Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ MANAGEMENT” Εισηγητής: Αλέξιος Βαρελάς

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ MANAGEMENT” Εισηγητής: Αλέξιος Βαρελάς"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ MANAGEMENT” Εισηγητής: Αλέξιος Βαρελάς
Ε Ε Δ Ε 19η – 21η Ιανουαρίου, 2009 Εισηγητής: Αλέξιος Βαρελάς

2 Συστάσεις  Όνομα – Επώνυμο,  Τμήμα, θέση,  Προϋπηρεσία, συνολική
 Όνομα – Επώνυμο,  Τμήμα, θέση,  Προϋπηρεσία, συνολική  Τι περιμένω από το συγκεκριμένο σεμινάριο;

3 ΟΙ 5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ MANAGEMENT
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (PLANNING) ΟΡΓΑΝΩΣΗ (ORGANIZING) ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ (STAFFING) ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ (DIRECTING – LEADING) ΕΛΕΓΧΟΙ (CONTROLLING)

4 ΟΙ 5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ MANAGEMENT
1. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: α) ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ β) ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ γ) ΣΤΟΧΟΙ δ) ΤΑΚΤΙΚΕΣ ε) ΑΞΙΕΣ

5 ΟΙ 5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ MANAGEMENT
2. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ α) Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ β) Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ γ) Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ δ) ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ε) LINE AND STAFF MANAGERS στ) ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ζ) ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ

6 ΟΙ 5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ MANAGEMENT
3. ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ α) Η ΦΥΣΗ ΚΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ β) ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ γ) ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ δ) ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ε) Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στ) Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ζ) Η ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ

7 ΟΙ 5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ MANAGEMENT
4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ α) Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ + ΗΓΕΣΙΑΣ β) Η ΗΓΕΣΙΑ γ) Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ δ) Η ΑΝΑΘΕΣΗ ε) Η ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ στ) Η ΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

8 Management & Leadership
Προγραμματισμός Οργάνωση Παρακολούθηση Διαδικασίες Εξασφάλιση πόρων Διαχείριση πόρων Στελέχωση Συστήματα Τεχνολογίες Χρόνος Έλεγχος Αποφάσεις Κατεύθυνση Όραμα Κλίμα Αξίες Ικανοποίηση Ενθουσιασμός Αλλαγές Κινητοποίηση Επικοινωνία Επιρροή Παρακίνηση Καθοδήγηση Ανάθεση Εκπαίδευση Ενδυνάμωση Ανάπτυξη Αξιολόγηση

9 ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
PROCESS SKILLS (MANAGEMENT) SETTING GOALS ACTION PLANNING ORGANIZING IMPLEMENTING ACTIONS CONTROLLING EVENTS EVALUATING PEOPLE SKILLS (LEADERSHIP) COMMUNICATION INFLUENCING COACHING MOTIVATION DEVELOPING TEAMS MANAGING PERFORMANCE ACHIEVING RESULTS =

10 ΟΙ 5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ MANAGEMENT
5. ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ α) ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΩΝ β) ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΛΕΓΧΩΝ γ) Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ δ) Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

11 ΤΟ MANAGEMENT ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
Είσαι Διευθυντής ή Στέλεχος ή Προϊστάμενος; Το Management και η Εργασία του Διευθυντού Management is the art of getting others to do all the work. Anon

12 ΤΟ MANAGEMENT ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
ή την διαδικασία «Ελέγχου» ή απλά μιλάνε για κάποιον ο οποίος είναι «Υπεύθυνος». Πολλοί άνθρωποι όταν τους ζητήσουμε να μας δώσουν έναν ορισμό για τον Διευθυντή, μας απαντούν ότι οι Διευθυντές «Λαμβάνουν Αποφάσεις!»

13 ΤΟ MANAGEMENT ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
Τι κάνουν όμως οι Διευθυντές, όταν δεν λαμβάνουν αποφάσεις; Η απάντηση στο ερώτημα δίνεται με την ανάπτυξη των ρόλων των διευθυντών όπως θα δούμε αργότερα. (Mintzberg)

14 Τι είναι Management; Πέρα από τους δεκάδες ορισμούς που αναφέρονται για το Management οι απλοί άνθρωποι συνήθως λένε: «Τα έχει καταφέρει θαυμάσια!» ή «Καλά τα καταφέρνει!» ή αντιθέτως, «Τα έχει κάνει μούσκεμα!» «Τα κάνει σαλάτα ...»

15 Τι είναι Management; Η διαδικασία, οι ενέργειες και ο τρόπος που κάποιος χρησιμοποιεί τα μέσα που έχει στη διάθεσή του για την επίτευξη αποτελεσμάτων και στόχων, είναι Management. Ο ορισμός που ακολουθεί μας παρέχει τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Management:

16 Τι είναι Management; - Ορισμός
«Η Διαδικασία της Επίτευξης των Στόχων της Επιχείρησης μέσα σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει. Καταβάλλουμε προσπάθειες για να εξισορροπήσουμε την Απόδοση, την Αποτελεσματικότητα και την Δικαιοσύνη σε όλους, με την απόκτηση του μεγαλύτερου οφέλους από την αξιοποίηση περιορισμένων Πόρων. Και όλα αυτά εργαζόμενοι και συνεργαζόμενοι με άλλους Ανθρώπους».

