Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθημα Καθηγητές Επιβλέπων Ομάδα 17 Ομάδα 24

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθημα Καθηγητές Επιβλέπων Ομάδα 17 Ομάδα 24"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθημα Καθηγητές Επιβλέπων Ομάδα 17 Ομάδα 24
Οργανωσιακή Μάθηση κατά τη Διαδικασία Στρατηγικού Σχεδιασμού Νέων Υπηρεσιών Κινητού Ηλεκτρονικού Εμπορίου Μάθημα Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία Καθηγητές Γ. Δουκίδης, Π. Μηλιώτης Επιβλέπων Ι. Σιδέρης Ομάδα 17 Κρητικάκου Βασιλική Κρασοπούλου Παναγιώτα Παρδάλη Βασιλική Ομάδα 24 Μήλεση Θεοδώρα Σταυρουλάκη Μαρία Ταλάντη Ιωάννα

2 Κινητό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Κινητό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν (Mobile/Wireless Electronic Business, m-business) αποτελεί κάθε επιχειρηματική συναλλαγή που μπορεί να μεταφραστεί με κάποια χρηματική αξία και πραγματοποιείται μέσω κάποιου δικτύου κινητής τηλεπικοινωνίας. Υπηρεσίες Εμπόριο: τραπεζικές συναλλαγές, πλειστηριασμοί,αγοραπωλησίες Πληροφόρηση: καιρός, χρηματιστήριο,ειδήσεις, τοπικές πληροφορίες Υπηρεσίες: οδική βοήθεια, άμεση δράση, τηλεματικές εφαρμογές, έλεγχοι συσκευών Επικοινωνία: φωνή, γραπτά μηνύματα, multimedia Διασκέδαση: μουσική, παιχνίδια, στοιχήματα, κινηματογράφος,video Εργασία: , ημερολόγιο, ατζέντα, προγραμματισμός συναντήσεων, κατάλογος

3 Κύριοι Παίκτες Παροχείς εξειδικευμένων λειτουργιών
(δίκτυο λιανικής πώλησης, διανομείς περιεχομένου, παροχείς δικτύου, πλατφόρμων & κινητών υπηρεσιών) Τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί (πωλητές εξοπλισμού υποδομής, συσκευών, κινητές πύλες-portals) Παραγωγοί τεχνολογίας (εφαρμογών, ασφάλεια συναλλαγών) Χρήστες-πελάτες (ιδιώτες, επιχειρήσεις) Προβληματισμός: Στρατηγικός Σχεδιασμός!

4 Στρατηγικός Σχεδιασμός
Ανάλυση του οράματος σε επιμέρους στόχους Υλοποίηση της στρατηγικής με βάση τη δεδομένη κατάσταση Βήματα Στρατηγικού Σχεδιασμού Επιλογή της επιχειρησιακής αποστολής και των κύριων στόχων της Ανάλυση του εσωτερικού κ εξωτερικού ανταγωνιστικού περιβάλλοντος ως προς τις παρούσες ευκαιρίες, απειλές και τα σημεία υπεροχής, αδυναμίας, αντίστοιχα (SWOT analysis) Επιλογή των κατάλληλων στρατηγικών για καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της επιχείρησης Στρατηγική εφαρμογή: α) σχεδιασμός οργανωσιακών δομών, β) σχεδιασμός συστημάτων ελέγχου, γ) ευθυγράμμιση στρατηγικής, δομής κ ελέγχου και δ) στρατηγική διοίκησης αλλαγών

5 Στρατηγικός Σχεδιασμός στο Κινητό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Πολλές φορές πολυδάπανοι στρατηγικοί σχεδιασμοί καταλήγουν σε αποτυχία! Γιατί; Πολυπλοκότητα Αβεβαιότητα Ταχύς ρυθμός ανάπτυξης Παραδείγματα: SMS WAP

6 Στρατηγικός Σχεδιασμός και Οργανωσιακή Μάθηση
Στρατηγικός Σχεδιασμός και Οργανωσιακή Μάθηση Άρα είναι απαραίτητο να συνδυαστεί η οργανωσιακή μάθηση με το στρατηγικό σχεδιασμό Γιατί; Μαθαίνει τον οργανισμό: Να διαβλέπει την ανάγκη των αλλαγών Να κατανοεί τα σημάδια Να εξάγει συμπεράσματα Να ανταποκρίνεται σε αυτά Έτσι δημιουργείται η ανάγκη για «Μαθησιακό Οργανισμό»

