Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ομιλητής: Γκούμας Ιάκωβος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ομιλητής: Γκούμας Ιάκωβος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ομιλητής: Γκούμας Ιάκωβος
Σεμινάριο Ενημέρωσης Νόμου ν.3842/2010 για την Ομοσπονδία Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδος Ομιλητής: Γκούμας Ιάκωβος

2 Λίγα Λόγια για Εμάς Έτος Ίδρυσης 1986 Γραφεία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη
700 Πελάτες 45 Συνεργάτες 15 Λογιστικοί Σύμβουλοι

3 Λογιστικός Σύμβουλος Ο Δικό Σας Άνθρωπος Σας Εξυπηρετεί 8:30 - 20:30
Σας Εκπαιδεύει στο «ΛογιSτήS In House» Σας Μεταφέρει ουσιαστικές πληροφορίες και συμβουλές Σας Επισκέπτεται όσες φορές το χρόνο συμφωνήσετε

4 ΛογιSτήS In House Εβδομαδιαία Ενημέρωση Μισθοδοσία και ΙΚΑ
Όλα τα δεδομένα όπως διαμορφώνονται κάθε εβδομάδα με τα νέα παραστατικά που καταχωρούνται Μισθοδοσία και ΙΚΑ Η εικόνα της μισθοδοσία των εργαζομένων το μήνα και εκτύπωση των αποδείξεων των εργαζομένων στο χώρο σας Οικονομικοί Δείκτες Η εικόνα της επιχείρησής σας προς τα έξω. Προτάσεις για βελτίωσή της και την καλύτερη φορολογία σας Φ.Π.Α. Ενημέρωση τρέχοντος Φ.Π.Α. μετά από κάθε καταχώρηση παραστατικών Μηνύματα Τα μηνύματα-ερωτήματά σας απαντώνται γραπτά για να έχετε ασφαλή ενημέρωση

5 Βασικά Θέματα που αναλύθηκαν στο σεμινάριο της 23/03/2011 (α)
Αντικειμενικά κριτήρια Διαβίωσης και Αγοράς Αγαθών Διαδικασία Αυτοελέγχου Φοροδιαφυγή με βάση το νέο νόμο

6 Βασικά Θέματα που αναλύθηκαν στο σεμινάριο της 23/03/2011 (β)
Κ.Β.Σ. (Αποδείξεις Παροχής Υπηρεσιών και Δαπανών) Δαπάνες που εκπίπτουν (Έξοδα, Πάγια, Φορολογική Αναμόρφωση Βασικά στοιχεία νέου νόμου

7 1. Προσδιορισμός Εισοδήματος με Βάση Τεκμήρια Δαπανών και Χρήση Υπηρεσιών (Άρθρο 3 παρ 2)

8 Αντικειμενικά Κριτήρια Διαβίωσης και Αγοράς Αγαθών (α)
Το πρόβλημα που αποφάσισε να λύσει πρώτα το Ελληνικό Κράτος, ήταν το θέμα της μείωσης των Μισθών και των Συντάξεων του Δημοσίου και ανεξάρτητα αν αυτές οι μειώσεις ήταν άδικες γιατί ήταν οριζόντιες αυτό ήταν το πρώτο μέτρο. Το δεύτερο μέτρο, αφορούσε το πρόβλημα των μικρών εισοδημάτων που δήλωναν έλληνες. Έτσι νομοθετήθηκαν αλλαγές με τον 3842/2010 στα τεκμήρια Διαβίωσης και Αγοράς Αγαθών , ώστε με τεκμαρτό τρόπο να προσδιορίζεται ένα εισόδημα από το Υπ. Οικονομικών, το οποίο συγκρίνεται με αυτό που δηλώνουμε.

9 Αντικειμενικά Κριτήρια Διαβίωσης και Αγοράς Αγαθών (β)
Αν λοιπόν αυτό που δηλώνουμε είναι μικρότερο από το τεκμαρτό, φορολογούμαστε με το τεκμαρτό, αν όχι τότε φορολογούμαστε με ότι δηλώσαμε. Τα τεκμήρια ισχύουν εδώ και χρόνια. Με τον νέο Νόμο όμως αλλάζει ο τρόπος που τα υπολογίζουμε. Πρώτη βασική αλλαγή ότι όλα τα Διαβίωσης και Αγοράς Αγαθών, αθροίζονται. Δεύτερον ότι για πρώτη φορά δημιουργείται τεκμήριο διαβίωσης από την κατοικία που διαμένουμε ανεξαρτήτως τετραγωνικών και Τρίτον, ότι δημιουργούνται νέα τεκμήρια όπως, το κόστος διδάκτρων Ιδιωτικών Σχολείων, η εξοχική κατοικία, η αγορά πρώτης κατοικίας με Δάνειο κλπ. Η ανάλυση που ακολουθεί σας δίνει και με παραδείγματα τα νέα δεδομένα για τα Αντικειμενικά Κριτήρια Διαβίωσης.

10 Α. Για ποιους ισχύει; Για όλους με μείωση 30% στους συνταξιούχους ηλικίας άνω των 65 ετών

11 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Α. Κατοικιών (Κύρια Κατοικία)
Κύρια κατοικία θεωρείται αυτή που διαμένουμε εμείς και η οικογένειά μας είτε είναι ιδιόκτητη είτε είναι μισθωμένη

12 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Α. Κατοικιών (Κύρια Κατοικία)

13 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Α. Κατοικιών (Δευτερεύουσα Κατοικία) Δευτερεύουσα κατοικία θεωρείται αυτή η οποία δεν την έχουμε νοικιάσει και τη χρησιμοποιούμε περιστασιακά γεγονός που αποδεικνύεται από το ρολόι της Δ.Ε.Η.

14 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Α. Κατοικιών (Δευτερεύουσα Κατοικία)

15 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Β. Αυτοκινήτων

16 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Β. Αυτοκινήτων

17 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Γ. Δίδακτρα
Η αντικειμενική δαπάνη προσδιορίζεται με το πραγματικό ποσό που καταβάλει ο φορολογούμενος και αποδεικνύεται με την Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών Δε γνωρίζουμε σήμερα τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο μπορεί να ελέγξει τα παιδιά που πηγαίνουν σε ιδιωτικό σχολείο Με βάση τις διατάξεις του τελευταίου νομοσχεδίου και πληροφορίες από το ΥΠ.ΟΙΚ. θα ζητηθεί να στέλνεται κατάσταση του γονέα του μαθητή με το ΑΦΜ και τα δίδακτρα που κατέβαλε ώστε να γίνεται διασταύρωση με την προσωπική του φορολογική δήλωση.

