Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σύγκριση και Αξιολόγηση Ιδεών. Χαρακτηριστικά Σύγκρισης & Αξιολόγησης Ιδεών Διαδικασία Ποιοτικού Ελέγχου Ιδεών – Φιλτράρισμα - Καινοτομικότητα Εντοπισμός.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σύγκριση και Αξιολόγηση Ιδεών. Χαρακτηριστικά Σύγκρισης & Αξιολόγησης Ιδεών Διαδικασία Ποιοτικού Ελέγχου Ιδεών – Φιλτράρισμα - Καινοτομικότητα Εντοπισμός."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σύγκριση και Αξιολόγηση Ιδεών

2 Χαρακτηριστικά Σύγκρισης & Αξιολόγησης Ιδεών Διαδικασία Ποιοτικού Ελέγχου Ιδεών – Φιλτράρισμα - Καινοτομικότητα Εντοπισμός Υλοποιήσιμων Ιδεών –Πόροι –Υπάρχουσα τεχνολογία –Τεχνοτροπία –Συνθήκες αγοράς –Αγοραστικό κοινό (δυνητική αγορά) –Ανταγωνισμός Επιλογή Ιδέας που να εξασφαλίζει ταύτιση φυσικού και γενικού προϊόντος Επιλογή Ιδέα που να εξασφαλίζει την κερδοφορία της επιχείρησης

3 Κίνδυνοι Σύγκρισης & Αξιολόγησης Ιδέας Drop-error: Λανθασμένη Απόρριψη Απόρριψη μιας πολύ καλής ιδέας λόγω αδυναμίας πρόβλεψης δυνατοτήτων του προϊόντος Go-error: Λανθασμένη Αποδοχή Αποδοχή μιας λάθος ιδέας και μαζική παραγωγή προϊόντος

4 Διαδικασία Αξιολόγησης Ιδέας

5 Τεχνικές Αξιολόγησης Ιδέας Με βάση τους στόχους της επιχείρησης Προϋποθέσεις Υλοποίησης: Τμηματοποίηση της αγοράς (segmentation) Μακροπρόθεσμη αποκρυπτογράφηση οικονομικών στόχων επιχείρησης Σαφής καθορισμός προϋποθέσεων για την επιτυχία ενός προϊόντος (κέρδη, πωλήσεις) Έλεγχος συμβατότητας ανάμεσα στα τμήματα

6 Τεχνικές Αξιολόγησης Ιδέας Με βάση τις πωλήσεις και τα κέρδη της επιχείρησης Οριακή Παραγωγή Πωλήσεων (κάλυψη κόστους) Παραγωγή Κέρδους Παράδειγμα: Στόχος πωλήσεων με κέρδη 60% επί του κόστους ανάπτυξης Αυτό σημαίνει πως κάθε νέο προϊόν που θα πωλείται στην αγορά, το 40% της τιμής του θα καλύπτει τα κόστη δημιουργίας του και το 60% της τιμής θα μεταφράζεται σε κέρδος.

7 Τεχνικές Αξιολόγησης Ιδέας Με βάση τους σημαντικούς πελάτες και χρήστες Αξιολόγηση Ιδέας από δυνητικούς πελάτες Χρήση Ποιοτικής ή/και Ποσοτικής Ανάλυσης –Ποιοτική: Εργαλείο έρευνας το οποίο χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των ιδεών χωρίς την πραγματοποίηση αριθμητικών και στατιστικών μετρήσεων και αναλύσεων –Ποσοτική: Εργαλείο Έρευνας το οποίο βασίζεται σε αξιόπιστες, αεραθλητικές και στατιστικές μετρήσεις του συνολικού πληθυσμού ατόμων στον οποίο εφαρμόζεται (χρησιμοποιείται κυρίως στο τρίτο στάδιο Α.Ν.Π.)

