Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPlutus Mates Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
2
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
3
ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ 1: Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών αλλάζουν τον κόσμο με ραγδαίους ρυθμούς. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών αλλάζουν τον κόσμο με ραγδαίους ρυθμούς. ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ 2: Οι νέοι άνθρωποι καλούνται να επιβιώσουν σε μία κοινωνία ριζικά διαφορετική από εκείνη των γονιών τους. Οι νέοι άνθρωποι καλούνται να επιβιώσουν σε μία κοινωνία ριζικά διαφορετική από εκείνη των γονιών τους.
4
ΘΕΣΗ 1: Οι νέοι άνθρωποι πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα για να ενταχθούν αρμονικά στη νέα κοινωνική πραγματικότητα, που διαμορφώνεται και εξελίσσεται γρήγορα. ΘΕΣΗ 2: Οι Νέες Τεχνολογίες παρέχουν τεράστιες δυνατότητες για μαζική πρόσβαση στη γνώση, για πιο αποτελεσματική μάθηση. μαζική πρόσβαση στη γνώση, για πιο αποτελεσματική μάθηση.
5
ΑΝΤΙΘΕΣΗ 1: Οι υποδομές στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα βρίσκονται σε επίπεδο αναντίστοιχο προς τις τεράστιες απαιτήσεις. ΑΝΤΙΘΕΣΗ 2: Εκείνοι που θα καθοδηγήσουν τους νέους είναι εμποτισμένοι με τα βιώματα και τις συνήθειες της χθεσινής κοινωνικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
6
ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ υποδομών στο σχολικό περιβάλλον ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ / ΠΑΡΑΓΩΓΗ εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ των εκπαιδευτικών ώστε οι μαθητές του δημόσιου σχολείου: να μαθαίνουν διερευνώντας και συσχετίζοντας, να υποκινούνται περιπλανώμενοι στα επιτεύγματα του ανθρώπινου πνεύματος, τελικά να κατακτούν τη γνώση πιο εύκολα, πιο γρήγορα, με μεγαλύτερη εμβάθυνση και όξυνση της κριτικής σκέψης, ενώ συγχρόνως θα βιώνουν με την καθημερινή ενασχόληση τη νέα πραγματικότητα της Κοινωνίας των Πληροφοριών. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ - ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ
7
ΕΠΑΓΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ 1: Απαιτούνται μεγάλοι οικονομικοί πόροι. ΕΠΑΓΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ 2: Η γενίκευση της απόπειρας αποτελεί εγχείρημα μέγιστης πολυπλοκότητας.
8
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ Οφείλουμε να πορευτούμε Από τα μικρά στα μεγάλα Στα πολύπλοκα μέσα από τα απλά Στα άγνωστα ή ασαφή με δοκιμές Στην ευρεία κλίμακα μέσα από τα αποτελέσματα και την εμπειρία της μεσαίας και μικρής κλίμακας
9
ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ Η κινητοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα: ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΘΕΜΑ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑΣ Η προετοιμασία των Καθηγητών - Επιμόρφωση
10
Πιλοτικό έργο μεσαίας κλίμακας Το τετράπτυχο: Σχολικά εργαστήρια και δίκτυο Επιμόρφωση Εκπαιδευτικό Λογισμικό Υποστήριξη
11
Πιλοτικό έργο μεσαίας κλίμακας Σχολικά εργαστήρια και δίκτυο Επιμόρφωση Εκπαιδευτικό Λογισμικό Υποστήριξη υλοποιείται σε 3 σχολεία ανά την Κύπρο και έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντικά αποτελέσματα και πολύτιμα συμπεράσματα για τη συνέχεια.