17 Η ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ Δικαιοσύνη Αποδοτικότητα Αποτελεσματικότητα

18 DEFINITION What is Management?

19 Τι είναι Management; - Ορισμός
Το Προβλέπειν, Το Σχεδιάζειν, Το Συντονίζειν, και Το Μηδέν Παραλείπειν.” Ι. Γεωργακάς (Από το βιβλίο του: Το ΜΙΝΙΟΝ)

20 ΤΟ MANAGEMENT ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
Ο Ορισμός αυτός περιλαμβάνει 5 στοιχεία κλειδιά: Επίτευξη Στόχων Ένα Περιβάλλον που Αλλάζει συνεχώς Ισορροπία μεταξύ Απόδοσης, Αποτελεσματικότητας και Δικαιοσύνης Μεγιστοποίηση του Οφέλους από Περιορισμένους Πόρους Εργαζόμενοι και Συνεργαζόμενοι με άλλους Ανθρώπους.

21 MANAGEMENT IN 3 WORDS PEOPLE PRODUCT PROFIT

22 Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Βασικά είσαι Διευθυντής όταν έχεις κάποιο βαθμό ελέγχου σε ορισμένα από τα παρακάτω θέματα: Χρόνο Φόρτο εργασίας Αποφάσεις Τεχνολογία

23 Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Βασικά είσαι Διευθυντής όταν έχεις κάποιο βαθμό ελέγχου σε ορισμένα από τα παρακάτω θέματα: Εξοπλισμός Χρήματα Διατήρηση κάποιου επιπέδου στην επιχείρηση Συσκέψεις Άλλους ανθρώπους.

24 Εκτός εργασίας ο καθένας μας είναι Διευθυντής.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Εκτός εργασίας ο καθένας μας είναι Διευθυντής. Ρυθμίζουμε τη ζωή μας, Διαχειριζόμαστε τα χρήματά μας, Το χρόνο μας, Λαμβάνουμε αποφάσεις, κ.ά.

25 ή / και εξουσίας σε μέσα (resources),
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Στην εργασία μας συχνά δεν θεωρούμε τον εαυτό μας ως Διευθυντή μέχρις ότου αποκτήσουμε κάποια μορφή ελέγχου ή / και εξουσίας σε μέσα (resources), πάνω σε άλλους ανθρώπους, την τεχνολογία, το χρόνο, κλπ. που υπάρχουν στο περιβάλλον της εργασίας μας.

26 Διευθυντής ή Προϊστάμενος;
Τα καθήκοντα του Προϊσταμένου σε γενικές γραμμές είναι η επίβλεψη σε ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω θέματα που του έχουν ανατεθεί. Τα επιθεωρεί και τα χειρίζεται.

27 Ο Διευθυντής Ο Διευθυντής έχει ευρύτερα καθήκοντα.
Όχι μόνο επιθεωρεί και χειρίζεται θέματα, αλλά προσπαθεί να προβλέψει γεγονότα και καταστάσεις, προγραμματίζει για το μέλλον, αποφασίζει ποιες αλλαγές θα γίνουν και ποιες θα προχωρήσουν.

28 Ο Διευθυντής Τα 5 Χαρακτηριστικά του καλού Διευθυντού:
Ο Διευθυντής ακολουθεί το: LEADS Listens = Ακούει Encourages = Ενθαρρύνει Advises = Συμβουλεύει Delegates = Αναθέτει Supports = Υποστηρίζει

29 Διευθυντής ή Προϊστάμενος;
Επίσης, αναλύει το παρελθόν και το παρόν, βασίζεται σ’ αυτά όταν σχεδιάζει, λαμβάνει αποφάσεις και κάνει προϋπολογισμούς για το μέλλον.

30 Διευθυντής ή Προϊστάμενος;
Έτσι η διαφορά μεταξύ των δύο είναι η σκοπιά και η οπτική γωνία από την οποία αντιμετωπίζουν τα διάφορα θέματα. Ο Προϊστάμενος συχνά προβληματίζεται με το παρόν. Ο Διευθυντής προβληματίζεται με το μέλλον, το παρόν και το παρελθόν.

31 ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ Υπάρχουν πάρα πολλές λειτουργίες τις οποίες φέρει σε πέρας ένας Διευθυντής. Αναφέρουμε ενδεικτικά τις εξής: Ελέγχει Αναλαμβάνει ευθύνες Βάζει στόχους Οργανώνει Αναθέτει Αποδέχεται εξουσίες

32 Αναφέρουμε ενδεικτικά τις εξής:
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ Αναφέρουμε ενδεικτικά τις εξής: Λαμβάνει αποφάσεις Στηρίζει τους εργαζόμενους Επικοινωνεί Εκπαιδεύει Χειρίζεται θέματα / αξιολογεί Ηγείται Παρακινεί Σχεδιάζει

33 ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
Αναφέρουμε ενδεικτικά τις εξής δεξιότητες: Ο Robert Katz εντόπισε 3 Διευθυντικές δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για πετυχημένη διοίκηση: Τεχνικές δεξιότητες Δεξιότητες στην αλληλεπίδραση με ανθρώπους και Εννοιολογικές δεξιότητες.

