Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών II Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών II Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών II Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο

2 Τι θα δούμε σήμερα  Διάθεση βιντεοπαιχνιδιών  Έκδοση βιντεοπαιχνιδιών  Η οικονομία των βιντεοπαιχνιδιών

3 Διάθεση βιντεοπαιχνιδιών Παραγωγή Έκδοση Μάρκετινγκ Συσκευασία ΔιάθεσηΚατανάλωση

4 Πώληση βιντεοπαιχνιδιών Στην πωλητές παιχνιδιών λιανικής διαθέτουν ένα παιχνίδι στον καταναλωτή έναντι αντιτίμου  Αγοράζουν τα παιχνίδια από τον εκδότη ή τον διανομέα  Αναλαμβάνουν πολλές φορές να διαφημίσουν τα παιχνίδια στα μαγαζιά τους  Διαπραγματεύονται και καθορίζουν την τιμή πώλησης

5 Διάθεση: Μαγαζιά Ο παραδοσιακός τρόπος να αγοράσει ο παίκτης ένα παιχνίδι είναι από εξειδικευμένα μαγαζιά σε συσκευασία  Ο χώρος στο ράφι είναι περιορισμένος  Τα παιχνίδια πρέπει να συναγωνιστούν για την προσοχή του χρήστη  Η συσκευασία του παιχνιδιού κοστίζει  Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού παίρνει μέρος από τα έσοδα από την πώληση  Τα DVD του παιχνιδιού μπορούν να αντιγραφούν  Τα διαδικτυακά μαγαζιά προσφέρουν περισσότερο χώρο, μεγαλύτερη ποικιλία, κριτικές χρηστών.

6 Διάθεση: Internet Η ηλεκτρονική διάθεση παιχνιδιών κερδίζει έδαφος σταθερά  Άπειρο «ράφι», πολύ μεγάλη ποικιλία (και παλιότερα παιχνίδια)  Δεν έχει έξοδα αποστολής/συσκευασίας (φθηνότερο τελικό προϊόν)  Δεν υποφέρει από πειρατεία σε τέτοιο βαθμό  Υποστηρίζει διαφορετικά οικονομικά μοντέλα  Υποστηρίζεται σε PC και όλες τις κονσόλες (Microsoft, Sony, Nintendo)  Ανεξάρτητοι δημιουργοί έχουν περισσότερες ευκαιρίες να διαθέσουν τα προϊόντα τους  Προς το παρόν χρησιμοποιείται κυρίως για την διανομή περιστασιακών παιχνιδιών Τρέχοντα θέματα: x x Δεν έχουν όλοι γρήγορο DSL ακόμα (για 9GB παιχνίδια?) x Ψυχολογία του καταναλωτή – προτίμηση σε συσκευασμένα προϊόντα; x Τα παιχνίδια σαν δώρα; Τι θα γίνει στην περίοδο των Χριστουγέννων;

7 Διανομή: Internet

8 Διάθεση: Ενοικίαση Όπως και με ταινίες σε DVD, ο χρήστης μπορεί να ενοικιάσει ένα βιντεοπαιχνίδι με την μέρα ή την εβδομάδα  Φθηνός τρόπος για να παίξεις ένα παιχνίδι  Όχι τόσο κερδοφόρο για τις εκδοτικές εταιρείες όμως

9 Διάθεση: Εναλλακτικά κανάλια Ο χρήστης μπορεί να αποκτήσει παιχνίδια και μέσω εναλλακτικών καναλιών διάθεσης  Πειρατικά αντίγραφα (DVD)  Torrent sites  Μεταχειρισμένα

10 Διανομείς βιντεοπαιχνιδιών Πολλές φορές ο εκδότης κλείνει συμφωνίες με αλυσίδες απευθείας για την πώληση των παιχνιδιών. Άλλες φορές χρησιμοποιεί διανομείς (distributors)  Αυτό γίνεται όταν ο εκδότης δεν έχει το κατάλληλο προσωπικό  Ή όταν θέλει να προσεγγίσει τα δεκάδες μικρομάγαζα που πωλούν παιχνίδια  Προσφέρει τον αποθηκευτικό χώρο και την μεταφορά στα μαγαζιά  Παίρνει ποσοστό από τα κέρδη πώλησης

11 Έκδοση βιντεοπαιχνιδιών Παραγωγή Έκδοση Μάρκετινγκ Συσκευασία ΔιάθεσηΚατανάλωση

