Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχέσεις με τα ΜΜΕ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχέσεις με τα ΜΜΕ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχέσεις με τα ΜΜΕ

2 Σχέσεις με τα ΜΜΕ Τα στάδια της διαδικασίας των δημοσίων σχέσεων στις σχέσεις με τα ΜΜΕ. Έρευνα. Στόχοι. Προγραμματισμός. Αξιολόγηση.

3 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Έρευνα για τον πελάτη ή τον οργανισμό. Έρευνα των ευκαιριών ή προβλημάτων στην επικοινωνία με τα ΜΜΕ. Έρευνα των διαφόρων κοινών που πρέπει να στοχεύσει η προσπάθεια των δημοσίων σχέσεων.

4 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Έρευνα για τον Πελάτη Ιστορικό του πελάτη ή του οργανισμού συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού του, της χρηματοοικονομικής του κατάστασης και της φήμης του. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται σε προηγούμενες και τρέχουσες σχέσεις με εκπροσώπους των ΜΜΕ. Θετική ή αρνητική ειδησεογραφική κάλυψη του πελάτη στο παρελθόν; Μικρή ή καθόλου κάλυψη;

5 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Έρευνα για τον Πελάτη Έχει ο πελάτης κάποια συγκεκριμένα δυνατά σημεία για κάλυψη από τα ΜΜΕ όπως ασυνήθιστα ή λαμπερά προϊόντα ή ένα διευθυντικό στέλεχος που τραβά τους φακούς της δημοσιότητας; Ποια είναι τα αρνητικά σημεία του πελάτη αναφορικά με τη δημοσιότητα; Σε ποια σημεία είναι ευάλωτος ο πελάτης; Αξιολόγηση ευκαιριών δημοσιότητας του πελάτη. Ειδικά γεγονότα που μπορούν να οργανωθούν με το μέγιστο δυνατό κέρδος για τον πελάτη. Ποιες ενέργειες μπορούν να γίνουν για να συνδυαστούν οι δραστηριότητες του πελάτη με τα τρέχοντα γεγονότα της κοινότητας ή τα εθνικά ειδικά γεγονότα.

6 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Έρευνα των ευκαιριών ή προβλημάτων στην επικοινωνία με τα ΜΜΕ. Περιλαμβάνει τον εντοπισμό της αιτιολογίας για το πρόγραμμα. Έχει παρουσιαστεί μια ευκαιρία για θετική ειδησεογραφική κάλυψη ή έχει προκύψει ένα πρόβλημα που θα προκαλέσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ για τον πελάτη;

7 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Έρευνα των διαφόρων κοινών που πρέπει να στοχεύσει η προσπάθεια των δημοσίων σχέσεων. Τελευταίο στοιχείο της έρευνας που θεωρείται πιο σημαντικό από τους περισσότερους επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων: ο εντοπισμός των κατάλληλων ΜΜΕ και των ομάδων κοινού τους με στόχο την επικοινωνία μαζί τους. Τα ΜΜΕ διακρίνονται σε δύο γενικές κατηγορίες: Μαζικά, και Εξειδικευμένα. Καθεμιά από τις οποίες μπορεί να χωριστεί στη συνέχεια σε μικρότερες.

8 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Έρευνα των διαφόρων κοινών που πρέπει να στοχεύσει η προσπάθεια των δημοσίων σχέσεων. Ο επαγγελματίας δημοσίων σχέσεων πρέπει να προετοιμάσει μια ολοκληρωμένη λίστα από επαφές με ΜΜΕ με τη βοήθεια του κατάλληλου οδηγού ΜΜΕ.

