Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Εργασίες & αποτελέσματα πρώτου κύκλου Μερεκούλιας Βασίλης, ΕΜΠ Rapporteur ομάδας ΔΠΕΓ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Εργασίες & αποτελέσματα πρώτου κύκλου Μερεκούλιας Βασίλης, ΕΜΠ Rapporteur ομάδας ΔΠΕΓ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Εργασίες & αποτελέσματα πρώτου κύκλου Μερεκούλιας Βασίλης, ΕΜΠ Rapporteur ομάδας ΔΠΕΓ

2 2 Outline  Digital Agenda 2020 •Βασικά σημεία, δράσεις και μέτρα  Το forum για την ψηφιακή Ελλάδα του 2020 •Ομάδες, στόχοι, μεθοδολογία, αποτελέσματα  Ένα όραμα για την Ψηφιακή Ελλάδα του 2020 •Γράμμα από το Μέλλον!  Στόχοι για την Ψηφιακή Ελλλάδα  Πυλώνες δράσεων  Επόμενα βήματα  Συμπεράσματα  Αναλυτικά οι προτάσεις των ομάδων

3 3 Digital Agenda  Στον τομέα των ΤΠΕ οφείλεται το 5% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ.  Συμβολή στην αύξηση της συνολικής παραγωγικότητας  Τα δίκτυα υψηλών ταχυτήτων  δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και των μεταφορών.

4 4 Digital Agenda – Τα 7 εμπόδια  Τα επτά σημαντικότερα εμπόδια: •Κατακερματισμένες ψηφιακές αγορές •Έλλειψη διαλειτουργικότητας •Αυξανόμενο ηλεκτρονικό έγκλημα το οποίο απειλεί την αξιοπιστία των δικτύων •Έλλειψη επενδύσεων σε δίκτυα •Ανεπαρκείς προσπάθειες έρευνας και καινοτομίας •Έλλειψη ψηφιακού γραμματισμού και δεξιοτήτων •Χαμένες ευκαιρίες για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων

5 5 Digital Agenda  Πεδία Δράσης => Τομείς Δράσεις => Βασικές δράσεις => Υποχρεώσεις χωρών  Πεδία δράσης: •Σφύζουσα ενιαία ψηφιακή αγορά •Διαλειτουργικότητα και πρότυπα •Εμπιστοσύνη και ασφάλεια •Ταχεία και υπερταχεία πρόσβαση στο διαδίκτυο •Έρευνα και καινοτομία •Βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού, των δεξιοτήτων και της κοινωνικής ένταξης •Οφέλη για την ευρωπαϊκή κοινωνία χάρη στη χρήση ΤΠΕ

6 6  Ομάδες για: •Την Παιδεία, την Έρευνα και την Καινοτομία (ΠΕΚ) •Τα Δίκτυα πρόσβασης νέας – επόμενης Γενιάς (ΔΠΕΓ networks) •Το ψηφιακό Χάσμα (Digital Divide) •Την Εμπιστοσύνη και την Ασφάλεια •Τη Δημόσια Διοίκηση και την Κοινωνία •Το Ελεύθερο / Ανοικτό Λογισμικό και τη Διαλειτουργικότητα •Την e-Επιχειρηματικότητα  Προτάσεις για: •Όραμα – Στόχους •Βραχυχρόνιες δράσεις •Μέσο και Μακροχρόνιες δράσεις Ψηφιακή Ελλάδα 2020

7 7 Όραμα για την Ψηφιακή Ελλάδα του 2020  Κάτοικος νησιού της «άγονης» γραμμής  Επάγγελμα: Μηχανικός δικτύων δεδομένων •Ανάπτυξη δικτύων αισθητήρων •Εργαλεία περιβαλλοντικής παρακολούθησης •Υποστήριξη δικτύων και συστημάτων •Συλλογή περιβαλλοντικών δεδομένων για έρευνα & επιχειρήσεις  Σύνδεση με έξω κόσμο •Οπτική ίνα (συνεργασία με τους κατοίκους) •Ασύρματη πρόσβαση παντού στο νησί •Διασύνδεση με νησιά, σύγχρονα ιστιοφόρα, ελικοδρόμιο, λιμάνι  Υπηρεσίες Υγείας •Πλήρως εξοπλισμένο διαγνωστικό κέντρο στο νησί •Αισθητήρες βασικών μετρήσεων στο σπίτι => Σύνδεση με παθολόγο (Λονδίνο) •Περιφερειακό νοσοκομείο (Σύρος) •Πρόσβαση σε πληροφορίες υγείας συγγενικού προσώπου

