Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚλήμεντος Κουβέλης Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη του ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Δράση Α8 Πρακτική εκπαίδευση του προσωπικού ενδοσχολικής τεχνικής υποστήριξης Οργανωτικά 1 – Η νέα εποχή και ο ρόλος του εκπαιδευτικού Πληροφορικής
2
Προεπισκόπηση Παρουσίασης Η νέα εποχή και ο ρόλος του εκπαιδευτικού Πληροφορικής Εισαγωγή Ορισμοί Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) Σύνδεση Υπηρεσίες Όροι χρήσης ΣΕΠΕΗΥ Δομή λειτουργία Έργο ΣΤΗΡΙΖΩ Υποστήριξη Μαθητές Εκπαιδευτικοί Σχολικές μονάδες Νέες υπηρεσίες ΠΣΔ Ευρυζωνικές υπηρεσίες σύνδεσης Μητροπολιτικά Δίκτυα Μελλοντικές δράσεις Ρόλος εκπαιδευτικού Πληροφορικής 2
3
Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού Πληροφορικής Στατιστικά στοιχεία για το ΠΣΔ 3 Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΠΣΔ22 Εκπαιδευτικά sites14.757 (PHP, Joomla, WordPress, ASP/.NET) Εκπαιδευτικά Ιστολόγια27.689 Εκπαιδευτικές κοινότητες681 (public) με 5.552 μέλη Μαθήματα e-class5.419 ηλεκτρονικά μαθήματα από 1.127 σχολεία Β΄/θμιας εκπαίδευσης Πύλη ΠΣΔ>340.000 μοναδικοί επισκέπτες ανά μήνα Προσωπικοί λογαριασμοί88.636 (εκπαιδευτικοί), 71.065 (μαθητές) Ενεργά γραμματοκιβώτια (mailboxes)>178.00 Δελτία στο ΠΣ helpdesk>33.000/χρόνο Διασυνδεδεμένα Μητροπολιτικά Δίκτυα οπτικών Ινών25 Σχολεία με οπτική ίνα και σύνδεση στο ΠΣΔ202 Λογαριασμοί διοικητικών μονάδων2.373 Μαθητές με πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω ΠΣΔ1.430.000 Εκπαιδευτικοί με πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω ΠΣΔ140.000 Εκπαιδευτικοί με προσωπικό λογαριασμό στο ΠΣΔ86.565 Δείκτης ευρυζωνικότητας σχολείων < 2 Mbps (1,1%), 2-10Mbps (60,1%), 10 -100 Mbps (36,1%), 100 Mbps-1Gbps (2,7%) Ηλεκτρονικές λίστες διοικητικής αλληλογραφίας1.285
4
Ορισμοί – Βασικές έννοιες Η νέα εποχή και ο ρόλος του εκπαιδευτικού Πληροφορικής ΣΕΠΕΗΥ – Κατάλληλα διαμορφωμένη σχολική αίθουσα Υπολογιστικό εξοπλισμό και περιφερειακές συσκευές Δικτυακό εξοπλισμό Παθητικό εξοπλισμό (δικτυακή & ηλεκτρολογική εγκατάσταση) Open Source Software – Λογισμικό με προσβάσιμο πηγαίο κώδικα σε άτομα εκτός της ομάδας ή εταιρίας παραγωγής Bring Your Own Device (BYOD) – Χρήση προσωπικών ψηφιακών συσκευών στο χώρο εργασίας ή στο εκπαιδευτικό περιβάλλον MAN – Δίκτυα οπτικών που εξασφαλίζουν διαδικτυακές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων Ευρυζωνικότητα – Παροχή γρήγορων συνδέσεων – Κατάλληλη δικτυακή υποδομή – Ρυθμιστικό πλαίσιο Edutainment – Ψυχαγωγική εκπαίδευση 4
5
Περιβάλλον έργου ΣΤΗΡΙΖΩ Τρέχουσες και μελλοντικές δράσεις Πεπαλαιωμένα σχολικά εργαστήρια – LTSP, Thin-Fat clients Κινητά εργαστήρια – Πρόσκληση Π80 Ε.Π. Δια Βίου Μάθησης – Αφορά σε 800 12/θέσια δημοτικά ΕΑΕΠ και σε απομακρυσμένα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία Διαδραστικοί Πίνακες – Πρόσκληση 78 Ε.Π. Δια Βίου Μάθησης – Αφορά σε ενδεικτικό πλήθος > 1200 Γυμνασίων Δράση Α1 έργου ΣΤΗΡΙΖΩ – Συνεργασία με 27 Καλλικρατικούς Δήμους για την υλοποίηση της Δράσης – Διασύνδεση 1000 μονάδων Α’ και Β’ θμιας εκπαίδευσης στα Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών Μεγάλα έργα απόκτησης σχολικών υποδομών ΤΠΕ (φορητά εργαστήρια, εσωτερική δικτύωση, διαδραστικοί πίνακες) Προμήθειες Δήμων – Σχολικών επιτροπών Πολιτικές Bring Your Own Device (BYOD) Αξιοποίηση σύγχρονου/ανοικτού εξοπλισμού 5