9 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Έρευνα για τις διάφορες ομάδες κοινού. Για την πλέον κατάλληλη χρήση, ο οδηγός με τις επαφές με τα ΜΜΕ θα πρέπει να περιλαμβάνει: Το είδος και το μέγεθος του κοινού που προσεγγίζεται από κάθε έκδοση των ΜΜΕ. Το είδος του υλικού που χρησιμοποιείται από τις εκδόσεις των ΜΜΕ – σύντομες ειδήσεις, ειδικό υλικό, συνεντεύξεις, φωτογραφίες. Το όνομα του κατάλληλου αρχισυντάκτη, διευθυντή, ρεπόρτερ ή συντάκτη που διαχειρίζεται ειδήσεις που αφορούν οργανισμούς όπως αυτό του πελάτη. Τις προθεσμίες για τέτοιες επαφές με ΜΜΕ – μηνιαίες, εβδομαδιαίες, καθημερινές, πρωί, απόγευμα, βράδυ, ημερομηνία, ημέρα ή ώρα.

10 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Έρευνα για τις διάφορες ομάδες κοινού. Ο επαγγελματίας δημοσίων σχέσεων δεν θα πρέπει να αισθάνεται πως οι λίστες με τις επαφές με τα ΜΜΕ είναι πλήρεις όταν έχει συλλέξει απαραίτητες πληροφορίες για κάθε ΜΜΕ ξεχωριστά. Κάθε πελάτης δραστηριοποιείται σε ξεχωριστό πεδίο. Και όλοι εξυπηρετούνται από τις δικές τους εξειδικευμένες εκδόσεις. Οι επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων θα πρέπει να γνωρίζουν όλες αυτές τις εκδόσεις που εξυπηρετούν το πεδίο του πελάτη τους. (κατασκευαστές αυτοκινήτων, σχεδιαστές μόδας, ροκ μουσικά συγκροτήματα)

11 Διαδικασία της έρευνας για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ
Τα τελικά αποτελέσματα, της έρευνας κοινού του/της επαγγελματία δημοσίων σχέσεων, θα περιλαμβάνουν δύο λίστες επαφών με τα ΜΜΕ Τα μαζικά ΜΜΕ Τα εξειδικευμένα ΜΜΕ. Δελτία τύπου, φωτογραφίες και ειδικά ρεπορτάζ που απευθύνονται και δημοσιεύονται σε ειδικές εκδόσεις μπορούν να αποβούν μεγαλύτερης αξίας για τον πελάτη από την ανάλογη παρουσίαση στα μαζικά ΜΜΕ. Ο λόγος κατάρτισης αυτών των δύο ομάδων επαφών με ΜΜΕ είναι η επικοινωνία με τους καταναλωτές τόσο των μαζικών όσο και των ειδικών ΜΜΕ δηλαδή τις τελικές ομάδες κοινού-στόχου του πελάτη.

12 Στόχοι Στις σχέσεις με τα ΜΜΕ χρησιμοποιούνται τόσο οι στόχοι επίδρασης όσο και οι στόχοι αποτελέσματος. Οι στόχοι επίδρασης αντιπροσωπεύουν τα επιθυμητά αποτελέσματα της τροποποίησης των στάσεων και συμπεριφορών των ομάδων-κοινού στόχου. Οι σχέσεις με τα ΜΜΕ συνήθως περιλαμβάνουν αναφορές όπως:

13 Στόχοι Την αύξηση της γνώσης των ειδήσεων για τον πελάτη μεταξύ των αντιπροσώπων των ΜΜΕ της κοινότητας. Την αύξηση της αξιοπιστίας του πελάτη μεταξύ των ανθρώπων των ΜΜΕ. Την ενίσχυση των ευνοϊκών στάσεων απέναντι στον πελάτη από την πλευρά των αντιπροσώπων των ΜΜΕ. Την αύξηση της ευνοϊκής ειδησεογραφικής κάλυψης του πελάτη από τα ΜΜΕ. Σε καθεμιά από αυτές τις αναφορές τα ποσοστά και τα χρονικά πλαίσια μπορούν να διαμορφωθούν όπως επιθυμούν οι επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων και κατ’ επέκταση οι πελάτες τους. Παράδειγμα Η αύξηση της γνώσης των ειδήσεων για τον πελάτη κατά 30% μεταξύ των αντιπροσώπων των ΜΜΕ της κοινότητας κατά τη διάρκεια της περιόδου 1 Ιουνίου – 1 Δεκεμβρίου.