8 8 Όραμα για την Ψηφιακή Ελλάδα του 2020  Υπηρεσίες παιδείες και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης •Πλήρες σχολείο •Σύνδεση με εκπαιδευτικό υλικό – virtual classrooms •Ανοιχτές e-βιβλιοθήκες, πρόσβαση σε αποτελέσματα έρευνας  Διεπαφή με το κράτος •Μόνο ηλεκτρονικά και ελάχιστη (όχι δηλώσεις, ενημερότητες, αποδείξεις …)  Ψυχαγωγία •Πρόσβαση σε HD 3D από το σπίτι και τον κινηματογράφο του νησιού •Μουσική on-line με φίλους σε Αθήνα και Σκόπια •Ατομικά προγράμματα αθλητισμού με συλλογή και εκμετάλλευση δεδομένων μέσω του δικτύου •Live παραστάσεις θεάτρου - χορού  Αυτονομία •Ενέργειας (ΑΠΕ και σύστημα διαχείρισης, δίκτυα αισθητήρων) •Ύδρευσης και άρδευσης (συλλογή νερού και συστήματα διαχείρισης) •Διαχείρισης απορριμμάτων και αποβλήτων  Ο μόνιμος πληθυσμός του νησιού αυξήθηκε 10 φορές μεταξύ 2010 και 2020…

9 9 Στόχοι  Παιδεία, την Έρευνα και την Καινοτομία •Οι καλύτερες ιδέες φτάνουν στην αγορά •Μόχλευση ιδιωτικών δαπανών •Μεγάλης κλίμακας πιλοτικές εφαρμογές σε πεδία δημόσιου συμφέροντος  ΔΠΕΓ •2015 – 15% των νοικοκυριών συνδεμένα 100Mbps •Broadband for all (2013 2Mbps, Mbps) • % με πρόσβαση σε 100Mbps •Ανταγωνιστικές υπηρεσίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο  Το ψηφιακό Χάσμα (Digital Divide) •Στον τομέα της υγείας •Στον τομέα της παιδείας (ψηφιακού αναλφαβητισμού και γεωγραφικής ψηφιακής απομόνωσης) •Στον τομέα του πολιτισμού •Υπηρεσίες δημόσιας διοίκησης χωρίς διακρίσεις •Στο επίπεδο της πολιτικής

10 10 Στόχοι  Εμπιστοσύνη και Ασφάλεια •Ενημέρωση του πληθυσμού •Κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας •Προστασία προσωπικών δεδομένων  Τη Δημόσια Διοίκηση και την Κοινωνία •Συμμετοχή των πολιτών στις αποφάσεις και δράσεις της Δ.Δ. •Αποτελεσματική λειτουργία Δ.Δ. – καλύτερες υπηρεσίες για όλους τους πολίτες •Δ.Δ για Οικονομία, Ανάπτυξη, Εργασία •Αποτελεσματική λειτουργία τοπικής αυτοδιοίκησης •Ανθρωποκεντρικό σύστημα παροχής υπηρεσιών υγείας με επίκεντρο τον πολίτη  Το Ελεύθερο / Ανοικτό Λογισμικό και τη Διαλειτουργικότητα. •Δημόσια Δεδομένα, Περιεχόμενο και Λογισμικό από Δημόσιες Αρχές •Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης εξασφαλίζουν, Διαφάνεια, Ανοιχτές διαδικασίες ελέγχου, μη διακριτική μεταχείριση και προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας  Την e-Επιχειρηματικότητα •Θεσμικό & φορολογικό πλαίσιο: όχι στα εμπόδια ναι στην ανάπτυξη •Ανάπτυξη επιχειρηματικού πνεύματος •Σύνδεση επιχειρηματικότητας με νέες τεχνολογίες – Ψηφιακό κόσμο

11 11 Πυλώνες δράσεων  Συμμετοχή πολιτών •Συμμετοχική διακυβέρνηση με κοινωνικά δίκτυα (Gov Goes Social) •Κίνητρα για τη συμμετοχή των πολιτών στη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης •Συστήματα συμμετοχικής διακυβέρνησης σε ΟΤΑ •Κοινωνικά δίκτυα στην υγεία: Patient Opinion GR •Πρόσκληση προς δήμους και κοινότητες για την εκδήλωση έμπρακτου ενδιαφέροντος ανάπτυξης δικτύων ΔΠΕΓ •Λήψη και Διαχείριση Παραπόνων των Πολιτών •Περιοδικές Δράσεις Ευαισθητοποίησης του Κοινού σε Θέματα Ασφάλειας και Ιδιωτικότητας •Περιοδικός Έλεγχος Επιπέδου Ασφάλειας μέσω Συμμετοχής σε Ασκήσεις Ετοιμότητας.  Χάρτες – Στρατηγικές •Κατάρτιση οδικού χάρτη Ψηφιακού Δήμου •Οδικός χάρτης εφαρμογής ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην Υγεία/κοινωνική ασφάλιση •Σύνδεση των έργων FTTH, ΜΑΝ, Σύζευξις και Rural Broadband •Χάρτης νέων ψηφιακών υπηρεσιών για πολίτες και επιχειρήσεις

