Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μικροδιδασκαλία (Microteaching)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μικροδιδασκαλία (Microteaching)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μικροδιδασκαλία (Microteaching)

2 Μικροδιδασκαλία Μια μικρογραφία ενός μαθήματος, διάρκειας λεπτών, η οποία διενεργείται ως άσκηση σε ένα ελεγχόμενο, εργαστηριακό περιβάλλον και στοχεύει στην βελτίωση της διδακτικής πρακτικής ενός εκπαιδευτικού Ένα μικρό γκρουπ 5-7 ατόμων, υπό τη συμβουλευτική καθοδήγηση ενός επόπτη Παρουσία βιντεοκάμερας – καταγραφή όλων των μικροδιδασκαλιών

3 Μικροδιδασκαλία Η ανατροφοδότηση μέσω της βιντεοσκοπημένης μικροδιδασκαλίας (video feedback) εντοπίζει και αναδεικνύει ατέλειες, λάθη και σημεία τα οποία χρήζουν βελτίωση ενισχύοντας παράλληλα την τάση επανάληψης θετικών στοιχείων (Βαλάκας, 1999)

4 Μικροδιδασκαλία Η Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ (Η.Π.Α) το 1963, επινόησε τη πρακτική άσκηση της μικροδιδασκαλίας (microteaching), ως μέθοδο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών

5 Κλίμακα αξιολόγησης μικροδιδασκαλίας (Stanford University, 1963)
Μικροδιδασκαλία Κλίμακα αξιολόγησης μικροδιδασκαλίας (Stanford University, 1963) Χρήση μαθητοκεντρικών διδακτικών μεθόδων Ενίσχυση της συμμετοχής των εκπαιδευόμενων Χρήση παραδειγμάτων κατά τη διδασκαλία Διαμόρφωση θετικού μαθησιακού κλίματος Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των διδασκόμενων

6 Μικροδιδασκαλία Στην Ελλάδα, η μικροδιδασκαλία ως εργαστηριακή άσκηση εκπαίδευσης εκπαιδευτικών πρωτοχρησιμοποιήθηκε στη ΣΕΛΕΤΕ (νυν ΑΣΠΑΙΤΕ) το 1975

7 Προβληματισμοί - κριτικές
Μικροδιδασκαλία Προβληματισμοί - κριτικές

8 Προβληματισμοί - κριτικές
Μικροδιδασκαλία Προβληματισμοί - κριτικές Είναι απλά μια εργαστηριακή άσκηση, η οποία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διδασκαλία σε συνθήκες πραγματικής σχολικής τάξης 2) Το τεχνητό σκηνικό διενέργειας μιας μικροδιδασκαλίας δεν προσιδιάζει με ρεαλιστικές συνθήκες διδασκαλίας

9 Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως εκπαιδευτική διαδικασία παρουσιάζει μια σειρά από πλεονεκτήματα

10 Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις
Μικροδιδασκαλία Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις Η παρακολούθηση της βιντεοσκοπημένης μικροδιδασκαλίας, σε συνδυασμό με τις αξιολογήσεις που ακολουθούν παρέχουν ανατροφοδότηση στον εκπαιδευτικό 2) Η μικροδιδασκαλία αποτελεί μια ευκαιρία για τον εκπαιδευτικό να εξασκήσει και να τελειοποιήσει τις διδακτικές του τεχνικές, σε ένα ελεγχόμενο και οικείο περιβάλλον

11 Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις
Μικροδιδασκαλία Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις 3) Η παρακολούθηση άλλων μικροδιδασκαλιών, παρέχει σε έναν εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να μελετήσει τη διδακτική μεθοδολογία και το στιλ διδασκαλίας άλλων εκπαιδευτικών 4) Εξοικειώνει τον εκπαιδευτικό με την οργάνωση και τη διαχείριση του διδακτικού χρόνου

12 Οι επόπτες των μικροδιδασκαλιών
Οι επόπτες των μικροδιδασκαλιών

13 Οι επόπτες - Προφίλ Επιστημονικοί συνεργάτες της ΑΣΠΑΙΤΕ
Κάτοχοι Μεταπτυχιακών ή Διδακτορικών τίτλων Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί (Τριτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) Εν ενεργεία εκπαιδευτές ενηλίκων Σχολικοί Σύμβουλοι

14 Οι επόπτες – Ποια στοιχεία αξιολογούν
Τυποποιημένο Φύλλο Αξιολόγησης 12 προκαθορισμένοι άξονες (στοιχεία αξιολόγησης) Με άριστα το 100, εν συνεχεία διαίρεση με το 10 Σπουδαστής που θα λάβει συνολικό βαθμό κάτω του 50/100 επαναλαμβάνει τη διδασκαλία

15 Η παρουσία του εκπαιδευτικού κατά τη μικροδιδασκαλία

16 Η παρουσία του εκπαιδευτικού κατά τη μικροδιδασκαλία
Κίνηση μέσα στην αίθουσα Στάση σώματος – συνοδευτικές χειρονομίες Οπτική επαφή Χρωματισμός και ένταση φωνής Μικρές παύσης και διαχείριση σιωπής (Καψάλης και Βρεττός, 2010)

17 Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές
Προετοιμαστείτε όσο γίνεται καλύτερα 2) Οπλιστείτε με ενέργεια και ενθουσιασμό 3) Χρησιμοποιείστε τη γλώσσα του σώματος και τη «δύναμη της παύσης» 4) Το powerpoint είναι εδώ για να σας βοηθήσει, όχι για να σας υποκαταστήσει

18 Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές
5) Μην περνάτε μπροστά από τις διαφάνειες 6) Μην υπερφορτώνετε τις διαφάνειες 7) Παρακολουθείστε τους συναδέλφους σας με προσοχή

19 Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές
8)Χρησιμοποιείστε μαθητοκεντρικές μεθόδους 9) Μην αγχώνεστε 10) Προσοχή στη διαχείριση του χρόνου

20 Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές
Και κυρίως …… η μικροδιδασκαλία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΕΞΗ

21 Βιβλιογραφία: Γιαννακοπούλου, Γ. (2008). Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων. Εκπαίδευση Ενηλίκων, τ.14, σ.11-16 Καψάλης, Α. και Βρεττός, Ι. (2010). Μικροδιδασκαλία και άσκηση διδακτικών δεξιοτήτων. Αθήνα: Αυτοέκδοση Kpanja, E. (2001). A study of the effects of video tape recording in microteaching training. British Journal of Educational Technology, 4, Campbell, R., Kyriakides, L., & Muijs, R. & Robinson, W. (2003). Differential Teacher Effectiveness: towards a model for research and teacher appraisal. Oxford Review of Education, 29(3), Assude, T. (2005). Time Management in the Work Economy of a Class, a Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching. Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Βαλάκας, (1999). Είδη και Λειτουργία Εποπτικών Μέσων. Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. ΕΑΠ


Κατέβασμα ppt "Μικροδιδασκαλία (Microteaching)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google