18 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Δ. Οικιακό προσωπικό

19 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Ε. Σκάφη Αναψυχής
Τα ιστιοφόρα και οι παραδοσιακές ελληνικές κατασκευές με ξύλο έχουν έκπτωση 50%

20 Β. Τεκμήρια Δαπάνης ΣΤ. Αεροσκάφη
Τεκμήρια Διαβίωσης με βάση τους ίππους

21 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Ζ. Πισίνες Έως 60 τμ - 100 € / τ.
Άνω των 60 τμ /τ. Σε περίπτωση εσωτερικής πισίνας οι τιμές διπλασιάζονται

22 Β. Τεκμήρια Δαπάνης Ελάχιστη δαπάνη διαβίωσης
Εκφράζει τις καθημερινές δαπάνες τροφής, ένδυσης, διασκέδασης, τουρισμού

23 Γ. Τεκμήρια Δαπάνης - Παραδείγματα
Α. Άγαμος με διαμέρισμα, δευτ. κατοικία και 2 αυτοκίνητα. (α)

24 Γ. Τεκμήρια Δαπάνης - Παραδείγματα
Α. Άγαμος με διαμέρισμα, δευτ. κατοικία και 2 αυτοκίνητα. (β)

25 Γ. Τεκμήρια Δαπάνης - Παραδείγματα
Β. Έγγαμος με διαμέρισμα, δευτ. κατοικία, 2 αυτοκίνητα, 2 παιδιά και σκάφος. (α)

26 Γ. Τεκμήρια Δαπάνης - Παραδείγματα
Β. Έγγαμος με διαμέρισμα, δευτ. κατοικία, 2 αυτοκίνητα, 2 παιδιά και σκάφος. (β)

27 Γ. Τεκμήρια Δαπάνης - Παραδείγματα
Β. Έγγαμος με διαμέρισμα, δευτ. κατοικία, 2 αυτοκίνητα, 2 παιδιά και σκάφος. (γ)

28 Γ. Τεκμήρια Δαπάνης - Παραδείγματα
Γ. Έγγαμος με μονοκατοικία, δευτ. κατοικία, 2 αυτοκίνητα, 2 παιδιά και σκάφος. (α)

29 Γ. Τεκμήρια Δαπάνης - Παραδείγματα
Γ. Έγγαμος με μονοκατοικία, δευτ. κατοικία, 2 αυτοκίνητα, 2 παιδιά και σκάφος. (β)

30 Γ. Τεκμήρια Δαπάνης - Παραδείγματα
Γ. Έγγαμος με μονοκατοικία, δευτ. κατοικία, 2 αυτοκίνητα, 2 παιδιά και σκάφος. (γ)

31 Δ. Τεκμήρια Δαπάνης Τα Αντικειμενικά Τεκμήρια Δαπάνης ήταν και είναι μαχητά Ειδικότερα μαχητά είναι για τις περιπτώσεις όσον: υπηρετούν στρατιωτική θητεία είναι φυλακισμένοι νοσηλεύονται σε νοσοκομείο ή κλινική είναι άνεργοι και δικαιούνται βοήθημα ανεργίας συγκατοικούν με συγγενείς πρώτου βαθμού είναι ορφανοί ανήλικοι

32 Τεκμήριο η αγορά πρώτης κατοικίας
Καταργείται η απαλλαγή αγοράς πρώτης κατοικίας, άρα: Η αγορά με μετρητά θεωρείται τεκμήριο Στην αγορά με δάνειο θεωρείται τεκμήριο η αποπληρωμή των δόσεων

33 Παράδειγμα 1 Αγορά ακινήτου με δάνειο και μηνιαία δόση 1.000 €
Τεκμήριο αγοράς ακινήτου ανά έτος €

34 Παράδειγμα 2 Τεκμήριο αγοράς αυτοκινήτων (ίσχυε και πριν)
Αγορά αυτοκινήτου € με δόσεις και μηνιαία δόση 500 € Τεκμήριο αγοράς αυτοκινήτου ανά έτος €

35 Παράδειγμα Τεκμηρίων Δαπάνης και Αγοράς Αγαθών (α)
Άγαμος με διαμέρισμα, δευτ. κατοικία και 2 αυτοκίνητα Τεκμήριο Δαπάνης: € Αγορά του διαμερίσματος με δάνειο με μηνιαία δόση δανείου €. Τεκμήριο Αγοράς: € Αγορά του ενός αυτοκινήτου με δόσεις με μηνιαία δόση 500 €. Τεκμήριο Αγοράς: €

36 Παράδειγμα Τεκμηρίων Δαπάνης και Αγοράς Αγαθών (β)
Σύνολο Τεκμηρίων: = €

37 Υπολογισμό Τεκμηρίων από την CompuTax

38 2. Η Αυτοπεραίωση άλλαξε και έγινε Αυτοέλεγχος (Άρθρο 79)

39 Αυτοέλεγχος Κάθε Υπουργός Οικονομικών, ξεκινάει τις δηλώσεις του, τονίζοντας ότι δεν θα ξαναγίνει Περαίωση και όλοι θα ελέγχονται, καθώς και ότι η Αυτό περαίωση που γίνεται στο τέλος του χρόνου προαιρετικά, δημιουργεί συνθήκες φοροδιαφυγής. Αυτά λένε λοιπόν αλλά σημασία έχει δεν έχει τι λένε αλλά τι κάνουνε. Περαίωση λοιπόν όπως γνωρίζετε έγινε με Νόμο και η Αυτό περαίωση καταργήθηκε για να δημιουργηθεί ο Αυτοέλεγχος. Ο αυτοέλεγχος λοιπόν όχι μόνο αντικατέστησε την αυτό περαίωση, αλλά είναι και ακριβότερος κατά 20% για το εισόδημα, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί και θέμα υποχρέωσης ΦΠΑ στην Παροχή Υπηρεσιών που δεν υπήρχε στην αυτό περαίωση. Αυτά τα εισαγωγικά και στην συνέχεια η ουσία.

40 Αυτοέλεγχος Παροχής Υπηρεσιών
Μαθηματικός Τύπος Αυτοπεραίωση: Δηλωθείς Τζίρος Η Αυτοπεραίωση στην παροχή υπηρεσιών απαιτούσε μόνο φόρο εισοδήματος

41 Αυτοέλεγχος Παροχής Υπηρεσιών
Μαθηματικός Τύπος Αυτοέλεγχος: Δαπάνες x Ο Αυτοέλεγχος στην παροχή υπηρεσιών δημιουργώντας διαφορά τζίρου απαιτεί και φόρο εισοδήματος και Φ.Π.Α.