12 12 Πυλώνες δράσεων  Αλλαγή θεσμικού πλαισίου – λειτουργίας του κράτους •Επαναπροσδιορισμός της έννοιας της καθολικής υπηρεσίας στην Ελλάδα •Άρση γραφειοκρατίας για την έναρξη επιχείρησης •Αποσαφήνιση σειράς φοροτεχνικών θεμάτων •Εξασφάλιση της ευρείας χρήσης της ηλεκτρονικής υπογραφής •Πλαίσιο Συμβατότητας των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα με Πρότυπα Ασφάλειας •Προσαρμογή - Τροποποίηση Νομικού και Κανονιστικού Πλαισίου (εμπιστοσύνη & ασφάλεια)  Διαλειτουργικότητα – ανοιχτά δεδομένα •Οριστικό άνοιγμα, όλων των μη διαβαθμισμένων δεδομένων δημοσίου χαρακτήρα •Open access σε ερευνητικά δεδομένα για τον τομέα του e-business, δημιουργία αποθετηρίων ερευνητικών αποτελεσμάτων και εκπαιδευτικού υλικού •Εθνικό πλαίσιο διαλειτουργικότητας υγείας •Πολιτική Ανοικτής Πρόσβασης σε επιστημονικά δεδομένα και δημοσιεύσεις •Υποστήριξη υποστρώματος ηλ-υποδομών και υποδομών ανοικτών δεδομένων και περιεχόμενου •Ελεύθερη διάθεση δεδομένων, λογισμικού και περιεχομένου δημοσίων αρχών. •Θεσμοθέτηση ανοίγματος δεδομένων δημοσίου χαρακτήρα

13 13 Πυλώνες δράσεων  Επαναπροσδιορισμός υπηρεσιών •Μεταρρύθμιση Υπηρεσιών ΟΤΑ •Υποστήριξη Κοινωνικών – Υπηρεσιών Δήμου μέσω Ψηφιακών Εργαλείων •Νέο μοντέλο ηλεκτρονικών οικονομικών συναλλαγών πολίτη – κράτους •Νέο μοντέλο ταχύτατων, αυτοματοποιημένων παροχών σε πολίτες και επιχειρήσεις  Ηλεκτρονικές & νέες υπηρεσίες •e-τιμολόγιο, e-προμήθειες, e-ΚΕΠ για μετανάστες •Απλές διαδραστικές ψηφιακές υπηρεσίες ΟΤΑ •Λήψη και διαχείριση Παραπόνων των Πολιτών •Φορέας για τη διαχείριση βασικών υποδομών σωληνώσεων •Παρατηρητήριο για την ανάπτυξη των ΔΠΕΓ •Δημιουργία κοινού σημείου αναφοράς για την ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα •Δημιουργία μετα-πύλης για τις διάφορες τουριστικές και πολιτισμικές πύλες •Ηλεκτρονικές υπηρεσίες εύρεσης εργασίας

14 14 Επόμενα βήματα  Ωρίμανση των προτάσεων με συνέχιση της διαβούλευσης => απαραίτητα τα σχόλια όλων.  Συμμετοχή των ομάδων στις σχετικές προσπάθειες της Ε.Ε.  Παρακολούθηση πορείας υιοθέτησης των προτάσεων •Όχι έλεγχος αλλά ανάδραση προς την κοινότητα του forum  Διεύρυνση του κύκλου των συμμετεχόντων

15 15 Συμπεράσματα  Είναι εφικτή η ανοιχτή συμμετοχή των πολιτών για ζύμωση και σχεδίαση πολιτικών και δράσεων  Το forum για την ΨΕ2020 μπορεί να παράγει στρατηγική και πολιτική προς την DA2020  Υλοποίηση κάποιων προτεινόμενων μέτρων & δράσεων  Οι ομάδες εργάζονται καλύτερα και είναι πιο αποδοτικές σε μικρότερο χρονικά πλαίσιο...  Όπως γίνεται συχνά, λίγοι συμμετέχοντες συνεισφέρουν τον μεγαλύτερο όγκο.

