Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ινδο-ευρωπαϊκή γλωσσολογία… …και η απήχησή της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ινδο-ευρωπαϊκή γλωσσολογία… …και η απήχησή της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ινδο-ευρωπαϊκή γλωσσολογία… …και η απήχησή της

2 Κάτι παραπάνω από επιστήμη Η εμφάνιση της ΙΕ γλωσσολογίας τον 19 ο αι. σήμανε την απαρχή της σύγχρονης γλωσσολογικής επιστήμης, την ανάδειξη ενός καινούριου επιστημονικού κλάδου Τι έδινε τον επιστημονικό της χαρακτήρα;

3 Συστηματικότητα Για πρώτη φορά, μελετάται το φαινόμενο «γλώσσα» από θεωρητικό σκοπιά, όχι φιλοσοφική ούτε απλή περιγραφική Η μελέτη είχε χαρακτήρα εμπειρικό, βασιζόταν δηλ. σε πραγματικά δεδομένα Όταν μάλιστα οι παρατηρήσεις έδωσαν την θέση τους στους νόμους, τότε η επιστημονικότητα του κλάδου έγινε οριστικά αποδεκτή

4 Ταύτιση με την γλωσσολογία Μέχρι και τον 20 ο αι., δεν υπήρχε ο όρος ΙΕ γλωσσολογία, μια και ολόκληρη η επιστήμη της γλωσσολογίας ήταν απλά ταυτισμένη με την ΙΕ γλωσσολογία Ιστορικισμός της εποχής, ρομαντικό κίνημα (πολύ ισχυρό στη Γερμανία), δημιουργία σύγχρονων εθνών-κρατών (βλ. απήχηση στην κοινωνία)

5 Η άνοδος του δομισμού 20 ος αι.: Η γλώσσα ως αυτόνομο σύστημα, langue-parole, competence – performance Η ΙΕ συνεχίζει, τώρα πια ως κλάδος της γλωσσολογίας, και μάλιστα της λεγόμενης «Ιστορικής γλωσσολογίας» Μειώνεται το επιστημονικό της γόητρο, παράλληλα και με την εμπλοκή του κλάδου σε πολιτικές σκοπιμότητες

6 Σήμερα; Από το 1980 και εξής, αναθέρμανση του ενδιαφέροντος Όχι όμως τόσο για την γλωσσική πλευρά, όσο για το –ακόμα αξεδιάλυτο- ζήτημα της προέλευσης των Ινδο-ευρωπαίων Ανασταλτικός παράγοντας: ο τεράστιος όγκος τόσο του γλωσσικού όσο και του ερευνητικού υλικού

7 Στο μέλλον; Περιθώρια έρευνας: Τεράστια Προοπτικές: Μέτριες έως δυσοίωνες (ως προς το γλωσσικό μέρος), άριστες για όλα τα υπόλοιπα ζητήματα

8 Ιδιαιτερότητα; Η πολύ βαθιά εμπλοκή της ΙΕ γλωσσολογίας στα πολιτικά, πολιτιστικά και ιδεολογικά δρώμενα, ειδικά την περίοδο μέχρι τα μισά του 20 ου αιώνα, αλλά και αργότερα

9 Γλώσσα και έθνος Από τον 19 ο αι., η τάση δημιουργίας εθνών- κρατών οδηγεί στην ανάγκη καθορισμού της έννοιας του έθνους (η συζήτηση συνεχίζεται ως σήμερα, πβ. «Φαντασιακές κοινότητες», Μπ. Άντερσον) Βασικό κριτήριο: η γλώσσα, μια και τα υπόλοιπα κριτήρια δημιουργούν πολλά ερωτηματικά

10 Γλώσσες = έθνη (;) Επομένως, η αναζήτηση της ιστορίας των ΙΕ γλωσσών ουσιαστικά είχε ανασηματοδοτηθεί ως ιστορία των εθνών της Ευρώπης (και της Ινδίας) Στα πλαίσια του ρομαντισμού, όσο παλιότερες οι ρίζες σου τόσο καλύτερες και ευγενέστερες