12
Πως βλέπουμε τη συνέχεια Τι προτείνουμε :
13
Στόχος 1:Προετοιμασία των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των Υ&ΔΤ στο σχολείο. 20 εκπαιδευτικοί Στόχος 1.1: Δημιουργία επαρκών (ποσοτικά και ποιοτικά) επιμορφωτών. 12 επιμορφωτές διαφόρων επιπέδων. Στόχος 1.2: Εξοικείωση, Αποδοχή και προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη χρήση των Υ&ΔΤ. Επιμόρφωση που να τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τις Υ&ΔΤ για την προετοιμασία τους και σε κάποιο βαθμό και στην τάξη. 350 εκπαιδευτικοί με «καθημερινή» πρόσβαση σε Υ&ΔΤ, που να έχουν δεχθεί επιμόρφωση που πιστοποιημένα να τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τις Υ&ΔΤ για την προετοιμασία τους. 120 εκπαιδευτικοί με επιμόρφωση που πιστοποιημένα να τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τις Υ&ΔΤ στην τάξη ως εποπτικό/ βοηθητικό/ συμπληρωματικό μέσο/ εργαλείο για την επίτευξη των γνωστικών/ εκπαιδευτικών τους στόχων. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Αξιοποίηση των Υπολογιστικών και Δικτυακών Τεχνολογιών (Υ&ΔΤ) ως κοινό εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης στη Βασική Εκπαίδευση
14
Στόχος 2:Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων για την αξιοποίηση των Υ&ΔΤ για όλες τις τάξεις στο σχολείο και όλες τις ειδικότητες των καθηγητών. Αρκετές δραστηριότητες ώστε το 20% της σχολικής ζωής να στηρίζεται στις Υ&ΔΤ και το 50% να τις χρησιμοποιεί σε κάποιο βαθμό. Στόχος 2: Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων για την αξιοποίηση των Υ&ΔΤ για όλες τις τάξεις στο σχολείο και όλες τις ειδικότητες των καθηγητών. Αρκετές δραστηριότητες ώστε το 20% της σχολικής ζωής να στηρίζεται στις Υ&ΔΤ και το 50% να τις χρησιμοποιεί σε κάποιο βαθμό. Στόχος 2.1:Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων που στηρίζονται στην αξιοποίηση του σχολικού δικτύου και του Διαδικτύου Στόχος 2.1: Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων που στηρίζονται στην αξιοποίηση του σχολικού δικτύου και του Διαδικτύου Στόχος 2.2: Ανάπτυξη και Διαθεσιμότητα επαρκούς ψηφιακού υλικού κατάλληλου για ενσωμάτωση στο χρησιμοποιούμενο εκπαιδευτικό λογισμικό (ειδικού τύπου ή γενικής χρήσης), για όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Στόχος 2.3:Ολοκλήρωση της ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού (πρωτότυπου και μεταφορά διεθνούς) για όλες τις τάξεις και όλες τις ειδικότητες των καθηγητών Στόχος 2.3: Ολοκλήρωση της ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού (πρωτότυπου και μεταφορά διεθνούς) για όλες τις τάξεις και όλες τις ειδικότητες των καθηγητών ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
15
Στόχος 3:Ανάπτυξη, τεχνική στήριξη υπολογιστικής και δικτυακής υποδομής και πλήρες εργαστήριο σε 10 Τεχνικές Σχολές. Μικρό εργαστήριο σε 2 μικρά σχολεία. Δικτύωση στο σύνολο των σχολείων, Υπολογιστικές δικτυακές υπηρεσίες σε όλα τα σχολεία Στόχος 3: Ανάπτυξη, τεχνική στήριξη υπολογιστικής και δικτυακής υποδομής και πλήρες εργαστήριο σε 10 Τεχνικές Σχολές. Μικρό εργαστήριο σε 2 μικρά σχολεία. Δικτύωση στο σύνολο των σχολείων, Υπολογιστικές δικτυακές υπηρεσίες σε όλα τα σχολεία Στόχος 3.1:Να επιλέγεται σε κάθε φάση του προγράμματος το κατάλληλο τεχνολογικό επίπεδο (ώριμο αλλά όχι ξεπερασμένο) Στόχος 3.1: Να επιλέγεται σε κάθε φάση του προγράμματος το κατάλληλο τεχνολογικό επίπεδο (ώριμο αλλά όχι ξεπερασμένο) ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