16 16 ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

17 17  a.Ανοικτή, συμμετοχική διακυβέρνηση •Συμμετοχική διακυβέρνηση με κοινωνικά δίκτυα (Gov Goes Social) •Αυτοματοποίηση της επεξεργασίας των Δημόσιων Διαβουλεύσεων και παροχή ανοικτών δεδομένων •Κίνητρα για τη συμμετοχή των πολιτών στη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης: Προώθηση της αριστείας, στοχευμένη ενδυνάμωση κοινοτήτων δημόσιων λειτουργών, φοιτητών, πολιτών •Νέο πλαίσιο για τη λήψη αποφάσεων στη Δημόσια Διοίκηση με τη χρήση μοντέλων προσομοίωσης αποτελεσμάτων / επιπτώσεων (Model-based governance) σε συνδυασμό με ανοικτές διαβουλεύσεις  b.Κεντρικά – διαρθρωτικά ζητήματα Δημόσια Διοίκησης •Gov Goes Online •Στοχευμένη ανάπτυξη Web Services σε κάθε επίπεδο Διακυβέρνησης •Ανάπτυξη κέντρου προσομοίωσης, επίδειξης, ανάδειξης των ωφελειών από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση για φορείς, πολίτες και επιχειρήσεις •Διασύνδεση Κεντρικών Μητρώων δεδομένων και υπηρεσιών •Ανάπτυξη και λειτουργία πλήρως αυτοματοποιημένων υπηρεσιών (άμεση ολοκλήρωση, χωρίς μέριμνα του πολίτη, χωρίς χειροκίνητη επεξεργασία). •Χάρτης νέων ψηφιακών υπηρεσιών για πολίτες και επιχειρήσεις Δημόσια Διοίκηση και Κοινωνία

18 18  c.Οικονομία, ανάπτυξη και εργασία. •Δράσεις Εκπαίδευσης – κατάρτισης και πιστοποίησης •Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες εύρεσης εργασίας •Κίνητρα για την υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών από πολίτες, επιχειρήσεις και φορείς. •Νέο μοντέλο ηλεκτρονικών οικονομικών συναλλαγών πολίτη – κράτους (πληρωμές, επιδόματα, παράβολα, αποδείξεις στοιχεία) με στόχευση τη μείωση διοικητικών βαρών. •Νέο μοντέλο ταχύτατων, αυτοματοποιημένων παροχών σε πολίτες και επιχειρήσεις (με αυτοματοποιημένη εύρεση των παροχών που δικαιούται κάθε πολίτης / επιχείρηση).  d.Τοπική Αυτοδιοίκηση. •Έξυπνα γκισέ και hotline / online βοήθεια στους ΟΤΑ. •Νέες, απλές διαδραστικές ψηφιακές υπηρεσίες ΟΤΑ. •Συστήματα συμμετοχικής διακυβέρνησης σε ΟΤΑ •Μεταρρύθμιση Υπηρεσιών ΟΤΑ: (α) οικονομικές υπηρεσίες, (β) ανταποδοτικές υπηρεσίες σε πολίτες, (γ) νέες υπηρεσίες •Κατάρτιση οδικού χάρτη Ψηφιακού Δήμου, για όλες τις κατηγορίες ΟΤΑ, με έμφαση στην αειφόρο ανάπτυξη και τις προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες. Δημόσια Διοίκηση και Κοινωνία

19 19  e. Υγεία και κοινωνική ασφάλιση. •Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας Υγείας. •Κοινωνικά δίκτυα στην υγεία: Patient Opinion GR. •«Πρότυπο Σύστημα Αρχείου Νεοπλασιών» με την αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών Δράσεων και Πολιτικών •Οδικός χάρτης εφαρμογής ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην Υγεία/κοινωνική ασφάλιση. •Ψηφιακή κοινότητα στην ηλεκτρονική υγεία: συνεργασία με stakeholders (ΕΛΟΤ, ΚΤΠΑΕ, HL7 Hellas, Ιατρική Εταιρία Αθηνών, ΕΟΦ, ΓΓΚΑ, ΗΔΙΚΑ) Δημόσια Διοίκηση και Κοινωνία

20 20 e – Επιχειρηματικότητα  a. Παραδοσιακή επιχείρηση - παραδοσιακές λειτουργικές διαδικασίες (B2B/ G2B) & web 2.0 •Θεσμικά  Ηλ. Τιμολόγιο, άυλος μηχανισμός φοροσήμανσης, εναρμόνιση με ευρωπαικές οδηγίες για την ολοκλήρωση του ενιαίου Χώρου Πληρωμών (SEPA)  Ευρείαα χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής  Ηλεκτρονικοποίηση Δημοσίων Προμηθειών. •Οριζόντιες Δράσεις  Δημιουργία κοινού σημείου αναφοράς για την ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα  Στον τομέα του τουρισμού & πολιτισμού: Μετα-πύλη για τουριστικές και πολιτισμικές πύλες •Ενισχύσεις  Ενισχύσεις για επενδύσεις σε παραδοσιακές ενέργειες ηλεκτρονικού επιχειρείν  Ενισχύσεις για επενδύσεις σε ενέργειες digital marketing και mobile applications.  Εμφαση στα εξαγωγικά προιόντα  Εμφαση σε εξειδικευμένη περιφερειακή προσέγγιση, ενίσχυση ειδικών κλάδων ανά περιφέρεια