12 Κατασκευαστές πλατφόρμας Ο κατασκευαστής πλατφόρμας (console manufacturer) σχεδιάζει, κατασκευάζει και διαχειρίζεται το μέσο στο οποίο παίζονται τα παιχνίδια  Έχει το τελικό λόγο για το ποιο παιχνίδι θα εκδοθεί στην πλατφόρμα του  Χρεώνει με την κόπια  Συνήθως κατασκευάζει και συσκευάζει το παιχνίδι σε DVD  Βγάζει κέρδος είτε το παιχνίδι πουλήσει είτε όχι  Η κατασκευή κονσόλας απαιτεί σημαντικά κεφάλαια -> μεγάλο οικονομικό ρίσκο  Ο προσωπικός υπολογιστής δεν έχει συγκεκριμένο ιδιοκτήτη και διαχειριστή πλατφόρμας

13 Εκδότες βιντεοπαιχνιδιών Ο εκδότης (videogame publisher) είναι η οικονομική πηγή της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών  Πληρώνει την ομάδα ανάπτυξης για να φτιάξει το παιχνίδι  Αποφασίζει ποιο παιχνίδι θα χρηματοδοτηθεί - εχει λόγο στο περιεχόμενο του παιχνιδιού  Πραγματοποιεί όλο το μάρκετινγκ του παιχνιδιού  Το παιχνίδι του ανήκει και μπορεί να το διαθέσει στην λιανική  Παίρνει το περισσότερο χρήμα και δόξα, αλλά έχει και μεγάλο οικονομικό ρίσκο  Μπορεί να διατηρεί δικές του ομάδες ανάπτυξης ή να προσλαμβάνει εξωτερικές  Οι ιδιοκτήτες πλατφόρμας είναι συνήθως και εκδότες

14 Οι δημιουργοί βιντεοπαιχνιδιών Τα άτομα που κατασκευάζουν τα παιχνίδια  Ομάδες (συνήθως) από προγραμματιστές, καλλιτέχνες, σχεδιαστές  Μέγεθος ομάδας από 10 μέχρι 200+ άτομα για AAA τίτλους  Υπάρχουν 3 είδη εταιριών ανάπτυξης: ανεξάρτητες, αυτές που ανήκουν σε εκδοτική εταιρεία και ημι-ανεξάρτητες  Η εταιρία ανάπτυξης μπορεί να ειδικευτεί σε ένα είδος παιχνιδιού  Ή σε μεταφορές (port) παιχνιδιών από μια κονσόλα σε μια άλλη  Η οικονομική επιβίωση μιας ανεξάρτητης ομάδας είναι δύσκολη και μπορεί εύκολα να ξεμείνει από ρευστό η ομάδα.

15 Που αναπτύσσονται τα βιντεοπαιχνίδια; Ιστορικά, τα παιχνίδια αναπτύσσονται στις ΗΠΑ, Αγγλία και Ιαπωνία Πολλές χώρες έχουν εισέλθει στο χώρο της ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών:  Καναδάς  Γαλλία  Γερμανία  Φιλανδία, Νορβηγία, Σουηδία  Αυστραλία  Επίσης Πολωνία, Τσεχία, Ρουμανία, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Ινδία είναι ανερχόμενες δυνάμεις.

16 Η οικονομία των βιντεοπαιχνιδιών

17 Πως βγάζουν κέρδος οι εκδότες από τα παιχνίδια;  Λιανική  Συνδρομές  Μικροπληρωμές  Διαφημίσεις σε παιχνίδια

18 Λιανική πώληση Παραδοσιακός τρόπος κέρδους από προϊόν  Ο καταναλωτής πληρώνει ένα αρχικό (σχετικά μεγάλο) αντίτιμο για να αποκτήσει το παιχνίδι  70 ευρώ για τα παιχνίδια τελευταίας γενιάς  Τα παιχνίδια σε ηλεκτρονική μορφή (download) είναι γενικά πιο φθηνά  Το μεγάλο αρχικό κόστος απόκτησης είναι ανατρεπτικός παράγοντας για πολλούς παίκτες (ιδίως τους περιστασιακούς)  Πολλοί χρησιμοποιούν την τιμή σαν δικαιολογία για πειρατεία παιχνιδιών