16
Ενσωμάτωση στην καθημερινή διδακτική πρακτική των δεξιοτήτων που αποκτώνται στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών. Ενδυνάμωση, βελτίωση και εξέλιξη αυτών των δεξιοτήτων. Ενσωμάτωση στην καθημερινή διδακτική πρακτική των δεξιοτήτων που αποκτώνται στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών. Ενδυνάμωση, βελτίωση και εξέλιξη αυτών των δεξιοτήτων. ΑΛΛΟΙ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ Δημιουργία και διανομή πιστοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού για αξιοποίηση στην τάξη Δημιουργία και διανομή πιστοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού για αξιοποίηση στην τάξη Αξιοποίηση υπολογιστικής και δικτυακής υποδομής για εργασίες που έχουν σχέση με τη διοίκηση του σχολείου με σκοπό την εξασφάλιση πολύτιμου χρόνου για την διδακτική των μαθημάτων ή και την περαιτέρω επιμόρφωση στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα Αξιοποίηση υπολογιστικής και δικτυακής υποδομής για εργασίες που έχουν σχέση με τη διοίκηση του σχολείου με σκοπό την εξασφάλιση πολύτιμου χρόνου για την διδακτική των μαθημάτων ή και την περαιτέρω επιμόρφωση στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα Εξέλιξη και βελτίωση του ρόλου των εκπαιδευτικών και των επαγγελματικών τους εφοδίων Εξέλιξη και βελτίωση του ρόλου των εκπαιδευτικών και των επαγγελματικών τους εφοδίων
17
Ενίσχυση συνεργασίας μεταξύ σχολείων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Διαμοιρασμός «καλών πρακτικών» μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς και σχολεία. Ενίσχυση συνεργασίας μεταξύ σχολείων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Διαμοιρασμός «καλών πρακτικών» μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς και σχολεία. ΑΛΛΟΙ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ Εξέλιξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στο να επιλέγουν καλά εκπαιδευτικά «εργαλεία». Εξέλιξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στο να επιλέγουν καλά εκπαιδευτικά «εργαλεία». Αξιολόγηση της αξιοποίησης των Υ&ΔΤ στα σχολεία Αξιολόγηση της αξιοποίησης των Υ&ΔΤ στα σχολεία Έλεγχος χρησιμότητας και λειτουργικότητας ενός ηλεκτρονικού κέντρου εκπαιδευτικής στήριξης. Έλεγχος χρησιμότητας και λειτουργικότητας ενός ηλεκτρονικού κέντρου εκπαιδευτικής στήριξης.
18
“ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΙΙΙ” Ι. Το συμπλήρωμα της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ ΙΙ ως προς το σύνολο α) των σχολείων β) των προγραμμάτων σπουδών γ) των καθηγητών δ) των μαθητών ΙΙ. ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ - ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ - ΑΝΑΝΕΩΣΗ
19
ΕΠΙΛΟΓΟΣ Να αξιοποιήσουμε με κοινωνικά κριτήρια την ευκαιρία που δίνεται σήμερα ώστε: σχεδιάζοντας με ενόραση υλοποιώντας με προσοχή και φροντίδα εμπνέοντας και υποκινώντας να θέσουμε τις βάσεις που θα οδηγήσουν τη ΜΤΕΕ του κοντινού αύριο σε αλματώδη πρόοδο ως προς την επιτέλεση του μορφωτικού και εκπαιδευτικού της ρόλου, αλλά και ως προς την προετοιμασία του πολίτη της Κοινωνίας της Πληροφορίας.