42 Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών
Μαθηματικός Τύπος Αυτοέλεγχος: Δαπάνες x 2 ( 100 = 2 )

43 Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 1
Έσοδα: Διαφορά Αυτοελέγχου: = Φ.Π.Α.: x 23% = 2.300

44 Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 1
Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 1 Δηλωθέν κέρδος: Φόρος: 0 Κέρδος από Αυτοέλεγχο: Φόρος: 1.680 Διαφορά Φόρου: 1.680 Σύνολο Επιπλέον Φόρου: = 3.980

45 Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 2 (α)
Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 2 (α) Έσοδα: Διαφορά Αυτοελέγχου: = Φ.Π.Α.: x 23% = 3.358

46 Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 2 (β)
Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 2 (β) Δηλωθέν κέρδος: Φόρος: 1.728 Κέρδος από Αυτοέλεγχο: Φόρος: 6.128 Διαφορά Φόρου: 4.400 Σύνολο Επιπλέον Φόρου: = 7.758

47 Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 3
Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 3

48 Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 4
Αυτοέλεγχος Δικαστικών Επιμελητών Παράδειγμα 4

49 Αυτοέλεγχος Παροχής Υπηρεσιών CompuTax
Διαφορά φόρου:

50 3. Φοροδιαφυγή (Άρθρο 76)

51 Φοροδιαφυγή Με τον 3842/2010, ξεκίνησε το θέμα της πάταξης της Φοροδιαφυγής, ο οποίος πριν καν εφαρμοστεί συμπληρώθηκε με τον 3943/2011. Ειδικά ο τελευταίος Νόμος ορίζει σαφώς τι θεωρείται φοροδιαφυγή, μετατρέπει το αδίκημα της φοροδιαφυγής σε συνεχές, με αποτέλεσμα να υπάρχει θέμα αυτόφωρης διαδικασίας, κάνει τις ποινές πολύ αυστηρότερες και γενικά βάζει τις προϋποθέσεις για να βρεθούμε όλοι στην φυλακή εύκολα και γενικά ισχυροποιεί τις ελεγκτικές διαδικασίες και τις δικαιοδοσίες των ελεγκτών. Υποχρεώνει τον Λογιστή να υπογράφει και να είναι συνυπεύθυνος, να εφαρμόζεται Υποχρεωτικά η διαδικασία της Φορολογικής. Αναμόρφωσης και άλλα πολλά τα οποία δεν φαντάζουν δύσκολα. Είναι δύσκολα.

52 Φοροδιαφυγή με Βάση το Νέο Νόμο Προκύπτει από:
Άσκηση Βίας ή Απειλή 2 αποδείξεις από 2 διαφορετικούς ελέγχους 3 Αποδείξεις σε 1 έλεγχο 10 μη εκδοθείσες ΑΠΥ Μη κατάθεση ή ανακριβής κατάθεση δήλωσης εισοδήματος ή ΦΠΑ Απόδειξη μεγαλύτερη των 500 €

53 και Σημαίνει… Κλείσιμο έως 1 μήνα Δίμηνη φυλάκιση
Άμεση καταβολή προστίμων Αυτόφωρη διαδικασία Μεγαλύτερες ποινές φυλάκισης

54 Σε μια 3ετή Επανάληψη των Ίδιων Παραβάσεων, Σημαίνει…
Κλείσιμο έως 6 μήνες Τρίμηνη φυλάκιση Η προσφυγή στα δικαστήρια θα στοιχίζει πλέον 50% αντί για 25% το 2010 και 10% το 2009.

55 Επιβολή Προστίμου κατά τη Διάρκεια Ελέγχου (Άρθρο 81 παρ 1)
Όταν τα ελεγκτικά όργανα διενεργούν έλεγχο στην επαγγελματική εγκατάσταση του επιτηδευματία και διαπιστώσουν παραβάσεις οι οποίες αποδεικνύονται με αντικειμενικά δεδομένα, συντάσσουν επί τόπου έκθεση ελέγχου και εκδίδουν απόφαση επιβολής προστίμου τις οποίες επιδίδουν άμεσα στον υπόχρεο. Αν πράξη δεν παραληφθεί, θυροκολλείται.

56 Επιβολή Προστίμου κατά τη Διάρκεια Ελέγχου
Οι παραβάσεις στις οποίες επιβάλλεται άμεσα πρόστιμο είναι: Μη επίδειξη των πρόσθετων βιβλίων (βιβλίων πελατών, μαθητολόγιο κλπ) Μη καταχώρηση στα πρόσθετα βιβλία Μη έκδοση ΑΛΠ ή ΑΠΥ Μη έκδοση τιμολογίου ή δελτίου αποστολής ή δελτίου ποσοτικής παραλαβής Μη έκδοση φορτωτικής

57 Επιβολή Προστίμου κατά τη Διάρκεια Ελέγχου
Για κάθε μία παράβαση το πρόστιμο είναι 800 € για τα Β΄ κατηγορίας βιβλία και € για τα Γ΄ κατηγορίας βιβλία.

58 Διασφάλιση και Έλεγχος Συναλλαγών (Άρθρο 20 παρ 2)
Φορολογικά στοιχεία αξίας ή λοιπά έγγραφα που εκδίδονται ή συντάσσονται αντί φορολογικών στοιχείων, συνολικής αξίας άνω των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, τα οποία εκδίδονται για συναλλαγές μεταξύ επιτηδευματιών εξοφλούνται μέσω επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών του εκδότη – πωλητή αγαθών ή υπηρεσιών και του λήπτη των αντίστοιχων στοιχείων ή επιταγών που εξοφλούνται μέσω των ίδιων λογαριασμών, οι κινήσεις των οποίων διαβιβάζονται σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, χωρίς να ισχύει ως προς τούτο το τραπεζικό απόρρητο. Οι Τράπεζες δεν επιτρέπεται να χρεώνουν αμοιβές για την λειτουργία των επαγγελματικών λογαριασμών.

59 Διασφάλιση και Έλεγχος Συναλλαγών (Άρθρο 20 παρ 3) (ΠΟΛ 1027/2011)
Τα φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και άνω για το 2011 και χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ και άνω για το 2012, που εκδίδονται για πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες, εξοφλούνται από τους λήπτες τους, αγοραστές των αγαθών ή των υπηρεσιών, μέσω τράπεζας, με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες ή μέσω τραπεζικού λογαριασμού και με επιταγές. Δεν επιτρέπεται εξόφληση των στοιχείων αυτών με μετρητά.

60 Διασφάλιση και Έλεγχος Συναλλαγών (Άρθρο 20 παρ 4)
Το βάρος της απόδειξης της συναλλαγής φέρει και ο λήπτης του φορολογικού στοιχείου κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 9 του άρθρου 18 του ΚΒΣ, και οφείλει, εκτός των οριζομένων στην παράγραφο αυτή, να επιβεβαιώνει από ηλεκτρονική βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών την ακρίβεια των στοιχείων, καθώς και τη φορολογική συνέπεια του αντισυμβαλλόμενου εκδότη, για φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας άνω των ευρώ.

61 4. Κ.Β.Σ. για Δικαστικούς Επιμελητές (Άρθρο 19)

62 Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων
Ο ΚΒΣ, θεωρητικά από 01/01/2012 καταργείται. Είναι όμως χρήσιμο να γνωρίζουμε διατάξεις που σας αφορούν, διότι ακόμα και αν καταργηθεί, πολλές από τις διατάξεις τους θα συμπεριληφθούν στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Για εμένα προσωπικά ο ΚΒΣ, είναι το εργαλείο, που παίζει τον σημαντικότερο ρόλο για την αποφυγή παραβάσεων και της απόρριψης των Βιβλίων. Δηλαδή είναι το Ευαγγέλιο, που πρέπει να εφαρμόζεις σε βολεύει δεν σε βολεύει.

