Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ & ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ Γιώργος Σαββόπουλος προϊστάμενος τμήματος Εργοθεραπείας Ασκληπιείου Βούλας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ & ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ Γιώργος Σαββόπουλος προϊστάμενος τμήματος Εργοθεραπείας Ασκληπιείου Βούλας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ & ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ Γιώργος Σαββόπουλος προϊστάμενος τμήματος Εργοθεραπείας Ασκληπιείου Βούλας

2 ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ Κυρίες και κύριοι σύνεδροι, καλό μεσημέρι. Να ευχαριστήσω την πρόεδρο του συλλόγου Κυριακή Κεραμιώτου για την ιδέα αυτής της παρουσίασης. Σε ημερίδα στο Ασκληπιείο, με το ίδιο θέμα πρότεινε να παρουσιαστεί αυτή η εργασία στο συνέδριο.

3

4 Στο Ασκληπιείο ασχολούμαστε κυρίως με ορθοπεδικά – νευρολογικά περιστατικά σε ενήλικες ασθενείς. Οι περιπτώσεις είναι :  Τα αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια  Οι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις  Οι εκφυλιστικές νευροπάθειες  Οι κακώσεις του νωτιαίου μυελού και των περιφερικών νεύρων κυρίως των χεριών Η κλινική εικόνα αυτών των περιπτώσεων μπορεί να ομαδοποιηθεί και να αντιμετωπιστεί σαν:  Ημιπληγία  Παραπληγία  Τετραπληγία www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

5  Γ Για να συστηματοποιήσουμε τη δουλειά και να ομαδοποιήσουμε - κατατάξουμε τα περιστατικά έχουμε δημιουργήσει πρωτόκολλα.

6  Βασικός λόγος της δημιουργίας των πρωτοκόλλων είναι η εναρμόνιση της Εργοθεραπείας με τον τρόπο δουλειάς της σύγχρονης ιατρικής. • Ο ασθενής πρέπει να έχει το • ίδιο τελικό αποτέλεσμα σύμφωνα με τις δυνατότητες του και την ίδια αντιμετώπιση, ανεξάρτητα από το πρόσωπο του θεραπευτή. • www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

7 Ένας άλλος λόγος που οδήγησε στην δημιουργία των πρωτοκόλλων ήταν :  Η ανάγκη της συνεχούς εκπαίδευσης των σπουδαστών πρακτικής και κλινικής άσκησης.  Οι σπουδαστές εντάσσονται εύκολα και κατανοούν καλύτερα τον τρόπο δουλειάς του πλαισίου.  Οι σπουδαστές είναι σε θέση να παρακολουθήσουν την εξέλιξη του ασθενή και να κατανοήσουν την θεραπευτική διαδικασία.  Είναι οριοθετημένο από την αρχή έως το τέλος το εύρος των δραστηριοτήτων της Εργοθεραπευτικής παρέμβασης • και τα όρια της παρέμβασης μας ανάλογα την πάθηση.  Όλοι οι σπουδαστές έχουν την ευκαιρία να δουν όλες τις περιπτώσεις των ασθενών. • www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

8

9 Επιγραμματικά να αναφερθούν τα έντυπα: 1. Μακροσκοπική αξιολόγηση ασθενή 2. Κινητική αξιολόγηση 3. Αισθητηριακή αξιολόγηση 4. Αξιολόγηση ανώτερων φλοιωδών λειτουργιών 5. Αξιολόγηση Δ.Κ.Ζ 6. Παραγωγικές εργασιακές δραστηριότητες www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

10 Επειδή δεν είναι δυνατόν να γίνει λεπτομερειακή παρουσίαση θα αναλυθούν επιλεγμένα τμήματα. Τα έντυπα υπάρχουν στο site του τμήματος: www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr  Ανοίγουν σε μορφή pdf και μπορεί να γίνει εκτύπωση.  Είναι ελεύθερα να τα χρησιμοποιήσει όποιος θέλει αρκεί να αναφέρει τους πνευματικούς δημιουργούς.  Έχει γίνει copyright και αποτελούν πνευματική περιουσία του Ασκληπιείου Βούλας. •

