Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης: Το έργο «Enterprise+» ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΑΪΤΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΙΣΑΛΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης: Το έργο «Enterprise+» ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΑΪΤΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΙΣΑΛΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης: Το έργο «Enterprise+» ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΑΪΤΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΙΣΑΛΟΣ ΓΡΑΜΜΗ» Δυτική Κρήτη, 4-8 Δεκεμβρίου 2015 ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΑΪΤΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΡΗΤΗΣ Play4Guidance Project ΕΚΠΑ, 12 Δεκεμβρίου 2015

2 Human Ressource Management & Qualification Δομή παρουσίασης 2 1.Γενικά για το ΙΤΕ και το ΕΤΕΠ-Κ 2.Ευρωπαϊκές προκλήσεις 3.Εταίροι του έργου 4.Στόχοι του έργου 5.Εργαλεία που θα εφαρμοστούν 6.Δραστηριότητες και φάσεις του έργου 7.Ομάδες-στόχος και εμπλεκόμενοι 8.Αποτελέσματα/προϊόντα του έργου 9.Πλεονεκτήματα από τη συμμετοχή στο έργο

3 Human Ressource Management & Qualification 3 1. ΙΤΕ & ΕΤΕΠ-Κ

4 Ίδρυση 1983, ~1300 εργαζόμενοι

5 Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης (ΕΤΕΠ-Κ) Ιστορικό Ιδέα δημιουργίας ΕΤΕΠ στην Κρήτη από το Ίδρυμα Τεχνολογίας & Έρευνας (ΙΤΕ) : τέλη 80 Κατασκευή κτιρίων: Δεκαετία 90 Εταιρεία Διαχείρισης: Ίδρυση Δεκ. 1993, 22 μέτοχοι, κύριοι: ΙΤΕ & Τράπεζα Πειραιώς Στόχοι:  Προώθηση και αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων από το ΙΤΕ και άλλους ακαδημαϊκούς και ερευνητικούς φορείς της Κρήτης, συνεισφέροντας στην ανάπτυξη της περιφέρειας για τη δημιουργία ενός τρίτου αναπτυξιακού πόλου, πέραν του πρωτογενούς τομέα και του τουρισμού.  Υποστήριξη καινοτόμων επιχειρήσεων για εγκατάσταση στο Πάρκο ώστε να αποτελέσουν φορείς μεταφοράς τεχνολογίας.  Δημιουργία ενός Κέντρου Μάθησης, ιδιαίτερα για στελέχη επιχειρήσεων  Συνεισφορά στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη μέσα από συνεργασίες με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς. Υποστήριξη δημιουργίας spin-offs και νέων επιχειρήσεων από ερευνητές και αποφοίτους Δράσεις υποστήριξης επιχειρηματικότητας ιδιαίτερα για φοιτητές και νέους επιχειρηματίες. Πάνω από 45 εταιρείες υποστηρίχτηκαν τα τελευταία 15 χρόνια

6 ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑ Χώροι περίπου 2500 τ.μ. πολύ καλά εξοπλισμένοι Χρηματοδότηση: EΕ, Εθνικοί και περιφερειακοί πόροι Κίνητρα προσφερόμενα από το ΙΤΕ Διάφορα προγράμματα εθνικά και Ευρωπαϊκά Δεκ : 22 επιχειρήσεις (~130 εργαζόμενοι, 50 % ΤΠΕ) Από το 1995 >60 νέες επιχειρήσεις δημιουργήθηκαν, >2500 νέες θέσεις εργασίας ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΤΕΠ-Κ ΑΕ Ίδρυση Δεκ. 1993, 22 μέτοχοι Κύριοι μέτοχοι: ΙΤΕ, Τράπεζα Πειραιώς Προσωπικό: 5 Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης (ΕΤΕΠ-Κ)