63 Διαδικαστικά Ενημέρωσης Βιβλίου Εσόδων-Εξόδων
Εάν τηρείτε χειρόγραφα βιβλία εσόδων εξόδων, είστε υποχρεωμένοι να τα ενημερώνετε με βάση τα έσοδα και τα έξοδά σας έως τις 15 του επόμενου μήνα από αυτόν που αφορούν. Εάν τηρείτε μηχανογραφημένα βιβλία, τότε είστε υποχρεωμένοι να έχετε τις εκτυπώσεις των βιβλίων έως το τέλος του επόμενου μήνα από αυτόν που αφορούν.

64 Χρόνος Έκδοσης Παραστατικού (Άρθρο 19, Παρ 22)
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες με βάση το νέο νόμο εκδίδουν τα παραστατικά των εσόδων τους το αργότερο με την ολοκλήρωση τα παροχής και όχι με την είσπραξη της αμοιβής τους όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Ειδικά για τους Δικαστικούς Επιμελητές: ΠΟΛ 1163/2010

65 ΠΟΛ 1163/2010

66 Επί της Ουσίας η ΠΟΛ 1163/2010 μας δίνει τη δυνατότητα
Η ΑΠΥ προς Δημόσιο και ΝΠΔΔ εκδίδεται με κάθε επαγγελματική είσπραξη και περιλαμβάνει όσες πράξεις αφορούν και είσπραξη Οι ΑΠΥ προς ιδιώτες και επιτηδευματίες να εκδίδονται έως τις 15 του επόμενου μήνα και με ημερομηνία την τελευταία μέρα του προηγούμενου μήνα υπό τις εξής προϋποθέσεις: Οι παροχές υπηρεσιών επαναλαμβάνονται κάθε μέρα ή κατά αραιότερα διαστήματα μέσα στον ίδιο μήνα προς τον ίδιο επιτηδευματία ή ιδιώτη Η ΑΠΥ συνοδεύεται από κατάσταση πελάτη που συντάσσεται σε δύο (2) αντίτυπα στην οποία καταχωρείται η ημερομηνία παροχής υπηρεσίας, το είδος των υπηρεσιών καθώς και το ποσό που συμφωνήθηκε. Συνεπώς όταν έχουμε μια πράξη μέσα στον ίδιο μήνα η απόδειξη πρέπει να εκδοθεί με την ημερομηνία εκτέλεσης εργασίας

67 Χρόνος Έκδοσης Παραστατικού (Άρθρο 19, Παρ 22)
Για κάθε μία μη εκδοθείσα Α.Π.Υ. πρόστιμο 800 €. Δεν υπάρχει ούτε μία πράξη Δικαστικού Επιμελητή που να μην καλύπτεται με Α.Π.Υ.

68 Έκδοση Απόδειξης Παράδειγμα

69 Παρακράτηση Φόρου στη Παροχή Υπηρεσιών (καθαρή αξία)
Από 1/1/2011 η παρακράτηση 20% για ελεύθερους επαγγελματίες ισχύει για τιμολόγια άνω των 300 €

70 Οριστική Δήλωση Παρακράτησης Ελεύθερου Επαγγελματία
Με βάση το νόμο 3842/2010, αρ. 7, παρ. 5 μέχρι τέλος Απριλίου κάθε έτους υποβάλλεται στον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. οριστική δήλωση που περιλαμβάνει: Ονοματεπώνυμο Διεύθυνση ΑΦΜ Ποσό αμοιβών Παρακρατούμενο φόρο για κάθε δικαιούχο ελεύθερο επαγγελματία.

71 Ακύρωση Α.Π.Υ. Για τις χειρόγραφες αποδείξεις όταν προκύψει λόγος ακύρωσης και εφόσον το λάθος διαπιστωθεί μετά την αποκοπή του λευκού στελέχους από το μπλοκ, δεν επιτρέπεται η ακύρωση με την συνήθη διαδικασία της συρραφής του αντιτύπου στο μπλοκ και την αναγραφή της λέξης «άκυρο» διότι στον κώδικα αυτό θεωρείται ακύρωση με πρόθεση

72 Ακύρωση Α.Π.Υ. Ο μόνος αποδεκτός τρόπος είναι να εκδοθεί ένα ακυρωτικό στοιχείο για την είσπραξη το οποίο να φέρει την υπογραφή του πελάτη, άρα την έγκρισή του για την πράξη ακύρωσης. Στην ακύρωση της Α.Π.Υ. το ακυρωτικό στοιχείο είναι η Απόδειξη Δαπανών

73 Απόδειξη Δαπανών (Άρθρο 19, Παρ 15)
Το στοιχείο αυτό το βρίσκετε στο εμπόριο και το χρησιμοποιείτε για διάφορες χρήσεις, μία εκ των οποίων είναι και ως αντίστροφο των αποδείξεων παροχής (Ακύρωση Α.Π.Υ.) Το σφραγίζετε με την σφραγίδα σας, το αριθμείτε όπως αναμένεται και δεν το θεωρείτε στην Δ.Ο.Υ. σας, διότι εξ’ ορισμού χρησιμοποιείται ΑΘΕΩΡΗΤΟ

74 Απόδειξη Δαπανών (Άρθρο 19, Παρ 15)
Συμπληρώνετε στα στοιχεία πελάτη τα ίδια στοιχεία με αυτά της απόδειξης που θέλετε να ακυρώσετε και στο πεδίο «περιγραφή δαπάνης» αναφέρετε τον αριθμό της Α.Π.Υ. που ακυρώνετε καθώς και τον λόγο που έπρεπε αυτό να γίνει. Στα ποσά γράφετε ακριβώς τα ίδια με αυτά της απόδειξης και αφού ο πελάτης υπογράψει (άρα συναινέσει) του δίνετε το λευκό αντίτυπο και κρατάτε τα υπόλοιπα για το λογιστήριό σας.

75 Απόδειξη Δαπανών Παράδειγμα

76 Άλλες Χρήσεις των Αποδείξεων Δαπανών
Σε περίπτωση που λαμβάνετε περιστασιακές υπηρεσίες από άτομο που δεν ήδη επιτηδευματίας και για αμοιβές έως € εκδίδετε Απόδειξη Δαπανών

77 Απόδειξη Δαπανών Παράδειγμα

78 5. Δαπάνες που Εκπίπτουν

79 Δαπάνες που Εκπίπτουν από τα Βιβλία σας
Χρήσιμες οδηγίες, για το ποιες Δαπάνες δικαιούστε να εκπίπτετε από τα Βιβλία σας και για ποιες από αυτές δικαιολογείται, το ΦΠΑ να εκπίπτει και από ποιες όχι.