21 21 e – Επιχειρηματικότητα  b.Νέες επιχειρήσεις / νέες υπηρεσίες/ καινοτομία •Θεσμικά  Άρση γραφειοκρατίας για την έναρξη επιχείρησης  Αποσαφήνιση σειράς φοροτεχνικών θεμάτων  Θεσμοθέτηση ανοίγματος δεδομένων δημοσίου χαρακτήρα •Οριζόντιες Δράσεις  Δημιουργία κοινού σημείου αναφοράς για την ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα (επενδυτικά & χρημ/δοτικά εργαλεία, τραπεζικά προϊόντα, κρατικές πρωτοβουλίες)  Οριστικό άνοιγμα, όλων των μη διαβαθμισμένων δεδομένων δημοσίου χαρακτήρα  Open access σε ερευνητικά δεδομένα για τον τομέα του e-business, αποθετήριο ερευνητικών αποτελεσμάτων και εκπαιδευτικού υλικού  Συνέχιση της αλληλεπίδρασης κράτους και νέων επιχειρηματιών  Ισχυροποίηση της σύνδεσης της επιχειρηματικότητας με την Παιδεία •Ενισχύσεις  Τα χρημ/δοτικά εργαλεία του ΥΠEKO και Ψηφιακής Σύγκλισης βρίσκονται στην καλή κατεύθυνση  Εμφαση σε mobile applications  Εμφαση σε Green IT

22 22 Παιδεία - Καινοτομία – Έρευνα  Πολιτική Ανοικτής Πρόσβασης σε επιστημονικά δεδομένα και δημοσιεύσεις  Κατανεμημένη Καινοτομία και δημιουργικότητα στην εκπαίδευση  Καινοτομία στην πράξη: ευρεία προβολή Ελληνικών Καινοτομικών εγχειρημάτων  Καλλιέργεια κουλτούρας καινοτομίας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση  Απλοποίηση διαδικασιών και θεσμικού πλαισίου για την υποστήριξη καινοτομικών επιχειρήσεων και νέων ερευνητών  Προηγμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Ιστού, πάνω και από Ανοικτά και Δημόσια Δεδομένα  Υποστήριξη υποστρώματος ηλ-υποδομών και υποδομών ανοικτών δεδομένων και περιεχόμενου  Υποστήριξη εξωστρεφών υπηρεσιων με βάση τοπικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα  Πιλοτικές εφαρμογές για περιοχές ενδιαφέροντος

23 23 Ψηφιακό Χάσμα  Δημιουργία Ενημερωτικού Video  Υποστήριξη Κοινωνικών – Υπηρεσιών Δήμου μέσω Ψηφιακών Εργαλείων  Υποστήριξη ομάδων κοινωνικά και ψηφιακά αποκλεισμένων πολιτών από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ  Λήψη και Διαχείριση Παραπόνων των Πολιτών  Ηλεκτρονικό ΚΕΠ για μετανάστες  Κοινωνιο-ψυχολογικό προφίλ χρηστών & μη χρηστών  Διαδραστική βάση δεδομένων για τις ΜΚΟ  Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με την υποστήριξη προσομοιωμένου περιβάλλοντος

24 24 Εμπιστοσύνη & Ασφάλεια  Καταγραφή Κρίσιμων Υποδομών σε Δημόσιο και τον Ιδιωτικό Τομέα  Πλαίσιο Συμβατότητας των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα με Πρότυπα Ασφάλειας  Ενίσχυση Υποδομής και Επικαιροποίηση Σχεδίου Αντιμετώπισης Ηλεκτρονικού Πολέμου  Προσαρμογή - Τροποποίηση Νομικού και Κανονιστικού Πλαισίου  Εύρεση Νέων Μεθόδων Ανάλυσης Επικινδυνότητας και Σχεδίασης Πλάνου Ασφάλειας σε Περιβάλλοντα Υπολογιστικών Nεφών και Future Internet  Προστασία της Ιδιωτικότητας στις Τηλεπικοινωνίες  Περιοδικές Δράσεις Ευαισθητοποίησης του Κοινού σε Θέματα Ασφάλειας και Ιδιωτικότητας με Ταυτόχρονη Αποτύπωση και Μελέτη του Επιπέδου των Χρηστών στα Συγκεκριμένα Θέματα  Ενημέρωση για θέματα ασφάλειας των χρηστών από τους παρόχους ηλεκτρονικών υπηρεσιών  Δυνατότητα Πολυκάναλης Επικοινωνίας για Καταγγελία και Αντιμετώπιση Περιστατικών Ηλεκτρονικού Εγκλήματος  Περιοδικός Έλεγχος Επιπέδου Ασφάλειας μέσω Συμμετοχής σε Ασκήσεις Ετοιμότητας