11

12  Ο κάθε ασθενής όταν έρθει στο τμήμα ανεξάρτητα από το παραπεμπτικό, • θα περάσει από όλες τις αξιολογήσεις, • ώστε να σχηματίσουμε σαφή εικόνα για κάθε περίπτωση. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

13 Πρώτο έντυπο Μακροσκοπική παρατήρηση  Αυτό το έντυπο μας χρησιμεύει στο να έχουμε μια πρώτη εικόνα του ασθενή.  Κάποιοι ασθενείς προηγούνται του παραπεμπτικού.  Μπορεί να μας χρησιμεύσει για συζήτηση στη θεραπευτική ομάδα. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

14 Δεύτερο έντυπο Κινητική αξιολόγηση  Αξιολογούμε τις αρθρώσεις ως προς το εύρος κίνησης ( συγκάμψεις, Τενοντικές συρρικνώσεις, Έκτοπες οστεοποιήσεις, σπαστικότητα κ.α ) Σελ 1 από 2 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

15  Ελέγχουμε την ενεργητική κίνηση, ως προς την ικανότητα και το εύρος και όχι ως προς τη δύναμη.  Αποκτούμε μια ολοκληρωμένη εικόνα της κινητικής κατάστασης και μπορούμε, να επαναλαμβάνουμε το τεστ για να βλέπουμε την πρόοδο. Σελ. 2 από 2 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

16 Τρίτο έντυπο Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις εφτά συνολικά Στην αισθητηριακή αξιολόγηση εξετάζουμε: I.Την επιπολής αισθητικότητα •Την Αλγαισθησία •Την Θερμοαισθησία •Την Αφή II. Την εν τω βάθει αισθητικότητα •Την Αίσθηση των αρθρώσεων •Την εν τω βάθει αίσθηση άλγους και πίεσης • Την αίσθηση των δονήσεων Σελ. 1 από 7 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

17 Παρουσίαση έκτης σελίδας από τις εφτά συνολικά III. Την συνδυασμένη αισθητικότητα  Την μορφογνωσία  Την υλογνωσία  Την στερεογνωσία  Την διάκριση του δυαδικού ερεθίσματος  Την τοπογνωσία  Την γραφαισθησία  Την βαραισθησία  Την σύγχρονη αναγνώριση αμφοτερόπλευρων ερεθισμάτων Σελ 6 από 7 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

18 Τέταρτο έντυπο Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις πέντε συνολικά. Αξιολόγηση ανώτερων φλοιωδών λειτουργιών Εδώ αξιολογούμε την νοητική λειτουργία για να διαπιστώσουμε αν υπάρχει απραξία, αγνωσία και αφασία: 1.Απραξίες Διαχωρίζουμε τους τύπους της απραξίας, δίνοντας εντολή για:  Επιτέλεση κινήσεων κατά παραγγελία.  Επιτέλεση κινήσεων κατά απομίμηση.  Επιτέλεση κατασκευαστικών πράξεων κατά παραγγελία και αντιγραφή. 1. Σελ. 1 από 5 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

19 Παρουσίαση δεύτερης σελίδας από τις πέντε συνολικά. 2. Αγνωσίες Αξιολογούμε τους τύπους της αγνωσίας:  Ακουστική  Οπτική  Στερεοαγνωσία  Σωματοαγνωσία Σελ 2 από 5 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

20 Παρουσίαση τέταρτης σελίδας από τις πέντε συνολικά. 3. Αφασίες Διαχωρίζουμε τους τύπους της αφασίας κάνοντας αξιολόγηση στην:  Εξέταση προφορικού λόγου  Εξέταση γραπτού λόγου  Ακουστική διαταραχή  Οπτική διαταραχή  Μέθοδος εξέτασης προσανατολισμού  Ικανότητα για ΔΚΖ Σελ 4 από 5 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

21 Πέμπτο έντυπο Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις έξη συνολικά. Αξιολόγηση Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής  Σε αυτό το έντυπο εξετάζουμε την νοητική ικανότητα για την εκτέλεση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής.  Μας ενδιαφέρει αν μπορεί να ολοκληρώσει τη νοητική λειτουργία για την αντίληψη συγκεκριμένων πράξεων.  Δεν αξιολογούμε την κινητική ικανότητα. Σελ. 1 από 6 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

