συναρμολόγησης κλπ. •Αντικείμενο: είναι ένας συστηματικός τρόπος για την αναγνώριση, την κωδικοποίηση και την ονομασία ενός φυσικού προϊόντος, ενός τμήματος ή εξαρτήματος ενός προϊόντος, ενός υλικού ή μιας υπηρεσίας.

70 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 70 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Χαρακτηριστικά ανεξάρτητα συστήματος. •Η ΒΑΣΗ ΑΡΧΕΙΩΝ (Data vault) μια κεντρική βάση δεδομένων, συνήθως ένας εξυπηρετητής αρχείων ή μια ομάδα εξυπηρετητών αρχείων. (Είναι μια αποθήκη για δεδομένα πληροφορίας όλων των ειδών, cad, word, pdf, κ.λπ.) •Η ΒΑΣΗ ΜΕΤΑ-ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, χρειάζεται για τη διατήρηση της δομής ολόκληρου του συστήματος. Η βάση μετα-δεδομένων κρατάει ένα αρχείο των δεδομένων προϊόντος που παράγονται από τα διαφορετικά συστήματα και εφαρμογές που λειτουργούν εντός ενός συστήματος ΔΚΖΠ. •Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ, διαχειρίζεται την πληροφορία και τη βάση μετα- δεδομένων. Έργο του λογισμικού, είναι να κάνει εφικτές όλες τις λειτουργίες ΔΚΖΠ, τις μεταφορές δεδομένων και τις μετατροπές σε συμφωνία με τις αρχές της ΔΚΖΠ. Η εφαρμογή συνήθως ενεργεί σαν σύνδεσμος μεταξύ διαφορετικών εφαρμογών και συστημάτων μέσα στη σφαίρα της ΔΚΖΠ και κάνει εφικτές τις συνδέσεις μεταξύ διαφορετικών βάσεων δεδομένων.

71 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 71 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Διαχείριση αντικειμένων – Το σύστημα ελέγχει την πληροφορία στο αντικείμενο, τον κύκλο ζωής του αντικειμένου, και τις διαδικασίες που σχετίζονται με τη δημιουργία και τη συντήρηση των αντικειμένων. 2.Διαχείριση και συντήρηση δομής προϊόντος - το σύστημα ΔΚΖΠ αναγνωρίζει ξεχωριστές πληροφορίες και τις συνδέσεις τους με άλλες πληροφορίες με τη βοήθεια της δομής προϊόντος, η οποία αποτελείται από αντικείμενα που συνδέονται μεταξύ τους ιεραρχικά. 3.Διαχείριση δικαιωμάτων χρηστών - το σύστημα ΔΚΖΠ καθορίζει τους ανθρώπους που μπορούν να δημιουργήσουν νέα πληροφορία ή να κάνουν, να ελέγξουν και να αποδεχθούν αλλαγές και αυτούς που επιτρέπεται μόνο να βλέπουν τις πληροφορίες ή τα αρχεία στο σύστημα.

72 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 72 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Συντήρηση της κατάστασης των αρχείων και των αντικειμένων – διατηρεί πληροφορίες για την κατάσταση και την έκδοση (π.χ. προσχέδιο, πρόχειρο, αποδεκτό, διανεμημένο και απαρχαιωμένο) κάθε αρχείου και αντικειμένου και σχετικά με αλλαγές που έχουν γίνει σε αυτά: τι, πότε και από ποιόν. 5. Ανάκτηση πληροφοριών – ένα από τα κύρια καθήκοντα ενός συστήματος ΔΚΖΠ έτσι ώστε: –Να είναι δυνατή η χρησιμοποίηση υφιστάμενης πληροφορίας, κατά τη δημιουργία νέας πληροφορίας. Όλη η απαιτούμενη πληροφόρηση για ένα αντικείμενο να είναι άμεσα διαθέσιμη. –Να είναι εύκολο να βρεθεί πως μια πληροφορία σχετίζεται με άλλες πληροφορίες, για παράδειγμα να βρεθεί που αλλού χρησιμοποιείται μια λύση σχεδίασης, ένα τμήμα ή ένα εξάρτημα. (πολύ σημαντικό για τη διαχείριση αλλαγής)

73 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 73 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Διαχείριση αλλαγών - εργαλείο με το οποίο οι τελευταίες έγκυρες πληροφορίες για αλλαγές εκδόσεων σε ένα προϊόν ή σε ένα εξάρτημα, καταγράφονται σε αρχεία ή αντικείμενα και τα οποία μετά είναι διαθέσιμα στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή. 7.Διαχείριση διαμόρφωσης προϊόντος – η μεταβολή των φυσικών ιδιοτήτων παρεμφερών προϊόντων και η εναλλαγή ευμετάβλητων συναρμολογήσεων ή εξαρτημάτων. Η διαχείριση διαμόρφωσης επιτρέπει τη διαμόρφωση των προϊόντων σύμφωνα με τις επιθυμίες του πελάτη. 8.Διαχείριση και δρομολόγηση εργασιών (workflow management) – η επικοινωνία και το μοίρασμα των εργασιών γίνεται μέσω γραφικής απεικόνισης της αλυσίδας εργασιών και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μιας λίστας εργασιών. Η διανομή των εργασιών κάνει εφικτή την εντατικοποίηση της επικοινωνίας στον οργανισμό, ειδικά σε ένα αποκεντρωμένο ή ακόμα παγκόσμιο περιβάλλον.