34 ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
1. Οι τεχνικές δεξιότητες περιλαμβάνουν διαδικασίες ή τεχνολογικές γνώσεις και ικανότητες χειρισμού εξοπλισμού, εργαλείων, οργάνων ή άλλων μέσων που χρησιμοποιούνται στον εργασιακό χώρο. Οι τεχνικές δεξιότητες δείχνουν ενασχόληση και εργασία με αντικείμενα.

35 ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
2. Οι ανθρώπινες δεξιότητες περιλαμβάνουν την ικανότητα της αποτελεσματικής αλληλεπίδρασης με άλλους ανθρώπους. Οι διευθυντές αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται με άλλους εργαζόμενους.

36 ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
3. Οι εννοιολογικές δεξιότητες περιλαμβάνουν την διατύπωση και έκφραση ιδεών. Οι διευθυντές κατανοούν αφηρημένες έννοιες και σχέσεις, αναπτύσσουν ιδέες και λύνουν προβλήματα χρησιμοποιώντας την καινοτομία και την δημιουργικότητά τους.

37 ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
Σχηματικά και ανάλογα με το επίπεδο του διευθυντού ή του προϊσταμένου στην ιεραρχική δομή της επιχείρησης οι δεξιότητες αυτές κατανέμονται ως εξής:

38 ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
Δ Ε Ξ Ι Ο Τ Η Τ Ε Σ Ε Π Ι Δ Ο ΑΝΩΤΕΡΟ Εννοιολογικές Ανθρώπινες Τεχνικές ΜΕΣΑΙΟ ΕΠΙΒΛΕΨΗ

39 ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ;
Ο λόγος της δημιουργίας και η προϋπόθεση ύπαρξης των επιχειρήσεων ή των οργανισμών είναι: Η αποτελεσματική αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων για την επίτευξη στόχων που αφορούν σε ανθρώπινες ανάγκες.

40 Οι Ρόλοι του Διευθυντού
Τι κάνουν οι Διευθυντές; Ο Mintzberg εντόπισε 10 Ρόλους τους οποίους φαίνεται να υποδύονται οι διευθυντές ανάλογα με τις περιστάσεις. Κατέταξε τους ρόλους αυτούς σε τρεις (3) κατηγορίες: Διαπροσωπικούς Ρόλους (Interpersonal Roles) Πληροφοριακούς Ρόλους (Informational Roles) Ρόλους Λήψης Αποφάσεων (Decisional Roles)

41 Οι Ρόλοι του Διευθυντού
1. Διαπροσωπικούς Ρόλους (Interpersonal Roles) Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις λειτουργούν μέσα από Διαπροσωπικές επαφές. Ο κάθε διευθυντής καλείται να παίξει τρεις (3) εύκολα αναγνωρίσιμους ρόλους: Διακοσμητικό Στοιχείο (Figurehead) Ηγέτης (Leader) Συνδετικός Κρίκος (Connecter)

42 Οι Ρόλοι του Διευθυντού
2. Πληροφοριακούς Ρόλους (Informational Roles) Όλοι οι διευθυντές ενεργούν ως κεντρικά ή εστιακά σημεία πληροφόρησης. Μέσα απ’ αυτά τα σημεία ενισχύουν την αντίληψή τους για την επιχείρηση και το περιβάλλον της.

43 Οι Ρόλοι του Διευθυντού
2. Πληροφοριακούς Ρόλους (Informational Roles) Ως νευραλγικά κέντρα και διασπορείς πληροφοριών, βοηθούν τους συνεργάτες τους να πετύχουν τους στόχους τους. Συχνά υποδεικνύονται ως ομιλητές για να δώσουν και να ελέγξουν τις πληροφορίες προς τρίτους. 4. Νευραλγικό Κέντρο (Nerve center) 5. Διασπορέας Πληροφοριών (Disseminator) 6. Ομιλητής – Πληροφορίες προς τα έξω (Speaker).

44 Οι Ρόλοι του Διευθυντού
3. Ρόλους Λήψης Αποφάσεων (Decisional Roles) Οι διευθυντές ασχολούνται με την αναμόρφωση και την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης. Ενεργούν ως επιχειρηματίες, προωθούν και βρίσκουν το δρόμο τους μέσα από την αλλαγή.

45 Οι Ρόλοι του Διευθυντού
3. Ρόλους Λήψης Αποφάσεων (Decisional Roles) Διαχειρίζονται τις τριβές και τις διαμάχες, κατανέμουν αποτελεσματικά τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους και διαπραγματεύονται. 7. Επιχειρηματίας (Entrepreneur) 8. Επιλύει τις Διαφωνίες (Disturbance handler) 9. Κατανεμητής Πόρων (Resource allocator) 10. Διαπραγματευτής (Negotiator)

46 ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Γνώσεις, Δεξιότητες και συμπεριφορές, Φιλοσοφία ή κουλτούρα, Συστήματα, πολιτικές ή διαδικασίες.

