Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο

2 Η βιομηχανία με μια ματιά  Παγκόσμια έσοδα $45 δις (2008)  250,000 εργαζόμενοι μόνο στις ΗΠΑ  400,000 εργαζόμενοι στην μαύρη αγορά μόνο στην Κίνα  Προϋπολογισμοί ανάπτυξης μέχρι και $100 εκατομμύρια  Προϋπολογισμοί μάρκετινγκ άλλα $50 million  Παιχνίδια παντού : 4 κονσόλες + 2 κονσόλες χειρός + Προσωπικοί υπολογιστές + πολλά κινητά + Web + coin-op  Στις ΗΠΑ ο μισός πληθυσμός παίζει 6,5 ώρες την εβδομάδα  Υπάρχουν πάνω από συνδρομητές σε ένα και μόνο MMORPG (World of Warcraft)

3 Παραγωγή βιντεοπαιχνιδιών Η βιομηχανία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών παράγει ένα προϊόν  Όπως όλα τα προϊόντα, τα βιντεοπαιχνίδια παίρνουν από όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγού-καταναλωτή  Σύλληψη, σχεδιασμός, κατασκευή, συσκευασία, διανομή, κατανάλωση Παραγωγή Έκδοση Μάρκετινγκ Συσκευασία ΔιανομήΚατανάλωση

4 Τι θα δούμε σήμερα  Πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών  Είδη βιντεοπαιχνιδιών  Το προφίλ του παίκτη

5 Πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών

6 Videogame consumption: where? Τεράστια ποικιλία πλατφορμών:

7 Πλατφόρμα: Xbox360 Microsoft, 2005  Επανασχεδιάστηκε για να γίνει ελκυστικό σε μη φανατικούς παίκτες  Επεξεργαστής PowerPC με 3.2 GHz ο καθένας  512 MB RAM, κοινή μεταξύ CPU και GPU  Επεξεργαστή γραφικών ATI στα 500MHz  Οδηγός DVD, προαιρετικός σκληρός δίσκος, ασύρματος χειριστής  Υποστηρίζει ανάλυση μέχρι 1320x720p  Xbox Live  Παγκόσμιες πωλήσεις: 19 εκ μονάδες (April 2008)

8 Πλατφόρμα : Playstation3 Sony, 2006  Επεξεργαστής Cell, από Sony, IBM, Toshiba  Ένα PowerPC 3.2 GHz, 7 περιφερειακούς επεξεργαστές.  256 MB RAM  NVidia 700MHz με 256MB RAM  Οδηγό BluRay, σκληρό δίσκο, ασύρματο χειριστήριο με ανιχνευτή κίνησης  Υποστηρίζει ανάλυση μέχρι 1920x1080p  Playstation Network  Παγκόσμιες πωλήσεις: 12 εκ μονάδες

9 Πλατφόρμα : Nintendo Wii Nintendo, 2006  Επεξεργαστής 729MHz  88 MB RAM  ATI 243MHz  Οδηγό DVD  Ασύρματο χειριστήριο με ανίχνευση κίνησης  Χαμηλής ανάλυσης  Υπηρεσία WiiWare  Παγκόσμιες πωλήσεις: 25 εκ μονάδες

10 Πλατφόρμα : Προσωπικός υπολογιστής Δεν υπάρχει διαχειριστής της πλατφόρμας, εκατοντάδες συνθέσεις:  10δες επεξεργαστές (Pentium 4, Celeron, Core Solo, Core Duo, Core 2 Duo, Core 2 Quad, Atom, Athlon…)  10δες κάρτες γραφικών (AMD, NVidia, Intel)  Πολλά λειτουργικά (Windows XP, Windows Vista, Mac OS, Linux)  Πολλοί συνδυασμοί μνήμης RAM (1 GB, 2 GB, 4GB, 8GB, 16GB) με διαφορετικές συχνότητες  Ο οδηγός DVD είναι στάνταρντ (σχεδόν)  Πληκτρολόγιο και ποντίκι ως κύριες μονάδες εισόδου  Μεγάλη ποικιλία από αναλύσεις οθόνης  Δυνατότητα σύνδεσης στο Internet (αλλά όχι δεδομένη)  Παγκόσμιες πωλήσεις: 71 εκ. μονάδες (αρχές 2008)