11 Επομένως… Η ΙΕ οικογένεια «χρυσή» ευκαιρία για τους λαούς της Ευρώπης να αποδείξουν Α) τις βαθιές ρίζες τους Β) την ενότητά τους (έναντι άλλων λαών, πολλούς από τους οποίους είχαν υποδουλώσει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο)

12 Η λειτουργία της γλώσσας Ουσιαστικά, η γλώσσα αντιμετωπιζόταν μέχρι και τα μισά του 20 ου αι. ως δοχείο, θεματοφύλακας, ιερό απαύγασμα της «ουσίας» - του πολιτισμού – των αρχών ενός λαού που έρχεται από το βαθύ παρελθόν, τις ρίζες του λαού, και εκφράζει τον χαρακτήρα του λαού Η ιδέα αυτή εμφανίστηκε με διάφορες μορφές, πβ. υπόθεση Sapir-Whorf για τις ινδιάνικες γλώσσες Απαξιώθηκε η αντίληψη αυτή λόγω της επίκλησής της από τους «Εθνοσοσιαλιστές» και την άνοδο του δομισμού Όμως και σήμερα: Linguistic relativity (Γλωσσικός σχετικισμός), έχει αναθερμανθεί η συζήτηση υπό άλλο πρίσμα, όχι τόσο ιστορικό

13 ΙΕ γλωσσολογία και Ναζί Πώς έφτασαν οι Aryas της Rg-veda να αποκτήσουν ένα τόσο κακό όνομα μέσω της σύνδεσής τους με τον ναζισμό; Η «κλασική θεωρία» περί κοιτίδας: Άριοι στην Ινδία ήταν αυτοί που γκρεμίζουν τα κάστρα στην Ριγκβέδα, άρα ήταν οι ΙΕ που ήρθαν από αλλού Άρα δεν ήταν σαν τους σημερινούς Ινδούς, αλλά σαν τους Ευρωπαίους Επομένως Άριοι = ψηλοί, ξανθοί κλπ.

14 Η ΙΕ γλωσσολογία στην υπηρεσία των Αρίων Η ναζιστική θεωρία περί γλώσσας ως παρακαταθήκης του έθνους, ως «μητέρας που αγκαλιάζει τα παιδιά της» προέρχεται από την εικόνα της μητέρας-γλώσσας της ΙΕ γλωσσολογίας Μάλιστα, ο γλωσσικός συσχετισμός των αρχαίων Γερμανών με τους αρχαίους Έλληνες έδινε λαβή για θεωρίες περί «ανώτερου ΙΕ πολιτισμού», του οποίου οι Ναζί ήταν κοινωνός Εν μέρει, η ναζιστική γλωσσολογία ήρθε ως αντίδραση στην άρνηση της ιστορικότητας της γλώσσας από τον δομισμό

15 Και η Ινδία; Αρχικά οι μακρινοί εξάδελφοι που μας δείχνουν τον δρόμο, μετά το 1850 τα «απωλολότα πρόβατα» που πρέπει και πάλι να τα εκπολιτίσουμε, όπως και στην αρχαιότητα με τον ερχομό των Αρίων Οι ίδιοι οι Ινδοί;

16 Αρχική εικόνα για Ινδία Michelet held that the Vedas "were undoubtedly the first monument of the world" (1864, 26) and that from India emanated "a torrent of light and the flow of reason and Right" (485). He proclaimed that "the migrations of mankind follow the route of the sun from East to West along the sun's course.... At its starting point, man arose in India, the birthplace of races and of religions, the womb of the world"

