Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νέα Αθηναϊκή Σχολή 1880-1920.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νέα Αθηναϊκή Σχολή 1880-1920."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νέα Αθηναϊκή Σχολή

2 Νέα Αθηναϊκή Σχολή Γενιά του ’80 – ορισμός στη μεταπολεμική εποχή
1880 – Νέα Αθηναϊκή ή Νέα Σχολή Αλλαγή στην κοινωνική και πνευματική ζωή Έμφαση στη Μεγάλη Ιδέα Στροφή προς τη δημοτική, ηθογραφία και λαογραφία Προσαρμογή στα ευρωπαϊκά ρεύματα

3 Νέα Αθηναϊκή Σχολή Στίχοι – Νικόλαος Καμπάς
Ιστοί αράχνης – Γεώργιος Δροσίνης Ήτον η εξωτερική μορφή, η επιμέλεια στην έκφραση, η εξακρίβωση στις εικόνες, και προ πάντων το συγκράτημα από την υπερβολικότητα, που είχε χαντακώσει τον ρομαντισμό (Γ. Δροσίνης, Σκόρπια φύλλα της ζωής μου, 1940)

4 Γενιά του 1880 ποίηση: παρνασσισμός και συμβολισμός
Πεζογραφία: ηθογραφία και νατουραλισμός Κωστής Παλαμάς – ηγετική φυσιογνωμία Γεώργιος Βιζυηνός, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Ανδρέας Καρκαβίτσας… Το ταξίδι μου (1888) – μανιφέστο της δημοτικής

5 Γενιά του 1880 παρνασσισμός – στη Γαλλία τη δεκαετία του ’60 (Σύγχρονος Παρνασσός ( )) Αντικειμενικότητα και ακρίβεια στην έκφραση Η τέχνη για την τέχνη (Theophile Gautier) Αντίδραση στο ρομαντισμό και στον υπερβολικό συναισθηματισμό – συγκράτηση του πάθους Προτίμηση στη μορφή – συσχετισμός με την γλυπτική Ψυχρότητα και εξαφάνιση του συναισθήματος

6 Γενιά του 1880 Συμβολισμός – στη Γαλλία, τέλος του 19ου αιώνα
Jean Moreas = Ιωάννης Παπαδιαμαντόπουλος (Ένα λογοτεχνικό μανιφέστο, 1886) Ο Charles Baudelaire και ο Edgar Allan Poe Αντίδραση στο ρομαντικό στόμφο αλλά και στην παρνασσική απάθεια Εξωτερικός κόσμος χωρίς ποιητικό ενδιαφέρον για τους συμβολιστές Υπαινικτική και υποβλητική χρήση της γλώσσας – συσχετισμός με τη μουσική

7 Γενιά του 1880 Κώστας Χατζόπουλος – Φθινόπωρο (1917) – εισάγεται η συμβολιστική πεζογραφία στη νεοελληνική λογοτεχνία Παλαμάς (Τα μάτια της ψυχής μου, 1890), Ι. Γρυπάρης (Σκαραβαίοι και τερρακότες, 1919), Καβάφης, Καρυωτάκης... Νεοσυμβολισμός, νεορομαντισμός

8 Γενιά του 1880 Ηθογραφία – αναπαράσταση των ηθών, του τρόπου ζωής και της ψυχοσύνθεσης των προσώπων που ζούνε στην ελληνική ύπαιθρο ή στην αστική κοινωνία Λεπτομερής αναπαράσταση μιας μικρής, λίγο ως πολύ σύγχρονης παραδοσιακής κοινότητας στο φυσικό περιβάλλον της (Μπίτον) Θετική και αρνητική αποδοχή της τάσης Ηθογραφικό διήγημα (από το 1883) Ανάπτυξη της δημοσιογραφίας

9 Ηθογραφικό διήγημα Διαγωνισμός της Εστίας, : «Η υπόθεσις...έσται ελληνική, τουτέστι θα συνίσταται εις περιγραφήν σκηνών του ελληνικού βίου εν οιαδήποτε των περιόδων της ιστορίας αυτού ή εις εξιστόρησιν επεισοδίου τινός της ελληνικής ιστορίας». (Η Χρυσούλα του Δροσίνη –πρώτο βραβείο) Αυτοβιογραφικά στοιχεία Αγροτικό (κυρίως) τοπίο Λαογραφία και εθιμογραφία

10 Νατουραλισμός (naturalisme)
μορφή του ρεαλισμού – Γαλλία Μιμητική αντικειμενική απεικόνιση της πραγματικότητας Ρεαλισμός = Νατουραλισμός; Απουσία της εξιδανικευμένης παρατήρησης της πραγματικότητας Πιστή απεικόνιση σκηνών με επιστημονικές μεθόδους Θετικισμός, θεωρία για την εξέλιξη των ειδών, θεωρία της κληρονομικότητας

11 Νατουραλισμός στην Ελλάδα
Μετάφραση της Νανάς του Ζολά (1880) από τον Ιωάννη Καμπούρογλου «Επιστολιμαία διατριβή αντί προλόγου» του Αγησίλαου Γιαννόπουλου Ηπειρώτη Ηθογραφικό διήγημα


Κατέβασμα ppt "Νέα Αθηναϊκή Σχολή 1880-1920."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google