11 Πλατφόρμα : Web Δεν υπάρχει διαχειριστής πλατφόρμας  Τα παιχνίδια στο Web τρέχουν κυρίως σε Flash ή Java  Απαιτούν μόνο ένα browser με Flash ή Java plugin  Είναι ανεξάρτητα από υπολογιστή και λειτουργικό σύστημα  Εγκατεστημένη βάση browser που υποστηρίζουν Flash: 99% των υπολογιστών που είναι συνδεδεμένοι στο Internet (~840 εκατομμύρια)

12 Πλατφόρμα : Coin-op Δεν υπάρχει διαχειριστής πλατφόρμας  Διαφορετικές συνθέσεις  Λίγα παιχνίδια βγαίνουν το χρόνο στην πλατφόρμα  Μερικές μηχανές υποστηρίζει δικτυακά παιχνίδια

13 Πλατφόρμα : Φορητές παιχνιδομηχανές Nintendo DS, από τη Nintendo, 2004  Διάδοχος του Nintendo Gameboy Advance  Δύο οθόνες, η μία αφής  Έκανε διάσημα τα παιχνίδια «αφής»  Υποστηρίζει ασύρματη WiFi σύνδεση  Παγκόσμιες πωλήσεις: 70 εκ. μονάδες Playstation Portable, από τη Sony, 2004  Πολύ ισχυρή φορητή κονσόλα  Μεγάλη οθόνη και ανάλυση  Υποστηρίζει ασύρματη WiFi σύνδεση  Άργησε να διαδοθεί στην αγορά λόγω έλλειψης παιχνιδιών

14 Πλατφόρμα : Κινητά τηλέφωνα Δεν υπάρχει μοναδικός διαχειριστής πλατφόρμας, πολλές εταιρίες  Πολύ ελκυστική πλατφόρμα, τεράστια διείσδυση  Πάρα πολλές και διαφορετικές συνθέσεις (επεξεργαστές, μνήμη, ανάλυση)  Τα παιχνίδια αναπτύσσονται κυρίως σε Java  Τα νεότερα κινητά περιλαμβάνουν GPUs  Το iPhone αναδεικνύεται σαν μια πολλά υποσχόμενη πλατφόρμα για παιχνίδια

15 Ώρα για Quiz! Ποια είναι η κονσόλα με την μεγαλύτερη εγκατεστημένη βάση; Πάνω από Playstation 2 υπάρχουν στα σπίτια των παικτών!

16 Είδη βιντεοπαιχνιδιών

17 Είδη παιχνιδιών Το είδος (genre) του παιχνιδιού περιγράφει το παιχνίδι από τεχνική απόψεως περισσότερο  Τον τρόπο που παίζεται και το στυλ του παιχνιδιού  Το ρυθμό του παιχνιδιού  Την αλληλεπίδραση με το χρήστη Δεν αφορά το περιεχόμενο και το θέμα του (πχ Επιστημονική φαντασίας, Τρόμου, Θρίλερ) όπως στο κινηματογράφο ή τα βιβλία

18 Είδη παιχνιδιών Τα κυριότερα είδη που έχουν επικρατήσει σήμερα είναι τα εξής  Παιχνίδια δράσης (action games)  Παιχνίδια στρατηγικής (strategy games)  Παιχνίδια ρόλων (role playing games)  Παιχνίδια σκέψης (puzzle games)  Παιχνίδια εξομοίωσης (simulation games)  Παιχνίδια ρυθμού και μουσικής (rhythm and band games)  Παιχνίδια περιπέτειας (Adventure games)

19 Παιχνίδια δράσης Απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά και καλό συγχρονισμό ματιού-χεριού κατά το παίξιμο  Η παλαιότερη κατηγορία παιχνιδιών (SpaceWar, Pong)  Ο παίκτης χειρίζεται ένα χαρακτήρα (ή μηχάνημα) στην οθόνη  Δημοφιλής κατηγορία, ιδίως σε κονσόλες  Με την πάροδο των χρόνων εξελίχθηκαν σε πολλές υποκατηγορίες  Παιχνίδια βολών πρώτου προσώπου (first person shooters)  Παιχνίδια βολών τρίτου προσώπου (third person shooters)  Παιχνίδια πάλης (fighting games)  Παιχνίδια πλατφόρμας (platform games)