47 ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Αξίες, Πιστεύω, Βασικές παραδοχές, Προδιαθέσεις, νοοτροπίες, κλπ.

48 ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Όλα αυτά συνθέτουν την κουλτούρα ή φιλοσοφία του ανθρώπου που το ασκεί αλλά και της Επιχείρησης – Οργάνωσης μέσα στο οποίο αυτό ασκείται.

49 ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Η άσκηση της λειτουργίας του management απαιτεί την ύπαρξη και χρήση συστημάτων management “εργαλείων” όπως είναι τα συστήματα: Πληροφοριών, Προγραμματισμού, Αξιολογήσεων, αμοιβών, Ελέγχων, κλπ.

50 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Φανταστείτε ότι το πλοίο σας ναυάγησε και βρεθήκατε στη θάλασσα μαζί με 12 άλλους ναυτικούς. Είστε όλοι μαζί σε μια σωσίβια λέμβο και αναζητάτε εναγωνίως την πλησιέστερη ακτή. Σας επιλέγουν και σας αναθέτουν να καθίσετε μπροστά στη λέμβο και να κοιτάζετε προσεκτικά για να εντοπίσετε την ξηρά. Μετά από μια σκληρή ημέρα και ενώ οι συνεργάτες σας κωπηλατούν, εσείς βλέπετε στεριά στον ορίζοντα και τους ενθαρρύνετε να συνεχίσουν να κωπηλατούν όσο γίνεται πιο γρήγορα.

51 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Όσο πλησιάζετε προς την στεριά αντιλαμβάνεστε 3 πράγματα: Υπάρχουν ύφαλοι και βράχοι μέχρι τη στεριά Ένα ισχυρό ρεύμα απειλεί να σας παρασύρει, να σας αλλάξει την πορεία και να σας απομακρύνει από την ακτή. Οι συνεργάτες σας είναι κατάκοποι, ίσως να μην αντέξουν να φθάσουν στη στεριά εκτός αν κωπηλατήσετε και εσείς. Χρειάζονται τη βοήθειά σας. Ακόμη χειρότερα. Έχουν αρχίσει να μουρμουρίζουν εις βάρος σας λέγοντας ότι δεν «συμμετέχετε, δεν κουβαλάτε ούτε το βάρος σας» και ότι εργάζονται μόνο εκείνοι.

52 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Τι κάνετε; Με λίγα λόγια: Βρίσκεστε Αντιμέτωποι με τις Ισορροπίες στο Management. Δραστηριοποιείστε και βοηθάτε τους άλλους με κίνδυνο να χάσετε ολόκληρη την εικόνα (την οποία μόνο εσείς κατανοείτε και κατέχετε); ή Κρατάτε τον έλεγχο και κινδυνεύετε να αποξενωθείτε από τους υπόλοιπους εργαζόμενους; Ένα είναι σίγουρο: Η Απόφαση αυτή δεν είναι ούτε απλή ούτε εύκολη. Τι προτείνετε;

53 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΣΤΑΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ Οι περισσότερες δραστηριότητες του Management λειτουργούν ανά ζεύγη. Ο Διευθυντής χρειάζεται να ισορροπήσει τα δύο άκρα, γέρνοντας προς το ένα ή το άλλο ανάλογα και κατά πόσο το κρίνει απαραίτητο.

54 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Τα ζεύγη αυτά είναι: Έλεγχοι <> Παρακίνηση Διαδικασίες <> Ευελιξία Πρόοδος <> Στασιμότητα Ανάθεση <> Προσωπικός έλεγχος Υπευθυνότητες <> Εξουσίες Ασφάλεια <> Ανάληψη κινδύνων Λογική <> Έμπνευση

55 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
Δύσκολες επιλογές. Οι Διευθυντές θέλουν να τα κάνουν όλα αυτά, αλλά παράλληλα να κρατήσουν τις ισορροπίες. Να μην εστιάζουν στο ένα και να υποφέρουν ή να τιμωρούνται επειδή αγνόησαν το άλλο.

56 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΕΛΕΓΧΟΙ Αρκετός έλεγχος αποθαρρύνει τους εργαζόμενους. Ίσως, να αισθάνονται αποπνικτικά και αδύναμοι να πάρουν πρωτοβουλίες χωρίς να ρωτήσουν. ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ Η παρακίνηση ίσως μεταφέρει ενθουσιασμό στους εργαζόμενους. Ο ανεξέλεγκτος ενθουσιασμός τους παίρνει τα μυαλά και δεν βλέπουν την πραγματικότητα.

57 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Πολλές ή άκαμπτες διαδικασίες δεν θα επιτρέψουν στους εργαζόμενους να ασχοληθούν με τις ειδικές περιπτώσεις και τα προβλήματα όπου χρειάζεται να γίνουν κάποιες εξαιρέσεις. Ούτε και να αναλάβουν καμία πρωτοβουλία, αν δεν είναι σε θέση να την χρησιμοποιήσουν.