17 Και η συνέχεια… "To speak of'our Indian bretheren" is as absurd and false as to claim relationship with the Negroes of the United States because they now use an Aryan language" (Sayce 1883, 385). Muller himself (1847) had earlier expressed that "it is curious to see how the descendants of the same race, to which the first conquerors and masters of India belonged, return... to accomplish the glorious work of civilization, which had been left unfinished by their Arian bretheren" (349). Havell (1918) took it upon himself to speak on behalf of the Indians, who, in his perception, accepted British rule because "they recognize that the present rulers of India... are generally animated by that same love of justice and fair play, the same high principles of conduct and respect for humanitarian laws which guided the ancient Aryan statesmen and law givers in their relations with the Indian masses"

18 «Ινδική γλωσσολογία» Η θεωρία περί ερχομού των ΙΕ, ένα «κόλπο» των Ευρωπαίων για να περάσουν σε ιδεολογικό επίπεδο την επεκτατική και ρατσιστική τους ατζέντα Αυτή η άποψη είναι δημοφιλής μέχρι και σήμερα στην Ινδική χερσόνησο

19 Ινδικές αντιδράσεις Instead of letting us know definitely and precisely where the so-called original home of the Aryans lay, they drag us into a maze of conjectures clouded by the haze of presumptions. The whole subject of the Aryan problem is a farrago of linguistic speculations or archaeological imaginations complicated by racial prejudices and chauvinistic xenophobia. It is high time we extricate ourselves from this chaos of bias and belief. (Prakash,1966, xliv) As described by Agrawal (1996): For thousands of years Hindu society has looked upon the Vedas as the fountainhead of all knowledge... and the mainstay of Hindu culture.... Never have our historical or religious records questioned this fact. And now, suddenly, in the last century or so, it has been propagated that the Veclas do not belong to the Hindus, they were the creation of a barbaric horde of nomadic tribes who descended upon North India and destroyed an advanced indigenous civilization. (3)

20 Και η Ελλάδα; Χατζιδάκις: Πρώτος Γλωσσολόγος στην Ελλάδα (Αθήνα), ινδο-ευρωπαϊστής [ευτυχώς] Σε επίσημους κύκλους η αντίληψη για την ΙΕ οικογένεια ποτέ δεν αμφισβητήθηκε Ωστόσο, ακόμα και σήμερα επιζούν προ- επιστημονικές αντιλήψεις για την καταγωγή της ελληνικής γλώσσας, των Ελλήνων κλπ.

21 Αναζήτηση στο google: ελληνικά Ινδοευρωπαίοι. Η φυλή φάντασμα Η «ινδοευρωπαϊκή γλώσσα» και η γλώσσα του Ομήρου Ισχύει ή όχι η ινδοευρωπαϊκή θεωρία; Η καταγωγή της ελληνικής γλώσσας Ελληνική γλώσσα και ινδοευρωπαϊκή απάτη

22 Αναζήτηση στο google 2: αγγλικά The Indoeuropeans Indo-European languages: evolution and locale maps The human journey: the Indo-Europeans Indo-European languages originated in Anatolia, biologists say

