Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεTyndareus Kellis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Θεωρητική προσέγγιση Ελένη Ταρατόρη Καθηγήτρια Διδακτικής Μεθοδολογίας Π.Τ.Δ.Ε. Δ.Π.Θ.
2
Δομή εισήγησης
3
Ορισμός Διαπολιτισμική είναι η εκπαίδευση που προσφέρεται σε άτομα με διαφορετική εθνοπολιτισμική ταυτότητα, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που απορρέουν από την πολιτισμική ανομοιογένειά της σε επίπεδο γλωσσικό, θρησκευτικό και εθνικής ιδιαιτερότητας (Ταρατόρη/Μασάλη, 2005)
4
Μοντέλα Διαχείρισης της Πολυπολιτισμικότητας
Το Αφομοιωτικό Μοντέλο Το Μοντέλο Ενσωμάτωσης Το Πολυπολιτισμικό Μοντέλο Το Αντιρατσιστικό Μοντέλο
5
Διαπιστώσεις Περιφρούρηση «εθνικού εαυτού» και διατήρηση εθνικής γλώσσας «Καθαρότητα» της φυλής που αποβλέπει σε εθνικές, ιστορικές και πολιτισμικές σκοπιμότητες Οι «άλλοι», οι «διαφορετικοί» θεωρούνται απειλή
6
Οι παράμετροι της διαφορετικότητας
Κοινωνικο-οικονομική προέλευση Γλώσσα Φύλο Διαφορετικές μαθησιακές, επικοινωνιακές, και συναισθηματικές ανάγκες των ατόμων Ατομικοί ρυθμοί μάθησης Πολιτισμικές ιδιαιτερότητες (θρησκεία, ήθη και έθιμα, συνήθειες)
7
Βάσεις διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
Βάσεις διαπολιτισμικής εκπαίδευσης Η αναγνώριση της ετερότητας Η κοινωνική συνοχή Η ισότητα Η δικαιοσύνη Η συμμετοχή στο παραγόμενο προϊόν της εθνικής ταυτότητας και Η ευθύνη που απορρέει από την εν γένει συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι
8
Ιστορική εξέλιξη της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Πρώτη περίοδος: Δεύτερη περίοδος: Τρίτη περίοδος: 1999-σήμερα
9
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαπολιτισμικά Σχολεία
1996: σταθμός-ορόσημο στην εκπαιδευτική πολιτική Μετονομασία σε Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ίδρυση Ινστιτούτου Παιδείας Oμογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (Ι.Π.Ο.Δ.Ε.)
10
Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
11
Έρευνες για την Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Ευρωβαρόμετρο (1997) Φραγκουδάκη/Δραγώνα (1997) Unicef (2001) ΚΕΘΙ (2001) ΕΚΚΕ (2003) Κέντρο Κοινωνικής Ψυχολογίας Παντείου (2003)
12
Συμπεράσματα Αποτύπωση της εικόνας του «Άλλου» ως ανησυχητική
Δυσκολία αποδοχής της πολύχρωμης και πολύγλωσσης πραγματικότητας Επιτακτικός ο ρόλος της εκπαίδευσης στην καταπολέμηση των διακρίσεων και στην αρμονική ένταξη των αλλοδαπών μαθητών Αναγκαιότητα εισαγωγής της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στα Προγράμματα Σπουδών των Σχολών Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών
13
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.