Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης
Μάιος 2012

2 Μέθοδοι διδακτικής Δεν είναι αυτοσκοπός αλλά έχει σαν σκοπό την ενίσχυση και την χειραφέτηση της σκέψης Δημιουργεί μεθόδους για την γρήγορη κατάκτηση του σκοπού της μάθησης (γνώσης)

3 Στάδια απόκτησης της γνώσης
Γνωστικό Επεξεργασία πολλών νέων πληροφοριών. Πολλά και συχνά λάθη Συνδετικό Καλύτερη εκτίμηση και αντίληψη της κίνησης. Λιγότερα λάθη κυρίως σε λεπτομέρειες της κίνησης. Υπάρχει δυνατότητα του ασκούμενου να επικεντρωθεί στα λάθη Αυτοδύναμο Εκτέλεση της κίνησης σχεδόν αυτόματα. Δυνατότητα για έλεγχο άλλων παραμέτρων (ταχύτητα, τακτική)

4 Η Ελληνική πραγματικότητα στη διδασκαλία κολύμβησης
Απουσία μιας πρότασης για ενιαίο σχεδιασμό εκμάθησης κολύμβησης Απουσία στόχου της εκμάθησης Σύγχυση αγωνιστικής κολύμβησης, διδασκαλίας κολύμβησης, ασφαλούς κολύμβησης Περιορισμένη έρευνα στη διδακτική της κολύμβησης Προσωπική επιλογή και εφαρμογή των μεθόδων διδακτικής προσέγγισης

5 Μέθοδοι Διδακτικής προσέγγισης
Επαγωγική: Δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να διαλέγουν μόνοι τους τον τρόπο της λύσης της άσκησης Απαγωγική: Ο δάσκαλος με την πείρα του καθοδηγεί τον μαθητή στην μάθηση. Την προτιμούν οι δάσκαλοι γιατί είναι σίγουρη και γρήγορη για τη μάθηση ενός κινητικού σκοπού.

6 Μέθοδοι Διδακτικής προσέγγισης
Τμηματική-Ολική: χωρίζει μια ολοκληρωμένη κίνηση-από την αρχή μέχρι το τέλος-σε τμήματα της κίνησης, που μαθαίνονται ξεχωριστά, το ένα μετά το άλλο και στο τέλος όλη η κίνηση Ολική: δίνεται μία ολοκληρωμένη περιγραφή και η επίδειξη της κίνησης στην πιο απλή της μορφή

7 Μέθοδοι Διδακτικής προσέγγισης
Προοδευτική-Τμηματική Συνίσταται στην ξεχωριστή εξάσκηση των κυριότερων τμημάτων μιας ολοκληρωμένης κίνησης, που στη συνέχεια αυτά τα τμήματα συνδέονται μεταξύ τους και προοδευτικά προσθέτονται και τα υπόλοιπα τμήματα, μέχρι να ολοκληρωθεί όλη η μορφή της κίνησης (εξαρτάται από την δυσκολία της κίνησης και την ικανότητα του μαθητή)

8 Απαγωγική πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα
Διδασκαλία συγκεκριμένων «κλειστών» κινήσεων Οδηγεί σε απόκτηση της γνώσης (μιας συγκεκριμένης κίνησης) στη διάρκεια του μαθήματος Οδηγεί σε ανάπτυξη κάποιων δεξιοτήτων;;;;

9 Απαγωγική Απαιτεί πολλές επαναλήψεις για τη μάθηση
Η επανάληψη οδηγεί σε τελειοποίηση;;;; Όταν απαιτεί εκτέλεση μια κίνησης δύσκολης για το επίπεδο ή την ηλικία Πολλές φορές γίνεται βαρετή - κουραστική και η βελτίωση σταματά Όταν χάνεται η αυτοσυγκέντρωση και δεν υπάρχει ανατροφοδότηση ή κίνητρο Εάν γίνεται βαριεστημένα μπορεί να χειροτερέψει την κίνηση Μήπως οδηγεί σε μονιμοποίηση μιας συγκεκριμένης κίνησης; (η οποία μπορεί να είναι λάθος) Δεν επιτυγχάνεται ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων αλλά συγκεκριμένων κινήσεων

10 Σειρά της Διδακτικής Εκμάθησης
Περιγραφή της κίνησης Επεξήγηση της κίνησης Επίδειξη της κίνησης Καθοδήγηση της κίνησης Εξάσκηση της κίνησης Διόρθωση της κίνησης Κιναισθητική εικόνα Βοηθητικά μέσα Μορφή Άσκησης (απλή, παιχνίδι, αγώνες)

11 Διόρθωση της Κίνησης από το δάσκαλο
Α. Ανάλυση της κίνησης Β. Η αιτία του λάθους Απαραίτητη η τεχνική γνώση του δάσκαλου Γ. Διόρθωση Απαραίτητη η ανατροφοδότηση

12 Μέθοδοι Διόρθωσης Εντοπίζουμε το λάθος και προτείνουμε τρόπους διόρθωσης Εντοπίζουμε το λάθος και δίνουμε μία σειρά ειδικών ασκήσεων Διορθώνουμε τον μαθητή χωρίς να του γνωρίσουμε ότι αυτό που κάνει είναι λάθος τονίζονται το Σωστό Τον οδηγούμε στο σωστό με τη σειρά ασκήσεων που προτείνουμε