23 «Εκηβόλος» Η γενετική, τα αρχαιολογικά ευρήματα και η μυθολογία-ιστορία διαψεύδουν την ινδοευρωπαϊκή θεωρία της Δρ. Ερατούς Ζέλλιου-Μαστοροκώστα, τ. προϊσταμένης Δευτεροβάθμιας Εκπαιδεύσεως Το δεύτερο ήμισυ του 18ου και τις αρχές του 19ου αι. αναπτύχθηκε από τον Γάλλο Coeurdoux (1767), τον Άγγλο William Jones (1786) και από τους Γερμανούς Fr. Schlegex ( ) και Fr. Βορρ ( ) η θεωρία των Ινδοευρωπαίων, η οποία εξυπηρετούσε τις αποικιοκρατικές χώρες. Κατά την θεωρία αυτή άνθρωποι από την Ινδία προχώρησαν προς την Ευρώπη και την 3η π.Χ. χιλιετία έφθασαν στα Ουράλια όρη και άλλοι προχώρησαν προς την Δ. Ευρώπη και άλλοι από το 2000 π.Χ. άρχισαν να κατεβαίνουν στο νότιο τμήμα της Βαλκανικής χερσονήσου ως Ίωνες, το 1800 π.Χ. ως Αχαιοί και το 1100 π.Χ. ως Δωριείς. Αργότερα θεωρήθηκε ως κοιτίδα των Ινδοευρωπαϊκών ή Ιαπετικών λαών (συμπεριλαμβάνονται εκτός από τους Ευρωπαίους και τους Ινδούς και οι Αρμένιοι, Πέρσες και Αφγανοί) η βόρεια ή κεντρική Ευρώπη και άλλοι προχώρησαν προς ανατολάς έως την Ινδία και άλλοι διά της κοιλάδας του Αξιού έως τον ελλαδικό χώρο. Γι΄ αυτό υπάρχουν κοινές λέξεις. Π.χ. μήτηρ (δωρ. μάτηρ) mater (λατ.) mata (ινδ.) πατήρ pater pita ναυς, αιτ. vaFa (νήα) navis, naven naus, navan δύο duo dua τρία tria tri επτά septen sapta βους bos gaus Πάρα πολλές όμως αρχαίες ελληνικές λέξεις δεν έχουν αντίστοιχες στις άλλες ινδοευρωπαϊκές γλώσσες και πολλοί επιστήμονες, και επειδή δεν βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα κοινής ινδοευρωπαϊκής τεχνοτροπίας, δεν αποδέχθηκαν ποτέ την ινδοευρωπαϊκή θεωρία. Π.χ. ο J. Mucke δέχεται ότι οι Έλληνες είναι αυτόχθονες, θεωρεί παράλογη την θεωρία αυτή, αφού κανείς δεν γνωρίζει την αρχική κοιτίδα των Ινδοευρωπαίων και «λαός ούτινος αγνοούμεν τον τόπο οικήσεως, αποτελεί διά την γεωγραφίαν ακατάληπτον εμφάνισιν1». Πιστεύει ότι οι Έλληνες γεννήθηκαν βραδέως στην Ελλάδα, όπως και η γλώσσα τους. Από την επίδραση των μικρών αρχικώς ομάδων και των γλωσσών τους, έπειτα από τις μεγαλύτερες ομάδες και τις διαλέκτους τους εμφανίζεται λαός συμπαγής και ενιαία εθνική γλώσσα. Από τις διαλέκτους γεννάται εθνική γλώσσα, ουδέποτε από την εθνική γλώσσα γεννώνται διάλεκτοι. Την ινδοευρωπαϊκή θεωρία απορρίπτουν και πρόσφατες έρευνες του DNA, που έγιναν από πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής, στις οποίες συμμετείχε και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης2, και είχαν απώτερο σκοπό να διερευνηθούν οι βιολογικές ρίζες των ευρωπαϊκών πληθυσμών. Οι έρευνες απέδειξαν ότι οι Έλληνες κατά 75-80% έχουν παλαιολιθική προέλευση έως έτη πριν και κατά 20-25% νεολιθική π.Χ. και η γενετική σύσταση και των Μακεδόνων κατά 99.6% είναι καυκάσια (λευκή) και μόνον 0.04% μη λευκή. Επομένως όλα τα γενετικά στοιχεία συνηγορούν για την γενετική συνέχεια των κατοίκων της Ελλάδος με ελάχιστες επιμιξίες από τους γειτονικούς πληθυσμούς και καμία επίδραση από μογγολικούς και νέγρικους λαούς.

