Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ

2 ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ Ανάπτυξη βασικών φυσικών ικανοτήτων : 1.Αντοχή 2.Δύναμη 3.Ευλυγισία - ευκαμψία Ανάπτυξη αντοχής & βασική τεχνική ασκήσεων αντοχής Ανάπτυξη δύναμης & βασική τεχνική ασκήσεων δύναμης Ανάπτυξη ευλυγισίας – ευκαμψίας & βασική τεχνική ασκήσεων ευλυγισίας – ευκαμψίας

3

4 ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ:5 ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑ5.2 Φυσική Κατάσταση : Δύναμη Έμφαση στην : δια βίου άσκηση για υγεία – διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής- καθορισμός στόχων Μέθοδος διδασκαλίας: Αμοιβαία Όργανα – Υλικά:  Φωτοτυπίες Κάρτα 5.1  Μολύβια Σ’ αυτό το μάθημα οι μαθητές:  Θα αξιολογούν το εαυτό τους σχετικά με τη δύναμη  Θα κατανοήσουν τη σημασία του καθορισμού στόχων και της δέσμευσης για την επιτυχία τους  Θα προβληματιστούν για τη δυνατότητα καθορισμού στόχων στη ζωή τους

5 Έμφαση στη δια βίου άσκηση για υγεία 1.Επιδιώκουμε την σύνδεση της άσκησης με την υγεία τόσο στην διάρκεια της φοίτησης όσο και κατά την αποφοίτηση 2.Οι μαθητές πρέπει να κατανοήσουν πως η άσκηση συμβάλλει στην προαγωγή της υγείας 3.Οι μαθητές πρέπει να μάθουν πώς να ασκούνται σωστά και πώς να αξιοποιούν τις ευκαιρίες που τους δίνονται εκτός ωραρίου σχολείου

6 Έμφαση στη δια βίου άσκηση για υγεία  Για την εφαρμογή στο σχολείο οι μαθητές πρέπει να κατανοήσουν: 1.Γιατί η συστηματική συμμετοχή σε φυσικές δραστηριότητες επηρεάζει την σωματική & ψυχική υγεία 2.Ότι μπορούν να γυμνάζονται μόνοι τους 3.Ότι μπορούν να εντάξουν ένα πρόγραμμα εκγύμνασης στην καθημερινή ζωή 4.Ότι μπορούν να απολαμβάνουν κάθε μορφή φυσικής δραστηριότητας

7  Εκτός των κινητικών δεξιοτήτων πρέπει να διδαχθούν : 1.Δεξιότητες αξιολόγησης του επιπέδου της ΦΚ 2.Δεξιότητες σχεδιασμού ενός προγράμματος εξάσκησης 3.Η αξία των αθλημάτων στο πρόγραμμα Έμφαση στη δια βίου άσκηση για υγεία

8 Έμφαση στη διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής (life skills)   Ο όρος αναφέρεται στις δεξιότητες, οι οποίες βοηθούν ένα άτομο να γίνει αποτελεσματικό στο περιβάλλον που ζει.   Οι αθλητικές δεξιότητες μαθαίνονται μέσα από τη διαδικασία της επίδειξης – παρατήρησης – πρακτικής εφαρμογής – ανατροφοδότησης.   Ο συνδυασμός της διδασκαλίας δεξιοτήτων ζωής με την διδασκαλία αθλητικών δεξιοτήτων γίνεται εποικοδομητικός.   Τρεις είναι δεξιότητες που καλλιεργούνται μέσα από την ΦΑ 1. 1.Καθορισμός στόχων 2. 2.Νοερή εξάσκηση 3. 3.Αυτοδιάλογος

9 Καθορισμός στόχων Ι   Θεωρείται ως κεντρική δεξιότητα για προσωπική ανάπτυξη & βελτίωση της απόδοσης   Συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης γιατί: 1. 1.Η προσοχή εστιάζεται στα σημαντικά 2. 2.Αυξάνεται η προσπάθεια 3. 3.Αναπτύσσονται νέες στρατηγικές

10 Καθορισμός στόχων Ι Καθορισμός στόχων ΙΙ   Για να είναι οι στόχοι αποτελεσματικοί πρέπει: 1. 1.Να είναι συγκεκριμένοι & μετρήσιμοι 2. 2.Οι στόχοι να είναι προκλητικοί & ρεαλιστικοί 3. 3.Να υπάρχει δέσμευση για την επίτευξη τους.

11 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας Ι  Στόχος αυτής της μεθόδου είναι οι μαθητές να μάθουν να ασκούνται με ένα μαθητή- βοηθό.  Ο βοηθός έχει το ρόλο του παρατηρητή και παρέχει ανατροφοδότηση στο συμμαθητή του που εκτελεί, σύμφωνα με τα κριτήρια που έχει προετοιμάσει ο καθηγητής.