6
Έργο ΣΤΗΡΙΖΩ Γενικά 6 Συνολική αρχιτεκτονική υποδομών των έργων του ΥΠΟΠΑΙΘ για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Ανάπτυξη καινοτόμων και αναβάθμιση υφιστάμενων ψηφιακών υπηρεσιών ΠΣΔ Υποστήριξη της χρήσης των σχολικών υποδομών ΤΠΕ Συμπληρωματικό ως προς τα έργα Λειτουργίας ΠΣΔ Ψηφιακό Σχολείο Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
7
ΔράσειςΦορέας Υλοποίησης Δράση Α1 Διασύνδεση σχολείων και διοικητικών μονάδων του Υπ. Παιδείας στα Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών ΙΤΥΕ - ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ και συμπράττοντες φορείς Δράση Α2Βασικές (κρίσιμες) υπηρεσίες ΠΣΔ Δράση Α3Προηγμένες υπηρεσίες ΠΣΔ Δράση Α5 Ενίσχυση – αναβάθμιση κεντρικών πληροφοριακών υποδομών ΠΣΔΑνάδοχος Δράση Α7 Επιτόπια και από απόσταση τεχνική υποστήριξη των νέων και των υφιστάμενων υποδομών ΤΠΕ, που αποκτούν τα σχολεία στα πλαίσια του ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ και συμπράττοντες φορείς Δράση Α8 Πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πληροφορικής Δράση Α10 Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για την διασύνδεση σχολείων και διοικητικών μονάδων του ΥΠAIΘ στα Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών (ΜΑΝ) Ανάδοχος Δράση Α11 Ψηφιακή αναβάθμιση των μονάδων του σχολικού συγκροτήματος ΓκράβαςΑνάδοχος 7 Αρχιτεκτονική Δράσης Α΄ - Στηρίζω Εισαγωγή στο «Στηρίζω»
8
Έργο ΣΤΗΡΙΖΩ Συνεργαζόμενοι φορείς 8 Οι στόχοι υλοποιούνται από το ΙΤΥΕ Διόφαντος με τη σύμπραξη συνεργαζόμενων φορέων Συνεργαζόμενοι Φορείς 1. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών 2. Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ 3. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) 4. Πανεπιστήμιο Κρήτης 5. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 6. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας 7. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 8. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 9. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 10. ΤΕΙ Αθήνας 11. ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
9
Έργο ΣΤΗΡΙΖΩ Στόχοι-(1) 9 Eνεργοποίηση των οπτικών ινών των μονάδων της Εκπαίδευσης στα Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών Aναβάθμιση υφιστάμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών ΠΣΔ καθώς και η ανάπτυξη νέων δικτυακών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών ΠΣΔ Aξιόπιστη παροχή των υπηρεσιών ΠΣΔ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς με στόχο την ενσωμάτωσή τους στη σχολική πραγματικότητα Eνίσχυση των πληροφοριακών υποδομών του ΠΣΔ Δημιουργία βιώσιμων εκπαιδευτικών κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής υλοποίηση δράσεων εξωστρέφειας με χρήση τις ΤΠΕ ενθάρρυνση της συλλογικότητας των μαθητών και την προσέλκυσή τους στη χρήση ΤΠΕ σε παιδαγωγικό πλαίσιο