25 25 Ελεύθερο / Ανοικτό Λογισμικό - Διαλειτουργικότητα  Ελεύθερη διάθεση δεδομένων, λογισμικού και περιεχομένου δημοσίων αρχών.  Αναθεώρηση του Ν. 2121/1993 σχετικά με τις εξαιρέσεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας.  Βελτίωση της λειτουργίας των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης.

26 26 Δίκτυα Πρόσβασης Νέας Γενιάς  Ανάπτυξη φορέα για τη διαχείριση βασικών υποδομών σωληνώσεων για όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού σε δημόσιους χώρους στην Ελλάδα  Η υιοθέτηση παρατηρητηρίου για την ανάπτυξη των ΔΠΕΓ  Ο επαναπροσδιορισμός της έννοιας της καθολικής υπηρεσίας στην Ελλάδα  Η σύνδεση των έργων FTTH, ΜΑΝ, Σύζευξις και Rural Broadband  Η πρόσκληση προς δήμους και κοινότητες για την εκδήλωση έμπρακτου ενδιαφέροντος ανάπτυξης δικτύων ΔΠΕΓ  Η σύνδεση των αδειών 4G με τους στόχους που θέτει η Digital Agenda 2020  Καταγραφή και προβολή ΔΠΕΓ ready κτηρίων  Η υποστήριξη καινοτομιών και έρευνας σχετικής με τα δίκτυα ΔΠΕΓ  Ο υπολογισμός του ενεργειακού αποτυπώματος ως παράμετρος των μελετών ανάπτυξης και υιοθέτησης δικτύων ΔΠΕΓ

27 27  Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία •Δράση 1: Ανοικτή πρόσβαση στη γνώση: Υιοθέτηση πολιτικής ελεύθερης πρόσβασης (Open Αccess) σε εθνικό επίπεδο.  Έμμεσα, έως το 2020, να διπλασιάσουν την ετήσια συνολική δημόσια δαπάνη για Ε&Α στις ΤΠΕ. •Δράση 2: Καλλιέργεια κουλτούρας ΕΛ/ΛΑΚ •Δράση 3: Ενίσχυση χρήσης ΤΠΕ στα σχολεία ως μέσο διαχείρισης της γνώσης  Η ηλεκτρονική μάθηση εθνική πολιτική για τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης και της κατάρτισης. •Benefits of Open Access (video) ΨΕ Βραχυχρόνιες Δράσεις

28 28 ΨΕ Βραχυχρόνιες Δράσεις  Ομάδα για τα Δίκτυα Πρόσβασης Νέας Γενιάς (NGA networks) •Δράση 1: Δημιουργία υποδομών στους τελικούς καταναλωτές  Να λάβουν μέτρα, συμπεριλαμβανομένων νομικών διατάξεων, ώστε να διευκολυνθούν οι ευρυζωνικές επενδύσεις. (μαζί με τη δράση 2 και 3) •Δράση 2: Αξιοποίηση Γεωγραφικών συστημάτων για την προώθηση των ΔΠΕΓ  Να χρησιμοποιήσουν πλήρως τα κονδύλια από τα διαρθρωτικά ταμεία και το ταμείο αγροτικής ανάπτυξης σε υποδομές και υπηρεσίες ΤΠΕ. •Δράση 3: Πιλοτικές εγκαταστάσεις ΔΠΕΓ, ενεργοποίηση ΜΑΝ δήμων •POF Installation (video)

29 29 ΨΕ Βραχυχρόνιες Δράσεις  Ομάδα για το Ψηφιακό Χάσμα (Digital Divide) •Δράση1: Δημιουργία Ενημερωτικού Video  Εφαρμογή έως το 2011 μακροπρόθεσμων πολιτικών ηλε- δεξιοτήτων και ψηφιακού γραμματισμού (μαζί με τις δράσεις 2 και 3) •Δράση 2: Υποστήριξη Κοινωνικών – Υπηρεσιών Δήμου μέσω Ψηφιακών Εργαλείων  Εφαρμογή έως το 2011 διατάξεων σχετικά με την αναπηρία στο πλαίσιο των τηλεπικοινωνιών και της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων επικοινωνίας, (μαζί με τη δράση 3) •Δράση 3: Υποστήριξη Ομάδων Κοινωνικά αποκλεισμένων ατόμων από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ •Δράση 4: Λήψη και Διαχείριση Παραπόνων των Πολιτών •Think about it (video)