14 Στόχοι Οι στόχοι που χρησιμοποιούνται στοχεύουν στην επιθυμητή επίδραση στα τελικά κοινά του πελάτη και στα ΜΜΕ ως ενδιάμεσο κοινό στόχος.

15 Στόχοι Οι στόχοι αποτελέσματος αναφέρονται στις προσπάθειες που γίνονται από τον/την επαγγελματία δημοσίων σχέσεων για λογαριασμό του πελάτη. Αυτές οι αναφορές δεν έχουν καμία σχέση με την επιθυμητή επίδραση του πελάτη στα κοινά-στόχους.

16 Στόχοι Οι στόχοι αποτελέσματος μπορεί να περιλαμβάνουν:
Να υπηρετούν τα ΜΜΕ – τόσο ενεργητικά όσο και παθητικά α) Ενεργητικά να παρέχουν ρεπορτάζ με ειδησεογραφική αξία για τον πελάτη ή τον οργανισμό. β) Παθητικά να είναι διαθέσιμοι για απαντήσεις σε ερωτήσεις των ΜΜΕ. Να συντονίζουν συνεντεύξεις ΜΜΕ με πελάτες ή αξιωματούχους οργανισμών ή στελέχη εταιρειών και προσωπικό.

17 Προγραμματισμός Ο προγραμματισμός για τις σχέσεις με τα ΜΜΕ περιλαμβάνει τα ίδια στοιχεία σχεδιασμού και εκτέλεσης που χρησιμοποιούνται σε άλλες μορφές των δημοσίων σχέσεων: 1. Κεντρική ιδέα και μηνύματα 2. Ενέργειες ή ειδικά γεγονότα 3. Ελεγχόμενα ή μη ελεγχόμενα ΜΜΕ 4. Αρχές της αποτελεσματικής επικοινωνίας.

18 Κεντρική ιδέα και Μηνύματα
Εφόσον οι σχέσεις με τα ΜΜΕ περιλαμβάνουν βασικά την επικοινωνία των ειδήσεων του πελάτη σε εκδόσεις ΜΜΕ ή την πρόκληση της ειδησεογραφικής κάλυψης του πελάτη ο επαγγελματίας δημοσίων σχέσεων θα πρέπει να κατανοήσει τη φύση των ειδήσεων και τα κριτήρια της αξίας των ειδήσεων.

19 Κεντρική ιδέα και Μηνύματα
Μερικοί επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων θεωρούν πως υπάρχουν δύο είδη ειδήσεων: «οι σοβαρές ειδήσεις» και οι «ελαφρές ειδήσεις». Ακριβέστερα όμως μπορούμε να αποδώσουμε τα δύο είδη ειδήσεων ως: σύντομες ειδήσεις, και ειδικού περιεχομένου ειδήσεις.

20 Κεντρική ιδέα και Μηνύματα
Στις σύντομες ειδήσεις (εφήμερες και χρονικά προσδιορισμένες) υπάρχουν δύο υποκατηγορίες: Οι σοβαρές ειδήσεις που βρίσκονται συνήθως στις σημαντικές σελίδες των μεγαλύτερων εθνικών και καθημερινών εφημερίδων. Δυστυχώς οι περισσότερες σοβαρές σύντομες ειδήσεις αποτελούν άσχημες ειδήσεις για τον πελάτη όπως καταστροφές, κλείσιμο εργοστασίων, ή προσωρινές απολύσεις και Οι ελαφρές ή ελαφρές σύντομες ειδήσεις που είναι καλές ειδήσεις για τους πελάτες. Μια μεγάλη πρόκληση για τον επαγγελματία δημοσίων σχέσεων είναι να δημιουργήσει ειδικά γεγονότα ή να δημιουργήσει καλές ειδήσεις για τον πελάτη που θα τύχουν ευνοϊκής κάλυψης από τα ΜΜΕ.