24 Απάντηση 1 Απάντηση στην Ινδοευρωπαϊκή θεωρία Η Ινδοευρωπαϊκή θεωρία έχει ζωή δυο αιώνων και ξεκίνησε ως συγκριτική γλωσσολογική υπόθεση, αλλά στην πορεία προέκυψε να διδάσκεται και να εξαπλώνεται ως ιστορική αλήθεια. Απ αλλού δηλαδή ξεκίνησε και αλλού κατέληξε αγνοώντας εντελώς τις αρχαίες παραδόσεις των λαών. Οι υποστηριχτές της ινδοευρωπαϊκής θεωρίας δημιούργησαν ένα φάντασμα και προσπαθούν με κάθε θυσία να αποδείξουν ότι είναι πλάσμα με σάρκα και οστά. επειδή όμως πρώτα δημιούργησαν το δεδομένο και ύστερα βάλθηκαν να βρουν αποδείξεις δεν είναι διατεθειμένοι να δουν τίποτε άλλο πέρα απ αυτό που θέλουν να αποδείξουν. Η γλωσσική έννοια "ινδοευρωπαίοι" δεν εφευρέθη από την μια ημέρα στην άλλη. Ο πρώτος που ασχολήθηκε με την καταγωγή των εθνών ήταν ο Τζόζεφ Σκάλιγκερ ( ). Αυτός προσπάθησε να διαιρέσει τις γλώσσες της Ευρώπης σε τέσσερις κύριες ομάδες τις οποίες διαχώρισε βασιζόμενος στην λέξη που χρησιμοποιούσαν οι Ευρωπαίοι για να ονομάσουν το Θεό. Ακολούθησε το 1767 ο Τζέιμς Πάρσονς με την δημοσίευση μιας μελέτης στην οποία προσπάθησε να εξιχνίαση την προέλευση των αρχαίων λαών της Ευρώπης. Εγκλωβίστηκε όμως σε κείμενα μοναχών του Μεσαίωνα και στις γενεαλογίες της "βίβλου" και εκ τούτου κινήθηκε αποκλειστικά εντός αυτού του πλαισίου. Παραδοσιακά ως εφευρέτης της έννοιας των "ινδοευρωπαίων" θεωρείται ο Σερ Γουίλιαμ Τζόουνς. Ο Τζόουνς κατά το έτος 1796 ήταν αρχιδικαστής στην Ινδία ιδρυτής της Βασιλικής Ασιατικής Εταιρείας και κατείχε την επιστήμη της γλωσσολογίας. Αλλά και αυτός επηρεάστηκε από την μυθολογία της "Παλαιάς Διαθήκης" και ανεζήτησε όπως και ο Πάρσονς την ανθρώπινη κοιτίδα στις γραφές και διετύπωσε την άποψη ότι η τρεις κλάδοι της ανθρωπότητας μετά τα γεγονότα του κατακλυσμού όπως τα περιγράφει η βίβλος προήλθαν από το Ιράν αφού εκεί κοντά στο όρος Αραράτ είχε σταθεί η κιβωτός του Νώε. Τέλος ο όρος "Ινδοευρωπαίοι" είναι μια εφεύρεση του Τόμας Γιανγκ το έτος 1813 και κάπως έτσι έχουμε και τον πρώτο "εθνοτικό" προσδιορισμό. Μέχρι το 1813 λοιπόν που πλάθεται ο όρος "ινδοευρωπαίοι" στην ουσία οι επιστήμονες όχι μόνο δεν έχουν καταλήξει πουθενά (μήπως έχουν καταλήξει και σήμερα) αλλά θέλησαν να αποκαταστήσουν και την πρώτη ινδοευρωπαϊκή μορφή των λέξεων μέσα από την σύγκριση των γλωσσών που τις είχαν βαπτίσει ινδοευρωπαϊκές. Έτσι για παράδειγμα η Ελληνική λέξης (άγρη) στα Σανσκριτικά είναι (ajras) στα Λατινικά (ager) και στα Γοτθικά είναι (akrs). Και ενώ λοιπόν υπάρχει η ομολογία ότι η υποτιθέμενη ινδοευρωπαϊκή γλώσσα (δεν επιβεβαιώνεται στην πραγματικότητα από καμία γραπτή πηγή). Από βουβά φαντάσματα απέκτησαν και γλώσσα. Οι προτεινόμενες κοιτίδες διαφέρουν. Οι γλωσσολόγοι του 19ου αιώνα τοποθετούν την καταγωγή των ινδοευρωπαίων στα Ιμαλάια η στο Ινδόκνους. Άλλος μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της λίμνης Αράλης. Ο βρετανός εθνολόγος και φιλόλογος Ρόμπερτ Γκόρντον Λαθαμ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και στα Βαλκάνια εκτός της Ελλάδος. Ο Βόλφγκανγκ Σμίνη στην Βαλτική. Ο Κόλιν Ρένφριου στην Μικρά Ασία. Ο Ιγόρ Ντιάκονοφ προτείνει τα Βαλκάνια και αυτός αλλά αποκλείει κατηγορηματικά την Ελλάδα.