30 30 ΨΕ Βραχυχρόνιες Δράσεις  Ομάδα για την Εμπιστοσύνη και την Ασφάλεια •Δράση 1: Διαμόρφωση Κουλτούρας Ασφάλειας Π.Σ. στους Μελλοντικούς Χρήστες  Εφαρμογή έως το 2013, ανοικτών γραμμές επικοινωνίας για την καταγγελία προσβλητικού ή βλαβερού online περιεχομένου, εκστρατείες ευαισθητοποίησης παιδιών για την online ασφάλεια, και διδασκαλία online ασφάλειας στα σχολεία. (μαζί με τη δράση 2) •Δράση 2: Εκστρατεία Ενημέρωσης Πολιτών σε Θέματα Πληροφοριακής Ασφάλειας με έμφαση στην Προστασία της Ιδιωτικότητας •Δράση 3: Δημιουργία CERT Πολιτών (Citizen – CERT)  Καθιέρωση έως το 2012 ενός αποτελεσματικό δίκτυο CERT σε εθνικό επίπεδο, που να καλύπτει όλη την Ευρώπη.

31 31 ΨΕ Βραχυχρόνιες Δράσεις  Ομάδα για τη Δημόσια Διοίκηση και την Κοινωνία •Δράση 1η: Gov Goes Online  Οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης πλήρως διαλειτουργικές, ξεπερνώντας οργανωτικά, τεχνικά ή σημασιολογικά εμπόδια και υποστηρίζοντας το IPv6.  Τα ενιαία κέντρα εξυπηρέτησης λειτουργούν ως πλήρη κέντρα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. •Δράση 2η: Ανάπτυξη κέντρου προσομοίωσης, επίδειξης, ανάδειξης των ωφελειών από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση για φορείς, πολίτες και επιχειρήσεις •Δράση 3η: Κίνητρα για την υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών από πολίτες, επιχειρήσεις και φορείς •Δράση 4η: Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας Υγείας  Βασική δράση 14: σύσταση για ελάχιστο κοινό σύνολο ιατρικών δεδομένων των ασθενών για τη διαλειτουργικότητα •What does Gov 2.0 mean to you? (video)

32 32 ΨΕ Βραχυχρόνιες Δράσεις  Ομάδα για το Ελεύθερο / Ανοικτό Λογισμικό και τη Διαλειτουργικότητα. •Δράση 1: Κατάλογος Ανοικτών Δεδομένων Δημόσιας Διοίκησης  Εφαρμογή έως το 2013 σε εθνική κλίμαμα του ευρωπαϊκό πλαίσιο διαλειτουργικότητας. •Δράση 2: Ενιαία Αδειοδότηση Δεδομένων Δημόσιας Διοίκησης •Δράση 3: Ισότιμη μεταχείριση ανοικτών και κλειστών λύσεων σε έργα ΤΠΕ

33 33 ΨΕ Βραχυχρόνιες Δράσεις  Ομάδα e-Επιχειρηματικότητα •Δράση 1: Ολοκλήρωση της θεσμοθέτησης και εφαρμογής του ηλεκτρονικού τιμολογίου  Μεταφορά έως το 2013 της οδηγίας για το ΦΠΑ. Ίση μεταχείριση ηλεκτρονικών τιμολογίων με τα τιμολόγια σε χαρτί. •Δράση 2: Δημιουργία και προώθηση πλατφόρμας – σημείου αναφοράς για την ψηφιακή οικονομία και την επιχειρηματικότητα •The Future of Marketing Research (Video) •Indian Taxi Driver (Video)