21 Κεντρική ιδέα και Μηνύματα
Οι ειδικές ειδήσεις από την άλλη μεριά, δεν είναι χρονικά προσδιορισμένες αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πρόσθετο υλικό στην ύλη των έντυπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ. Τα ειδικά ρεπορτάζ και για τα δύο είδη ΜΜΕ συνήθως επικεντρώνονται σε θέματα ανθρώπινου ενδιαφέροντος. Προφίλ προσωπικοτήτων, συνεντεύξεις, περιγραφές γεγονότων που δίνουν έμφαση στους ανθρώπινους παράγοντες και τις προσωπικότητες.

22 Κεντρική ιδέα και Μηνύματα
Ο/η επαγγελματίας δημοσίων σχέσεων θα πρέπει να δείχνει ευαισθησία στα γενικά κριτήρια που χρησιμοποιούνται από τους δημοσιογράφους προκειμένου να προσδιορίσουν τι αξίζει ειδησεογραφικά: Τι είναι καινούριο ή καινοτόμο. Εμπλέκει διάσημους ανθρώπους. Είναι σημαντικό σε ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Περιλαμβάνει σύγκρουση ή μυστήριο. Μπορεί να θεωρηθεί εμπιστευτικό. Θα έχει σημαντικές συνέπειες. Είναι αστείο, ρομαντικό περιλαμβάνει σεξ.

23 Κεντρική ιδέα και Μηνύματα
Όπως όλα τα στοιχεία του προγραμματισμού έτσι και η κεντρική ιδέα και τα μηνύματα θα κυριαρχούνται από την κατανόηση του/της επαγγελματία δημοσίων σχέσεων για το τι αποτελεί είδηση καθώς και από τα γενικά και τα ειδικά κριτήρια ειδησεογραφικής αξίας που χρησιμοποιούνται από μεμονωμένες εκδόσεις ΜΜΕ.

24 Ενέργεια (ες) ή Ειδικό (α) Γεγονός (ότα)
Κάθε ενέργεια ή ειδικό γεγονός θα πρέπει να είναι προσεκτικά σχεδιασμένο και οργανωμένο για να αποφέρει τη μεγαλύτερη ειδησεογραφική αξία. Αν είναι δυνατόν θα πρέπει να είναι παρούσες διασημότητες και θα πρέπει να υιοθετηθούν όσο περισσότερα, ειδησεογραφικά κριτήρια είναι δυνατόν.

25 Μη ελεγχόμενα Μέσα Τα μη ελεγχόμενα μέσα επικοινωνίας είναι οι κύριοι δίαυλοι για να γίνουν οι ειδήσεις του πελάτη αντικείμενο ρεπορτάζ από τους αντιπροσώπους των ΜΜΕ. Οι πιο συνηθισμένες μορφές που χρησιμοποιούνται είναι: Δελτία τύπου – έντυπα και βίντεο. Φωτογραφίες και ευκαιρίες φωτογράφησης. Συνέντευξη τύπου. Συνεντεύξεις στα ΜΜΕ.

26 Μη ελεγχόμενα Μέσα Δελτία τύπου – Έντυπα και Βίντεο. Είναι τα πιο διαδεδομένα στους επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων. Τα δελτία τύπου αποτελούν ένα γρήγορο και οικονομικό μέσο επικοινωνίας των σύντομων ειδήσεων του πελάτη ή των ειδικών ειδήσεων στα κατάλληλα ΜΜΕ.

27 Μη ελεγχόμενα Μέσα Δελτία τύπου – Έντυπα και Βίντεο. Τα έντυπα δελτία τύπου διανέμονται δια χειρός με κούριερ, με ταχυδρομείο, φαξ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Εταιρείες και άλλοι οργανισμοί τοποθετούν όλο και πιο πολύ τα τρέχοντα δελτία τύπου στις ιστοσελίδες τους.