13 Διαφορετικές προσεγγίσεις Επαγωγική
Παρέχει τη δυνατότητα επιλογής της κίνησης από ένα μεγαλύτερο «ρεπερτόριο» κινήσεων Παρέχει δυνατότητα δημιουργικής σκέψης και συνεργασίας Είναι πιθανό να οδηγεί σε πιο αργή εκμάθηση των «ορθών» κολυμβητικών κινήσεων Ανάπτυξη δεξιοτήτων και διατήρηση τους Υποθηκεύει ικανότητες για το μέλλον Πιθανή μεταφορά των δεξιοτήτων σε άλλες δραστηριότητες Είναι πιθανό να βελτιώνει την συναρμοστικές ικανότητες Κιναισθητική διαφοροποίηση Αίσθηση χώρου – χρόνου Ικανότητα αντίδρασης Ρυθμική ικανότητα Ικανότητα ισορροπίας

14 Συνδυασμός επαγωγικής-επαγωγικής
Ανάλογα με τις συνθήκες Απαγωγική στην αρχή μιας νέας δεξιότητας επαγωγική στη συνέχεια Πιθανό να αυξήσει την απόκτηση και διατήρηση των δεξιοτήτων Οι δεξιότητες μπορεί να μεταφερθούν και στην εκτέλεση κινήσεων κάτω από διαφορετικές συνθήκες (άλλο στυλ κολύμβησης - άλλες αθλητικές δραστηριότητες)

15 Επιλογή της μεθόδου Ανάλογα με το επίπεδο και την ηλικία
Αγωνιστική κολύμβηση Εκμάθηση – Ασφάλεια – Ψυχαγωγία Ανάλογα με τις ικανότητες του δασκάλου Η προσωπική συμπεριφορά μπορεί να περιορίζει τα μειονεκτήματα κάποιας μεθόδου

16 Χαρακτηριστικά ηλικιών
Ηλικία 4-6 ετών -ανικανότητα συγκέντρωσης της προσοχής -χαμηλή φυσική αντοχή Μεγάλη ενεργητικότητα και ανυπομονησία Άγνοια των παραγόντων ασφαλείας Εκκεντρικές δυνάμεις κρίσης Εγωισμός Περιορισμένο λεξιλόγιο Μικρός μυϊκός συντονισμός Απειθαρχία Χαμηλό πνεύμα αγωνιστικότητας

17 Χαρακτηριστικά Ηλικιών
Ηλικία 6-8 ετών -μεγάλη ενεργητικότητα -ανικανότητα συγκέντρωσης της προσοχής -περιορισμένη κρίση -καλύτερος μυϊκός συντονισμός -ατομικισμός σε μεγάλο βαθμό -μικρότερη δειλία -Αυξημένη φαντασία -μεγαλύτερη επιδεκτικότητα σε απλές αφηρημένες έννοιες

18 Χαρακτηριστικά ηλικιών
Ηλικία 9-12 ετών -αύξηση της μυϊκής αντοχής -επιθυμία για απόκτηση καινούργιων επιδεξιοτήτων -προκλητικότητα -μεγαλύτερη ικανότητα συγκέντρωσης προσοχής -αυξημένη κοινωνικότητα -μεγαλύτερη γνώση εννοιών και θεωρητικών βάσεων της κολύμβησης -μεγαλύτερη επιδεκτικότητα στη γνώμη των δασκάλων -ανταγωνιστικότητα

19 Αρχές «συμπεριφοράς» και υγιεινής στην πισίνα
Είσοδος στην πισίνα με την άδεια του δασκάλου Απαγορεύεται η είσοδος στην πισίνα με ανοικτές πληγές, μύκητες έλκη, κ.λ.π. Ιατρική Βεβαίωση για την καλή υγεία (δερματολόγο, καρδιολόγος, κ.λ.π.) Γνώση της χρήσης των αποδυτηρίων Υποχρεωτικό ντους

20 Αρχές «καλής συμπεριφοράς» στην πισίνα
Απαγορεύεται το τρέξιμο και το σπρώξιμο στους χώρους της πισίνας Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν το σημείο συγκέντρωσης έξω από την πισίνα πριν το μάθημα Οι μαθητές πρέπει να διδαχθούν την ασφάλεια μέσα στο νερό και πρώτες βοήθειες σχετικά με τους κινδύνους της πισίνας

21 Αρχές «καλής συμπεριφοράς» στην πισίνα
Οι μαθητές δεν πρέπει να κολυμπούν αμέσως και 4 ώρες, μετά το γεύμα Απαγορεύονται οι καραμέλες, μαστίχα, κ.λ.π. κατά την διάρκεια της κολύμβησης Στο κατάστρωμα απαγορεύονται τα πολιτικά παπούτσια. Επιτρέπεται μόνο η χρήση των ειδικών για την πισίνα υποδημάτων Οι μαθητές πρέπει να φορούν σκουφάκια Οι μαθητές δεν πρέπει να αλλάζουν στο κατάστρωμα της πισίνα ή να στύβουν τα μαγιό τους στη πισίνα Γενικότερα οι κανόνες αποσκοπούν στην αίσθηση καθαριότητας και πειθαρχίας που είναι απαραίτητα στην διδασκαλία της κολύμβησης.


Κατέβασμα ppt "Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google