22 Παρουσίαση τρίτης σελίδας από τις έξη συνολικά  Αποτελεί κατά κάποιο τρόπο συνέχεια του προηγούμενου εντύπου για τις νοητικές λειτουργίες.  Την αξιοπιστία των απαντήσεων τη διασταυρώνουμε με το περιβάλλον.  Αξίζει να εξετάσουμε κατά πόσο το περιβάλλον του επιτρέπει την εκτέλεση των δραστηριοτήτων. Ένα τεράστιο θέμα της Ελληνικής οικογένειας σε θέματα λειτουργίας απέναντι σε ασθενείς. Σελ. 3 από 6 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

23 Έκτο έντυπο Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις τρεις συνολικά Αξιολόγηση Παραγωγικών & Εργαστηριακών δραστηριοτήτων  Προσπαθούμε να διαπιστώσουμε την ικανότητα πνευματική και κινητική για πλήρη αυτονομία.  Ουσιαστικά εξετάζουμε αν το άτομο έχει ανάγκη προστατευμένου περιβάλλοντος και βοηθών ή έχει κατακτήσει πλήρη αυτονομία. Σελ 1 από 3 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

24 Παρουσίαση δεύτερης σελίδας από τις τρεις συνολικά  Από την πλευρά της εργοθεραπείας, μπορούμε να συλλέξουμε πολύτιμες πληροφορίες που θα ανταλλάξουμε με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους για να κατευθύνουμε τον ασθενή σε νέο επαγγελματικό προσανατολισμό και επανένταξη στην κοινότητα. Σελ. 2 από 3 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

25 • Μετά την εξέταση • και την καταγραφή των αποτελεσμάτων • σε όλα τα Αξιολογητικά έντυπα • έχουμε την κλινική εικόνα του ασθενή, ως προς τον :  Κινητικό,  Αισθητηριακό,  Γνωστικό,  Παραγωγικό τομέα και  Δ.Κ.Ζ. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

26 • Στη συνέχεια συνεδριάζει η ομάδα του τμήματος και αξιολογεί τα αποτελέσματα με σκοπό να: 1.Εντοπιστούν τα προβλήματα. 2.Γίνει κατάταξη του ασθενή ανάλογα με τη πάθηση. 3.Καθοριστούν θεραπευτικοί στόχοι. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

27 •  Η χρήση αυτών των Αξιολογητικών εντύπων μας επιτρέπει να επαναλάβουμε την ίδια αξιολόγηση σε άλλη χρονική στιγμή, ώστε να βγάλουμε σαφή και αξιόπιστα συμπεράσματα για την εξέλιξη του ασθενή. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

28

29 Επιγραμματικά θα αναφερθούν τα θεραπευτικά έντυπα :  Ημιπληγία  Παραπληγία  Τετραπληγία  Απραξία - Αγνωσία – Στερεογνωσία  Αισθητηριακή εκπαίδευση  Λαβή ( εξέλιξη συλληπτικής ικανότητας )  Πρωτόκολλο τενόδεσης  Καταμέτρηση αναπηρικού αμαξιδίου www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

30 Έτσι θα βρείτε τα πρωτόκολλα θεραπειών στo

31 Πρώτο θεραπευτικό έντυπο ΗΜΙΠΛΗΓΙΑ Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις δώδεκα συνολικά Σελ. 1 από 12 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

32 Δεύτερο θεραπευτικό έντυπο ΠΑΡΑΠΛΗΓΙΑ Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις εννέα συνολικά. Σελ 1 από 9 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

33 Τρίτο θεραπευτικό έντυπο ΤΕΤΡΑΠΛΗΓΙΑ Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις έξι συνολικά. Σελ. 1 από 6 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

34 Τέταρτο θεραπευτικό έντυπο ΑΠΡΑΞΙΑ – ΑΓΝΩΣΙΑ ΣΤΕΡΕΟΓΝΩΣΙΑ Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις οκτώ συνολικά. Σελ. 1 από 8 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