20
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Σειρήνες 1.ΗΡΟΔΟΤΟΣΗΡΟΔΟΤΟΣ 2.ΓΑΙΑΓΑΙΑ 3.ΧΗ.ΠΟ.ΛΟΧΗ.ΠΟ.ΛΟ 4.ΤΟ ΄21 ΕΝ ΠΛΩΤΟ ΄21 ΕΝ ΠΛΩ 5.ΔΙΑΝΟΙΑΔΙΑΝΟΙΑ 6.ΑΣΧΟΛΕΙΟΝΑΣΧΟΛΕΙΟΝ
21
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Σειρήνες 1.ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ 2.ΕΦΤΕΚΠΕΜΕΦΤΕΚΠΕΜ 3.ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΩΝΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΩΝ 4.ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ 5.ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ
22
SimCalc MathworldsSimCalc Mathworlds Interactive PhysicsInteractive Physics The Ultimate Human Body The Ultimate Human Body The New Way Things WorkThe New Way Things Work ModellusModellus Cabri Geometry II Cabri Geometry II Einblicke Einblicke Microworlds Pro Microworlds Pro English DiscoveriesEnglish Discoveries Cell CityCell City Eyewitness Virtual Reality Earth QuestEyewitness Virtual Reality Earth Quest Tabletop & Tabletop JrTabletop & Tabletop Jr Function ProbeFunction Probe The Geometer’s SketchpadThe Geometer’s Sketchpad ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Κίρκη
23
Διαφέρει από τις Σειρήνες και Κίρκη στα ακόλουθα: Θα παράξει λογισμικό που καλύπτει και το Λύκειο Θα παράξει λογισμικό που καλύπτει και το Λύκειο Θα υποστηρίξει ειδικότητες καθηγητών και τάξεις που δεν καλύφθηκαν από τις Σειρήνες Θα υποστηρίξει ειδικότητες καθηγητών και τάξεις που δεν καλύφθηκαν από τις Σειρήνες ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Ναυσικά
24
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Οι παιδαγωγικές αρχές βάσει των οποίων αναπτύχθηκαν τα λογισμικά είναι: Διερευνητική μάθηση: Με ολοκληρωμένα σενάρια ανατίθεται στους μαθητές η διεκπεραίωση εργασιών βασισμένων σε επιλεγμένους εκπαιδευτικούς στόχους (project based). Η πορεία του μαθητή για την εκπλήρωση αυτών των στόχων τον οδηγεί στην ‘κατασκευή’ της γνώσης. Το λογισμικό δεν υποκαθιστά τον δάσκαλο απλώς υποβοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία. Διερευνητική μάθηση: Με ολοκληρωμένα σενάρια ανατίθεται στους μαθητές η διεκπεραίωση εργασιών βασισμένων σε επιλεγμένους εκπαιδευτικούς στόχους (project based). Η πορεία του μαθητή για την εκπλήρωση αυτών των στόχων τον οδηγεί στην ‘κατασκευή’ της γνώσης. Το λογισμικό δεν υποκαθιστά τον δάσκαλο απλώς υποβοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία. Διαθεματική προσέγγιση: Η προσέγγιση μιας έννοιας από την οπτική γωνία περισσότερων της μιας επιστημών συντείνει στη ολόπλευρη θεώρησή της και στη βαθύτερη κατανόησή της Συνεργατική μάθηση: Η ομαδική προσπάθεια και ο συναγωνισμός στα πλαίσια της τάξης προωθούν την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προσέγγιση της γνώσης. Η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών του ίδιου ή απομακρυσμένων σχολείων μέσω του δικτύου διευκολύνει και εμπλουτίζει το αποτέλεσμα.
25
Με βάση τα παραπάνω το λογισμικό που αναπτύχθηκε πρέπει: Να διευκολύνει την διαθεματική προσέγγιση Να ενισχύει την διερευνητική, ομαδική και ενεργητική μάθηση Να αξιοποιεί τα πολυμέσα Να αξιοποιεί όπου είναι δυνατόν τη δυνατότητα ταυτοχρόνων αναπαραστάσεων Να αξιοποιεί την δυνατότητα των Η/Υ για προσομοίωση φαινομένων Να αξιοποιεί τις δικτυακές δυνατότητες και υπηρεσίες Να είναι απλό και φιλικό στη χρήση από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που δεν έχουν ειδίκευση στους υπολογιστές. Να παρέχει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να επεκτείνει το υλικό προσθέτοντας νέες ασκήσεις ή να δημιουργεί δικά του σενάρια οργανώνοντας το μάθημα όπως εκείνος επιθυμεί.Να παρέχει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να επεκτείνει το υλικό προσθέτοντας νέες ασκήσεις ή να δημιουργεί δικά του σενάρια οργανώνοντας το μάθημα όπως εκείνος επιθυμεί. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.