80 Ανάλυση Εξόδων Επιλέξιμες - Εκπιπτόμενες Δαπάνες
Η βασική λογική για τις δαπάνες που εκπίπτουν από τα βιβλία μας είναι να κρίνονται παραγωγικές. Λόγω των διενέξεων των ελεγκτικών οργάνων με τους ελεύθερους επαγγελματίες για τις δαπάνες αυτές, υπάρχει η ΠΟΛ 1009/2007 του Υπουργείου Οικονομικών με όλες τις δαπάνες εφόσον τηρούνται όλες οι τυπικές προϋποθέσεις τους δεν μπορούν να απορριφθούν από τον έλεγχο

81 Δαπάνες (α)

82 Δαπάνες (β)

83 Δαπάνες (γ)

84 Μητρώο Παγίων (α) Σύμφωνα με το άρθρο 6 του κώδικα βιβλίων και στοιχείων, στο τέλος κάθε διαχειριστικής περιόδου και με γνώμονα ότι εξάγεται λογιστικό αποτέλεσμα, υπάρχει υποχρέωση εγγραφής στα βιβλία των αποσβέσεων των πάγιων περιουσιακών στοιχείων. Η απουσία της εγγραφής των αποσβέσεων στα βιβλία στερεί την επιχείρηση από το δικαίωμα να τις εκπέσει από τα καθαρά της κέρδη. Με την εγκύκλιο ΠΟΛ 1209/ , παρέχεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες να τηρούν σε αθεώρητες καταστάσεις αναλυτικά τα πάγια περιουσιακά τους στοιχεία καθώς και τις αποσβέσεις επ’ αυτών. Οι καταστάσεις αυτές υπηρετούν τον ρόλο του ΜΗΤΡΩΟΥ ΠΑΓΙΩΝ και διαφυλάσσονται για όσο χρόνο διαφυλάσσονται και τα επίσημα βιβλία.

85 Μητρώο Παγίων (β) Αντί των καταστάσεων αυτών επιτρέπεται η αναγραφή των δεδομένων στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου εσόδων εξόδων, όταν αυτό είναι χειρόγραφο. Με τον Νόμο 3582/ άρθρο 28 παρ. 9 από τις 21/12/2006 και μετά είναι υποχρεωτική η αναγραφή στα βιβλία της αξίας πώλησης του πάγιου στοιχείου σε ιδιαίτερο χώρο του βιβλίου ή στις αθεώρητες καταστάσεις. Ο λόγος για τον οποίο επιβάλλεται αυτό είναι η διαμόρφωση της ζημίας ή του κέρδους που προκύπτει (αξία πώλησης - αξία αγοράς). Το θετικό αποτέλεσμα, επιβαρύνει τα κέρδη και το αρνητικό προστίθεται στις ζημίες της χρήσης (έγγραφο /1129/0012/ ).

86 Αθεώρητη Κατάσταση Παγίων (Μητρώο Παγίων)

87 Ανάλυση Εξόδων Επιλέξιμες - Εκπιπτόμενες Δαπάνες
Η βασική λογική για τις δαπάνες που εκπίπτουν από τα βιβλία μας είναι να κρίνονται παραγωγικές. Λόγω των διενέξεων των ελεγκτικών οργάνων με τους ελεύθερους επαγγελματίες για τις δαπάνες αυτές, υπάρχει το άρθρο 1009/2007 (εισόδημα) με όλες τις δαπάνες εφόσον τηρούνται όλες οι τυπικές προϋποθέσεις τους δεν μπορούν να απορριφθούν από τον έλεγχο. Ένα υπόδειγμα των δαπανών αυτών με γενικό τίτλο «Γενικά Έξοδα» είναι το παρακάτω Για όλες τις δαπάνες υπάρχουν προϋποθέσεις που αποδεικνύουν ότι είναι παραγωγικές για τον Δικαστικό Επιμελητή.

88 Έξοδα Φορολογικής Αναμόρφωσης (α)
Τα κινητά τηλέφωνα γράφονται ολόκληρα και γίνεται φορολογική αναμόρφωση το 50% στο τέλος του χρόνου (για τη σωστότερη παρακολούθηση του εξόδου, θα εξυπηρετούσε μια ιδιαίτερη στήλη). Για τους ελεύθερους επαγγελματίες ισχύει από τα παραπάνω έξοδα δικαιολογείται το 25% και μέχρι το 3% του τζίρου τους. Η συγκεκριμένη παράγραφος καταργήθηκε με βάση τον ν. 3842, αρ. ΦΕΚ 58, σελ. 1198, άρθρο 7, παρ. 6.

89 Έξοδα Φορολογικής Αναμόρφωσης (β)
Αγορά ή ενοικίαση - επισκευή - συντήρηση - κίνηση αυτοκινήτου: τα τιμολόγια γράφονται ολόκληρα και στο τέλος του χρόνου γίνεται φορολογική αναμόρφωση των εξόδων συντήρησης, επισκευής και κυκλοφορίας, το 70% μέχρι 1600 κυβικά και το 35% άνω των 1600 κυβικών (για τη σωστότερη παρακολούθηση του εξόδου, θα εξυπηρετούσε μια ιδιαίτερη στήλη). Η συγκεκριμένη παράγραφος ισχύει με βάση τον ν. 3842, αρ. ΦΕΚ 58, σελ. 1202, άρθρο 11, παρ. 5. Με Απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Οικονομικών, Δημήτρης Κουσελάς και εστάλη για δημοσίευση στο ΦΕΚ και ανάρτηση στη «Διαύγεια», ρυθμίζονται θέματα υποβολής καταστάσεων από λογιστές – φοροτεχνικούς.

90 Έξοδα Φορολογικής Αναμόρφωσης (γ)
Πιο συγκεκριμένα, από 1/1/2010 με το Ν.3842/2010 έχει αλλάξει η φιλοσοφία σχετικά με την διαδικασία και τον τρόπο ελέγχου, αφού πλέον οι δηλώσεις θεωρούνται ειλικρινείς και ο έλεγχος θα πραγματοποιείται σε δείγμα υποθέσεων το οποίο θεσπίζεται με ανάλυση κινδύνου. Στα πλαίσια αυτά υπάρχει και η πρόβλεψη για την ευθύνη των λογιστών – φοροτεχνικών για την ακρίβεια των υποβαλλόμενων δηλώσεων. Για το λόγο αυτό, οι λογιστές - φοροτεχνικοί έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν για τους επιτηδευματίες πελάτες τους αναλυτική κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται, καθώς και κατάσταση με τις δηλώσεις και τους οφειλόμενους φόρους. Παρατίθενται στην συνέχεια αναλυτικοί πίνακες

91 I. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ (άρθρ. 31 ΚΦΕ) (α)
* Αν δεν έχουν καταβληθεί ή βεβαιωθεί οι ασφαλιστικές εισφορές ή δεν έχουν καταλογιστεί ή δεν έχει υποβληθεί Α.Π.Δ. προς το ΙΚΑ, ο υπόχρεος υποβάλλει αίτηση προς το οικείο ασφαλιστικό ταμείο για την βεβαίωση των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών και στοιχεία της αίτησης αυτής συνυποβάλλονται με την κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης. Στην περίπτωση αυτή , διατηρείται το δικαίωμα αναγνώρισης της δαπάνης μισθοδοσίας, εφόσον συντρέχουν τα προαναφερόμενα.