35 Πέμπτο θεραπευτικό έντυπο ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις τρείς συνολικά. Σελ. 1 από 3 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

36 Έκτο θεραπευτικό έντυπο Εκπαίδευση στη: ΣΥΛΛΗΠΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Παρουσίαση πρώτης σελίδας από τις οκτώ συνολικά. Σελ 1 από 8 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

37 Έβδομο θεραπευτικό έντυπο ΤΕΝΟΔΕΣΗ www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

38 Όγδοο θεραπευτικό έντυπο Καταμέτρηση ΑΝΑΠΗΡΙΚΟΥ ΑΜΑΞΙΔΙΟΥ Σελ. 1 από 1 www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

39 Για την καλύτερη κατανόηση της χρήσης των θεραπευτικών πρωτοκόλλων.

40 Παράδειγμα 1 ο : Θα αναλύσουμε την επιλεγμένη δραστηριότητα.

41 Ο ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΑΠΟ ΟΡΘΙΑ ΘΕΣΗ : 4. ΜΕ ΑΜΑΞΙΔΙΟ Η0037 □ Τα κατάφερε □Με βοήθεια □Με επίβλεψη □Δεν τα κατάφερε Ο ασθενής φτάνει στο κρεβάτι με το αμαξίδιο, το οποίο τοποθετεί υπό σωστή γωνία πλάγια και κοντά στο κρεβάτι από τη δυνατή του πλευρά. Βάζει τα φρένα, ανασηκώνει τη λεκάνη του ώστε να έρθει όσο πιο μπροστά μπορεί στο αμαξίδιο, κρατώντας με το δυνατό χέρι το πλαϊνό αντιβράχιο (για στήριξη). Μετά βγάζει το πλαϊνό αντιβράχιο της δυνατής πλευράς, στηρίζεται στο δυνατό χέρι και πόδι και σηκώνεται. εργοθεραπευτής ακολουθεί με τη σειρά όλα τα βήματα ως εξής: Βήματα που ακολουθεί ο θεραπευτής: 1. Αναφέρει τις οδηγίες στο θεραπευόμενο όπως αναφέρονται στο έντυπο. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

42 Ο ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΑΠΟ ΟΡΘΙΑ ΘΕΣΗ : 4. ΜΕ ΑΜΑΞΙΔΙΟ Η0037 □ Τα κατάφερε □Με βοήθεια □Με επίβλεψη □Δεν τα κατάφερε Ο ασθενής φτάνει στο κρεβάτι με το αμαξίδιο, το οποίο τοποθετεί υπό σωστή γωνία πλάγια και κοντά στο κρεβάτι από τη δυνατή του πλευρά. Βάζει τα φρένα, ανασηκώνει τη λεκάνη του ώστε να έρθει όσο πιο μπροστά μπορεί στο αμαξίδιο, κρατώντας με το δυνατό χέρι το πλαϊνό αντιβράχιο (για στήριξη). Μετά βγάζει το πλαϊνό αντιβράχιο της δυνατής πλευράς, στηρίζεται στο δυνατό χέρι και πόδι και σηκώνεται. 2. Προβάλει το αντίστοιχο βίντεο ( διπλό ¨κλικ¨ στο νούμερο που εμφανίζεται ως αριθμός δίπλα στην περιγραφή της δραστηριότητας) www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

43

44 Ο ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΑΠΟ ΟΡΘΙΑ ΘΕΣΗ : 4. ΜΕ ΑΜΑΞΙΔΙΟ Η0037 □ Τα κατάφερε □Με βοήθεια □Με επίβλεψη □Δεν τα κατάφερε Ο ασθενής φτάνει στο κρεβάτι με το αμαξίδιο, το οποίο τοποθετεί υπό σωστή γωνία πλάγια και κοντά στο κρεβάτι από τη δυνατή του πλευρά. Βάζει τα φρένα, ανασηκώνει τη λεκάνη του ώστε να έρθει όσο πιο μπροστά μπορεί στο αμαξίδιο, κρατώντας με το δυνατό χέρι το πλαϊνό αντιβράχιο (για στήριξη). Μετά βγάζει το πλαϊνό αντιβράχιο της δυνατής πλευράς, στηρίζεται στο δυνατό χέρι και πόδι και σηκώνεται. 3. Ο θεραπευτής καταγράφει το αποτέλεσμα στην αντίστοιχη ένδειξη και την ημερομηνία Εάν είναι επιτυχής η προσπάθεια, προχωρά στην επόμενη διαδικασία. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