58 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΕΥΕΛΙΞΙΑ Αρκετή ευελιξία, και αποφάσεις καθώς και κάποιες ενέργειες ίσως να είναι αντιφατικές. Επίσης, λανθασμένες και μη ορθολογικές αποφάσεις μειώνουν την αποτελεσματικότητα. Χωρίς διαδικασίες για τη λήψη κάποιων απλών αποφάσεων, ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να αποφασίσουμε θα αποβεί εις βάρος της αποτελεσματικότητας.

59 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΠΡΟΟΔΟΣ Αρκετή πρόοδος ίσως να έχει ως αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό των εργαζομένων και έτσι να μην γνωρίζουν που είναι και που πάνε. Οι διαδικασίες και τα συστήματα παλιώνουν πολύ σύντομα.

60 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Αρκετή στασιμότητα συμβάλλει στη μείωση της ορατότητας των εργαζομένων. Τους κάνει να μην βλέπουν τις ευκαιρίες – για την αλλαγή, την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας.

61 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΑΝΑΘΕΣΗ Αρκετή ανάθεση κάνει τους εργαζόμενους να αισθάνονται ότι ο Διευθυντής τους δεν κάνει τίποτα. Ο ίδιος ο Διευθυντής ίσως να αισθάνεται ότι χάνει τον προσωπικό έλεγχο.

62 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΕΛΕΓΧΟΣ Αρκετός προσωπικός έλεγχος ίσως να κάνει τους εργαζόμενους να μην έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Να μην αισθάνονται ότι τους εμπιστεύονται και ότι δεν έχουν καμία αξία.

63 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ Οι υπευθυνότητες δεν δίνονται. Ζητούνται! Οι Εργαζόμενοι πρέπει να τις αποδεχθούν. Εάν επιχειρήσουμε να τις επιβάλλουμε και να τους καταστήσουμε υπεύθυνους, ίσως να διστάσουν να τις αποδεχθούν στο μέλλον.

64 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΕΞΟΥΣΙΕΣ Εάν δεν δοθούν στους εργαζόμενους αρκετές εξουσίες για την εκτέλεση των διαφόρων έργων, ίσως αισθανθούν αδυναμία να ενεργήσουν και να επιδιώκουν την έγκρισή μας σε τακτά χρονικά διαστήματα.

65 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΑΣΦΑΛΕΙΑ Αρκετή ασφάλεια καταπνίγει την φαντασία και την δημιουργικότητα. Έτσι, ίσως να χαθούν ευκαιρίες για βελτίωση της απόδοσης, λόγω της αυτοσυγκέντρωσης στην σταθερότητα και στην ασφάλεια.

66 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΑΝΑΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αρκετή ανάληψη κινδύνων έχει ως αποτέλεσμα να κάνει τους εργαζόμενους αρκετά φιλόδοξους και επιρρεπείς στα λάθη.

67 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΛΟΓΙΚΗ Ο Ορθολογισμός δεν θα πρέπει να εμποδίζει την δημιουργικότητα και την έμπνευση από την συμβολή σε νέες ιδέες.

68 ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT
ΕΜΠΝΕΥΣΗ Η Έμπνευση είναι καλή. Χωρίς όμως την αναγκαία εξέταση, τουλάχιστον κάποια λογική και πάντα να υπάρχει συστηματική αξιολόγηση της πρακτικής εφαρμογής της, τότε, μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά.

69 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Ερώτηση: Μήπως οι ισορροπίες στο Management σημαίνει να «κάθεται κάποιος στη κόψη του ξυραφιού»;

70 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Απάντηση. Όχι! Κανένας δεν προτείνει κάτι τέτοιο. Ούτε φυσικά, υποστηρίζουμε ότι όλες οι ισορροπίες πρέπει να μοιράζονται ακριβώς στη μέση. Κανένας δεν έχει την άριστη ισορροπία σε όλες τις καταστάσεις. Όλοι μας έχουμε φυσικές τάσεις. π.χ. να ευνοούμε την πρόοδο και την αλλαγή ή να προτιμάμε την στασιμότητα και την σταθερότητα.

71 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Αυτό που έχει σημασία είναι να κατανοήσουμε ότι ο συνήθης τρόπος με τον οποίο ενεργούμε δεν είναι ο μοναδικός, ούτε ο πλέον ενδεδειγμένος. My way is my way. Not the way!

72 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Ερώτηση: Πως όλα αυτά με βοηθούν να γίνω καλύτερος Διευθυντής;

73 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Απάντηση: Μαθαίνοντας τι σημαίνει καλό management. Ενημερωνόμαστε. Αναλύουμε την παρούσα κατάστασή μας, την εργασία μας. Και αναζητάμε τρόπους να τις βελτιώσουμε.

74 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Απάντηση: Παρατηρούμε κάτι που πάει καλά στο χώρο μας. Χρησιμοποιούμε αυτά που διαβάζουμε, μαθαίνουμε, ακούμε και βιώνουμε για να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε και ολοκληρώνουμε κάποια πράγματα, όπου αυτό είναι εφικτό.

