Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

5 ο εξάμηνο Διδάσκοντες: Σπύρος Αβδημιώτης Αθανάσιος Δερμετζόπουλος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "5 ο εξάμηνο Διδάσκοντες: Σπύρος Αβδημιώτης Αθανάσιος Δερμετζόπουλος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 5 ο εξάμηνο Διδάσκοντες: Σπύρος Αβδημιώτης Αθανάσιος Δερμετζόπουλος

2

3  PEST Το Πολιτικό περιβάλλον Το Οικονομικό περιβάλλον Το Κοινωνικό περιβάλλον και τέλος το Τεχνολογικό περιβάλλον  GAP Που είμαστε και που θέλουμε να πάμε  SWOT Ανάλυση δυνατών σημείων, αδυνάτων, ευκαιριών και απειλών

4  Το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ένα σύνολο δυνάμεων που επιδρούν στο σώμα της επιχείρησης και επηρεάζουν τη λειτουργία, τη ζωτικότητα και την επιβίωσή τους.  Το εξωτερικό περιβάλλον είναι οι δυνάμεις που αναπτύσσονται έξω από το σώμα της επιχείρησης ενώ το εσωτερικό περιβάλλον περιλαμβάνει τις δυνάμεις, τις διαδικασίες και τους πόρους που συναποτελούν το «πάζλ» της επιχείρησης

5  Χαρακτηρίζεται ως Σταθερό (stable) Δυναμικό (dynamic) Ταραχώδες (turbulent) Ανάλογα με την ταχύτητα των μεταβολών και τα αποτελέσματα που επιφέρουν στη λειτουργία της επιχείρησης

6  Δεν υπάρχουν αλλαγές ή μεταβολές που μπορούν να διαφοροποιήσουν τους αρχικούς στόχους ή τα στρατηγικά πλάνα μιας επιχειρηματικής μονάδας. Η οποιαδήποτε αλλαγή είναι προβλέψιμη και εύκολα αναγνωρίσιμη.  Οι σχέσεις των εμπλεκομένων είναι σταθερές και δεδομένες και δεν αλλάζει τίποτε σε μέσο- μακροπρόθεσμο διάστημα.  Τέτοιου είδους περιβάλλον συναντούμε στις ώριμες και ορθολογικά δομημένες αγορές

7  Οι μεταβολές αποτελούν μια πραγματικότητα, δημιουργούν τριγμούς στην επιχείρηση και όχι ρήγματα. μια ξαφνική συγχώνευση επιχειρήσεων, μια εξαγορά, η είσοδος νέων ανταγωνιστών, η έξοδος άλλων είναι μερικές από τις μεταβολές που μπορούν να προκαλέσουν αναταράξεις  Δυναμικό περιβάλλον αναπτύσσεται σε αγορές που τείνουν να φιλελευθεροποιήσουν την οικονομία τους περνώντας σε μια ανταγωνιστική αγορά, από το στάδιο της κεντρικής οργάνωσης ή της αγοράς υπό κρατικό παρεμβατισμό.

8  Το περιβάλλον στο οποίο υφίστανται συνεχείς, απρόβλεπτες και ριζικές μεταβολές. Οι σχέσεις με τους προμηθευτές και τους πελάτες χαρακτηρίζονται ως βραχύβιες και δεν μεταβάλλονται, αλλά μεταλλάσσονται.  Οι αγορές όπου το εξωτερικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται ως ταραχώδες, βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα τεχνολογικής ανάπτυξης και επιζητούν συνεχώς κάτι καινούργιο (καινοτομία) με αποτέλεσμα το ήδη υπάρχων να θεωρείται ξεπερασμένο

9  Χρειάστηκαν 50 χρόνια για να γνωρίσουμε το ραδιόφωνο  Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να γνωρίσουμε την τηλεοραση  Λιγότερα από 5 χρόνια για να γνωρίσουμε τους Η/Υ  Λιγότερο από 3 χρόνια για να γνωρίσουμε τα tablets  Λίγους μήνες για να γνωρίσουμε το Facebook  Λίγες εβδομάδες για το Instagram  Λίγες ημέρες για να γνωρίσουμε εφαρμογές παιχνιδιών on line  Λίγες ώρες για να γνωρίσουμε το i-phone 6s