19 Συνδρομή Βασικός τρόπος χρηματοδότησης των Online παιχνιδιών  ο χρήστης αγοράζει το παιχνίδι σε συσκευασία, ή μέσω διαδικτύου  στην συνέχεια πληρώνει μια μηνιαία συνδρομή για να μπορέσει να συμμετάσχει σε αυτό  πλεονέκτημα του συνδρομητικού μοντέλου για τις εταιρίες είναι η σταθερή και προβλέψιμη εισροή χρημάτων  μειονέκτημα του μοντέλου αυτού είναι η δυσκολία του να πείσεις το πελάτη να δεσμευτεί με μία συνδρομή

20 Μικροπληρωμές Ιδέα: η εταιρία διαθέτει το παιχνίδι στο χρήστη δωρεάν, ή με συμβολική τιμή  κάθε φορά που ο χρήστης επιθυμεί να αναβαθμίσει τον χαρακτήρα του, ή να αποκτήσει έξτρα περιεχόμενο για το παιχνίδι πληρώνει ένα μικρό αντίτιμο  Μπορεί να βρει εφαρμογή σε πολλών ειδών παιχνίδια (MMOG, Web, multiplayer)  εφαρμόζεται ήδη με μεγάλη επιτυχία στην Κορέα

21 Διαφημίσεις Ιδέα: η εταιρία διαθέτει το παιχνίδι στο χρήστη δωρεάν, ή με μεγάλη έκπτωση  μέρος του κόστους του παιχνιδιού καλούνται να καλύψουν οι διαφημιστικές εταιρίες με διαφημίσεις σε εμφανή σημεία του παιχνιδιού  Μπορούμε να συλλέξουμε πολλές πληροφορίες για την θέαση των διαφημίσεων από τους παίκτες  Οι διαφημίσεις μπορούν να αλλάζουν δυναμικά με βάση ηλικία, φύλο, γεωγραφία του παίκτη  Καλύτερος τρόπος να προσεγγίσεις το ανδρικό κοινό  Ξεκίνησε από αρχές ’80 με διαφημίσεις Marlboro σε παιχνίδια ράλι της Sega

22 Το κόστος της ψυχαγωγίας 70 ευρώ για ένα βιντεοπαιχνίδι είναι πολλά λεφτά!!  Στην πραγματικότητα δεν είναι!  Ένα παιχνίδια διαρκεί από 10 μέχρι 30+ ώρες (μέχρι και 100 ώρες για κάποια παιχνίδια)  Κοστίζει κατά μέσο όρο 4.5 ευρώ/ώρα παιχνιδιού  Κινηματογράφος: 7-10 το εισιτήριο για 2 ώρες ταινία (4.5-5 ευρώ/ώρα)  Αγορά ταινίας σε DVD ευρώ για 2 ώρες ταινία  Τα περισσότερα παιχνίδια έχουν replay value (νέες πίστες και περιεχόμενο, multiplayer)

23 Μάρκετινγκ βιντεοπαιχνιδιών Μάρκετινγκ είναι η διαδικασία προσδιορισμού ενός αγοραστικού κοινού για ένα προϊόν και στην συνέχεια το να πείσεις το κοινό αυτό να το αγοράσει  Το μάρκετινγκ γίνεται συνήθως από τον εκδότη του παιχνιδιού  Πολύπλοκη και δαπανηρή διαδικασία  Ξεκινά πριν ακόμα την ανάπτυξη του παιχνιδιού  Καθορισμός προφίλ κοινού, αγοραστικές συνήθειες  Προβολή του παιχνιδιού με διαφημίσεις  Καλή «συνεργασία» με περιοδικά και ιστοσελίδες  Δημιουργία προσμονής για το παιχνίδι με διαρροές στο τύπο, σε forum και demo.

24 Μάρκετινγκ βιντεοπαιχνιδιών

25 Μάρκετινγκ βιντεοπαιχνιδιών : Halo3 Αξιοσημείωτη είναι η εκστρατεία προώθησης που πραγματοποίησε η Microsoft για το παιχνίδι Halo 3  τακτικές διαρροές στο Internet με νέα για το παιχνίδι  συζητήσεις σε φόρουμ και chat room  demo του παιχνιδιού που συμπεριλάμβανε σε άλλα παιχνίδια,  διοργάνωση πάρτυ,  διαφημίσεις σε προϊόντα,  ολόκληρη διαφημιστική καμπάνια στην τηλεόραση ($10 εκ) Αποτέλεσμα τις 10μηνης καμπάνιας; Οι εισπράξεις του παιχνιδιού για το πρώτο σαββατοκύριακο στις ΗΠΑ ξεπέρασαν αυτές του Spiderman 3

26 Ερωτήσεις;


Κατέβασμα ppt "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών II Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google