92 I. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ (άρθρ. 31 ΚΦΕ) (β)

93 I. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ (άρθρ. 31 ΚΦΕ) (γ)

94 I. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ (άρθρ. 31 ΚΦΕ) (δ)

95 I. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ (άρθρ. 31 ΚΦΕ) (ε)
** α) για τις ατομικές επιχειρήσεις και για τους υπόχρεους της παραγρ.4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. που τηρούν βιβλία Β’ κατηγορίας του Κ.Β.Σ. ανάλογα με την δραστηριότητα, στους κωδικούς 564, 565 και 566 του υποπίνακα η’ του πίνακα ΣΤ’ της 2ης σελίδας του εντύπου Ε3 και β) για τις ατομικές επιχειρήσεις και για τους υπόχρεους της παραγρ. 4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. που τηρούν βιβλία Γ’ κατηγορίας του Κ.Β.Σ. στις «Σημειώσεις Φορολογουμένου», της τέταρτης σελίδας του ίδιου εντύπου, θα αναγράφεται το συνολικό ποσό που θα προκύπτει από την κατάσταση αναμόρφωσης (ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ: ………….…………. ΕΥΡΩ ), με την σημείωση ότι για τους τελευταίους (υπόχρεοι παραγρ. 4 άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε.) στη συνέχεια θα μεταφέρεται στον κωδ. 022 της δεύτερης σελίδας του εντύπου Ε5. Στην περίπτωση αυτή δεν χρειάζεται να συμπληρωθούν οι υπόλοιποι κωδικοί 018, 019, 020, 450, 021, και 023 της ίδιας σελίδας.

96 II. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΑΣ (α)

97 II. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΑΣ (β)

98 III. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ

99 ΙV. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΟΘΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΩΝ ΦΟΡΩΝ (ΦΠΑ κ.τ.λ.) (α)

100 ΙV. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΟΘΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΩΝ ΦΟΡΩΝ (ΦΠΑ κ.τ.λ.) (β)

101 6. Φορολογικός Νόμος 2011

102 Βασικά Στοιχεία του Νέου Νόμου
Ο Νόμος 3943/2011 είναι πολύ νέος και είναι χρήσιμο να έχετε μία βασική εικόνα για άρθρα που σας αφορούν.

103 Άρθρο 1 Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής
Συνιστάται, ως συλλογικό κυβερνητικό όργανο, Επιτροπή για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, στην οποία μετέχουν ο Υπουργός Οικονομικών, ως Πρόεδρος, και οι Υπουργοί: α) Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, β) Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και γ) Προστασίας του Πολίτη. Η Επιτροπή για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής εγκρίνει το Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Καταπολέμησης της Φοροδιαφυγής, λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την εφαρμογή του και παρακολουθεί, εποπτεύει, ελέγχει και συντονίζει την εφαρμογή του.

104 Άρθρο 1 - Σχόλιο (α) Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής
Ίσως, από τα σοβαρότερα άρθρα του παρόντος νόμου, διότι για πρώτη φορά, με Νόμο εκπονείται Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής, που θα εγκριθεί στις 30/04/2011 και ανά 3ετία θα αναπροσαρμόζεται. Θα έχουμε λοιπόν γραπτό κείμενο με τον σχεδιασμό, τις δράσεις και τις προτάσεις για θεσμικές αλλαγές από τους Πολιτικούς και Υπηρεσιακούς παράγοντες του τόπου, σε θέματα Φοροδιαφυγής, άρα θα μπορούμε να παρακολουθούμε τόσο τον τρόπο σκέψης τους και την γνώση του θέματος, όσο και την εφαρμογή των όσων αποφασίζονται.

105 Άρθρο 1 - Σχόλιο (β) Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής
Εκτός των άλλων στο άρθρο αυτό, αναφέρεται ότι θα υπάρχουν Δράσεις για: «Την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης μέσω αα) της παροχής υπηρεσιών ενημέρωσης και διευκόλυνσης προς τους φορολογούμενους, ββ) της άρσης αδικιών, της απλούστευσης και κωδικοποίησης της φορολογικής νομοθεσίας Τη δημιουργία κριτηρίων για την επιλογή των προς έλεγχο υποθέσεων στα πεδία της φορολογίας και την ανάπτυξη τεχνικών ελέγχου για τους φορολογούμενους υψηλού κινδύνου καθώς και για τις μεγάλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στο πεδίο των ενδοομιλικών συναλλαγών»

106 Άρθρο 2 Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος
Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, εισαγγελικός λειτουργός με βαθμό αντεισαγγελέα εφετών, από εκείνους που υπηρετούν στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών. Η τοποθέτησή τους διενεργείται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από απόφαση του οικείου Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου. Ο Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος εκτελεί τα καθήκοντά του με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση και συνεπικουρείται από τρεις, τουλάχιστον, εισαγγελείς ή αντεισαγγελείς πρωτοδικών, εκ των οποίων δύο τουλάχιστον από εκείνους που υπηρετούν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και ένας από εκείνους που υπηρετούν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης. Οι τελευταίοι ορίζονται από τους διευθύνοντες τις οικείες Εισαγγελίες.

107 Άρθρο 2 - Σχόλιο (α) Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος
Θεσπίζεται ο θεσμός του Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος ο οποίος είναι ανώτερος εισαγγελικός λειτουργός και έχει κατά προτεραιότητα αρμοδιότητα σε ολόκληρη τη Χώρα να διενεργεί προανακριτικές πράξεις, καθώς και να εποπτεύει να συντονίζει και να καθοδηγεί τη διενέργεια ανακριτικών πράξεων από τους γενικούς ή ειδικούς ανακριτικούς υπαλλήλους (υπαλλήλους ΣΔΟΕ, Εφοριών, Αστυνομίας, Λιμενικού, Τελωνείων κλπ.). Ο Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος θα συντονίζει και θα κατευθύνει τα στάδια της προδικασίας, δηλαδή της ουσιαστικής έρευνας των οικονομικών εγκλημάτων από όλες τις συναρμόδιες διωκτικές αρχές, έτσι ώστε οι φάκελοι της δικογραφίας που παραλαμβάνουν οι «Οικονομικοί Εισαγγελείς» των κατά τόπους Εισαγγελιών να είναι πλήρεις.

108 Άρθρο 2 - Σχόλιο (β) Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος
Ίσως προοπτικά, ο ίδιος εισαγγελέας να ασχολείται και με τα Οικονομικά Εγκλήματα των Πολιτικών μας, με τα χρήματα που ξοδεύουν στις εκλογές και που τα βρίσκουν, με τα Οικονομικά των Κομμάτων, αν του το επιτρέψουν και ούτω καθεξής.