20 Παιχνίδια στρατηγικής Εξέλιξη επιτραπέζιων παιχνιδιών όπως το σκάκι  Θέματα όπως το πόλεμο, την κατάκτηση εδαφών, το εμπόριο  Βασίζονται στην τακτική καθώς και στην διαχείριση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού  Ο παίκτης δεν χειρίζεται ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα στην οθόνη αλλά οργανώνει και καθοδηγεί ολόκληρες ομάδες  Αναπτύχθηκαν και εμφανίζονται κυρίως σε προσωπικούς υπολογιστές  Υποκατηγορία «Με κίνηση εναλλάξ» (turn-based)  Υποκατηγορία «Πραγματικού χρόνου» (real-time), λιγότερος χρόνος για σκέψη

21 Παιχνίδια ρόλων Απόγονοι του επιτραπέζιου παιχνιδιού Dungeons & Dragons  Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός χαρακτήρα, ή μιας μικρής ομάδας  Βασικός σκοπός είναι η αναβάθμιση αυτού του αρχικά αδύναμου χαρακτήρα  Έχουν έντονο το στοιχείο της εξερεύνησης  Λόγω σύνθετου χειρισμού, αναπτύχθηκαν και εμφανίζονται κυρίως σε προσωπικούς υπολογιστές  Θεματολογία από κυρίως D&D  Υποκατηγορία «Με κίνηση εναλλάξ» (turn-based)  Υποκατηγορία «Πραγματικού χρόνου» (real-time), λιγότερος χρόνος για σκέψη

22 Παιχνίδια σκέψης Επίλυση γρίφων  Ο παίκτης δεν χειρίζεται συγκεκριμένο χαρακτήρα  Περιορισμένο χρονικό διάστημα για την λύση ή αυξανόμενη δυσκολία  Παιχνίδια απλού χειρισμού και μικρών τεχνικών απαιτήσεων  Υπάρχουν σε κάθε δυνατή πλατφόρμα

23 Παιχνίδια εξομοίωσης Επιχειρούν να αναπαράγουν, όσο το δυνατόν πιστά σε ένα εικονικό περιβάλλον, δραστηριότητες και εμπειρίες από τον πραγματικό κόσμο  Παιχνίδια οδηγικής εξομοίωσης (vehicle simulation) - Microsoft Flight Simulator, Colin McRae, Burnout  Αθλητικά παιχνίδια (sports games)  Παιχνίδια κατασκευής και μάνατζμεντ (construction and management simulations) - SimCity, Black & White, The Sims, Spore

24 Παιχνίδια περιπέτειας Παιχνίδια που στηρίζονται στο σενάριο, στην σκέψη, στην εξερεύνηση και στην λύση γρίφων  Δημιουργήθηκαν στους πρώτους υπολογιστές λόγω έλλειψης δυνατοτήτων για γραφικά  Βασίζονταν στο κείμενο και στις πλούσιες περιγραφές  Αργότερα απέκτησαν γραφική απεικόνιση (και τριδιάστατα γραφικά)  Kings Quest της Roberta Williams, το Indiana Jones and the Fate of Atlantis και η σειρά Monkey Island της LucasArts  Η αγορά παιχνιδιών περιπέτειας έχει συρρικνωθεί αρκετά τελευταία  Στοιχεία τους έχουν βρει το δρόμο τους σε άλλες κατηγορίες (πχ action- adventure)

25 Ρυθμού και μουσικής Παιχνίδια με έμφαση την μουσική και τον ρυθμό  Σχετικά νέα κατηγορία  Γνώρισε τελευταία μεγάλη επιτυχία με τα Guitar Hero και Rock Band

26 Το προφίλ του παίκτη βιντεοπαιχνιδιών

27 Ποιος παίζει βιντεοπαιχνίδια; Λανθασμένο στερεότυπο, κατάλοιπο παλιότερων εποχών!