7 Μαθησιακή Οργάνωση Μαθαίνει και βελτιώνεται συνεχώς
Αξιοποιεί τα λάθη, τις επιτυχίες αλλά και τις αποτυχίες Πειραματίζεται, δημιουργεί Είναι ανοιχτή στο περιβάλλον Δρα από πριν Δημιουργεί το περιβάλλον! Χαρακτηρίζεται από συστηματική σκέψη, δίνει έμφαση στο όλο, στην ολική ποιότητα και στον επιχειρηματικό σχεδιασμό Άρα: Επιτυγχάνει την προσαρμογή της στο περιβάλλον και τη προσαρμογή του περιβάλλοντος σε αυτήν και έτσι διαρκώς εξασφαλίζει το μέλλον που επιθυμεί.

8 Συνεντεύξεις - Δημογραφικά
Α Senior Project Manager (Directory Level) 42 ετών PhD - Project Management Β Supervisor Project Manager (Ανάπτυξη Νέων Υπηρεσιών Προστιθέμενης Αξίας) 34 ετών Master in Business Administration Group Developer Manager (υπεύθυνος για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών στο Value Services Department) 33 ετών  Πληροφορική και οικονομικά

9 Βήματα Διαδικασιών Ανάλυση αγοράς
Επιχειρηματικό σχέδιο (κέρδος, χρόνος, στρατηγική τοποθέτηση) Τελική απόφαση για προώθηση του προιόντος (εταιρικά ή όχι) Specification (τι θα προσφερθεί τελικά;) Υλοποίηση υπηρεσίας (τμήμα engineering) 6. Προώθηση υπηρεσίας Παραγωγή νέων ιδεών (Value Added Services Dpt.) Οικονομοτεχνική Μελέτη Υπηρεσίας. Αξιολόγηση με επαναληπτικές μεθόδους Καθορισμός Ιδεών προς Ανάπτυξη Δοκιμαστική Εφαρμογή Υπηρεσίας μέσω Πιλοτικών Συστημάτων Υποστήριξης Διορθώσεις Τιμολόγηση Υπηρεσίας Προσδιορισμός τελικού προϊόντος (Τμήμα Marketing) με την έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας Βέβαια, τα πράγματα αλλάζουν δυναμικά. Ο ανταγωνισμός επηρεάζει τις προτεραιότητες!

10 Τυπικότητα Διαδικασιών
Ύπαρξη συγκεκριμένων διαδικασιών που περιγράφουν την ανάπτυξη των προϊόντων και τα οργανωτικά σχήματα η οποία έρχεται από τα κεντρικά στο εξωτερικό Απαραίτητη ευελιξία λόγω δυναμικότητας περιβάλλοντος Προσαρμογή στα τοπικά δεδομένα, όχι τυφλή υπακοή στην global δομή. Κριτήριο ο ανταγωνισμός Προσπάθεια τήρησης των διαδικασιών, αποφυγής αντεκλίσεων από αρχικό στόχο και μετατροπής μιας διαδικασίας σε αυτοσκοπό Δεν υπάρχει κάπου καταγεγραμμένη η διαδικασία, αλλά συνήθως ακολουθούνται τα ίδια βήματα Διατήρηση μεθοδικότητας ακόμα και σε επείγουσες καταστάσεις Παραχώρηση προτεραιότητας και επιπλέον βαρύτητας σε επιμέρους θέματα ανάλογα με την περίπτωση Ανασχεδιασμός διαδικασιών σύμφωνα με περιβάλλον

11 Έναρξη Διαδικασίας Κατεύθυνση-προτάσεις από τα κεντρικά στο εξωτερικό (global δομή) Υποδείξεις της διοίκησης στην Ελλάδα Ανταγωνισμός Ροή προμηθευτών Στόχος αύξηση κέρδους Έμφαση κυρίως στη φωνή Οι αποφάσεις για νέες υπηρεσίες λαμβάνονται στην Ελλάδα Συμπέρασμα στρατηγικής έρευνας, μελέτης της εταιρίας Πρόληψη ανταγωνισμού, αντίδραση σε νέα δεδομένα Μελέτη προτάσεων από άλλες εταιρίες Έμφαση σε υπηρεσίες - καινοτομία