28 Μη ελεγχόμενα Μέσα Δελτία τύπου – Έντυπα και Βίντεο.
Οι μεγαλύτεροι βέβαια αρχισυντάκτες εθνικών φύλλων ή διευθυντές ειδήσεων ηλεκτρονικών μέσων σπάνια χρησιμοποιούν δελτία τύπου κατά λέξη ή ακόμα και αποσπάσματα αυτών. Αν μια είδηση υπάρχει, το δελτίο τύπου μπορεί να τους ενεργοποιήσει προς τον εντοπισμό της. Προτιμούν όμως να αναθέτουν στο δικό τους προσωπικό να κάνει τη συλλογή των στοιχείων και το γράψιμο.

29 Μη ελεγχόμενα Μέσα Το δελτίο τύπου σε μορφή βίντεο υπήρξε μια ιδιαίτερα δημοφιλής μορφή ειδήσεων για τον πελάτη στο παρελθόν αλλά η δημοτικότητά του εξασθένισε εξαιτίας του στίγματος που του έχει αποδοθεί από τους δημοσιογράφους ηλεκτρονικών μέσων ως «ψευδείς ειδήσεις» που έχουν σχεδιασθεί για να κολακεύουν έναν πελάτη των δημοσίων σχέσεων.

30 Μη ελεγχόμενα Μέσα Φωτογραφίες και ευκαιρίες φωτογράφησης. Αποτελούν τη δεύτερη πιο διαδεδομένη μορφή των μη ελεγχόμενων μέσων επικοινωνίας. Όπως με τα δελτία τύπου, οι φωτογραφίες σπάνια χρησιμοποιούνται από τις μεγάλες μητροπολιτικές καθημερινές εφημερίδες. Αλλά όπως τα δελτία τύπου, μπορεί να προκαλέσουν την προσοχή σημαντικών αρχισυντακτών σε ειδήσεις πελατών που διαφορετικά θα είχαν παραμεριστεί.

31 Μη ελεγχόμενα Μέσα Φωτογραφίες και ευκαιρίες φωτογράφησης.
Οι καλές φωτογραφίες των γραφείων δημοσίων σχέσεων θα πρέπει να είναι δημιουργικές και με φαντασία στη σύνθεση, αποφεύγοντας τα κλισέ που μπορεί να ζητήσει ένας πελάτης όπως ένας ομιλητής που στέκεται στην εξέδρα, μια ομαδική φωτογραφία κ.λπ. Μια καλή φωτογραφία δημοσίων σχέσεων απεικονίζει κάτι που ένας φωτογράφος εφημερίδας δεν μπορεί να αντιγράψει ή να επανασκηνοθετήσει.

32 Μη ελεγχόμενα Μέσα Φωτογραφίες και ευκαιρίες φωτογράφησης.
Η ευκαιρία φωτογράφησης θα πρέπει να είναι προσεκτικά σχεδιασμένη εκ των προτέρων και να είναι οργανωμένη με έναν φυσικό – και όχι τεχνητό – τρόπο, έτσι ώστε να γίνει ένα αναπόσπαστο ή απαραίτητο κομμάτι του ρεπορτάζ και όχι κάτι που μπορεί να παραληφθεί από τους δημοσιογράφους και τους φωτογράφους που κάνουν το ρεπορτάζ.

33 Μη ελεγχόμενα Μέσα Συνεντεύξεις τύπου.
Μια Τρίτη συχνή μορφή επικοινωνίας των μη-ελεγχόμενων μέσων είναι η συνέντευξη τύπου. Οι συνεντεύξεις τύπου θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ γιατί είναι συνήθως άβολες για τους δημοσιογράφους. Θα πρέπει να ανταποκρίνονται στον όρο είδηση. Ακόμα και στις καλύτερες μέρες τους οι σπουδαίοι δημοσιογράφοι εύκολα δυσανασχετούν.

34 Μη ελεγχόμενα Μέσα Συνεντεύξεις τύπου.
Με εξαίρεση τους μεγάλους κυβερνητικούς οργανισμούς, οι συνεντεύξεις τύπου δεν θα πρέπει ποτέ να γίνουν ρουτίνα. Θα πρέπει να φυλάσσονται για περιστάσεις με πραγματική ειδησεογραφική αξία που απαιτούν μια προσωπική παρουσίαση από τον ανώτατο αξιωματούχο του οργανισμού ή από μια δημοσιότητα ή κάποιο επίσημο προσκεκλημένο που επισκέπτεται τους χώρους του οργανισμού.