74 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 74 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Διαχείριση αρχείων/εγγράφων που περιλαμβάνει και πληροφορία ευρετηρίου για τα αρχεία του συστήματος. Είναι μια ερώτηση για πληροφορία μετα- δεδομένων σχετικά με το ποια πληροφορία βρίσκεται που. 10. Απώλεια πληροφορίας κατά τη διάρκεια ενημέρωσης αποφεύγεται, γιατί ελέγχεται η αντιγραφή των αρχείων και διασφαλίζει ότι το κύριο αντίγραφο διατηρείται αναλλοίωτο μέχρι την επιτυχή ενημέρωση των αρχείων. 11 Διαχείριση αντιγράφων ασφαλείας – το σύστημα καταχωρεί αυτόματα αντίγραφα ασφαλείας. 12. Καταχώρηση ιστορικού / συστήματος – μια βάση δεδομένων γεγονότων που διασφαλίζει ότι όλες οι ενέργειες, όπως η ενημέρωση των αρχείων ή η αλλαγή αντικειμένων εξαρτημάτων, μπορούν να καταγραφούν εάν είναι αναγκαίο. (ανιχνευσιμότητα διαδικασίας προϊόντος) 13. Βάση αρχείων. Είναι ο χώρος όπου καταχωρούνται τα αρχεία ή οι επισυνάψεις των αρχείων. Τα αρχεία διαχειρίζονται από το σύστημα έτσι ώστε να τηρούνται σωστά και ελεγχόμενα οι αρχές αναθεώρησης, τα δικαιώματα των χρηστών και η συντήρηση πληροφορίας.

75 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 75 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΕΛΟΥΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

76 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 76 ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ •Η σημερινή διαδικασία: –Σχεδιασμός –Προμήθεια πρώτων υλών –Κατασκευή –Διοχέτευση των τελικών προϊόντων στην αγορά –Επισκευή και συντήρησή τους κατά τη διάρκεια ζωής τους στην αγορά

77 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 77 ΝΕΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ •Κάποιος πρέπει να έχει την ευθύνη αποκομιδής, ανακύκλωσης, καταστροφής ή απόθεσης των προϊόντων καθώς και να πληρώνει για τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά κόστη που προκύπτουν για τα προϊόντα που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους στην αγορά. Το μεγάλο θέμα εδώ είναι: -Ποιος θα επωμιστεί την ευθύνη για τα παραπάνω; -Με ποια διαδικασία θα γίνει αυτό; -Ποιες οι διαφοροποιήσεις ανάλογα με το προϊόν, τη γεωγραφική περιοχή στην οποία διακινείται το κάθε προϊόν ή βρίσκεται η εταιρεία που το παράγει;

78 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 78 Η ΕΥΘΥΝΗ •Ποιος έχει την ευθύνη: –ο χρήστης του προϊόντος? –ο κατασκευαστής του προϊόντος? –το κόστος να επιμερίζεται στο σύνολο του πληθυσμού? •Ο ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: –Οι παραγωγοί είναι αυτοί που κατασκευάζουν το κάθε προϊόν, –έχουν και την ευθύνη για τις πρώτες ύλες και τα χαρακτηριστικά τους που επηρεάζουν –αν το προϊόν πρέπει να αποσυναρμολογηθεί ή να ανακυκλωθεί ή να διατεθεί σε κάποιον ΧΥΤΑ.

79 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 79 WEEE (WASTE ELECTRICAL AND ELECTRONIC EQUIPMENT)-ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ •Να πληρώνει ο παραγωγός εκτός από την περίπτωση των οικιακών απορριμμάτων •Τα WEEE να συλλέγονται χωριστά •Οι παραγωγοί και σε μερικές περιπτώσεις και οι εισαγωγείς να επιβαρύνονται με τα επακόλουθα κόστη μεταφοράς των δικών τους προϊόντων που πετάγονται από τα σημεία αποκομιδής τους για την επαναχρησιμοποίησή τους ή την ανακύκλωσή τους ή τη λειτουργία τους με οποιονδήποτε τρόπο. •Η νομοθεσία πρέπει να καλύπτει: –τις αποδεκτές συνθήκες που θα «ξεφορτωθούμε» τέτοια προϊόντα –τους επιθυμητούς στόχους που προσπαθούμε να πετύχουμε –(π.χ. στην Ε.Ε. σχετικά με τα υλικά συσκευασίας θα πρέπει σε 5 χρόνια τουλάχιστον το 5% των υλικών συσκευασίας να διορθώνεται/ανακτάται, το 25% να ανακυκλώνεται, ενώ τουλάχιστον το 15% των πρώτων υλών για την κατασκευή νέων προϊόντων να προέρχεται από ανακύκλωση).