75 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Ερώτηση: Για να Διοικώ καλά μήπως πρέπει να μάθω τις θεωρίες του management;

76 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Απάντηση: Όχι απαραίτητα. Οι θεωρίες θα μας βοηθήσουν να αντιληφθούμε όλα όσα συμβαίνουν στην εργασία μας και γιατί; Καθώς επίσης, πώς είναι δυνατόν να βελτιωθούν ορισμένα πράγματα; Θα πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη ότι η θεωρία είναι Θεωρία. Είναι ιδέα, δεν είναι γεγονός. Ίσως κάποιες θεωρίες να λειτουργούν για μας και την επιχείρηση στην οποία εργαζόμαστε. Όχι όμως σε άλλες.

77 ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT
Θα αναλύσουμε και θα εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο εκτελούν τα καθήκοντά τους οι διευθυντές. Αυτό ανάγεται στον τομέα του στυλ του διευθυντού, το οποίο συχνά ονομάζεται η «ήπια» (Soft) πλευρά της εργασίας, σε αντίθεση με την «σκληρότερη» (Hard) πλευρά της εργασίας, η οποία αναφέρεται στις τυπικές δομές και τα συστήματα.

78 ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT
Το στυλ της Διοίκησης που ασκεί ένας Διευθυντής εξαρτάται από τέσσερις (4) παράγοντες: Τον ίδιο τον Διευθυντή Τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται και τον περιβάλλουν Την κατάσταση Τους περιοριστικούς παράγοντες που επιβάλλει το εργασιακό περιβάλλον, της επιχείρησης. Ίσως να έχετε ένα φυσικό στυλ ή να το προσαρμόζετε ανάλογα με τους παραπάνω παράγοντες.

79 ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT
Υπάρχουν 6 κύρια στυλ Διοίκησης Το Αυταρχικό Το Πειστικό Το Συμβουλευτικό Το Δημοκρατικό Το στυλ της Ανάθεσης Το στυλ της Οικειοθελούς Αποχώρησης ή / και Απουσίας από την επίβλεψη.

80 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 1. Ο Αυταρχικός Διευθυντής υπαγορεύει και λέει στους συνεργάτες του τι να κάνουν. Πλεονεκτήματα Οι συνεργάτες υποτάσσονται στην ηγεσία του Διευθυντού. Ο Διευθυντής ελέγχει τα πάντα. Μειονεκτήματα Οι εργαζόμενοι εξαρτώνται από τον Διευθυντή. Οι εργαζόμενοι αισθάνονται ανασφαλείς, μη αποδοτικοί και αναλαμβάνουν ελάχιστες ή καθόλου πρωτοβουλίες χωρίς την παρουσία του Διευθυντού.

81 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 2. Ο Διευθυντής με το Πειστικό στυλ συμπεριφέρεται όπως ο γονέας. Παίρνει τις αποφάσεις και προσπαθεί να πείσει τους συνεργάτες του ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να ενεργήσει κάποιος. Πλεονεκτήματα Οι συνεργάτες αισθάνονται λιγότερο την κυριαρχία του Διευθυντού. Σε μερικούς εργαζόμενους αρέσει αυτό το επίπεδο ελέγχου και φροντίδας.

82 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 2. Ο Διευθυντής με το Πειστικό στυλ συμπεριφέρεται όπως ο γονέας. Μειονεκτήματα Μερικοί εργαζόμενοι δυσανασχετούν με τον Διευθυντή, διότι δεν τους μεταχειρίζεται ως ενήλικες. Ο Διευθυντής πληγώνεται με τις αποτυχίες των εργαζομένων, αισθάνεται ότι τους εγκατέλειψε.

83 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 3. Με το Συμβουλευτικό στυλ, οι εργαζόμενοι είναι ευπρόσδεκτοι να συμβάλλουν με τις ιδέες τους και τις προτάσεις τους. Ο Διευθυντής τις συζητά μαζί τους και κατόπιν αποφασίζει. Πλεονεκτήματα Οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι συμμετέχουν. Οι εργαζόμενοι αισθάνονται μέλη της ομάδας και ότι τους υπολογίζουν.

84 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 3. Με το Συμβουλευτικό στυλ, οι εργαζόμενοι είναι ευπρόσδεκτοι να συμβάλλουν με τις ιδέες τους και τις προτάσεις τους. Μειονεκτήματα Οι εργαζόμενοι δυσανασχετούν με τις αποφάσεις, ιδιαίτερα όταν απορριφθούν οι προτάσεις τους. Οι εργαζόμενοι ίσως να προσπαθήσουν να αντισταθούν στις αποφάσεις του Διευθυντού.

85 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 4. Με τον Δημοκρατικό Διευθυντή οι εργαζόμενοι συμμετέχουν στις διάφορες εργασίες. Οι αποφάσεις λαμβάνονται από όλη την ομάδα. Ο Διευθυντής δεσμεύεται και συμφωνεί να τις τηρήσει, υπό την προϋπόθεση ότι κινούνται μέσα στα όρια που επιβάλλονται από το εργασιακό περιβάλλον ή την επιχείρηση. Πλεονεκτήματα Οι εργαζόμενοι είναι ενθουσιασμένοι και τείνουν πρόθυμα να αναλάβουν υπευθυνότητες. Η επικοινωνία και η ομαδική συνεργασία είναι καλή.