25 Απάντηση 2 Ο Τόμας Γκαμκερελιτζέ στην Ανατολική Τουρκία. Ο Γιοχάνες Σμιτ στην Μεσοποταμία. Ο A.H Sayce το 1880 έγραφε "η Άρια οικογένεια γλωσσών είναι Ασιατικής προελεύσεως." Ο ίδιος το 1890 έγραφε "η Άρια οικογένεια γλωσσών ήταν Ευρωπαϊκής προελεύσεως" ενώ το 1927 έγραφε "η μέχρι τώρα εξέτασης των γεγονότων μου έχει δημιουργήσει την πεποίθησιν ότι οι Ινδοευρωπαϊκές γλώσσες ανεπτύχθησαν εις την Μικράν Ασία". Γενικά ο καθένας προτείνει και από κάτι. Ένα ΑΛΑΛΟΥΜ! Στην Ελλάδα μας λένε ότι οι πρώτοι ινδοευρωπαίοι έφθασαν μεταξύ 2200 και 1600 π.Χ. Οι "ινδοευρωπαϊστες" στερούνται ιστορικών τεκμηριώσεων για τα όσα υποστηρίζουν σε σχέση με τους Έλληνες. Δεν αποδεικνύουν την ύπαρξη προελληνικών φύλλων. Είναι αδιανόητο να ομιλεί κανείς περί "ινδοευρωπαίων" αλλά να μην γνωρίζει πότε έζησαν, σε ποιες χώρες. Αλλά και να μην έχουμε ένα δείγμα του πολιτισμού τους. Προσέξτε: Για όλα τα παραπάνω, δεν υπάρχει ούτε μία γραπτή απόδειξη! Μια απάντηση εκ μέρους μου το μόνο που θα έκανε ίσος να ήταν ότι θα έδινε αφορμή για ανούσιες και άνευ περιεχομένου αντέγκλησης. Αυτό όμως που θα κάνω είναι να αφήσω τους ίδιους τους προγόνους αλλά και σύγχρονους μας να απαντήσουν μέσα από τα κείμενα τους. Ποιος άλλος έχει πει για την πατρίδα του τόσο ωραίο εγκώμιο όσο ο Ευριπίδης; Στ' αλήθεια, λαός που δεν ήρθε απ' αλλού αλλά γεννηθήκαμε αυτόχθονες... (Πλούταρχος - Περί Φυγής 604D-Ε,13)...στην χώρα αυτή κατοικούμε χωρίς να διώξουμε άλλους ούτε την βρήκαμε έρημη ούτε μαζευτήκαμε εδώ πέρα ανάκατα από διάφορα έθνη. Είναι τόσο ωραία και γνήσια λέγω η καταγωγή μας, ώστε εκεί που γεννηθήκαμε εκεί και κατοικούμε χωρίς καμιά διακοπή γέννημα θρέμμα αυτού του τόπου… (Ισοκράτης - Πανηγυρικός 24-25) …Του Θησέα το πατρικό γένος φτάνει ως τον Ερεχθέα Και τους πρώτους αυτόχθονες..( Πλούταρχος - Βίοι Παράλληλοι - Θησευς - 3) … Η ιστορική αλήθεια δεν κρύβεται για πολύ. Ότι και να γίνει η αρχαιολογική σκαπάνη θα την φέρει κάποια στιγμή στο φως… (Καθ. Αρχαιολογίας Μανόλης Ανδρόνικος) … Από την εποχή που μιλούσε ο Όμηρος ως τα σήμερα μιλούμε ανασαίνουμε και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα (Γεώργιος Σεφέρης). … Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου… (Οδυσσέας Ελύτης). "Οι πρόγονοι των σημερινών Ευρωπαίων κατοίκησαν την ήπειρο σε τρία μεγάλα κύματα. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατάγονται από γυναίκες της Ανώτερης Παλαιολιθικής, κυνηγούς - τροφο-συλλέκτριες, που έζησαν πριν ως χρόνια. γύρω στο 10% έχουν ακόμα παλαιότερη καταγωγή,που ανάγεται στην αρχική κατοίκιση της Ευρώπης πριν χρόνια. Η πιο πρόσφατη ομάδα ήρθε από την ανατολική Μεσόγειο πριν χρόνια, αφού διέσχισε την κεντρική Ευρώπη η ακολούθησε τις ακτές της Μεσογείου. Οι άνθρωποι αυτοί ήταν γεωργοί, αποτελούν δε μόλις το 20% της γενετικής δεξαμενής της Ευρώπης…" (National Geographic. Ελληνική Έκδοση, Τόμος 3, Νο. 4, Οκτώβριος 1999, σελ ). Η παραπάνω διαπίστωση των γενετιστών πετάει στον κάλαθο των αχρήστων, ως έχει, την "ινδοευρωπαϊκή" θεωρία. Διότι δείχνει και υποστηρίζει ότι οι σύγχρονοι Ευρωπαίοι, σε ποσοστό 80% κατάγονται από προγόνους που κατοικούσαν στην ίδια ήπειρο τουλάχιστον πριν από το π.χ. Ένα μόλις 20 % κατάγεται από εκείνους που εισέβαλλαν ως τελευταίο μεταναστευτικό κύμα, περίπου στα π.Χ., προερχόμενοι από την ανατολική Μεσόγειο και αυτοί είναι κατά έτη παλαιότεροι από τους πρώτους υποτιθέμενους Ινδοευρωπαίους, οι οποίοι κάνουν πρεμιέρα, σύμφωνα με τον Μάλορυ, το π.χ. ο Μπράιαν Σάικς καθηγητής της Γενετικής στο Ινστιτούτο Μοριακής Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, ερευνώντας και αυτός το μιτοχονδριακό DNA, ώστε να εντοπίσει την καταγωγή των σημερινών Ευρωπαίων, δίνει τις παρακάτω χρονολογίες και χώρες καταγωγής. Ελλάδα χρόνια Καύκασος χρόνια Πυρηναία χρόνια Τοσκάνη χρόνια Χώρα των Βάσκων χρόνια Β. Ιταλία χρόνια Κοιλάδα του Ευφράτη χρόνια. Θα μπορούσα ν' αναφερθώ σε εκατοντάδες γραπτές αναφορές αλλά πιστεύω ότι αυτό θα κούραζε και δεν θα εξυπηρετούσε το σκοπό αυτού του άρθρου.

26 Συμπέρασμα Η ΙΕ γλωσσολογία πάντοτε αποτελούσε προσφιλές πεδίο πολιτικής και ιδεολογικής αντιπαράθεσης Δείγμα της σημασίας της η επέκτασή της σε χώρους εκτός της γλωσσολογίας Τελικά, αποδεικνύει ότι η ενασχόληση με την σχέση γλώσσας-κοινωνίας είναι μια πολιτική πράξη


Κατέβασμα ppt "Η ινδο-ευρωπαϊκή γλωσσολογία… …και η απήχησή της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google