10
Έργο ΣΤΗΡΙΖΩ Στόχοι-(2) 10 Επιτόπια και από απόσταση τεχνική υποστήριξη των νέων αλλά και των υφιστάμενων υποδομών ΤΠΕ Η πρακτική εκπαίδευση του προσωπικού ενδοσχολικής στήριξης των σχολείων Η δημιουργία μίας πρότυπης ΤΠΕ υποδομής για το Σχολικό Συγκρότημα της Γκράβας όπου θα περιλαμβάνει (ενδεικτικά): δακτύλιο οπτικών ινών για τη διασύνδεση των κτιριακών μονάδων μεταξύ τους, υπερ-υψηλής ταχύτητας πρόσβασης στο Διαδίκτυο επέκταση εσωτερικών τοπικών δικτύων (LAN) στους χώρους των σχολικών μονάδων κατασκευή και λειτουργία Wi-Fi access points Αξιοποίηση διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας Κεντρικοποιημένη διαχείριση των ψηφιακών υποδομών / υπηρεσιών
11
Έργο ΣΤΗΡΙΖΩ Διασύνδεση σχολείων και διοικητικών μονάδων του ΥΠΟΠΑΙΘ στα Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών (ΜηΔΟΙ) 11 Δράση Α1 του έργου ΣΤΗΡΙΖΩ Παροχή υπερ-υψηλής πρόσβασης (100 Mbps ~ 1Gbps) 540 μονάδες έχουν υπερ-υψηλές ταχύτητες πρόσβασης Προμήθεια απαραίτητου δικτυακού εξοπλισμού (Δράση Α10) Διάσυνδεση οπτικών MAN στους κόμβους του ΠΣΔ Διασύνδεση των σχολικών μονάδων στα οπτικά MAN Αντίκτυπος Απαραίτητο υπόβαθρο για την ανάπτυξη και υιοθέτηση προηγμένων εφαρμογών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών Ευρυζωνικές συνδέσεις, με νέες δυνατότητες (για τις υπηρεσίες) σε όρους Ποιότητας Ταχύτητας Προσβασιμότητας
12
12 Δράση Α1 Διασύνδεση σχολείων και διοικητικών μονάδων του ΥΠΟΠΑΙΘ στα Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών (ΜηΔΟΙ) Απεικόνιση Διασύνδεσης Σχολικών Μονάδων με Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών
13
Έργο ΣΤΗΡΙΖΩ Αντίκτυπος 13 Η επιτυχημένη ολοκλήρωση του έργου θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στην εκπαιδευτική-μαθητική κοινότητα. Ενδεικτικά Διάχυση γνώσης Ενίσχυση της μαθητικής συνεργασίας Ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου από εκπαιδευτικούς και μαθητές Ενσωμάτωση μαθητών σε γεωγραφικά απομακρυσμένες περιοχές Αναβάθμιση και ανάπτυξη διαδικτυακών υπηρεσιών προσωποποιημένης πρόσβασης
14
ΣΕΠΕΗΥ Η νέα εποχή και ο ρόλος του εκπαιδευτικού Πληροφορικής Εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του ΣΕΠΕΗΥ -Αποτελεσματική διεξαγωγή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων εντός του ΣΕΠΕΗΥ -Αποδοτική και ασφαλή πρόσβαση των μαθητών -στις διάφορες υπηρεσίες που παρέχει το ΠΣΔ -σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό -στην ψηφιακή βάση γνώσης που υλοποιείται στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου Προηγμένο περιβάλλον εργασίας σχολικού εργαστηρίου -Ύπαρξη λογαριασμών με διαφορετικά δικαιώματα διαχείρισης -Κεντρική διαχείριση (στον εξυπηρετητή) -Ομαδοποίηση των χρηστών σε διαχειριστικές οντότητες -Απομακρυσμένη διαχείριση -Εξυπηρετητή -Σταθμός εργασίας -χρήση κατάλληλης εφαρμογής απομακρυσμένης πρόσβασης (School RSM – υπο ανάπτυξη) -Αυτόματη λήψη και εγκατάσταση ενημερώσεων -Προγράμματα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό 14 ΕΑ04 - Συντήρηση/Διαχείριση Εργαστηρίου ΣΕΠΕΗΥ
15