86 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 4. Με τον Δημοκρατικό Διευθυντή οι εργαζόμενοι συμμετέχουν στις διάφορες εργασίες. Οι αποφάσεις λαμβάνονται από όλη την ομάδα. Μειονεκτήματα Ο Διευθυντής πρέπει να έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους. Ο Διευθυντής μπορεί εύκολα να χάσει τον έλεγχο.

87 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 5. Ο Διευθυντής που Αναθέτει βάζει όρια και μεταφέρει προβλήματα και εργασίες στους άλλους. Οι εργαζόμενοι επανέρχονται όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Διαφορετικά αναλαμβάνουν τις εργασίες στο σύνολό τους. Πλεονεκτήματα Γίνεται αποτελεσματική εργασία. Οι εργαζόμενοι αποκτούν εμπειρίες σε μια ποικιλία εργασιών.

88 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 5. Ο Διευθυντής που Αναθέτει βάζει όρια και μεταφέρει προβλήματα και εργασίες στους άλλους. Οι εργαζόμενοι επανέρχονται όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Διαφορετικά αναλαμβάνουν τις εργασίες στο σύνολό τους. Μειονεκτήματα Οι εργαζόμενοι ίσως να αισθάνονται φορτωμένοι με υπευθυνότητες. Ο Διευθυντής ίσως να μην είναι σε θέση να βοηθήσει, όταν δημιουργούνται προβλήματα.

89 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 6. Όταν ο Διευθυντής παραιτείται – αποχωρεί οικειοθελώς – από την εμπλοκή του στην εργασία των άλλων. Όταν οι εργαζόμενοι αφήνονται στις δικές τους επινοήσεις. Πολλές φορές οι Διευθυντές ενεργούν μ’ αυτόν τον τρόπο, διότι έχουν την πεποίθηση ότι αναθέτουν. Πλεονεκτήματα Ο Διευθυντής είναι ελεύθερος να ασχοληθεί με τις δικές του εργασίες.

90 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT 6. Όταν ο Διευθυντής παραιτείται – αποχωρεί οικειοθελώς – από την εμπλοκή του στην εργασία των άλλων. Όταν οι εργαζόμενοι αφήνονται στις δικές τους επινοήσεις. Πολλές φορές οι Διευθυντές ενεργούν μ’ αυτόν τον τρόπο, διότι έχουν την πεποίθηση ότι αναθέτουν. Μειονεκτήματα

91 ΤΑ 6 ΣΤΥΛ ΤΟΥ MANAGEMENT Μειονεκτήματα Οι εργαζόμενοι κατηγορούν τον Διευθυντή, ακόμα και όταν το σφάλμα είναι δικό τους. Η ποιότητα της εργασίας είναι χαμηλή, το ηθικό είναι χαμηλό και οι εργαζόμενοι αισθάνονται απογοήτευση και δυσανασχετούν.

92 Άσκηση στα στυλ του management – Bob

93 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
Το management εξετάζει επίσης, όλα όσα θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν οι διευθυντές στο χώρο της εργασίας τους. Αναλύοντας τους επιτυχημένους διευθυντές θα διαπιστώσουμε ότι έφεραν σε πέρας και ολοκλήρωσαν πολλά πράγματα, είτε εργαζόμενοι μόνοι, είτε συνεργαζόμενοι με άλλους.

94 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
Αυτό που κάνει τους καλούς διευθυντές να ξεχωρίζουν είναι η ικανότητά τους να προβαίνουν σε «θαρραλέες» ενέργειες. Με άλλα λόγια, να είναι σε θέση να παίξουν το ρόλο τους κάτω από πίεση και όταν οι καταστάσεις δεν είναι και τόσο ξεκάθαρες και σαφείς.

95 Οι 7 Ικανότητες των Διευθυντών
Ενεργούν κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας. Σπανίως μπορούν να περιμένουν για να τους δοθούν όλες οι πληροφορίες. Οι διευθυντές πρέπει να αντέχουν στις συνθήκες αβεβαιότητας, αμφιβολίας, ασαφειών και διφορούμενων εννοιών. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να λειτουργούν με τυφλές εικασίες. Απαιτείται να αναγνωρίζουν την ύπαρξη των συνθηκών αβεβαιότητας και να συνεργάζονται με κάποια κενά στις γνώσεις τους.

96 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
2. Προστατεύουν την Ευελιξία. Διατηρώντας τις εναλλακτικές λύσεις ενός συνεργάτη ανοικτές, δεν δείχνει έλλειψη δέσμευσης. Αντίθετα, διασφαλίζει την ύπαρξη χώρου και περιθωρίων για περαιτέρω αλλαγές και αποφάσεις. Όλες οι ενέργειες θα πρέπει να αυξάνουν τον αριθμό των εναλλακτικών λύσεων για εκείνον που αποφασίζει και όχι να τις περιορίζουν.