34 34 Σημεία συζήτησης επί των προτάσεων  Να προχωρήσει η χάραξη της στρατηγικής, ενταγμένης κάτω από την ομπρέλα της Ε.Ε.  Οι βραχυπρόθεσμες δράσεις να συνάδουν με τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. •Εμπλουτισμός των ΚΕΠ με περιεχόμενο για μετανάστες. •Ιδιωτικότητα και τις σχετικές τεχνολογικές λύσεις. •Υποχρέωση για Ηλεκτρονικά τιμολόγια για συναλλαγές με το Δημόσιο Τομέα. •Αντίσταση στην υιοθέτηση ΤΠΕ από δασκάλους και καθηγητές. •Διεύρυνση χρήσης κινητών επικοινωνιών. •Συμμετοχική δημοκρατία μέσα από τη χρήση ΤΠΕ.  3 άξονες πολιτικής που άπτονται των 7 θεματικών •κουλτούρα για τις ΤΠΕ, •σχέσεις με το κράτος – πολιτική κινήτρων στην δημ. διοίκηση για ανάπτυξη εφαρμογών για τη λύση προβλημάτων, •OPEN SOURCE στη βιομηχανία πληροφορικής, μελετώντας ευκαιρίες που χάθηκαν.  Αποτύπωση των δράσεων επί των πηγών χρηματοδότησης. Αναζήτηση δράσεων και στρατηγικών στην Ψηφιακή Στρατηγική 2006 –  Κατά το Ψηφιακό Θεματολόγιο όλες οι χώρες ξεκινούν από την ίδια βάση – ισότιμες. Η Ελλάδα;  Δράσεις πρωτοποριακές, όχι μόνο δράσεις που έχουμε μείνει πίσω.

35 35 Σημεία συζήτησης επί των προτάσεων  Ψηφιακό χάσμα: •Ψηφιακός (αν) αλφαβητισμός και (αν) αλφαβητισμός υγείας πάνε μαζί. •ΚΕΠ για μετανάστες •Έχει νόημα η ευρυζωνικότητα να δοθεί ως καθολική υπηρεσία? Ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκη των πολιτών  Δίκτυα πρόσβασης νέας γενιάς •Αξιοποίηση κινητών επικοινωνιών. Τα κινητά τηλέφωνα λύνουν πολλά προβλήματα στο ψηφιακό γίγνεσθαι. •Η χρηματοδότηση των χρηστών είναι σχήμα πρωθύστερο.  Ασφάλεια και εμπιστοσύνη •Θέματα ιδιωτικότητας. •Αναγνώριση και ορισμό κρίσιμων υποδομών – Εθνικό σχέδιο ασφάλειας επικοινωνιών. •Ανάπτυξη δράσεων εμπιστοσύνης προς τις ΤΠΕ.

36 36 Σημεία συζήτησης επί των προτάσεων  e-Επιχειρηματικότητα •Ηλεκτρονικά τιμολόγια, πιλοτικά κανένα τιμολόγιο από τη δημ. Διοίκηση σε χαρτί. •Αναφορά στην πρόσφατη πολιτική σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για το e-invoicing και την απόφαση δημιουργίας Ευρωπαϊκού Forum που θα συντονίζει τα αντίστοιχα εθνικά που πρέπει να δημιουργηθούν μέχρι τον Ιούνιο Είναι σημαντικό να υπάρχει ενεργή ελληνική συμμετοχή και χάραξη πολιτικής. •Από το καχύποπτο κράτος απέναντι στους πολίτες, (κάθε νέα εταιρεία ως πηγή χρημάτων για το κράτος) σε κράτος αρωγό. •Απλοποίηση ίδρυσης μια εταιρείας με ελάχιστο κόστος και παροχή των σχετικών υπηρεσιών on-line. •Πρόταση για ελληνική βιομηχανία λογισμικού •e-tourism: θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις •Αναφορά στο European e-Competence Framework. (36 δεξιότητες του κλάδου σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στη βάση του European Qualifications Framework)

37 37  Παιδεία & Έρευνα •Έρευνα: πρέπει να καλυφθεί •Εντατικοποίηση σε κάποια σχολεία ώστε οι δάσκαλοι να χρησιμοποιούν τα ΤΠΕ. •Να συμβάλλουν και άλλοι στη χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία •Έλλειψη κινήτρων πχ κοιτίδες με μηδενική φορολογία, να βρεθεί τρόπος να κρατηθούν οι νέοι / φοιτητές στη χώρα •Έρευνα / καινοτομία – κατάθεση πατεντών / στον τομέα της ενέργειας, σύνδεση ελληνικού οργανισμού με τον πανευρωπαϊκό •Συμμετοχή στην e-skills Committee της DG ENTERPRISE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Υπουργείο Παιδείας;).  Δημόσια Διοίκηση και την Κοινωνία •ΤΠΕ για συμμετοχική δημοκρατία πχ μέσω κινητών τηλεφώνων  Ελεύθερο / Ανοικτό Λογισμικό και Διαλειτουργικότητα •Τη συστηματική ελληνική συμμετοχή στις εργασίες του CΕΝ (ΕΛΟΤ;) Σημεία συζήτησης επί των προτάσεων

38 38 Ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "1 Εργασίες & αποτελέσματα πρώτου κύκλου Μερεκούλιας Βασίλης, ΕΜΠ Rapporteur ομάδας ΔΠΕΓ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google