10  Πώς θα αντιδράσουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας στην πρόσφατη στρατηγική συμμαχία της Hitachi, Fujitsu, Samsung, Seagate, Technology LLC, Toshiba για τη δημιουργία νέου αποθηκευτικού μέσου (NAND flash memory)  Πώς ανταποκρίνεται η αγορά στα νέα windows 10;  Πώς θα αντιδράσει ο ανταγωνισμός στο νέο σύστημα εντοπισμού μέθης της TOYOTA;  Ποιες οι συνέπειες του ηλεκτρονικού συστήματος για τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα diesel της VolksWagen  Ο σύγχρονος αναλυτής οφείλει να γνωρίζει ότι ζει σε ένα τέτοιου είδους περιβάλλον που σημαίνει ότι ο σχεδιασμός του επιχειρηματικού σχεδίου πρέπει να «προβλέπει» τις αλλαγές

11  Η χρησιμότητα της ανάλυσης έγκειται στο ότι αναλύονται όλοι οι Πολιτικοί, Τεχνολογικοί, Οικονομικοί και Κοινωνικοί παράγοντες που επηρεάζουν (θετικά ή αρνητικά) την λήψη απόφασης και το σχεδιασμό.  Μας βοηθά να αντιληφθούμε τη συνολική εικόνα προγραμματίζοντας τις επόμενες κινήσεις μας

12  Στους πολιτικούς παράγοντες Πολιτικές και δικαστικές αποφάσεις σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο Διεθνείς αποφάσεις, συμβάσεις και κανονισμούς που επιδρούν στο εθνικό δίκαιο Επίπεδα μεταβολής της φορολογίας των φυσικών και νομικών προσώπων Νομοθεσία περί ανταγωνισμού Νομικό πλαίσιο για την γραφειοκρατία και τον ανταγωνισμό Ταξιδιωτικές οδηγίες

13  Στους οικονομικούς παράγοντες Διερεύνηση φάσεων οικονομικού κύκλου (κύκλος ζωής προϊόντος) Τις κύριες τουριστικές ροές Τους στόχους της μακροοικονομικής πολιτικής. Σταθεροποίηση, ενίσχυση ανταγωνιστικότητας, ένταση καινοτομίας. Ευθυγράμμιση με τις πολιτικές της Ενωμένης Ευρώπης Επίπεδα ανεργίας (είδη ανεργίας) Επίπεδα πληθωρισμού (ή στασιμοπληθωρισμού) Επιτόκια χορηγήσεων Εξέλιξη της χρηματαγοράς και χρηματιστηρίου τιμών, συνολικά, αλλά και στο ειδικότερο αντικείμενο επένδυσης Αναδιανομή εισοδημάτων

14  Στους κοινωνικούς παράγοντες Πληθυσμιακή εξέλιξη Ηλικιακή πυραμίδα Επίπεδο εκπαίδευσης και σύνδεσης με ερευνητικά κέντρα και ΑΕΙ Τυχόν συγκρούσεις με τις τοπικές κοινωνίες

15  Στους τεχνολογικούς παράγοντες Βαθμό κατανόηση των νέων τεχνολογιών Σχέση παραγωγής τεχνολογίας Συμβατότητα τεχνολογίας και κουλτούρας Ιδιωτικές και δημόσιες δαπάνες για την αγορά συσκευών και εξοπλισμού

16  Ανάλυση μικροπεριβάλλοντος (βασισμένη στη μεθοδολογία των πέντε δυνάμεων του M. Porter) Ήδη υπάρχοντες ανταγωνιστές Νεοεισερχόμενες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις Προμηθευτές Πελάτες (τουρίστες) Επιχειρήσεις που μιμούνται το προϊόν μας

17  Προσεκτική ανάλυση της παγκόσμιας αγοράς και ανάδειξη των τοπικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων

18

19  Μερίδιο αγοράς  Κανάλια διανομής  Αναγνωρισιμότητα και κύρος επιχείρησης  Ποιότητα  Ποικιλία προϊόντων  Καινοτομία  Χρηματοοικονομική ανάλυση πόρων

20

21  Αγορά στόχος  Ανάλυση ελαστικοτήτων

22


Κατέβασμα ppt "5 ο εξάμηνο Διδάσκοντες: Σπύρος Αβδημιώτης Αθανάσιος Δερμετζόπουλος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google