7 Human Ressource Management & Qualification 7 2. Ευρωπαϊκές προκλήσεις

8 Human Ressource Management & Qualification Πρόκληση: Ανεργία στην Ευρώπη 8 Συνολική καταγεγραμμένη ανεργία

9 Human Ressource Management & Qualification Πρόκληση: Ανεργία στην Ευρώπη 9 Ανεργία νέων: είναι μεγαλύτερη!

10 Human Ressource Management & Qualification Δυσκολίες στην ίδρυση επιχείρησης 10

11 Human Ressource Management & Qualification Ευρωπαϊκές προκλήσεις 11 Υψηλή ανεργία στην Ευρώπη, ιδιαίτερα στους νέους Αυξανόμενη παγκοσμιοποίηση  αυξανόμενη αβεβαιότητα  αύξηση σημασίας της επιχειρηματικής σκέψης Επιχειρηματικές ικανότητες και δεξιότητες: Δεν μπορούν να αποκτηθούν στο σχολείο Αναγκαία η δημιουργία ευκαιριών για νέα απασχόληση Κενό μεταξύ της εκπαίδευσης και του κόσμου της εργασίας

12 Human Ressource Management & Qualification Κυρίαρχα ερωτήματα του έργου 12 Πως μπορούν να διαγνωστούν οι επιχειρηματικές ικανότητες των νέων Πως μπορεί να υποκινηθούν πρωτοβουλίες για έναρξη επιχείρησης

13 Human Ressource Management & Qualification Εταίροι του έργου ENTERPRISE+

14 Human Ressource Management & Qualification Εταίροι του έργου 14 ηνίοχος. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ (Ελλάδα) Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης) (Ελλάδα) Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Gabrovo (Βουλγαρία) Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Pécs- Baranya (Ουγγαρία) German-Baltic Chamber of Commerce (Λιθουανία) Έδρα Οικονομικών και Οικονομίας της Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Duisburg-Essen (Γερμανία) Ινστιτούτο Επιστήμης της Εργασίας Πανεπιστήμιο Ruhr-Bochum (Γερμανία) The Economic Seniors (Alt Hilf Jung NRW), (Γερμανία ) Ευρωπαϊκό Κέντρο Επιχειρήσεων & Καινοτομίας της Μούρθια (CEEIM) (Ισπανία)

15 Human Ressource Management & Qualification Στόχοι του έργου

16 Human Ressource Management & Qualification Στόχοι του έργου 16 Συνεισφορά στη μείωση της ανεργίας των νέων στην Ευρώπη μέσω: Ανάλυση και προώθηση των επιχειρηματικών ικανοτήτων των νέων Προώθηση δραστηριοτήτων και μεθόδων μάθησης μεταξύ νέων και μεγαλύτερων ανθρώπων Δημιουργία Ευρωπαϊκού δικτύου σχετικά με τη συνεργασία νέων και μεγαλύτερων ανθρώπων Ανάδειξη της δυνατότητας ίδρυσης και προώθησης πρωτοβουλιών ίδρυσης επιχείρησης

17 Human Ressource Management & Qualification Εργαλεία που θα εφαρμοστούν

18 Human Ressource Management & Qualification Εργαλεία που θα εφαρμοστούν 18 Οι δύο μέθοδοι που θα εφαρμοστούν σε κάθε χώρα: Ανάλυση δυνατοτήτων Φοιτητική / μαθητική επιχείρηση Πως θα γίνει το ταίριασμα?

19 Human Ressource Management & Qualification Εργαλεία που θα εφαρμοστούν 19 Ανάλυση δυνατοτήτων  Προσωπικότητα & Ικανότητες Αξιολόγηση Νεανικές επιχειρήσεις  Ανάπτυξη ικανοτήτων και ειδική πρακτική άσκηση στην ίδρυση επιχείρησης Προσαρμογή της Ανάπτυξης Ικανοτήτων ανάλογα με τα αποτελέσματα της Αξιολόγησης