35 Μη ελεγχόμενα Μέσα Συνεντεύξεις τύπου.
Μπορούν να διεξαχθούν επικερδώς αλλά ο/η επαγγελματίας δημοσίων σχέσεων θα πρέπει να έχει κατά νου τις παραπάνω αναφερόμενες επιφυλάξεις και συνήθως να αντιστέκεται στην πίεση να οργανώσει μια.

36 Μη ελεγχόμενα Μέσα Συνεντεύξεις στα ΜΜΕ. Είτε παραχωρούνται σε δημοσιογράφους του τύπου ή των ηλεκτρονικών μέσων, οι συνεντεύξεις παρέχουν την πιο άμεση επαφή ανάμεσα στον πελάτη και τα ΜΜΕ. Ο ρόλος του/της επαγγελματία δημοσίων σχέσεων σε αυτή την περίπτωση είναι αυτός του συνδέσμου ή του συντονιστή και μερικές φορές του εκπαιδευτή ή προπονητή του πελάτη.

37 Μη ελεγχόμενα Μέσα Συνεντεύξεις στα ΜΜΕ.
Oι περισσότεροι πελάτες επιθυμούν και να αναφέρονται και να είναι αναγνωρίσιμοι στα ΜΜΕ ως ένα μέσο που προωθεί τα συμφέροντα του οργανισμού τους.

38 Μη ελεγχόμενα Μέσα Συνεντεύξεις στα ΜΜΕ.
Οι συνεντεύξεις σε ηλεκτρονικά ΜΜΕ δεν επιτρέπουν την πολυτέλεια να είναι εμπιστευτικές. Αν οι πελάτες συμφωνήσουν να παραχωρήσουν μια συνέντευξη σε ηλεκτρονικά ΜΜΕ το κάνουν αυτό γνωρίζοντας πως μπροστά στην κάμερα μπορεί να υποβληθούν σε αυστηρή ανάκριση από έναν τολμηρό δημοσιογράφο.

39 Ελεγχόμενα Μέσα Μια ποικιλία από μορφές ελεγχόμενων μέσων επικοινωνίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να παρέχουν στους δημοσιογράφους πληροφορίες ιστορικού περιεχομένου. Για παράδειγμα η προετοιμασία ενός φακέλου για δημοσιογράφους για τις συνεντεύξεις τύπου (εναρκτήρια αναφορά της συνέντευξης τύπου, ενημερωτικό υλικό ιστορικού περιεχομένου, συνοπτική περιγραφή του γεγονότος, φωτογραφίες με λεζάντες και έντυπο υλικό όπως μπροσούρες, φυλλάδια, ετήσιες εκθέσεις, ομιλίες και άλλες πληροφορίες).

40 Ελεγχόμενα Μέσα Οι έντυποι δημοσιογραφικοί φάκελοι αντικαθίστανται από CD που μπορούν να καλύψουν πολλές περισσότερες πληροφορίες μαζί με διαγράμματα, βίντεο και ήχο.

41 Αποτελεσματική Επικοινωνία
Εξαιτίας της ειδικής φύσης των σχέσεων μα τα ΜΜΕ δεν εφαρμόζονται όλες οι αρχές της αποτελεσματικής επικοινωνίας. Η αξιοπιστία της πηγής είναι εφαρμόσιμη στην περίπτωση των σχέσεων με τα ΜΜΕ. Οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ θα πρέπει να εκλαμβάνουν τον πελάτη ή τον εκπρόσωπό τους ως έμπιστο και αξιόπιστο. Τόσο οι μη λεκτικοί όσο και οι λεκτικοί υπαινιγμοί συμβάλουν στην αποτελεσματική επικοινωνία στις σχέσεις με τα ΜΜΕ, όπως κάνουν και σε άλλες μορφές δημοσίων σχέσεων.