109 Άρθρο 3 - Μέτρα για την Καταστολή της Φοροδιαφυγής στην Άμεση και Έμμεση Φορολογία.
Η παράγραφος 1 του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Όποιος δεν καταβάλλει τα βεβαιωμένα στις δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) και τα τελωνεία χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων μηνών, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης

110 Άρθρο 3 - Σχόλιο (α) - Μέτρα για την Καταστολή της Φοροδιαφυγής στην Άμεση και Έμμεση Φορολογία.
Με τις 4 σελίδες, του συγκεκριμένου άρθρου, τροποποιούνται ή συμπληρώνονται οι Νόμοι 1882/1990, 2523/1997 και ο 2960/2001 που ουσιαστικά, μετατρέπει το αδίκημα της Φοροδιαφυγής σε συνεχές το οποίο επισύρει την Αυτόφωρη Διαδικασία Ταυτόχρονα οι ποινές φυλάκισης για οφειλές άνω των ευρώ μεγαλώνουν και η κάθειρξη για χρέη άνω των ευρώ από 10ετής, γίνεται 20ετής Φοροδιαφυγή λοιπόν, σύμφωνα με τον Νόμο, υπάρχει Όταν δεν καταβάλλονται Βεβαιωμένα και Ληξιπρόθεσμα Χρέη Όταν δεν υποβάλλονται Δηλώσεις Φόρου Εισοδήματος ή Υποβάλλονται ανακριβώς Όταν δεν Αποδίδονται ή Αποδίδονται ανακριβώς ή συμψηφίζονται κακώς ΦΠΑ και Παρακρατούμενοι Φόροι Όταν υπάρχουν περισσότερα από 10 μη εκδοθέντα παραστατικά ή η αξία τους υπερβαίνει τα 500 ευρώ

111 Άρθρο 3 - Σχόλιο (β) - Μέτρα για την Καταστολή της Φοροδιαφυγής στην Άμεση και Έμμεση Φορολογία.
Το Κράτος θεωρώντας ότι κάτι θα κάνεις για να μην παραμείνεις τη Φυλακή, αλλάζει το ελάχιστο ποσό εξαγοράς ανά ημέρα και αντί 3 ευρώ το μετατρέπει σε 20 Τώρα αν πληρώσεις τις Οφειλές σου, άμεσα δεν οδηγείσαι σε δίκη ή ακόμα και αν δικαστείς, χωρίς Αναστολή και πληρώσεις, θα βγεις

112 Άρθρο 8 - Βελτίωση Αποτελεσματικότητας Συστήματος Ελέγχων
Άρθρο 8 - Βελτίωση Αποτελεσματικότητας Συστήματος Ελέγχων. Τροποποιήσεις στον Κ.Φ.Ε. και στον Κώδικα Φ.Π.Α. «Άρθρο 67Α Έλεγχος από το γραφείο 1. Οι υποκείμενοι σε φόρο με τις διατάξεις των άρθρων 2 και 101 του Κ.Φ.Ε. μπορούν να υπαχθούν σε τακτικό ή προσωρινό έλεγχο από το γραφείο της ελεγκτικής υπηρεσίας στην οποία υπάγονται για τον μερικό προσδιορισμό του εισοδήματός τους. Ο έλεγχος αυτός διατάσσεται από τον προϊστάμενο της ελεγκτικής υπηρεσίας για ένα ή περισσότερα συγκεκριμένα θέματα και φορολογικά αντικείμενα και διενεργείται στην ελεγκτική υπηρεσία με βάση: α) τα στοιχεία του φακέλου, β) τα δελτία πληροφοριών, γ) τις εκθέσεις ελέγχου του Σ. Δ Ο.Ε. και άλλων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, δ) τα βιβλία και στοιχεία που θα κληθεί να προσκομίσει ο ελεγχόμενος, ε) τα στοιχεία και τις πληροφορίες των προσώπων που ορίζονται στο άρθρο 17 του ν. 3842/2010 και στ) τα στοιχεία που προκύπτουν από τη μηχανογραφική επεξεργασία δεδομένων της Γ. Γ .Π.Σ.

113 Άρθρο 8 - Σχόλιο (α) Βελτίωση Αποτελεσματικότητας Συστήματος Ελέγχων
Τι μπορεί να μας κάνει ο Έφορος, είτε μας ελέγχει στην έδρα μας, είτε κάνει έλεγχο από το Γραφείο του Εκτός από τις κοινότυπες διαδικασίες λοιπόν, που με λίγα λόγια μπορεί να μας ζητήσει τα πάντα και αφού ανακρίνει γνωστούς και φίλους για τον παλιοχαρακτήρα μας, μπορεί να ζητήσει το άνοιγμα των Τραπεζικών μας λογαριασμών Εδώ είναι ένα από βασικότερα νέα θέματα που ανακύπτουν και με την υπόνοια της φοροδιαφυγής, ο έλεγχος αλλάζει επίπεδο. Δηλαδή, αφού σου σπάσουμε τα νεύρα με πολιτισμένο τρόπο, ανοίγουμε και τους λογαριασμούς σου και βρίσκουμε τι γίνεται. Πληροφορίες ότι οι τιμές στις κασέλες στο Μοναστηράκι ανέβηκαν, διαψεύδονται προς το παρόν, μέχρι να διασταυρωθούν

114 Άρθρο 8 - Σχόλιο (β) Βελτίωση Αποτελεσματικότητας Συστήματος Ελέγχων
Τα κριτήρια ελέγχου κατά προτεραιότητα για επικίνδυνους ελεύθερους επαγγελματίες που κυκλοφορούν ακόμα ελεύθεροι, δεν αποκαλύπτονται για λόγους Εθνικής Σημασίας Εάν διαπιστωθεί μη υποβολή περιοδική δήλωση ΦΠΑ από τον υπόχρεο, ελεγκτής χωρίς καμία άλλη ενέργεια εκδίδει προσωρινή πράξη προσδιορισμού του Φόρου με βάση τα στοιχεία τα στοιχεία των τριών προηγούμενων Περιοδικών Δηλώσεων Τέλος αν νομίζεις ότι μπορείς να πάς στο Δικαστήριο για να βρεις το δίκιο σου, είσαι γελασμένος. Πρέπει να πληρώσεις το 50 % του φόρου που θα σου γράψει ο Ελεγκτής Έχω την αίσθηση ότι ξημερώνουν καλύτερες μέρες για τους «συναδέλφους» του Υπ. Οικονομικών

115 Άρθρο 9 Δημοσιοποίηση Ληξιπρόθεσμων Οφειλών προς το Δημόσιο
Τα στοιχεία των συνολικών ληξιπροθέσμων οφειλών προς το Δημόσιο από κάθε αιτία, όταν αυτές υπερβαίνουν το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων ευρώ ανά φυσικό ή νομικό πρόσωπο, δημοσιοποιούνται υποχρεωτικά σε δικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών, εφόσον η καταβολή τους καθυστερεί για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του έτους. Δημοσιοποιούνται, επίσης, στοιχεία των παραβάσεων του Κ.Β.Σ. οι οποίες συνίστανται στην έκδοση πλαστών ή στην έκδοση και λήψη εικονικών ως προς την συναλλαγή φορολογικών στοιχείων ή στη μη έκδοση ή στην ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων, από τα οποία προκύπτει απόκρυψη φορολογητέας ύλης, καθώς και παραβάσεων που συνίστανται στην καταχώριση στα βιβλία αγορών ή εξόδων που δεν έχουν πραγματοποιηθεί και δεν έχει εκδοθεί φορολογικό στοιχείο

