Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 11Η 15/1/2014

2 Κυβισμός Καλλιτεχνικό ρεύμα της γλυπτικής και της ζωγραφικής στην Ευρώπη. Άνθησε κατά την περίοδο και είναι το πρώτο κίνημα αφηρημένης τέχνης του 20ο αιώνα.

3 Αντικείμενα κυρίως, άνθρωποι και τοπία, χωρίζονται, αναλύονται, και συνθέτονται ξανά σε μια αφηρημένη μορφή, εκφράζοντας μια αντικειμενική πραγματικότητα κυρίως για τον Picasso, τον Braque και τον Gris. Η απεικόνιση της τρίτης διάστασης καταργείται. Η ψευδαίσθηση του βάθους αμφισβητείται. Τα αντικείμενα αποδίδονται από μια συγκεκριμένη γωνία, και διαιρούνται σε πολλαπλές απόψεις, απεικονίζοντας έτσι πολλές διαφορετικές διαστάσεις ή όψεις.

4 Υπήρξε δημιούργημα δύο καλλιτεχνών, του Pablo Picasso και του Georges Braque, οι οποίοι επινόησαν έναν καινοτόμο τρόπο κατασκευής εικόνων και γλυπτών, σε πλήρη ρήξη με τους κανόνες που ίσχυαν έως τότε. Μάλιστα, η «επίθεση» αυτή του Κυβισμού στις καλλιτεχνικές συνήθειες και παραδόσεις πήρε κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις. Ο γαλλικός τύπος συχνά ταύτιζε το κίνημα με την αναρχία και την επανάσταση

5 Κυβισμός Δύο βασικές φάσεις

6 Αναλυτικός κυβισμός ( ): είναι η τεχνοτροπία που ανέπτυξε ο ίδιος ο Πικάσο μαζί με τον Μπρακ και ένας από τους δύο βασικούς τομείς του ρεύματος του κυβισμού. Συνθετικός κυβισμός ( ): η περίοδος κατά την οποία ο Πικάσο και ο Μπρακ εξέλιξαν την κυβιστική οπτική, χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολάζ.

7 Η πρώτη φάση του κυβισμού ονομάζεται αναλυτικός κυβισμός και αναπτύχθηκε μεταξύ 1909 και Η ανθρώπινη μορφή και η νεκρή φύση είναι τα θέματα που απασχολούν κυρίως τους δημιουργούς, και τα απεικονίζουν σαν πολυεδρικά ή πολύπλευρα γεωμετρικά στέρεα. Η επίδραση του Σεζάν και της αφρικανικής τέχνης είναι εμφανής σε αυτή την περίοδο.

8 Στον αναλυτικό κυβισμό εντάσσεται και ο ερμητικός κυβισμός όπου αποτελεί μια υποπερίοδο του. Απουσιάζοντας το χρώμα από τα έργα αυτής της περιόδου, γίνονται μονοχρωματικά (γκρίζα, καφέ, μπλέ, ή ακόμα λευκά). Τα αντικείμενα αποδίδονται με ένα τύπο πιο επίπεδης αφαίρεσης κάνοντας τα να φαίνονται δυσανάλογα και μη αποκρυπτογραφήσιμα.

9 Η δεύτερη φάση του κυβισμού, όπου αρχίζει το 1912 ονομάζεται συνθετικός κυβισμός. Αντίθετα από τον αναλυτικό όπου τα αντικείμενα κομματιάζονται, στον συνθετικό οι κυβιστές δημιουργούν νέες μορφές από διαφορετικά αντικείμενα. Στα έργα αυτής της περιόδου το χρώμα επανεμφανίζεται, ενώ πραγματικά αντικείμενα και υλικά εντάσσονται στον ζωγραφικό πίνακα. Κατά την περίοδο του συνθετικού κυβισμού γεννιέται το κολάζ και το papier colle.

10 Ο κυβισμός επηρεάζοντας τον καλλιτεχνικό κόσμο, οδήγησε στην εμφάνιση του Φουτουρισμού, του Κονστρικτιβισμού, αλλά έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση του εξπρεσιονισμού.

11 Βασικοί εκπρόσωποι Πάμπλο Πικάσο Ζωρζ Μπρακ Γκρις

12 Το εισαγωγικό Οι δεσπινίδες της Αβινιον (Πάμπλο Πικάσο)

13 Γκερνίκα (Guernica ) : το διασημότερο
Πάμπλο Πικάσο, 1937Λάδι σε Καμβά3,54× 7,82Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία, Μαδρίτη

14 Ζωρζ Μπρακ Nature morte aux lettres Le guéridon rouge
L'homme à la guitare

15 Κιθάρα και πίπα, Γκρις, 1913

16 Οι κυβιστές ζωγράφοι συλλαμβάνουν τον κόσμο μέσω της γεωμετρικής δομής του αντικειμένου. Απεικονίζουν τις έννοιες και τις ιδέες των πραγμάτων. Χαρακτηριστικά του κυβισμού είναι οι καθαρές φόρμες , το περίγραμμα , τα γεωμετρικά σχήματα. Οι κυβιστές ζωγράφοι: * Βλέπουν και ζωγραφίζουν το αντικείμενο από πολλές μεριές ταυτόχρονα. Διάφορες όψεις από πολλές οπτικές γωνίες. * Καταργούν το χώρο. Δεν υπάρχει μπρος – πίσω, πάνω – κάτω, μέσα – έξω. Πολλαπλές προοπτικές. Η φόρμα και ο χώρος μέσα στον οποίο υπάρχει συγχέονται. Συγχέονται ακόμη και τα ίδια τα αντικείμενα μεταξύ τους. * Χρησιμοποιούν την επανάληψη της φόρμας , γεγονός που δίνει την αίσθηση της κίνησης. * Αφαιρώντας τα επιμέρους στοιχεία , αναλύουν και φτάνουν στα δομικά στοιχεία του αντικειμένου. Όμως η αφαίρεση στον κυβισμό δεν είναι μια αυθαίρετη αφαίρεση. Στηρίζεται στην πραγματικότητα. Δομή του ορατού φαινομένου.

17 el.wikipedia.org/wiki/Πάμπλο_Πικάσο‎


Κατέβασμα ppt "ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google