8 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Μοντέλο A-T-A-R Awareness (Επίγνωση): Αντιπροσωπεύει το μερίδιο της αγοράς-στόχου το οποίο γίνεται γνώστης του προϊόντος ή της υπηρεσίας Trial (Δοκιμή): Αντιπροσωπεύει το μερίδιο της αγοράς-στόχου το οποίο μετατρέπεται σε δοκιμαστές του προϊόντος ή της υπηρεσίας

9 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Μοντέλο A-T-A-R Availability (Διαθεσιμότητα): Αντιπροσωπεύει μια μερίδα προσπαθειών για να καλύψει τις ανάγκες τις αγοράς-στόχου αναφορικά με τη διαθεσιμότητα του προϊόντος/υπηρεσίας στην αγορά. Repeat (Επανάληψη): Αντιπροσωπεύει ένα μερίδιο πελατών των οποίων το επίπεδο ικανοποίησης τους από τη χρήση του προϊόντος/υπηρεσίας είναι υψηλό δημιουργώντας την ανάγκη για την εκ νέου απόκτηση του/της.

10 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Παράδειγμα Μοντέλου A-T-A-R Το μέγεθος της αγοράς για ένα νέο προϊόν είναι 1 εκ. μονάδες. Ποσοστό δυνητικών αγορών που θα λάβει γνώση για το προϊόν/υπηρεσία: 5% X Ποσοστό αγοραστών που αποφασίζουν να το δοκιμάσουν: 20% Χ Ποσοστό των αγοραστών που είναι σε θέση να βρουν το προϊόν/υπηρεσία στην αγορά: 70% Χ Ποσοστό επανάληψης της αγοράς του προϊόντος/υπηρεσίας: 80% Ποσοστό αγοράς που θα εγκρίνει το προϊόν/υπηρεσία: 5% x 20% x 70% x 80% = 0,56% (5600 μονάδες) (Units sold) Profit = Units Sold x Profit per Unit * * Profit per Unit = Revenue per Unit – Cost per Unit

11 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Μοντέλο A-T-A-R Αμιγώς Οικονομικό Εργαλείο Ομαδική και ατομική τεχνική Πολύ επικεντρωμένο Όχι ιδιαίτερα χρήσιμη για γενική επιλογή ιδέας (χρήση σε μεταγενέστερο στάδιο επιλογής)

12 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Λίστα ελέγχου Αποτελείται από συγκεκριμένα κριτήρια- μεταβλητές Ατομική μέθοδος Εύκολη Εφαρμογή Κατάλληλη για αρχικά στάδια αξιολόγησης ιδέας

13 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Λίστα ελέγχου Γενικά Κριτήρια –Είναι νόμιμη η ιδέα; –Ποια η επιρροή στο περιβάλλον; –Είναι ασφαλής; –Είναι υψηλής ποιότητας; –Θα έχει κοινωνική αποδοχή; –Υπάρχουν αρνητικές επιρροές;

14 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Λίστα ελέγχου Κριτήρια Επιχειρηματικότητας –Ποιος είναι ο ανταγωνισμός; –Είναι αναγκαία η βοήθεια από υφιστάμενα προϊόντα; –Πρόκειται για ένα προϊόν ή σειρά προϊόντων; –Η τιμολόγηση είναι ανταγωνιστική;

15 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Λίστα ελέγχου Κριτήρια Αγοράς –Η ιδέα ταιριάζει σε μια τάση; –Υπάρχει ανάγκη για τη δημιουργία του προϊόντος; –Επηρεάζεται από εποχικότητα; –Υπάρχει μακροπρόθεσμη αξία προϊόντος; –Ποια η αγορά-στόχος;

16 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Λίστα ελέγχου Κριτήρια Προϊόντος –Πόσο θα στοιχίσει η υλοποίηση της ιδέας σε τελικό προϊόν; –Υπάρχει εγγύηση; –Χρειάζεται συσκευασία; –Είναι στην απλούστερη και ελκυστικότερη μορφή του;

17 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση Ωφέλειας – Κόστους Ποσοτικός Ορισμός όλων των στοιχείων που προκαλούν το κόστος της υλοποίησης της ιδέας σε προϊόν/υπηρεσία Ποσοτικός Ορισμός όλων των στοιχείων που επιφέρουν οφέλη από την υλοποίηση της ιδέας σε προϊόν/υπηρεσία Σύγκριση μεταξύ συνολικού κόστους και ωφέλειας

18 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Παράδειγμα Ανάλυσης Ωφέλειας – Κόστους Νέος εξοπλισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών: ΚόστηΟφέλη (πρώτου έτους) 10 Υπολογιστές (2400$/p.u)Τριπλασιασμός Δυνατότητας Shot Mail 40000$ 1 server (3500$)Τηλεπωλήσεις: 20000$ 3 εκτυπωτές (1200$/p.u)Αύξηση Πωλήσεων: 50000$ Έξοδα εγκατάστασης (4600 $) Κόστος Κατάρτισης/Εκπαίδευσης (1100$/pp) Lost Sales (λόγω αποτελεσματικότητας) (40000$) Συνολικό Κόστος: 52800$Συνολικά Οφέλη: 110000$