20 Human Ressource Management & Qualification Δράσεις και φάσεις του έργου

21 Human Ressource Management & Qualification Βασικές δραστηριότητες 21 Ανάλυση δυνατοτήτων Εργαλείο αξιολόγησης Κέντρο Αξιολόγησης που παρέχει αναλυτική ανατροφοδότηση σχετικά με τις επιχειρηματικές δεξιότητες Εργαλείο αξιολόγησης Κέντρο Αξιολόγησης που παρέχει αναλυτική ανατροφοδότηση σχετικά με τις επιχειρηματικές δεξιότητες Καθοδήγηση Στόχος: Αξιολόγηση των ικανοτήτων των σπουδαστών σχετικά με τις επιχειρηματικές δεξιότητες Καθοδήγηση των σπουδαστών από έμπειρους τέως επιχειρηματίες και διευθυντικά στελέχη (Alt hilft Jung NRW e.V.) Ανάπτυξη υλικού αυτο- κατάρτισης Θέματα: Ανάλυση δυνατοτήτων των σπουδαστών Μάνατζμεντ: Από εταιρείες που διοικούνται από τους σπουδαστές σε ίδρυση επιχείρησης Δικτύωση σπουδαστών Η Επιχειρηματικότητα σαν λογική επιλογή για τους σπουδαστές Θέματα: Ανάλυση δυνατοτήτων των σπουδαστών Μάνατζμεντ: Από εταιρείες που διοικούνται από τους σπουδαστές σε ίδρυση επιχείρησης Δικτύωση σπουδαστών Η Επιχειρηματικότητα σαν λογική επιλογή για τους σπουδαστές Στόχος: Καλλιέργεια επιχειρηματικών δεξιοτήτων με εφαρμογή στη δημιουργία πραγματικής επιχείρησης Στόχος: Να καταστεί εφικτή η προώθηση της ιδέας

22 Human Ressource Management & Qualification Δραστηριότητες στις χώρες που συμμετέχουν στο έργο 22 Ενημερωτικό Εργαστήριο Προώθηση της ιδέας της Ανάλυσης Ικανοτήτων και της Καθοδήγησης των σπουδαστών από έμπειρα στελέχη Υλοποίηση: Ανάλυση Ικανοτήτων και καθοδήγηση κατά τη διάρκεια της δημιουργίας των νέων επιχειρήσεων των σπουδαστών  Υποστηρικτικός ρόλος του εταίρου του έργου Ανάλυση Ικανοτήτων και καθοδήγηση κατά τη διάρκεια της δημιουργίας των νέων επιχειρήσεων των σπουδαστών  Υποστηρικτικός ρόλος του εταίρου του έργου Εργαστήρια εμπειρογνωμόνων Συζήτηση σχετικά με την εφαρμογή, τις ευκαιρίες και τις δυσκολίες σε διάφορες χώρες καθώς και την ανάγκη προσαρμογής της ιδέας στα δεδομένα και την κατάσταση κάθε χώρας Εφαρμογή της ιδέας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο

23 Human Ressource Management & Qualification Φάσεις 23 (1) Εναρκτήρια συνάντηση (2) Κατάρτιση των «πολλαπλασιαστών» (3) Ενημερωτικό σεμινάριο (1 ανά χώρα) (4) Κατάρτιση των «παρατηρητών» (1 ανά χώρα) ( 5) Κατάρτιση των καθοδηγητών (1 ανά χώρα) ( 5) Κατάρτιση των καθοδηγητών (1 ανά χώρα) (6) Ανάλυση ικανοτήτων των σπουδαστών (7) Δημιουργία επιχειρήσεων των σπουδαστών σε ομάδες 6-8 ατόμ ων Στάδια της διαδικασίας (8) Συνάντηση εργασίας εμπειρογνωμόνων (1 ανά χώρ α)

24 Human Ressource Management & Qualification Ομάδες-στόχος και εμπλεκόμενοι

25 Human Ressource Management & Qualification Ομάδες-στόχος και εμπλεκόμενοι 25 ΟΜΑΔΕΣ-ΣΤΟΧΟΣ -Νέοι 16 – 25 ετών (με βάση το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας) -Μέντορες (πρώην στελέχη που διαθέτουν ικανότητες σχετικά με την αποτελεσματική επικοινωνία με νέους ανθρώπους) ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ -Στελέχη των συμμετεχόντων εταίρων -(Επαγγελματικά) σχολεία, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ -Επιχειρήσεις -Υπηρεσίες Απασχόλησης