80 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 80 Ο ΣΤΟΧΟΣ •Ο κατασκευαστής – σχεδιαστής ενός προϊόντος πρέπει να επανακαθορίσει και να επανασχεδιάσει προϊόντα λαμβάνοντας ως κριτήριο την ελαχιστοποίηση του κόστους συμπεριλαμβανομένου και του κόστους που δημιουργείται αφού το προϊόν έχει ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του.

81 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 81 Η ΣΥΛΛΟΓΗ •Η ευθύνη ανήκει στον κλάδο ή στον κάθε παραγωγό χωριστά; •Στη συλλογική ευθύνη: –Το κόστος είναι χαμηλότερο ενώ το μειωμένο κόστος ανακύκλωσης που προέρχεται από τυχόν αλλαγές στη σχεδίαση ενός προϊόντος δεν αφορά μόνο τις εταιρείες που έκαναν τη σχετική επένδυση αλλά επιμερίζεται σε όλους –Χρειάζonται κανόνες για τα όρια ευθύνης της κάθε εταιρείας ενώ δεν είναι ξεκάθαρο ποιος είναι υπεύθυνος για τυχόν παραβιάσεις αφού ο κάθε παραγωγός είναι υπεύθυνος μόνο για τα δικά του προϊόντα –Η συλλογική διαχείριση εφαρμόζεται με επιτυχία στην Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Νορβηγία, Σουηδία, ενώ εταιρείες όπως οι Electrolux, Nokia, Ericsson, Intel, IBM, Hewlett-Packard, Sony, European ICT Industry Association, προσπαθούν να επηρεάσουν την ΕΕ να προωθήσει τη λύση της μεμονωμένης διαχείρισης.

82 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 82 Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ •Ανάκτηση προϊόντων μέσω εξωτερικής εταιρείας ή με δικές του ενέργειες? –Πόσο θα επηρεαστεί το συνολικό σύστημα λειτουργίας της εταιρείας –Αν η εταιρεία επιθυμεί να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα που θα έχει να διοχετεύσει την υπάρχουσα γνώση από την κατασκευή ή τη συναρμολόγηση των αρχικών προϊόντων στις διαδικασίες της επανακατασκευής ή / και της αποσυναρμολόγησης –Άψογη παροχή υπηρεσιών σε θέματα επισκευής, ακριβούς πιστοποίησης των επισκευάσιμων προϊόντων ή των επαναχρησιμοποιούμενων επιμέρους εξαρτημάτων –Δημιουργία συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου των προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια κατασκευής τους –Πόσο επηρεάζεται η αξιοπιστίας της εταιρείας προς τους πελάτες –Ύπαρξη απαραίτητης υποδομής, εξοπλισμού –Οικονομικό όφελος

83 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 83 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΕΛΟΥΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

84 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 84 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ General Sectors of Characteristics Detailed Definition of Characteristics Technical and technological features - Functional complexity, - Technology life cycle, - Materials – number of materials used, - Time and effort required for the cleaning and elaboration of the materials before their use, - Size, color and weight of the product, - Redesign options Economic, marketing and management issues concerning the behavior of a product in a market - Existing channel for product distribution, - Policy of product pricing, - Product marketing, - Marketing of available used products and materials, - Size of the market, - Customers’ behavior, - Company’s organization and future plans, - Repurchase options in the same or a different market (suppliers, customers, commitments), - Profit from the reused or remanufactured product, - Wear-out product life (from its entrance in the market till the end of its useful life when it becomes an obsolescent product), - Production planning, - Inventory control

85 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 85 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Environmental impact - Environmental load and cost of incineration, - Environmental load and cost of disposal, - Environmental load and cost of recycling without elaboration of an EOL product, - Environmental load and cost of recycling of an elaborated EOL product or from certain parts of it, - Management of hazardous materials, - Management of scrap material during product design Disassembly procedure - Existing infrastructure, - Existing installations, - Demanding labor hours, - Demanding cost, - Availability of adequately trained personnel, - Number of different parts or modules of parts, - Number and categories of conjunctions between different parts or modules of parts, - Disassembly steps, - Quality control of the final disassembled parts, - Recovered materials from returned items, Other reverse logistic issues - Duration of product life cycle, - Responsibility for the management of the EOL products, - Legislation at National or EU level, - Profit through the implementation of reverse activities (collection, management and recycling of EOL products), - Use of information technology to reduce the involved uncertainties, - Timing and quantities of returns, - Balance between demands and returns

86 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 86 ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ •CAD/ CAM/ CAE/ CAPP/ PDM •CIM •ΤΑΧΕΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ (RAPID PROTOTYPING, RAPID TOOLING) •ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ – QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT •ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΤΑΔΙΟΥ – ΠΥΛΗΣ (STAGE - GATE)

87 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 87 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

88 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 88 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ


Κατέβασμα ppt "ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 2005 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ - 1 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google