19 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση Ωφέλειας – Κόστους Βασισμένη σε οικονομικά δεδομένα Εύκολη εφαρμογή Ατομική μέθοδος Εφαρμόζεται σε μεταγενέστερα στάδια όταν έχει υπάρξει φιλτράρισμα ιδεών

20 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Μέθοδος NAF Novelty (Καινοτομία), Attractiveness (Ελκυστικότητα) Feasibility (Βαθμός Πραγματοποίησης/Πρακτικότητα)

21 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Μέθοδος NAF Βαθμολογία 1-10 ΙδέεςΚαινοτομία (1)Ελκυστικότητα (2)Πρακτικότητα (3)Σύνολο (1)+(2)+(3) Ιδέα 1 Ιδέα 2 Ιδέα 3 Ιδέα 4

22 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Μέθοδος NAF Εύκολη Εφαρμογή Ατομική και Ομαδική τεχνική Ιδανική για αρχικά στάδια αξιολόγησης ιδεών Χρήσιμη για κατάταξη ιδεών

23 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Μοντέλο «Sticking Dots» Προσδιορισμός Προτεραιοτήτων διαμέσου ψηφοφορίας Στάδια Κατηγοριοποίηση Ιδεών και λεπτομερής περιγραφή τους (διαγραμματική παρουσίαση) Μοίρασμα αυτοκόλλητων χρωματιστών χαρτιών για τον καθορισμό των προτιμήσεών τους Εκδήλωση ενδιαφέροντος κάθε συμμετέχοντος με την χρήση του χρωματιστού χαρτιού δίπλα από κάθε παρουσίαση ιδέας Εύρεση καλύτερης ιδέας με την καταμέτρηση των χρωματιστών χαρτιών

24 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Παράδειγμα Μοντέλου «Sticking Dots»

25 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Μοντέλο «Sticking Dots» Ομαδική Τεχνική Μέθοδος προσδιορισμού προτεραιοτήτων Κίνδυνος εκδήλωσης εσφαλμένου ενδιαφέροντος λόγω της ακολουθίας του ρεύματος (go with the flow) Κατάλληλο για συλλογή απόψεων Κατάλληλο για αρχικά στάδια επιλογής ιδεών

26 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση PMI Plus (Υπέρ): Πλεονεκτήματα Ιδέας Minus (Κατά) : Μειονεκτήματα Ιδέας Interesting Points (Σημεία Ενδιαφέροντος): Καίρια Σημεία Ιδέας ΥπέρΚατάΣημεία Ενδιαφέροντος Σύνολο ΥπέρΣύνολο ΚατάΣύνολο Σημείο Ενδιαφέροντος

27 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση PMI Εφαρμογή στο δεύτερο και τρίτο στάδια της εισαγωγής νέων προϊόντων Εύκολη εφαρμογή Ατομική και Ομαδική Τεχνική Ιδανική για αρχικά στάδια επιλογής ιδεών

28 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση SWOT Βασικό επιχειρηματικό εργαλείο που σχετίζεται με τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων Εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης Strengths (Ισχυρά Σημεία) Weaknesses (Αδύναμα Σημεία) Εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης Opportunities (Ευκαιρίες) Threats (Απειλές)

29 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση SWOT Ισχυρά Σημεία –Νέα προϊόντα/Υπηρεσίες που δεν υπάρχουν στην αγορά –Καλή Οικονομική Κατάσταση Επιχείρησης –Καλή Φήμη –Ισχυρή Πιστοληπτική Ικανότητα –Ικανούς Υπαλλήλους –Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα σε αγορά-στόχο –Γνώση Αντικειμένου

30 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση SWOT Αδύναμα Σημεία –Κακή Οικονομική Διαχείριση –Κακή φήμη –Ανεπαρκές Τμήμα Μάρκετινγκ –Μη Εξειδικευμένο Προσωπικό –Προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία –Προβλήματα τμημάτων συσκευασίας και διανομής

