Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ Η ζωγραφική έχει μεγάλη ιστορία και συνδέεται άμεσα με την εξέλιξη, τη διαμόρφωση και τα στάδια πολιτισμού του ανθρώπου. Ως εικονική αναπαράσταση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ Η ζωγραφική έχει μεγάλη ιστορία και συνδέεται άμεσα με την εξέλιξη, τη διαμόρφωση και τα στάδια πολιτισμού του ανθρώπου. Ως εικονική αναπαράσταση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

3

4 Η ζωγραφική έχει μεγάλη ιστορία και συνδέεται άμεσα με την εξέλιξη, τη διαμόρφωση και τα στάδια πολιτισμού του ανθρώπου. Ως εικονική αναπαράσταση πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή του ανθρώπου στο τροφοσυλλεκτικό στάδιο, στην τελευταία φάση της παγετωνικής εποχής με τις σπηλαιογραφίες, ύψιστο δείγμα πολιτισμού για την εποχή. Στην πορεία του χρόνου αποτέλεσε μέρος του πολιτισμικής έκφρασης των λαών(Αιγυπτίων, Μινωιτών, Βυζαντινών…). Τέλος, η περίοδος της Αναγέννησης(15 ος αιώνας) αποτέλεσε την αφετηρία της σύγχρονης ζωγραφικής, η οποία πια εστιάζει στον άνθρωπο και στον εξανθρωπισμό του Θεού και των αγίων. Τότε εμφανίζονται στη Δύση σπουδαίοι ζωγράφοι. Αξίζει να αναφερθεί ότι από την Αναγέννηση και μετά, η Ιστορία της ζωγραφικής εκφράζεται με τις σχολές και τα ρεύματα. Έτσι, μέσα από τα πλαίσια της Αναγέννησης, ξεπηδάει το μπαρόκ, ο νεοκλασικισμός, ο ρομαντισμός, ο ρεαλισμός κτλ. Στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα, ξεχωρίζουν δύο γενικά ρεύματα: ο ιμπρεσιονισμός και ο εξπρεσιονισμός.

5

6

7

8

9

10

11

12 Impression, SunriseImpression, Sunrise (Musée Marmottan Monet, Paris)

13 "Είναι ιμπρεσιονιστές γιατί δεν αποδίδουν ένα τοπίο, αλλά την αίσθηση που δημιουργείται από το τοπίο...Έτσι, ξεφεύγουν από την πραγματικότητα και μπαίνουν στο βασίλειο του ιδεαλισμού" Jules-Antoine Castagnary

14

15 Ο Ιμπρεσιονισμός ξεκίνησε από τρεις μαθητές του ζωγράφου Μαρκ Γκλαιρ (Mark Gleyre), τους Κλωντ Μονέ, Πιερ Ωγκύστ Ρενουάρ και Άλφρεντ Σίσλευ, οι οποίοι συνδέονταν μεταξύ τους φιλικά και είχαν δημιουργήσει μία καλλιτεχνική ομάδα. Η μικρή αυτή αρχική ομάδα, επεκτάθηκε σταδιακά με τον Εντουάρ Μανέ, τον Έντγκαρ Ντεγκά και τον Πωλ Σεζάν αργότερα. Αυτοί οι σπουδαίοι καλλιτέχνες δε δέχονταν τους αυστηρούς περιορισμούς της Ακαδημίας, αλλά την ίδια στιγμή απέρριπταν και τον ρομαντισμό, ο οποίος εστίαζε υπερβολικά στο συναίσθημα. Αυτοί λοιπόν, εκπροσωπούσαν τον ιμπρεσιονισμό. Το 1874 διοργάνωσαν δική τους έκθεση με έργα που είχαν απορριφθεί από το επίσημο Σαλόν. Σ’αυτή συμμετείχαν 30 καλλιτέχνες. Ο κριτικός τέχνης Λερουά (Louis Leroy), παρατηρώντας έναν από τους πίνακες του Μονέ με τίτλο “Impression (=Εντύπωση), η Ανατολή του ήλιου", βάφτισε το κίνημα ειρωνικά Ιμπρεσιονισμό, ονομασία όμως που ο Μονέ και οι φίλοι του υιοθέτησαν. Αυτό το πολιτιστικό γεγονός έμεινε στην ιστορία ως η ‘’Έκθεση των Ιμπρεσιονιστών’’.

16

17 ‘’Impressionism means taking inspiration directly from nature, trusting your senses rather than what you think you know.’’ (Michael McClure)Michael McClure

18

19

20

21

22 ΕΡΓΑ ΑΛΛΩΝ ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΤΩΝ

23 Ενάντια στη Σχολή του Μονάχου( Ακαδημαϊκός Ρεαλισμός) στάθηκαν καλλιτέχνες, οι οποίοι σπούδασαν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και επηρεάστηκαν από τα παρισινά κινήματα. Αρχικά, ο Ιωάννης Αλταμούρας, θαλασσογράφος, μαθητής του Νικηφόρου Λύτρα, μελετούσε την ατμόσφαιρα και το φως με ιμπρεσιονιστική διάθεση. Έπειτα, την ίδια τεχνική φαίνεται να ακολουθούν οι μαθητές τους, Γύζης και Συμεών Σαββίδης, ο οποίος εμπνέεται από τα ταξίδια του στην ασιατική ήπειρο και αποτυπώνει στα έργα του το φως και το πλούσιο χρώμα της Ανατολής. Ακόμη, αξιόλογο είναι το έργο του Θεόδωρου Ράλλη. Βέβαια, ο σπουδαιότερος Έλληνας ιμπρεσιονιστής είναι ο Περικλής Πανταζής,που συνδυάζει προσωπογραφία και νεκρή φύση με τεχνική, η οποία παραπέμπει στο Μανέ. Στο τέλος του 19 ου αιώνα, ακόμη περισσότεροι Έλληνες καλλιτέχνες αισθάνονται την ανάγκη να ανοίξουν την παλέτα τους και να ανανεώσουν τη ζωγραφική τους με την αύρα του Ιμπρεσιονισμού, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους.

24

25

26 Αυτό το κίνημα απαρτίζεται από διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα που ξεκίνησαν γύρω στα 1880 και αποτελούν επέκταση του ιμπρεσιονισμού. Οι μετα - ϊμπρεσιονιστές ζωγράφοι εξακολουθούν να διατηρούν τα χαρακτηριστικά του ιμπρεσιονισμού, αλλά προσδίδουν μεγαλύτερο συναισθηματισμό στα έργα τους.Βέβαια, δεν αποτελούν μια ομάδα με κοινά χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται μεμονωμένοι καλλιτέχνες με δικό τους στυλ ζωγραφικής. Για παράδειγμα, ο Paul Cézanne προσπάθησε να αποδώσει την ουσία των πραγμάτων μέσα από την έρευνα και την ενδελεχή παρατήρηση της φύσης. Επίσης, ο Vincent van Gogh ανακαλύπτει ένα δικό του τρόπο έκφρασης, ένα είδος εξπρεσιονισμού με τον οποίο έντονα, καθαρά χρώματα τοποθετούνται στον καμβά με γοργές κυματιστές πινελιές. Από τους σημαντικότερους εκφραστές είναι ο Paul Cézanne, ο Paul Gauguin και ο Vincent van Gogh.

27

28 ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ…

29

30

31 ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ…

32


Κατέβασμα ppt "ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ Η ζωγραφική έχει μεγάλη ιστορία και συνδέεται άμεσα με την εξέλιξη, τη διαμόρφωση και τα στάδια πολιτισμού του ανθρώπου. Ως εικονική αναπαράσταση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google