26 Human Ressource Management & Qualification Ρόλος των εμπλεκομένων 26 ΑΕΙ, ΤΕΙ και (επαγγελματικά) σχολεία: Να επιλέξουν και να προτείνουν νέους που θα συμμετέχουν στην «Ανάλυση Ικανοτήτων» και στα «Εργαστήρια Ίδρυσης Επιχειρήσεων» Στελέχη τους μπορεί να εκπαιδευτούν σαν πολλαπλασιαστές και ανιχνευτές ταλέντων στο πλαίσιο των σχεδιαζόμενων σεμιναρίων Επιχειρήσεις: Να προτείνουν νέους που θα συμμετέχουν στην «Ανάλυση Ικανοτήτων» και στα «Εργαστήρια Ίδρυσης Επιχειρήσεων» Να καταρτιστούν εκπρόσωποι τους σαν «Πολλαπλασιαστές» και Μέντορες στο πλαίσιο των σχεδιαζόμενων εργαστηρίων κατάρτισης Υπηρεσίες απασχόλησης: Να επικοινωνήσουν με νέους άνεργους και να τους υποκινήσουν να συμμετέχουν στην «Ανάλυση Ικανοτήτων» και στα «Εργαστήρια Ίδρυσης Επιχειρήσεων» Να καταρτιστούν εκπρόσωποι τους σαν «Πολλαπλασιαστές» και Μέντορες στο πλαίσιο των σχεδιαζόμενων εργαστηρίων κατάρτισης

27 Human Ressource Management & Qualification Ρόλος των εμπλεκομένων 27 Κάθε εμπλεκόμενος Μπορεί να υποστηρίξει την εφαρμογή της «Ανάλυσης Ικανοτήτων» και του «Εργαστηρίου Ίδρυσης Επιχείρησης» Έχει την ευκαιρία να συμμετέχει στα ενημερωτικά εργαστήρια και στο εργαστήριο εμπειρογνωμόνων σε κάθε χώρα, να πληροφορηθεί για τις φάσεις του έργου, τις συζητήσεις και τα αποτελέσματα

28 Human Ressource Management & Qualification Αποτελέσματα/Προϊόντα του έργου

29 Human Ressource Management & Qualification Αναμενόμενα τελικά αποτελέσματα (Intellectual Output) 29 (1) Μετάφραση εγγράφων (2) Ανάλυση προβλημάτων και δυνατοτήτων (3) Υλικό αυτο- εκμάθησης (4) Περαιτέρω ανάπτυξη της Ανάλυσης Ικανοτήτων ( 5) Περαιτέρω ανάλυσης της ιδέας των «σπουδαστικών επιχειρήσεων»

30 Human Ressource Management & Qualification Πλεονεκτήματα από τη συμμετοχή στο έργο

31 Human Ressource Management & Qualification Τι προσδοκούν οι σπουδαστές? 31 (1) Ανάλυση Ικανοτήτων(2) Έκθεση των δυνατοτήτων (3a) Δημιουργία σπουδαστικής επιχείρησης (σε ομάδες 6-8 ατόμων) (3b) Καθοδήγηση από έμπειρο στέλεχος (4) Ανάπτυξη και διεύρυνση των ικανοτήτων μέσω της λειτουργίας της επιχείρησης

32 Human Ressource Management & Qualification Πλεονεκτήματα από τη συμμετοχή 32 ΑΕΙ, ΤΕΙ, (Επαγγελματικά) σχολεία Παιδαγωγική υποστήριξη σπουδαστών στην αυτο-απασχόληση τους και στην επιχειρηματικότητα Επιχειρήσεις: Δημιουργία ευκαιριών για καινοτόμα σχέδια και ιδέες Περαιτέρω ανάπτυξη νέων απασχολούμενων και δυνητικών επιχειρηματιών Έμπειροι (πρώην) μάνατζερ και στελέχη που θέλουν να συνεργαστούν με νέους ανθρώπους και να τους μεταφέρουν τη γνώση και την εμπειρία τους Ενίσχυση της φήμης τους μέσα από την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων και στήριξη της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Βελτίωση των κοινωνικών απαιτήσεων για οικονομική ανάπτυξη και επιτυχία μέσω της έναρξης και επέκτασης δραστηριοτήτων επιχειρηματικότητας των πολιτών Υπηρεσίες απασχόλησης: Δοκιμασμένο εργαλείο Ανάλυσης Ικανοτήτων Υποστήριξη ανέργων ή απειλούμενων με ανεργία Χρήση των αρχών του προσανατολισμού δυνατοτήτων στη συμβουλευτική διαδικασία Όλοι: Εμπειρίες από Καλές Πρακτικές από τη Γερμανία που έχει υλοποιηθεί το έργο

33 Human Ressource Management & Qualification 33 Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης: Το έργο «Enterprise+» ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΑΪΤΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΙΣΑΛΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google