Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Δ ρ ΜΑΡΙΑ ΔΕΡΕΚΑ Ειδική Παιδαγωγός, DipEd, MEd, PhD.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Δ ρ ΜΑΡΙΑ ΔΕΡΕΚΑ Ειδική Παιδαγωγός, DipEd, MEd, PhD."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Δ ρ ΜΑΡΙΑ ΔΕΡΕΚΑ Ειδική Παιδαγωγός, DipEd, MEd, PhD

2 Περιεχόμενα παρουσίασης  Ορισμός μαθησιακών δυσκολιών  Χαρακτηριστικά δυσλεξίας  Αίτια  Τρόποι αντιμετώπισης  Συμπεράσματα

3 Στόχοι παρουσίασης  Γνώση έννοιας μαθησιακών δυσκολιών  Επίλυση προβλημάτων δυσλεξίας  Αποδοχή μαθητών με δυσλεξία από το ευρύτερο περιβάλλον

4 Ορισμός μαθησιακών δυσκολιών Ο όρος «παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες» αναφέρεται στα παιδιά που παρουσιάζουν διαταραχή σε μία ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες, που περικλείονται στην κατανόηση ή χρήση της γλώσσας ομιλούμενης ή γραπτής. Η διαταραχή μπορεί να εκδηλώνεται σε ατελή ικανότητα του παιδιού να μιλάει, να διαβάζει, να γράφει ή να κάνει μαθηματικούς υπολογισμούς. Τέτοιες διαταραχές περικλείουν όρους δυσλεξία, δυσαριθμησία κλπ. Ο περιγραφόμενος όρος δεν περικλείει παιδιά που έχουν μαθησιακά προβλήματα ως αποτέλεσμα οπτικών, ακουστικών ή κινητικών μειονεκτημάτων, πνευματικής καθυστέρησης, συναισθηματικής διαταραχής ή περιβαλλοντικής καθυστέρησης.

5 Χαρακτηριστικά Δυσλεξίας  Στην ανάγνωση,  στη γραφή, και  στη συμπεριφορά

6 Στην ανάγνωση  Δυσκολία στη διάκριση διαφορετικών λέξεων, οι οποίες περιλαμβάνουν τα ίδια γράμματα (π.χ. νόμος – μόνος)  Δυσκολία σε ασυνήθιστες και πολυσύλλαβες λέξεις  Καθρεφτική ανάγνωση (π.χ.12 – 21)  Δυσκολία στο φωνολογικό επίπεδο της γλώσσας (σύμβολο – άκουσμα, αναγνώριση φθόγγων στη σωστή θέση)  Κατανόηση του κειμένου που διαβάζεται στο μαθητή

7 Στη γραφή  Γραφή ακατάστατη, δυσανάγνωστη και ατελώς ευθυγραμμισμένη  Δυσορθογραφία (τα λάθη δεν είναι τα ίδια σε επαναλαμβανόμενες λέξεις)  Παραλήψεις, επαναλήψεις και αντιμεταθέσεις γραμμάτων στην ίδια λέξη (π.χ. κρεμάστρα – κρεμάρτα)  Καθρεφτική γραφή (π.χ. 3 – ε, 2 – δ)  Δυσκολία στο γραπτό κείμενο (ελλιπές λεξιλόγιο, συντακτικά λάθη)  Πιθανή δυσκολία στα μαθηματικά

8 Στη συμπεριφορά  Δυσκολία σε: α) προσανατολισμό β) χρόνο – χώρο (π.χ. μήνες) β) χρόνο – χώρο (π.χ. μήνες)  Δυσκολία στην επανάληψη αριθμών με αντίστροφη σειρά  Δυσκολία στην οπτική και ακουστική μνήμη  Ενδεχόμενη κινητική αδεξιότητα  Χαμηλή αυτοεκτίμηση

9 Αίτια  Κληρονομικότητα (χρωμόσωμα 6 και 15)  Νευρολογικές ανωμαλίες

10 Τρόποι αντιμετώπισης  Α) Για διόρθωση γραπτού κειμένου

11 Γραμματική  Έλεγξε ότι έχεις χρησιμοποιήσει ολοκληρωμένες προτάσεις  Έλεγξε ότι υπάρχει συνέπεια στη χρήση του χρόνου (μέλλοντας)  Έλεγξε ότι υπάρχει συμφωνία μεταξύ υποκειμένου και ρήματος

12 Στίξη  Έλεγξε τα παρακάτω:  Κεφαλαία γράμματα  Παράγραφοι  Τονισμός  Τελείες

13 Ορθογραφία  Έχε μία «λίστα» με τις λέξεις που κάνεις συχνότερα λάθος  Χρησιμοποίησε τον υπολογιστή για βοήθεια στον εντοπισμό των ορθογραφικών λαθών  Μάθε μόνο τους βασικούς ορθογραφικούς κανόνες

14 Παραλήψεις  Διάβασε μεγαλόφωνα όσα έχεις γράψει υπογραμμίζοντας με το δάχτυλο τις λέξεις  Διάβασε μεγαλόφωνα το κείμενο χρησιμοποιώντας ένα κασετόφωνο

15 Τρόποι αντιμετώπισης  Β) Για βελτίωση εκμάθησης δευτερευόντων μαθημάτων  Υπογράμμισε τις λέξεις «κλειδιά»  Βάλε τίτλους σε περιόδους  Χρησιμοποίησε χρονικά σχεδιαγράμματα (χρήση ιστορικής γραμμής)

16 Τρόποι αντιμετώπισης  Γ) Για βελτίωση στις γραπτές εξετάσεις  Ξαναδιάβασε τις ερωτήσεις και έλεγξε πόσες από αυτές μπορείς να απαντήσεις  Σημείωσε αυτές τις ερωτήσεις  Υπογράμμισε τις λέξεις – κλειδιά στην ερώτηση: ανάφερε, παρουσίασε, σύγκρινε κλπ

17  Γ) Για βελτίωση στις γραπτές εξετάσεις  Ξεκίνησε με την ευκολότερη ερώτηση ή το πιο αγαπητό θέμα  Γράψε καθαρά τον αριθμό της κάθε απάντησης και άφησε μία κενή σειρά ανάμεσα σε κάθε απάντηση  Χρησιμοποίησε μικρές προτάσεις και δικά σου λόγια  Θυμήσου τις παραγράφους και έλεγξε την ορθογραφία Τρόποι αντιμετώπισης

18  Εκφράστε την εμπιστοσύνη σας προς το μαθητή  Δείξτε αγάπη και αποδοχή, επιδοκιμασία και ενθάρρυνση  Αποφύγετε τη συχνή παρατήρηση και επίκριση  Τονώστε την αυτοεκτίμησή του  Δείξτε επιείκια με μέτρο  Αποδοκιμάστε την πράξη και όχι το μαθητή  Αναθέστε του μη μαθησιακές δραστηριότητες  Αποφύγετε την περιθωριοποίηση Δ) Για βελτίωση προβλημάτων στη συμπεριφορά


Κατέβασμα ppt "ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Δ ρ ΜΑΡΙΑ ΔΕΡΕΚΑ Ειδική Παιδαγωγός, DipEd, MEd, PhD."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google