12 Προβλήματα Περιορισμένοι πόροι Μεγάλος όγκος δουλειάς
Ανταγωνιστική αγορά Πρόβλημα οργάνωσης λόγω μεγάλου αριθμού ατόμων Πρόβλημα επικοινωνίας (εσωτερικά) στη μετάδοση της νέας ιδέας για την ανάπτυξη μίας νέας υπηρεσίας Προτεραιότητα υπηρεσιών Ασάφειες στον αρχικό προσδιορισμό της υπό ανάπτυξης υπηρεσίας Ανάγκη επανεξέτασης βασικών θεμάτων Χρονικοί περιορισμοί ανάγκη συντομίας

13 Καταγραφή Εμπειριών Καταγραφή εμπειριών
Κυρίως σε περιπτώσεις μεγάλων projects που δεν ακολουθούν κάποια τυπική διαδικασία Το Quality Department φροντίζει για την καταγραφή εμπειριών ώστε να παρέχει πλαίσια ανάπτυξης στους εργαζόμενους Καταγραφή εμπειριών (προφορικά!) εμπλεκόμενων και στοιχείων απόδοσης υπηρεσίας (feedback) Αξιοποίηση εμπειριών παλαιότερων περιπτώσεων εκτός της προσωπικής εμπειρίας των εργαζομένων Δε γίνεται λεπτομερής καταγραφή στοιχείων διαδικασίας όπως επιμέρους επιτυχιών-αποτυχιών (π.χ. Εισαγωγή καρτοκινητής τηλεφωνίας όχι επίσημα καταγεγραμμένη)

14 Πηγές Πληροφόρησης Υπάρχουν πηγές πληροφόρησης όπου μπορούν να ανατρέξουν οι εργαζόμενοι Ύπαρξη εξωτερικών συμβούλων που χρησιμοποιούνται κυρίως για συντονισμό και κομμάτια του έργου Υπάρχουν διαθέσιμες πηγές πληροφόρησης σε κάθε τμήμα π.χ. πλάνο διαδικασίας, γνώσεις, εξειδικεύσεις ανθρώπινου δυναμικού. Βιβλιοθήκη Δυνατότητα συνεργασίας με άλλες αναγνωρισμένες εταιρίες τεχνογνωσίας, και παρακολούθησης σεμιναρίων

15 Συμπεράσματα Θεωρητικά έχουμε περιγράψει τον «ιδεατό» οργανισμό, ο οποίος: Μαθαίνει και βελτιώνεται συνεχώς Αξιοποιεί τα λάθη του Είναι ανοιχτός στο περιβάλλον αλλά και το δημιουργεί Στην πράξη όμως δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να τον κάνουμε πραγματικότητα. Είναι εμφανές όμως ότι πλέον είναι μία βασική προτεραιότητα “Η ικανότητα να μαθαίνεις γρηγορότερα από τους ανταγωνιστές σου ίσως είναι το μόνο διαχρονικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.” (de Geus)

16 Βασική Βιβλιογραφία Durlacher (1999) “Mobile Commerce Report”, May, Pages 7-18, 66-67 Χριστοφοράκος, Μιχάλης (2000) ”Mobile Commerce: Dream or Reality“, Συνέδριο Economist, Αθήνα, Οκτωβρίου Μαυρίδης, Πρόδρομος (2000) ”Internet+Electronic Business+Mobility=Mobile Business”, Συνέδριο Economist, Αθήνα, Οκτωβρίου Ζερβός, Ανδρέας (2000) “Business Goes Mobile: DataMedia”, Συνέδριο Economist, Αθήνα, Οκτωβρίου Mintzberg, H., Ahlstrand, B. and Lampel, J. (1998) “Strategy Safari”, Prentice Hall Europe, UK, Chapter 3 Hill, Charles W.L. and Jones, Gareth R. (1998) “Strategic Management”, Fourth Edition, Houghton Mifflin Company, USA, Chapter 1 Argyris, Chris (1977) “Duble loop Learning in Organizations”, Harvard Business Review, Sep-Oct, pp Leitch, Claire and Harrison, Richard (1996) “Learning Organizations: The Measurement of Company Performance”, Journal of European Industrial Training, Vol. 20, Issue 1, pp de Geus, Arie (1999) “Strategy and Learning”, Reflections: The SOL Journal, Aug, Volume 1, Issue 1, pp de Geuss, Arie (1988) “Planning as Learning”, Harvard Business Review, 66, No 2, Mar-Apr, pp de Geus, Arie (1999) “The Living Company”, Nicholas Brealey Publishing, London, Chapter 4


Κατέβασμα ppt "Μάθημα Καθηγητές Επιβλέπων Ομάδα 17 Ομάδα 24"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google