28 Η δημογραφία του παίκτη (ΗΠΑ) Κατανομή ηλικίας παικτών Μέση ηλικία παίκτη είναι τα 35 χρόνια! Φύλο του παίκτη Φύλο των διαδικτυακών παικτών Πηγή: Entertainment Software Association 2008

29 Η δημογραφία του παίκτη (ΗΠΑ) Πηγή: Entertainment Software Association 2008 Γυναίκες ηλικίας 18 και άνω αντιπροσωπεύουν μεγαλύτερο ποσοστό (33%) του πληθυσμού που παίζει παιχνίδια από αγόρια κάτω των 18 (18%)

30 Είδη παιχνιδιών (ΗΠΑ) Πηγή : Entertainment Software Association 2008 Παιχνίδια σε κονσόλες

31 Είδη παιχνιδιών (ΗΠΑ) Πηγή : Entertainment Software Association 2008 Παιχνίδια σε προσωπικούς υπολογιστές

32 Είδη παιχνιδιών (ΗΠΑ) Πηγή: Entertainment Software Association 2008 Παιχνίδια στο Internet

33 Η δημογραφία του παίκτη (Ευρώπη) Πηγή: Nielsen Research 2008 Η Ευρώπη παρουσιάζει μεγαλύτερη ανομοιογένεια (ηλικίες 16-49)  Μέση ηλικία παίκτη στην Αγγλία είναι τα 33 χρόνια  Μέση ηλικία παίκτη στην Ισπανία είναι τα 28 χρόνια  Μέση ηλικία παίκτη στην Φιλανδία είναι τα 30 χρόνια

34 Η δημογραφία του παίκτη (Ευρώπη) Πηγή: Nielsen Research 2008 Η Ευρώπη παρουσιάζει μεγαλύτερη ανομοιογένεια (ηλικίες 16-49)  Στην Αγγλία το 37% του πληθυσμού παίζει παιχνίδια (μέσος όρος)  Στην Ισπανία και Φιλανδία το 28% του πληθυσμού παίζει παιχνίδια (μέσος όρος)  Στην Αγγλία το 48% των ανδρών και το 29% των γυναικών παίζουν παιχνίδια  Στην Ισπανία και Φιλανδία το 38% των ανδρών και το 18% των γυναικών παίζουν παιχνίδια Ο προσωπικός υπολογιστής είναι η αγαπημένη πλατφόρμα των Ευρωπαίων για παιχνίδια (66%)

35 Η άνοδος του περιστασιακού παίκτη Ένα χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί τις συνήθειες των παικτών είναι ο διαθέσιμος χρόνος για παιχνίδι  Περισσότερος σε νεαρότερες ηλικίες  Λιγότερος σε μεγαλύτερες και ιδίως σε γυναίκες

36 Η άνοδος του περιστασιακού παίκτη «Φανατικός» παίκτης: κάποιος που έχει την δυνατότητα να προσαρμόσει την ζωή του γύρω από τα παιχνίδια  Νεαρές ηλικίες, κυρίως άνδρες «Περιστασιακός» παίκτης : κάποιος που πρέπει να προσαρμόσει τα παιχνίδια γύρω από την ζωή του  Ενήλικες  Σε μεγαλύτερο ποσοστό γυναίκες (35-55)  Χωρίς μεγάλη εμπειρία στα βιντεοπαιχνίδια  Πολύ περισσότεροι από τους «φανατικούς» παίκτες!

37 Η άνοδος του περιστασιακού παίκτη Τα περιστασιακά παιχνίδια προσφέρουν «άκοπη» ψυχαγωγία  Υποστηρίζουν σύντομα παιχνίδια  Απλά στο gameplay, δεν τιμωρούν την αποτυχία  Απλά στην χρήση  Χωρίς βία (συνήθως)  Είναι φτηνά και εύκολο να τα αποκτήσεις (μέσω Internet)  Περιέχουν στοιχεία κοινωνικής αλληλεπίδρασης

38 Ερωτήσεις;


Κατέβασμα ppt "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google