Μελλοντικές- Πιλοτικές Δράσεις-(1) Γενικά Πιθανή ενσωμάτωση σε πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών Σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον Σημαντικό αντίκτυπο Εκπαιδευτική διαδικασία Τεχνολογική διαμόρφωση σχολικού περιβάλλοντος Προϋποθέτουν διαδικασίες επιμόρφωσης Ανάδειξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής Ενεργή συμμετοχή Δραστηριοποίηση μαθητών Κλιμάκωση δράσεων 15
16
Μελλοντικές-Πιλοτικές Δράσεις – (2) Αξιοποίηση ανοικτού/σύγχρονου εξοπλισμού Παιδαγωγική αξιοποίηση καινοτόμου εξοπλισμού Εκπαιδευτική κοινότητα Πειραματισμός … Ενθάρρυνση Προσωπικής εξερεύνησης Αλληλοδιδασκαλία Ψυχαγωγική εκπαίδευση (edutainment) Καινοτόμος εξοπλισμός Συμπληρωματική λειτουργία με προσωπικούς υπολογιστές Αναδεικνύει διαδικασίες μάθησης από ψηφιακό & αναλογικό κόσμο Ενδεικτικά Τρισδιάστατοι εκτυπωτές Ηλεκτρονικοί αναγνώστες Ανοικτό προγραμματιζόμενο υλικό – Arduino – Raspberry Pi – Cubieboard 16 http://www.stratasys.com Videos, tutorials, webinars… 3D printers
17
Μελλοντικές-Πιλοτικές Δράσεις – (3) Αξιοποίηση ανοικτού/σύγχρονου εξοπλισμού Ροή εργασιών υλοποίησης φυσικού μοντέλου LEGO® Mindstorms 17 Κατασκευή Προγραμματισμός Δοκιμή http://mindstorms.lego.com
18
Μελλοντικές- Πιλοτικές Δράσεις-(4) Υπηρεσία Bring Your Own Device (BYOD) Υπηρεσία «Φέρτε τη δική σας συσκευή» Χρήση προσωπικών συσκευών στο σχολικό περιβάλλον Προνομιακή πρόσβαση Δικτυακούς πόρους Εφαρμογές Δεδομένα Οφέλη Διεύρυνση θέσεων εργασίας Ευελιξία στη σύνδεση του δικτύου Αξιοποίηση εφαρμογών και δεδομένων Μείωση κόστους Ενίσχυση μάθησης Αύξηση της ικανοποίησης & παραγωγικότητας χρηστών 18
19
Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού Πληροφορικής Σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον Αποτελεσματική χρήση ΤΠΕ υποδομών στο σχολικό περιβάλλον Αξιοποίηση ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΠΣΔ Όπως διαμορφώνονται στα πλαίσια του έργου ΣΤΗΡΙΖΩ Προβολή κοινωνικής διάστασης των ΤΠΕ Προώθηση και κλιμάκωση καινοτόμων και πιλοτικών δράσεων Διαμόρφωση πρότυπων εκπαιδευτικών σεναρίων Ανάπτυξη και υποστήριξη ανθρώπινου δικτύου Συστηματική αξιολόγηση αποτελεσμάτων Ενέργειες ενημέρωσης, ανάδειξης και προβολής καλών πρακτικών Υποστήριξη μαθησιακών διαδικασιών. Ενδεικτικά: Μοντελοποίηση & ανάπτυξη συστημάτων Αλληλεπίδραση με φυσικό περιβάλλον Παροχή δεδομένων για επεξεργασία / ανάλυση / σχολιασμό Υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) Στοχευμένη επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πληροφορικής 19
20
Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού Πληροφορικής Σύνοψη Τρέχουσες Δράσεις ΣΤΗΡΙΖΩ Μελλοντικές / Πιλοτικές Δράσεις BYOD STEM Edutainment Καινοτόμος εξοπλισμός (3D printers…) Ευρυζωνικές Υπηρεσίες Σύνδεσης Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών Προώθηση καινοτόμων εφαρμογών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών Ενεργός ρόλος εκπαιδευτικών Υποστήριξη σύγχρονων μαθησιακών διαδικασιών Διαμόρφωση ανθρώπινου δικτύου 20
21
Ερωτήσεις Η νέα εποχή και ο ρόλος του εκπαιδευτικού Πληροφορικής 21
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.