42 Αποτελεσματική Επικοινωνία
Η χρήση των καθοδηγητών κοινής γνώμης στην συνηθισμένη τους έννοια δεν αποτελεί μέρος των σχέσεων με τα ΜΜΕ. Στις σχέσεις με τα ΜΜΕ, οι επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων επικοινωνούν απευθείας με τους δημοσιογράφους. Σε μερικές περιπτώσεις οι δημοσιογράφοι θεωρούνται καθοδηγητές κοινής γνώμης της κοινότητας.

43 Αποτελεσματική Επικοινωνία
Η αρχή της επιλεκτικής έκθεσης μπορεί να εφαρμόζεται σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά, γενικά οι δημοσιογράφοι είναι ή θεωρούνται πιο ανοιχτόμυαλοι και συχνά αναζητούν πληροφορίες που είναι πιθανόν να διαφωνούν με αυτές. Τέλος η αρχή της συμμετοχής του κοινού έχει εφαρμογή και είναι χρήσιμη στις σχέσεις με τα ΜΜΕ. Όταν εισάγουν νέες σειρές προϊόντων για παράδειγμα πολλές εταιρείες προσκαλούν τους δημοσιογράφους να χρησιμοποιήσουν το προϊόν σε μια βάση γνωριμίας.

44 Αξιολόγηση Το στάδιο της αξιολόγησης εφαρμόζεται σε όλες τις μορφές των δημοσίων σχέσεων και αναφέρεται στους δηλωμένους στόχους του προγράμματος. Στις σχέσεις με τα ΜΜΕ, όπως σε όλες τις δημόσιες σχέσεις, οι στόχοι επίδρασης θεωρούνται υψίστης προτεραιότητας.

45 Αξιολόγηση των στόχων επίδρασης
Ο στόχος επίδρασης της ενημέρωσης των ΜΜΕ για τον πελάτη μετριέται με τον υπολογισμό της έκθεσης του μηνύματος στα ΜΜΕ ή της τοποθέτησης του μηνύματος. Οι αριθμοί κυκλοφορίας και τα δεδομένα μεγέθους του κοινού που είναι διαθέσιμα από τις εκδόσεις και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Η θέση του δημοσιεύματος παραμένει η κυρίαρχη μέθοδος για την αξιολόγηση της έκθεσης στο μήνυμα.

46 Αξιολόγηση των στόχων επίδρασης
Οι στόχοι στάσης μπορούν να μετρηθούν με τη διεξαγωγή δειγματοληπτικών ερευνών των ομάδων κοινού στόχου αλλά αυτό μπορεί να μην είναι εφικτό με δημοσιογράφους που έχουν στοχοθετηθεί για επικοινωνία. Οι αναλύσεις περιεχομένου για την τοποθέτηση στα ΜΜΕ, μπορεί να αποδώσουν τις επιθυμητές μετρήσεις. Η ίδια διαδικασία είναι επίσης χρήσιμη στη μέτρηση της ευνοϊκής ειδησεογραφικής κάλυψης του πελάτη.

47 Αξιολογώντας τους στόχους αποτελέσματος
Μαζί με τη μέτρηση των στόχων επίδρασης οι επαγγελματίες δημοσιών σχέσεων θέλουν να προσδιορίσουν την αποτελεσματικότητα των στόχων αποτελέσματος των σχέσεων με τα ΜΜΕ. Αυτοί αποτελούνται κυρίως από την κατανομή μη ελεγχόμενων μέσων επικοινωνίας σε εκδόσεις ΜΜΕ, από τις απαντήσεις που δίνουν σε ερωτήσεις των ΜΜΕ και από τον συντονισμό των συνεντεύξεων στα ΜΜΕ.

48 Αξιολόγηση Η αποτελεσματικότητα των σχέσεων με τα ΜΜΕ σε τελευταία ανάλυση εξαρτάται από την τοποθέτηση στα ΜΜΕ, δηλαδή από την επίτευξη επιθυμητής δημοσιότητας για τον πελάτη.


Κατέβασμα ppt "Σχέσεις με τα ΜΜΕ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google