45 Παράδειγμα 2 ο : Θα αναλύσουμε την επιλεγμένη δραστηριότητα

46 • ΑΠΟΔΥΣΗ Μέθοδος 1 H00ο7c □Τα κατάφερε □Με βοήθεια □Με επίβλεψη □Δεν τα κατάφερε Ο ασθενής είναι αρχικά ξαπλωμένος. Κατεβάζει το σλιπ από τη λεκάνη και μετά κάθεται καθιστός στο κρεβάτι, με τα πόδια ίσια, πάνω στο στρώμα. Λυγίζει το αδύναμο πόδι με το δυνατό χέρι. Περνά το σλιπ άρθρωση-άρθρωση στα πόδια εναλλάξ. Αφού το περάσει πάνω από τα γόνατα, τότε ξαπλώνει. Τραβάει το σλιπ προς τα πάνω μέχρι τη μέση με μεταφορές. Βήματα που ακολουθεί ο θεραπευτής: 1. Αναφέρει τις οδηγίες στο θεραπευόμενο όπως αναφέρονται στο έντυπο. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

47 • ΑΠΟΔΥΣΗ Μέθοδος 1 H00ο7c □Τα κατάφερε □Με βοήθεια □Με επίβλεψη □Δεν τα κατάφερε Ο ασθενής είναι αρχικά ξαπλωμένος. Κατεβάζει το σλιπ από τη λεκάνη και μετά κάθεται καθιστός στο κρεβάτι, με τα πόδια ίσια, πάνω στο στρώμα. Λυγίζει το αδύναμο πόδι με το δυνατό χέρι. Περνά το σλιπ άρθρωση-άρθρωση στα πόδια εναλλάξ. Αφού το περάσει πάνω από τα γόνατα, τότε ξαπλώνει. Τραβάει το σλιπ προς τα πάνω μέχρι τη μέση με μεταφορές. 2. Προβάλει το αντίστοιχο βίντεο • ( διπλό ¨κλικ¨ στο νούμερο που εμφανίζεται ως αριθμός δίπλα στην περιγραφή της δραστηριότητας) www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

48

49 • ΑΠΟΔΥΣΗ Μέθοδος 1 H00ο7c □Τα κατάφερε □Με βοήθεια □Με επίβλεψη □Δεν τα κατάφερε Ο ασθενής είναι αρχικά ξαπλωμένος. Κατεβάζει το σλιπ από τη λεκάνη και μετά κάθεται καθιστός στο κρεβάτι, με τα πόδια ίσια, πάνω στο στρώμα. Λυγίζει το αδύναμο πόδι με το δυνατό χέρι. Περνά το σλιπ άρθρωση-άρθρωση στα πόδια εναλλάξ. Αφού το περάσει πάνω από τα γόνατα, τότε ξαπλώνει. Τραβάει το σλιπ προς τα πάνω μέχρι τη μέση με μεταφορές. 3. Ο θεραπευτής καταγράφει το αποτέλεσμα στην αντίστοιχη ένδειξη και την ημερομηνία. Εάν είναι επιτυχής η προσπάθεια, προχωρά στην επόμενη διαδικασία. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

50 Κατά τον ίδιο τρόπο δουλεύουμε όλες τις δραστηριότητες σε όλα τα έντυπα. Η εργοθεραπευτική παρέμβαση σταματά, όταν ο ασθενής ολοκληρώσει με επιτυχία όλο τον κύκλο της θεραπευτικής διαδικασίας. www. a s k – e r g o t h e r a p y. gr

51 Για τη συγκεκριμένη παρουσίαση εργάστηκαν οι:

52

53

54


Κατέβασμα ppt "ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ & ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ Γιώργος Σαββόπουλος προϊστάμενος τμήματος Εργοθεραπείας Ασκληπιείου Βούλας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google