116 Άρθρο 9 - Σχόλιο (α) Δημοσιοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο
Όταν υπάρχει Ληξιπρόθεσμο χρέος μεγαλύτερο του ευρώ και σε καθυστέρηση μεγαλύτερη του ενός έτους, ο Οφειλέτης δημοσιοποιείται Υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο Στο Διαδίκτυο δημοσιοποιούνται και παραβάτες του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, οι οποίοι: είτε εξέδωσαν, πλαστά Τιμολόγια και δεν το συζητάμε ότι, πρέπει να γνωρίζουμε όσους είναι Απατεώνες, είτε εξέδωσαν ή έλαβαν Εικονικά, γεγονός που θέλει πολύ κουβέντα, διότι ο ελεγκτής ειδικά στον λήπτη εικονικών, ουσιαστικά αυτοσχεδιάζει και ίσως και να εκβιάζει, χωρίς να έχει ο ίδιος την παραμικρή ευθύνη για την λάθος κρίση του. Αν λοιπόν η δημοσιοποίηση, γίνεται πριν την απόφαση της Δικαιοσύνης, θα έχουμε θέμα Ηθικής τάξης και όχι μόνο

117 Άρθρο 9 - Σχόλιο (β) Δημοσιοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο
Στο Διαδίκτυο δημοσιοποιούνται και παραβάτες του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, οι οποίοι: είτε δεν εξέδωσε ή εξέδωσε ανακριβή Φορολογικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει απόκρυψη Φορολογητέας Ύλης. Αν δεν δοθούν όρια, το επίπεδο του εν δυνάμει εκβιασμού αναβαθμίζεται είτε καταχώρισε στα Βιβλία του Αγορές ή Έξοδα που δεν έχουν πραγματοποιηθεί και δεν έχουν εκδοθεί φορολογικά στοιχεία. Τώρα βέβαια για τα παραπάνω θα πρέπει το Υπουργείο να βρει και τον τρόπο να μπορεί να τα ελέγχει με αυτόματο τρόπο, γιατί με επιτόπιο έλεγχο μπορεί να Ελέγξει επιχειρήσεις μόνο από το σύνολο που πριν την κρίση ήταν Φυσικά και περιμένουμε Υπουργική Απόφαση για τις λεπτομέρειες.

118 6. Θέματα Λογιστών - Φοροτεχνικών και Πιστοποιητικό Νόμιμων Ελεγκτών (Άρθρο 17)

119 Θέματα Λογιστών - Φοροτεχνικών
Ο λογιστής φοροτεχνικός, κάτοχος ειδικής άδειας ασκήσεως επαγγέλματος του ν. 2515/1997 (ΦΕΚ 154 Α') υποχρεούται στην απόκτηση πιστοποιητικού από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται το περιεχόμενο, οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια με βάση τα οποία χορηγείται το πιστοποιητικό αυτό, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

120 Θέματα Λογιστών - Φοροτεχνικών
Ο λογιστής φοροτεχνικός υποχρεούται στην απόκτηση ψηφιακής υπογραφής για την επικοινωνία του με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται κάθε θέμα σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής

121 Θέματα Λογιστών - Φοροτεχνικών
Ο λογιστής φοροτεχνικός είναι υπεύθυνος για: την ορθή μεταφορά των οικονομικών δεδομένων από τα στοιχεία στα βιβλία για την ακρίβεια των δηλώσεων ως προς τη συμφωνία αυτών με τα φορολογικά και οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν από τα τηρούμενα βιβλία Η μεταφορά των δεδομένων στο Ε3 γίνεται με Αυτόματο Τρόπο Αυτόματες Καταχωρήσεις Έλεγχος Αρίθμησης Έλεγχος Εσόδων Έλεγχος Εκκρεμοτήτων

122 Θέματα Λογιστών - Φοροτεχνικών
Επίσης, είναι υπεύθυνος για την ορθή φορολογική αναμόρφωση των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται και τις οποίες παραθέτει αναλυτικά σε κατάσταση που συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Το περιεχόμενο της κατάστασης αυτής υπόκειται σε έλεγχο σύμφωνα με το άρθρο 66 του Κ.Φ.Ε. Ετοιμάζουμε αναφορές για να ενημερώνεστε ποιες από τις δαπάνες σας είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο να αναμορφώσουμε

123 Θέματα Λογιστών - Φοροτεχνικών
Τέλος, με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος δηλώνεται ότι κατά τη διαρρεύσασα διαχειριστική περίοδο έχουν υποβληθεί ορθά όλες οι δηλώσεις παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος και απόδοσης των έμμεσων φόρων Επεξεργαζόμαστε σενάριο αναφοράς που θα σας ενημερώνει για το ποιες δηλώσεις δεν έχουν υποβληθεί

124 Θέματα Λογιστών - Φοροτεχνικών
Για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής, ο λογιστής φοροτεχνικός υπογράφει τις δηλώσεις της παραγράφου 2, καθώς και τα συνυποβαλλόμενα έντυπα ή καταστάσεις, όπως αυτά καθορίζονται κάθε φορά με τις οικείες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών

125 Θέματα Λογιστών - Φοροτεχνικών
Επίσης, κατά την υποβολή των δηλώσεων οι λογιστές φοροτεχνικοί αναγράφουν υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση κατοικίας τους ή της έδρας του επαγγέλματός τους, κατά περίπτωση, τον Α.Φ.Μ., την αρμόδια Δ.Ο.Υ για τη φορολογία τους, τον αριθμό μητρώου της άδειας άσκησης επαγγέλματός τους και την κατηγορία της αδείας τους

126 ΠΟΛ 1008/ (α) Με βάση την ΠΟΛ.1008/ , δημιουργούνται νέα όρια ακαθαρίστων εσόδων ελευθέρων επαγγελματιών που τηρούν βιβλία Β΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ., πάνω από τα οποία υφίσταται υποχρέωση υπογραφής των δηλώσεων από λογιστή φοροτεχνικό με βάση τις διατάξεις του άρθρου 38 του ν. 2873/2000.

127 ΠΟΛ 1008/ (β) Τα ποσά των ακαθαρίστων εσόδων, ελευθέρων επαγγελματιών που τηρούν βιβλία Β΄ κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και αναφέρονται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000 ( ΦΕΚ 285 Α΄) μειώνονται από εκατόν πενήντα χιλιάδες ( ) ευρώ, σε πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ.

128 ΠΟΛ 1008/ (γ) Στους υπόχρεους της παραγράφου 4 του άρθρου 2 και της παραγράφου 1 του άρθρου 101 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος καθώς και σε όσους περαιώνουν τις υποθέσεις τους με βάση τις διατάξεις των άρθρων 13 έως 17 του ν. 3296/2004 (ΦΕΚ 253Α΄) (αυτοέλεγχος), υφίσταται υποχρέωση υπογραφής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος τους από λογιστή φοροτεχνικό, ανεξάρτητα από το ύψος των ακαθαρίστων εσόδων.

129


Κατέβασμα ppt "Ομιλητής: Γκούμας Ιάκωβος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google