12 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας ΙΙ  Πότε χρησιμοποιείται; 1.Όταν έχουμε σαν στόχο του ΗΜ την ανάπτυξη της συνεργασίας των μαθητών 2.Όταν επιθυμούμε να αξιοποιήσουμε τους μαθητές που γνωρίζουν καλά το αντικείμενο  Προϋποθέσεις επιτυχίας: 1.Οι μαθητές δεν έχουν πρόβλημα συνεργασίας μεταξύ τους 2.Έχουμε προετοιμάσει της κάρτες με τα κριτήρια

13 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας ΙΙΙ  Ο ρόλος του μαθητή 1.Να επιλέξει αν θα εκτελεί ή θα παρατηρεί 2.Ο παρατηρητής συγκρίνει την εκτέλεση του ασκούμενου με τα κριτήρια – βγάζει συμπεράσματα – παρέχει ανατροφοδότηση 3.Όταν ολοκληρωθεί η άσκηση οι μαθητές αλλάζουν ρόλους  Ο ρόλος του ΚΦΑ 1.Καθοδηγεί την συμπεριφορά των παρατηρητών 2.Παρέχει ανατροφοδότηση στους παρατηρητές 3.Απαντά σε ερωτήσεις των παρατηρητών

14 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας ΙV  Πλεονεκτήματα 1.Αύξηση του ακαδημαϊκού χρόνου άσκησης 2.Μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών 3.Επίδραση στον κοινωνικό & συναισθηματικό τομέα των μαθητών

15 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας V  Πλεονεκτήματα  Αύξηση του ακαδημαϊκού χρόνου άσκησης  Μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών  Επίδραση στον κοινωνικό & συναισθηματικό τομέα των μαθητών

16 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας VΙ  Σημεία προσοχής κατά την εκτέλεση 1.Σωστός σχεδιασμός της κάρτας κριτηρίων 2.Κατάλληλη επιλογή ζευγαριών 3.Ανατροφοδότηση 4.Στην αρχή η διδασκαλία γίνεται σ’ ένα ζευγάρι 5.Διδασκαλία στην αρχή μιας εύκολης ή μια γνωστής άσκησης

17 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας VΙΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ: ΚΑΛΥΤΕΡΑ: Όχι, λάθος! (κούνημα του κεφαλιού δεξιά- αριστερά) Διόρθωσε… (επίδειξη αν χρειάζεται) Ναι, μπράβο (χειροκρότημα) Σωστά, έχεις 3 στα 3. Πήγαινε τώρα για 5 στα 5 Είσαι πολύ καλόςΜπορείς να μάθεις και αυτό…. Δεν είσαι καλήΜπορείς να βελτιωθείς Πρέπει να πετύχεις 6 στις 10 βολές σε 3 εβδομάδες Πιστεύω ότι μπορείς να πετύχεις 6 στις 10 βολές σε 3 εβδομάδες Πρέπει να κάνω τα παιδιά να δουλέψουν σκληρά Ας κάνω το μάθημα διασκέδαση για τα παιδιά Πρέπει να κάνεις αυτές τις ασκήσεις Μπορείς να διαλέξεις από αυτές τις ασκήσεις Πρέπει να συμμετέχεις στο μάθημα Αυτοί είναι οι σοβαροί λόγοι για να συμμετέχεις στο μάθημα

18 ΚΑΡΤΑ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

19

20 ΚΑΡΤΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΧΩΝ

21 Η δομή του κάθε μαθήματος  Κάθε μάθημα χωρίζεται σε 3 βασικά μέρη (εισαγωγικό, κύριο και τελικό μέρος)  Το εισαγωγικό μέρος καταλαμβάνει η προθέρμανση (για λόγους οικονομίας χώρου, συνήθως δεν περιγράφονται συγκεκριμένες ασκήσεις, απλά αναφέρεται η λέξη «Προθέρμανση»)  Στο κύριο μέρος γίνεται η ανάπτυξη του περιεχομένου που οδηγεί στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί στην αρχή του μαθήματος και συνάγονται από τους στόχους της διδακτικής ενότητας  Το τελικό μέρος καταλαμβάνει η «αποθεραπεία» ή «ανακεφαλαίωση» ή «το θέμα της ημέρας» (που δίνει την ευκαιρία για διαθεματική ή διεπιστημονική προσέγγιση), ανάλογα με το μάθημα

22 ΕΝΟΤΗΤΑ 5: ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ   Εξηγούμε ότι οι δοκιμασίες γίνονται: 1. 1.Για να διαπιστώσουμε σε ποιο σημείο βρίσκεται ο κάθε μαθητής 2. 2.Για να θέσουμε συγκεκριμένους στόχους 3. 3.Για να διαπιστώσουμε αργότερα ένα πετύχαμε τους στόχους

23 ΕΝΟΤΗΤΑ 5: ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΡΟΣ 1.Μοιράζουμε τις κάρτες στους μαθητές 2.Κάνουμε μια επίδειξη της 1 ης δοκιμασίας 3.Οι μαθητές σε ζευγάρια & εκτελούν την 1 η δοκιμασία 4.Κάνουμε μια επίδειξη της 2 ης δοκιμασίας 5.Οι μαθητές σε ζευγάρια & εκτελούν την 2 η δοκιμασία 6.Γιατί πρέπει να βάζουμε στόχους στη ζωή μας; (συζήτηση) 7.Ενημέρωση των μαθητών (μετά από 7 μαθήματα επανάληψη των δοκιμασιών) 8.Συμπλήρωση της κάρτας στη δέσμευση

24 ΕΝΟΤΗΤΑ 5: ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Θέμα ημέρας:  Συζήτηση για τη σημασία του καθορισμού στόχων  Ιδέες για καθορισμό στόχων και σε άλλα μαθήματα


Κατέβασμα ppt "Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google