97 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
3. Γνωρίζουν την Θεματολογία (Agenda) των συνεργατών τους. Ο καλός διευθυντής θα πρέπει να είναι ενήμερος με τα θέματα (Agenda) που θα χειριστούν σε συγκεκριμένο χρόνο.

98 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
3. Γνωρίζουν την Θεματολογία (Agenda) των συνεργατών τους. Αυτό σε καμιά περίπτωση δεν υποδηλώνει αντιπαλότητες ή συγκρούσεις με καταστροφικά για την επιχείρηση αποτελέσματα. Όλη αυτή η πολιτική θα πρέπει να γίνεται αποδεκτή με θετικό τρόπο.

99 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
3. Γνωρίζουν την Θεματολογία (Agenda) των συνεργατών τους. Η ύπαρξη εποικοδομητικών διαφωνιών, όπου τα ενδιαφερόμενα μέρη αναγνωρίζουν τις διαφορετικές απόψεις και ταυτόχρονα θα δεσμεύονται για την εξεύρεση λύσεων, οι οποίες θα ωφελήσουν όλους, (win-win-win), είναι η πλέον υγιεινή και ενδεδειγμένη διαδικασία.

100 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
4. Έχουν αίσθηση του Χρόνου. Η αίσθηση του χρόνου είναι σημαντική για την επιτυχία του Διευθυντού. Αυτό ισχύει τόσο για τις στρατηγικές αποφάσεις, όσο και για τον προγραμματισμό των καθημερινών δραστηριοτήτων.

101 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
4. Έχουν αίσθηση του Χρόνου. Ως ομιλητής ο διευθυντής ανακοινώνει αρκετά πράγματα σε εργαζόμενους και ομάδες. Η απόφασή του αναφορικά με το χρόνο της αναγγελίας τους μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι συνομιλητές του λαμβάνουν ή αποδέχονται το μήνυμα.

102 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
5. Διαθέτουν Κρίση και Κριτικές Ικανότητες. Οι περισσότερες πληροφορίες που λαμβάνουν οι διευθυντές είναι ποιοτικές. Η ερμηνεία τους περιλαμβάνει λεπτές κρίσεις σε αντίθεση με τους τυπικούς υπολογισμούς. Ο τεχνοκράτης μπορεί να απεχθάνεται την ιδέα, με το επιχείρημα ότι η χρήση της κρίσης μεταμφιέζει την αδυναμία του χειρισμού των διαθεσίμων στοιχείων.

103 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
5. Διαθέτουν Κρίση και Κριτικές Ικανότητες. Ο Δεξιοτέχνης υποστηρίζει ότι η κρίση αναπτύσσεται με την εμπειρία. Τα τυπικά δεδομένα σπανίως μπορούν να μας προσφέρουν κάτι περισσότερο από την χαρτογράφηση των επιλογών και έτσι, να απορρίψουμε τις πλέον δυσμενείς εναλλακτικές λύσεις.

104 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
6. Χρησιμοποιούν κατάλληλα τις Ρητορικές τους Ικανότητες. Η Επικοινωνία στις επιχειρήσεις δεν είναι απλά ένα ζήτημα συμμετοχής ή μη στην πληροφόρηση. Για πολλούς λόγους, πρακτικούς και εμπιστευτικούς, οι διευθυντές δεν είναι δυνατόν να μοιραστούν τις πληροφορίες για αποφάσεις οι οποίες θα επηρεάσουν όλους τους εργαζόμενους.

105 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
6. Χρησιμοποιούν κατάλληλα τις Ρητορικές τους Ικανότητες. Συνεπώς, θα πρέπει να πληροφορήσουν τους άλλους για τις αποφάσεις και να τους πείσουν με επιχειρήματα για την αιτιολόγηση των αποφάσεων αυτών. Η χρήση των ρητορικών δεξιοτήτων βοηθά τους διευθυντές στην πειθώ και συμβάλλει στην βελτίωση της ευελιξίας τους για τις επόμενες ενέργειες.

106 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
7. Λειτουργούν με περισσότερες από μία Θεματολογίες (Agendas). Οι καλοί διευθυντές μπορούν να συνδυάσουν ενέργειες και θέματα από αρκετές θεματολογίες (Agendas). Αντί να εστιάζουν την προσοχή τους σε ένα μόνο θέμα ή έργο, μπορούν να έχουν πολλές «κορύνες» στον αέρα.

107 Οι Ικανότητες των Διευθυντών
7. Λειτουργούν με περισσότερες από μία Θεματολογίες (Agendas). Αυτό θα βοηθήσει τον διευθυντή να κάνει καλή χρήση και αξιοποίηση του χρόνου του, να αναθέτει και να επωφεληθεί από τις εκάστοτε ευκαιρίες. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να βρίσκονται πολλές εργασίες σε εξέλιξη ταυτόχρονα.


Κατέβασμα ppt "“ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ MANAGEMENT” Εισηγητής: Αλέξιος Βαρελάς"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google