31 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση SWOT Ευκαιρίες –Επιδοτήσεις από Ευρωπαϊκά Προγράμματα –Διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες καταναλωτικού κοινού –Δημιουργία νέας αγοράς –Το κενό που δημιουργείται στην αγορά αναφορικά με τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού –Νέα κανάλια διανομής (διαδίκτυο) –Τεχνολογικά Επιτεύγματα (που σχετίζονται με την ανάπτυξη του νέου προϊόντος)

32 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση SWOT Κίνδυνοι –Παγκόσμια Οικονομική Κρίση –Εισαγωγή ανταγωνιστικών επιχειρήσεων στην αγορά –Πόλεμος τιμών μεταξύ ανταγωνιστών –Μείωση αγοραστικής δύναμης καταναλωτών –Αύξηση πληθωρισμού, αύξηση φορολογίας –Αλλαγές στη νομοθεσία –Διάφορες πολιτικο-οικονομικές συγκυρίες

33 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Κανόνες SWOT ανάλυσης: Θα πρέπει η SWOT ανάλυση να χαρακτηρίζεται από ρεαλισμό αναφορικά με τα ισχυρά και αδύναμα στοιχεία μιας επιχείρησης. Θα πρέπει να στηρίζεται στη θέση που έχει η επιχείρηση σήμερα κι όχι που θα ήθελε η διοίκηση να είναι Θα πρέπει να εφαρμόζεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό Να αποφεύγεται η πολυπλοκότητα, θα πρέπει να είναι σύντομη και απλή

34 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση SWOT ΕυκαιρίεςΑπειλές Ισχυρά ΣημείαΠως χρησιμοποιεί η επιχείρησης τα δυνατά της σημεία ώστε να ωφεληθεί των ευκαιριών που παρουσιάζονται? Πως χρησιμοποιεί η επιχείρηση τα δυνατά της σημεία ώστε να μειώσει την επίδραση των απειλών? Αδύναμα ΣημείαΠως εγγυάται η επιχείρηση ότι τα αδύναμα σημεία δε θα αποτελέσουν σκόπελο στην ανάπτυξη της διαμέσου των ευκαιριών? Πως θα αντιμετωπιστούν τα αδύναμα σημεία ώστε να μειωθεί η δυναμική των απειλών?

35 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Παράδειγμα Ανάλυσης SWOT: MICROSOFT Ισχυρά Σημεία –Δυνατή Φήμη –Ταχύτατη Ανάπτυξη Νέων προϊόντων –Εκτεταμένη Χρήση του Microsoft Office από επιχειρήσεις και ιδιώτες –Τακτικές νέες Ενημερώσεις Προϊόντων Αδύναμα Σημεία –Δεν αναγνώρισε τις αναπτυξιακές ευκαιρίες του Internet, επιτρέποντας στη Google να δραστηριοποιηθεί επιτυχώς στον τομέα των μηχανών αναζήτησης

36 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Παράδειγμα Ανάλυσης SWOT: MICROSOFT Ευκαιρίες –Νέες αγορές λόγω φθηνότερων τηλεπικοινωνιακών κόστων (διαρκώς αυξανόμενη χρήση διαδικτύου) –Η Microsoft επεκτείνεται στην αγορά των video games δημιουργώντας π.χ το Xbox. Απειλές –Apple and Linux –Πολλές δικαστικές διαμάχες με άλλους φορείς αναφορικά με ζητήματα απορρήτου και ανάπτυξης λογισμικών –Πειρατεία λογισμικών

37 Εργαλεία Σύγκρισης Ιδέας Ανάλυση SWOT Ατομική και Συλλογική τεχνική Πολύ ευρύς τομέας εφαρμογής Δεν σχετίζεται άμεσα με την επιλογή ιδέας ωστόσο καθορίζει τις συνθήκες αγοράς που είναι κατάλληλες για να εισαχθεί ένα νέο προϊόν/υπηρεσία Εύκολη εφαρμογή

38 Τέλος 3 ου Μαθήματος


Κατέβασμα ppt "Σύγκριση και Αξιολόγηση Ιδεών. Χαρακτηριστικά Σύγκρισης & Αξιολόγησης Ιδεών Διαδικασία Ποιοτικού Ελέγχου Ιδεών – Φιλτράρισμα - Καινοτομικότητα Εντοπισμός."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google